Na osnovu člana 19. stav 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06), člana 311. Zakona o privrednim društvima ("Službene novine Federacije BiH", broj 23/99, 45/00, 2/02, 6/02, 29/03) i člana 6. Zakona o javnim preduzećima u Federaciji BiH ("Službene novine Federacije BiH", broj 8/05), Uredbe o vršenju ovlašćenja organa Federacije Bosne i Hercegovine u privrednim društvima sa učešćem državnog kapitala ("Službene novine Federacije BiH", broj 48/05, 54/05, 42/06, 27/07, 28/07, 49/07, 74/07, 15/08 i 70/08) Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je na 84. sjednici, održanoj 23. decembra 2008. godine na prijedlog Federalnog ministarstva prometa i komunikacija, donijela


O D L U K U
O PREUZIMANJU OSNIVAČKIH PRAVA I
USKLAĐIVANJA STATUSA I POSLOVANJA ZAVODA
ZA SAOBRAĆAJ D.0.0. SARAJEVO


OPĆE ODREDBE


I


Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) Odlukom o preuzimanju osnivačkih prava i usklađivanju statusa i poslovanja Zavoda za saobraćaj d.o.o. Sarajevo (u daljnjem tekstu: Odluka) a na osnovu Liste privrednih društava prema kojima ovlaštenja po osnovu državnog kapitala vrše organi Federacije BiH, preuzima osnivačka prava, usklađuje status i poslovanje Zavoda za saobraćaj d.o.o Sarajevo sa Zakonom o privrednim društvima i i Zakonom o javnim preduzećima.


II


Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo je javno preduzeće od posebnog interesa za Federaciju i obavlja poslove u okviru povjerenih, javnih ovlaštenja.

FIRMA I SJEDIŠTE


III


Firma Javnog preduzeća glasi:
Javno preduzeće Zavod za sobraćaj društvo sa ograničenom odgovornošću Sarajevo
Skraćeni naziv firme glasi:
JP Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo
Sjedište Javnog preduzeća je u Sarajevu u ulici Stjepana Tomića br. 1


DJELATNOST


IV


Djelatnost Javnog preduzeća je:
73.102 Istraživanje i eksperimentalni razvoj u tehnološkim i tehničkim naukama
- istraživanje i eksperimentalni razvoj u području građevinarstva;
74.20 Arhitektonske i inžinjerske djelatnosti i tehničko savjetovanje;
- izrada i izvođenje projekata iz područja građevinarstva;
- izrada investicijske dokumentacije i tehnički nadzor;
- 74.30 Tehničko ispitivanje i analiza Pored poslova iz osnovne djelatnosti obavlja i poslove dopunske djelatnosti koji su u vezi sa osnovnom djelatnosti.
U vezi sa navedenom djelatnosti Zavod obuhvata:
- istraživački rad iz oblasti saobraćaja, te objavljivanje rezultata tada; odgovarajuća ispitivanja i istraživanja, izrada studija iz oblasti saobraćaja i saobraćajne infrastrukture, geodetski radovi, stručno-tehnički nadzor sa laboratorijskom kontrolom pri izvođenju građevinskih objekata niskogradnje, dimenzioniranje kolovoznih konstrukcija objekata niskogradnje, testiranje građevinskih materijala koji se koriste u niskogradnji, sve vrste laboratorijskih ispitivanja u oblasti niskogradnje, revizije projekata iz oblasti građevinarstva
- uzdizanje i odgoj stručnog kadra iz oblasti svoje djelatnosti;
- pružanje pomoći i saradnja sa privredom u rješavanju problema iz oblasti svoje djelatnosti;
- održavanje naučnih veza i saradnja sa srodnim domaćim i stranim ustanovama;
- te obavljanje drugih poslova utvrđenih zakonima, propisima donesenih na osnovu zakona, te poslove koje odredi osnivač, nadležan organ društveno političke zajednice, te organ upravljanja pod uslovom da su za to obezbijeđena sredstva.


OSNOVNI KAPITAL


V


Kapital čine stvari, prava i novac. Iznos osnovnog kapitala je 2.787.123,83 KM.
Iznos osnovnog kapitala može se mijenjati odlukom osnivača.
Uprava je dužna da vodi knjigu udjela na način kojim se osigurava tačna i potpuna evidencija a dužna je isto uspostaviti nakon upisa Javnog preduzeća u Registar Društava.
Sastavni dio ove tačke je akt o popisu imovine preduzeća na dan 31.21.2007. godine sačinjen od strane imenovane komisije u skladu sa zakonom.


ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA


VI


Organi Javnog preduzeća su:
1. Skupština
2. Nadzorni odbor
3. Uprava, kao organi upravljanja i
4. Odbor za reviziju, kao poseban organ


1. Skupština

Skupština je najviši organ upravljanja i obavlja slijedeće poslove:
- donošenje statuta preduzeća i njegovim izmjenama i dopunama;
- raspodjela godišnje dobiti i pokriću gubitka;
- povećanje i smanjenje osnovnog kapitala;
- osnivanje i kupovina drugih preduzeća;
- donošenje plana poslovanja, investiranja i trajne poslovne saradnje odnosno povezivanja sa drugim preduzećima;
- donošenje Etičkog kodeksa, poslovnike i druge opće akte na prijedlog Nadzornog odbora;
- imenuje i razrješava Nadzorni odbor i Odbor za reviziju;
- usvaja godišnji izvještaj Javnog preduzeća koji uključuje finansijski izvještaj i izvještaj revizora, Nadzornog odbora i Odbora za reviziju;
- vrši promjenu oblika i podjeju preduzeća;
- odlučuje o naknadama članova Nadzornog odbora i Odbora za reviziju;
- ostala pitanja u skladu sa Zakonom o privrednim društvima, Zakona o javnim preduzećima i Statutom preduzeća.
Vlada Federacije BiH prenosi ovlasti Skupštine u ovom Javnom preduzeću na Federalno ministarstvo prometa i komunikacija.


2. Nadzorni odbor

Nadzorni odbor imenuje osnivač, odnosno Skupština javnog preduzeća u skladu sa Zakonom o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima ("Službene novine Federacije BiH" br. 34/03).
Nadzorni odbor se sastoji od pet članova.
Nadzorni odbor je nadležan da:
- nadzire rad uprave;
- priprema i predlaže Etički kodeks, poslovnike i druge opće akte koje usvaja Skupština javnog preduzeća;
- imenuje i razrješava članove uprave i predlaže kandidate za Odbor za reviziju;
- razmatra provedbeni propis za postupak nabavke i nadzire postupak javnih nabavki;
- daje mišljenje Skupštini o prijedlogu Uprave za raspodjelu dobiti.


3. Uprava

Javno preduzeće predstavlja i zastupa Uprava i odgovorna je za zakonitost poslovanja Javnog preduzeća. Upravu čine direktor i izvršni direktori.
Broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom Javnog preduzeća. Uprava je nadležna za izvještavanje Nadzornog odbora i provedbu Etičkog kodeksa, izradu i realizaciju planova
poslovanja i postupka nabavki, te predlaganje raspodijela dobiti, prijem zaposlenika i regulisanje njihovog radno pravnog statusa i druga pitanja regulisanja statutom Javnog preduzeća.
Uprava se bira na osnovu javnog konkursa iz reda kandidata koji u pogledu stručne spreme najbolje odgovaraju za obavljanje poslova, a ne mogu imati funkciju u političkim strankama.
Direktor može vršenje neposrednog nadzora iz nadležnosti uprave povjeriti izvršnom direktoru, ali i dalje ostaje solidarno, odgovoran sa izvršnim direktorom za izvršavanje propisanog posla.
Izvršni direktori organizuju rad, zastupaju i predstavljaju preduzeće i odgovaraju za zakonitost poslovanja u obimu koje im odredi direktor, a što se utvrđuje posebnim rješenjem koje donosi direktor Javnog preduzeća.


