Na osnovu člana 21. stav 1. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02 i 61/06) i člana 19. stav 2. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), na prijedlog Komisije za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi


O D L U K U

O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILA O
POSTUPKU DODJELE KONCESIJA


I


Daje se saglasnost na Pravila o postupku dodjele koncesija (u daljnjem tekstu: Pravila).


II


Pravila iz tačke I su sastavni dio ove Odluke.


III


Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 620/06
12. oktobra/listopada 2006. godine.
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.


KOMISIJA ZA KONCESIJE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE

Na osnovu člana 21. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02 i 61/06), Komisija za Koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, uz saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi


PRAVILA
O POSTUPKU DODJELE KONCESIJA


I OSNOVNE ODREDBE


Član 1.


Ovim pravilima reguliše se:

- postupak podnošenja zahtjeva, izlaganja i prigovori Komisiji za koncesije Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Komisija), vođenje rasprava pred Komisijom i druga pitanja vezana za rad Komisije;
- način donošenja odluka Komisije kada odlučuje u slučajevima predviđenim članom 5. stav 4. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', br. 40/02 i 61/06);
- sjednice i broj članova Komisije koji će razmatrati zahtjeve;
- koncentracija vlasništva i mjere čiji je cilj omogućavanje rasta konkurencije u određenom sektoru;
- način rješavanja sporova;
- utvrđivanje naknada za dodijeljenu koncesiju kao i
- način rada, sastav i sjednice Komisije;
- zaključivanje ugovora o koncesijama, prekid, prestanak i raskid ugovora o koncesiji, te
- nadzor i provjera rada koncesionara.


Član 2.


Pored pojmova iz člana 4. Zakona o koncesijama (u daljnjem tekstu: Zakon), pojmovi koji se koriste u ovim pravima imaju sljedeće značenje:

- ''Javni interes'' podrazumijeva zajednički interes svih/ili nekih lokalnih zajednica na prirodnim dobrima, dobrima u općoj upotrebi i djelatnosti od općeg interesa, a štiti se i obezbjeđuje aktima društveno-političke zajednice nadležne za dodjelu svakog pojedinačnog predmeta koncesije.
- ''Kvalifikovani ponuđač'' je onaj ponuđač koji je u postupku vrednovanja formalno ispravnih ponuda osvojio najmanje 70% ukupno mogućih bodova određenih u javnom pozivu.
- ''Depozit'' je instrument obezbjeđenja naplate svih novčanih potraživanja koje Koncesor ima prema Koncesionaru u postupku dodjele koncesije i u periodu trajanja ugovora o koncesiji (uplata u novcu ili garancija prvoklasne poslovne banke prihvatljiva za Koncesionara).


Član 3.


Postupci i aktivnosti vezane za dodjelu koncesije na korištenje u skladu sa Zakonom provode se putem javnog poziva-tendera i putem samoinicijativne ponude.


Član 4.


Odluku o pristupanju postupku dodjele koncesije za predmete iz člana 6. Zakona donosi Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada) na osnovu prethodno pribavljene procjene postojanja javnog interesa.
U slučaju da se predmet koncesije prostire na više kantona, Komisija djeluje u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije Federacije BiH, a resorno Federalno ministarstvo usaglašava uvjete i oblik dodjele koncesije sa nadležnim resornim ministarstvom kantona.
Procjenu postojanja javnog interesa vrši Koncesionar na osnovu izrađene studije ili predstudije opravdanosti ili hitnosti pružanja usluga ili postojanja infrastrukture za javnu upotrebu.
Procjena postojanja javnog interesa kod samoinicijativne ponude vrši se na osnovu elemenata propisanih u članu 28. stav 2. Zakona.


II STUDIJA EKONOMSKE OPRAVDANOSTI


Član 5.


Za sve predmete koncesije iz člana 6. Zakona, čiji postupak dodjele se provodi putem javnog poziva-tendera, potrebno je izraditi studiju ekonomske opravdanosti.
Nosioci izrade studije ekonomske opravdanosti definisani su u članu 23. i članu 24. stav 2. Zakona.
Studija ekonomske opravdanosti podrazumijeva pisani projekat o stepenu tehničko-tehnološke, socijalne, pravne i ekonomske opravdanosti koncesije, i pored elemenata definisanih u Dokumentu o politici dodjele koncesija, dio I-Proizvodnja energije (''Službene novine Federacije BiH'', broj 64/05, a u daljnjem tekstu: Dokument o politici), sadrži i:

- idejni projekt (rješenje),
- procjenu postojanja javnog interesa,
- procjene u cilju zaštite okoliša u skladu sa Zakonom o zaštiti okoliša (''Službene novine Federacije BiH'', broj 33/03),
- mogućnosti i ograničenja pravne prirode sa aspektom na postojeće i buduće pravno stanje, te ograničenja imperativno-pravne prirode,
- ispitivanje prirodnih uvjeta,
- detaljne podatke o tehničko-tehnološkim i ekonomskim opravdanostima,
- urbanističko-tehničke mogućnosti i ograničenja,
- spisak pribavljenih dozvola, odobrenja, saglasnosti, prethodnih saglasnosti i druga akta nadležnih organa i spisak preostalih prethodnih odobrenja, saglasnosti, prethodnih saglasnosti i drugih akata,
- procjenu rizika.


