Na temelju članka 19. stavak 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06) i članka 11a. stavak 2. Zakona o privatizaciji poduzeća (''Službene novine Federacije BiH'', br. 27/97, 8/99, 32/00, 45/00, 54/00, 61/01, 27/02, 33/02, 28/00, 44/04 i 42/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je


U R E D B U

O PRAVILIMA PROMJENE STRUKTURE KAPITALA
PODUZEĆA PO OSNOVI ZAJEDNIČKOG ULAGANJA


I OPĆE ODREDBE


Članak 1.


Ovom Uredbom uređuju se pravila i procedure promjene strukture kapitala zajedničkog poduzeća koje osniva poduzeće u većinskom državnom vlasništvu zaključivanjem ugovora o zajedničkom ulaganju sa ulagačem (investitorom) koji može biti domaća ili strana pravna ili fizička osoba.


II PRAVILA I POSTUPAK ZAKLJUČIVANJA
UGOVORA O ZAJEDNIČKOM ULAGANJU


Članak 2.


Inicijativu za zajedničko ulaganje može pokrenuti:

1. potencijalni investitor;
2. nadležno ministarstvo koje vrši ovlaštenja i obveze vlasnika kapitala po osnovu državnog kapitala u tom poduzeću (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo);
3. nadležna agencija za privatizaciju;
4. poduzeće.


Članak 3.


Pokretač inicijative priprema elaborat o opravdanosti zajedničkog ulaganja, koji obvezno sadrži:

1. osnovne podatke o poduzeću;
2. analizu financijskog poslovanja poduzeća za posljednje tri godine sa revizijom poslovanja u prethodnoj godini;
3. osnovne slabosti poduzeća (proizvodne i ekonomsko-financijske parametre, stanje tehnološke opreme i primijenjene tehnologije, usklađenost asortimana i kvaliteta sa međunarodnim standardima, ekološka problematika, tržišna pozicija i sl.);
4. potrebnu razinu, vrstu i dinamiku investicija koje treba osigurati investitor radi ostvarenja razvojnih ciljeva;
5. očekivane efekte na zaposlenost;
6. prednosti koje treba da osigura zajedničko ulaganje (unapređenje poslovanja, proširenje tržišta, organizacija rada, zapošljavanje i slično).


Članak 4.


Pokretač inicijative za izradu elaborata može povjeriti izradu elaborata stručnom timu ili konzultantskoj tvrtki.


Članak 5.


Pokretač inicijative, elaborat dostavlja nadležnom ministarstvu.
Nadležno ministarstvo, uz stručno mišljenje nadležne agencije i odluku nadzornog odbora poduzeća o opravdanosti zajedničkog ulaganja, elaborat dostavlja nadležnoj vladi radi davanja suglasnosti.


Članak 6.


Suglasnost nadležne vlade dostavlja se nadležnoj agenciji na daljnje postupanje.


Članak 7.


Nadležna agencija, na osnovu suglasnosti nadležne vlade i odluke nadzornog odbora poduzeća, definira uvjete za javno prikupljanje ponuda (tender) za zajedničko ulaganje.


Članak 8.


Javno prikupljanje ponuda (tender) sa svim uvjetima za investitora objavljuje nadležna agencija.
Oglas za javno prikupljanje ponuda objavljuje se u najmanje jednoj dnevnoj tiskovini koja je dostupna na području Federacije Bosne i Hercegovine.


Članak 9.


Aktivnosti na objavi tendera, prikupljanju i ocjeni ponuda i pregovore sa kupcem provodi povjerenstvo koje imenuje direktor nadležne agencije.
U povjerenstvo se imenuju predstavnici agencije, nadležnog ministarstva i poduzeća.


Članak 10.


Odluku o proglašenju najpovoljnijeg ponuđača donosi nadležna agencija.


Članak 11.


Procedure, pravila, rokovi i druge odredbe vezane za objavljivanje, prikupljanje ponuda, ocjenu i izbor najpovoljnijeg ulagača za zajedničko ulaganje, vode se po propisima koji se primjenjuju za prodaju državnog kapitala metodom javnog prikupljanja ponuda (tender) u velikoj privatizaciji (''Službene novine Federacije BiH'', br. 77/04), a čije odredbe se mogu primijeniti na ovaj postupak.


