O D L U K U
O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILA
O
POSTUPKU DODJELE KONCESIJA
I
Daje se saglasnost na Pravila o postupku dodjele koncesija (u daljnjem tekstu:
Pravila).
II
Pravila iz tačke I, su sastavni dio ove Odluke.
III
Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 97/06
9. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.
Na osnovu člana 21. stav 1. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije
BiH'', broj 40/02), Komisija za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, uz
saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi
P R A V I L A
O POSTUPKU DODJELE KONCESIJA
I OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
Pravilima o postupku dodjele koncesija uređuju se pravila i postupak podnošenja
zahtjeva za dodjelu koncesije, način rada, sastav, sjednice i broj članova komisije,
izlaganja, prigovori i vođenje rasprava pred Komisijom, koncesiona naknada,
način rješavanja sporova, zaključivanja ugovora o koncesiji, prekid, prestanak
i raskid ugovora o koncesiji, nadzor i provjera rada koncesionara, koncentracija
vlasništva i omogućavanje rasta konkurencije, kao i druga pitanja vezana za
rad Komisije (u daljnjem tekstu: Pravila).
Član 2.
Pojmovi koji se koriste u ovim Pravilima imaju slijedeće značenje:
- ''Komisija za koncesije Federacije BiH'' (u daljnjem tekstu: Komisija) je
nezavisno regulatorno tijelo, koje svoje nadležnosti obavlja u svojstvu Komisije
za koncesije Federacije BiH, ili u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za
koncesije Federacije BiH.
- ''Potkomisija'' je tijelo Komisije formirano za razmatranje prijava ili zahtjeva
za odobravanje ili njihovo ponovno razmatranje/reviziju podnesenih Komisiji.
- ''Koncesor'' je nadležno ministarstvo ili organ vlasti Federacije koje odredi
Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekst: Vlada Federacije) da
dodjeljuje koncesije.
- ''Koncesija'' je pravo obavljanja privrednih djelatnosti korištenjem prirodnih
bogatstava, dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg interesa
određenih Zakonom o koncesijama, u rokovima i pod uvjetima koje Koncesor i Koncesionar
ugovore.
- ''Koncesionar'' je pravno lice osnovano u skladu sa Zakonom o privrednim društvima,
odnosno u skladu sa posebnim Zakonom i u vlasništvu je domaćeg i/ili stranog
pravnog lica kome se dodjeljuje koncesija i koje u skladu sa Zakonom o koncesijama
izvršava ugovor o koncesiji.
- ''Javni interes'' podrazumijeva zajednički interes svih ili nekih lokalnih
zajednica na prirodnim dobrima, dobrima u općoj upotrebi i djelatnosti od općeg
interesa Javni interes se štiti i obezbjeđuje aktima društveno-političke zajednice
nadležne za dodjelu svakog pojedinačnog predmeta koncesije.
Član 3.
Dužnosti Komisije definisane su odredbama Zakona o koncesijama, a odnose se
naročito na:
- pripremu i praćenje izvršenja dokumenta o politici dodjele koncesija,
- podnošenje godišnjeg izvještaja o radu Vladi Federacije BiH,
- formulisanje općih principa i davanje sugestija za provedbu konkretnih propisa
koji regulišu određenu privrednu ili industrijsku oblast,
- obavještavanje resornih ministara o svakom pitanju koje podnesu Komisiji,
a na vlastitu inicijativu obavještavanje o bilo kom pitanju iz svoje nadležnosti,
- djelovanje u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije kada obavlja
funkcije i ovlaštenja u vezi sa dodjelom koncesija koje su u zajedničkoj nadležnosti
Federacije i kantona,
- učešće u rješavanju sporova koji nastanu u vezi sa nadležnošću za dodjelu
koncesija između Federacije i kantona,
- vršenje arbitraže i posredovanja u svakom sporu koji nastane između ugovornih
strana,
- učešće na javnim raspravama i njihovo organizovanje u svrhu zaštite javnog
interesa,
- saradnja sa drugim tijelima osnovanim po zakonima Federacije.
Član 4.
Postupci i aktivnosti vezane za dodjelu koncesije na korištenje u skladu sa
Zakonom o koncesijama Federacije Bosne i Hercegovine provode se putem javnog
poziva potencijalnim ponuđačima i putem samoinicijativne ponude.
II STUDIJA EKONOMSKE OPRAVDANOSTI
Član 5.
Prije javnog pozivanja potencijalnih ponuđača, Koncesor izrađuje studiju ekonomske
opravdanosti za svaki projekat koji je predviđen za davanje na koncesiju.
U slučaju da Koncesor nije izradio studiju ekonomske opravdanosti i u slučaju
da ponuđač podnosi samoinicijativnu ponudu, studiju ekonomske opravdanosti izrađuje
zainteresovani ponuđač.
Zaprimljenu studiju ekonomske opravdanosti Koncesor dostavlja Komisiji na razmatranje
i odobravanje. Komisija u roku od 30 dana od dana prijema iste, obavještava
Koncesora da li je studija odobrena.
Po prijemu odobrene studije, resorni ministar u roku od 10 dana predlaže Vladi
Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog interesa i pristupanja
postupku dodjele koncesije.
Član 6.
Postojanje javnog interesa za predmete koncesije iz člana 6. Zakona o koncesijama,
procjenjuje se na osnovu odobrene studije ekonomske opravdanosti i hitnosti
pružanja usluga ili postojanja infrastrukture za javnu upotrebu.
Član 7.
