O D U K U
O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILNIKA
O UTVRĐIVANJU KONCESIONE NAKNADE
I
Daje se saglasnost na Pravilnik utvrđivanju koncesione naknade (u daljnjem tekstu:
Pravilnik).
II
Pravilnik iz tačke I je sastavni dio ove Odluke.
III
Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 98/06
9. marta 2006. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.
Na osnovu člana 21. stav 1. alineja 6. Zakona o koncesijama (''Službene novine
Federacije BiH'', broj 40/02), Komisija za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine,
uz saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi
P R A V I L N I K
O UTVRĐIVANJU KONCESIONE NAKNADE
I OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
Ovim Pravilnikom utvrđuju se kriteriji i metodologija za utvrđivanje koncesione
naknade u postupku dodjele prava obavljanja privrednih djelatnosti korištenjem
prirodnih bogatstava, dobara u općoj upotrebi i obavljanju djelatnosti od općeg
interesa.
Član 2.
Koncesiona naknada je obavezan sastavni dio ugovora o koncesiji.
Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća koncesionu naknadu u skladu sa ugovorom
o koncesiji.
Koncesiona naknada mora biti određena ili odredljiva u pogledu svoje visine
i mora biti novčanog karaktera.
Član 3.
Koncesiona naknada sastoji se od:
- jednokratne naknade, koja se obračunava i naplaćuje jednokratno pri zaključivanju
ugovora o koncesiji i predstavlja naknadu za pravo korištenja prirodnih bogatstava,
dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg interesa i
- godišnje (tekuće) naknade, koja se obračunava od prihoda ostvarenog korištenjem
prirodnog bogatstva, dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg
interesa, koja se naplaćuje za vrijeme trajanja ugovora o koncesiji.
Član 4.
Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u priloženoj studiji
(predstudiji) ekonomske opravdanosti.
Osnovica za utvrđivanje jednokratne koncesione naknade je ukupan prihod ostvariv
za vrijeme trajanja koncesionog ugovora.
Osnovica za utvrđivanje godišnje (tekuće) naknade je ukupan projektovani godišnji
prihod iskazan u studiji ekonomske opravdanosti ili prihod iskazan u prihvaćenoj
ponudi i prihod ostvaren od obavljanja koncesione djelatnosti iskazan u glavnoj
knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara, a potvrđen u godišnjem izvještaju o
reviziji finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara, kao i podaci
utvrđeni nadzorom i provjerom rada Koncesionara.
Godišnja (tekuća) koncesiona naknada ne može biti manja od iznosa utvrđenog
na osnovu člana 4. stav 3. ovih Pravila, projektovanog godišnjeg prihoda iskazanog
u studiji (predstudiji) ekonomske opravdanosti.
Obaveza plaćanja godišnje (tekuće) naknade počinje teći danom početka korištenja
predmeta koncesije, a u skladu sa odredbama ugovora o koncesiji.
II UTVRĐIVANJE KONCESIONE NAKNADE
Član 5.
Za utvrđivanje koncesione naknade koriste se osnovni i dopunski kriteriji.
Član 6.
Osnovni kriteriji za obračun koncesione naknade su:
Kg – godišnje kapacitet proizvodnje ili usluga (komad ili lice),
Cj – jedinična cijena proizvoda ili usluge (KM/komad ili lice),
Dk – dužina komercijalnog koncesionog perioda (u godinama),
PGP – projektovani godišnji prihod od koncesije prije obračuna troškova, kamata
i poreza, pri čemu je PGP=Kg x CJ.
Član 7.
Jednokratna koncesiona naknada (JKN) obračunava se prema formuli:
JKN=PGP x Dk x 0,005?B1, pri čemu je:
PGP – projektovani godišnji prihod za vrijeme trajanja koncesionog ugovora,
Dk – period koncesionog ugovora,
?B1 – zbir dopunskih kriterija od 1 do 10,
0,005 – koeficijent korekcije jednokratne naknade.
Član 8.
Godišnja (tekuća) naknada (TKN) utvrđuje se kao stalna za vrijeme trajanja ugovorenog
koncesionog perioda, a obračunava se prema formuli:
TKN=D/100 x GP x 0,05?B1 gdje je:
D – faktor grane djelatnosti,
GP – godišnji prihod ostvaren korištenjem predmeta koncesije,
?B1 – zbir dopunskih kriterija od 1 do 10,
0,05 – koeficijent korekcije godišnje naknade.
Član 9.
Dopunski kriteriji za obračun koncesione naknade B su:
B1 – Kriteriji uticaja na okoliš,
B2 – kriterij značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa,
B3 – Kriterij dužine obnovljivosti dobara ili usluga od općeg interesa,
B4 – Kriterij isplativosti investicije,
B5 - kriterij supstitucije uvoza, odnosno kriterij povećanja izvoza,
B6 – Kriterij ekonomskog uticaja na Federaciju BiH,
B7 – Kriterij povećanja korištenja, upotrebe ili trošenja domaćih proizvoda
ili usluga,
B8 - Kriterij ekonomskog uticaja na regiju,
B9 – Kriterij tehnološkog značaja i
B10 – kriterij uticaja na istraženost prirodnog bogatstva.
