Na osnovu člana 19. stav 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi


O D U K U

O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILNIKA
O UTVRĐIVANJU KONCESIONE NAKNADE


I


Daje se saglasnost na Pravilnik utvrđivanju koncesione naknade (u daljnjem tekstu: Pravilnik).


II


Pravilnik iz tačke I je sastavni dio ove Odluke.


III


Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 98/06
9. marta 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.


Na osnovu člana 21. stav 1. alineja 6. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02), Komisija za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, uz saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi


P R A V I L N I K

O UTVRĐIVANJU KONCESIONE NAKNADE


I OSNOVNE ODREDBE


Član 1.


Ovim Pravilnikom utvrđuju se kriteriji i metodologija za utvrđivanje koncesione naknade u postupku dodjele prava obavljanja privrednih djelatnosti korištenjem prirodnih bogatstava, dobara u općoj upotrebi i obavljanju djelatnosti od općeg interesa.


Član 2.


Koncesiona naknada je obavezan sastavni dio ugovora o koncesiji.
Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća koncesionu naknadu u skladu sa ugovorom o koncesiji.
Koncesiona naknada mora biti određena ili odredljiva u pogledu svoje visine i mora biti novčanog karaktera.


Član 3.


Koncesiona naknada sastoji se od:

- jednokratne naknade, koja se obračunava i naplaćuje jednokratno pri zaključivanju ugovora o koncesiji i predstavlja naknadu za pravo korištenja prirodnih bogatstava, dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg interesa i
- godišnje (tekuće) naknade, koja se obračunava od prihoda ostvarenog korištenjem prirodnog bogatstva, dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg interesa, koja se naplaćuje za vrijeme trajanja ugovora o koncesiji.


Član 4.


Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u priloženoj studiji (predstudiji) ekonomske opravdanosti.
Osnovica za utvrđivanje jednokratne koncesione naknade je ukupan prihod ostvariv za vrijeme trajanja koncesionog ugovora.
Osnovica za utvrđivanje godišnje (tekuće) naknade je ukupan projektovani godišnji prihod iskazan u studiji ekonomske opravdanosti ili prihod iskazan u prihvaćenoj ponudi i prihod ostvaren od obavljanja koncesione djelatnosti iskazan u glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara, a potvrđen u godišnjem izvještaju o reviziji finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara, kao i podaci utvrđeni nadzorom i provjerom rada Koncesionara.
Godišnja (tekuća) koncesiona naknada ne može biti manja od iznosa utvrđenog na osnovu člana 4. stav 3. ovih Pravila, projektovanog godišnjeg prihoda iskazanog u studiji (predstudiji) ekonomske opravdanosti.
Obaveza plaćanja godišnje (tekuće) naknade počinje teći danom početka korištenja predmeta koncesije, a u skladu sa odredbama ugovora o koncesiji.


II UTVRĐIVANJE KONCESIONE NAKNADE


Član 5.


Za utvrđivanje koncesione naknade koriste se osnovni i dopunski kriteriji.


Član 6.


Osnovni kriteriji za obračun koncesione naknade su:

Kg – godišnje kapacitet proizvodnje ili usluga (komad ili lice),
Cj – jedinična cijena proizvoda ili usluge (KM/komad ili lice),
Dk – dužina komercijalnog koncesionog perioda (u godinama),
PGP – projektovani godišnji prihod od koncesije prije obračuna troškova, kamata i poreza, pri čemu je PGP=Kg x CJ.


Član 7.


Jednokratna koncesiona naknada (JKN) obračunava se prema formuli:

JKN=PGP x Dk x 0,005?B1, pri čemu je:
PGP – projektovani godišnji prihod za vrijeme trajanja koncesionog ugovora,
Dk – period koncesionog ugovora,
?B1 – zbir dopunskih kriterija od 1 do 10,
0,005 – koeficijent korekcije jednokratne naknade.


Član 8.


Godišnja (tekuća) naknada (TKN) utvrđuje se kao stalna za vrijeme trajanja ugovorenog koncesionog perioda, a obračunava se prema formuli:

TKN=D/100 x GP x 0,05?B1 gdje je:
D – faktor grane djelatnosti,
GP – godišnji prihod ostvaren korištenjem predmeta koncesije,
?B1 – zbir dopunskih kriterija od 1 do 10,
0,05 – koeficijent korekcije godišnje naknade.


Član 9.