Studija ekonomske opravdanosti podrazumijeva pisani projekt o stepenu tehničko-tehnološke,
socijalne, pravne i ekonomske opravdanosti koncesije, i pored elemenata definisanih
u općim principima politike dodjele koncesija iz Dokumenta o politici dodjele
koncesija, dio I-Proizvodnja električne energije (''Službene novine Federacije
BiH'', broj 64/05), sadrži i:
- studiju uticaja koncesione djelatnosti na život, okoliš, te zdravlje ljudi
i životinja (studija uticaja na okoliš),
- procjenu javnog interesa,
- mogućnosti i ograničenja pravne prirode sa aspektom na postojeće i buduće
pravno stanje, te ograničenja imperativo-pravne prirode,
- ispitivanje prirodnih uvjeta,
- detaljnije podatke o tehničko-tehnološkim i ekonomskim opravdanostima,
- urbanističko-tehničke mogućnosti i ograničenja,
- dozvole, odobrenja, saglasnosti, prethodne saglasnosti i druga potrebna akta
nadležnih organa,
- idejni projekt (rješenje),
- procjena rizika.
Član 8.
Prilikom donošenja odluke o davanju saglasnosti na studiju ekonomske opravdanosti,
Komisija uzima u obzir naročito:
- uticaj projekta na davanje usluga korisnicima,
- uticaj projekta na naknadu koja se naplaćuje korisnicima,
- da li se projekat uklapa u ciljeve utvrđene u Dokumentu o politici dodjele
koncesija,
- da li projekat donosi dobit Federaciji Bosne i Hercegovine (direktno ili indirektno)
- uticaj koncesionog projekta na okoliš.
Član 9.
Ako dostavljena studija ne pruža dovoljno kvalitetnih parametara, ukoliko nije
potpuna ili nije u skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, Komisija
Koncesoru vraća dokumentaciju, uz prijedlog i preporuku koji bi studiju učinili
prihvatljivom.
Član 10.
Odluka iz člana 8. ovih Pravila ima formu propisanu Zakonom o upravnom postupku
(''Službene novine Federacije BiH'', broj 2/98 i 48/99).
III DODJELA KONCESIJE PUTEM JAVNOG POZIVA
Član 11.
Koncesor u roku 21 dan od donošenja odluke iz člana 5. stav 4. i člana 6. stav
4. ovih Pravila, dostavlja Komisiji prijedlog konačnog teksta javnog poziva,
zajedno sa formiranom tenderskom dokumentacijom na razmatranje i odobravanje.
Član 12.
Pored elemenata propisanih u članu 24. stav 1. Zakona o koncesijama (''Službene
novine Federacije BiH'', broj 40/02), prijedlog konačnog teksta javnog poziva
sadrži i:
- kriterije za učešće na javnom pozivu i pravila pod kojima se provodi javni
poziv,
- kriterije za vrednovanje ponuda,
- način dostavljanja ponuda (pod šifrom ili punim nazivom ponuđača),
- obavještenje o datumu, vremenu i mjestu otvaranja prispjelih ponuda na javni
poziv,
- rok u kojem se ponuda može povući,
- podatke o visini, obliku, uplati depozita i ostvarivanju prava na povrat depozita,
- uvjete i način povrata depozita,
- podatke o licu zaduženom za davanje svih potrebnih informacija relevantnih
za postupak javnog poziva.
Član 13.
Prilikom razmatranja javnog poziva, Komisija vodi računa o svim propisanim elementima
iz člana 12. ovih Pravila.
Član 14.
Komisija u roku iz člana 25. stav 2. Zakona o koncesijama, obavještava Koncesora
o odobravanju javnog poziva.
Član 15.
Obavještenje o odobravanju javnog poziva donosi se u pisanoj formi u skladu
sa odredbama Zakona o upravnom postupku i dostavlja se Koncesoru na daljni postupak.
Član 16.
Ukoliko prijedlog javnog poziva ne sadrži propisane uvjete, ili ne zadovoljava
jedan od kriterija iz člana 12. ovih Pravila, Komisija uz prijedlog i preporuku
vraća prijedlog javnog poziva Koncesoru na izmjene i dopune.
Dostavljeni prijedlozi i preporuke Komisije, za Koncesora su obavezujući.
Koncesor je dužan u roku od 15 dana po prijemu odluke Komisije, postupiti po
datim uputstvima i izvršiti izmjene i dopune javnog poziva.
Ako Koncesor u ostavljenom roku ne postupi po uputstvima Komisije, smatrat će
se da je prijedlog javnog poziva povučen.
Član 17.
Po prijemu obavještenja o prihvatanju prijedloga javnog poziva, Koncesor u roku
od 15 dana raspisuje prihvaćeni javni poziv u skladu sa članom 23. stav 5. Zakona
o koncesijama.
Član 18.
Oglas o javnom pozivu objavljuje se u ''Službenom glasniku BiH'', ''Službenim
novinama Federacije BiH'', najmanje tri domaća dnevna lista, web stranici Koncesora
i web stranici Komisije.
Na prijedlog Komisije, javni poziv će se objaviti i u jednom od reprezentativnih
inostranih dnevnih časopisa.
Koncesor snosi sve troškove objavljivanja javnog poziva.
Član 19.
Zainteresovani ponuđači preuzimaju dokumentaciju i pripremaju ponudu koja u
potpunosti zadovoljava specificirane zahtjeve i dokumentaciju propisanu u članu
11. ovih Pravila, u skladu sa uvjetima propisanim u javnom pozivu.
Član 20.
Ponuđač kompletira ponudu u skladu sa uvjetima iz javnog poziva. Ponuda se sastoji
iz tehničkog i finansijskog dijela.