Član 6.


Studija ekonomske opravdanosti iz člana 5. ovih pravila dostavlja se Komisiji na razmatranje i odobravanje.
Odobravanje studije ekonomske opravdanosti vrši Komisija u roku od 30 dana od dana prijema iste. Prilikom donošenja odluke o odobravanju studije ekonomske opravdanosti, Komisija naročito cijeni elemente iz člana 23. stav 3. Zakona.


Član 7.


Ako dostavljena studija ne pruža dovoljno kvalitetnih parametara, ukoliko nije potpuna ili nije u skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, Komisija Koncesoru u roku iz člana 6. stav 2. ovih pravila, zajedno sa dokumentacijom studiju vraća, uz prijedloge i preporuku koji bi je učinili prihvatljivom.


III DODJELA KONCESIJE PUTEM JAVNOG POZIVA


Član 8.


Koncesor u roku od 21 dan od donošenja odluke iz člana 6. stav 2. ovih pravila, dostavlja Komisiji prijedlog teksta javnog poziva, zajedno sa tenderskom dokumentacijom na razmatranje i odobravanje.


Član 9.


Pored elemenata propisanih u članu 24. stav 1. Zakona, prijedlog konačnog teksta javnog poziva sadrži i:

- kriterije za učešće na javnom pozivu i pravila pod kojima se provodi javni poziv,
- kriterije za vrednovanje ponuda,
- način dostavljanja ponuda (pod šifrom ili punim nazivom ponuđača),
- obavještenje o datumu, vremenu i mjestu otvaranja prispjelih ponuda na javni poziv,
- rok u kojem se ponuda može povući,
- sve podatke o depozitu (oblik, visina, rok za naplatu, korištenje i povrat depozita) i
- podatke o licu zaduženom za davanje svih potrebnih informacija relevantnih za postupak javnog poziva.


Član 10.


Prilikom razmatranja javnog poziva, Komisija vodi računa o svim propisanim elementima iz člana 9. ovih pravila.


Član 11.


Komisija u roku od 21 dan od dana prijema poziva na tender, obavještava Koncesora o njegovom odobravanju.


Član 12.


Obavještenje o odobravanju javnog poziva donosi se u pisanoj formi i dostavlja se Komisiji na daljnji postupak.


Član 13.


Ukoliko prijedlog javnog poziva ne sadrži propisane uvjete, ili ne zadovoljava jedan od kriterija iz člana 9. ovih pravila, Komisija uz prijedlog i preporuku vraća prijedlog javnog poziva Koncesoru na izmjene i dopune.
Izmjene i dopune javnog poziva, u skladu sa dostavljenim prijedlozima i preporukama Komisije, koje su za Koncesora obavezujuće, Koncesor će izvršiti u roku od 15 dana.
Ako Koncesor u ostavljenom roku ne postupi po uputstvima Komisije, smatrat će se da je prijedlog javnog poziva povučen.


Član 14.


Po prijemu obavještenja o prihvatanju prijedloga javnog poziva. Koncesor u roku od 15 dana raspisuje prihvaćeni javni poziv u skladu sa članom 23. stav 5. Zakona o koncesijama.


Član 15.


Oglas o javnom pozivu objavljuje se u ''Službenom glasniku BiH'', ''Službenim novinama Federacije BiH'', najmanje tri domaća dnevna lista i web stranici Koncesora.
Na prijedlog Komisije, javni poziv će se objaviti u jednom od reprezentativnih inostranih dnevnih časopisa.
Koncesor snosi sve troškove objavljivanja javnog poziva.


Član 16.


Zainteresovani ponuđači preuzimaju dokumentaciju i pripremaju ponudu koja u potpunosti zadovoljava specificirane zahtjeve propisane u članu 9. ovih pravila, u skladu sa uvjetima propisanih u javnom pozivu.


Član 17.


Ponuđač kompletira ponudu u skladu sa uvjetima iz javnog poziva. Ponuda se sastoji iz tehničkog i finansijskog dijela.
Finansijski i tehnički dio ponude pakuju se u odvojenom omotu-koverti, i stavljaju u zajednički omot koji se dostavlja na adresu naznačenu u javnom pozivu.
Svi listovi ponude koji sadrže podatke koji omogućavaju komparativno vrednovanje elemenata ponude moraju biti ovjereni potpisom ovlaštenog lica ponuđača.

Član 18.


Koncesor zaprima ponude i prateću dokumentaciju do roka naznačenog u javnom pozivu.
Javno otvaranje zaprimljenih ponuda, utvrđivanje identiteta ponuđača, kao i utvrđivanje njihove formalne ispravnosti vrši Koncesor u roku naznačenom u javnom pozivu.
Otvaranju zaprimljenih ponuda i utvrđivanju njihove formalne ispravnosti prisustvuju predstavnici Komisije, a mogu prisustvovati i ovlašteni predstavnici ponuđača, te predstavnici sredstava javnog informisanja.


Član 19.


Formalna ispravnost dostavljene ponude podrazumijeva utvrđivanje blagovremenosti i potpunosti.


Član 20.


