U R E D B U
O DOPUNSKIM POSLOVIMA OSNOVNE
DJELATNOSTI I POSLOVIMA POMOĆNE
DJELATNOSTI IZ NADLEŽNOSTI ORGANA
DRŽAVNE SLUŽBE KOJE OBAVLJAJU
NAMJEŠTENICI
I-TEMELJNE ODREDBE
Članak 1.
Ovom Uredbom, sukladno zakonu, uređuje se sadržaj dopunskih poslova osnovne
djelatnosti i poslovima pomoćne djelatnosti (u daljnjem tekstu: poslovi dopunske
i poslovi pomoćne djelatnosti) koje obavljaju namještenici, određuje vrsta,
složenost i uvjeti za vršenje tih poslova i utvrđuju kategorije radnih mjesta
namještenika u federalnim, kantonalnim, gradskim i općinskim organima državne
službe (u daljnjem tekstu: organi državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine
(u daljnjem tekstu: Federacije) sukladno Zakonu o namještenicima u organima
državne službe u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Zakon o
namještenicima)
Članak 2.
Poslovi dopunske i poslovi pomoćne djelatnosti predstavljaju poslove koji su
vezani za poslove koji su neposredno vezani za poslove osnovne djelatnosti koji
su utvrđeni u Uredbi o poslovima osnovne djelatnosti iz nadležnosti organa državne
službe koje obavljaju državni službenici, uvjetima za vršenje tih poslova i
ostvarivanju određenih prava iz radnog odnosa (''Službene novine Federacije
BiH'', broj 35/04) i služe za obavljanje poslova osnovne djelatnosti koji su
utvrđeni u toj Uredbi.
Članak 3.
Poslove dopunske i poslove pomoćne djelatnosti, predviđene ovom uredbom, vrše
namještenici više, srednje i niže školske spreme, na način i pod uvjetima koji
su utvrđeni ovom Uredbom.
II-POSLOVI DOPUNSKE I POSLOVI POMOĆNE DJELATNOSTI
Članak 4.
Poslovi dopunske i poslovi pomoćne djelatnosti iz nadležnosti organa državne
službe, sukladno članku 6. Zakona o namještenicima, sastoje se od dvije vrste,
i to:
1) dopunski poslovi osnovne djelatnosti,
2) poslovi pomoćne djelatnosti.
1.Dopunski poslovi osnovne djelatnosti
Članak 5.
Dopunski poslovi osnovne djelatnosti dijele se u sljedeće skupine:
1) stručno-operativne,
2) informacijsko-dokumentacijske,
3) računovodstveno-materijalne,
4) administrativno-tehničke poslove.
Članak 6.
U skupinu stručno-operativnih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) obavljanje poslova koji se odnose na geodetsko i drugo snimanje, mjerenje
i računanje površina i određivanje parcela radi izrade zemljišnih evidencija
i obavljanje drugih poslova pripremnog karaktera u toj oblasti, kao i obavljanje
sličnih poslova u drugim oblastima.
2) pripremanje uzoraka materijala (laboratorijski i slično), vršenje ispitivanje
iz određene oblasti (hrane, vode i drugih materijala) i tehničko i drugo dokumentiranje
određenih činjenica,
3) prikupljanje i obrada određenih podataka koji služe za utvrđivanje cijena
predviđenih za određene oblasti, procjenu stanja u oblasti i vođenje propisanih
evidencija, kao i za izradu informacija, analiza izvješća i drugih analitičkih
materijala iz odgovarajuće oblasti.
4) obavljanje poslova koji se odnose na korištenje poslovnih prostora i stanova,
kontrola korištenja tih prostora i stanova, kontrola korištenja tih prostora
i stanova, plaćanje zakupnina i izdavanje odgovarajućih akata o tim pitanjima,
5) prikupljanje određenih podataka putem kontrolora, anketara, popisivača i
slično i izrada odgovarajućih materijala o tim pitanjima,
6) vršenje svih drugih stručno-operativnih poslova koji nisu obuhvaćeni u odredbama
toč. 1. do 6. ovog članka, a ne spadaju u poslove osnovne djelatnosti.