Svaki dio ponude pakuje se u posebnu kovertu, a te koverte stavljaju se u zajednički
omot koji se dostavlja na adresu naznačenu u javnom pozivu.
Svaki list ponude mora biti čitko potpisan od strane ovlaštenog lica ponuđača.
Član 21.
Koncesor zaprima ponude i prateću dokumentaciju ponuđača do roka naznačenog
u javnom pozivu. Sve prispjele neotvorene ponude sa propratnim aktom Koncesor
u roku do sedam dana nakon proteka roka za dostavljanje ponuda, dostavlja Komisiji
na dalje postupanje.
Član 22.
Zaprimanje i vrednovanje ponuda u Komisiji vrši Potkomisija.
Član 23.
Potkomisija sačinjava zapisnik o prispjelim ponudama i u skladu sa rokom naznačenim
u javnom pozivu, zakazuje javno otvaranje prispjelih ponuda.
Zapisnik o prispjelim ponudama obavezno sadrži: imena članova Potkomisije, spisak
svih dostavljenih ponuda i ime (šifru) ponuđača.
Obavještenje ponuđača o javnom otvaranju ponuda je ujedno i poziv ponuđača da
delegira svog ovlaštenog predstavnika.
Član 24.
Predstavnik ponuđača obavezno mora imati ovlaštenje ponuđača i obavezno sadrži:
puni naziv ponuđača, puno ime i prezime sa brojem identifikacionog dokumenta
ovlaštenika i jasno određen nivo ovlaštenja.
Član 25.
Rad Potkomisije je javan kod otvaranja prispjelih ponuda i utvrđivanja njihove
formalne ispravnosti.
Prije otvaranja ponuda, Potkomisija utvrđuje njihovu blagovremenost (da li su
dostavljene u roku iz javnog poziva), zatim predsjednik Potkomisije pregleda
i pokazuje prisutnima da su omoti sa ponudama zapečaćeni i obilježeni.
Član 26.
Neblagovremene i formalno neispravne ponude se odlažu i neće biti predmet dalje
obrade od strane Potkomisije, o čemu se odmah nakon utvrđivanja takvih činjenica,
pisanim putem obavještavaju njihovi podnosioci i Koncesor.
Formalna ispravnost ponude podrazumijeva jasno definisan pravni status ponuđača,
jasno definisan poslovni kapacitet tehničke i kadrovske kvalifikacije i ispunjavanje
uvjeta nadmetanja.
Član 27.
Ako nijedna prispjela ponuda nije blagovremena i formalno ispravna, Komisija
u roku od 10 dana od dana otvaranja ponuda, pisanim putem obavještava podnosioca
ponude i Koncesora.
Član 28.
Prilikom javnog otvaranja blagovremenih ponuda, članovi Potkomisije ne vrše
uvid u sadržaj dokumenata ponude, ali obilježavaju dokumente tražene u javnom
pozivu, od prvog do posljednjeg, te utvrđuju njihovu formalnu ispravnost.
O otvaranju blagovremenih ponuda Potkomisija sastavlja Zapisnik koji obavezno
sadrži: mjesto i vrijeme otvaranja ponuda, broj primljenih ponuda, broj i naziv
pojedinačnih dokumenata svake ponude, broj formalno ispravnih i formalno neispravnih
ponuda, ime i prezime prisutnih članova Potkomisije i predstavnika ponuđača,
te podatak o formalnoj ispravnosti dostavljenih ponuda.
Sastavljeni zapisnik, pored članova Potkomisije, odmah potpisuju i prisutni
ovlašteni predstavnici ponuđača.
Član 29.
Ako ponuda zadovoljava tražene uvjete iz tehničkog dijela, Potkomisija, bez
prisustva javnosti pristupa otvaranju vrednovanju formalno ispravnih ponuda,
u skladu sa kriterijima iz javnog poziva.
U slučaju da se u postupku vrednovanja ponuda iz člana 29. stav 1. ovih Pravila,
u njima utvrde nedostaci i nejasnoće formalne prirode, Komisija će uz jednoglasnu
suglasnost članova Potkomisije, o navedenom, pisanim putem, obavijestiti sve
ponuđače formalno ispravnih ponuda, i zatražiti dopunu, ispravku ili pojašnjenje
ponude.
Ispravku, dopunu ili pojašnjenje, ponuđač Komisiji dostavlja u roku od 7 dana
od dana obavještavanja. Dostavljena ispravka, dopuna ili pojašnjenje ne može
uticati na karakter i vrednovanje ponude, ali može uticati na razumijevanje
njenih pojedinih elemenata.
Član 30.
O načinu rada i vrednovanju ponuda, sastavlja se drugi dio zapisnika, na osnovu
kojeg se sačinjava rang-lista vrednovanih učesnika. I drugi dio zapisnika potpisuju
članovi Potkomisije.
Član 31.
Nakon formiranja rang-liste ponuđača, Komisija u roku od 21 dan utvrđuje najpovoljnijeg
ponuđača i predlaže Vladi Federacije da dodijeli koncesiju kvalifikovanom ponuđaču
koji je ispunio i zadovoljio kriterije određene u javnom pozivu.
Kvalifikovani ponuđač je onaj ponuđač koji je u postupku vrednovanja osvojio
najmanje 70% ukupno mogućih bodova određenih u javnom pozivu.
Prijedlog Vladi za dodjelu koncesije najpovoljnijem ponuđaču sadrži, naročito,
elemente iz člana 27. Zakona o koncesijama.
