O D L U K U
O PREUZIMANJU OSNIVAČKIH PRAVA I
USKLAĐIVANJA STATUSA I POSLOVANJA ZAVODA
ZA SAOBRAĆAJ D.0.0. SARAJEVO
OPĆE ODREDBE
I
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) Odlukom
o preuzimanju osnivačkih prava i usklađivanju statusa i poslovanja Zavoda za
saobraćaj d.o.o. Sarajevo (u daljnjem tekstu: Odluka) a na osnovu Liste privrednih
društava prema kojima ovlaštenja po osnovu državnog kapitala vrše organi Federacije
BiH, preuzima osnivačka prava, usklađuje status i poslovanje Zavoda za saobraćaj
d.o.o Sarajevo sa Zakonom o privrednim društvima i i Zakonom o javnim preduzećima.
II
Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo je javno preduzeće od posebnog interesa za
Federaciju i obavlja poslove u okviru povjerenih, javnih ovlaštenja.
FIRMA I SJEDIŠTE
III
Firma Javnog preduzeća glasi:
Javno preduzeće Zavod za sobraćaj društvo sa ograničenom odgovornošću Sarajevo
Skraćeni naziv firme glasi:
JP Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo
Sjedište Javnog preduzeća je u Sarajevu u ulici Stjepana Tomića br. 1
DJELATNOST
IV
Djelatnost Javnog preduzeća je:
73.102 Istraživanje i eksperimentalni razvoj u tehnološkim i tehničkim naukama
- istraživanje i eksperimentalni razvoj u području građevinarstva;
74.20 Arhitektonske i inžinjerske djelatnosti i tehničko savjetovanje;
- izrada i izvođenje projekata iz područja građevinarstva;
- izrada investicijske dokumentacije i tehnički nadzor;
- 74.30 Tehničko ispitivanje i analiza Pored poslova iz osnovne djelatnosti
obavlja i poslove dopunske djelatnosti koji su u vezi sa osnovnom djelatnosti.
U vezi sa navedenom djelatnosti Zavod obuhvata:
- istraživački rad iz oblasti saobraćaja, te objavljivanje rezultata tada; odgovarajuća
ispitivanja i istraživanja, izrada studija iz oblasti saobraćaja i saobraćajne
infrastrukture, geodetski radovi, stručno-tehnički nadzor sa laboratorijskom
kontrolom pri izvođenju građevinskih objekata niskogradnje, dimenzioniranje
kolovoznih konstrukcija objekata niskogradnje, testiranje građevinskih materijala
koji se koriste u niskogradnji, sve vrste laboratorijskih ispitivanja u oblasti
niskogradnje, revizije projekata iz oblasti građevinarstva
- uzdizanje i odgoj stručnog kadra iz oblasti svoje djelatnosti;
- pružanje pomoći i saradnja sa privredom u rješavanju problema iz oblasti svoje
djelatnosti;
- održavanje naučnih veza i saradnja sa srodnim domaćim i stranim ustanovama;
- te obavljanje drugih poslova utvrđenih zakonima, propisima donesenih na osnovu
zakona, te poslove koje odredi osnivač, nadležan organ društveno političke zajednice,
te organ upravljanja pod uslovom da su za to obezbijeđena sredstva.
OSNOVNI KAPITAL
V
Kapital čine stvari, prava i novac. Iznos osnovnog kapitala je 2.787.123,83
KM.
Iznos osnovnog kapitala može se mijenjati odlukom osnivača.
Uprava je dužna da vodi knjigu udjela na način kojim se osigurava tačna i potpuna
evidencija a dužna je isto uspostaviti nakon upisa Javnog preduzeća u Registar
Društava.
Sastavni dio ove tačke je akt o popisu imovine preduzeća na dan 31.21.2007.
godine sačinjen od strane imenovane komisije u skladu sa zakonom.
