Koristeći se ovlastima koje su visokom predstavniku
date u članku V Aneksa 10. (Sporazum o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora)
Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je visoki
predstavnik konačni autoritet u zemlji glede tumačenja gorenarečenog Sporazuma
o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebice uzevši u obzir članak
II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem visoki predstavnik “pomaže, kada ocijeni
da je to neophodno, u rješavanju svih problema koji se pojave u svezi s provedbom
civilnog dijela Mirovnog ugovora”;
Pozivajući se na stavak XI.2 Zaključaka Konferencije za provedbu
mira održane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu
mira pozdravilo nakanu visokoga predstavnika da uporabi svoj konačni autoritet
u zemlji u svezi s tumačenjem Sporazuma o provedbi civilnog dijela Mirovnog
ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme sukladno gorenarečenom,
“donošenjem obvezujućih odluka, kada ocijeni da je to neophodno”, o određenim
pitanjima, uključujući i (prema točki (c) stavka XI.2) “mjere kojima se osigurava
provedba Mirovnog sporazuma na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine i njezinih
entiteta”;
Konstatirajući da je Vijeće za provedbu mira u svojoj Deklaraciji
donesenoj u Briselu 24. svibnja 2000. godine, u kontekstu naglašavanja ključnih
ekonomskih reformi potrebnih za stvaranje jedinstvenog gospodarskog prostora
i omogućavanje rasta privatnog sektora, između ostaloga, pozvalo organe vlasti
Bosne i Hercegovine da utvrde i uspostave adekvatne domaće izvore financiranja
za državni proračun, te dalje apeliralo na organe vlasti Bosne i Hercegovine
da nastave sa sveobuhvatnim reformama sustava oporezivanja i carina;
Uzimajući u obzir kominikej koji je na razini političkih
direktora donio Upravni odbor Vijeća za provedbu mira dana 21. studenog 2002.
godine, u kojem se Bosna i Hercegovina poziva da žurno usvoji ekonomske reforme
uključujući: “Ujedinjenje carinskog sustava kako bi se zaustavilo dupliciranje
poslova i pronevjera”, te “uvođenje PDV-a na državnoj razini kako bi se pojednostavio
i učinio učinkovitijim sustav oporezivanja, te pomoglo u smanjenju cjelokupnih
poreskih obveza”;
Uzimajući u obzir također Deklaraciju Upravnog odbora Vijeća
za provedbu mira donesenu dana 30. siječnja 2003. godine kojom je, u svezi
s procesom ekonomskih reformi, objavljeno “da uvođenje jedinstvene carinske
uprave i poreza na dodanu vrijednost (u daljem tekstu: PDV-a) na državnoj
razini predstavljaju suštinski dio ovoga procesa reformi”;
Imajući na umu pismo komesara za vanjske odnose Europske
unije, g. Christophera Pattena, od 21. siječnja 2003. godine, u kojem se nedvojbenim
riječima izjavljuje da će Europska unija inzistirati na uspostavi jedinstvene
carinske uprave i uvođenju PDV-a na državnoj razini prije no što bude razmatrala
zahtjev Bosne i Hercegovine u procesu stabilizacije i pridruživanja;
Uzimajuću u obzir zajedničku izjavu ministara vanjskih poslova
Europske unije sa sastanka Vijeća Evropske unije za opće poslove i vanjske
odnose održanog 27. siječnja 2003. godine, u kojoj se apelira na organe vlasti
Bosne i Hercegovine: “… da ubrzano nastave s provedbom reformi neophodnih
za napredak u procesu stabilizacije i pridruživanja, uključujući uspostavu
jedinstvenog sustava carina i PDV-a na državnoj razini”;
Uzimajući u obzir također kominikej koji je na razini političkih
direktora donio Upravni odbor Vijeća za provedbu mira dana 15. ožujka 2006.
godine, u kojem se organi vlasti Bosne i Hercegovine pozivaju da osiguraju
svoju potporu Upravi za indirektno oporezivanje i njezinom Upravnom odoboru;
Imajući na umu da je provedba Zakona o porezu na dodanu vrijednost
(“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 9/05 i 35/05) započela 1. siječnja
2006. godine, te da je stoga postojanje odgovarajuće uprave ključna komponenta
za osiguranje pravilne primjene PDV-a, i da, naročito u početnoj fazi primjene,
mogu biti potrebne žurne reakcije i djelovanje Upravnog odbora Uprave za indirektno
oporezivanje;
Uzimajući u obzir također članak 28. Zakona o sustavu indirektnog
oporezivanja u Bosni i Hercegovini, u kojem se predviđa mogućnost imenovanja
dodatnog člana Upravnog odbora koji bi obnašao dužnost predsjedatelja ovog
odbora i u kojem se zahtijeva od navedene osobe da posjeduje stručnost u odgovarajućoj
oblasti te da je pokazala visoke standarde poštenja i savjesnosti u obavljanju
svojeg posla;
Konstatitajući nadalje da je u proteklim godinama ostvaren značajan napredak
u reformi indirektnog oporezivanja pod predsjedateljstvom g. Jolyja Dixona
kao prvog predsjedatelja Upravnog odbora Uprave za indirektno oporezivanje
i da je sada od ključne važnosti da se u narednim mjesecima pravilno provede
prva faza uvođenja PDV-a;
Pozivajući se na raniju odluku visokog predstavnika br. 177/04
(“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 3/04 od 19. veljače 2004. godine)
prema kojoj je g. Dixon imenovan za prvog predsjedatelja Upravnog odbora Uprave
za indirektno oporezivanje na prvi mandat u trajanju godinu dana, i članak
2 iste odluke kojim se predviđa mogućnost produženja mandata prema nahođenju
visokog predstavnika;
Pozivajući se takođe na Odluku visokog predstavnika br. 332/05
(“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 08/05 od 21. veljače 2005. godine),
prema kojoj je prvi mandat gospodina Dixona produžen za još jednu godinu,
te Odluku visokog predstavnika br. 394/06 (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”,
br. 05/06 od 30. siječnja 2006. godine), prema kojoj je prvi mandat gospodina
Dixona dodatno produžen do 31. ožujka 2006. godine, uključujući i taj nadnevak;
Svjestan potrebe da se osigura kontinuirano rukovođenje Upravom za indirektno
oporezivanje pravovremenim imenovanjem predsjedatelja Upravnog odbora sustava
za indirektno oporezivanje;
Imajući na umu sveukupnost gore navedenih pitanja, visoki predstavnik donosi
sljedeću:
ODLUKU
o produženju mandata prvog predsjedatelja Upravnog odbora Uprave za indirektno
oporezivanje
Članak 1.
Ovom Odlukom se produžuje mandat g. Jolyja Dixona na dužnosti prvog predsjedatelja Upravnog odbora sustava za indirektno oporezivanje (u daljem tekstu: predsjedatelj), prema predviđenom u članku 28. stavak 1. Zakona o sustavu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 44/03 i 52/04) do 30. lipnja 2006. godine, uključujući i taj nadnevak.
Članak 2.
Gospodin Joly Dixon će nastaviti obnašati dužnost predsjedatelja pod istim uvjetima koji su utvrđeni i definirani u Odluci visokog predstavnika br. 177/04 o imenovanju prvog predsjedatelja Upravnog odbora sustava za indirektno oporezivanje.
Članak 3.
Ova Odluka stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje u “Službenom
glasniku Bosne i Hercegovine”, “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine”
i “Službenom glasniku Republike Srpske”.
Sarajevo, 7. travnja 2006. godine
Dr. Christian Schwarz-Schilling
Visoki predstavnik