Poslovi iz stavka 1. ovog članka, po složenosti, razvrstavaju se na sljedeća radna mjesta namještenika, i to:
1) poslovi iz točke 1. su složeni i vrše se na radnom mjestu – viši samostalni
referent,
2) poslovi iz toč. 2. do 4. su djelomično složeni i vrše se na radnom mjestu
– viši referent,
3) poslovi iz točke 5. su jednostavni i vrše se na radnom mjestu – referent.
Članak 7.
U skupini informacijsko-dokumentacijskih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) unošenje, koordinacija i logička provjera podataka, administracija WEB stranice,
mreže (LAN) i baze podataka,
2) vođenje projektne dokumentacije, izrada generiranih izvješća po potrebi,
kao i koordinacija održavanja opreme i implementacije back up strategija,
3) unošenje podataka i izrada generiranih izvješća, vođenje obračuna o informacijsko
komunikacijskoj opremi, kao i implementacija back up strategije (arhiviranje
dokumenata po uputama),
4) obavljanje poslova operatera na sredstvima veze (prikupljanje podataka, njihovo
sređivanje i distribucija nadležnim organima i vršenje drugih sličnih poslova),
5) prikupljanje, sređivanje i obrada podataka koji se dostavljaju statistici
i vršenje razmjene podataka s drugim organima i pravnim osobama i drugim subjektima,
kao i ustrojavanje, vođenje i ažuriranje baze podataka iz određene oblasti,
6) prikupljanje, sređivanje i obrada podataka za vršenje pojedinih informacijsko-dokumentacijskih
poslova,
7) vršenje svih drugih poslova koji spadaju u informacijsko dokumentacijske
poslove koji nisu obuhvaćeni u odredbama toč. 1. do 6. ovog članka, a ne spadaju
u poslove osnovne djelatnosti,
Poslovi iz stavka 1. ovog članka, po složenosti, razvrstavaju se na sljedeća radna mjesta namještenika, i to:
1) poslovi iz točke 1. su složeni i vrše se na radnom mjestu – viši samostalni
referent,
2) poslovi iz točke 2. su manje složeni i vrše se na radnom mjestu – samostalni
referent,
3) poslovi iz toč. 3. do 5. su djelomično složeni i vrše se na radnom mjestu
– viši referent,
4) poslovi iz točke 6. su jednostavni i vrše se na radnom mjestu – referent.
Članak 8.
U skupinu računovodstveno-materijalnih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) pripremanje i analiza podataka i dokumenata koji su potrebni za izradu proračuna,
2) vršenje zaključnih knjiženja i izrada godišnjeg obračuna proračuna,
3) računska obrada, kontiranje i knjiženje situacija po ugovorima i knjiženje
ostalih financijskih dokumenata,
4) popunjavanje propisanih obrazaca svih vrsta izvješća i obračuna (periodični
i godišnji,
5) vođenje, kontrola i usuglašavanje knjigovodstvene evidencije za sve vrste
uplata tražbina, kao i naknada i drugih tražbina,
6) prikupljanje i vođenje evidencije podataka o obvezama stranaka u svezi zakupa
prostora ili plaćanja drugih obveza, promjene podataka i obavještavanje stranaka
o promjenama i obvezama,
7) obračunavanje plaća i naknada za uposlene, određivanje tih podataka i vođenje
odgovarajućih evidencija i o tim podacima izdavanje uvjerenja i drugih akata,
kao i određivanje svih vrsta uplata, naknada i drugih primanja korisnika usluga,
8) vršenje blagajničkog poslovanja i o tome vođenje propisane evidencije,
9) vođenje evidencije stalnih sredstava i njezino ažuriranje,
10)prikupljanje i sređivanje podataka i nabavljanje uredskog i drugog
potrošnog materijala i drugih materijalno-tehničkih sredstava i opreme,
skladištenje i čuvanje toga materijala, sredstava i opreme i vođenje
evidencije utroška potrošenog materijala, sredstava i opreme,
11)vršenje svih drugih poslova iz oblasti materijalnog, računovodstvenog i
financijskog poslovanja koji nisu obuhvaćeni u odredbama toč. 1. do 10.
