O D L U K U
O DAVANJU SAGLASNOSTI NA TEKST PRAVILA
O
POSTUPKU DODJELE KONCESIJA
I
Daje se saglasnost na Pravila o postupku dodjele koncesija (u daljnjem tekstu:
Pravila).
II
Pravila iz tačke I su sastavni dio ove Odluke.
III
Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 620/06
12. oktobra/listopada 2006. godine.
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.
KOMISIJA ZA KONCESIJE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
Na osnovu člana 21. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', broj 40/02 i 61/06), Komisija za Koncesije Federacije Bosne i Hercegovine, uz saglasnost Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, donosi
PRAVILA
O POSTUPKU DODJELE KONCESIJA
I OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
Ovim pravilima reguliše se:
- postupak podnošenja zahtjeva, izlaganja i prigovori Komisiji za koncesije
Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Komisija), vođenje rasprava
pred Komisijom i druga pitanja vezana za rad Komisije;
- način donošenja odluka Komisije kada odlučuje u slučajevima predviđenim članom
5. stav 4. Zakona o koncesijama (''Službene novine Federacije BiH'', br. 40/02
i 61/06);
- sjednice i broj članova Komisije koji će razmatrati zahtjeve;
- koncentracija vlasništva i mjere čiji je cilj omogućavanje rasta konkurencije
u određenom sektoru;
- način rješavanja sporova;
- utvrđivanje naknada za dodijeljenu koncesiju kao i
- način rada, sastav i sjednice Komisije;
- zaključivanje ugovora o koncesijama, prekid, prestanak i raskid ugovora o
koncesiji, te
- nadzor i provjera rada koncesionara.
Član 2.
Pored pojmova iz člana 4. Zakona o koncesijama (u daljnjem tekstu: Zakon), pojmovi
koji se koriste u ovim pravima imaju sljedeće značenje:
- ''Javni interes'' podrazumijeva zajednički interes svih/ili nekih lokalnih
zajednica na prirodnim dobrima, dobrima u općoj upotrebi i djelatnosti od općeg
interesa, a štiti se i obezbjeđuje aktima društveno-političke zajednice nadležne
za dodjelu svakog pojedinačnog predmeta koncesije.
- ''Kvalifikovani ponuđač'' je onaj ponuđač koji je u postupku vrednovanja formalno
ispravnih ponuda osvojio najmanje 70% ukupno mogućih bodova određenih u javnom
pozivu.
- ''Depozit'' je instrument obezbjeđenja naplate svih novčanih potraživanja
koje Koncesor ima prema Koncesionaru u postupku dodjele koncesije i u periodu
trajanja ugovora o koncesiji (uplata u novcu ili garancija prvoklasne poslovne
banke prihvatljiva za Koncesionara).
Član 3.
Postupci i aktivnosti vezane za dodjelu koncesije na korištenje u skladu sa
Zakonom provode se putem javnog poziva-tendera i putem samoinicijativne ponude.
Član 4.
Odluku o pristupanju postupku dodjele koncesije za predmete iz člana 6. Zakona
donosi Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada) na osnovu
prethodno pribavljene procjene postojanja javnog interesa.
U slučaju da se predmet koncesije prostire na više kantona, Komisija djeluje
u svojstvu Specijalne zajedničke komisije za koncesije Federacije BiH, a resorno
Federalno ministarstvo usaglašava uvjete i oblik dodjele koncesije sa nadležnim
resornim ministarstvom kantona.
Procjenu postojanja javnog interesa vrši Koncesionar na osnovu izrađene studije
ili predstudije opravdanosti ili hitnosti pružanja usluga ili postojanja infrastrukture
za javnu upotrebu.
Procjena postojanja javnog interesa kod samoinicijativne ponude vrši se na osnovu
elemenata propisanih u članu 28. stav 2. Zakona.
II STUDIJA EKONOMSKE OPRAVDANOSTI
Član 5.
Za sve predmete koncesije iz člana 6. Zakona, čiji postupak dodjele se provodi
putem javnog poziva-tendera, potrebno je izraditi studiju ekonomske opravdanosti.
Nosioci izrade studije ekonomske opravdanosti definisani su u članu 23. i članu
24. stav 2. Zakona.
Studija ekonomske opravdanosti podrazumijeva pisani projekat o stepenu tehničko-tehnološke,
socijalne, pravne i ekonomske opravdanosti koncesije, i pored elemenata definisanih
u Dokumentu o politici dodjele koncesija, dio I-Proizvodnja energije (''Službene
novine Federacije BiH'', broj 64/05, a u daljnjem tekstu: Dokument o politici),
sadrži i:
- idejni projekt (rješenje),
- procjenu postojanja javnog interesa,
- procjene u cilju zaštite okoliša u skladu sa Zakonom o zaštiti okoliša (''Službene
novine Federacije BiH'', broj 33/03),
- mogućnosti i ograničenja pravne prirode sa aspektom na postojeće i buduće
pravno stanje, te ograničenja imperativno-pravne prirode,
- ispitivanje prirodnih uvjeta,
- detaljne podatke o tehničko-tehnološkim i ekonomskim opravdanostima,
- urbanističko-tehničke mogućnosti i ograničenja,
- spisak pribavljenih dozvola, odobrenja, saglasnosti, prethodnih saglasnosti
i druga akta nadležnih organa i spisak preostalih prethodnih odobrenja, saglasnosti,
prethodnih saglasnosti i drugih akata,
- procjenu rizika.
Član 6.
