Z A K O N

O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O SLOBODNIM ZONAMA

 

 

Članak 1.

 

U Zakonu o slobodnim zonama («Službene novine Federacije BiH», broj 2/95) članak 7. mijenja se i glasi:

«U slobodnoj zoni mogu se obavljati proizvodne, komercijalne i uslužne djelatnosti (bankarski i drugi novčani poslovi, usluge osiguranja i reosiguranja imovine i osoba i sl.).

Proizvodnom djelatnošću smatra se proizvodnja čiji su proizvodi prošli kroz izvjestan proces prerade ili obrade u slobodnoj zoni.

U slobodnoj zoni nije dopušteno obavljanje djelatnosti i gradnja objekata koji ugrožavaju okolicu, zdravlje ljudi, materijalna dobra i sigurnost zemlje i nisu sukladni Zakonu o upravljanju otpadom, Zakonu o zaštiti zraka, Zakonu o zaštiti voda, Zakonu o zaštiti okoliša i Zakonu o zaštiti prirode («Službene novine Federacije BiH», broj 33/03) i podzakonskom aktu o pogonima i postrojenjima za koje je obvezna procjena utjecaja na okolicu i pogonima i postrojenjima koji mogu biti izgrađeni i pušteni u rad samo ako imaju okolišno dopuštenje.»

 

Članak 2.

 

  Članak 8. stavak 1. mijenja se i glasi:

  «Osnivači slobodne zone mogu biti jedna ili više domaćih ili stranih pravnih i fizičkih osoba (u daljnjem tekstu: Osnivači slobodne zone).»

  Stavak 2. briše se.

  Stavak 4. točka 7. mijenja se i glasi:

  «Ostale odredbe propisane zakonima kojima se uređuje osnivanje pravnih osoba.»

  Stavak 5. briše se.

 

Članak 3.

 

  Iza članka 8. dodaju se novi čl. 8.a., 8.b. i 8.c., koji glase:

 

«Članak 8.a.

Gospodarsko društvo za upravljanje zonom podnosi Vladi Federacije BiH, putem Federalnog ministarstva trgovine (u daljnjem tekstu: Nadležno ministarstvo), zahtjev za davanje suglasnosti za lokaciju (područje) i uvjete slobodne zone ili zone u njezinu sastavu , odnosno podzone (u daljnjem tekstu: suglasnost).

Uz zahtjev iz stavka 1. ovoga članka gospodarsko društvo za upravljanje zonom podnosi:

1. akt o osnivanju zone, odnosno podzone;

  2. urbanističku suglasnost Federalnog ministarstva prostornog uređenja i okoliša;

3. elaborat o ekonomskoj opravdanosti osnivanja zone, odnosno podzone, s procjenom stranih i domaćih ulaganja, broja zaposlenih i očekivane dobiti od poslovanja zone;

4. dokaz da gospodarsko društvo za upravljanje zonom, odnosno osnivač tog gospodarskog društva, ima pravo korištenja, po bilo kojem pravnom temelju, zemljišta na kome se osniva zona, odnosno podzona.

 

Članak 8.b.

Od odredaba članka 8.a. točka 2. izuzimaju se slučajevi kada su objekti već ranije izgrađeni, sukladno odredbama Zakona o prostornom uređenju («Službene novine Federacije BiH», broj 52/02) i Zakona o građenju («Službene novine Federacije BiH», broj 54/02), i imaju namjenu koja je dopuštena u slobodnoj zoni, a ukoliko se namjena već izgrađenog objekta mijenja, Federalno ministarstvo prostornog uređenja i okoliša izdat će suglasnost sa stajališta zaštite okolice.

 

Članak 8.c.

 

  Ukoliko gospodarsko društvo dobije suglasnost za lokaciju od Vlade Federacije BiH - za građenje objekata u slobodnoj zoni ili podzoni, prema urbanističkoj suglasnosti iz članka 8.a. stavak 2. točka 2., dužno je izgradnju objekata obaviti sukladno odredbama Zakona o građenju.».

 

Članak 4.

 

  Članak 9. mijenja se i glasi:

  «Vlada Federacije BiH na obrazložen prijedlog Nadležnog ministarstva, koje će naročito sadržavati mišljenje o ekonomskoj opravdanosti, usuglašenosti s planom prostornog uređenja i mišljenje o zaštiti životne sredine, daje suglasnost iz članka 8.a. u roku od 30 dana od dana uredno podnijetog zahtjeva.»