ORGANI JAVNOG PREDUZEĆA
VI
Organi Javnog preduzeća su:
1. Skupština
2. Nadzorni odbor
3. Uprava, kao organi upravljanja i
4. Odbor za reviziju, kao poseban organ
1. Skupština
Skupština je najviši organ upravljanja i obavlja slijedeće poslove:
- donošenje statuta preduzeća i njegovim izmjenama i dopunama;
- raspodjela godišnje dobiti i pokriću gubitka;
- povećanje i smanjenje osnovnog kapitala;
- osnivanje i kupovina drugih preduzeća;
- donošenje plana poslovanja, investiranja i trajne poslovne saradnje odnosno
povezivanja sa drugim preduzećima;
- donošenje Etičkog kodeksa, poslovnike i druge opće akte na prijedlog Nadzornog
odbora;
- imenuje i razrješava Nadzorni odbor i Odbor za reviziju;
- usvaja godišnji izvještaj Javnog preduzeća koji uključuje finansijski izvještaj
i izvještaj revizora, Nadzornog odbora i Odbora za reviziju;
- vrši promjenu oblika i podjeju preduzeća;
- odlučuje o naknadama članova Nadzornog odbora i Odbora za reviziju;
- ostala pitanja u skladu sa Zakonom o privrednim društvima, Zakona o javnim
preduzećima i Statutom preduzeća.
Vlada Federacije BiH prenosi ovlasti Skupštine u ovom Javnom preduzeću na Federalno
ministarstvo prometa i komunikacija.
2. Nadzorni odbor
Nadzorni odbor imenuje osnivač, odnosno Skupština javnog preduzeća u skladu
sa Zakonom o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima ("Službene novine
Federacije BiH" br. 34/03).
Nadzorni odbor se sastoji od pet članova.
Nadzorni odbor je nadležan da:
- nadzire rad uprave;
- priprema i predlaže Etički kodeks, poslovnike i druge opće akte koje usvaja
Skupština javnog preduzeća;
- imenuje i razrješava članove uprave i predlaže kandidate za Odbor za reviziju;
- razmatra provedbeni propis za postupak nabavke i nadzire postupak javnih nabavki;
- daje mišljenje Skupštini o prijedlogu Uprave za raspodjelu dobiti.
3. Uprava
Javno preduzeće predstavlja i zastupa Uprava i odgovorna je za zakonitost poslovanja
Javnog preduzeća. Upravu čine direktor i izvršni direktori.
Broj izvršnih direktora utvrđuje se statutom Javnog preduzeća. Uprava je nadležna
za izvještavanje Nadzornog odbora i provedbu Etičkog kodeksa, izradu i realizaciju
planova
poslovanja i postupka nabavki, te predlaganje raspodijela dobiti, prijem zaposlenika
i regulisanje njihovog radno pravnog statusa i druga pitanja regulisanja statutom
Javnog preduzeća.
Uprava se bira na osnovu javnog konkursa iz reda kandidata koji u pogledu stručne
spreme najbolje odgovaraju za obavljanje poslova, a ne mogu imati funkciju u
političkim strankama.
Direktor može vršenje neposrednog nadzora iz nadležnosti uprave povjeriti izvršnom
direktoru, ali i dalje ostaje solidarno, odgovoran sa izvršnim direktorom za
izvršavanje propisanog posla.
Izvršni direktori organizuju rad, zastupaju i predstavljaju preduzeće i odgovaraju
za zakonitost poslovanja u obimu koje im odredi direktor, a što se utvrđuje
posebnim rješenjem koje donosi direktor Javnog preduzeća.
4. Odbor za reviziju
Odbor za reviziju je dužan izvršiti reviziju polugodišnjih i godišnjih obračuna
i reviziju finansijskog poslovanja Javnog preduzeća i o tome izvijestiti Skupštinu
i Nadzorni odbor u roku od osam dana od okončanja revizije.
Odbor za reviziju obavlja poslove u skladu sa članom 28. Zakona o javnim preduzećima
u Federaciji BiH.
Odbor za reviziju imenuje Skupština na prijedlog Nadzornog odbora.