Studija ekonomske opravdanosti iz člana 5. ovih pravila dostavlja se Komisiji
na razmatranje i odobravanje.
Odobravanje studije ekonomske opravdanosti vrši Komisija u roku od 30 dana od
dana prijema iste. Prilikom donošenja odluke o odobravanju studije ekonomske
opravdanosti, Komisija naročito cijeni elemente iz člana 23. stav 3. Zakona.
Član 7.
Ako dostavljena studija ne pruža dovoljno kvalitetnih parametara, ukoliko nije
potpuna ili nije u skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, Komisija
Koncesoru u roku iz člana 6. stav 2. ovih pravila, zajedno sa dokumentacijom
studiju vraća, uz prijedloge i preporuku koji bi je učinili prihvatljivom.
III DODJELA KONCESIJE PUTEM JAVNOG POZIVA
Član 8.
Koncesor u roku od 21 dan od donošenja odluke iz člana 6. stav 2. ovih pravila,
dostavlja Komisiji prijedlog teksta javnog poziva, zajedno sa tenderskom dokumentacijom
na razmatranje i odobravanje.
Član 9.
Pored elemenata propisanih u članu 24. stav 1. Zakona, prijedlog konačnog teksta
javnog poziva sadrži i:
- kriterije za učešće na javnom pozivu i pravila pod kojima se provodi javni
poziv,
- kriterije za vrednovanje ponuda,
- način dostavljanja ponuda (pod šifrom ili punim nazivom ponuđača),
- obavještenje o datumu, vremenu i mjestu otvaranja prispjelih ponuda na javni
poziv,
- rok u kojem se ponuda može povući,
- sve podatke o depozitu (oblik, visina, rok za naplatu, korištenje i povrat
depozita) i
- podatke o licu zaduženom za davanje svih potrebnih informacija relevantnih
za postupak javnog poziva.
Član 10.
Prilikom razmatranja javnog poziva, Komisija vodi računa o svim propisanim elementima
iz člana 9. ovih pravila.
Član 11.
Komisija u roku od 21 dan od dana prijema poziva na tender, obavještava Koncesora
o njegovom odobravanju.
Član 12.
Obavještenje o odobravanju javnog poziva donosi se u pisanoj formi i dostavlja
se Komisiji na daljnji postupak.
Član 13.
Ukoliko prijedlog javnog poziva ne sadrži propisane uvjete, ili ne zadovoljava
jedan od kriterija iz člana 9. ovih pravila, Komisija uz prijedlog i preporuku
vraća prijedlog javnog poziva Koncesoru na izmjene i dopune.
Izmjene i dopune javnog poziva, u skladu sa dostavljenim prijedlozima i preporukama
Komisije, koje su za Koncesora obavezujuće, Koncesor će izvršiti u roku od 15
dana.
Ako Koncesor u ostavljenom roku ne postupi po uputstvima Komisije, smatrat će
se da je prijedlog javnog poziva povučen.
Član 14.
Po prijemu obavještenja o prihvatanju prijedloga javnog poziva. Koncesor u roku
od 15 dana raspisuje prihvaćeni javni poziv u skladu sa članom 23. stav 5. Zakona
o koncesijama.
Član 15.
Oglas o javnom pozivu objavljuje se u ''Službenom glasniku BiH'', ''Službenim
novinama Federacije BiH'', najmanje tri domaća dnevna lista i web stranici Koncesora.
Na prijedlog Komisije, javni poziv će se objaviti u jednom od reprezentativnih
inostranih dnevnih časopisa.
Koncesor snosi sve troškove objavljivanja javnog poziva.
Član 16.
Zainteresovani ponuđači preuzimaju dokumentaciju i pripremaju ponudu koja u
potpunosti zadovoljava specificirane zahtjeve propisane u članu 9. ovih pravila,
u skladu sa uvjetima propisanih u javnom pozivu.
Član 17.
Ponuđač kompletira ponudu u skladu sa uvjetima iz javnog poziva. Ponuda se sastoji
iz tehničkog i finansijskog dijela.
Finansijski i tehnički dio ponude pakuju se u odvojenom omotu-koverti, i stavljaju
u zajednički omot koji se dostavlja na adresu naznačenu u javnom pozivu.
Svi listovi ponude koji sadrže podatke koji omogućavaju komparativno vrednovanje
elemenata ponude moraju biti ovjereni potpisom ovlaštenog lica ponuđača.
Član 18.
Koncesor zaprima ponude i prateću dokumentaciju do roka naznačenog u javnom
pozivu.
Javno otvaranje zaprimljenih ponuda, utvrđivanje identiteta ponuđača, kao i
utvrđivanje njihove formalne ispravnosti vrši Koncesor u roku naznačenom u javnom
pozivu.
Otvaranju zaprimljenih ponuda i utvrđivanju njihove formalne ispravnosti prisustvuju
predstavnici Komisije, a mogu prisustvovati i ovlašteni predstavnici ponuđača,
te predstavnici sredstava javnog informisanja.
Član 19.
Formalna ispravnost dostavljene ponude podrazumijeva utvrđivanje blagovremenosti
i potpunosti.
Član 20.
O postupku iz člana 18. stav 2. ovih pravila, Koncesor vodi zapisnik , koji
obavezno sadrži spisak svih dostavljenih ponuda i ime (šifru) ponuđača, te imena
prisutnih predstavnika Koncesora, članova Komisije i ovlaštenih predstavnika
ponuđača.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana svojeručno ovjeravaju prisutni predstavnici
Koncesora, Komisije i ponuđača.
