Na osnovu člana 13. tačka 5. Uredbe o jedinstvenoj metodologiji za procjenu šteta od prirodnih i drugih nesreća (''Službene novine Federacije BiH'', broj 75/04 i 38/06), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Federalne kimisije za procjenu štete, donosi

 

O D L U K U

O POSTUPKU I KRITERIJIMA ZA DODJELU
JEDNOKRATNE NOVČANE POMOĆI OPĆINAMA I
KANTONIMA ZA OTKLANJANJE ŠTETA NASTALIH
OD PRIRODNIH I DRUGIH NESREĆA

 

I – OSNOVNE ODREDBE

 

I

Ovom odlukom uređuje se postupak i kriteriji za dodjelu jednokratne novčane pomoći koja ima karakter interventne pomoći ili granta (u daljnjem tekstu: jednokratna pomoć) kantonima i općinama za hitne intervencije i za otklanjanje šteta koje nastanu od prirodnih i drugih nesreća iz sredstava Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija) koja su obezbijeđena za te namjene.

 

II

Jednokratna pomoć dodjeljuje se iz slijedećih sredstava i to:

iz Budžeta Federacije Bosne i Hercegovine koja se obezbjeđuju u skladu sa odredbom člana 179. tačka 1. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (''Službene novine Federacije BiH'' br. 39/03 i 22/06 – u daljnjem tekstu: Zakon o zaštiti i spašavanju),
iz sredstava koja pripadaju Federaciji na osnovu člana 180. Zakona o zaštiti i spašavanju i to najviše u iznosu do 40% sredstava prikupljenih tokom tekuće godine, kako je to predviđeno odlukom o uvjetima i načinu korištenja sredstava ostvarenih po osnovu posebne naknade za zaštitu od prirodnih i drugih nesreća (''Službene novine Federacije BiH'', broj 46/05).

 

III

O dodjeli jednokratne pomoći iz sredstava predviđenih u tački II ove Odluke odlučuje i to:

Vlada Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije) o sredstvima iz tačke II stav 1. alineja 1. ove Odluke,
Federalni štab civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Federalni štab) o sredstvima iz tačke II stav 1. alineja 2. ove Odluke.

Organi iz stava 1. ove tačke jednokratnu pomoć dodjeljuju na prijedlog Federalne komisije za procjenu štete (u daljnjem tekstu: Federalna komisija), na način predviđen ovom Odlukom.
Organi iz stava 1. ove tačke, na prijedlog Federalne komisije odlučuju o dodjeli pomoći drugim državama na osnovu njihovog zahtjeva, odnosno po zahtjevu nadležnog državnog organa Bosne i Hercegovine.

 

II – POSTUPAK ZA DODJELU JEDNOKRATNE POMOĆI

 

IV

Općina, odnosno kanton mogu podnijeti zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći iz sredstava Federacije predviđenih u tački II ove Odluke u dva slučaja:

za hitne intervencije,
za otklanjanje nastalih posljedica.

Jednokratnu pomoć za slučajeve iz stava 1. ove tačke, općina prvo traži od vlade kantona, pa ako vlada kantona nije u mogućnosti iz sredstava kantona udovoljiti zahtjevu općine ili je dodijelila samo dio tražene pomoći, u tom slučaju vlada kantona zahtjev općine dostavlja Vladi Federacije za dodjelu te pomoći iz sredstava Federacije.
Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći iz stava 1. ove tačke, za općinu podnosi općinski načelnik, a za kanton-vlada kantona.
Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći iz sredstava Federacije, vlada kantona podnosi Vladi Federacije, odnosno Federalnom štabu, putem Federalne uprave civilne zaštite (u daljnjem tekstu: Federalna uprava) koja taj zahtjev odmah dostavlja Federalnoj komisiji na nadležni postupak.

 

1. Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći za hitne intervencije

 

V

Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći za hitne intervencije općini, općinski načelnik podnosi u toku vođenja aktivnosti na spašavanju ljudi i materijalnih dobara koji su ugroženi ili nastradali od prirodne ili druge nesreće, kada je novčana pomoć neophodna radi preduzimanja određenih hitnih mjera na zaštiti i spašavanju.
Zahtjev iz stava 1. ove tačke sadrži naročito sljedeće podatke: datum kada je nadležni organ općine proglasio nastanak prirodne ili druge nesreće, vrsta prirodne ili druge nesreće, područje koje je ugroženo, orijentaciona procjena štete koja je nastala po ljude i materijalna dobra koju je utvrdila općinska komisija za procjenu šteta, opće stanje na ugroženom području, mjere koje se preduzimaju, visina novčane pomoći koja se traži i konkretni zadaci za koje će ta sredstva biti korištena.