O postupku iz člana 18. stav 2. ovih pravila, Koncesor vodi zapisnik , koji obavezno sadrži spisak svih dostavljenih ponuda i ime (šifru) ponuđača, te imena prisutnih predstavnika Koncesora, članova Komisije i ovlaštenih predstavnika ponuđača.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana svojeručno ovjeravaju prisutni predstavnici Koncesora, Komisije i ponuđača.


Član 21.


Predstavnik ponuđača koji prisustvuje aktivnostima Koncesora iz člana 18. stav 2. ovih pravila, obavezno mora imati originalno ovlaštenje ponuđača koje sadrži: puni naziv ponuđača, puno ime i prezime sa brojem identifikacionog dokumenta ovlaštenika i jasno određen nivo ovlaštenja.


Član 22.


Dostavljene ponude kojima nije utvrđena formalna ispravnost (formalno neispravne ponude) Koncesor odlaže i neće biti predmet dalje obrade, o čemu odmah nakon utvrđivanja takvih činjenica, pisanim putem, obavještava njihove podnosioce i Komisiju.


Član 23.


Ako nijedna prispjela ponuda nije formalno ispravna, Koncesor pisanim putem u roku od 5 dana od dana otvaranja ponuda, obavještava podnosioce ponuda i Komisiju.


Član 24.


Nakon provedenih aktivnosti iz člana 18. stav 2. ovih pravila, Koncesor u roku od 7 dana, bez prisustva javnosti, u skladu sa kriterijima iz javnog poziva, pristupa vrednovanju formalno ispravnih ponuda.
Vrednovanju formalno ispravnih ponuda može prisustvovati predstavnik Komisije.
Vrednovanje formalno ispravnih ponuda Koncesor će obaviti u roku od 90 dana od dana utvrđivanja formalne ispravnosti.
U slučaju da u postupku vrednovanja formalno ispravnih potvrda utvrdi nedostatke ili nejasnoće formalne prirode, Koncesor će uz saglasnost Komisije, o navedenom, pisanim putem, obavijestiti sve ponuđače formalno ispravnih ponuda, i zatražiti dopunu, ispravku ili pojašnjenje utvrđene nejasnoće.
Ispravku, dopunu ili pojašnjenje, ponuđač Koncesoru dostavlja u roku od 7 dana od dana prijema obavještenja.
Dostavljena ispravka, dopuna ili pojašnjenje ne može uticati na karakter i vrednovanje ponude, ali može uticati na razumijevanje njenih pojedinih elemenata.


Član 25.


O vrednovanju formalno ispravnih ponuda, sastavlja se zapisnik. Zapisnik sadrži i prijedlog rang-liste vrednovanih ponuđača, a potpisuju ga predstavnici Koncesora koji su vršili njihovo vrednovanje.


Član 26.


Zapisnik iz člana 25. ovih pravila, Koncesor u roku od 7 dana dostavlja Komisiji na dalje postupanje.
Komisija u roku od 30 dana od dana prijema zapisnika utvrđuje listu kvalifikovanih ponuđača i predlaže Vladi Federacije da dodijeli koncesiju onom kvalifikovanom ponuđaču koji je ispunio i zadovoljio kriterije određene u javnom pozivu i visokog je ranga u odnosu na ostale vrednovane ponuđače.


Član 27.


Prijedlog Vladi iz člana 26. stav 2. ovih pravila sadrži elemente propisane u članu 27. Zakona.


Član 28.


Ukoliko Komisija nakon provedenog postupka iz člana 26. stav 3.ovih pravila utvrdi da nijedan ponuđač nije visokog ranga u odnosu na ostale ponuđače, predložit će Vladi Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog poziva neuspjelim i ponovno raspisivanje javnog poziva.


Član 29.


Uz prijedlog najpovoljnijeg ponuđača, Komisija Vladi Federacije radi donošenja odluke, dostavlja sačinjenu rang-listu svih vrednovanih učesnika na javnom pozivu.
Na zahtjev Vlade, Komisija će dostaviti i drugu traženu dokumentaciju vrednovanih ponuđača.
U postupku utvrđivanja liste vrednovanih ponuđača, Komisija od Koncesora može zatražiti i dodatne informacije ili dostavljanje originalne dokumentacije bilo kojeg vrednovanog ponuđača.


Član 30.


Ako učesnik koji je, nakon provedenog tenderskog postupka, odlukom Vlade određen za Koncesionara u ostavljenom roku ne pristupi potpisivanju ugovora, gubi pravo na povrat depozita.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, Komisija može za Koncesionara Vladi Federacije BiH predložiti prvog slijedećeg kvalifikovanog ponuđača sa rang-liste, osim u slučaju da Vlada Federacije BiH odluči pod istim uvjetima i po istom postupku ponavljanje javnog poziva.


IV DODJELA KONCESIJA PUTEM SAMOINICIJATIVNE PONUDE


Član 31.


Zainteresovani ponuđač može dostaviti samoinicijativni prijedlog za dodjelu koncesije za predmete koncesije za koje nije raspisan javni tender.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, zainteresovani ponuđač će na zahtjev Koncesora u roku od 60 dana dopuniti saminicijativnu ponudu dostavljanjem predstudije ekonomske opravdanosti.
Sadržaj predstudije ekonomske opravdanosti određuje Koncesor zavisno od predmeta koncesije.


Član 32.