Član 21.
Predstavnik ponuđača koji prisustvuje aktivnostima Koncesora iz člana 18. stav
2. ovih pravila, obavezno mora imati originalno ovlaštenje ponuđača koje sadrži:
puni naziv ponuđača, puno ime i prezime sa brojem identifikacionog dokumenta
ovlaštenika i jasno određen nivo ovlaštenja.
Član 22.
Dostavljene ponude kojima nije utvrđena formalna ispravnost (formalno neispravne
ponude) Koncesor odlaže i neće biti predmet dalje obrade, o čemu odmah nakon
utvrđivanja takvih činjenica, pisanim putem, obavještava njihove podnosioce
i Komisiju.
Član 23.
Ako nijedna prispjela ponuda nije formalno ispravna, Koncesor pisanim putem
u roku od 5 dana od dana otvaranja ponuda, obavještava podnosioce ponuda i Komisiju.
Član 24.
Nakon provedenih aktivnosti iz člana 18. stav 2. ovih pravila, Koncesor u roku
od 7 dana, bez prisustva javnosti, u skladu sa kriterijima iz javnog poziva,
pristupa vrednovanju formalno ispravnih ponuda.
Vrednovanju formalno ispravnih ponuda može prisustvovati predstavnik Komisije.
Vrednovanje formalno ispravnih ponuda Koncesor će obaviti u roku od 90 dana
od dana utvrđivanja formalne ispravnosti.
U slučaju da u postupku vrednovanja formalno ispravnih potvrda utvrdi nedostatke
ili nejasnoće formalne prirode, Koncesor će uz saglasnost Komisije, o navedenom,
pisanim putem, obavijestiti sve ponuđače formalno ispravnih ponuda, i zatražiti
dopunu, ispravku ili pojašnjenje utvrđene nejasnoće.
Ispravku, dopunu ili pojašnjenje, ponuđač Koncesoru dostavlja u roku od 7 dana
od dana prijema obavještenja.
Dostavljena ispravka, dopuna ili pojašnjenje ne može uticati na karakter i vrednovanje
ponude, ali može uticati na razumijevanje njenih pojedinih elemenata.
Član 25.
O vrednovanju formalno ispravnih ponuda, sastavlja se zapisnik. Zapisnik sadrži
i prijedlog rang-liste vrednovanih ponuđača, a potpisuju ga predstavnici Koncesora
koji su vršili njihovo vrednovanje.
Član 26.
Zapisnik iz člana 25. ovih pravila, Koncesor u roku od 7 dana dostavlja Komisiji
na dalje postupanje.
Komisija u roku od 30 dana od dana prijema zapisnika utvrđuje listu kvalifikovanih
ponuđača i predlaže Vladi Federacije da dodijeli koncesiju onom kvalifikovanom
ponuđaču koji je ispunio i zadovoljio kriterije određene u javnom pozivu i visokog
je ranga u odnosu na ostale vrednovane ponuđače.
Član 27.
Prijedlog Vladi iz člana 26. stav 2. ovih pravila sadrži elemente propisane
u članu 27. Zakona.
Član 28.
Ukoliko Komisija nakon provedenog postupka iz člana 26. stav 3.ovih pravila
utvrdi da nijedan ponuđač nije visokog ranga u odnosu na ostale ponuđače, predložit
će Vladi Federacije BiH donošenje odluke o proglašavanju javnog poziva neuspjelim
i ponovno raspisivanje javnog poziva.
Član 29.
Uz prijedlog najpovoljnijeg ponuđača, Komisija Vladi Federacije radi donošenja
odluke, dostavlja sačinjenu rang-listu svih vrednovanih učesnika na javnom pozivu.
Na zahtjev Vlade, Komisija će dostaviti i drugu traženu dokumentaciju vrednovanih
ponuđača.
U postupku utvrđivanja liste vrednovanih ponuđača, Komisija od Koncesora može
zatražiti i dodatne informacije ili dostavljanje originalne dokumentacije bilo
kojeg vrednovanog ponuđača.
Član 30.
Ako učesnik koji je, nakon provedenog tenderskog postupka, odlukom Vlade određen
za Koncesionara u ostavljenom roku ne pristupi potpisivanju ugovora, gubi pravo
na povrat depozita.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, Komisija može za Koncesionara Vladi Federacije
BiH predložiti prvog slijedećeg kvalifikovanog ponuđača sa rang-liste, osim
u slučaju da Vlada Federacije BiH odluči pod istim uvjetima i po istom postupku
ponavljanje javnog poziva.
IV DODJELA KONCESIJA PUTEM SAMOINICIJATIVNE PONUDE
Član 31.
Zainteresovani ponuđač može dostaviti samoinicijativni prijedlog za dodjelu
koncesije za predmete koncesije za koje nije raspisan javni tender.
U slučaju iz stava 1. ovog člana, zainteresovani ponuđač će na zahtjev Koncesora
u roku od 60 dana dopuniti saminicijativnu ponudu dostavljanjem predstudije
ekonomske opravdanosti.
Sadržaj predstudije ekonomske opravdanosti određuje Koncesor zavisno od predmeta
koncesije.
Član 32.
Radi informisanja javnosti, u roku od 7 dana od dana donošenja odluke iz člana
4. stav 1. ovih pravila, Koncesor oglašava dostavljanje samoinicijativne ponude
u sredstvima javnog informisanja navedenim u članu 15. stav 1. ovih pravila.
Troškove oglašavanja snosi Koncesor.
Član 33.
