U R E D B U
O SADRŽAJU I NOSITELJIMA JEDINSTVENOG
INFORMACIJSKOG SISTEMA, METODOLOGIJI
PRIKUPLJANJA I OBRADI PODATAKA, TE
JEDINSTVENIM OBRASCIMA NA KOJIMA SE VODE
EVIDENCIJE
I. OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom propisuje se sadržaj i nositelji jedinstvenog informacijskog sistema
(GIS - geografski informacijski sistem), metodologija prikupljanja i obrade
podataka, te jedinstveni obrasci na kojima se vodi evidencija na svim razinama
prostornog planiranja na području Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem
tekstu: Federacija) u svrhu uspostavljanja jedinstvenog informacijskog sistema
(GIS-a).
Uredbom se određuje okvir za pripremu programa uspostave i razvoja jedinstvenog
informacijskog sistema u oblasti prostornog planiranja i korištenja zemljišta
i zaštite prostora Federacije na svim razinama.
Uspostavljanje sistema informacija o prostoru iz nadležnosti Federacije služi
u svrhu planiranja, korištenja zemljišta i zaštite prostora Federacije i praćenja
provođenja planskih dokumenata shodno članku 3. stavak 8. Zakona o prostornom
planiranju i korištenju zemljišta na nivou Federacije Bosne i Hercegovine (u
daljnjem tekstu: Zakon).
Koordinaciju svih aktivnosti propisanih ovom Uredbom obavlja Federalno ministarstvo
prostornog uređenja (u daljnjem tekstu: Federalno ministarstvo).
Članak 2.
Ciljevi uspostavljanja jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a) u oblasti
prostornog planiranja i uređenja se realiziraju kroz informacije federalnih,
kantonalnih, gradskih i općinskih organa uprave, ustanova, privrednih društava
i drugih pravnih osoba te izgradnju informacijske strukture iz tog područja.
Osnovni ciljevi uvođenja jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a) o prostoru
Federacije su:
1) interaktivna razmjena informacija, efikasnije pretraživanje i analiza baza
podataka, nadzor nad procesima i pojavama u prostoru u cilju donošenja odgovarajućih
odluka,
2) povećanje produktivnosti i efikasnosti u procesu prostornog uređenja i planiranja
uz smanjenje troškova koordinacije i komunikacije među subjektima, što podrazumijeva
automatizaciju monitoringa prostornih pojava i procesa,
3) unapređenje općeg kvaliteta procesa planiranja i uređenja prostora, te kvaliteta
pojedinih odluka,
4) povećanje mogućnosti analize, te monitoringa utjecaja na cjelokupnom prostoru
korištenjem aktualnih informacija o privredi, energetici, prometu i ostalim
granama koje su date u PRILOGU BR 1 i PRILOGU BR. 2, uz uspostavljanje referentnih
točaka zasnovanih na praćenju indikatora odnosno već ostvarenih rezultata u
praksi,
5) racionalizacija i optimatizacija broja administrativnih službenika, odnosno
popunjavanje službi stručnim kadrovima iz ove oblasti,
6) osiguranje efikasnog sredstva za transparentno upravljanje procesima obnove
i razvoja Federacije.
Članak 3.
Informacijski sistem (GIS) prostornog uređenja obuhvata:
1) pravnu i kadrovsku uspostavu odgovarajućih organizacionih jedinica informacijskog
sistema (GIS-a) na svim razinama vlasti u federaciji te prateću tehničku podršku
istih (hardver, softver i dr.),
2) prikupljanje, evidentiranje i čuvanje podataka,
3) jedinstvene standarde, metode i postupak obrade podataka,
4) povezanost i pristupačnost podataka i informacija o prostornom uređenju na
cijelom prostoru Federacije,
5) pristupačnost javnim podacima iz baze podataka,
II SADRŽAJ INFORMACIJSKOG SISTEMA (GIS-a)
Članak 4.