Uz zahtjev se prilaže:

akt nadležnog općinskog organa koje je proglasilo nastanak prirodne ili druge nesreće, ako je taj akt donesen,
izvještaj općinske komisije za procjenu šteta koji sadrži preliminarne podatke o šteti koja je nastala po ljude i materijalna dobra u momentu izrade izvještaja.

 

VI

Zahtjev općine iz tačke V ove odluke, općinski načelnik podnosi vladi kantona putem kantonalne uprave civilne zaštite koja taj zahtjev odmah dostavlja kantonalnoj komisiji za procjenu šteta (u daljnjem tekstu: kantonalna komisija), na nadležni postupak.
Kantonalna komisija je dužna zahtjev općinskog načelnika uzeti odmah u razmatranje i predložiti vladi kantona dodjelu pomoći općini iz sredstava kantona u cjelosti ili djelomično, a ako, vlada kantona, utvrdi da nema mogućnosti da udovolji tom zahtjevu, u tom slučaju taj zahtjev općine, vlada kantona dostavlja Vladi Federacije na rješavanje.
U zahtjevu koji vlada kantona podnosi Vladi Federacije za dodjelu te pomoći općini navodi se iznos pomoći koji je kanton dodijelio općini ili da pomoć nije dodijeljena i zbog čega, podatak o visini sredstava kantona prikupljenih u skladu sa odredbama člana 180. Zakona o zaštiti i spašavanju i stanju tih sredstava na računu, kao i mišljenje o stanju na ugroženom području općine koja traži pomoć.
Uz zahtjev iz stava 3. ove tačke dostavlja se i zahtjev općine i dokumentacija iz tačke V ove Odluke.

 

VII

Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći kantonu za hitne intervencije, podnosi se onda kada je nadležni organ kantona proglasio nastanak određene prirodne ili druge nesreće na području kantona, pa dođe do situacije da je tom kantonu potrebna ta pomoć iz sredstava Federacije, u tom slučaju vlada kantona, podnosi zahtjev Vladi Federacije za dodjelu te pomoći.
Taj zahtjev sadrži podatke i dokumentaciju koja je predviđena za općinu u odredbi tačke V st. 2. i 3. ove Odluke.
Zahtjev iz stava 1. ove tačke podnosi se Vladi Federacije putem Federalne uprave koja taj zahtjev odmah dostavlja Federalnoj komisiji na nadležni postupak.

 

2.Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći za otklanjanje nastalih posljedica

 

VIII

Zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći za otklanjanje (saniranje) nastalih posljedica, općina, odnosno kanton mogu podnijeti samo kada svojim sredstvima nisu u mogućnosti izvršiti finansiranje svih radnji na otklanjanju nastalih posljedica koje su neophodne za stvaranje osnovnih uslova za život i rad ljudi na ugroženom području (u daljnjem tekstu: saniranje šteta).

Zahtjev iz stava 1. ove tačke sadrži sljedeće podatke:

naziv i adresu kantona, odnosno općine za koju se pomoć traži,
naziv prirodne ili druge nesreće i datum proglašenja nastanka, odnosno datum proglašenja prestanka prirodne ili druge nesreće,
datum razmatranja prijedloga za dodjelu jednokratne pomoći koji je podnijela općinska, odnosno kantonalna komisija za procjenu šteta,
iznos finansijske pomoći koja se traži,
konkretne zadatke, odnosno namjene za čije finansiranje se pomoć traži,
podatke o visini sredstava kantona, odnosno općine koja su prikupljena po osnovu člana 180. Zakona o zaštiti i spašavanju i utrošku sredstava,
podatke o visini osiguranih sredstava u budžetu općine, odnosno budžetu kantona po članu 179. tačka 1. Zakona o zaštiti i spašavanju , za saniranje šteta izazvanih prirodnim i drugim nesrećama i o utrošku tih sredstava,
podatke o uloženim finansijskim sredstvima u prevenciju zaštite od prirodnih i drugih nesreća u planskom periodu iz budžeta općine i kantona,
podatke o dobijenoj finansijskoj i drugoj pomoći od nevladinih organizacija, drugih općina i kantona i drugih izvora predviđenih Zakonom o zaštiti i spašavanju,

Uz zahtjev se prilaže sljedeća dokumentacija:

izvještaj o procijenjenoj šteti iz člana 29. Uredbe o jedinstvenoj metodologiji za procjenu šteta od prirodnih i drugih nesreća (''Službene novine Federacije BiH'', br. 75/04 i 38/06 – u daljnjem tekstu: Uredba o procjeni štete),
zbirni pregled štete – tabela 1. tačka 1. člana 27. Uredbe o procjeni štete,
akt nadležnog organa kojim je proglašen nastanak prirodne ili druge nesreće na području općine, odnosno kantona i akt o proglašenju prestanka stanja prirodne li druge nesreće,
akt o imenovanju kantonalne, odnosno općinske komisije za procjenu štete,
akt nadležnog organa općine, odnosno kantona o usvajanju izvještaja o procjeni štete iz člana 29. Uredbe o procjeni štete.