Članak 12.


Povjerenstvo sa najpovoljnijim ponuđačem utvrđuje prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju, koji mora biti usuglašen sa uvjetima iz tendera.
Prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju sadrži:
1. osnovne podatke o ulagačima;
2. osnovne ciljeve zajedničkog ulaganja;
3. osnovne odredbe zajedničkog ulaganja;
4. podatke o poduzeću koje se osniva zajedničkim ulaganjem (adresa, djelatnosti, odgovorna osoba i slično);
5. vlasničke udjele i vlasničku strukturu nakon udruživanja;
6. preferencijalna prava, ako se daju ulagaču;
7. ulaganja dana na vremenskoj osnovi;
8. očekivane efekte zajedničkog ulaganja;
9. podatke o zaposlenicima i način rješavanja eventualnog viška.


Članak 13.


Suglasnost na prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju, putem nadležnog ministarstva, daje nadležna vlada, a ugovor odobrava skupština poduzeća.
Skupština poduzeća daje ovlaštenje za potpis ugovora o zajedničkom ulaganju i suglasnost na izradu i potpisivanje ugovora o osnivanju zajedničkog poduzeća.


Članak 14.


Zaključivanje ugovora o zajedničkom ulaganju može se odobriti, ako se ocijeni da će se u zajedničkom poduzeću osigurati pokretanje i intenziviranje aktivnosti, nabavka i modernizacija opreme, transfer modernih tehnologija, proširenje internog i eksternog tržišta, pogodnosti na tržištu, poboljšanje parametara poslovanja, zapošljavanja i sl.


Članak 15.


Ugovor o osnivanju zajedničkog poduzeća mora biti usklađen sa odredbama usvojenog ugovora o zajedničkom ulaganju.
Sadržaj ugovora o osnivanju zajedničkog poduzeća mora biti usklađen sa odredbama Zakona o gospodarskim društvima (''Službene novine Federacije BiH'', br. 23/99, 45/00, 2/02, 6/02, 29/03 i 68/05).
Ugovor o osnivanju zajedničkog poduzeća potpisuju ovlašteni predstavnici ulagača.


Članak 16.


U slučaju da izbor ulagača za zajedničko ulaganje metodom javnog prikupljanja ponuda (tender) ne bude uspješan, može se pokrenuti inicijativa za:
1. obnavljanje tendera;
2. izbor ulagača metodom neposredne pogodbe.


Članak 17.


Inicijativu za aktivnosti iz članka 16. ove Uredbe može pokrenuti:
1. potencijalni investitor;
2. nadležno ministarstvo;
3. nadležna agencija za privatizaciju;
4. poduzeće.


Članak 18.


Inicijativa iz članka 17. ove Uredbe dostavlja se nadležnom ministarstvu koje, uz odluku nadzornog odbora poduzeća, dostavlja nadležnoj vladi na suglasnost.
Suglasnost nadležne vlade dostavlja se nadležnoj agenciji na daljnje postupanje.


Članak 19.


Daljnje aktivnosti vode se sukladno čl. 8. i 15. ove Uredbe, s tim da se izbor ulagača metodom neposredne pogodbe vrši sukladno odredbama Pravilnika o postupku prodaje metodom neposredne pogodbe (''Službene novine Federacije BiH'', br. 75/05), koje se mogu primijeniti na ovaj postupak.


Članak 20.


Radi osiguranja sigurnosti u izvršenju ugovora od ulagača se može zahtijevati bankovna ili druga vrsta garancije.


Članak 21.


Ukoliko ulagač, u definiranim rokovima ne izvrši ugovorene obveze, poduzeće može pokrenuti aktivnosti na raskidu ugovora o zajedničkom ulaganju i ugovora o osnivanju zajedničkog poduzeća.


Članak 22.


Ova Uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 713/06
16. studenoga 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, v.r.