Na osnovu člana 19. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na 146. sjednici održanoj 23. marta 2006. godine, donosi


U R E D B U

O POSTUPKU MEDICINSKOG VJEŠTAČENJA I
OSNIVANJU INSTITUTA ZA MEDICINSKO
VJEŠTAČENJE


Član 1.


U cilju osiguranja jedinstvenog postupka i kriterija za medicinsko vještačenje, ovom Uredbom uređuje se postupak, nadležno tijelo i druga pitanja u vezi medicinskog vještačenja u oblasti: penzijskog i invalidskog osiguranja, socijalne zaštite, dječije i invalidske zaštite, boračko-invalidske zaštite, odbrane i u drugim oblastima.

Član 2.


Pod medicinskim vještačenjem, u smislu ove Uredbe, smatra se vještačenje kojim se ocjenjuju definitivna stanja organizma radi ostvarivanja prava, u skladu sa zakonom.


Član 3.


Poslove iz člana 1. ove Uredbe obavljat će Institut za medicinsko vještačenje (u daljnjem tekstu: Institut).
Sjedište Instituta je u Sarajevu, ulica Branislava Đurđeva broj 12.
Institut ima svoja odjeljenja za prvostepeni postupak ocjene u Bihaću, Mostaru, Sarajevu, Tuzli i Zenici.
Odjeljenje za drugostepeni postupak je u Sarajevu.


Član 4.


Institut ima svojstvo pravnog lica.
Na Institut se primjenjuju propisi o ustanovama, ako ovom Uredbom nije drugačije uređeno.


Član 5.


Institut će obavljati poslove medicinskog vještačenja u oblasti:

- penzijskog i invalidskog osiguranja
- socijalne zaštite, dječije i invalidske zaštite
- boračko-invalidske zaštite
- odbrane
- drugih oblasti na zahtjev suda, drugih pravnih i fizičkih lica
- obavljanje drugih poslova medicinskog vještačenja, u skladu sa zakonom.


Član 6.


U postupku medicinskog vještačenja primjenjuju se slijedeći principi:

- jedinstvena pravila postupka
- jedinstveni kriteriji za medicinsko vještačenje
- ekonomično i brzo vođenje postupka
- dvostepenost postupka
- drugi principi utvrđeni Pravilima Instituta i općim aktima.


Član 7.


Organ rukovođenja u Institutu je direktor.
Organ upravljanja u Institutu je Upravni odbor, koji ima pet članova.
Institut ima Nadzorni odbor, koji ima tri člana.
Direktora, članove Upravnog odbora i Nadzornog odbora Instituta imenuje Vlada Federacije Bosne i Hercegovine.
Postupak imenovanja i razrješenja organa iz ovoga člana vrši se u skladu sa zakonom i općim aktima Instituta.


Član 8.


Direktor, članovi Upravnog odbora i Nadzornog odbora Instituta imenuju se na period od četiri godine i mogu biti ponovo imenovani.


Član 9.


Za direktora, članove Upravnog odbora i članove Nadzornog odbora Instituta imenuju se osobe koje imaju najmanje univerzitetsku diplomu VII stepena i značajno radno iskustvo u oblastima navedenim u članu 1. ove Uredbe.


Član 10.


Osnovni opći akti Instituta su Pravila Instituta.
Pravilima Instituta, pored pitanja, koja se uređuju u skladu sa zakonom i drugim propisima, uređuju se osnovna pitanja u vezi postupka i kriterija medicinskog vještačenja, sastav i nadležnost stručnih timova i druga pitanja u vezi postupka medicinskog vještačenja.
Pitanja iz stava 1. ove Uredbe bliže se uređuju općim aktima Instituta.


Član 11.


Sredstva za rad Instituta obezbjeđuju se od:

- naknada za rad po osnovu ugovora sa korisnicima usluga iz člana 5. ove Uredbe
- iz drugih izvora, u skladu sa Pravilima Instituta


Član 12.


Konkretna cijena usluga medicinskog vještačenja utvrđuje se ugovorom između Instituta i korisnika usluga, na osnovu cjenovnika usluga medicinskog vještačenja.
Cjenovnik usluga medicinskog vještačenja utvrđuje Upravni odbor Instituta.
Na cjenovnik usluga medicinskog vještačenja saglasnost daje Vlada Federacije Bosne i Hercegovine.


Član 13.


Nadzor nad zakonitosti rada Instituta vrše Federalno ministarstvo rada i socijalne politike, Federalno ministarstvo zdravstva, Federalno ministarstvo za pitanja boraca i invalida odbrambeno-oslobodilačkog rata – Federalno ministarstvo za pitanja branitelja i invalida domovinskog rata, Federalno ministarstvo pravde, Federalno ministarstvo finansija – Federalno ministarstvo financija, svako u okviru svoje nadležnosti.


Član 14.


Institut će od Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje – Sektora za ocjenu radne sposobnosti preuzeti zatečene zaposlenike, poslovni prostor, sredstva za rad, opremu i inventar, arhivu, akte i predmete, kao i drugu dokumentaciju koja je pripadala ovom sektoru.


Član 15.


Vlada Federacije Bosne i Hercegovine imenovat će privremeni Upravni odbor, privremeni Nadzorni odbor i privremenog direktora u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Uredbe.


Član 16.


Upravni odbor Instituta donijet će Pravila Instituta u roku od 30 dana od dana njegovog imenovanja.


Član 17.


Na osnovu ove Uredbe izvršit će se upis Instituta u sudski registar.


Član 18.


Do organizovanja Instituta, u skladu sa ovom Uredbom a najduže tri mjeseca od dana upisa u sudski registar, Institut će se finansirati na način kako se finansirao postupak ocjenjivanja stanja organizma (medicinsko vještačenje) u sektoru za ocjenu radne sposobnosti Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje.


Član 19.


Do uređivanja postupka medicinskog vještačenja u skladu sa ovom Uredbom, Institut će u postupku medicinskog vještačenja primjenjivati propise i opće akte koje je primjenjivao Sektor za ocjenu radne sposobnosti Federalnog zavoda za penzijsko i invalidsko osiguranje u ovom postupku do dana stupanja na snagu ove Uredbe.


Član 20.


Ova Uredba je privremena i primjenjivat će se do zakonskog regulisanja ovog pitanja, a najkasnije do 30. juna 2007. godine.


Član 21.


Ova Uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 99/06
23. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.