Zahtjev iz stava 1. ove tačke može se podnijeti najkasnije u roku od tri mjeseca od dana kada je nadležni organ općine, odnosno kantona proglasio prestanak stanja prirodne ili druge nesreće.
Zahtjev iz stava 1. ove tačke općinski načelnik podnosi vladi kantona na rješavanje. Zahtjev se podnosi putem kantonalne uprave civilne zaštite koja taj zahtjev odmah dostavlja kantonalnoj komisiji na nadležni postupak.

 

III – KRITERIJI ZA DODJELU JEDNOKRATNE POMOĆI

 

1.Kriteriji za dodjelu jednokratne pomoći za hitne intervencije

 

IX

Jednokratna pomoć za hitne intervencije može se dodjeljivati u toku djelovanja prirodne ili druge nesreće i kada je situacija na ugroženom području takva da se moraju preduzimati određene neodložne i hitne mjere koje imaju za cilj da se utiče na spečavanje širenja prirodne ili druge nesreće, odnosno radi preduzimanja mjera i aktivnosti koje su nužne za spašavanje ugroženih i nastradalih ljudi i kojima se osigurava interventna pomoć i stvaraju neophodni uvjeti za život ljudi na ugroženom području, pod uvjetima da općina ima svoje organizovane snage civilne zaštite i da je obezbijedila prikupljanje sredstva po osnovu člana 180. Zakona o zaštiti i spašavanju.
Dodjela jednokratne pomoći pod uvjetima iz stava 1. ove tačke, može se odobriti samo pod uvjetom ako općina koja je ugrožena prirodnom ili drugom nesrećom nema sredstava za te namjene i ako kanton svojim sredstvima nije u mogućnosti obezbijediti iznos sredstva koji je u tom trenutku neophodan općini.
Kada su ispunjeni uvjeti iz st. 1. i 2. ove tačke, Federalna komisija može predložiti dodjelu jednokratne pomoći i kao akontaciju te pomoći.

 

2. Kriteriji za dodjelu jednokratne pomoći za saniranje šteta

 

X

Jednokratna pomoć za saniranje šteta na području općine koje su nastale djelovanjem prirodne ili druge nesreće može se dodjeljivati onda kada se utvrdi da su štete velike, da općina na čijem je području nastala prirodna ili druga nesreća svojim sredstvima ne može sanirati sve štete i da je kanton dodijelio dio sredstva, ali ona nisu dovoljna da se saniraju sve štete, a nastale štete su takve vrste koje onemogućavaju normalan život i rad ljudi na ugroženom području općine, pa je njihovo saniranje neophodno u što kraćem roku.
Odredbe stava 1. ove tačke važe i za kanton kada je nadležni organ kantona proglasio stanje prirodne ili druge nesreće na području kantona i da kanton svojim sredstvima nije u mogućnosti sanirati sve štete na području kantona.

 

IV – RAD FEDERALNE KOMISIJE

 

XI

Kada Federalna komisija primi zahtjev za dodjelu jednokratne pomoći, odmah je dužna razmotriti taj zahtjev i utvrditi prijedlog odluke za dodjelu pomoći, a ako se zahtjevu ne može udovoljiti Federalna komisija daje obrazloženje zašto se pomoć ne može dodijeliti.

 

1. Rješavanje zahtjeva za dodjelu jednokratne
pomoći za hitne intervencije

 

XII

Prilikom utvrđivanja prijedloga odluke za dodjelu jednokratne pomoći za hitne intervencije, Federalnakomisija u obzir uzim naročito sljedeće podatke:

orijentacionu veličinu područja zahvaćenog prirodnom ili drugom nesrećom izraženom u hektarima,
mogući broj ljudskih žrtava i broj teže i lakše povrijeđenih i oboljelih ljudi,
orijentacioni broj porušenih i oštećenih (teže i lakše) stambenih objekata,
orijentacioni broj premještenih ili evakuiranih građana,
orijentacioni broj porušenih i oštećenih (teže-lakše) infrastrukturnih objekata,
prvu preliminarnu procjenu štete izražene u finansijskim pokazateljima i poduzetim mjerama za čije se finansiranje pomoć traži i
datum kada je općina obavijestila kantonalni operativni centar civilne zaštite o donošenju odluke o proglašenju stanja prirodne ili druge nesreće na području općine i datum kada je kantonalni operativni centar civilne zaštite obavijestio Federalni operativni centar civilne zaštite o donošenju te odluke.