stavka 1. ovoga članka,
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka, po složenosti, razvrstavaju se na sljedeća radna mjesta namještenika, i to:
1) poslovi iz toč. 1. do 3. su složeni i vrše se na radnom mjestu – viši samostalni
referent,
2) poslovi iz toč. 4. i 5. su manje složeni i vrše se na radnom mjestu – samostalni
referent,
3) poslovi iz toč. 6. do 9. su djelomično složeni i vrše se na radnom mjestu
– viši referent,
4) poslovi iz točke 10. su jednostavni i vrše se na radnom mjestu – referent,
Članak 9.
U skupinu administrativno-tehničkih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) pripremanje dokumentacije o pitanjima koja se odnose na radne odnose državnih
službenika i namještenika i pripremanje nacrta rješenja i drugih pojedinačnih
akata o tim pitanjima,
2) pripremanje dokumentacije o pitanjima koja se odnose na registraciju udruga,
fondacija i vođenje registara o tima pitanjima, kao i izdavanje uvjerenja o
činjenicama iz toga registra,
3) primanje podnesaka stranaka, izdavanje potvrda o primljenim podnescima, davanja
informacija strankama o potrebnoj dokumentaciji za ostvarivanje određenih prava
ili izvršavanje obveza, naplata i poništavanje administrativne pristojbe,
4) vođenje personalne evidencije uposlenih, izdavanje uvjerenja o podacima iz
te evidencije i ažuriranje podataka te evidencije, prijavljivanje i odjavljivanje
uposlenih za zdravstveno, mirovinsko i invalidsko osiguranje,
5) vođenje službenih evidencija, ažuriranje i izdavanje uvjerenja i drugih akata
o činjenicama iz tih evidencija,
6) vođenje biračkih spiskova i njihovo ažuriranje,
7) vođenje knjiga rođenih, vjenčanih i umrlih i knjige državljana BiH i izdavanje
uvjerenja o podacima iz tih evidencija,
8) obavljanje svih poslova na izdavanju radnih knjižica, zamjene knjižica i
izdavanje duplikata knjižica, kao i drugih poslova koji se odnose na te knjižice,
9) poslovi uredskog i arhivskog poslovanja,
10)ovjeravanje rukopisa, prepisa i potpisa,
11)tehnički poslovi za potrebe rukovoditelja organa državne službe,
12)vršenje svih drugih poslova koji spadaju u administrativno-tehničke
poslove koji nisu obuhvaćeni odredbama toč. 1. do 11. ovoga članka.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka, po složenosti razvrstavaju se na radna mjesta namještenika, i to:
1) poslovi iz toč. 1. i 2. su složeni i vrše se na radnom mjestu – viši samostalni
referent,
2) poslovi iz toč. 3. do 11. su djelomično složeni i vrše se na radnom mjestu
– viši referent,
3) poslovi iz točke 12. su jednostavni i vrše se na radnom mjestu – referent.
2.Poslovi pomoćne djelatnosti
Članak 10.
Poslovi pomoćne djelatnosti dijele se u sljedeće skupine:
1) operativno-tehnički, i
2) pomoćni poslovi.
Članak 11.