Ukoliko procjeni postojanje javnog interesa za predmetnu koncesiju, Koncesor
u roku iz člana 32. ovih pravila, uz zahtjev za dobivanje ovlaštenja za pregovore
sa ponuđačem samoinicijativne ponude, Komisiji podnosi i okvir za pregovore,
koji predstavlja minimum zahtjeva Koncesora u pogledu obezbjeđenja procijenjenog
javnog interesa za predmetnu koncesiju.
Okvir za pregovore iz stava 1. ovog člana sadrži: obim i sadržaj predmeta koncesije,
uvjete investiranja i rokove izgradnje, način, vrijeme i uvjete korištenja predmeta
koncesije, obaveze u oblasti zaštite okoliša, cijenu i usklađivanje cijene proizvoda-usluge
koja će se proizvoditi-pružati građanima korištenjem predmeta koncesije, podatke
o vrijednosti koncesione naknade, te podatke o depozitu.
Depozit iz stava 2. ovog člana, iznosi najmanje 1% projektovane vrijednosti
predmetne investicije, koju podnocilac samoinicijativne ponude uplaćuje-dostavlja
Koncesoru u roku od 5 dana od dana dobivanja saglasnosti za otpočinjanje postupka
pregovaranja.
Član 34.
Po prijemu zahtjeva iz člana 33. stav 1. ovih pravila, Komisija u roku od 15
dana obavještava Koncesora o tome da li odobrava davanje ovlaštenja za provođenje
postupka pregovaranja za dodjelu koncesije.
Član 35.
Postupak pregovaranja sa podnosiocem samoinicijativne ponude, Koncesor provodi
u roku od 90 dana od dana prijema ovlaštenja za vođenje postupka pregovaranja
i mogu se vršiti fazno.
Na zahtjev učesnika u pregovaranju, komisija može odobriti produženje roka za
pregovaranje za najviše do 30 dana.
Član 36.
O svim fazama pregovora sa samoinicijativnim ponuđačem Koncesor vodi zapisnik
koji obavezno sadrži: mjesto i datum vođenja pregovora, predmet koncesije, imena
učesnika u pregovorima i sve dogovorene elemente definisane u okviru za pregovore.
Zapisnik potpisuju svi prisutni učesnici postupka pregovaranja.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana, radi praćenja postupka i obavještavanja javnosti,
Koncesor dostavlja Komisiji u roku od 3 dana nakon završetka pojedine faze pregovaranja.
Završni zapisnik o rezultatima pregovora, sa naznačenim svim dogovorenim elementima,
Koncesor dostavlja komisiji u roku od 7 dana od dana okončanja postupka pregovaranja.
Član 37.
Radi praćenja procesa pregovaranja, Komisija od Koncesora može zatražiti dostavljanje
prikupljene originalne dokumentacije. Traženu dokumentaciju Koncesor dostavlja
u roku od 3 dana od dana prijema zahtjeva.
Član 38.
Nakon analize i provjere elemenata iz zapisnika i dokumentacije iz člana 37.
ovih pravila, Komisija će u roku od 30 dana, u skladu sa članom 6. Zakona, predložiti
Vladi Federacije BiH dodjelu koncesije samoinicijativnom ponuđaču ili provođenje
postupka javnog pozivanja propisanog Zakonom i člana 8. do 30. ovih pravila.
Član 39.
U slučaju da podnosilac samoinicijativne ponude nakon donošenja odluke o dodjeli
koncesije, u ostavljenom roku ne pristupi potpisivanju ugovora o koncesiji,
gubi pravo na povrat depozita.
Član 40.
U skladu sa Dokumentom o politici dodjele koncesija, u slučaju da se za isti
predmet koncesije prije donošenja odluke iz člana 4. stav 1. ovih pravila, ponudu
dostave i drugi zainteresovani ponuđači, provodit će se postupak predviđen članom
8. do 30. ovih pravila.
Odredbe navedene u stavu 1. člana 40. ovih pravila neće se primjenjivati na
samoinicijativne ponude podnesene resornim ministarstvima Federacije BiH prije
stupanja na snagu ovih pravila.
V NAČIN RADA, SASTAV I SJEDNICE KOMISIJE ZA KONCESIJE
Član 41.
U obavljanju svojih nadležnosti i funkcija koje su definisane čl. 13. i 14.
Zakona, Komisija se zalaže za zadovoljavanje javnih potreba i unapređenje privrednog
razvoja uključivanjem privatnog sektora u:
- projektovanje i finansiranje izgradnje, obnove i održavanja infrastrukturnih
objekata i postrojenja,
- finansiranje usluga i eksploataciju prirodnih resursa i objekata koji služe
njihovom iskorištavanju.
U obavljanju svojih funkcija Komisija će brinuti o zaštiti javnog interesa, zaštiti okoliša i pravičnom odnosu prema privatnom sektoru i korisnicima usluga iz koncesionog projekta.
Član 42.
O pitanjima iz svoje nadležnosti Komisija odlučuje na sjednicama.
Sjednicu Komisije zakazuje i istom rukovodi predsjedavajući Komisije.
Predsjedavajući Komisije će zakazati sjednicu Komisije i na pisani prijedlog
najmanje 3 člana Komisije.
Član 43.
Kada se pokreće postupak za dodjelu koncesija u skladu sa članom 5. stav 4.
Zakona, komisija se sastoji od najmanje pet članova, od kojih su najmanje tri
iz reda stalnih članova a dva promjenjiva člana određuje resorni ministar sa
liste općinskog vijeća na čijoj teritoriji se nalazi predmet koncesije.
