Na osnovu člana 19. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02, 19/03, 2/06 i 8/06) i člana 11a. stav 2. Zakona o privatizaciji preduzeća (''Službene novine Federacije BiH'', br. 27/97, 8/99, 32/00, 45/00, 54/00, 61/01, 27/02, 33/02, 28/00, 44/04 i 42/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donijela je


U R E D B U

O PRAVILIMA PROMJENE STRUKTURE KAPITALA
PREDUZEĆA PO OSNOVU ZAJEDNIČKOG ULAGANJA


I OPĆE ODREDBE


Član 1.


Ovom Uredbom uređuju se pravila i procedure promjene strukture kapitala zajedničkog preduzeća koje osniva preduzeće u većinskom državnom vlasništvu zaključivanjem ugovora o zajedničkom ulaganju sa ulagačem (investitorom) koji može biti domaća ili strano pravno ili fizičko lice.


II PRAVILA I POSTUPAK ZAKLJUČIVANJA
UGOVORA O ZAJEDNIČKOM ULAGANJU


Član 2.


Inicijativu za zajedničko ulaganje može pokrenuti:

1. potencijalni investitor;
2. nadležno ministarstvo koje vrši ovlaštenja i obaveze vlasnika kapitala po osnovu državnog kapitala u tom preduzeću (u daljnjem tekstu: nadležno ministarstvo);
3. nadležna agencija za privatizaciju;
4. preduzeće.


Član 3.


Pokretač inicijative priprema elaborat o opravdanosti zajedničkog ulaganja, koji obavezno sadrži:

1. osnovne podatke o preduzeću;
2. analizu finansijskog poslovanja preduzeća za posljednje tri godine sa revizijom poslovanja u prethodnoj godini;
3. osnovne slabosti preduzeća (proizvodne i ekonomsko-finansijske parametre, stanje tehnološke opreme i primijenjene tehnologije, usklađenost asortimana i kvaliteta sa međunarodnim standardima, ekološka problematika, tržišna pozicija i sl.);
4. potreban nivo, vrstu i dinamiku investicija koje treba obezbijediti investitor radi ostvarenja razvojnih ciljeva;
5. očekivane efekte na zaposlenost;
6. prednosti koje treba da osigura zajedničko ulaganje (unapređenje poslovanja, proširenje tržišta, organizacija rada, zapošljavanje i slično).


Član 4.


Pokretač inicijative za izradu elaborata može povjeriti izradu elaborata stručnom timu ili konsultantskoj firmi.


Član 5.


Pokretač inicijative, elaborat dostavlja nadležnom ministarstvu.
Nadležno ministarstvo, uz stručno mišljenje nadležne agencije i odluku nadzornog odbora preduzeća o opravdanosti zajedničkog ulaganja, elaborat dostavlja nadležnoj vladi radi davanja saglasnosti.


Član 6.


Saglasnost nadležne vlade dostavlja se nadležnoj agenciji na daljnje postupanje.


Član 7.


Nadležna agencija, na osnovu saglasnosti nadležne vlade i odluke nadzornog odbora preduzeća, definiše uslove za javno prikupljanje ponuda (tender) za zajedničko ulaganje.


Član 8.


Javno prikupljanje ponuda (tender) sa svim uvjetima za investitora objavljuje nadležna agencija.
Oglas za javno prikupljanje ponuda objavljuje se u najmanje jednom dnevnom listu koji je dostupna na području Federacije Bosne i Hercegovine.


Član 9.


Aktivnosti na objavi tendera, prikupljanju i ocjeni ponuda i pregovore sa kupcem provodi komisija koju imenuje direktor nadležne agencije.
U komisiju se imenuju predstavnici agencije, nadležnog ministarstva i preduzeća.


Član 10.


Odluku o proglašenju najpovoljnijeg ponuđača donosi nadležna agencija.


Član 11.


Procedure, pravila, rokovi i druge odredbe vezane za objavljivanje, prikupljanje ponuda, ocjenu i izbor najpovoljnijeg ulagača za zajedničko ulaganje, vode se po propisima koji se primjenjuju za prodaju državnog kapitala metodom javnog prikupljanja ponuda (tender) u velikoj privatizaciji (''Službene novine Federacije BiH'', br. 77/04), a čije odredbe se mogu primijeniti na ovaj postupak.