Dopunski kriteriji za obračun koncesione naknade B su:

B1 – Kriteriji uticaja na okoliš,
B2 – kriterij značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa,
B3 – Kriterij dužine obnovljivosti dobara ili usluga od općeg interesa,
B4 – Kriterij isplativosti investicije,
B5 - kriterij supstitucije uvoza, odnosno kriterij povećanja izvoza,
B6 – Kriterij ekonomskog uticaja na Federaciju BiH,
B7 – Kriterij povećanja korištenja, upotrebe ili trošenja domaćih proizvoda ili usluga,
B8 - Kriterij ekonomskog uticaja na regiju,
B9 – Kriterij tehnološkog značaja i
B10 – kriterij uticaja na istraženost prirodnog bogatstva.


Član 10.


Kriterijem uticaja na okoliš (B1), procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti na životnu sredinu u toku trajanja ugovora o koncesiji i na postkoncesiono stanje prostora.
Kriterij uticaja na životnu sredinu utvrđuje se prema tabeli:

Uticaj na okoliš

Mali

Manje značajan

Srednje značajan

Značajan

Potencijalno opasan

Potencijalno vrlo opasan

B1

1,10

1,50

2,00

4,00

7,00

10 i više


Član 11.


Kriterijem značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa (B2), koji se primjenjuje kod korištenja dobara u općoj upotrebi ili, pružanja usluga od općeg interesa, procjenjuje se značaj koncesione djelatnosti za sredinu u kojoj se obavlja koncesiona djelatnost. Kriterij značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa utvrđuje se prema tabeli:

Značaj dobara

Lokalni značaj

Regionalni značaj

Opći značaj

B2

1,50

3,00

5,00


Član 12.


Kriterijem obnovljivosti prirodnog bogatstva (B3), koji se odnosi na korištenje prirodnog bogatstva, procjenjuje se period obnovljivosti prirodnog bogatstva koje se koristi u obavljanju koncesione djelatnosti. Kriterij obnovljivosti prirodnog bogatstva utvrđuje se prema tabeli:

Vrijeme obnovljivosti u godinama

1 godina

Od 1 do 10 godina

Od 11 do 50 godina

Od 51 do 100 godina

Preko 100 godina

B3

1

2

3

4

5

Član 13.


Kriterijem isplativosti investicija (B4) ispituje se vrijeme za otplatu investicije na osnovu odnosa visine projektovane investicije i projektovanog godišnjeg prihoda. Kriterij isplativosti investicija utvrđuje se prema tabeli:

Odnos

Postojeći korisnici (čl. 37. Zakona)

Do 1

Od 1 do 5

Od 6 do 10

Od 11

 do 15

Od 15

 do 20

Preko 20

B4

10

5

3

1,5

1

0,5

0,1


Član 14.


Kriterijem supstitucije uvoza, odnosno kriterijem povećanja izvoza (B5), procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti na supstituciju uvoza, odnosno uticaj koncesione djelatnosti na povećanje izvoza. Kriterij supstitucije uvoza, odnosno kriterij povećanja izvoza utvrđuje se prema tabeli:

Supstitucija uvoza ii povećanje izvoza u 1.000 KM

Nema uticaja

Do 100

Od 101

 do 500

Od 501

do 1.000

Od 1.001

do 5.000

Preko 5.000

B5

2

1,3

1,1

0,9

0,7

0,5


Član 15.


Kriterijem ekonomskog uticaja (B6) na Federaciju Bosne i Hercegovine procjenjuje se uticaj na direktno ili indirektno punjenje budžeta/proračuna Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno, utvrđuje se povećanje budžeta/proračuna od ukupne koncesione naknade, poreza na projektovanu dobit, projektovanih plaća i doprinosa na i iz plaća. Kriterij ekonomskog uticaja procjenjuje se prema tabeli:

Godišnji prihod u budžetu u 1.000 KM

Do 100

Od 101 do 500

Od 501

 do 1.000

Od 1101

Do 5.000

Preko 5.000

B6

1,30

1,25

1,20

1,15

1,10

Član 16.


Kriterijem povećanja korištenja, upotrebe i trošenja domaćih proizvoda i usluga (B7) procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti na povećanje korištenja, upotrebe i trošenja domaćih proizvoda i usluga, odnosno kriterij smanjenje korištenja, upotrebe i trošenja uvoznih proizvoda i usluga. Kriterij povećanja korištenja, upotrebe i trošenja domaćih proizvoda, odnosno kriterij smanjenja korištenja, upotrebe ili trošenja uvoznih proizvoda i usluga, utvrđuje se prema tabeli:

Nivo domaćih proizvoda i usluga u 1.000 KM

Do 100

Od 101

Do 500

Od 501

do 1.000

Od 1.001

do 10.000

Od 10.001

do 50.000

Preko 50.000

B7

1,3

1,10

0,9

0,7

0,6

0,5


Član 17.


