Na osnovu člana 19. stav 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi


O D L U K U

O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILA O
POSTUPKU DODJELE KONCESIJA


I


Daje se saglasnost na Pravila o postupku dodjele koncesija (u daljnjem tekstu: Pravila).


II


Pravila iz tačke I, su sastavni dio ove Odluke.


III


Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 97/06
9. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.


Na osnovu člana 21. stav 1. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02), Komisija za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, uz saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi


P R A V I L A

O POSTUPKU DODJELE KONCESIJA


I OSNOVNE ODREDBE


Član 1.


Pravilima o postupku dodjele koncesija uređuju se pravila i postupak podnošenja zahtjeva za dodjelu koncesije, način rada, sastav, sjednice i broj članova komisije, izlaganja, prigovori i vođenje rasprava pred Komisijom, koncesiona naknada, način rješavanja sporova, zaključivanja ugovora o koncesiji, prekid, prestanak i raskid ugovora o koncesiji, nadzor i provjera rada koncesionara, koncentracija vlasništva i omogućavanje rasta konkurencije, kao i druga pitanja vezana za rad Komisije (u daljnjem tekstu: Pravila).


Član 2.


Pojmovi koji se koriste u ovim Pravilima imaju slijedeće značenje:

- ''Komisija za koncesije Federacije BiH'' (u daljnjem tekstu: Komisija) je nezavisno regulatorno tijelo, koje svoje nadležnosti obavlja u svojstvu Komisije za koncesije Federacije BiH, ili u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije Federacije BiH.
- ''Potkomisija'' je tijelo Komisije formirano za razmatranje prijava ili zahtjeva za odobravanje ili njihovo ponovno razmatranje/reviziju podnesenih Komisiji.
- ''Koncesor'' je nadležno ministarstvo ili organ vlasti Federacije koje odredi Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekst: Vlada Federacije) da dodjeljuje koncesije.
- ''Koncesija'' je pravo obavljanja privrednih djelatnosti korištenjem prirodnih bogatstava, dobara u općoj upotrebi i obavljanja djelatnosti od općeg interesa određenih Zakonom o koncesijama, u rokovima i pod uvjetima koje Koncesor i Koncesionar ugovore.
- ''Koncesionar'' je pravno lice osnovano u skladu sa Zakonom o privrednim društvima, odnosno u skladu sa posebnim Zakonom i u vlasništvu je domaćeg i/ili stranog pravnog lica kome se dodjeljuje koncesija i koje u skladu sa Zakonom o koncesijama izvršava ugovor o koncesiji.
- ''Javni interes'' podrazumijeva zajednički interes svih ili nekih lokalnih zajednica na prirodnim dobrima, dobrima u općoj upotrebi i djelatnosti od općeg interesa Javni interes se štiti i obezbjeđuje aktima društveno-političke zajednice nadležne za dodjelu svakog pojedinačnog predmeta koncesije.


Član 3.


Dužnosti Komisije definisane su odredbama Zakona o koncesijama, a odnose se naročito na:

- pripremu i praćenje izvršenja dokumenta o politici dodjele koncesija,
- podnošenje godišnjeg izvještaja o radu Vladi Federacije BiH,
- formulisanje općih principa i davanje sugestija za provedbu konkretnih propisa koji regulišu određenu privrednu ili industrijsku oblast,
- obavještavanje resornih ministara o svakom pitanju koje podnesu Komisiji, a na vlastitu inicijativu obavještavanje o bilo kom pitanju iz svoje nadležnosti,
- djelovanje u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije kada obavlja funkcije i ovlaštenja u vezi sa dodjelom koncesija koje su u zajedničkoj nadležnosti Federacije i kantona,
- učešće u rješavanju sporova koji nastanu u vezi sa nadležnošću za dodjelu koncesija između Federacije i kantona,
- vršenje arbitraže i posredovanja u svakom sporu koji nastane između ugovornih strana,
- učešće na javnim raspravama i njihovo organizovanje u svrhu zaštite javnog interesa,
- saradnja sa drugim tijelima osnovanim po zakonima Federacije.


Član 4.


Postupci i aktivnosti vezane za dodjelu koncesije na korištenje u skladu sa Zakonom o koncesijama Federacije Bosne i Hercegovine provode se putem javnog poziva potencijalnim ponuđačima i putem samoinicijativne ponude.


II STUDIJA EKONOMSKE OPRAVDANOSTI


Član 5.


Prije javnog pozivanja potencijalnih ponuđača, Koncesor izrađuje studiju ekonomske opravdanosti za svaki projekat koji je predviđen za davanje na koncesiju.
U slučaju da Koncesor nije izradio studiju ekonomske opravdanosti i u slučaju da ponuđač podnosi samoinicijativnu ponudu, studiju ekonomske opravdanosti izrađuje zainteresovani ponuđač.
Zaprimljenu studiju ekonomske opravdanosti Koncesor dostavlja Komisiji na razmatranje i odobravanje. Komisija u roku od 30 dana od dana prijema iste, obavještava Koncesora da li je studija odobrena.
Po prijemu odobrene studije, resorni ministar u roku od 10 dana predlaže Vladi Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog interesa i pristupanja postupku dodjele koncesije.


Član 6.


Postojanje javnog interesa za predmete koncesije iz člana 6. Zakona o koncesijama, procjenjuje se na osnovu odobrene studije ekonomske opravdanosti i hitnosti pružanja usluga ili postojanja infrastrukture za javnu upotrebu.