Radi informisanja javnosti, u roku od 7 dana od dana donošenja odluke iz člana 4. stav 1. ovih pravila, Koncesor oglašava dostavljanje samoinicijativne ponude u sredstvima javnog informisanja navedenim u članu 15. stav 1. ovih pravila.
Troškove oglašavanja snosi Koncesor.


Član 33.


Ukoliko procjeni postojanje javnog interesa za predmetnu koncesiju, Koncesor u roku iz člana 32. ovih pravila, uz zahtjev za dobivanje ovlaštenja za pregovore sa ponuđačem samoinicijativne ponude, Komisiji podnosi i okvir za pregovore, koji predstavlja minimum zahtjeva Koncesora u pogledu obezbjeđenja procijenjenog javnog interesa za predmetnu koncesiju.
Okvir za pregovore iz stava 1. ovog člana sadrži: obim i sadržaj predmeta koncesije, uvjete investiranja i rokove izgradnje, način, vrijeme i uvjete korištenja predmeta koncesije, obaveze u oblasti zaštite okoliša, cijenu i usklađivanje cijene proizvoda-usluge koja će se proizvoditi-pružati građanima korištenjem predmeta koncesije, podatke o vrijednosti koncesione naknade, te podatke o depozitu.
Depozit iz stava 2. ovog člana, iznosi najmanje 1% projektovane vrijednosti predmetne investicije, koju podnocilac samoinicijativne ponude uplaćuje-dostavlja Koncesoru u roku od 5 dana od dana dobivanja saglasnosti za otpočinjanje postupka pregovaranja.


Član 34.


Po prijemu zahtjeva iz člana 33. stav 1. ovih pravila, Komisija u roku od 15 dana obavještava Koncesora o tome da li odobrava davanje ovlaštenja za provođenje postupka pregovaranja za dodjelu koncesije.


Član 35.


Postupak pregovaranja sa podnosiocem samoinicijativne ponude, Koncesor provodi u roku od 90 dana od dana prijema ovlaštenja za vođenje postupka pregovaranja i mogu se vršiti fazno.
Na zahtjev učesnika u pregovaranju, komisija može odobriti produženje roka za pregovaranje za najviše do 30 dana.


Član 36.


O svim fazama pregovora sa samoinicijativnim ponuđačem Koncesor vodi zapisnik koji obavezno sadrži: mjesto i datum vođenja pregovora, predmet koncesije, imena učesnika u pregovorima i sve dogovorene elemente definisane u okviru za pregovore. Zapisnik potpisuju svi prisutni učesnici postupka pregovaranja.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana, radi praćenja postupka i obavještavanja javnosti, Koncesor dostavlja Komisiji u roku od 3 dana nakon završetka pojedine faze pregovaranja.
Završni zapisnik o rezultatima pregovora, sa naznačenim svim dogovorenim elementima, Koncesor dostavlja komisiji u roku od 7 dana od dana okončanja postupka pregovaranja.


Član 37.


Radi praćenja procesa pregovaranja, Komisija od Koncesora može zatražiti dostavljanje prikupljene originalne dokumentacije. Traženu dokumentaciju Koncesor dostavlja u roku od 3 dana od dana prijema zahtjeva.


Član 38.


Nakon analize i provjere elemenata iz zapisnika i dokumentacije iz člana 37. ovih pravila, Komisija će u roku od 30 dana, u skladu sa članom 6. Zakona, predložiti Vladi Federacije BiH dodjelu koncesije samoinicijativnom ponuđaču ili provođenje postupka javnog pozivanja propisanog Zakonom i člana 8. do 30. ovih pravila.


Član 39.


U slučaju da podnosilac samoinicijativne ponude nakon donošenja odluke o dodjeli koncesije, u ostavljenom roku ne pristupi potpisivanju ugovora o koncesiji, gubi pravo na povrat depozita.


Član 40.


U skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, u slučaju da se za isti predmet koncesije prije donošenja odluke iz člana 4. stav 1. ovih pravila, ponudu dostave i drugi zainteresovani ponuđači, provodit će se postupak predviđen članom 8. do 30. ovih pravila.
Odredbe navedene u stavu 1. člana 40. ovih pravila neće se primjenjivati na samoinicijativne ponude podnesene resornim ministarstvima Federacije BiH prije stupanja na snagu ovih pravila.


V NAČIN RADA, SASTAV I SJEDNICE KOMISIJE ZA KONCESIJE


Član 41.


U obavljanju svojih nadležnosti i funkcija koje su definisane čl. 13. i 14. Zakona, Komisija se zalaže za zadovoljavanje javnih potreba i unapređenje privrednog razvoja uključivanjem privatnog sektora u:

- projektovanje i finansiranje izgradnje, obnove i održavanja infrastrukturnih objekata i postrojenja,
- finansiranje usluga i eksploataciju prirodnih resursa i objekata koji služe njihovom iskorištavanju.

U obavljanju svojih funkcija Komisija će brinuti o zaštiti javnog interesa, zaštiti okoliša i pravičnom odnosu prema privatnom sektoru i korisnicima usluga iz koncesionog projekta.


Član 42.


O pitanjima iz svoje nadležnosti Komisija odlučuje na sjednicama.
Sjednicu Komisije zakazuje i istom rukovodi predsjedavajući Komisije.
Predsjedavajući Komisije će zakazati sjednicu Komisije i na pisani prijedlog najmanje 3 člana Komisije.