Informacijski sistem (GIS) čine podaci o:
1) ažurnim digitalnim geodetsko-topografsko-kartografskim podlogama u Državnom
koordinatnom sistemu,
2) prostornom planu Federacije i drugim planskim dokumentima Federacije,
3) prostornim planovima kantona, odnosno općina,
4) prirodnim resursima sa kvalitativnim i kvantitativnim obilježjima i sl.,
5) stanovništvu,
6) infrastrukturnim sistemima,
7) graditeljskom i prirodnom naslijeđu i posebno zaštićenim prostorima,
8) ugrožavanju okoliša (bespravno građenje, zagađenje tla, vode, zraka i sl),
9) područjima gdje je opasnost od posljedica prirodnih i ljudskim djelovanjem
izazvanih nepogoda i katastrofa i ratnih djelovanja posebno, izražena (seizmičke
karakteristike terena, poremećaji u stabilnosti tla, plavna područja, područja
ugrožena mogućnošću izbijanja požara, područja izložena mogućem utjecaju tehničkih
katastrofa i prekomjernom zagađenju zbog havarije u pogonima i sl.),
10)kadrovima i pravnim licima koja se bave poslovima u oblasti planskog
uređenja prostora,
11)privredi,
12)društvenim djelatnostima,
13)turizmu,
14)komunalnim djelatnostima,
15)građevinskom zemljištu,
16)druge podatke koji su od značaja za planiranje i održavanje jedinstvenog
informacijskog sistema, a koji su kompatibilni podacima Zavoda za
statistiku.
III NOSIOCI INFORMACIONOG SISTEMA
Članak 5.
U svrhu prikupljanja obrade i korištenja podataka od značaja za planiranje Federalno
ministarstvo će uspostaviti jedinstveni informacijski sistem (GIS) za područje
Federacije. Podatke za jedinstveni informacijski sistem (GIS) dužni su, u skladu
sa Zakonom i ovom uredbom, davati svi federalni, kantonalni i općinski organi
uprave, ustanove, privredna društva i druge pravne osobe u kojima se prikupljaju,
obrađuju, pohranjuju podaci od značaja za uspostavu jedinstvenog informacionog
sistema (GIS-a).
Članak 6.
Nositelji informacijskog sistema su:
1) Federalno ministarstvo prostornog uređenja u suradnji sa drugim federalnim
ministarstvima, institucijama i ustanovama nadležnim za oblast planiranja,
2) Kantonalna ministarstva nadležna za oblast planiranja u suradnji sa drugim
kantonalnim ministarstvima i ustanovama od značaja za planiranje uređenja prostora,
3) Gradski i općinski organi uprave nadležni za oblast planiranja,
4) Drugi subjekti od interesa za prostorno uređenje.
Članak 7.
Kantonalni organi nadležni za prostorno uređenje vode jedinstvenu evidenciju
na jedinstvenim obrascima i svake godine u suradnji sa kantonalnim organima
nadležnim za oblast od značaja za planiranje uređenja prostora, do 31. siječnja
tekuće godine dostavljaju Federalnom ministarstvu godišnje izvješće o stanju
prostora, kao i provođenje prostornog plana kantona za proteklu godinu.
Članak 8.
Stanje u prostoru Federacije na način propisan ovom Uredbom prati se kroz strukturu
tematskih područja i/ili potpodručja.
Svako tematsko područje i/ili potpodručje ima nositelja i sudionike.
Tematska područja i/ili potpodručja i njihovi nositelji određeni su u PRILOGU
BR. 1 koji je sastavni dio ove Uredbe.
Članak 9.
Tematska područja i/ili potpodručja sadrže zajedničke i posebne podatke.
Zajednički podaci su oni koji su važni za nositelja tematskog područja, ali
i za druga tematska područja i/ili potpodručja u sastavu informacijskog sistema
(GIS-a).
Posebni podaci su oni koji su važni za nositelja tematskog područja i/ili potpodručja.
Članak 10.
Nositelji informacijskog sistema (GIS-a) će pratiti opremljenost računarskom,
programskom i komunikacijskom opremom nositelja tematskih područja i/ili potpodručja
te predlagati mjere za poboljšanje stanja za odgovarajuću razinu vlasti.