U skupinu operativno-tehničkih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) instaliranje, testiranje i održavanje računarske opreme, kao i montiranje,
demontiranje i održavanje telekomunikacijskih uređaja i instalacija u telefonskoj
i radio mreži,
2) investicijsko i tekuće održavanje objekata, uređaja, instalacija i tehničkih
sredstava rada i opreme,
3) obavljanje poslova operativnog organiziranja i nadzora vršenja zatvorske
straže,
4) obavljanje poslova koji se odnose na poštanske i telefonske usluge koje nisu
obuhvaćene poslovima iz točke 1. ovoga stavka kao i poslove ugostiteljstva,
5) obavljanje poslova unutarnjeg i vanjskog osiguranja ljudi i imovine, odnosno
objekata,
6) obrada materijala na računaru po prijepisu ili diktatu (prijepisi tekstova,
tabela i sl.), vođenje i ažuriranje baze podataka i izrada izvješća i drugih
akata o podacima iz baze podataka, kao i obavljanje poslova tehničkog crtača
(kompjutorom ili ručno),
7) upravljanje motornim vozilima i održavanje vozila,
8) rukovanje uređajima za kopiranje, umnožavanje, uvezivanje, skeniranje i mikrofilmovanje
materijala ili tiskanje materijala,
9) obavljanje stenografskih poslova i poslova snimanja sjednica putem tehničkih
sredstava,
10)vršenje svih drugih operativno-tehničkih poslova koji nisu obuhvaćeni
odredbama toč. 1. do 9. ovoga članka.
Poslovi iz stavka 1. ovoga članka, po složenosti razvrstavaju se na sljedeća radna mjesta namještenika, i to:
1) poslovi iz toč. 1. do 5. stavka 1. ovoga članka, mogu se rasporediti u složene,
manje složene, djelomično složene i jednostavne što ovisi od vrste i načina
obavljanja poslova i značaja i odgovornosti u obavljanju tih poslova s tim da
se u složenije poslove određuju oni poslovi za koje se procijeni da je za njihovo
obavljanje neophodna viša školska sprema ili ako je posebnim propisom predviđeno
da određene poslove mogu vršiti samo osobe više školske spreme,
2) poslovi iz toč. 6. i 7. su djelomično složeni i vrše se na radnom mjestu
– viši referent,
3) poslovi iz toč. 8. i 9. su jednostavni i vrše se na radnom mjestu – referent.
Članak 12.
U skupinu pomoćnih poslova spadaju sljedeći poslovi:
1) pakovanje i otpremanje službene pošte i kurirski poslovi,
2) održavanje čistoće,
3) drugi pomoćni poslovi (utovar robe i MTS i opreme i slično).
III-UVJETI ZA VRŠENJE POSLOVA DOPUNSKE I
POSLOVA POMOĆNE DJELATNOSTI
Članak 13.
Poslovi dopunske i poslovi pomoćne djelatnosti iz nadležnosti organa državne
službe, utvrđeni u odredbama čl. 6. do 9. i čl. 11. i 12. ove Uredbe, mogu vršiti
namještenici koji ispunjavaju opće uvjete utvrđene zakonom i drugim propisima
i sljedeće posebne uvjete: vrstu i stupanj školske spreme, odnosno stručne spreme,
stručni ispit, radni staž, poseban odgovarajući oblik stručnog osposobljavanja,
poznavanje stranog jezika, rada na računaru i druge uvjete koji se utvrde u
pravilniku o unutarnjoj organizaciji organa državne službe.
Članak 14.
Pod vrstom i stupnjem školske spreme odnosno stručne spreme, u smislu ove Uredbe,
podrazumijeva se završno školovanje određene razine i vrste u nadležnoj školskoj
instituciji o čemu je izdata javna isprava, sukladno Zakonu.
Članak 15.
U odnosu na školsku spremu i radni staž namještenik mora imati sljedeće uvjete:
1) na složenim poslovima i manje složenim poslovima – završenu višu školu,
odnosno VI/1 stupanj stručne spreme odgovarajućeg smjera i radni staž poslije
završene više škole u trajanju, i to:
- za višeg samostalnog referenta – najmanje godinu dana radnog staža,
- za samostalnog referenta – najmanje devet mjeseci radnog staža,
2) na djelomično složenim i jednostavnim poslovima – završenu srednju školu
odgovarajućeg smjera i radni staž u trajanju, i to:
- za višeg referenta i VKV radnika – najmanje deset mjeseci radnog staža,
- za referenta i KV radnika – prema potrebi, radni staž do šest mjeseci.
3) na pomoćnim poslovima – završenu osnovnu školu.
Članak 16.