Član 7.


Studija ekonomske opravdanosti podrazumijeva pisani projekt o stepenu tehničko-tehnološke, socijalne, pravne i ekonomske opravdanosti koncesije, i pored elemenata definisanih u općim principima politike dodjele koncesija iz Dokumenta o politici dodjele koncesija, dio I-Proizvodnja električne energije (''Službene novine Federacije BiH'', broj 64/05), sadrži i:

- studiju uticaja koncesione djelatnosti na život, okoliš, te zdravlje ljudi i životinja (studija uticaja na okoliš),
- procjenu javnog interesa,
- mogućnosti i ograničenja pravne prirode sa aspektom na postojeće i buduće pravno stanje, te ograničenja imperativo-pravne prirode,
- ispitivanje prirodnih uvjeta,
- detaljnije podatke o tehničko-tehnološkim i ekonomskim opravdanostima,
- urbanističko-tehničke mogućnosti i ograničenja,
- dozvole, odobrenja, saglasnosti, prethodne saglasnosti i druga potrebna akta nadležnih organa,
- idejni projekt (rješenje),
- procjena rizika.


Član 8.


Prilikom donošenja odluke o davanju saglasnosti na studiju ekonomske opravdanosti, Komisija uzima u obzir naročito:

- uticaj projekta na davanje usluga korisnicima,
- uticaj projekta na naknadu koja se naplaćuje korisnicima,
- da li se projekat uklapa u ciljeve utvrđene u Dokumentu o politici dodjele koncesija,
- da li projekat donosi dobit Federaciji Bosne i Hercegovine (direktno ili indirektno)
- uticaj koncesionog projekta na okoliš.


Član 9.


Ako dostavljena studija ne pruža dovoljno kvalitetnih parametara, ukoliko nije potpuna ili nije u skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, Komisija Koncesoru vraća dokumentaciju, uz prijedlog i preporuku koji bi studiju učinili prihvatljivom.


Član 10.


Odluka iz člana 8. ovih Pravila ima formu propisanu Zakonom o upravnom postupku (''Službene novine Federacije BiH'', broj 2/98 i 48/99).


III DODJELA KONCESIJE PUTEM JAVNOG POZIVA


Član 11.


Koncesor u roku 21 dan od donošenja odluke iz člana 5. stav 4. i člana 6. stav 4. ovih Pravila, dostavlja Komisiji prijedlog konačnog teksta javnog poziva, zajedno sa formiranom tenderskom dokumentacijom na razmatranje i odobravanje.


Član 12.


Pored elemenata propisanih u članu 24. stav 1. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02), prijedlog konačnog teksta javnog poziva sadrži i:

- kriterije za učešće na javnom pozivu i pravila pod kojima se provodi javni poziv,
- kriterije za vrednovanje ponuda,
- način dostavljanja ponuda (pod šifrom ili punim nazivom ponuđača),
- obavještenje o datumu, vremenu i mjestu otvaranja prispjelih ponuda na javni poziv,
- rok u kojem se ponuda može povući,
- podatke o visini, obliku, uplati depozita i ostvarivanju prava na povrat depozita,
- uvjete i način povrata depozita,
- podatke o licu zaduženom za davanje svih potrebnih informacija relevantnih za postupak javnog poziva.


Član 13.


Prilikom razmatranja javnog poziva, Komisija vodi računa o svim propisanim elementima iz člana 12. ovih Pravila.


Član 14.


Komisija u roku iz člana 25. stav 2. Zakona o koncesijama, obavještava Koncesora o odobravanju javnog poziva.


Član 15.


Obavještenje o odobravanju javnog poziva donosi se u pisanoj formi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku i dostavlja se Koncesoru na daljni postupak.


Član 16.


Ukoliko prijedlog javnog poziva ne sadrži propisane uvjete, ili ne zadovoljava jedan od kriterija iz člana 12. ovih Pravila, Komisija uz prijedlog i preporuku vraća prijedlog javnog poziva Koncesoru na izmjene i dopune.
Dostavljeni prijedlozi i preporuke Komisije, za Koncesora su obavezujući.
Koncesor je dužan u roku od 15 dana po prijemu odluke Komisije, postupiti po datim uputstvima i izvršiti izmjene i dopune javnog poziva.
Ako Koncesor u ostavljenom roku ne postupi po uputstvima Komisije, smatrat će se da je prijedlog javnog poziva povučen.


Član 17.


Po prijemu obavještenja o prihvatanju prijedloga javnog poziva, Koncesor u roku od 15 dana raspisuje prihvaćeni javni poziv u skladu sa članom 23. stav 5. Zakona o koncesijama.


Član 18.


Oglas o javnom pozivu objavljuje se u ''Službenom glasniku BiH'', ''Službenim novinama Federacije BiH'', najmanje tri domaća dnevna lista, web stranici Koncesora i web stranici Komisije.
Na prijedlog Komisije, javni poziv će se objaviti i u jednom od reprezentativnih inostranih dnevnih časopisa.
Koncesor snosi sve troškove objavljivanja javnog poziva.


Član 19.


Zainteresovani ponuđači preuzimaju dokumentaciju i pripremaju ponudu koja u potpunosti zadovoljava specificirane zahtjeve i dokumentaciju propisanu u članu 11. ovih Pravila, u skladu sa uvjetima propisanim u javnom pozivu.


Član 20.