Kada djeluje u svojstvu specijalne zajedničke komisije, komisija ima najmanje
pet članova, od kojih su najmanje tri iz reda stalnih članova a ostali promjenjivi
članovi se imenuju na prijedlog vlada nadležnih kantona.
Članove komisije iz stava 1. i stava 2. ovih pravila, odlukom
imenuje predsjedavajući Komisije.
Prilikom odlučivanja o predmetu rasprave, član Komisije i član Specijalne zajedničke
komisije se ne može suzdržati od mišljenja.
U vršenju poslova iz svoje nadležnosti Komisija i Specijalna zajednička komisija
radi u skladu sa odredbama Zakona o upravnom postupku.
Član 44.
Predsjednik Komisije iz člana 43. stav 2. ovih pravila utvrđuje datum održavanja
sjednice, dnevni red i u skladu sa diskusijama vođenim na sjednici, predlaže
zaključke i odluke.
Član 45.
Poziv i materijale za sjednicu Komisije, članovima Komisije priprema i uz suglasnost
predsjedavajućeg Komisije, dostavlja sekretar Komisije, u roku ne kraćem od
8 dana prije održavanja sjednice, a izuzetno i u hitnim slučajevima, što se
uvijek naglašava, i u kraćem roku.
Član 46.
Odluke Komisije i Specijalne zajedničke komisije donose se prostom većinom glasova
imenovanih članova Komisije.
Član 47.
Sjednice Komisije održavaju se po potrebi, a mogu se održati i van mjesta sjedišta
Komisije.
O toku sjednice Komisije i Specijalne zajedničke komisije vodi se zapisnik.
Zapisnik vodi sekretar Komisije. Zapisnik sa prethodne sjednice, članovima Komisije
dostavlja se uz poziv i usvaja se na prvoj narednoj sjednici Komisije.
Član 48.
Komisija donosi odluke i zaključke u skladu sa Zakonom o upravnom postupku (''Službene
novine Federacije BiH'', br. 2/98 i 48/99).
Odluke Komisije izrađuje sekretar Komisije u saradnji sa predsjedavajućim Komisije,
a nakon usvajanja zapisnika sa prethodne sjednice Komisije.
Ovjerene kopije odluke, Komisija u roku od 7 dana dostavlja učesnicima u postupku.
Po zahtjevu Vlade Federacije BiH i resornog ministra, Komisija će dostaviti
kopiju i drugih dokumenata.
Član 49.
Preispitivanje svojih odluka Komisija vrši se u skladu sa članom 20. Zakona.
Član 50.
Konačne odluke Komisije objavljuju se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.
Član 51.
Komisija će, prema svojoj procjeni, jedan ovjeren primjerak odluke donesene
u skladu sa Zakonom dostaviti nadležnom registracionom sudu Koncesionara radi
pohranjivanja.
Član 52.
Pohranjena odluka Komisije iz člana 51. ovih pravila ima istu snagu i djejstvo
kao akt nadležnog registracionog suda Koncesionara.
Član 53.
Kada odlučuje o sporednim i procesnim pitanjima u toku postupka, Komisija odlučuje
u formi zaključaka.
Zaključak u pisanoj formi izrađuje sekretar Komisije u saradnji sa predsjedavajućim
Komisije, a nakon usvajanja zapisnika sa prethodne sjednice Komisije.
Zaključak se dostavlja svim učesnicima u postupku i ne objavljuje se u ''Službenim
novinama Federacije BiH''.
VI IZLAGANJA, PRIGOVORI I VOĐENJE
RASPRAVA PRED KOMISIJOM
Član 54.
Sjednice Komisije su javne i mogu im prisustvovati zainteresovane strane kada
se na njima razmatraju podnesene žalbe iz člana 13. stav 3. Zakona i kada to
zahtijeva ministar.
Postupak donošenja odluka i zaključaka na ovakvim sjednicama Komisije propisan
je čl. 46. do 53. ovih pravila.
U svrhu zaštite javnog interesa, Komisija može na vlastitu inicijativu, na zahtjev
učesnika tenderskog postupka ili na zahtjev Koncesora održati javnu raspravu
o bilo kojem pitanju iz svoje nadležnosti.
Ukoliko ocijeni neophodnim održavanje javne rasprave, a da je njeno održavanje
u službi zaštite javnog interesa, održavanje iste, Komisija će provesti u skladu
sa članom 19. Zakona.
Sve troškove nastale održavanjem javne rasprave snosi predlagač održavanja javne
rasprave.
Član 55.
Ovlašteno lice učesnika u postupku izlaganja, prigovora i vođenja rasprave može
pred Komisijom iznositi činjenice, stavove i argumente i prezentirati Komisiji
svu relevantnu dokumentaciju, te iznositi prigovore u pisanoj formi.
Član 56.
Ovlašteno lice učesnika u postupku mora imati ovjerenu pisanu punomoć koja sadrži
elemente iz člana 21. ovih pravila i valjan identifikacioni dokumenat (lična/osobna
karta ili pasoš/putovnica).
Član 57.
Ovlašteno lice učesnik u postupku ima pravo:
- prisustvovati postupku otvaranja ponuda,
- zatražiti povrat depozita u roku od 7 dana od dan prijema pismenog obavještenja
da ponuda nije prihvaćena,
- na prijem obavještenja o rezultatima javnog poziva,
- prigovora na zakonitost provedenog javnog poziva.
Član 58.