4. Odbor za reviziju

Odbor za reviziju je dužan izvršiti reviziju polugodišnjih i godišnjih obračuna i reviziju finansijskog poslovanja Javnog preduzeća i o tome izvijestiti Skupštinu i Nadzorni odbor u roku od osam dana od okončanja revizije.
Odbor za reviziju obavlja poslove u skladu sa članom 28. Zakona o javnim preduzećima u Federaciji BiH.
Odbor za reviziju imenuje Skupština na prijedlog Nadzornog odbora.
Odbor za reviziju dužan je:
- imenovati vanjskog revizora
- imenovati direktora odjela za internu reviziju na osnovu javnog konkursa za izbor tehnički najbolje kvalifikovanog kandidata
- razmotriti navedenu studiju rizika i plan revizije i postići sporazum sa glavnim revizorom po pitanju obrade, isključivo u slučaju kada je glavni revizor imenovao direktora odjela za internu reviziju javnog preduzeća;
- osigurati da odjel za internu reviziju izvrši svoj posao u skladu sa planom revizije;
- osigurati da interne kontrole u javnom preduzeću budu adekvatne i da funkcioniraju kako je predviđeno;
- podnositi Nadzornom odboru sažete mjesečne izvještaje o svojim sastancima svakog mjeseca;
- konsultovati se sa glavnim revizorom u pogledu nezavisne revizorske organizacije ili strukovne stručne grupe koja vrši stručno unutrašnje strukovno ocjenjivanje odjela za internu reviziju svake dvije do tri godine;
- osigurati da odjel za internu reviziju obavlja svoje obaveze u skladu sa međunarodnim revizorskim standardnima.


SUKOB INTERESA


VII


Zaposleni u Javnom preduzeću članovi organa upravljanja i Odbora za reviziju, te lica koja ostvare neposredno vlasništvo nad udjelima 10% od ukupnih glasačkih prava su obavezni izbjegavati sve realne ili očigledne sukobe interesa sa javim preduzećem u ličnim ili profesionalnim odnosima.
Na sukobe interesa odnosno povezana lica primjenjuju se odredbe članova 14., 41. i 42. Zakona o javnim preduzećima u Federaciji BiH.
Prava i obaveze lica na koja se odnosi sukob interesa ureduju se statutom Javnog preduzeća.


DOBIT, RIZIK I GUBITAK


VIII


Dobit ostavarena u poslovanju Javnog preduzeća pripada Vladi Federacije.
U svakoj finansijskoj godini uprava javnog preduzeća, na bazi utvrđenog iznosa neto dobiti izraženog u svom revidiranom finansijskom izvještaju pripremljenom u skladu sa važećim propisima, predlaže iznos, ukoliko za to postoje uslovi, da se za datu fuiansijsku godinu rasporedi kao dobit.
Prilikom odlučivanja o iznosu koji može biti raspoređen kao dobit, uprava će voditi računa o preporukama Odbora za reviziju te ukupnim finansijskim obavezama javnog preduzeća u finansijskoj godini na koju se raspodjela odnosi, uključujući i iznos neto dobiti potrebne javnom preduzeću u toj finansijskoj godini za realizaciju bilo kojeg zadatka iz plana poslovanja javnog preduzeća, kao i iznos kapitalnog zadataka te drugih investicija neophodnih za pravilno održavanje i rast javnog preduzeća.
Vlada Federacije može odlučiti da cijelu dobit ili dio dobiti uloži u poslovanje Javnog preduzeća.
Vlada Federacije BiH snosi rizik i sudjeluje u pokriću gubitaka u poslovanju Javnog preduzeća do visine osnovnog kapitala Javnog preduzeća izraženog u novcu. U slučaju da Javno preduzeće posluje sa gubitkom Vlada Federacije osigurava pokriće gubitka iz fonda za pokriće gubitka Javnog preduzeća a i iz drugih sredstava Javnog preduzeća.


STATUSNE PROMJENE


IX


Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vrijeme radi obavljanja registrovane djelatnosti i sticanja dobiti. Javno preduzeće može prestati postojati u skladu sa zakonom i statutom a Odluku o prestanku Javnog preduzeća donosi Vada Federacije BiH.
Izuzima se od privatizacije i zadržava u vlasništvu Vlade Federacije državni kapital Javnog preduzeća Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo u 100% iznosu.
Javno preduzeće Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo neće se privatizirati u naredne tri godine od dana stupanja na snagu ove Odluke.


PRELAZNEI ZAVRŠNE ODREDBE


X


Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje primjena svih odredaba općih i drugih akata koje su uređivale osnivačka prava, status i poslovanje Javnog preduzeća do donošenja ove Odluke.


XI


Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".


V broj 1075/08
23. decembra/prosinca 2008. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Nedžad Brankovic, s.r.