Ponuđač kompletira ponudu u skladu sa uvjetima iz javnog poziva. Ponuda se sastoji iz tehničkog i finansijskog dijela.
Svaki dio ponude pakuje se u posebnu kovertu, a te koverte stavljaju se u zajednički omot koji se dostavlja na adresu naznačenu u javnom pozivu.
Svaki list ponude mora biti čitko potpisan od strane ovlaštenog lica ponuđača.


Član 21.


Koncesor zaprima ponude i prateću dokumentaciju ponuđača do roka naznačenog u javnom pozivu. Sve prispjele neotvorene ponude sa propratnim aktom Koncesor u roku do sedam dana nakon proteka roka za dostavljanje ponuda, dostavlja Komisiji na dalje postupanje.


Član 22.


Zaprimanje i vrednovanje ponuda u Komisiji vrši Potkomisija.


Član 23.


Potkomisija sačinjava zapisnik o prispjelim ponudama i u skladu sa rokom naznačenim u javnom pozivu, zakazuje javno otvaranje prispjelih ponuda.
Zapisnik o prispjelim ponudama obavezno sadrži: imena članova Potkomisije, spisak svih dostavljenih ponuda i ime (šifru) ponuđača.
Obavještenje ponuđača o javnom otvaranju ponuda je ujedno i poziv ponuđača da delegira svog ovlaštenog predstavnika.


Član 24.


Predstavnik ponuđača obavezno mora imati ovlaštenje ponuđača i obavezno sadrži: puni naziv ponuđača, puno ime i prezime sa brojem identifikacionog dokumenta ovlaštenika i jasno određen nivo ovlaštenja.


Član 25.


Rad Potkomisije je javan kod otvaranja prispjelih ponuda i utvrđivanja njihove formalne ispravnosti.
Prije otvaranja ponuda, Potkomisija utvrđuje njihovu blagovremenost (da li su dostavljene u roku iz javnog poziva), zatim predsjednik Potkomisije pregleda i pokazuje prisutnima da su omoti sa ponudama zapečaćeni i obilježeni.


Član 26.


Neblagovremene i formalno neispravne ponude se odlažu i neće biti predmet dalje obrade od strane Potkomisije, o čemu se odmah nakon utvrđivanja takvih činjenica, pisanim putem obavještavaju njihovi podnosioci i Koncesor.
Formalna ispravnost ponude podrazumijeva jasno definisan pravni status ponuđača, jasno definisan poslovni kapacitet tehničke i kadrovske kvalifikacije i ispunjavanje uvjeta nadmetanja.


Član 27.


Ako nijedna prispjela ponuda nije blagovremena i formalno ispravna, Komisija u roku od 10 dana od dana otvaranja ponuda, pisanim putem obavještava podnosioca ponude i Koncesora.


Član 28.


Prilikom javnog otvaranja blagovremenih ponuda, članovi Potkomisije ne vrše uvid u sadržaj dokumenata ponude, ali obilježavaju dokumente tražene u javnom pozivu, od prvog do posljednjeg, te utvrđuju njihovu formalnu ispravnost.
O otvaranju blagovremenih ponuda Potkomisija sastavlja Zapisnik koji obavezno sadrži: mjesto i vrijeme otvaranja ponuda, broj primljenih ponuda, broj i naziv pojedinačnih dokumenata svake ponude, broj formalno ispravnih i formalno neispravnih ponuda, ime i prezime prisutnih članova Potkomisije i predstavnika ponuđača, te podatak o formalnoj ispravnosti dostavljenih ponuda.
Sastavljeni zapisnik, pored članova Potkomisije, odmah potpisuju i prisutni ovlašteni predstavnici ponuđača.


Član 29.


Ako ponuda zadovoljava tražene uvjete iz tehničkog dijela, Potkomisija, bez prisustva javnosti pristupa otvaranju vrednovanju formalno ispravnih ponuda, u skladu sa kriterijima iz javnog poziva.
U slučaju da se u postupku vrednovanja ponuda iz člana 29. stav 1. ovih Pravila, u njima utvrde nedostaci i nejasnoće formalne prirode, Komisija će uz jednoglasnu suglasnost članova Potkomisije, o navedenom, pisanim putem, obavijestiti sve ponuđače formalno ispravnih ponuda, i zatražiti dopunu, ispravku ili pojašnjenje ponude.
Ispravku, dopunu ili pojašnjenje, ponuđač Komisiji dostavlja u roku od 7 dana od dana obavještavanja. Dostavljena ispravka, dopuna ili pojašnjenje ne može uticati na karakter i vrednovanje ponude, ali može uticati na razumijevanje njenih pojedinih elemenata.


Član 30.


O načinu rada i vrednovanju ponuda, sastavlja se drugi dio zapisnika, na osnovu kojeg se sačinjava rang-lista vrednovanih učesnika. I drugi dio zapisnika potpisuju članovi Potkomisije.


Član 31.


Nakon formiranja rang-liste ponuđača, Komisija u roku od 21 dan utvrđuje najpovoljnijeg ponuđača i predlaže Vladi Federacije da dodijeli koncesiju kvalifikovanom ponuđaču koji je ispunio i zadovoljio kriterije određene u javnom pozivu.
Kvalifikovani ponuđač je onaj ponuđač koji je u postupku vrednovanja osvojio najmanje 70% ukupno mogućih bodova određenih u javnom pozivu.
Prijedlog Vladi za dodjelu koncesije najpovoljnijem ponuđaču sadrži, naročito, elemente iz člana 27. Zakona o koncesijama.
Ukoliko Komisija nakon provedenog postupka vrednovanja ponuda utvrdi da nijedan ponuđač nije zadovoljio sve potrebne uvjete iz javnog poziva, ili utvrdi da ni jedan ponuđač nije visokog ranga u odnosu na ostale ponuđače, predložit će Vladi Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog poziva neuspjelim i eventualno ponovno raspisivanje javnog poziva.