Član 10.
Kriterijem uticaja na okoliš (B1), procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti
na životnu sredinu u toku trajanja ugovora o koncesiji i na postkoncesiono stanje
prostora.
Kriterij uticaja na životnu sredinu utvrđuje se prema tabeli:
Uticaj na okoliš |
Mali |
Manje značajan |
Srednje značajan |
Značajan |
Potencijalno opasan |
Potencijalno vrlo opasan |
B1 |
1,10 |
1,50 |
2,00 |
4,00 |
7,00 |
10 i više |
Član 11.
Kriterijem značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa (B2), koji se primjenjuje
kod korištenja dobara u općoj upotrebi ili, pružanja usluga od općeg interesa,
procjenjuje se značaj koncesione djelatnosti za sredinu u kojoj se obavlja koncesiona
djelatnost. Kriterij značaja općih dobara ili usluga od općeg interesa utvrđuje
se prema tabeli:
Značaj dobara |
Lokalni značaj |
Regionalni značaj |
Opći značaj |
B2 |
1,50 |
3,00 |
5,00 |
Član 12.
Kriterijem obnovljivosti prirodnog bogatstva (B3), koji se odnosi na korištenje
prirodnog bogatstva, procjenjuje se period obnovljivosti prirodnog bogatstva
koje se koristi u obavljanju koncesione djelatnosti. Kriterij obnovljivosti
prirodnog bogatstva utvrđuje se prema tabeli:
Vrijeme obnovljivosti u godinama |
1 godina |
Od 1 do 10 godina |
Od 11 do 50 godina |
Od 51 do 100 godina |
Preko 100 godina |
B3 |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
Član 13.
Kriterijem isplativosti investicija (B4) ispituje se vrijeme za otplatu investicije
na osnovu odnosa visine projektovane investicije i projektovanog godišnjeg prihoda.
Kriterij isplativosti investicija utvrđuje se prema tabeli:
Odnos |
Postojeći korisnici (čl. 37. Zakona) |
Do 1 |
Od 1 do 5 |
Od 6 do 10 |
Od 11 do 15 |
Od 15 do 20 |
Preko 20 |
B4 |
10 |
5 |
3 |
1,5 |
1 |
0,5 |
0,1 |
Član 14.
Kriterijem supstitucije uvoza, odnosno kriterijem povećanja izvoza (B5), procjenjuje
se uticaj koncesione djelatnosti na supstituciju uvoza, odnosno uticaj koncesione
djelatnosti na povećanje izvoza. Kriterij supstitucije uvoza, odnosno kriterij
povećanja izvoza utvrđuje se prema tabeli:
Supstitucija uvoza ii povećanje izvoza u 1.000 KM |
Nema uticaja |
Do 100 |
Od 101 do 500 |
Od 501 do 1.000 |
Od 1.001 do 5.000 |
Preko 5.000 |
B5 |
2 |
1,3 |
1,1 |
0,9 |
0,7 |
0,5 |
Član 15.
Kriterijem ekonomskog uticaja (B6) na Federaciju Bosne i Hercegovine procjenjuje
se uticaj na direktno ili indirektno punjenje budžeta/proračuna Federacije Bosne
i Hercegovine, odnosno, utvrđuje se povećanje budžeta/proračuna od ukupne koncesione
naknade, poreza na projektovanu dobit, projektovanih plaća i doprinosa na i
iz plaća. Kriterij ekonomskog uticaja procjenjuje se prema tabeli:
Godišnji prihod u budžetu u 1.000 KM |
Do 100 |
Od 101 do 500 |
Od 501 do 1.000 |
Od 1101 Do 5.000 |
Preko 5.000 |
B6 |
1,30 |
1,25 |
1,20 |
1,15 |
1,10 |
Član 16.
Kriterijem povećanja korištenja, upotrebe i trošenja domaćih proizvoda i usluga
(B7) procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti na povećanje korištenja, upotrebe
i trošenja domaćih proizvoda i usluga, odnosno kriterij smanjenje korištenja,
upotrebe i trošenja uvoznih proizvoda i usluga. Kriterij povećanja korištenja,
upotrebe i trošenja domaćih proizvoda, odnosno kriterij smanjenja korištenja,
upotrebe ili trošenja uvoznih proizvoda i usluga, utvrđuje se prema tabeli:
Nivo domaćih proizvoda i usluga u 1.000 KM |
Do 100 |
Od 101 Do 500 |
Od 501 do 1.000 |
Od 1.001 do 10.000 |
Od 10.001 do 50.000 |
Preko 50.000 |
B7 |
1,3 |
1,10 |
0,9 |
0,7 |
0,6 |
0,5 |
Član 17.