Procjenu podataka iz stava 1. ove tačke vrši Federalna komisija u skladu sa kriterijima iz tačke IX ove Odluke, i na osnovu tih kriterija priprema odgovarajući prijedlog odluke o dodjeli jednokratne pomoći za hitne intervencije koju donosi Vlada Federacije, odnosno Federalni štab prema odredbi tačke III stav 1. ove Odluke.

 

XIII

Dodjela jednokratne pomoći za hitne intervencije vrši se odlukom iz tačke XII stav 2. ove Odluke, koja sadrži sljedeće podatke:

naziv općine, odnosno kantona kojima se dodjeljuje pomoć,
iznos jednokratne pomoći,
namjene za koje se jednokratna pomoć može koristiti i
obavezu dostavljanja izvještaja iz tačke XVIII stav 2. ove Odluke.

U jednoj odluci može se odrediti jednokratna pomoć za više općina kojima je istovremeno dodijeljena jednokratna pomoć za hitne intervencije s tim da se za svaku općinu pojedinačno daju podatci iz stava 1. ove tačke.

 

2. Rješavanje zahtjev za dodjelu jednokratne
pomoći za saniranje šteta

 

XIV

Prilikom utvrđivanja prijedloga za dodjelu jednokratne pomoći za saniranje šteta nastalih djelovanjem prirodne ili druge nesreće, Federalna komisija u obzir uzima naročito sljedeće podatke:

Federalna komisija procjenu podataka iz stava 1. ove tačke vrši u skladu sa kriterijima iz tačke X ove Odluke.

 

XV

Dodjela jednokratne pomoći za saniranje šteta vrši se odlukom koja se izrađuje na način predviđen u odredbama tačke XIII ove Odluke.

 

XVI

Prilikom utvrđivanja prijedloga za dodjelu jednokratne pomoći za saniranje šteta u obzir se ne uzimaju sljedeće štete i to:

štete koje nastanu od prirodnih ili drugih nesreća zato što nisu bile poduzete propisane mjere zaštite ili zbog krajnjeg nemara ili zato što je šteta izazvana namjerno,
posredne štete (izgubljeni prihod zbog neobavljanja djelatnosti u oblasti transporta, ugostiteljstva, trgovine i drugim djelatnostima),
štete na dugogodišnjim nasadima (voćnjaci i vinogradi), osim u godini štete,
ako šteta nije prijavljena po postupku i u roku predviđenom ovom Odlukom,
štete nastale na objektima koji su izgrađeni bez dozvole za građenje.

 

XVII

Federalna komisija utvrđeni prijedlog odluke za dodjelu jednokratne pomoći dostavlja na odlučivanje nadležnom organu iz tačke III stav 1. ove Odluke i to:

ako se jednokratna pomoć dodjeljuje iz sredstava predviđenih u tački II alineja 1. ove Odluke, prijedlog odluke za dodjelu te pomoći se dostavlja Vladi Federacije,
ako se jednokratna pomoć dodjeljuje iz sredstava predviđenih u tački II alineje 2. ove Odluke, prijedlog odluke za dodjelu te pomoći dostavlja se Federalnom štabu.

 

V – OBAVEZE OPĆINA I KANTONA KOJIMA
JE DODIJELJENA JEDNOKRATNA POMOĆ

 

XVIII

Sredstva koja su dodijeljena kao jednokratna pomoć mogu se koristiti samo za namjene koje su navedene u odluci o dodjeli te pomoći.
Kantoni i općine kojima je dodijeljena jednokratna pomoć dužni su u roku tri mjeseca od dana objavljivanja odluke o dodjeli jednokratne pomoći u ''Službenim novinama Federacije BiH'', Vladi Federacije, odnosno Federalnom štabu dostaviti izvještaj o utrošku dodijeljene pomoći.
Vlada kantona i općinski načelnik su odgovorni za namjensko korištenje dodijeljene jednokratne pomoći iz tač. XIII i XV ove Odluke.

 

XIX

Nadzor nad primjenom ove Odluke vrši Federalna uprava.

 

VI – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

XX

Odluka o dodjeli jednokratne pomoći za hitne intervencije i odluka o dodjeli jednokratne pomoći za saniranje šteta objavljuju se u ''Službenim novinama Federacije BiH''.
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.

 

V broj 554/06
28. septembra 2006. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.