Član 32.


Uz prijedlog najpovoljnijeg ponuđača, Komisija Vladi Federacije dostavlja sačinjenu rang-listu svih učesnika na javnom pozivu.
Na zahtjev Vlade, Komisija će dostaviti i drugu traženu dokumentaciju vrednovanih ponuđača.


Član 33.


Ako učesnik koji je određen za koncesionara nakon provedenog postupka ne pristupi potpisivanju ugovora ili naknadno odustane od zaključenja ugovora o koncesiji ili ugovor ne zaključi u propisanom roku, gubi pravo na povrat uplaćenog depozita.
Ako učesnik iz prethodnog stava ovog člana odustane od zaključenja ugovora u propisanom roku, Komisija može za koncesionara Vladi Federacije BiH, predložiti prvog slijedećeg kvalifikovanog ponuđača sa rang-liste, osim u slučaju da Vlada Federacije BiH odluči pod istim uvjetima i po istom postupku ponavljanje javnog poziva.


IV DODJELA KONCESIJA PUTEM
SAMOINICIJATIVNE PONUDE


Član 34.


Zainteresovani ponuđač može dostaviti samoinicijativni prijedlog za dodjelu koncesije za predmete koncesije za koje nije raspisan javni tender.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, uz samoinicijativnu ponudu, zainteresovani ponuđač dostavlja i studiju ekonomske opravdanosti.
Postupak odobravanja studije ekonomske opravdanosti, procjene postojanja javnog interesa i donošenja odluke o proglašavanju javnog interesa i pristupanju postupku dodjele koncesije putem samoinicijativne ponude, provodi se u skladu sa odredbama člana 5. stav 3. i 4. ovih Pravila.
Koncesor u roku od 7 dana od dana prijema odluke iz stava 3. ovog člana, oglašava dostavljanje samoincijativne ponude u medijima iz člana 18. stav 1. ovih Pravila, kojim poziva i ostale zainteresovane ponuđače da u roku od 30 dana od dana oglašavanja, dostave svoje ponude za oglašeni predmet koncesije.
U slučaju da se na oglašeni predmet koncesije nakon provedenih aktivnosti iz člana 34. stav 4. ovih Pravila pojave i drugi zainteresovani ponuđači, provodit će se postupak predviđen čl. 11. do 33. ovih Pravila.


Član 35.


Pri procjeni postojanja javnog interesa kod samoinicijativne ponude Koncesor cijeni i elemente iz člana 28. stav 2. Zakona o koncesijama.


Član 36.


Ukoliko nakon provedenog postupka iz člana 34. ovih Pravila ne bude novih zainteresovanih ponuđača, Koncesor u roku od 7 dana podnosi zahtjev Komisiji za dobivanje ovlaštenja za provođenje postupka pregovaranja sa ponuđačem.
Zahtjev Koncesora iz prethodnog stava sadrži i okvir za pregovore u kojem je definisan minimum uvjeta za pregovaranje.


Član 37.


Okvir za pregovore iz člana 36. stav 2. ovih Pravila, obavezno sadrži i iznos depozita koji podnosilac samoinicijativne ponude uplaćuje Komisiji prije otpočinjanja pregovora.


Član 38.


Po prijemu zahtjeva iz člana 36. ovih Pravila, Komisija u roku od 10 dana obavještava Koncesora o tome da li odobrava davanje ovlaštenja za provođenje postupka pregovaranja za dodjelu koncesije.
U ovlaštenju koje Komisija daje Koncesoru, može se propisati pravo Komisije da vrši praćenje procesa i/ili vršenje pregleda dokumentacije vezane za predmetnu koncesiju.


Član 39.


Postupak pregovaranja sa podnosiocem samoinicijativne ponude, u roku od 60 dana od dana prijema ovlaštenja, provodi Koncesor.


Član 40.


O toku pregovora sa samoinicijativnim ponuđačem, Koncesor vodi zapisnik koji
obavezno sadrži: predmet koncesije, mjesto, vrijeme, imena učesnika u pregovorima i dogovorene elemente utvrđene u Okviru za pregovore.
Zapisnik o toku pregovora sa ponuđačem samoinicijativnih ponuda potpisuju svi učesnici pregovora.


Član 41.


Koncesor u roku od 7 dana nakon završetka pregovora dostavlja Komisiji zapisnik iz člana 40. ovih Pravila zajedno sa kompletnom prikupljenom originalnom dokumentacijom.


Član 42.


Nakon provjere elemenata iz dostavljenog zapisnika o provedenim pregovorima, Komisija će u roku od 21 dan od dana prijema dokumentacije iz člana 41. ovih Pravila, predložiti Vladi Federacije BiH dodjelu koncesije samoinicijativnom ponuđaču ili provođenje postupka javnog pozivanja propisanog čl. 11. do 32. ovih Pravila.


Član 43.


Ako podnosilac samoinicijativne ponude određen za koncesionara naknadno odustane od zaključenja ugovora o koncesiji ili ugovor ne zaključi u propisanom
roku, gubi pravo na povrat uplaćenog depozita.


Član 44.