Član 43.


Kada se pokreće postupak za dodjelu koncesija u skladu sa članom 5. stav 4. Zakona, komisija se sastoji od najmanje pet članova, od kojih su najmanje tri iz reda stalnih članova a dva promjenjiva člana određuje resorni ministar sa liste općinskog vijeća na čijoj teritoriji se nalazi predmet koncesije.
Kada djeluje u svojstvu specijalne zajedničke komisije, komisija ima najmanje pet članova, od kojih su najmanje tri iz reda stalnih članova a ostali promjenjivi članovi se imenuju na prijedlog vlada nadležnih kantona.
Članove komisije iz stava 1. i stava 2. ovih pravila, odlukom imenuje predsjedavajući Komisije.
Prilikom odlučivanja o predmetu rasprave, član Komisije i član Specijalne zajedničke komisije se ne može suzdržati od mišljenja.
U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Komisija i Specijalna zajednička komisija radi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku.


Član 44.


Predsjednik Komisije iz člana 43. stav 2. ovih pravila utvrđuje datum održavanja sjednice, dnevni red i u skladu sa diskusijama vođenim na sjednici, predlaže zaključke i odluke.


Član 45.


Poziv i materijale za sjednicu Komisije, članovima Komisije priprema i uz suglasnost predsjedavajućeg Komisije, dostavlja sekretar Komisije, u roku ne kraćem od 8 dana prije održavanja sjednice, a izuzetno i u hitnim slučajevima, što se uvijek naglašava, i u kraćem roku.


Član 46.


Odluke Komisije i Specijalne zajedničke komisije donose se prostom većinom glasova imenovanih članova Komisije.


Član 47.


Sjednice Komisije održavaju se po potrebi, a mogu se održati i van mjesta sjedišta Komisije.
O toku sjednice Komisije i Specijalne zajedničke komisije vodi se zapisnik. Zapisnik vodi sekretar Komisije. Zapisnik sa prethodne sjednice, članovima Komisije dostavlja se uz poziv i usvaja se na prvoj narednoj sjednici Komisije.


Član 48.


Komisija donosi odluke i zaključke u skladu sa Zakonom o upravnom postupku (''Službene novine Federacije BiH'', br. 2/98 i 48/99).
Odluke Komisije izrađuje sekretar Komisije u saradnji sa predsjedavajućim Komisije, a nakon usvajanja zapisnika sa prethodne sjednice Komisije.
Ovjerene kopije odluke, Komisija u roku od 7 dana dostavlja učesnicima u postupku.
Po zahtjevu Vlade Federacije BiH i resornog ministra, Komisija će dostaviti kopiju i drugih dokumenata.


Član 49.


Preispitivanje svojih odluka Komisija vrši se u skladu sa članom 20. Zakona.


Član 50.


Konačne odluke Komisije objavljuju se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Član 51.


Komisija će, prema svojoj procjeni, jedan ovjeren primjerak odluke donesene u skladu sa Zakonom dostaviti nadležnom registracionom sudu Koncesionara radi pohranjivanja.


Član 52.


Pohranjena odluka Komisije iz člana 51. ovih pravila ima istu snagu i djejstvo kao akt nadležnog registracionog suda Koncesionara.


Član 53.


Kada odlučuje o sporednim i procesnim pitanjima u toku postupka, Komisija odlučuje u formi zaključaka.
Zaključak u pisanoj formi izrađuje sekretar Komisije u saradnji sa predsjedavajućim Komisije, a nakon usvajanja zapisnika sa prethodne sjednice Komisije.
Zaključak se dostavlja svim učesnicima u postupku i ne objavljuje se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


VI IZLAGANJA, PRIGOVORI I VOĐENJE
RASPRAVA PRED KOMISIJOM


Član 54.


Sjednice Komisije su javne i mogu im prisustvovati zainteresovane strane kada se na njima razmatraju podnesene žalbe iz člana 13. stav 3. Zakona i kada to zahtijeva ministar.
Postupak donošenja odluka i zaključaka na ovakvim sjednicama Komisije propisan je čl. 46. do 53. ovih pravila.
U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija može na vlastitu inicijativu, na zahtjev učesnika tenderskog postupka ili na zahtjev Koncesora održati javnu raspravu o bilo kojem pitanju iz svoje nadležnosti.
Ukoliko ocijeni neophodnim održavanje javne rasprave, a da je njeno održavanje u službi zaštite javnog interesa, održavanje iste, Komisija će provesti u skladu sa članom 19. Zakona.
Sve troškove nastale održavanjem javne rasprave snosi predlagač održavanja javne rasprave.


Član 55.


Ovlašteno lice učesnika u postupku izlaganja, prigovora i vođenja rasprave može pred Komisijom iznositi činjenice, stavove i argumente i prezentirati Komisiji svu relevantnu dokumentaciju, te iznositi prigovore u pisanoj formi.


Član 56.


Ovlašteno lice učesnika u postupku mora imati ovjerenu pisanu punomoć koja sadrži elemente iz člana 21. ovih pravila i valjan identifikacioni dokumenat (lična/osobna karta ili pasoš/putovnica).


Član 57.