IV METODOLOGIJA PRIKUPLJANJA PODATAKA
Članak 11.
U skladu sa odredbama Zakona podatke iz članka 4. ove Uredbe pribavljaju nositelji
informacionog sistema iz članka 6. ove Uredbe.
Podaci se prikupljaju po tematskim područjima definiranim u PRILOGU BR. 2, koji
čini sastavni dio ove Uredbe.
Članak 12.
Razmjena podataka podrazumijeva primjenu jedinstvenih standarda zapisivanja
i protokola prenošenja podataka.
Za točnost i vjerodostojnost podataka odgovorni su nositelji tematskih područja
i/ili potpodručja na svim razinama vlasti.
Elektronske baze podataka koje sadrže povjerljive podatke moraju biti označene
određenom vrstom i stepenom povjerljivosti te osigurane lozinkom od neovlaštenog
pristupa.
V OBRADA PODATAKA
Članak 13.
Svi podaci iz članka 4. ove Uredbe vode se kao elektronske baze podataka, te
se izrađuju tri rezervne kopije koje se čuvaju na raznim lokacijama koje odrede
nositelji tematskih područja i/ili potpodručja.
Članak 14.
Svi podaci se zapisuju u jednom od prihvatljivih GIS formata koji umogućava
razmjenu ili unos u različite softverske platforme. Takvi formati su *.mif,
*.shp, *dbf, *dxf i dr.
Članak 15.
Do uspostave cjelovite baze podataka u vektorskom obliku za područja općina,
odnosno kantona, neophodno je da nositelji informacijskog sistema izvrše skeniranje
i georeferenciranje postojeće prostorno-planske dokumentacije u *.tif i *.tfw
formatu, a dokumente u *doc ili *pdf formatu.
Na taj način obrađenu plansku dokumentaciju potrebno je na nekom od digitalnih
medija (CD, DWD i dr.) dostavljati nadležnom federalnom ministarstvu.
Članak 16.
Nositelji informacijskog sistema na svim razinama vrše elektronsku i vektorsku
obradu podataka na kompatibilnim programskim jezicima.
GIS baze podataka se kreiraju, pune i održavaju kod nadležnih subjekata koji
iste prosljeđuju ka nositelju informacionog sistema odgovarajuće razine vlasti.
Članak 17.
Za efikasnu razmjenu digitalnih podataka neophodno je mrežno povezivanje nositelja
informacijskog sistema putem Intranet/Internet rješenja, što omogućava kontinuirano
praćenje i evidentiranje svih promjena podataka u bazama nositelja tematskih
područja i/ili potpodručja.
VI JEDINSTVENI OBRASCI NA KOJIMA SE VODI EVIDENCIJA
Članak 18.
Jedinstveni obrasci u PRILOGU BR. 2 na kojima se vodi evidencija uspostavljaju
se za sve oblasti koje su relevantne za izradu i praćenje provođenja prostornih
planova, zaštitu i unapređenje prostora.
Članak 19.
Podaci koji se unose u obrasce su izvorni za određenu tematsku oblast i pribavljaju
se od nadležnih službi, institucija, pravnih subjekata i ostalih izvora.
U nedostatku podataka mogu se izraditi studije i provoditi istraživanja koja
determinišu konkretnu oblast.
Aktivnosti iz stava 2. ovog člana iniciraju i realiziraju izvršni organi kantona.
VII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 20.
Nositelji informacijskog sistema dužni su uspostaviti jedinstveni informacijski
sistem z roku od tri (3) godine od stupanja na snagu ove Uredbe.
U prelaznom periodu do konačne uspostave jedinstvenog informacijskog sistema
(GIS-a) nositelji informacijskog sistema dužni su informirati federalno ministarstvo
o tijeku uspostave jedinstvenog informacijskog sistema (GIS-a).
Članak 21.
Sredstva za uspostavu i održavanje jedinstvenog informacijskog sistema obezbjeđuju
se u budžetu Federacije, kantona, grada i općine.
Članak 22.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 126/07
12. travnja 2007. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Nedžad Branković, v.r.