Rokovi za provođenje postupaka dodjele koncesije ranije dostavljenih samoinicijativnih ponuda, počinju teći danom stupanja na snagu ovih Pravila.


V NAČIN RADA, SASTAV I SJEDNICE
KOMISIJE ZA KONCESIJE


Član 45.


O pitanjima iz člana 3. ovih Pravila, Komisija odlučuje na sjednicama. Komisiju saziva i istom rukovodi predsjednik Komisije.


Član 46.


Vrednovanje ponuda, razmatranje prijava ili zahtjeva podnesenih Komisiji, vrši Potkomisija. Potkomisija ima tri člana, od kojih je jedan predsjednik. Članove Potkomisije imenuje predsjedavajući Komisije za koncesije Federacije BiH. Predsjednik Potkomisije organizuje, koordinira i rukovodi radom Potkomisije. U radu Potkomisije može učestvovati i predstavnik Koncesora ako ga delegira resorni ministar.
Kada odlučuje kao Komisija za koncesije Federacije BiH, Komisija odlučuje u punom sastavu.
Predsjednik Komisije je predsjednik i Specijalne zajedničke komisije za koncesije Federacije BiH.
Predsjednik komisije imenuje tri člana Komisije u Specijalnu zajedničku komisiju iz redova članova Komisije za koncesije Federacije BiH. Ostala dva člana Specijalne zajedničke komisije mijenjaju se u zavisnosti od predmeta, a imenuje ih predsjednik Komisije na prijedlog Vlade nadležnog kantona.
Kada djeluje i odlučuje u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije, komisija ima pet članova.
Prilikom odlučivanja o predmetu rasprave, član Komisije i član Specijalne zajedničke komisije se ne može suzdržati od mišljenja.
U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Komisija i Specijalna zajednička komisija radi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku.


Član 47.


Predsjednik Komisije iz člana 46. stav 3. ovih Pravila utvrđuje dnevni red, datum održavanja sjednice i predlaže zaključke i odluke.


Član 48.


Poziv i materijale za sjednice Komisije, članovima Komisije priprema i uz suglasnost predsjednika Komisije, dostavlja sekretar Komisije, u roku ne kraćem od 8 dana prije održavanja sjednice, a izuzetno, u hitnim slučajevima, i u kraćem roku.


Član 49.


Odluke Specijalne zajedničke komisije donose se prostom većinom glasova imenovanih članova komisije. Ako neki član Specijalne zajedničke komisije nije u mogućnosti da vrši dužnost ostali članovi odluku donose jednoglasno.


Član 50.


Sjednice Komisije održavaju se po potrebi, i mogu se održati van mjesta sjedišta Komisije.


Član 51.


Komisija donosi odluke i zaključke u pisanoj formi, sa obrazloženjem. Odluke Komisije izrađuje sekretar Komisije, a potpisuje ih lice iz člana 16. Zakona o koncesijama.
Ovjerene kopije odluke, Komisija u roku od 7 dana dostavlja učesnicima u postupku i Koncesoru.
Po zahtjevu Vlade Federacije BiH i resornog ministra, Komisija će dostaviti kopiju i drugih dokumenata.


Član 52.


Preispitivanje donesene odluke Komisije, vrši se u skladu sa članom 20. Zakona o koncesijama.


Član 53.


Konačne odluke Komisije objavljuju se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Član 54.


Komisija će jedan ovjeren primjerak odluke donesene u skladu sa Zakonom o koncesijama dostaviti nadležnom registracionom sudu Koncesionara radi pohranjivanja.


Član 55.


Pohranjena odluka Komisije iz člana 53. ovih Pravila imaju istu snagu i djejstvo kao akt nadležnog registracionog suda Koncesionara.


Član 56.


Komisija donosi zaključak kad odlučuje o sporednim i procesnim pitanjima u toku postupka. Zaključak se izrađuje u pisanoj formi, potpisuje ga lice iz člana 16. Zakona o koncesijama a dostavlja svim učesnicima u postupku.
Doneseni zaključak se ne objavljuje u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


VI IZLAGANJA, PRIGOVORI I VOĐENJE
RASPRAVA PRED KOMISIJOM


Član 57.


Rad Komisije je javan kada otvara dostavljene ponude, razmatra žalbe i kada to zahtjeva ministar.
U svom radu Komisija razmatra žalbe iz člana 13. stav 3. Zakona o koncesijama.
U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija može održati javnu raspravu o bilo kojem pitanju iz svoje nadležnosti.
Prije održavanja javne rasprave, Komisija izdaje pisana uputstva putem kojih utvrđuje datum za podnošenje svih potrebnih dokumenata i informacija, datum rasprave i daje ostale informacije koje smatra potrebnim.
Javnu raspravu Komisija može održati i na zahtjev učesnika u javnom pozivu ili na zahtjev Koncesora.
Komisija cijeni da li je održavanje javne rasprave neophodno. Troškove javne rasprave snosi predlagač javne rasprave.


Član 58.


Ovlašteno lice učesnika u postupku može pred Komisijom iznositi činjenice, stavove i argumente i Komisiji prezentirati svu relevantnu dokumentaciju, te iznositi prigovore u pisanoj formi.


Član 60.


Ovlašteno lice učesnika u postupku mora imati ovjerenu pisanu punomoć i valjan identifikacioni dokument (lična/osobna karta ili pasoš/putovnica).


Član 61.