Na radnom mjestu šefa unutarnje organizacijske jedinice za koje je potrebna
viša školska sprema, namještenik mora imati najmanje tri godine radnog staža
nakon stjecanja više školske spreme.
Na radnom mjestu šefa unutarnje organizacijske jedinice za koje je potrebna
srednja školska sprema, namještenik mora imati najmanje dvije godine radnog
staža nakon stjecanja srednje školske spreme.
Članak 17.
Na poslovima iz članka 11. stavak 1. toč. 3. i 5. ove Uredbe, mogu raditi namještenici
koji ispunjavaju uvjete utvrđene u Zakonu o agencijama za zaštitu ljudi i imovine
(''Službene novine Federacije BiH'', broj 50/02) i drugim propisima.
Članak 18.
Pod odgovarajućim smjerom školske spreme iz članka 15. toč. 1. i 2. ove Uredbe,
podrazumijeva se vrsta više, odnosno vrsta srednje škole čije je obrazovanje
namijenjeno za vršenje poslova koji su sadržani u opisu poslova radnog mjesta
namještenika koji su utvrđeni u pravilniku o unutarnjoj organizaciji organa
državne službe.
Članak 19.
Kao radni staž predviđen u članku 15. ove Uredbe, računa se radni staž ostvaren
poslije završene više odnosno srednje škole, s tim da se u radni staž računa
i vježbenički i volonterski staž, ostvaren sukladno Zakonu.
Članak 20.
Pod stručnim ispitom podrazumijeva se ispit položen pred povjerenstvom iz članka
31. stavak 2. Zakona o namještenicima, po propisu donesenom na temelju članka
32. stavak 6. Zakona o namještenicima.
Sukladno odredbi članka 31. stavak 1. Zakona o namještenicima, stručni ispit
polažu namještenici i vježbenici koji vrše poslove iz čl. 6. do 9. ove Uredbe.
Stručni ispit polažu i volonteri nakon obavljenog volonterskog staža.
Članak 21.
Pod posebnim odgovarajućim oblikom stručnog osposobljavanja iz članka 13. ove
Uredbe, podrazumijeva se završetak određene stručne obuke (tečaj, seminar i
sl.), koja je utvrđena kao uvjet u pravilniku o unutarnjoj organizaciji organa
državne službe za obavljanje poslova određenog radnog mjesta.
Članak 22.
Posebni uvjeti iz članka 13. ove Uredbe, utvrđuju se u pravilniku o unutarnjoj
organizaciji organa državne službe, u okviru sistematizacije radnih mjesta,
a sukladno odredbama čl.14. do 21. ove Uredbe.
IV – KATEGORIJE RADNIH MJESTA NAMJEŠTENIKA
U ORGANIMA DRŽAVNE SLUŽBE
Članak 23.
Za obavljanje poslova iz nadležnosti organa državne službe, koji su utvrđeni
u čl. 6. do 9. i čl. 11. i 12. ove Uredbe, utvrđuju se sljedeće kategorije (vrste)
radnih mjesta namještenika:
1) za namještenike više školske spreme:
- šef unutarnje organizacijske jedinice,
- viši samostalni referent,
- samostalni referent,
2) za namještenike srednje školske spreme:
- šef unutarnje organizacijske jedinice,
- viši referent, odnosno VKV radnik,
- referent, odnosno KV radnik,
3) za namještenike s osnovnom školom:
- pomoćni radnik, odnosno NK radnik.
Kategorije radnih mjesta iz stavka 1. ovog članka, služe za utvrđivanje radnih mjesta namještenika u pravilniku o unutarnjoj organizaciji organa državne službe, kao i za utvrđivanje platnih razreda i koeficijenata za plaće namještenika u organima državne službe što se vrši aktom organa navedenih u članku 41. Zakona o namještenicima.
Članak 24.