U svrhu vođenja postupka, Komisija će od učesnika zahtijevati da svoje mišljenje
i dokaze dostavljaju u pisanoj formi.
Komisija će zabraniti ili ograničiti iznošenje, objavljivanje ili davanje u
javnost svih informacija ili dokumenata, ukoliko to zahtijeva karakter tog dokumenta
ili je to u cilju zaštite javnog interesa.
Informacije i dokumenti koji imaju za cilj zaštitu javnog interesa, Komisija
priprema i dostavlja učesnicima neposredno prije održavanja javne rasprave.
Davanje informacija javnosti i strankama u postupku, vršit će se u skladu sa
Zakonom o slobodi pristupa informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine
Federacije BiH'', broj 32/01) i Uputstva za provođenje Zakona o slobodi pristupa
informacijama u Federaciji BiH (''Službene novine Federacije BiH'', broj 57/01).
Član 59.
O toku rasprave pred Komisijom vodi se zapisnik, koji potpisuje lice iz člana
16. Zakona o koncesijama, prisutni članovi Komisije, sekretar Komisije, kao
i prisutni ovlašteni predstavnici učesnika vođenog postupka.
Zapisnik sa javne rasprave ima svoju formu i sadrži: mjesto, datum i vrijeme
održavanje javne rasprave, imena prisutnih članova Komisije i prisutnih ovlaštenih
predstavnika učesnika postupka, predmet raspravljanja i odlučivanja, iskaze
učesnika rasprave, mišljenja članova Komisije, kao i druge zaključke koji su
doneseni u toku javne rasprave.
VII KONCESIONA NAKNADA
Član 60.
Za dodijeljenu koncesiju, Koncesionar plaća naknadu u skladu sa ugovorom o koncesiji.
Iznos koncesione naknade, na prijedlog Komisije utvrđuje Vlada Federacije svojom
odlukom o dodjeli koncesije.
Utvrđena koncesiona naknada mora biti novčanog karaktera i sastavni je dio ugovora
o koncesiji.
Član 61.
Koncesiona naknada se određuje u zavisnosti od vrste, kvaliteta, kategorije,
količine, namjene i tržišne cijene prirodnog bogatstva ili dobra u općoj upotrebi,
odnosno u zavisnosti od vrste djelatnosti, tržišnih uvjeta poslovanja, dužine
trajanja koncesije, procijenjenog rizika i očekivane dobiti (profita). U određivanju
koncesione naknade uzima se u obzir i kriterij zaštite okoliša, procjenjujući
štetne koncesione djelatnosti na okoliš i potrebna sredstva za njihovo obnavljanje,
a u skladu sa okolinskim dozvolama.
Član 62.
Pored ugovorene koncesione naknade, Koncesionar u skladu sa članom 14. stav
10. Zakona o koncesijama, plaća i troškove koji nastanu zbog razmatranja bilo
kog pitanja dostavljenog Komisiji, kao i troškove nastale pri provođenju odluka,
zaključaka ili naredbi komisije.
Član 63.
Koncesiona naknada se sastoji od:
- naknade za pravo korištenja koja se obračunava jednokratno, a plaća se u
roku od 30 dana od dana potpisivanja ugovora o koncesiji (jednokratna naknada),
i
- naknade od prihoda ostvarenog korištenjem predmeta koncesije (godišnja -tekuća
naknada), koja se plaća na godišnjem nivou za vrijeme trajanja ugovora o koncesiji.
Član 64.
Osnov za utvrđivanje koncesione naknade su podaci iskazani u studiji ili predstudiji
ekonomske opravdanosti, podaci navedeni u dostavljenoj ponudi ponuđača, podaci
iskazani u glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara, koji je potvrđen
u godišnjem izvještaju reviziji finansijskih izvještaja neovisnog revizora Koncesionara,
kao i podaci utvrđeni nadzorom rada Koncesionara.
Član 65.
Jednokratna koncesiona naknada ne može biti manja od 1,5% ukupnog iznosa investicione
vrijednosti projekta-predmeta koncesije.
Godišnja koncesiona naknada ne može biti manja od utvrđene godišnje naknade
iskazane u studiji ekonomske opravdanosti, bez obzira na rezultate poslovanja
iskazane u finansijskim izvještajima, glavnoj knjizi i pomoćnim knjigama Koncesionara.
Godišnja koncesiona naknada plaća se do 10. u mjesecu za prethodni mjesec, odnosno
do 10. u mjesecu po isteku kvartala, ako je plaćanje iste ugovoreno kvartalno.
Kao sredstvo obezbjeđenja naplate ugovorene godišnje koncesione naknade Koncesionar
je obavezan za cijeli period trajanja ugovora, Koncesoru dostaviti bezuslovnu
garanciju banke prihvatljivu za Koncesionara do kraja isteka tekuće godine za
narednu godinu.
U slučaju zakašnjenja plaćanja koncesioane naknade duže od šest mjeseci, Koncesor
može pokrenuti postupak raskida ugovora.
Član 66.
Za iznos uplaćenog depozita, Koncesionaru će se umanjiti utvrđena jednokratna
naknada, Koncesiona naknada iz člana 65. ovih pravila je prihod Budžeta/Proračuna
Federacije BiH i raspoređuje se u skladu sa odredbama Zakona o pripadnosti javnih
prihoda u Bosni i Hercegovini.
VIII NAČIN RJEŠAVANJA SPOROVA
Član 67.