Učesnik u postupku ima pravo:
- prisustvovati postupku otvaranja ponuda,
- zatražiti povrat depozita u roku od 7 dana od dana prijema pismenog obavještenja da ponuda nije prihvaćena,
- na prijem obrazloženog obavještenja o rezultatima javnog poziva,
- prigovora na zakonitost provedenog javnog poziva.


Član 62.


U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija će od učesnika zahtijevati da svoje mišljenje i dokaze dostavljaju u pisanoj formi.
Komisija će zabraniti ili ograničiti iznošenje, objavljivanje ili davanje u javnost svih informacija ili dokumenata, ukoliko to zahtijeva karakter tog dokumenta ili je to u cilju zaštite javnog interesa.
Informacije i dokumenti koji imaju cilj zaštitu javnog interesa, Komisija priprema i dostavlja učesnicima neposredno prije održavanja javne rasprave.
Davanje informacija javnosti i strankama u postupku, vršit će se u skladu sa Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 32/01) i Uputstva za provođenje Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 57/01).


Član 63.


U toku javne rasprave pred Komisijom vodi se zapisnik, koji potpisuje lice iz člana 16. Zakona o koncesijama, prisutni članovi Komisije, sekretar Komisije, kao i prisutni ovlašteni predstavnici učesnika javne rasprave.
Zapisnik sa javne rasprave pred Komisijom ima svoju formu i sadrži: mjesto, datum i vrijeme održavanja javne rasprave, imena prisutnih članova Komisije i ovlaštenih predstavnika pozvanih na raspravu, predmet raspravljanja i odlučivanja, iskaze učesnika rasprave, mišljenje članova Komisije, kao i druge zaključke koji su doneseni u toku javne rasprave.


VII KONCESIONA NAKNADA


Član 64.


Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća naknadu u skladu sa ugovorom o koncesiji. Iznos koncesione naknade utvrđuje Vlada Federacije na prijedlog Komisije, i sastavni je dio ugovora o koncesiji.
Koncesiona naknada mora biti određena u pogledu svoje visine i mora biti novčanog karaktera.


Član 65.


Koncesiona naknada se određuje u zavisnosti od vrste, kvaliteta, kategorije, količine, namjene i tržišne cijene prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi, odnosno u zavisnosti od vrste djelatnosti, tržišnih uvjeta poslovanja, dužine trajanja koncesije, procijenjenog rizika i očekivane dobiti (profita). U određivanju koncesione naknade uzima se u obzir kriterij zaštite okoliša, procjenjujući štetne efekte koncesione djelatnosti na okoliš i potrebna sredstva za njihovo naknadno obnavljanje, a u skladu sa okolinskim dozvolama.


Član 66.


Pored ugovorene koncesione naknade, Koncesionar u skladu sa članom 14. stav 10. Zakona o koncesijama, plaća i troškove, koji nastanu zbog razmatranja bilo kog pitanja dostavljenog Komisiji, kao i troškove nastale pri provođenju odluka, zaključaka ili naredbi Komisije.


Član 67.


Koncesiona naknada sastoji se od:
- naknade za pravo korištenja koja se obračunava jednokratno i plaća prije potpisivanja ugovora o koncesiji (jednokratna naknada), i
- naknade od prihoda ostvarenog korištenjem predmeta koncesije (godišnja naknada), koja se plaća na godišnjem nivou za vrijeme trajanja ugovora.


Član 68.


Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u studiji ekonomske opravdanosti, podaci navedeni u dostavljenoj ponudi ponuđača, podaci o prihodu ostvarenom od obavljanja koncesione djelatnosti iskazani u glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara, koji je potvrđen u godišnjem izvještaju o reviziji finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara, kao i podaci utvrđeni nadzorom i provjerom rada Koncesionara.


Član 69.


Jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1% predviđenog ukupnog prihoda ostvarljivog od koncesione djelatnosti za period trajanja koncesionog ugovora iskazane u studiji ekonomske opravdanosti.
Godišnja koncesiona naknada ne može biti manja od utvrđene godišnje naknade iskazane u studiji ekonomske opravdanosti, bez obzira na rezultate poslovanja iskazane u finansijskim izvještajima, glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara.
Godišnja koncesiona naknada plaća se do 10. u mjesecu za prethodni mjesec, odnosno do 10. u mjesecu po isteku kvartala, ako je plaćanje iste ugovoreno kvartalno.
Kao sredstvo obezbjeđenja naplate utvrđene godišnje koncesione naknade Koncesionar Koncesoru dostavlja bezuvjetnu garanciju poslovne banke prihvatljivu za Koncesora.


Član 70.


Koncesiona naknada iz člana 67. ovih Pravila je prihod Budžeta/Proračuna Federacije BiH.


VIII NAČIN RJEŠAVANJA SPOROVA


Član 71.


Za rješavanje sporova koji nastanu u ostvarivanju koncesionih prava i obaveza čiji je predmet nepokretnost i vrijednost prirodnog, historijskog i/ili historijsko-kulturnog i/ili graditeljskog naslijeđa Bosne i Hercegovine, isključiva je nadležnost suda u Federaciji BiH.


Član 72.


Za rješavanje sporova koji nastanu u izvršavanju drugih međusobnih prava i obaveza, Koncesor i Koncesionar mogu ugovoriti nadležnost domaće arbitraže, a ako je Koncesionar strano lice može se ugovoriti nadležnost međunarodne arbitraže.
Ugovorne strane mogu za rješavanje eventualnih sporova, uz naknadu ugovoriti i arbitražu Komisije.


Član 73.