Član 12.


Komisija sa najpovoljnijim ponuđačem utvrđuje prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju, koji mora biti usaglašen sa uvjetima iz tendera.
Prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju sadrži:
1. osnovne podatke o ulagačima;
2. osnovne ciljeve zajedničkog ulaganja;
3. osnovne odredbe zajedničkog ulaganja;
4. podatke o preduzeću koje se osniva zajedničkim ulaganjem (adresa, djelatnosti, odgovorna osoba i slično);
5. vlasničke udjele i vlasničku strukturu nakon udruživanja;
6. preferencijalna prava, ako se daju ulagaču;
7. ulaganja dana na vremenskoj osnovi;
8. očekivane efekte zajedničkog ulaganja;
9. podatke o zaposlenicima i način rješavanja eventualnog viška.


Član 13.


Saglasnost na prijedlog ugovora o zajedničkom ulaganju, putem nadležnog ministarstva, daje nadležna vlada, a ugovor odobrava skupština preoduzeća.
Skupština preduzeća daje ovlaštenje za potpis ugovora o zajedničkom ulaganju i saglasnost na izradu i potpisivanje ugovora o osnivanju zajedničkog preduzeća.


Član 14.


Zaključivanje ugovora o zajedničkom ulaganju može se odobriti, ako se ocijeni da će se u zajedničkom preduzeću obezbijediti pokretanje i intenzifikacija aktivnosti, nabavka i modernizacija opreme, transfer modernih tehnologija, proširenje internog i eksternog tržišta, pogodnosti na tržištu, poboljšanje parametara poslovanja, zapošljavanja i sl.


Član 15.


Ugovor o osnivanju zajedničkog preduzeća mora biti usklađen sa odredbama usvojenog ugovora o zajedničkom ulaganju.
Sadržaj ugovora o osnivanju zajedničkog preduzeća mora biti usklađen sa odredbama Zakona o privrednim društvima (''Službene novine Federacije BiH'', br. 23/99, 45/00, 2/02, 6/02, 29/03 i 68/05).
Ugovor o osnivanju zajedničkog preduzeća potpisuju ovlašteni predstavnici ulagača.


Član 16.


U slučaju da izbor ulagača za zajedničko ulaganje metodom javnog prikupljanja ponuda (tender) ne bude uspješan, može se pokrenuti inicijativa za:
1. obnavljanje tendera;
2. izbor ulagača metodom neposredne pogodbe.


Član 17.


Inicijativu za aktivnosti iz člana 16. ove Uredbe može pokrenuti:
1. potencijalni investitor;
2. nadležno ministarstvo;
3. nadležna agencija za privatizaciju;
4. preduzeće.


Član 18.


Inicijativa iz člana 17. ove Uredbe dostavlja se nadležnom ministarstvu koje, uz odluku nadzornog odbora preduzeća, dostavlja nadležnoj vladi na saglasnost.
Saglasnost nadležne vlade dostavlja se nadležnoj agenciji na daljnje postupanje.


Član 19.


Daljnje aktivnosti vode se u skladu sa članovima 8. i 15. ove Uredbe, s tim da se izbor ulagača metodom neposredne pogodbe vrši u skladu sa odredbama Pravilnika o postupku prodaje metodom neposredne pogodbe (''Službene novine Federacije BiH'', br. 75/05), koje se mogu primijeniti na ovaj postupak.


Član 20.


Radi obezbjeđenja sigurnosti u izvršenju ugovora od ulagača se može zahtijevati bankovna ili druga vrsta garancije.


Član 21.


Ukoliko ulagač, u definisanim rokovima ne izvrši ugovorene obaveze, preduzeće može pokrenuti aktivnosti na raskidu ugovora o zajedničkom ulaganju i ugovora o osnivanju zajedničkog preduzeća.


Član 22.


Ova Uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 713/06
16. novembra 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.