Za rješavanje sporova koji nastanu u ostvarivanju koncesionih prava i obaveza
čiji je predmet nepokretnost i vrijednost prirodnog, historijskog i/ili historijsko-kulturnog
i/ili graditeljskog naslijeđa Bosne i Hercegovine, isključiva je nadležnost
suda u Federaciji BiH.
Član 68.
Ugovorne strane su obavezne ugovorom o koncesiji precizno definisati nadležnost
suda, arbitraže ili prihvatiti nadležnost domaćeg suda u svim sporovima koji
proizilaze iz ugovora o koncesiji.
Za rješavanje eventualnih sporova koji nastanu u izvršavanju međusobnih obaveza,
Koncesor i Koncesionar mogu uz naknadu ugovoriti i arbitražu Komisije.
IX ZAKLJUČIVANJE UGOVORA, PREKID, PRESTANAK I RASKID UGOVORA O KONCESIJI
Član 69.
Nakon što Vlada Federacije BiH donese odluku o dojeli koncesije, Koncesor na
osnovu elemenata iz javnog poziva i ponude odabranog ponuđača ili elemenata
utvrđenih u postupku pregovaranja sa samoinicijativnim ponuđačem, u roku od
60 dana izrađuje i sa Koncesionarem potpisuje ugovor o koncesiji.
U skladu sa članom 28. stav 6. Zakona, Koncesor ne može zaključiti ugovor o
koncesiji na osnovu samoinicijativne ponude, bez dobijanja saglasnosti Komisije
za njegovo potpisivanje.
Član 70.
Dodijeljeno pravo iz ugovora o koncesiji za korištenje prirodnog bogatstva ili
dobra u općoj upotrebi, Koncesionar uz saglasnost Koncesora upisuje u zemljišne
knjige i druge evidencije o nekretninama.
Član 71.
Ovjerenu kopiju ugovora o koncesiji zajedno sa ostalom originalnom dokumentacijom
koncesionog projekta u izvršnom obliku, Koncesor u roku od 10 dana od potpisivanja
ugovora dostavlja Komisiji.
Kopiju ugovora iz stava 1. ovog člana, radi jedinstvenog registra Koncesionih
ugovora na nivou Bosne i Hercegovine, Komisija će u roku od 7 dana od dana prijema,
dostaviti Komisiji za koncesije Bosne i Hercegovine.
Član 72.
Prijenos ugovora o koncesiji na drugog korisnika vrši se na način i pod uvjetima
iz člana 29. stav 5. Zakona.
Novi Koncesionar preuzima sva prava i obaveze prethodnog Koncesionara.
X NADZOR I PROVJERA RADA KONCESIONARA
Član 73.
Nakon potpisivanja ugovora o Koncesiji, nadzor i provjeru rada Koncesionara
u pogledu ispunjanja odredaba ugovora o koncesiji vrši Komisija u skladu sa
odredbama člana 22. Zakona najmanje jednom godišnje.
Član 74.
Radi pripreme postupka nadzora i provjere rada Koncesionara, Koncesionar će
Komisiji dostaviti set finansijskih izvještaja o poslovanju u prethodnoj godini,
zajedno sa izvještajem ovlaštenog neovisnog revizora o reviziji finansijskih
izvještaja najkasnije do 15. aprila tekuće godine za prethodnu godinu.
Član 75.
Koncesionar je dužan Komisiji dostavljati kvartalno dokaze o uplati ugovorene
koncesione naknade.
Član 76.
U postupku nadzora Koncesionara, lice za nadzor sastavlja i potpisuje zapisnik
o utvrđenom stanju koji sadrži i ocjenu o izvršenju ugovorenih obaveza. Sa sadržajem
zapisnika, predstavnik Komisije (lice za nadzor) će upoznati odgovorno lice
Koncesionara. Nakon upoznavanja sa sadržajem zapisnika i rezultatima utvrđenim
u postupku nadzora, odgovorno lice Koncesionara može potpisati zapisnik.
Član 77.
Ako su u postupku nadzora utvrđeni nedostaci u pogledu ispunjavanja ugovorenih
obaveza, Komisija će o istima u roku od 15 dana od dana završetka nadzora informisati
Vladu Federacije BiH i Koncesora.
Komisije će u skladu sa svojim ovlaštenjima u roku od 7 dana naložiti Koncesionaru
otklanjanje utvrđenih nepravilnosti.
Ako su nepravilnosti neotklonjive prirode ili ih Koncesionar ne otkloni u ostavljenom
roku, Koncesor će na osnovu zaključka Vlade i obavještenja pokrenuti inicijativu
za raskid ugovora o koncesiji.
XI KONCENTRACIJA VLASNIŠTVA I OMOGUĆAVANJE RASTA KONKURENCIJE
Član 78.
Koncesija se može dodijeliti domaćem i stranom pravnom licu koje ispunjava uvjete
predviđene Zakonom.
Član 79.
U skladu sa članom 34. Zakona, kapital Koncesionara je u vlasništvu lica navedenih
u dostavljenoj ponudbenoj dokumentaciji.
Koncesionar registrovan kao dioničko društvo u skladu sa zakonima, kao dokaz
vlasništva kapitala dostavlja podatke iz Registra vrijednosnih papira, a ostali
oblici organizovanja pravnih lica podatke o vlasništvu kapitala dostavljaju
dostavljanjem ovjerene kopije rješenja o registraciji iz registracionog suda.
Podatke o vlasnicima kapitala Koncesionara navedene u ponudbenoj dokumentaciji,
Komisija dostavlja Registru vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine
za dionička društva, a za ostale oblike organizovanja registracionom sudu Koncesionara.