Ugovorne strane su obavezne ugovorom o koncesiji precizno definisati nadležnost suda, arbitraže ili prihvatiti nadležnost domaćeg suda u svim sporovima koji proizilaze iz ugovora o koncesiji.


IX ZAKLJUČIVANJE UGOVORA, PREKID, PRESTANAK
I RASKID UGOVORA O KONCESIJI


Član 74.


Nakon prijema prijedloga najpovoljnijeg ponuđača i tražene ostale dokumentacije o vrednovanju prispjelih ponuda, Vlada Federacije BiH u što kraćem roku donosi odluku o dodjeli koncesije najpovoljnijem ponuđaču koji je ispunio i zadovoljio sve kriterije utvrđene u javnom pozivu i istu, u što kraćem roku, dostavlja ostalim ponuđačima i Komisiji.


Član 75.


Nakon donošenja odluke iz člana 74. Ovih Pravila, Koncesor na osnovu elemenata iz javnog poziva ili elemenata utvrđenih u postupku pregovaranja sa samoinicijativnim ponuđačem, u roku od 60 dana izrađuje i sa Koncesionarem potpisuje ugovor o koncesiji.
Za iznos uplaćenog depozita, Koncesionaru će se umanjiti utvrđena jednokratna koncesiona naknada.


Član 76.


Ugovor o koncesiji pored elemente iz člana 29. Zakona o koncesijama sadrži klauzulu o potrebi osnivanja koncesionog pravnog lica i podatke o garaniciji iz člana 69. stav 4. ovih Pravila i ne može se bez saglasnosti komisije, osim u slučaju iz člana 29. stav 4. Zakona o koncesijama prenijeti na drugog korisnika.


Član 77.


Dodijeljeno pravo iz ugovora o koncesiji za korištenje prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi upisuje se u zemljišne knjige i druge evidencije o nekretninama.


Član 78.


Jedan potpisan i ovjeren primjerak ugovora o koncesiji zajedno sa ostalom originalnom projektnom dokumentacijom u izvršnom obliku, Koncesor dostavlja Komisiji.


Član 79.


Prilikom razmatranja zahtjeva za prijenos ugovora o koncesiji na drugog koncesionara, Komisija uzima u obzir naročito elemente iz člana 29. stav 5. zakona o koncesijama.
Novi koncesionar preuzima prava i obaveze prethodnog koncesionara.


Član 80.


Za preduzeća iz čl. 37. i 38. zakona o koncesijama koja do dana stupanja na snagu ovih Pravila nisu zaključila ugovor o koncesiji, Koncesor će nakon 90 dana od stupanja na snagu ovih Pravila otpočeti postupak u skladu sa odredbama čl. 23. do 28. Zakona o koncesijama i odredbama ovih Pravila.


X. NADZOR I PROVJERA RADA KONCESIONARA


Član 81.


Nadzor, provjeru rada i ispunjenje odredaba ugovora o koncesiji nakon potpisivanja ugovora o koncesiji vrši Komisija najmanje jednom godišnje.


Član 82.


Predsjedavajući Komisije može ovlastiti drugo lice da vrši nadzor i provjeru rada Koncesionara.


Član 83.


Ovlaštenom licu za nadzor, lice iz člana 16. Zakona o koncesijama izdaje ovlaštenje u pisanoj formi kojim ovlašteno lice dokazuje službeni identitet. Ovlaštenje o nadzoru Komisija dostavlja i koncesionaru.
Ovlaštenje sadrži podatke o ovlaštenom licu, broj ovlaštenja, naziv koncesionara i djelokrug nadzora.


Član 84.


Lica iz člana 83. ovih Pravila mogu u skladu sa članom 22. Zakona o koncesijama:

- stupiti u objekat ili imovinu koncesionara u svako primjereno vrijeme,
- pregledati i umnožiti poslovne knjige, zapisnike, izvještaje, spise i druga dokumenta koja se odnose na aktivnost Koncesionara,
- zahtijevati dostavljanje bilo kojeg podatka ili dokumenta koji je neophodan radi praćenja realizacije ugovora o koncesiji, ili primjene Zakona o koncesijama.


Član 85.


Koncesionar je dužan Komisiji dostaviti set finansijskih izvještaja o poslovanju u prethodnoj poslovnoj godini, zajedno sa izvještajem ovlaštenog neovisnog revizora o reviziji finansijskih izvještaja najkasnije do 15. aprila tekuće godine za prethodnu godinu.


Član 86.


Koncesionar je dužan Komisiji dostavljati kvartalno dokaze o uplati utvrđenih koncesionih naknada.
Troškove nastale u kontroli ispunjavanja ugovorenih obaveza, kao i troškove koji nastanu zbog razmatranja bilo kog pitanja dostavljenog Komisiji, te troškove nastale pri provođenju odluka ili naredbi Komisije, plaća Koncesionar u skladu sa članom 14. stav 9. Zakona o koncesijama.


Član 87.


U postupku nadzora koncesionara, lice za nadzor sastavlja i potpisuje zapisnik o utvrđenom stanju. Sa sadržajem zapisnika, predstavnik Komisije i ovlašteno lice će upoznati odgovorno lice Koncesionara. Nakon upoznavanja sa sadržajem zapisnika i rezultatima utvrđenim u postupku nadzora, odgovorno lice Koncesionara može potpisati zapisnik. Sastavni dio zapisnika o nadzoru je ocjena o izvršenju ugovorenih obaveza.
Ako su u postupku nadzora utvrđeni nedostaci ispunjavanja ugovorenih obaveza, Komisija Koncesionaru izdaje rješenje kojim mu nalaže da u roku utvrđenom u Zakonu o upravnom postupku otkloni utvrđene nedostatke.
Ako su nedostaci neotklonjive prirode ili ih Koncesionar ne otkloni u ostavljenom roku, Koncesor na osnovu obavještenja Komisije pokreće inicijativu za raskid ugovora o koncesiji.