Kriterijem ekonomskog uticaja ne regiju – kanton (B8) procjenjuje se uticaj obavljanja koncesione djelatnosti, projektovanog prihoda koncesora i plaća na regiju (kanton) zavisno od stepena njegovog razvoja (prema podacima kantonalnih zavoda za statistiku). Kriterij ekonomskog uticaja na regiju procjenjuje se prema tabeli:

Stepen razvijenosti kantona

Izrazito nerazvijen

Nerazvijen

Srednje razvijen

Razvijen

B8

1,0

1,1

1,3

1,5


Član 18.


Kriterijem tehnološkog značaja (B9) procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti na unapređenje tehnološkog nivoa, od lokalne zajednice do najviše društvene zajednice. Kriterij tehnološkog značaja utvrđuje se prema tabeli:

Tehnološki značaj

Nema značaja

Značaj na regionalnom nivou

Značaj za regiju i potencijalni značaj za cijelu zajednicu

Vrlo značajan uticaj na nivou cijele zajednice

B9

2

1

-1

-3


Član 19.


Kriterijem uticaja na istraženost prirodnog bogatstva (B10) koji se odnosi samo na koncesionu djelatnost istraživanja prirodnih bogatstava, procjenjuje se uticaj planiranih sredstava za istraživanje prirodnih resursa u periodu od tri godine sa pravom produženja do 3 godine. Kriterij uticaja na istraženost prirodnog bogatstva utvrđuje se prema tabeli:

Nivo uloženih sredstava na godinu u 1.000 KM

Do 100

Od 101

do 500

Od 501

do 1.000

Od 1.001

do 2.000

Od 2.001

do 3.000

Preko 3.000

B10

1,5

1

0

-2

-3,5

-5


Ovaj faktor se koriguje svake godine na bazi uloženih sredstava, u odnosu na plan ulaganja a prema dinamici realizovanih istraživanja.


Član 20.


Koeficijent grane djelatnosti određuje se na osnovu iskustava zemalja iz okruženja i kreće se u rasponu od 2 do 10%.
Projektovani bruto godišnji prihod (PBGP) se koristi kod obračuna procenta a koristiće se i u obračunu koncesione naknade. Utvrđeni koeficijent se koristi na ostvareni godišnji bruto prihod.


Koeficijent do 3.00 primjenjuje se za oblasti:

- poljoprivrede,
- istraživanja prirodnih resursa,
- iskorištenje obnovljivih izvora energije,
- komunalna djelatnost vodosnabdijevanja,
- korištenja otpada,
- proizvodnje termoizolacionih materijala,


Koeficijent od 3. do 4. primjenjuje se za:

- eksploataciju mineralnih sirovina,
- eksploataciju i korištenje šuma i šumskog zemljišta,
- eksploataciju i korištenje ljekovitih, termalnih i mineralnih voda,
- flaširanje vode,
- usluge u oblasti turizma,
- oblast prirodnog i graditeljskog naslijeđa.


Koeficijent od 4 do 5 primjenjuje se za:

- izgradnju, korištenje i upravljanje cjevovodnim transportom nafte i gasa, te njihovo skladištenje u cjevovodima i terminalima,
- telekomunikacijske usluge,
- poštanske usluge,
- prijevoz lica u lokalnom saobraćaju,
- putnički i teretni željeznički saobraćaj.


Koeficijent od 5 do 10 primjenjuje se za:

- korištenje štetnih i opasnih materijala
- proizvodnju električne energije,
- prijevoz lica na državnom nivou,
- izgradnju i korištenje autoputeva, pruga i aerodroma
- igra na sreću.


Član 21.


Koncesiona naknada može biti i veća od naknade utvrđene ovim Pravilnikom u slučaju kada u postupku javne ponude ponuđač sam ponudi veći iznos naknade i kada se u postupku samoinicijativne ponude postupkom pregovaranja utvrdi veća koncesiona naknada.


Član 22.


Utvrđena jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1% predviđenog godišnjeg prihoda ostvarljivog od koncesione djelatnosti za period trajanja koncesionog ugovora.


III PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 23.


Nadzor nad provođenjem ovog Pravilnika, vrši Komisija za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine.


Član 24.


Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Broj 01-2-02-3-60/06
23. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo

Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije
Federacije BiH
Ilija Ćorić, s.r.