Ovlašteno lice učesnik u postupku ima pravo:

- prisustvovati postupku otvaranja ponuda,
- zatražiti povrat depozita u roku od 7 dana od dan prijema pismenog obavještenja da ponuda nije prihvaćena,
- na prijem obavještenja o rezultatima javnog poziva,
- prigovora na zakonitost provedenog javnog poziva.


Član 58.


U svrhu vođenja postupka, Komisija će od učesnika zahtijevati da svoje mišljenje i dokaze dostavljaju u pisanoj formi.
Komisija će zabraniti ili ograničiti iznošenje, objavljivanje ili davanje u javnost svih informacija ili dokumenata, ukoliko to zahtijeva karakter tog dokumenta ili je to u cilju zaštite javnog interesa.
Informacije i dokumenti koji imaju za cilj zaštitu javnog interesa, Komisija priprema i dostavlja učesnicima neposredno prije održavanja javne rasprave.
Davanje informacija javnosti i strankama u postupku, vršit će se u skladu sa Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 32/01) i Uputstva za provođenje Zakona o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 57/01).


Član 59.


O toku rasprave pred Komisijom vodi se zapisnik, koji potpisuje lice iz člana 16. Zakona o koncesijama, prisutni članovi Komisije, sekretar Komisije, kao i prisutni ovlašteni predstavnici učesnika vođenog postupka.
Zapisnik sa javne rasprave ima svoju formu i sadrži: mjesto, datum i vrijeme održavanje javne rasprave, imena prisutnih članova Komisije i prisutnih ovlaštenih predstavnika učesnika postupka, predmet raspravljanja i odlučivanja, iskaze učesnika rasprave, mišljenja članova Komisije, kao i druge zaključke koji su doneseni u toku javne rasprave.


VII KONCESIONA NAKNADA


Član 60.


Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća naknadu u skladu sa ugovorom o koncesiji.
Iznos koncesione naknade, na prijedlog Komisije utvrđuje Vlada Federacije svojom odlukom o dodjeli koncesije.
Utvrđena koncesiona naknada mora biti novčanog karaktera i sastavni je dio ugovora o koncesiji.


Član 61.


Koncesiona naknada se određuje u zavisnosti od vrste, kvaliteta, kategorije, količine, namjene i tržišne cijene prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi, odnosno u zavisnosti od vrste djelatnosti, tržišnih uvjeta poslovanja, dužine trajanja koncesije, procijenjenog rizika i očekivane dobiti (profita). U određivanju koncesione naknade uzima se u obzir i kriterij zaštite okoliša, procjenjujući štetne koncesione djelatnosti na okoliš i potrebna sredstva za njihovo obnavljanje, a u skladu sa okolinskim dozvolama.


Član 62.


Pored ugovorene koncesione naknade, Koncesionar u skladu sa članom 14. stav 10. Zakona o koncesijama, plaća i troškove koji nastanu zbog razmatranja bilo kog pitanja dostavljenog Komisiji, kao i troškove nastale pri provođenju odluka, zaključaka ili naredbi komisije.


Član 63.


Koncesiona naknada se sastoji od:

- naknade za pravo korištenja koja se obračunava jednokratno, a plaća se u roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora o koncesiji (jednokratna naknada), i
- naknade od prihoda ostvarenog korištenjem predmeta koncesije (godišnja -tekuća naknada), koja se plaća na godišnjem nivou za vrijeme trajanja ugovora o koncesiji.


Član 64.


Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u studiji ili predstudiji ekonomske opravdanosti, podaci navedeni u dostavljenoj ponudi ponuđača, podaci iskazani u glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara, koji je potvrđen u godišnjem izvještaju reviziji finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara, kao i podaci utvrđeni nadzorom rada Koncesionara.


Član 65.


Jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1,5% ukupnog iznosa investicione vrijednosti projekta-predmeta koncesije.
Godišnja koncesiona naknada ne može biti manja od utvrđene godišnje naknade iskazane u studiji ekonomske opravdanosti, bez obzira na rezultate poslovanja iskazane u finansijskim izvještajima, glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara.
Godišnja koncesiona naknada plaća se do 10. u mjesecu za prethodni mjesec, odnosno do 10. u mjesecu po isteku kvartala, ako je plaćanje iste ugovoreno kvartalno.
Kao sredstvo obezbjeđenja naplate ugovorene godišnje koncesione naknade Koncesionar je obavezan za cijeli period trajanja ugovora, Koncesoru dostaviti bezuslovnu garanciju banke prihvatljivu za Koncesionara do kraja isteka tekuće godine za narednu godinu.
U slučaju zakašnjenja plaćanja koncesioane naknade duže od šest mjeseci, Koncesor može pokrenuti postupak raskida ugovora.


Član 66.


Za iznos uplaćenog depozita, Koncesionaru će se umanjiti utvrđena jednokratna naknada, Koncesiona naknada iz člana 65. ovih pravila je prihod Budžeta/Proračuna Federacije BiH i raspoređuje se u skladu sa odredbama Zakona o pripadnosti javnih prihoda u Bosni i Hercegovini.


VIII NAČIN RJEŠAVANJA SPOROVA


Član 67.


