Na osnovi članka 31. stavak 3. Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na razini Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 2/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Federalnog ministarstva prostornog uređenja, donosi


U R E D B U

O SADRŽAJU I NOSITELJIMA JEDINSTVENOG
INFORMACIJSKOG SISTEMA, METODOLOGIJI
PRIKUPLJANJA I OBRADI PODATAKA, TE
JEDINSTVENIM OBRASCIMA NA KOJIMA SE VODE
EVIDENCIJE


I. OPĆE ODREDBE


Članak 1.


Ovom Uredbom propisuje se sadržaj i nositelji jedinstvenog informacijskog sistema (GIS - geografski informacijski sistem), metodologija prikupljanja i obrade podataka, te jedinstveni obrasci na kojima se vodi evidencija na svim razinama prostornog planiranja na području Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija) u svrhu uspostavljanja jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a).
Uredbom se određuje okvir za pripremu programa uspostave i razvoja jedinstvenog informacijskog sistema u oblasti prostornog planiranja i korištenja zemljišta i zaštite prostora Federacije na svim razinama.
Uspostavljanje sistema informacija o prostoru iz nadležnosti Federacije služi u svrhu planiranja, korištenja zemljišta i zaštite prostora Federacije i praćenja provođenja planskih dokumenata shodno članku 3. stavak 8. Zakona o prostornom planiranju i korištenju zemljišta na nivou Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zakon).
Koordinaciju svih aktivnosti propisanih ovom Uredbom obavlja Federalno ministarstvo prostornog uređenja (u daljnjem tekstu: Federalno ministarstvo).

Članak 2.


Ciljevi uspostavljanja jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a) u oblasti prostornog planiranja i uređenja se realiziraju kroz informacije federalnih, kantonalnih, gradskih i općinskih organa uprave, ustanova, privrednih društava i drugih pravnih osoba te izgradnju informacijske strukture iz tog područja.
Osnovni ciljevi uvođenja jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a) o prostoru Federacije su:

1) interaktivna razmjena informacija, efikasnije pretraživanje i analiza baza podataka, nadzor nad procesima i pojavama u prostoru u cilju donošenja odgovarajućih odluka,
2) povećanje produktivnosti i efikasnosti u procesu prostornog uređenja i planiranja uz smanjenje troškova koordinacije i komunikacije među subjektima, što podrazumijeva automatizaciju monitoringa prostornih pojava i procesa,
3) unapređenje općeg kvaliteta procesa planiranja i uređenja prostora, te kvaliteta pojedinih odluka,
4) povećanje mogućnosti analize, te monitoringa utjecaja na cjelokupnom prostoru korištenjem aktualnih informacija o privredi, energetici, prometu i ostalim granama koje su date u PRILOGU BR 1 i PRILOGU BR. 2, uz uspostavljanje referentnih točaka zasnovanih na praćenju indikatora odnosno već ostvarenih rezultata u praksi,
5) racionalizacija i optimatizacija broja administrativnih službenika, odnosno popunjavanje službi stručnim kadrovima iz ove oblasti,
6) osiguranje efikasnog sredstva za transparentno upravljanje procesima obnove i razvoja Federacije.


Članak 3.


Informacijski sistem (GIS) prostornog uređenja obuhvata:

1) pravnu i kadrovsku uspostavu odgovarajućih organizacionih jedinica informacijskog sistema (GIS-a) na svim razinama vlasti u federaciji te prateću tehničku podršku istih (hardver, softver i dr.),
2) prikupljanje, evidentiranje i čuvanje podataka,
3) jedinstvene standarde, metode i postupak obrade podataka,
4) povezanost i pristupačnost podataka i informacija o prostornom uređenju na cijelom prostoru Federacije,
5) pristupačnost javnim podacima iz baze podataka,


II SADRŽAJ INFORMACIJSKOG SISTEMA (GIS-a)


Članak 4.