Ukoliko Komisija nakon provedenog postupka vrednovanja ponuda utvrdi da nijedan
ponuđač nije zadovoljio sve potrebne uvjete iz javnog poziva, ili utvrdi da
ni jedan ponuđač nije visokog ranga u odnosu na ostale ponuđače, predložit će
Vladi Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog poziva neuspjelim
i eventualno ponovno raspisivanje javnog poziva.
Član 32.
Uz prijedlog najpovoljnijeg ponuđača, Komisija Vladi Federacije dostavlja sačinjenu
rang-listu svih učesnika na javnom pozivu.
Na zahtjev Vlade, Komisija će dostaviti i drugu traženu dokumentaciju vrednovanih
ponuđača.
Član 33.
Ako učesnik koji je određen za koncesionara nakon provedenog postupka ne pristupi
potpisivanju ugovora ili naknadno odustane od zaključenja ugovora o koncesiji
ili ugovor ne zaključi u propisanom roku, gubi pravo na povrat uplaćenog depozita.
Ako učesnik iz prethodnog stava ovog člana odustane od zaključenja ugovora u
propisanom roku, Komisija može za koncesionara Vladi Federacije BiH, predložiti
prvog slijedećeg kvalifikovanog ponuđača sa rang-liste, osim u slučaju da Vlada
Federacije BiH odluči pod istim uvjetima i po istom postupku ponavljanje javnog
poziva.
IV DODJELA KONCESIJA PUTEM
SAMOINICIJATIVNE PONUDE
Član 34.
Zainteresovani ponuđač može dostaviti samoinicijativni prijedlog za dodjelu
koncesije za predmete koncesije za koje nije raspisan javni tender.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, uz samoinicijativnu ponudu, zainteresovani
ponuđač dostavlja i studiju ekonomske opravdanosti.
Postupak odobravanja studije ekonomske opravdanosti, procjene postojanja javnog
interesa i donošenja odluke o proglašavanju javnog interesa i pristupanju postupku
dodjele koncesije putem samoinicijativne ponude, provodi se u skladu sa odredbama
člana 5. stav 3. i 4. ovih Pravila.
Koncesor u roku od 7 dana od dana prijema odluke iz stava 3. ovog člana, oglašava
dostavljanje samoincijativne ponude u medijima iz člana 18. stav 1. ovih Pravila,
kojim poziva i ostale zainteresovane ponuđače da u roku od 30 dana od dana oglašavanja,
dostave svoje ponude za oglašeni predmet koncesije.
U slučaju da se na oglašeni predmet koncesije nakon provedenih aktivnosti iz
člana 34. stav 4. ovih Pravila pojave i drugi zainteresovani ponuđači, provodit
će se postupak predviđen čl. 11. do 33. ovih Pravila.
Član 35.
Pri procjeni postojanja javnog interesa kod samoinicijativne ponude Koncesor
cijeni i elemente iz člana 28. stav 2. Zakona o koncesijama.
Član 36.
Ukoliko nakon provedenog postupka iz člana 34. ovih Pravila ne bude novih zainteresovanih
ponuđača, Koncesor u roku od 7 dana podnosi zahtjev Komisiji za dobivanje ovlaštenja
za provođenje postupka pregovaranja sa ponuđačem.
Zahtjev Koncesora iz prethodnog stava sadrži i okvir za pregovore u kojem je
definisan minimum uvjeta za pregovaranje.
Član 37.
Okvir za pregovore iz člana 36. stav 2. ovih Pravila, obavezno sadrži i iznos
depozita koji podnosilac samoinicijativne ponude uplaćuje Komisiji prije otpočinjanja
pregovora.
Član 38.
Po prijemu zahtjeva iz člana 36. ovih Pravila, Komisija u roku od 10 dana obavještava
Koncesora o tome da li odobrava davanje ovlaštenja za provođenje postupka pregovaranja
za dodjelu koncesije.
U ovlaštenju koje Komisija daje Koncesoru, može se propisati pravo Komisije
da vrši praćenje procesa i/ili vršenje pregleda dokumentacije vezane za predmetnu
koncesiju.
Član 39.
Postupak pregovaranja sa podnosiocem samoinicijativne ponude, u roku od 60 dana
od dana prijema ovlaštenja, provodi Koncesor.
Član 40.
O toku pregovora sa samoinicijativnim ponuđačem, Koncesor vodi zapisnik koji
obavezno sadrži: predmet koncesije, mjesto, vrijeme, imena učesnika u pregovorima
i dogovorene elemente utvrđene u Okviru za pregovore.
Zapisnik o toku pregovora sa ponuđačem samoinicijativnih ponuda potpisuju svi
učesnici pregovora.
Član 41.
Koncesor u roku od 7 dana nakon završetka pregovora dostavlja Komisiji zapisnik
iz člana 40. ovih Pravila zajedno sa kompletnom prikupljenom originalnom dokumentacijom.
Član 42.
Nakon provjere elemenata iz dostavljenog zapisnika o provedenim pregovorima,
Komisija će u roku od 21 dan od dana prijema dokumentacije iz člana 41. ovih
Pravila, predložiti Vladi Federacije BiH dodjelu koncesije samoinicijativnom
ponuđaču ili provođenje postupka javnog pozivanja propisanog čl. 11. do 32.
ovih Pravila.
Član 43.
Ako podnosilac samoinicijativne ponude određen za koncesionara naknadno odustane
od zaključenja ugovora o koncesiji ili ugovor ne zaključi u propisanom
roku, gubi pravo na povrat uplaćenog depozita.
Član 44.
Rokovi za provođenje postupaka dodjele koncesije ranije dostavljenih samoinicijativnih
ponuda, počinju teći danom stupanja na snagu ovih Pravila.
