Na osnovu člana 19. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine («Službene novine Federacije BiH» broj: 1/93, 8/95, 58/02 i 19/03) i na osnovu člana 4. Zakona o sigurnosti željezničkog prometa («Službenni list RBiH» broj 33/95), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi
UREDBU O RADU
ŽELJEZNICA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE I ORGANA UPRAVE
PRI ISLJEĐENJU VANREDNIH DOGAĐAJA
Član 1.
Ovom uredbom određuje se koordinacija rada između željezničke isljedničke komisije (u daljem tekstu: komisije) i organa uprave kod isljeđenja vanrednih događaja na Željeznicama Federacije BiH (u daljem tekstu: ZFBiH) u pogledu utvrđivanja uzroka, posljedica i odgovornosti željezničkih zaposlenika i trećih lica koji su učestvovali u nastanku vanrednog događaja.
Član 2.
U skladu sa važećim željezničkim propisima i pravilnicima, vanrednim događajem se smatraju događaji koji za posljedicu imaju:
a) smrt,
b) teža ozljeda,
c) ugrožavanje života lica,
d) materijalna šteta,
e) prekid saobraćaja vozova i
f) ugrožavanje ili otežavanje vršenja željezničkog saobraćaja.
Član 3.
Prema kriterijumima iz člana 2. ove uredbe, vanredni događaji su razvrstani u slijedeće grupe:
a) udesi (smrt, teža ozljeda, znatna materijalna šteta, veći prekid saobraćaja),
b) nezgode,
c) vanredni događaji na putnim prijelazima i van njih na željezničkom području i
d) smetnje.
Član 4.
U slučaju nastanka vanrednog događaja iz člana 3. ove uredbe, grupe a) i c), ŽFBiH su dužne odmah po saznanju obavijestiti nadležne organe uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo), zdravstvene organizacije i vojne organizacije ako je u pitanju vojni transport.
Član 5.
U smislu odredaba ove uredbe podrazumjeva se:
Usmrćenim lice je ono lice koje je poginulo u vanrednom događaju, umrlo na licu mjesta ili umrlo najkasnije 30 dana nakon nastanka vanrednog događaja.
Teže povrijeđeno lice je ono lice čije tjelesne ozljede zadobivene u vanrednom događaju zahtijevaju ljekarsku njegu ili bolničko liječenje i onesposobljeno je za rad na duže vrijeme,
Duži prekid saobraćaja je prekid saobraćaja koji traje duže od 6 sati.
Znatno procijenjena materijalna šteta je ona veća od 10.000,00 KM, koja je pričinjenja na voznim sredstvima, pruzi, objektima, uređajima i postrojenjima.
Član 6.
Nastankom vanrednog događaja ŽFBiH su dužne pristupiti otklanjanju posljedica, uspostavljanju saobraćaja i utvrđivanju uzroka nastanka vanrednog događaja na osnovu odredaba Zakona o sigurnosti o željezničkom prometu, pravilnika, uputstava i normativnih akata.
Član 7.
Nastankom vanrednog događaja, organi uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo) i zdravstvene organizacije obavezni su na poziv predstavnika ŽFBiH izaći na lice mjesta u što kraćem vremenskom roku, a ne dužem od jednog sata i pristupiti obavljanja uviđaja, tako da se ometanje željezničkog saobraćaja svede na najmanju moguću mjeru, u skladu sa članom 89. Zakona o sigurnosti željezničkog prometa.
Član 8.
Islijeđenje i okončanje vanrednihj događaja vrši se po preuzetom Uputstvu JŽ broj 79 i Uputstvu ŽFBiH broj 426/03.
Isljeđenje i okončanje vanrednih događaja vrše zaposlenici ŽFBiH, putem komisije koju formira nadležni organ, u skladu sa odredbama Zakona o sigurnosti željezničkog prometa.
Član 9.
Isljeđenje uzroka nastalog vanrednog događaja, otklanjanjem posljedica, te uspostavljanjem saobraćaja rukovodi predsjednik komisije. Predstavnici organa uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo) i zdravstvenih organizacija sarađuju sa predsjednikom komisije.
Član 10.
Predsjednik komisije, u saradnji sa organima uprave, poduzeće sve potrebne radnje da se okončanje vanrednog događaja na licu mjesta završi u što kraćem vremenskom roku, radi uspostavljanja željezničkog saobraćaja.
Član 11.
Predsjednik komisije će predstavnicima organa uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo) pružiti punu stručnu pomoć i udovoljiti zahtjevima koje će tražiti u svom domenu isljeđenja vanrednog događaja (tehničke podatke transportnih, mobilnih i stabilnih postrojenja).
Član 12.
Organi komisije i organi uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo), koji obavljaju uviđaje o vanrednim događajima nastalim u željezničkom saobraćaju, dužni su da vode računa da uviđajne radnje ne ometaju odvijanje željezničkog saobraćaja, odnosno da uviđaj obave u što kraćem roku tako da se ometanje saobraćaja svede na najmanju mjeru.
Član 13.
Pri vršenju isljeđenja vanrednog događaja članovi komisije različitih specijalnosti kao i nadležnog ministarstva unutrašnjih poslova i tužilaštva, zdravstva i vojni organi su autonomni u svom radu.
Član 14.
Ako se vanredni događaj desio na graničnoj (spojnoj) pruzi u pograničnom (spojnom) saobraćaju između stanice smjene saobraćaja (stanice u kojoj se vrši primopredaja vozova) i susjedne stanice – susjedne željeznice države ili entiteta na otvorenoj pruzi, stanica koja ranije sazna za vanredni događaj mora o tome telefonski i telegramom obavijestiti drugu pograničnu (spojnu) stanicu.
Član 15.
Isljeđenje vanrednog događaja u slučajevima navedenim u članu 14. vrši se na osnovu zakonskih odredaba pripadajuće države ili entiteta.
Član 16.
ŽFBiH vrši okončanje vanrednih događaja prema odredbama Zakona o sigurnosti željezničkog prometa.
Organi uprave (nadležno ministarstvo unutrašnjih poslova i tužilaštvo), zdravstveni i vojni organi dužni su ŽFBiH odmah po završetku isljednih radnji dostaviti relevantne podatke kako bi vanredni događaj bio okončan u zakonom propisanom roku od 15 dana.
Član 17.
Radnje pri otklanjanju, isljeđenju i okončanju vanrednih događaja nastalih na ŽFBiH moraju u potpunosti biti u saglasnosti sa odredbama Zakona o sigurnosti željezničkog prometa, pravilnika, uputstava i normativnih akata ŽFBiH, kao i zakonskih odredaba i normativnih akata organa uprave.
Član 18.
Ova uredba obavezuje ŽFBiH i organe uprave, zdravstvene i vojne organe.
Član 19.
Ova uredba stupa na snagu osam (8) dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
V.broj: 528/2004
11.11.novembra 2004.godine
Sarajevo
PREMIJER dr. AhmeHadžipašić, s.r.