Informacijski sistem (GIS) čine podaci o:

1) ažurnim digitalnim geodetsko-topografsko-kartografskim podlogama u Državnom koordinatnom sistemu,
2) prostornom planu Federacije i drugim planskim dokumentima Federacije,
3) prostornim planovima kantona, odnosno općina,
4) prirodnim resursima sa kvalitativnim i kvantitativnim obilježjima i sl.,
5) stanovništvu,
6) infrastrukturnim sistemima,
7) graditeljskom i prirodnom naslijeđu i posebno zaštićenim prostorima,
8) ugrožavanju okoliša (bespravno građenje, zagađenje tla, vode, zraka i sl),
9) područjima gdje je opasnost od posljedica prirodnih i ljudskim djelovanjem izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja posebno, izražena (seizmičke karakteristike terena, poremećaji u stabilnosti tla, plavna područja, područja ugrožena mogućnošću izbijanja požara, područja izložena mogućem utjecaju tehničkih katastrofa i prekomjernom zagađenju zbog havarije u pogonima i sl.),
10)kadrovima i pravnim licima koja se bave poslovima u oblasti planskog
uređenja prostora,
11)privredi,
12)društvenim djelatnostima,
13)turizmu,
14)komunalnim djelatnostima,
15)građevinskom zemljištu,
16)druge podatke koji su od značaja za planiranje i održavanje jedinstvenog
informacijskog sistema, a koji su kompatibilni podacima Zavoda za
statistiku.


III NOSIOCI INFORMACIONOG SISTEMA


Članak 5.


U svrhu prikupljanja obrade i korištenja podataka od značaja za planiranje Federalno ministarstvo će uspostaviti jedinstveni informacijski sistem (GIS) za područje Federacije. Podatke za jedinstveni informacijski sistem (GIS) dužni su, u skladu sa Zakonom i ovom uredbom, davati svi federalni, kantonalni i općinski organi uprave, ustanove, privredna društva i druge pravne osobe u kojima se prikupljaju, obrađuju, pohranjuju podaci od značaja za uspostavu jedinstvenog informacionog sistema (GIS-a).


Članak 6.


Nositelji informacijskog sistema su:

1) Federalno ministarstvo prostornog uređenja u suradnji sa drugim federalnim ministarstvima, institucijama i ustanovama nadležnim za oblast planiranja,
2) Kantonalna ministarstva nadležna za oblast planiranja u suradnji sa drugim kantonalnim ministarstvima i ustanovama od značaja za planiranje uređenja prostora,
3) Gradski i općinski organi uprave nadležni za oblast planiranja,
4) Drugi subjekti od interesa za prostorno uređenje.


Članak 7.


Kantonalni organi nadležni za prostorno uređenje vode jedinstvenu evidenciju na jedinstvenim obrascima i svake godine u suradnji sa kantonalnim organima nadležnim za oblast od značaja za planiranje uređenja prostora, do 31. siječnja tekuće godine dostavljaju Federalnom ministarstvu godišnje izvješće o stanju prostora, kao i provođenje prostornog plana kantona za proteklu godinu.


Članak 8.


Stanje u prostoru Federacije na način propisan ovom Uredbom prati se kroz strukturu tematskih područja i/ili potpodručja.
Svako tematsko područje i/ili potpodručje ima nositelja i sudionike.
Tematska područja i/ili potpodručja i njihovi nositelji određeni su u PRILOGU BR. 1 koji je sastavni dio ove Uredbe.


Članak 9.


Tematska područja i/ili potpodručja sadrže zajedničke i posebne podatke.
Zajednički podaci su oni koji su važni za nositelja tematskog područja, ali i za druga tematska područja i/ili potpodručja u sastavu informacijskog sistema (GIS-a).
Posebni podaci su oni koji su važni za nositelja tematskog područja i/ili potpodručja.


Članak 10.


Nositelji informacijskog sistema (GIS-a) će pratiti opremljenost računarskom, programskom i komunikacijskom opremom nositelja tematskih područja i/ili potpodručja te predlagati mjere za poboljšanje stanja za odgovarajuću razinu vlasti.