V NAČIN RADA, SASTAV I SJEDNICE
KOMISIJE ZA KONCESIJE
Član 45.
O pitanjima iz člana 3. ovih Pravila, Komisija odlučuje na sjednicama. Komisiju
saziva i istom rukovodi predsjednik Komisije.
Član 46.
Vrednovanje ponuda, razmatranje prijava ili zahtjeva podnesenih Komisiji, vrši
Potkomisija. Potkomisija ima tri člana, od kojih je jedan predsjednik. Članove
Potkomisije imenuje predsjedavajući Komisije za koncesije Federacije
BiH. Predsjednik Potkomisije organizuje, koordinira i rukovodi radom Potkomisije.
U radu Potkomisije može učestvovati i predstavnik Koncesora ako ga delegira
resorni ministar.
Kada odlučuje kao Komisija za koncesije Federacije BiH, Komisija odlučuje u
punom sastavu.
Predsjednik Komisije je predsjednik i Specijalne zajedničke komisije za koncesije
Federacije BiH.
Predsjednik komisije imenuje tri člana Komisije u Specijalnu zajedničku komisiju
iz redova članova Komisije za koncesije Federacije BiH. Ostala dva člana Specijalne
zajedničke komisije mijenjaju se u zavisnosti od predmeta, a imenuje ih predsjednik
Komisije na prijedlog Vlade nadležnog kantona.
Kada djeluje i odlučuje u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije,
komisija ima pet članova.
Prilikom odlučivanja o predmetu rasprave, član Komisije i član Specijalne zajedničke
komisije se ne može suzdržati od mišljenja.
U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Komisija i Specijalna zajednička komisija
radi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku.
Član 47.
Predsjednik Komisije iz člana 46. stav 3. ovih Pravila utvrđuje dnevni red,
datum održavanja sjednice i predlaže zaključke i odluke.
Član 48.
Poziv i materijale za sjednice Komisije, članovima Komisije priprema i uz suglasnost
predsjednika Komisije, dostavlja sekretar Komisije, u roku ne kraćem od 8 dana
prije održavanja sjednice, a izuzetno, u hitnim slučajevima, i u kraćem roku.
Član 49.
Odluke Specijalne zajedničke komisije donose se prostom većinom glasova imenovanih
članova komisije. Ako neki član Specijalne zajedničke komisije nije u mogućnosti
da vrši dužnost ostali članovi odluku donose jednoglasno.
Član 50.
Sjednice Komisije održavaju se po potrebi, i mogu se održati van mjesta sjedišta
Komisije.
Član 51.
Komisija donosi odluke i zaključke u pisanoj formi, sa obrazloženjem. Odluke
Komisije izrađuje sekretar Komisije, a potpisuje ih lice iz člana 16. Zakona
o koncesijama.
Ovjerene kopije odluke, Komisija u roku od 7 dana dostavlja učesnicima u postupku
i Koncesoru.
Po zahtjevu Vlade Federacije BiH i resornog ministra, Komisija će dostaviti
kopiju i drugih dokumenata.
Član 52.
Preispitivanje donesene odluke Komisije, vrši se u skladu sa članom 20. Zakona
o koncesijama.
Član 53.
Konačne odluke Komisije objavljuju se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.
Član 54.
Komisija će jedan ovjeren primjerak odluke donesene u skladu sa Zakonom o koncesijama
dostaviti nadležnom registracionom sudu Koncesionara radi pohranjivanja.
Član 55.
Pohranjena odluka Komisije iz člana 53. ovih Pravila imaju istu snagu i djejstvo
kao akt nadležnog registracionog suda Koncesionara.
Član 56.
Komisija donosi zaključak kad odlučuje o sporednim i procesnim pitanjima u toku
postupka. Zaključak se izrađuje u pisanoj formi, potpisuje ga lice iz člana
16. Zakona o koncesijama a dostavlja svim učesnicima u postupku.
Doneseni zaključak se ne objavljuje u ''Službenim novinama Federacije BiH''.
VI IZLAGANJA, PRIGOVORI I VOĐENJE
RASPRAVA PRED KOMISIJOM
Član 57.
Rad Komisije je javan kada otvara dostavljene ponude, razmatra žalbe i kada
to zahtjeva ministar.
U svom radu Komisija razmatra žalbe iz člana 13. stav 3. Zakona o koncesijama.
U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija može održati javnu raspravu o bilo
kojem pitanju iz svoje nadležnosti.
Prije održavanja javne rasprave, Komisija izdaje pisana uputstva putem kojih
utvrđuje datum za podnošenje svih potrebnih dokumenata i informacija, datum
rasprave i daje ostale informacije koje smatra potrebnim.
Javnu raspravu Komisija može održati i na zahtjev učesnika u javnom pozivu ili
na zahtjev Koncesora.
Komisija cijeni da li je održavanje javne rasprave neophodno. Troškove javne
rasprave snosi predlagač javne rasprave.
Član 58.
Ovlašteno lice učesnika u postupku može pred Komisijom iznositi činjenice, stavove
i argumente i Komisiji prezentirati svu relevantnu dokumentaciju, te iznositi
prigovore u pisanoj formi.
Član 60.
Ovlašteno lice učesnika u postupku mora imati ovjerenu pisanu punomoć i valjan
identifikacioni dokument (lična/osobna karta ili pasoš/putovnica).
Član 61.
Učesnik u postupku ima pravo:
- prisustvovati postupku otvaranja ponuda,
- zatražiti povrat depozita u roku od 7 dana od dana prijema pismenog obavještenja
da ponuda nije prihvaćena,
- na prijem obrazloženog obavještenja o rezultatima javnog poziva,
- prigovora na zakonitost provedenog javnog poziva.
