Koristeći se ovlaštenjima koja su Visokom predstavniku data u članu V Aneksa 10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja gore navedenog Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir član II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik “pomaže, kada ocijeni da je to neophodno, u rješavanju svih problema koji se pojave u vezi sa implementacijom civilnog dijela Mirovnog ugovora”;
Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka Konferencije za implementaciju mira održane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijeće za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u vezi sa tumačenjem Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme u skladu sa gore navedenim “donošenjem obavezujućih odluka, kada ocijeni da je to neophodno”, o određenim pitanjima, uključujući i (prema tački (c) stava XI.2) “mjere kojima se obezbjeđuje implementacija Mirovnog sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Konstatujućida je Vijeće za implementaciju mira u svojoj Deklaraciji donesenoj u Briselu 24. maja 2000. godine, u kontekstu naglašavanja ključnih ekonomskih reformi potrebnih za stvaranje jedinstvenog ekonomskog prostora i omogućavanje rasta privatnog sektora, između ostaloga, pozivalo organe vlasti Bosne i Hercegovine da utvrde i uspostave adekvatne domaće izvore finansiranja za državni budžet, te dalje apelovalo na organe vlasti Bosne i Hercegovine da nastave sa sveobuhvatnim reformama sistema oporezivanja i carina;
Uzimajući u obzir Kominike koji je na nivou političkih direktora donio Upravni odbor Vijeća za implementaciju mira dana 21. novembra 2002. godine, u kojem se Bosna i Hercegovina poziva da hitno usvoji ekonomske reforme uključujući: “Ujedinjenje carinskog sistema kako bi se zaustavilo dupliciranje poslova i pronevjera”, te “uvođenje PDV-a na državnom nivou kako bi se pojednostavio i učinio efikasnijim sistem oporezivanja, te pomoglo u smanjenju cjelokupnih poreskih obaveza”;
Uzimajući u obzir takođe Deklaraciju Upravnog odbora Vijeća za implementaciju mira donesenu dana 30. januara 2003. godine kojom je, u vezi sa procesom ekonomskih reformi, objavljeno da uvođenje jedinstvene carinske uprave i PDV-a na državnom nivou predstavljaju suštinski dio ovog procesa reformi;
Imajući na umu pismo komesara za vanjske odnose Evropske unije, g. Christophera Pattena, od 21. januara 2003. godine, u kojem se nedvosmislenim riječima izjavljuje da će Evropska unija insistirati na uspostavi jedinstvene carinske uprave i uvođenju PDV-a na državnom nivou prije nego što bude razmatrala zahtjev Bosne i Hercegovine u procesu stabilizacije i pridruživanja;
Imajući na umu zajedničku izjavu ministara vanjskih poslova Evropske unije sa sastanka Vijeća Evropske unije za opšte poslove i vanjske odnose održanog 27. januara 2003. godine, u kojoj se apeluje na organe vlasti Bosne i Hercegovine: “… da ubrzano nastave sa provedbom reformi neophodnih za napredak u procesu stabilizacije i pridruživanja, uključujući uspostavu jedinstvenog sistema carina i PDV-a na državnom nivou”;
Imajući na umuda je ključna komponenta PDV-a zapravo postojanje odgovarajuće uprave potrebne kako bi se započelo s provedbom i uvođenjem PDV-a, kao i to da se pred Bosnom i Hercegovinom nalazi čitav niz značajnih administrativnih prepreka koje je potrebno prevazići te da, u skladu s tim, postoji i potreba za hitnim djelovanjem višeg rukovodstva te uprave;
Uzimajući u obzirtakođe član 28. Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini, u kojem se predviđa mogućnost imenovanja dodatnog člana Upravnog odbora koji bi obavljao funkciju predsjednika ovog odbora i u kojem se zahtijeva od navedenog lica da posjeduje stručnost u odgovarajućoj oblasti te da je pokazalo visoke standarde poštenja i savjesnosti u obavljanju svog posla;
Konstatujući nadaljeda je u protekloj godini ostvaren značajan napredak u reformi indirektnog oporezivanja pod predsjedavanjem g. Jolyja Dixona kao prvog predsjedavajućeg Upravnog odbora sistema za indirektno oporezivanje i da je sada od ključne važnosti da se uvođenje PDV-a dovrši u narednim mjesecima;
Pozivajući se na raniju odluku Visokog predstavnika br. 177/04 od 14. januara 2004. god. o predsjedavajućem Upravnog odbora sistema indirektnog oporezivanja (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 3/04 od 19. 02. 2004) prema kojoj prvi mandat gospodina Dixona ističe 14. januara 2005. god. i prepoznavajući potrebu za produženjem prvog mandata predsjedavajućeg, pod istim uslovima koji su utvrđeni odlukom o njegovom imenovanju;
Pozivajući se takođe na pismo predsjedavajućeg Vijeća ministara Bosne i Hercegovine od 13. januara 2005. godine kojim se traži od Visokog predstavnika da omogući produženje mandata prvog predsjedavajućeg Upravnog odbora sistema indirektnog oporezivanja;
Imajući na umu sveukupnost gore navedenih pitanja, Visoki predstavnik donosi sljedeću:
ODLUKU
O produženju mandata prvog predsjedavajućeg Upravnog odbora sistema za indirektno oporezivanje
Član 1.
Ovom Odlukom se utvrđuje produženje mandata g. Jolyja Dixona na funkciji prvog predsjedavajućeg Upravnog odbora sistema za indirektno oporezivanje (u daljem tekstu: predsjedavajući), predviđenoj prema članu 28. stav 1. Zakona o sistemu indirektnog oporezivanja u Bosni i Hercegovini (“Službeni glasnik Bosne i Hercegovine”, br. 44/03 and 52/04) na dodatni period u trajanju od jedne godine.
Član 2.
Gospodin Joly Dixon će nastaviti da obavlja funkciju predsjedavajućeg pod istim uslovima koji su utvrđeni u Odluci Visokog predstavnika br. 177/04 o imenovanju prvog predsjedavajućeg Upravnog odbora sistema za indirektno oporezivanje.
Član 3.
Ova Odluka stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje u “Službenom glasniku Bosne i Hercegovine”, “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine” i “Službenom glasniku Republike Srpske”.
Sarajevo, 14. januar 2004. godine