 

Članak 5.

 

  Iza članka 9. dodaje se novi članak 9.a., koji glasi:

 

«Članak 9.a.

  Osnivanje slobodne zone ekonomski je opravdano ako se, na temelju priloženog elaborata o ekonomskoj opravdanosti osnivanja slobodne zone i drugih priloženih dokaza, može ocijeniti da će vrijednost robe koja se izvozi iz slobodne zone izvan carinskog područja BiH prijeći najmanje 50% od ukupne vrijednosti proizvedene robe koja napušta slobodnu zonu u vremenu od 12 mjeseci.

  Vrijednost robe utvrđuje se na način predviđen čl. 24. - 32. Zakona o carinskoj politici Bosne i Hercegovine («Službeni glasnik BiH» br. 21/98 i 34/00).

  Carinska uprava Federacije BiH, putem carinskog tijela koje obavlja nadzor u slobodnoj zoni, dostavlja Ministarstvu vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, svakih šest mjeseci, izvješće o ispunjenju uvjeta iz stavka 1. ovoga članka.»

 

Članak 6.

 

  Članak 13. mijenja se i glasi:

  «Ispunjenje uvjeta za početak rada slobodne zone utvrđuje povjerenstvo koga imenuje Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH.

  U sastav povjerenstva ulazi po jedan predstavnik iz: Ministarstva vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH, Carinske uprave Federacije BiH, Federalnog ministarstva prostornog uređenja i okoliša i lokalne vlasti kantona, odnosno općina.

  Nakon provjere jesu li ispunjeni svi potrebni uvjeti, kojoj obvezno nazoči predstavnik osnivača i na temelju sačinjenog zapisnika povjerenstva, Ministarstvo vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH donosi rješenje kojim se utvrđuje da su ispunjeni svi uvjeti za početak rada slobodne zone i da slobodna zona može početi raditi.»

 

Članak 7.

 

  Članak 20. mijenja se i glasi:

  «Oprema koja se uvozi u slobodnu zonu, namijenjena proizvodnji u zoni, bit će izuzeta od plaćanja carinskih obveza - isključujući carinsko evidentiranje, ukoliko drugačije nije predviđeno odredbama Zakona o carinskoj politici Bosne i Hercegovine.

Na izvoz iz slobodne zone u druge zemlje ne plaćaju se carina, izvozne dažbine i pristojbe.»

 

Članak 8 .

 

  Članak 30. briše se.

 

Članak 9.

 

  U članku 32. stavak 1. u prvom redu riječi: «od 10.000,00 DEM do 50.000,00 DEM» zamjenjuju se riječima: «od 5.000,00 KM do 15.000,00 KM».

  U članku 32. stavak 2. u prvom redu riječi: «od 1.000,00 DEM do 5.000,00 DEM» zamjenjuju se riječima: «od 1.000,00 KM do 3.000,00 KM».

 

Članak 10.

 

  Članak 33. mijenja se i glasi:

  «Sukladno Zakonu o carinskim prekršajima Federacije BiH («Službene novine Federacije BiH», broj 46/00), kaznit će se za prekršaj osnivač i korisnik slobodne zone ako:

1. bez odobrenja nadležne carinarnice izuzme robu iz slobodne zone;

  2. troši ili koristi robu u slobodnoj zoni;

  3. obavlja promet na malo u slobodnoj zoni;

  4. onemogući pregled robe koja ulazi, napušta ili ostaje u slobodnoj zoni;

  5. ne omogući osobni pregled ili pregled prijevoznih sredstava koja ulaze ili izlaze iz slobodne zone;

  6. za sve ostale poslove koji su suprotni odredbama Zakona o carinskoj politici.»

 

Članak 11.

 

  Čl. 3. i 37. brišu se.

 

Članak 12.

 

  Na sva pitanja u svezi s osnivanjem, radom i prestankom rada slobodnih zona koja nisu uređena ovim Zakonom, primjenjuju se odredbe Zakona o slobodnim zonama u Bosni i Hercegovini («Službeni glasnik BiH», br. 03/02 i 13/03).

 

Članak 13.

 

  Ovaj Zakon stupa na snagu narednog dana od dana objave u «Službenim novinama Federacije BiH.»

 

 

 

 

 

PREDSJEDATELJ

DOMA NARODA

PARLAMENTA FEDERACIJE BiH

 

Slavko Matić         

PREDSJEDATELJ
ZASTUPNIČKOG DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH
Muhamed Ibrahimović