Za rješavanje sporova koji nastanu u ostvarivanju koncesionih prava i obaveza čiji je predmet nepokretnost i vrijednost prirodnog, historijskog i/ili historijsko-kulturnog i/ili graditeljskog naslijeđa Bosne i Hercegovine, isključiva je nadležnost suda u Federaciji BiH.


Član 68.


Ugovorne strane su obavezne ugovorom o koncesiji precizno definisati nadležnost suda, arbitraže ili prihvatiti nadležnost domaćeg suda u svim sporovima koji proizilaze iz ugovora o koncesiji.
Za rješavanje eventualnih sporova koji nastanu u izvršavanju međusobnih obaveza, Koncesor i Koncesionar mogu uz naknadu ugovoriti i arbitražu Komisije.


IX ZAKLJUČIVANJE UGOVORA, PREKID, PRESTANAK I RASKID UGOVORA O KONCESIJI


Član 69.


Nakon što Vlada Federacije BiH donese odluku o dojeli koncesije, Koncesor na osnovu elemenata iz javnog poziva i ponude odabranog ponuđača ili elemenata utvrđenih u postupku pregovaranja sa samoinicijativnim ponuđačem, u roku od 60 dana izrađuje i sa Koncesionarem potpisuje ugovor o koncesiji.
U skladu sa članom 28. stav 6. Zakona, Koncesor ne može zaključiti ugovor o koncesiji na osnovu samoinicijativne ponude, bez dobijanja saglasnosti Komisije za njegovo potpisivanje.


Član 70.


Dodijeljeno pravo iz ugovora o koncesiji za korištenje prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi, Koncesionar uz saglasnost Koncesora upisuje u zemljišne knjige i druge evidencije o nekretninama.


Član 71.


Ovjerenu kopiju ugovora o koncesiji zajedno sa ostalom originalnom dokumentacijom koncesionog projekta u izvršnom obliku, Koncesor u roku od 10 dana od potpisivanja ugovora dostavlja Komisiji.
Kopiju ugovora iz stava 1. ovog člana, radi jedinstvenog registra Koncesionih ugovora na nivou Bosne i Hercegovine, Komisija će u roku od 7 dana od dana prijema, dostaviti Komisiji za koncesije Bosne i Hercegovine.


Član 72.


Prijenos ugovora o koncesiji na drugog korisnika vrši se na način i pod uvjetima iz člana 29. stav 5. Zakona.
Novi Koncesionar preuzima sva prava i obaveze prethodnog Koncesionara.


X NADZOR I PROVJERA RADA KONCESIONARA


Član 73.


Nakon potpisivanja ugovora o Koncesiji, nadzor i provjeru rada Koncesionara u pogledu ispunjanja odredaba ugovora o koncesiji vrši Komisija u skladu sa odredbama člana 22. Zakona najmanje jednom godišnje.


Član 74.


Radi pripreme postupka nadzora i provjere rada Koncesionara, Koncesionar će Komisiji dostaviti set finansijskih izvještaja o poslovanju u prethodnoj godini, zajedno sa izvještajem ovlaštenog neovisnog revizora o reviziji finansijskih izvještaja najkasnije do 15. aprila tekuće godine za prethodnu godinu.


Član 75.


Koncesionar je dužan Komisiji dostavljati kvartalno dokaze o uplati ugovorene koncesione naknade.


Član 76.


U postupku nadzora Koncesionara, lice za nadzor sastavlja i potpisuje zapisnik o utvrđenom stanju koji sadrži i ocjenu o izvršenju ugovorenih obaveza. Sa sadržajem zapisnika, predstavnik Komisije (lice za nadzor) će upoznati odgovorno lice Koncesionara. Nakon upoznavanja sa sadržajem zapisnika i rezultatima utvrđenim u postupku nadzora, odgovorno lice Koncesionara može potpisati zapisnik.


Član 77.


Ako su u postupku nadzora utvrđeni nedostaci u pogledu ispunjavanja ugovorenih obaveza, Komisija će o istima u roku od 15 dana od dana završetka nadzora informisati Vladu Federacije BiH i Koncesora.
Komisije će u skladu sa svojim ovlaštenjima u roku od 7 dana naložiti Koncesionaru otklanjanje utvrđenih nepravilnosti.
Ako su nepravilnosti neotklonjive prirode ili ih Koncesionar ne otkloni u ostavljenom roku, Koncesor će na osnovu zaključka Vlade i obavještenja pokrenuti inicijativu za raskid ugovora o koncesiji.


XI KONCENTRACIJA VLASNIŠTVA I OMOGUĆAVANJE RASTA KONKURENCIJE


Član 78.


Koncesija se može dodijeliti domaćem i stranom pravnom licu koje ispunjava uvjete predviđene Zakonom.


Član 79.