Član 62.
U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija će od učesnika zahtijevati da svoje
mišljenje i dokaze dostavljaju u pisanoj formi.
Komisija će zabraniti ili ograničiti iznošenje, objavljivanje ili davanje u
javnost svih informacija ili dokumenata, ukoliko to zahtijeva karakter tog dokumenta
ili je to u cilju zaštite javnog interesa.
Informacije i dokumenti koji imaju cilj zaštitu javnog interesa, Komisija priprema
i dostavlja učesnicima neposredno prije održavanja javne rasprave.
Davanje informacija javnosti i strankama u postupku, vršit će se u skladu sa
Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine
Federacije BiH'', broj 32/01) i Uputstva za provođenje Zakona o slobodi pristupa
informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 57/01).
Član 63.
U toku javne rasprave pred Komisijom vodi se zapisnik, koji potpisuje lice iz
člana 16. Zakona o koncesijama, prisutni članovi Komisije, sekretar Komisije,
kao i prisutni ovlašteni predstavnici učesnika javne rasprave.
Zapisnik sa javne rasprave pred Komisijom ima svoju formu i sadrži: mjesto,
datum i vrijeme održavanja javne rasprave, imena prisutnih članova Komisije
i ovlaštenih predstavnika pozvanih na raspravu, predmet raspravljanja i odlučivanja,
iskaze učesnika rasprave, mišljenje članova Komisije, kao i druge zaključke
koji su doneseni u toku javne rasprave.
VII KONCESIONA NAKNADA
Član 64.
Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća naknadu u skladu sa ugovorom o koncesiji.
Iznos koncesione naknade utvrđuje Vlada Federacije na prijedlog Komisije, i
sastavni je dio ugovora o koncesiji.
Koncesiona naknada mora biti određena u pogledu svoje visine i mora biti novčanog
karaktera.
Član 65.
Koncesiona naknada se određuje u zavisnosti od vrste, kvaliteta, kategorije,
količine, namjene i tržišne cijene prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi,
odnosno u zavisnosti od vrste djelatnosti, tržišnih uvjeta poslovanja, dužine
trajanja koncesije, procijenjenog rizika i očekivane dobiti (profita). U određivanju
koncesione naknade uzima se u obzir kriterij zaštite okoliša, procjenjujući
štetne efekte koncesione djelatnosti na okoliš i potrebna sredstva za njihovo
naknadno obnavljanje, a u skladu sa okolinskim dozvolama.
Član 66.
Pored ugovorene koncesione naknade, Koncesionar u skladu sa članom 14. stav
10. Zakona o koncesijama, plaća i troškove, koji nastanu zbog razmatranja bilo
kog pitanja dostavljenog Komisiji, kao i troškove nastale pri provođenju odluka,
zaključaka ili naredbi Komisije.
Član 67.
Koncesiona naknada sastoji se od:
- naknade za pravo korištenja koja se obračunava jednokratno i plaća prije potpisivanja
ugovora o koncesiji (jednokratna naknada), i
- naknade od prihoda ostvarenog korištenjem predmeta koncesije (godišnja naknada),
koja se plaća na godišnjem nivou za vrijeme trajanja ugovora.
Član 68.
Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u studiji ekonomske
opravdanosti, podaci navedeni u dostavljenoj ponudi ponuđača, podaci o prihodu
ostvarenom od obavljanja koncesione djelatnosti iskazani u glavnoj knjizi i
pomoćnim knjigama Koncesionara, koji je potvrđen u godišnjem izvještaju o reviziji
finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara, kao i podaci utvrđeni
nadzorom i provjerom rada Koncesionara.
Član 69.
Jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1% predviđenog ukupnog
prihoda ostvarljivog od koncesione djelatnosti za period trajanja koncesionog
ugovora iskazane u studiji ekonomske opravdanosti.
Godišnja koncesiona naknada ne može biti manja od utvrđene godišnje naknade
iskazane u studiji ekonomske opravdanosti, bez obzira na rezultate poslovanja
iskazane u finansijskim izvještajima, glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara.
Godišnja koncesiona naknada plaća se do 10. u mjesecu za prethodni mjesec, odnosno
do 10. u mjesecu po isteku kvartala, ako je plaćanje iste ugovoreno kvartalno.
Kao sredstvo obezbjeđenja naplate utvrđene godišnje koncesione naknade Koncesionar
Koncesoru dostavlja bezuvjetnu garanciju poslovne banke prihvatljivu za Koncesora.
Član 70.
Koncesiona naknada iz člana 67. ovih Pravila je prihod Budžeta/Proračuna Federacije
BiH.
VIII NAČIN RJEŠAVANJA SPOROVA
Član 71.
Za rješavanje sporova koji nastanu u ostvarivanju koncesionih prava i obaveza
čiji je predmet nepokretnost i vrijednost prirodnog, historijskog i/ili historijsko-kulturnog
i/ili graditeljskog naslijeđa Bosne i Hercegovine, isključiva je nadležnost
suda u Federaciji BiH.
Član 72.
Za rješavanje sporova koji nastanu u izvršavanju drugih međusobnih prava i obaveza,
Koncesor i Koncesionar mogu ugovoriti nadležnost domaće arbitraže, a ako je
Koncesionar strano lice može se ugovoriti nadležnost međunarodne arbitraže.
Ugovorne strane mogu za rješavanje eventualnih sporova, uz naknadu ugovoriti
i arbitražu Komisije.
Član 73.