XI KONCENTRACIJA VLASNIŠTVA I OMOGUĆAVANJE RASTA
KONKURENCIJE


Član 88.


Koncesija se može dodijeliti domaćem i stranom pravnom licu koje ispunjava uvjete predviđene Zakonom o koncesijama.


Član 89.


U skladu sa članom 34. Zakona o koncesijama, kapital Koncesionara je u vlasništvu lica navedenih u dostavljenoj tenderskoj dokumentaciji. Dionička društva kao dokaz o vlasništvu kapitala dostavljaju podatke iz Registra vrijednosnih papira, a ostali oblici organizovanja pravnih lica podatke o vlasništvu kapitala dostavljaju iz rješenja o registraciji iz registracionog suda. Podatke o vlasnicima kapitala Koncesionara navedene u tenderskoj dokumentaciji, Komisija za dionička društva dostavlja Registru vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine, a za ostale oblike organizovanja registracionom sudu Koncesionara. Registar vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine i registracioni sud Koncesionara ne mogu bez saglasnosti Komisije, na drugo lice, direktno ili indirektno, registrovati prijenos više od 15% glasačkih prava u periodu trajanja ugovora o koncesiji.


Član 90.


Vremenski rok na koji se dodjeljuje koncesija utvrđuje se u skladu sa članom 29. Zakona o koncesijama.
Prilikom ocjene vremenskog roka za dodjelu koncesije, uzima se u obzir stepen preuzetog poslovnog rizika, iznos početnih ulaganja, kao i uvođenje tržišne konkurencije u domenu djelatnosti koje predstavljaju predmet koncesije.


Član 91.


Kod pravnog statusa predmeta koncesije razlikuju se slučajevi: kad prirodnim bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju javna preduzeća i kad se buduća koncesiona djelatnost ili njen dio već obavlja od strane pravnog lica registrovanog u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i drugim zakonima.


Član 92.


U slučaju iz člana 91. stav 1. ovih Pravila ispituje se: pravni status konkretnog prirodnog bogatstva, odnosno javnog dobra, obraćajući pažnju na zakonsku regulativu koja reguliše predmetnu koncesionu oblast kao i ograničenja inperativno-pravne prirode, te katastarsko i zemljišnoknjižno stanje zemljišta i objekata, gdje je potrebno utvrditi ko je vlasnik na predmetnim nekretninama, odnosno da li ima korisnika služnosti i drugih prava i u kojoj mjeri je potrebno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa i primjena propisa o eksproprijaciji, naročito kod izgradnje puteva, željeznica, aerodroma, sportskih objekata i drugo.


Član 93.


U slučaju iz člana 92. ovih Pravila ispituje se i ekonomsko-pravni položaj pravnog lica i utvrđuje slijedeće:

- oblik organizovanja pravnog lica,
- ovlaštenja pravnog lica u pogledu upravljanja i korištenja dobara u općoj upotrebi, prirodnih bogatstava i obavljanja djelatnosti od općeg interesa,
- mogućnost prestanka pravnog lica i prenosa svih prava i obaveza na budućeg koncesionara, odnosno preuzimanje koncesionara, odnosno preuzimanja ovlaštenja ili dijela ovlaštenja tog pravnog lica od strane koncesionara.
- ekonomsko-finansijsko stanje (analiza uspješnosti poslovanja, ulaganja u razvoj, stepen zaduženosti i drugo),
- socijalno stanje (broj zaposlenih, kvalifikacije, starosna struktura, posljedice smanjenja broja zaposlenih, socijalni programi i drugo).


Član 94.


Kod dodjele koncesije uzimaju se u obzir moguće štetne posljedice ekonomskog iskorištavanja prirodnih resursa, kao i posljedice dugoročne eksploatacije (umanjenje rudnih, mineralnih i drugih kapaciteta) i odnosi između trenutnog ekonomskog interesa i dugoročnih ekonomskih i prirodnih negativnih efekata eksploatacije.


Član 95.


U skladu sa prethodnim članom, potrebno je izvršiti procjenu tehničko-tehnološkog unapređenja u iskorištavanju prirodnih bogatstava i dobara u općoj upotrebi koje bi se dobilo davanjem koncesije.
Ekonomski aspekt podrazumijeva ocjenu ekonomske koristi za društvo i potrošača pojedinca, kao i stepen produktivnosti i efikasnosti koncesione djelatnosti koji se postižu bez ulaganja ili uz minimalna ulaganja od strane koncesionara.


Član 96.


Spisak dobara na početku roka trajanja ugovora sastavni je dio ugovora o koncesiji i podliježe provjeri u toku trajanja i po isteku ugovora o koncesiji.


XII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 97.


O pitanjima postupka pred Komisijom koja nisu utvrđena ovim Pravilima, primjenjivat će se odredbe Zakona o upravnom postupku.


Član 98.


Ova Pravila stupaju na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Broj 01-2-02-3-59/06
23. marta/ožujka 2006. godine
Sarajevo

Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije
Federacije BiH
Ilija Ćorić, s.r.