IV METODOLOGIJA PRIKUPLJANJA PODATAKA


Članak 11.


U skladu sa odredbama Zakona podatke iz članka 4. ove Uredbe pribavljaju nositelji informacionog sistema iz članka 6. ove Uredbe.
Podaci se prikupljaju po tematskim područjima definiranim u PRILOGU BR. 2, koji čini sastavni dio ove Uredbe.


Članak 12.


Razmjena podataka podrazumijeva primjenu jedinstvenih standarda zapisivanja i protokola prenošenja podataka.
Za točnost i vjerodostojnost podataka odgovorni su nositelji tematskih područja i/ili potpodručja na svim razinama vlasti.
Elektronske baze podataka koje sadrže povjerljive podatke moraju biti označene određenom vrstom i stepenom povjerljivosti te osigurane lozinkom od neovlaštenog pristupa.


V OBRADA PODATAKA


Članak 13.


Svi podaci iz članka 4. ove Uredbe vode se kao elektronske baze podataka, te se izrađuju tri rezervne kopije koje se čuvaju na raznim lokacijama koje odrede nositelji tematskih područja i/ili potpodručja.


Članak 14.


Svi podaci se zapisuju u jednom od prihvatljivih GIS formata koji umogućava razmjenu ili unos u različite softverske platforme. Takvi formati su *.mif, *.shp, *dbf, *dxf i dr.


Članak 15.


Do uspostave cjelovite baze podataka u vektorskom obliku za područja općina, odnosno kantona, neophodno je da nositelji informacijskog sistema izvrše skeniranje i georeferenciranje postojeće prostorno-planske dokumentacije u *.tif i *.tfw formatu, a dokumente u *doc ili *pdf formatu.
Na taj način obrađenu plansku dokumentaciju potrebno je na nekom od digitalnih medija (CD, DWD i dr.) dostavljati nadležnom federalnom ministarstvu.


Članak 16.


Nositelji informacijskog sistema na svim razinama vrše elektronsku i vektorsku obradu podataka na kompatibilnim programskim jezicima.
GIS baze podataka se kreiraju, pune i održavaju kod nadležnih subjekata koji iste prosljeđuju ka nositelju informacionog sistema odgovarajuće razine vlasti.


Članak 17.


Za efikasnu razmjenu digitalnih podataka neophodno je mrežno povezivanje nositelja informacijskog sistema putem Intranet/Internet rješenja, što omogućava kontinuirano praćenje i evidentiranje svih promjena podataka u bazama nositelja tematskih područja i/ili potpodručja.


VI JEDINSTVENI OBRASCI NA KOJIMA SE VODI EVIDENCIJA


Članak 18.


Jedinstveni obrasci u PRILOGU BR. 2 na kojima se vodi evidencija uspostavljaju se za sve oblasti koje su relevantne za izradu i praćenje provođenja prostornih planova, zaštitu i unapređenje prostora.


Članak 19.


Podaci koji se unose u obrasce su izvorni za određenu tematsku oblast i pribavljaju se od nadležnih službi, institucija, pravnih subjekata i ostalih izvora.
U nedostatku podataka mogu se izraditi studije i provoditi istraživanja koja determinišu konkretnu oblast.
Aktivnosti iz stava 2. ovog člana iniciraju i realiziraju izvršni organi kantona.


VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Članak 20.


Nositelji informacijskog sistema dužni su uspostaviti jedinstveni informacijski sistem z roku od tri (3) godine od stupanja na snagu ove Uredbe.
U prelaznom periodu do konačne uspostave jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a) nositelji informacijskog sistema dužni su informirati federalno ministarstvo o tijeku uspostave jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a).


Članak 21.


Sredstva za uspostavu i održavanje jedinstvenog informacijskog sistema obezbjeđuju se u budžetu Federacije, kantona, grada i općine.


Članak 22.


Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 126/07
12. travnja 2007. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Nedžad Branković, v.r.