Ugovorne strane su obavezne ugovorom o koncesiji precizno definisati nadležnost
suda, arbitraže ili prihvatiti nadležnost domaćeg suda u svim sporovima koji
proizilaze iz ugovora o koncesiji.
IX ZAKLJUČIVANJE UGOVORA, PREKID, PRESTANAK
I RASKID UGOVORA O KONCESIJI
Član 74.
Nakon prijema prijedloga najpovoljnijeg ponuđača i tražene ostale dokumentacije
o vrednovanju prispjelih ponuda, Vlada Federacije BiH u što kraćem roku donosi
odluku o dodjeli koncesije najpovoljnijem ponuđaču koji je ispunio i zadovoljio
sve kriterije utvrđene u javnom pozivu i istu, u što kraćem roku, dostavlja
ostalim ponuđačima i Komisiji.
Član 75.
Nakon donošenja odluke iz člana 74. Ovih Pravila, Koncesor na osnovu elemenata
iz javnog poziva ili elemenata utvrđenih u postupku pregovaranja sa samoinicijativnim
ponuđačem, u roku od 60 dana izrađuje i sa Koncesionarem potpisuje ugovor o
koncesiji.
Za iznos uplaćenog depozita, Koncesionaru će se umanjiti utvrđena jednokratna
koncesiona naknada.
Član 76.
Ugovor o koncesiji pored elemente iz člana 29. Zakona o koncesijama sadrži klauzulu
o potrebi osnivanja koncesionog pravnog lica i podatke o garaniciji iz člana
69. stav 4. ovih Pravila i ne može se bez saglasnosti komisije, osim u slučaju
iz člana 29. stav 4. Zakona o koncesijama prenijeti na drugog korisnika.
Član 77.
Dodijeljeno pravo iz ugovora o koncesiji za korištenje prirodnog bogatstva ili
dobra u općoj upotrebi upisuje se u zemljišne knjige i druge evidencije o nekretninama.
Član 78.
Jedan potpisan i ovjeren primjerak ugovora o koncesiji zajedno sa ostalom originalnom
projektnom dokumentacijom u izvršnom obliku, Koncesor dostavlja Komisiji.
Član 79.
Prilikom razmatranja zahtjeva za prijenos ugovora o koncesiji na drugog koncesionara,
Komisija uzima u obzir naročito elemente iz člana 29. stav 5. zakona o koncesijama.
Novi koncesionar preuzima prava i obaveze prethodnog koncesionara.
Član 80.
Za preduzeća iz čl. 37. i 38. zakona o koncesijama koja do dana stupanja na
snagu ovih Pravila nisu zaključila ugovor o koncesiji, Koncesor će nakon 90
dana od stupanja na snagu ovih Pravila otpočeti postupak u skladu sa odredbama
čl. 23. do 28. Zakona o koncesijama i odredbama ovih Pravila.
X. NADZOR I PROVJERA RADA KONCESIONARA
Član 81.
Nadzor, provjeru rada i ispunjenje odredaba ugovora o koncesiji nakon potpisivanja
ugovora o koncesiji vrši Komisija najmanje jednom godišnje.
Član 82.
Predsjedavajući Komisije može ovlastiti drugo lice da vrši nadzor i provjeru
rada Koncesionara.
Član 83.
Ovlaštenom licu za nadzor, lice iz člana 16. Zakona o koncesijama izdaje ovlaštenje
u pisanoj formi kojim ovlašteno lice dokazuje službeni identitet. Ovlaštenje
o nadzoru Komisija dostavlja i koncesionaru.
Ovlaštenje sadrži podatke o ovlaštenom licu, broj ovlaštenja, naziv koncesionara
i djelokrug nadzora.
Član 84.
Lica iz člana 83. ovih Pravila mogu u skladu sa članom 22. Zakona o koncesijama:
- stupiti u objekat ili imovinu koncesionara u svako primjereno vrijeme,
- pregledati i umnožiti poslovne knjige, zapisnike, izvještaje, spise i druga
dokumenta koja se odnose na aktivnost Koncesionara,
- zahtijevati dostavljanje bilo kojeg podatka ili dokumenta koji je neophodan
radi praćenja realizacije ugovora o koncesiji, ili primjene Zakona o koncesijama.
Član 85.
Koncesionar je dužan Komisiji dostaviti set finansijskih izvještaja o poslovanju
u prethodnoj poslovnoj godini, zajedno sa izvještajem ovlaštenog neovisnog revizora
o reviziji finansijskih izvještaja najkasnije do 15. aprila tekuće godine za
prethodnu godinu.
Član 86.
Koncesionar je dužan Komisiji dostavljati kvartalno dokaze o uplati utvrđenih
koncesionih naknada.
Troškove nastale u kontroli ispunjavanja ugovorenih obaveza, kao i troškove
koji nastanu zbog razmatranja bilo kog pitanja dostavljenog Komisiji, te troškove
nastale pri provođenju odluka ili naredbi Komisije, plaća Koncesionar u skladu
sa članom 14. stav 9. Zakona o koncesijama.
Član 87.
U postupku nadzora koncesionara, lice za nadzor sastavlja i potpisuje zapisnik
o utvrđenom stanju. Sa sadržajem zapisnika, predstavnik Komisije i ovlašteno
lice će upoznati odgovorno lice Koncesionara. Nakon upoznavanja sa sadržajem
zapisnika i rezultatima utvrđenim u postupku nadzora, odgovorno lice Koncesionara
može potpisati zapisnik. Sastavni dio zapisnika o nadzoru je ocjena o izvršenju
ugovorenih obaveza.