Prilikom utvrđivanja opisa poslova za radna mjesta namještenika iz članka 23.
stavak 1. ove Uredbe, u pravilniku o unutarnjoj organizaciji organa državne
službe, polazi se od toga da se poslovi iz čl. 6. do 9. i čl. 11. i 12. ove
Uredbe, rasporede prema sljedećim:
1) za šefa unutarnje organizacijske jedinice za koje je potrebna viša školska
sprema određuju se poslovi koji se odnose na rukovođenje organizacijskom jedinicom
i poslovi koje treba neposredno da vrši iz nadležnosti organizacijske jedinice
kojom rukovodi i da je odgovoran za rad te jedinice,
2) za višeg samostalnog referenta određuju se složeni poslovi iz određene oblasti
za čije je vršenje predviđena viša školska sprema,
3) za samostalnog referenta određuju se manje složeni poslovi iz određene oblasti
za čije je vršenje potrebna završena viša školska sprema,
4) za šefa unutarnje organizacijske jedinice za koje je potrebna srednja školska
sprema određuju se poslovi koji se odnose na rukovođenje jedinicom i poslovi
koje treba neposredno da vrši iz nadležnosti jedinice kojom rukovodi i da je
odgovoran za rad te jedinice,
5) za višeg referenta određuju se djelomično složeni poslovi iz određene oblasti
za čije je vršenje predviđena srednja školska sprema, odnosno VKV radnik odgovarajuće
struke,
6) za referenta određuju se jednostavni poslovi iz određene oblasti za čije
je vršenje potrebna završena srednja stručna sprema, odnosno KV radnika odgovarajuće
struke,
7) za pomoćne radnike, odnosno NK radnike određuju se pomoćni poslovi za čije
je vršenje potrebna osnovna škola.
Za obavljanje određenih poslova iz članka 11. toč. 1. do 5. i toč. 7. i 8. ove Uredbe, za čije je obavljanje predviđena srednja stručna sprema, mogu se odrediti i VKV radnici, odnosno KV radnici odgovarajuće struke ako se procijeni da te poslove mogu vršiti radnici te struke.
V – NAČIN UTVRĐIVANJA RADNIH MJESTA
NAMJEŠTENIKA U PRAVILNIKU O UNUTARNJOJ
ORGANIZACIJI ORGANA DRŽAVNE SLUŽBE
Članak 25.
Svako radno mjesto namještenika utvrđuje se tako da sadrži sljedeće elemente:
naziv radnog mjesta, opis poslova, uvjete za vršenje poslova, vrstu djelatnosti
(navesti dopunski poslovi osnovne djelatnosti, ili poslovi pomoćne djelatnosti),
naziv skupine poslova, status izvršitelja, pozicija radnog mjesta i broj izvršitelja,
a onda nazivi propisa koji se koriste u vršenju poslova radnog mjesta.
Elementi radnog mjesta predviđeni u stavku 1. ovoga članka, utvrđuju se sukladno
odgovarajućim odredbama čl. 6. do 24. ove Uredbe, ovisno od toga o kojem se
elementu radi.
Kod elemenata – uvjeti za vršenje poslova, konkretno se određuju više, odnosno
srednje škole (poimenično naziv škole), stručni ispit, radni staž i drugi potrebni
uvjeti, a sve prema uvjetima koji su utvrđeni u odredbama čl. 13. do 23. ove
Uredbe.
Članak 26.
Poslovi iz nadležnosti organa državne službe koji spadaju u poslove dopunske
i poslove pomoćne djelatnosti koji su utvrđeni u odredbama čl. 6. do 9. i čl.
11. i 12. ove Uredbe, razvrstavaju se na radna mjesta namještenika iz članka
23. stavak 1. ove Uredbe, u pravilniku o unutarnjoj organizaciji, na sljedeći
način:
1) prvo se utvrđuje opis poslova za svako radno mjesto namještenika, a onda
se na osnovu kriterija iz stavka 1. odgovarajuće odredbe čl. 6. do 9. i čl.
11. i 12. ove Uredbe, utvrđuje skupina u koju poslovi radnog mjesta spadaju,
2) kada se prema odredbi stavka 1. točka 1. ovoga članka, utvrdi skupina u koju
poslovi spadaju, onda se na temelju iste odredbe na temelju koje je određena
skupina, ali sada na temelju stavka 2. te odredbe, određuje složenost poslova
koji istodobno određuju i poziciju radnog mjesta namještenika u koju to radno
mjesto spada.