Odbor za reviziju dužan je:
- imenovati vanjskog revizora
- imenovati direktora odjela za internu reviziju na osnovu javnog konkursa za
izbor tehnički najbolje kvalifikovanog kandidata
- razmotriti navedenu studiju rizika i plan revizije i postići sporazum sa glavnim
revizorom po pitanju obrade, isključivo u slučaju kada je glavni revizor imenovao
direktora odjela za internu reviziju javnog preduzeća;
- osigurati da odjel za internu reviziju izvrši svoj posao u skladu sa planom
revizije;
- osigurati da interne kontrole u javnom preduzeću budu adekvatne i da funkcioniraju
kako je predviđeno;
- podnositi Nadzornom odboru sažete mjesečne izvještaje o svojim sastancima
svakog mjeseca;
- konsultovati se sa glavnim revizorom u pogledu nezavisne revizorske organizacije
ili strukovne stručne grupe koja vrši stručno unutrašnje strukovno ocjenjivanje
odjela za internu reviziju svake dvije do tri godine;
- osigurati da odjel za internu reviziju obavlja svoje obaveze u skladu sa međunarodnim
revizorskim standardnima.
SUKOB INTERESA
VII
Zaposleni u Javnom preduzeću članovi organa upravljanja i Odbora za reviziju,
te lica koja ostvare neposredno vlasništvo nad udjelima 10% od ukupnih glasačkih
prava su obavezni izbjegavati sve realne ili očigledne sukobe interesa sa javim
preduzećem u ličnim ili profesionalnim odnosima.
Na sukobe interesa odnosno povezana lica primjenjuju se odredbe članova 14.,
41. i 42. Zakona o javnim preduzećima u Federaciji BiH.
Prava i obaveze lica na koja se odnosi sukob interesa ureduju se statutom Javnog
preduzeća.
DOBIT, RIZIK I GUBITAK
VIII
Dobit ostavarena u poslovanju Javnog preduzeća pripada Vladi Federacije.
U svakoj finansijskoj godini uprava javnog preduzeća, na bazi utvrđenog iznosa
neto dobiti izraženog u svom revidiranom finansijskom izvještaju pripremljenom
u skladu sa važećim propisima, predlaže iznos, ukoliko za to postoje uslovi,
da se za datu fuiansijsku godinu rasporedi kao dobit.
Prilikom odlučivanja o iznosu koji može biti raspoređen kao dobit, uprava će
voditi računa o preporukama Odbora za reviziju te ukupnim finansijskim obavezama
javnog preduzeća u finansijskoj godini na koju se raspodjela odnosi, uključujući
i iznos neto dobiti potrebne javnom preduzeću u toj finansijskoj godini za realizaciju
bilo kojeg zadatka iz plana poslovanja javnog preduzeća, kao i iznos kapitalnog
zadataka te drugih investicija neophodnih za pravilno održavanje i rast javnog
preduzeća.
Vlada Federacije može odlučiti da cijelu dobit ili dio dobiti uloži u poslovanje
Javnog preduzeća.
Vlada Federacije BiH snosi rizik i sudjeluje u pokriću gubitaka u poslovanju
Javnog preduzeća do visine osnovnog kapitala Javnog preduzeća izraženog u novcu.
U slučaju da Javno preduzeće posluje sa gubitkom Vlada Federacije osigurava
pokriće gubitka iz fonda za pokriće gubitka Javnog preduzeća a i iz drugih sredstava
Javnog preduzeća.
STATUSNE PROMJENE
IX
Javno preduzeće je osnovano na neodređeno vrijeme radi obavljanja registrovane
djelatnosti i sticanja dobiti. Javno preduzeće može prestati postojati u skladu
sa zakonom i statutom a Odluku o prestanku Javnog preduzeća donosi Vada Federacije
BiH.
Izuzima se od privatizacije i zadržava u vlasništvu Vlade Federacije državni
kapital Javnog preduzeća Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo u 100% iznosu.
Javno preduzeće Zavod za saobraćaj d.o.o. Sarajevo neće se privatizirati u naredne
tri godine od dana stupanja na snagu ove Odluke.
PRELAZNEI ZAVRŠNE ODREDBE
X
Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje primjena svih odredaba općih i drugih
akata koje su uređivale osnivačka prava, status i poslovanje Javnog preduzeća
do donošenja ove Odluke.
XI
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenim
novinama Federacije BiH".
V broj 1075/08
23. decembra/prosinca 2008. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Nedžad Brankovic, s.r.