U skladu sa članom 34. Zakona, kapital Koncesionara je u vlasništvu lica navedenih u dostavljenoj ponudbenoj dokumentaciji.
Koncesionar registrovan kao dioničko društvo u skladu sa zakonima, kao dokaz vlasništva kapitala dostavlja podatke iz Registra vrijednosnih papira, a ostali oblici organizovanja pravnih lica podatke o vlasništvu kapitala dostavljaju dostavljanjem ovjerene kopije rješenja o registraciji iz registracionog suda.
Podatke o vlasnicima kapitala Koncesionara navedene u ponudbenoj dokumentaciji, Komisija dostavlja Registru vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine za dionička društva, a za ostale oblike organizovanja registracionom sudu Koncesionara.
Registar vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine i registracioni sud Koncesionara ne mogu bez saglasnosti Komisije, na drugo lice, direktno ili indirektno, registrovati prijenos više od 15% glasačkih prava u periodu trajanja ugovora o koncesiji.
Ukoliko je kod ponuđača određenog za Koncesionara, nakon dostavljanja ponude, došlo do bilo kakve promjene u pogledu vlasnika kapitala, neće se potpisati ugovor o koncesiji, a svoje nastale troškove snosi Koncesionar.
U slučaju iz stava 5. ovog člana, Koncesionaru ne pripada pravo ni na povrat uplaćenog depozita.


Član 80.


Vremenski rok na koji se dodjeljuje koncesija utvrđuje se u skladu sa članom 29. Zakona o koncesijama.
Prilikom ocjene vremenskog roka za dodjelu koncesije, uzima se u obzir stepen preuzetog poslovnog rizika, iznos početnih ulaganja, kao i uvođenje tržišne konkurencije u domenu djelatnosti koje predstavljaju predmet koncesije.


Član 81.


Kod pravnog statusa postojećih korisnika predmeta koncesije razlikuju se slučajevi:

a) kad prirodnim bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju javna preduzeća osnovana u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i kad se koncesiona djelatnost ili njen veći dio obavlja od strane takvog pravnog lica (''Službene novine Federacije BiH'', broj 8/05) i
b) kad prirodnim bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju pravna lica osnovana u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i kad se koncesiona djelatnost ili njen veći dio obavlja od strane takvog pravnog lica (''Službene novine Federacije BiH'', broj 23/99, 45/00, 2/02, 6/02 i 29/03).


Član 82.


U slučaju iz člana 81. ovih pravila, Koncesor ispituje pravni status konkretnog predmeta koncesije obračajući pažnju na zakonsku regulativu koja reguliše konkretnu koncesionu oblast, postojeća i moguća ograničenja imperativno pravne prirode, katastarsko i zemljišnoknjižno stanje predmetnog zemljišta i objekata, utvrđujući vlasnika predmetnih nekretnina, odnosno utvrđivanje korisnika služnosti i drugih prava, te u kojoj mjeri je potrebno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa primjenom propisa o eksproprijaciji, naročito kod izgradnje puteva, željeznica, aerodroma, hidroakumulacija i sportskih objekata.


Član 83.


Pored elemenata iz člana 82. ovih pravila, Koncesor ispituje i ekonomsko-pravni položaj pravnog lica utvrđujući slijedeće:

- oblik organizovanja pravnog lica,
- ovlaštenja pravnog lica u pogledu upravljanja i korištenja predmeta koncesije,
- mogućnost prestanka pravnog lica i prijenosa svih prava i obaveza na budućeg Koncesionara,
- ekonomsko-finansijsko stanje postojećeg koncesionara (analiza uspješnosti poslovanja, ulaganja u razvoj, stepen zaduženosti i drugo),
- socijalno stanje (broj zaposlenih, kvalifikacije, starosna struktura, posljedice smanjenja broja zaposlenih, socijalni program i drugo).


Član 84.


Kod dodjele koncesije uzimaju se u obzir moguće štetne posljedice ekonomskog iskorištavanja prirodnih resursa, kao i posljedice dugoročne eksploatacije (umanjenje rudnih, mineralnih i drugih kapaciteta) i odnosi između trenutnog ekonomskog interesa i dugoročnih ekonomskih i prirodnih negativnih efekata eksploatacije.


Član 85.


U skladu sa članom 84. ovih pravila, potrebno je izvršiti procjenu tehničko-tehnološkog unapređenja u iskorištavanju prirodnih bogatstava i dobara u općoj upotrebi koje bi se dobilo davanjem koncesije.
Ekonomski aspekt podrazumijeva ocjenu ekonomske koristi za društvo i potrošača pojedinaca kao i stepen produktivnosti i efikasnosti koncesione djelatnosti koji se postižu bez ulaganja ili uz minimalna ulaganja od strane Koncesionara.


Član 86.


Spisak dobara na početku roka trajanja ugovora sastavni je dio ugovora o koncesiji i podliježe provjeri u toku trajanja i po isteku ugovora o koncesiji.
Utvrđene podatke o elementima iz član 81. do 85. ovih pravila, za sve postojeće korisnike predmeta koncesije, Koncesor bez odlaganja dostavlja i Komisiji na osnovu kojih se cijeni zadovoljenje odredaba člana 7. stav 2. Zakona.


XII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE


Član 87.


O pitanjima postupka pred Komisijom koja nisu utvrđena ovim pravilima, primjenjivat će se odredbe Zakona o upravnom postupku.


Član 88.


Zaključkom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine V broj 269/06 od 8. 6. 2006. godine prestala su da važe Pravila o postupku dodjele koncesija (''Službene novine Federacije BiH'', broj 17/06).


Član 89.


Ova Pravila stupaju na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Broj 01-2-02-3-59/06-10
6. oktobra/listopada 2006. godine
Sarajevo

Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije Federacije
Bosne i Hercegovine
Ilija Ćorić, s.r.