Registar vrijednosnih papira u Federaciji Bosne i Hercegovine i registracioni
sud Koncesionara ne mogu bez saglasnosti Komisije, na drugo lice, direktno ili
indirektno, registrovati prijenos više od 15% glasačkih prava u periodu trajanja
ugovora o koncesiji.
Ukoliko je kod ponuđača određenog za Koncesionara, nakon dostavljanja ponude,
došlo do bilo kakve promjene u pogledu vlasnika kapitala, neće se potpisati
ugovor o koncesiji, a svoje nastale troškove snosi Koncesionar.
U slučaju iz stava 5. ovog člana, Koncesionaru ne pripada pravo ni na povrat
uplaćenog depozita.
Član 80.
Vremenski rok na koji se dodjeljuje koncesija utvrđuje se u skladu sa članom
29. Zakona o koncesijama.
Prilikom ocjene vremenskog roka za dodjelu koncesije, uzima se u obzir stepen
preuzetog poslovnog rizika, iznos početnih ulaganja, kao i uvođenje tržišne
konkurencije u domenu djelatnosti koje predstavljaju predmet koncesije.
Član 81.
Kod pravnog statusa postojećih korisnika predmeta koncesije razlikuju se slučajevi:
a) kad prirodnim bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju javna preduzeća
osnovana u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima i kad se koncesiona djelatnost
ili njen veći dio obavlja od strane takvog pravnog lica (''Službene novine Federacije
BiH'', broj 8/05) i
b) kad prirodnim bogatstvima i dobrima u općoj upotrebi upravljaju pravna lica
osnovana u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i kad se koncesiona djelatnost
ili njen veći dio obavlja od strane takvog pravnog lica (''Službene novine Federacije
BiH'', broj 23/99, 45/00, 2/02, 6/02 i 29/03).
Član 82.
U slučaju iz člana 81. ovih pravila, Koncesor ispituje pravni status konkretnog
predmeta koncesije obračajući pažnju na zakonsku regulativu koja reguliše konkretnu
koncesionu oblast, postojeća i moguća ograničenja imperativno pravne prirode,
katastarsko i zemljišnoknjižno stanje predmetnog zemljišta i objekata, utvrđujući
vlasnika predmetnih nekretnina, odnosno utvrđivanje korisnika služnosti i drugih
prava, te u kojoj mjeri je potrebno rješavanje imovinsko-pravnih odnosa primjenom
propisa o eksproprijaciji, naročito kod izgradnje puteva, željeznica, aerodroma,
hidroakumulacija i sportskih objekata.
Član 83.
Pored elemenata iz člana 82. ovih pravila, Koncesor ispituje i ekonomsko-pravni
položaj pravnog lica utvrđujući slijedeće:
- oblik organizovanja pravnog lica,
- ovlaštenja pravnog lica u pogledu upravljanja i korištenja predmeta koncesije,
- mogućnost prestanka pravnog lica i prijenosa svih prava i obaveza na budućeg
Koncesionara,
- ekonomsko-finansijsko stanje postojećeg koncesionara (analiza uspješnosti
poslovanja, ulaganja u razvoj, stepen zaduženosti i drugo),
- socijalno stanje (broj zaposlenih, kvalifikacije, starosna struktura, posljedice
smanjenja broja zaposlenih, socijalni program i drugo).
Član 84.
Kod dodjele koncesije uzimaju se u obzir moguće štetne posljedice ekonomskog
iskorištavanja prirodnih resursa, kao i posljedice dugoročne eksploatacije (umanjenje
rudnih, mineralnih i drugih kapaciteta) i odnosi između trenutnog ekonomskog
interesa i dugoročnih ekonomskih i prirodnih negativnih efekata eksploatacije.
Član 85.
U skladu sa članom 84. ovih pravila, potrebno je izvršiti procjenu tehničko-tehnološkog
unapređenja u iskorištavanju prirodnih bogatstava i dobara u općoj upotrebi
koje bi se dobilo davanjem koncesije.
Ekonomski aspekt podrazumijeva ocjenu ekonomske koristi za društvo i potrošača
pojedinaca kao i stepen produktivnosti i efikasnosti koncesione djelatnosti
koji se postižu bez ulaganja ili uz minimalna ulaganja od strane Koncesionara.
Član 86.
Spisak dobara na početku roka trajanja ugovora sastavni je dio ugovora o koncesiji
i podliježe provjeri u toku trajanja i po isteku ugovora o koncesiji.
Utvrđene podatke o elementima iz član 81. do 85. ovih pravila, za sve postojeće
korisnike predmeta koncesije, Koncesor bez odlaganja dostavlja i Komisiji na
osnovu kojih se cijeni zadovoljenje odredaba člana 7. stav 2. Zakona.
XII PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 87.
O pitanjima postupka pred Komisijom koja nisu utvrđena ovim pravilima, primjenjivat
će se odredbe Zakona o upravnom postupku.
Član 88.
Zaključkom Vlade Federacije Bosne i Hercegovine V broj 269/06 od 8. 6. 2006.
godine prestala su da važe Pravila o postupku dodjele koncesija (''Službene
novine Federacije BiH'', broj 17/06).
Član 89.
Ova Pravila stupaju na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim
novinama Federacije BiH''.
Broj 01-2-02-3-59/06-10
6. oktobra/listopada 2006. godine
Sarajevo
Zamjenik predsjedavajućeg
Komisije za koncesije Federacije
Bosne i Hercegovine
Ilija Ćorić, s.r.