Pozicija radnog mjesta namještenika koja bude utvrđena upisuje se u naziv radnog mjesta.
Članak 27.
Ako neki od poslova iz nadležnosti organa državne službe koji se odnose na poslove
dopunske i poslove pomoćne djelatnosti nije obuhvaćen odredbama čl. 6. do 9.
i čl. 11. do 12. ove Uredbe, njihovo razvrstavanje u određenu skupinu vrši se
prema vrsti poslova u onu skupinu, kojoj prema kriterijima iz tih odredaba Uredbe,
najbliže ili u najvećem obujmu pripadaju ti poslovi, a onda se sukladno istoj
odredbi, a na način utvrđen u odredbi članka 26. stavak 1. točka 2. ove Uredbe,
utvrđuje složenost poslova i po osnovu složenosti pozicija tog radnog mjesta
namještenika
Ako su u opisu poslova nekog radnog mjesta namještenika predviđeni poslovi iz
dvije ili više skupina iz čl. 6. do 9. st. 11 i 12. ove Uredbe, u tom slučaju
kod elemenata – naziv skupine poslova treba navesti svaku skupinu u koju spadaju
opisani poslovi i odrediti onaj stupanj složenosti poslova koji odgovara kriterijima
iz čl. 6. do 9. i čl. 11. i 12. ove Uredbe, a pozicija toga radnog mjesta određuje
se samo prema najvišem stupnju složenosti poslova koji su određeni za svaku
od navedenih skupina poslova.
VI-PRIMJENA OVE UREDBE NA DRUGE ORGANE I SLUŽBE
Članak 28.
Odredbe ove Uredbe na odgovarajući način primjenjuju se i na namještenike koji
taj status imaju u stručnim i drugim službama organa vlasti koji su predviđeni
u članku 73. Zakona o namještenicima, ako posebnim zakonom ili drugim propisom
nije drukčije određeno
VII-PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 29.
Organi državne službe dužni su u roku od četiri mjeseca od dana stupanja na
snagu ove Uredbe, uskladiti pravilnike o unutarnjoj organizaciji, u odnosu na
radna mjesta namještenika sa odredbama ove Uredbe.
U roku od 30 dana od dana usklađivanja pravilnika o unutarnjoj organizaciji
prema stavku 1. ovoga članka, rukovoditelj organa državne službe dužan je donijeti
rješenja kojima će namještenike koji se toga momenta zateknu na radu u organu
državne službe, rasporediti na radna mjesta namještenika koja se utvrde u tom
pravilniku i za koje oni ispunjavaju utvrđene uvjete.
Radna mjesta namještenika koja, nakon rasporeda prema stavku 2. ovoga članka,
ostanu upražnjena, popunjavaju se sukladno Zakonu o namještenicima.
Članak 30.
Namještenici koji su se na dan stupanja na snagu ove Uredbe, odnosno na dan
usklađivanja pravilnika o unutarnjoj organizaciji prema odredbi članka 29. stavak
2. ove uredbe, zateknu na radu u organu državne službe, a nemaju radni staž
utvrđen u čl. 15. i 16. ove uredbe, mogu se rasporediti na radno mjesto namještenika
za koje ispunjavaju sve ostale uvjete neovisno od toga što nemaju propisani
radni staž.
Članak 31.
Danom stupanja na snagu ove Uredbe prestaje da važi Uredba o poslovima osnovnih
djelatnosti i pomoćno-tehničkim poslovima i uvjetima za njihovo vršenje u organima
uprave i službama za upravu u Federaciji Bosne i Hercegovine ''Službene novine
Federacije BiH'', br. 42/98 i 12/00).
Članak 32.
Ova Uredba stupa na snagu osmog dana od dana objave u ''Službenim novinama Federacije
BiH''
V broj 596/05
17. studenoga 2005. godine
Sarajevo
Premijer
Dr. Ahmet Hadžipašić, v.r.