Kriterijem ekonomskog uticaja ne regiju – kanton (B8) procjenjuje se uticaj
obavljanja koncesione djelatnosti, projektovanog prihoda koncesora i plaća na
regiju (kanton) zavisno od stepena njegovog razvoja (prema podacima kantonalnih
zavoda za statistiku). Kriterij ekonomskog uticaja na regiju procjenjuje se
prema tabeli:
Stepen razvijenosti kantona |
Izrazito nerazvijen |
Nerazvijen |
Srednje razvijen |
Razvijen |
B8 |
1,0 |
1,1 |
1,3 |
1,5 |
Član 18.
Kriterijem tehnološkog značaja (B9) procjenjuje se uticaj koncesione djelatnosti
na unapređenje tehnološkog nivoa, od lokalne zajednice do najviše društvene
zajednice. Kriterij tehnološkog značaja utvrđuje se prema tabeli:
Tehnološki značaj |
Nema značaja |
Značaj na regionalnom nivou |
Značaj za regiju i potencijalni značaj za cijelu zajednicu |
Vrlo značajan uticaj na nivou cijele zajednice |
B9 |
2 |
1 |
-1 |
-3 |
Član 19.
Kriterijem uticaja na istraženost prirodnog bogatstva (B10) koji se odnosi samo
na koncesionu djelatnost istraživanja prirodnih bogatstava, procjenjuje se uticaj
planiranih sredstava za istraživanje prirodnih resursa u periodu od tri godine
sa pravom produženja do 3 godine. Kriterij uticaja na istraženost prirodnog
bogatstva utvrđuje se prema tabeli:
Nivo uloženih sredstava na godinu u 1.000 KM |
Do 100 |
Od 101 do 500 |
Od 501 do 1.000 |
Od 1.001 do 2.000 |
Od 2.001 do 3.000 |
Preko 3.000 |
B10 |
1,5 |
1 |
0 |
-2 |
-3,5 |
-5 |
Ovaj faktor se koriguje svake godine na bazi uloženih sredstava, u odnosu na
plan ulaganja a prema dinamici realizovanih istraživanja.
Član 20.
Koeficijent grane djelatnosti određuje se na osnovu iskustava zemalja iz okruženja
i kreće se u rasponu od 2 do 10%.
Projektovani bruto godišnji prihod (PBGP) se koristi kod obračuna procenta a
koristiće se i u obračunu koncesione naknade. Utvrđeni koeficijent se koristi
na ostvareni godišnji bruto prihod.
Koeficijent do 3.00 primjenjuje se za oblasti:
- poljoprivrede,
- istraživanja prirodnih resursa,
- iskorištenje obnovljivih izvora energije,
- komunalna djelatnost vodosnabdijevanja,
- korištenja otpada,
- proizvodnje termoizolacionih materijala,
Koeficijent od 3. do 4. primjenjuje se za:
- eksploataciju mineralnih sirovina,
- eksploataciju i korištenje šuma i šumskog zemljišta,
- eksploataciju i korištenje ljekovitih, termalnih i mineralnih voda,
- flaširanje vode,
- usluge u oblasti turizma,
- oblast prirodnog i graditeljskog naslijeđa.
Koeficijent od 4 do 5 primjenjuje se za:
- izgradnju, korištenje i upravljanje cjevovodnim transportom nafte i gasa,
te njihovo skladištenje u cjevovodima i terminalima,
- telekomunikacijske usluge,
- poštanske usluge,
- prijevoz lica u lokalnom saobraćaju,
- putnički i teretni željeznički saobraćaj.
Koeficijent od 5 do 10 primjenjuje se za:
- korištenje štetnih i opasnih materijala
- proizvodnju električne energije,
- prijevoz lica na državnom nivou,
- izgradnju i korištenje autoputeva, pruga i aerodroma
- igra na sreću.
Član 21.
Koncesiona naknada može biti i veća od naknade utvrđene ovim Pravilnikom u slučaju
kada u postupku javne ponude ponuđač sam ponudi veći iznos naknade i kada se
u postupku samoinicijativne ponude postupkom pregovaranja utvrdi veća koncesiona
naknada.
Član 22.
Utvrđena jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1% predviđenog
godišnjeg prihoda ostvarljivog od koncesione djelatnosti za period trajanja
koncesionog ugovora.
III PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 23.
Nadzor nad provođenjem ovog Pravilnika, vrši Komisija za koncesije Federacije
Bosne i Hercegovine.
Član 24.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim
novinama Federacije BiH''.
Broj 01-2-02-3-60/06
23. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo
Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije
Federacije BiH
Ilija Ćorić, s.r.