Ako su u postupku nadzora utvrđeni nedostaci ispunjavanja ugovorenih obaveza,
Komisija Koncesionaru izdaje rješenje kojim mu nalaže da u roku utvrđenom u
Zakonu o upravnom postupku otkloni utvrđene nedostatke.
Ako su nedostaci neotklonjive prirode ili ih Koncesionar ne otkloni u ostavljenom
roku, Koncesor na osnovu obavještenja Komisije pokreće inicijativu za raskid
ugovora o koncesiji.
XI KONCENTRACIJA VLASNIŠTVA I OMOGUĆAVANJE RASTA
KONKURENCIJE
Član 88.
Koncesija se može dodijeliti domaćem i stranom pravnom licu koje ispunjava uvjete
predviđene Zakonom o koncesijama.
Član 89.
U skladu sa članom 34. Zakona o koncesijama, kapital Koncesionara je u vlasništvu
lica navedenih u dostavljenoj tenderskoj dokumentaciji. Dionička društva kao
dokaz o vlasništvu kapitala dostavljaju podatke iz Registra vrijednosnih papira,
a ostali oblici organizovanja pravnih lica podatke o vlasništvu kapitala dostavljaju
iz rješenja o registraciji iz registracionog suda. Podatke o vlasnicima kapitala
Koncesionara navedene u tenderskoj dokumentaciji, Komisija za dionička društva
dostavlja Registru vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine, a za
ostale oblike organizovanja registracionom sudu Koncesionara. Registar vrijednosnih
papira u Federaciji Bosne i Hercegovine i registracioni sud Koncesionara ne
mogu bez saglasnosti Komisije, na drugo lice, direktno ili indirektno, registrovati
prijenos više od 15% glasačkih prava u periodu trajanja ugovora o koncesiji.
Član 90.
Vremenski rok na koji se dodjeljuje koncesija utvrđuje se u skladu sa članom
29. Zakona o koncesijama.
Prilikom ocjene vremenskog roka za dodjelu koncesije, uzima se u obzir stepen
preuzetog poslovnog rizika, iznos početnih ulaganja, kao i uvođenje tržišne
konkurencije u domenu djelatnosti koje predstavljaju predmet koncesije.
Član 91.
Kod pravnog statusa predmeta koncesije razlikuju se slučajevi: kad prirodnim
bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju javna preduzeća i kad se buduća
koncesiona djelatnost ili njen dio već obavlja od strane pravnog lica registrovanog
u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i drugim zakonima.
Član 92.
U slučaju iz člana 91. stav 1. ovih Pravila ispituje se: pravni status konkretnog
prirodnog bogatstva, odnosno javnog dobra, obraćajući pažnju na zakonsku regulativu
koja reguliše predmetnu koncesionu oblast kao i ograničenja inperativno-pravne
prirode, te katastarsko i zemljišnoknjižno stanje zemljišta i objekata, gdje
je potrebno utvrditi ko je vlasnik na predmetnim nekretninama, odnosno da li
ima korisnika služnosti i drugih prava i u kojoj mjeri je potrebno rješavanje
imovinsko-pravnih odnosa i primjena propisa o eksproprijaciji, naročito kod
izgradnje puteva, željeznica, aerodroma, sportskih objekata i drugo.
Član 93.
U slučaju iz člana 92. ovih Pravila ispituje se i ekonomsko-pravni položaj pravnog
lica i utvrđuje slijedeće:
- oblik organizovanja pravnog lica,
- ovlaštenja pravnog lica u pogledu upravljanja i korištenja dobara u općoj
upotrebi, prirodnih bogatstava i obavljanja djelatnosti od općeg interesa,
- mogućnost prestanka pravnog lica i prenosa svih prava i obaveza na budućeg
koncesionara, odnosno preuzimanje koncesionara, odnosno preuzimanja ovlaštenja
ili dijela ovlaštenja tog pravnog lica od strane koncesionara.
- ekonomsko-finansijsko stanje (analiza uspješnosti poslovanja, ulaganja u razvoj,
stepen zaduženosti i drugo),
- socijalno stanje (broj zaposlenih, kvalifikacije, starosna struktura, posljedice
smanjenja broja zaposlenih, socijalni programi i drugo).
Član 94.
Kod dodjele koncesije uzimaju se u obzir moguće štetne posljedice ekonomskog
iskorištavanja prirodnih resursa, kao i posljedice dugoročne eksploatacije (umanjenje
rudnih, mineralnih i drugih kapaciteta) i odnosi između trenutnog ekonomskog
interesa i dugoročnih ekonomskih i prirodnih negativnih efekata eksploatacije.
Član 95.
U skladu sa prethodnim članom, potrebno je izvršiti procjenu tehničko-tehnološkog
unapređenja u iskorištavanju prirodnih bogatstava i dobara u općoj upotrebi
koje bi se dobilo davanjem koncesije.
Ekonomski aspekt podrazumijeva ocjenu ekonomske koristi za društvo i potrošača
pojedinca, kao i stepen produktivnosti i efikasnosti koncesione djelatnosti
koji se postižu bez ulaganja ili uz minimalna ulaganja od strane koncesionara.
Član 96.
Spisak dobara na početku roka trajanja ugovora sastavni je dio ugovora o koncesiji
i podliježe provjeri u toku trajanja i po isteku ugovora o koncesiji.
XII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 97.
O pitanjima postupka pred Komisijom koja nisu utvrđena ovim Pravilima, primjenjivat
će se odredbe Zakona o upravnom postupku.
Član 98.
Ova Pravila stupaju na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim
novinama Federacije BiH''.
Broj 01-2-02-3-59/06
23. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo
Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije
Federacije BiH
Ilija Ćorić, s.r.