Na temelju članka 21. stavak 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', br. 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi


U R E D B U

O UREDU ZA ZAKONODAVSTVO VLADE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE


Članak 1.


Ovom uredbom uređuju se osnove organizacije i djelokrug Ureda za zakonodavstvo Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Ured za zakonodavstvo), kao samostalne stručne službe , i položaj, ovlasti i odgovornosti tajnika Ureda za zakondavstvo.


Članak 2.


Ured za zakonodavstvo daje Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije), sa stanovišta usklađenosti s Ustavom i pravnim sustavom, stručna pravna mišljenja o prednacrtima, nacrtima odnosno prijedlozima zakona, drugih propisa i općih akata koje, na prijedlog Vlade Federacije, donosi Parlament Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Parlament Federacije) i predsjednik i potpredsjednici Federacije Bosne i Hercegovine, kao i propisa koje donosi Vlada Federacije, i podzakonskih propisa koje donose rukovoditelji federalnih organa uprave i federalnih ustanova (u daljnjem tekstu: federalni organi uprave) i osigurava metodološko jedinstvo u izradi federalnih zakona, drugih propisa i općih akata, pruža stručnu pomoć federalnim organima uprave u izradi zakona i drugih propisa, proučava i razmatra pitanja izgradnje pravnog sustava i vrši druge poslove koje mu, u svezi njegovog djelokruga, povjeri Vlada Federacije.


Članak 3.


Poslovi iz članka 2. ove uredbe, obavljaju se tako što su federalni organi uprave, koji u okviru svoje nadležnosti pripremaju zakonske i druge propise (u daljnjem tekstu: obrađivač propisa), obvezni Uredu za zakonodavstvo, dostaviti na mišljenje slijedeće propise:

- prednacrt i nacrt zakona,
- opće akte koje donosi predsjednik i potpredsjednici Federacije Bosne i Hercegovine,
- prijedloge propisa koje donosi Vlada Federacije (uredbe, odluke ili druge opće akte – u daljnjem tekstu: podzakonski propis),
- prijedloge provedbenih propisa i opće akte koje donose rukovoditelji federalnih organa uprave (pravilnike, kao provedbene propise i naputke, instrukcije, naredbe i druge propise kao opće akte).

Obrađivači propisa obvezni su propise iz stavka 1. ovog članka dostaviti pravovremeno na mišljenje Uredu za zakonodavstvo, prije dostavljanja tih propisa na razmatranje radnim tijelima Vlade Federacije koja su utvrđena u članku 16. Poslovnika o radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 25/03), odnosno prije dostavljanja Vladi Federacije na razmatranje.


Članak 4.


O propisima iz stavka 1. članka 3. ove uredbe, Ured za zakonodavstvo daje stručno pravno mišljenje koje obuhvata slijedeća pitanja:

- za zakone-ustavni temelj za donošenje zakona,
- za podzakonske propise (uredbe, odluke, pravilnike, naputke, instrukcije, naredbe i druge opće akte)-zakonski temelj za donošenje tih propisa,
- vrstu i opseg materije koja se može urediti zakonom, odnosno koja se može urediti podzakonskim propisom imajući u vidu ustavnu, odnosno zakonsku ovlast da se određena materija uredi federalnim zakonom, odnosno podzakonskim propisom,
- da li zakon sadrži rješenja koja su suprotna ustavu, ili koja nisu sukladna ustavu i pravnom sustavu, a posebno sa rješenjima sistematskih zakona iz odgovarajuće uprane oblasti,
- da li je zakon, odnosno podzakonski propis izrađen pravnom tehnikom koja se koristi u izradi federalnih zakona, odnosno podzakonskih propisa,
- da li obrazloženje zakona, odnosno podzakonskog propisa sadrži sva pitanja koja se u obrazloženju moraju obraditi sukladno članku 36. Poslovnika o radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.


Članak 5.


Obrađivači propisa dužni su zakon, odnosno podzakonski propis uskladiti sa stručnim pravnim mišljenjem Ureda za zakonodavstvo koje je dato sukladno odredbi članka 4. ove uredbe, s tim što se moraju obezno uskladiti sve primjedbe koje se odnose na pravnu tehniku u izradi zakona, odnosno podzakonskog propisa.
Obrađivači propisa dužni su u obrazloženju zakona, odnosno podzakonskog propisa iznijeti konkretne razloge, posebno za svaku primjedbu, prijedlog i sugestiju Ureda za zakonodavstvo, koje nisu prihvaćene.
Nakon što se zakon, odnosno podzakonski propis uskladi sa stručnim pravnim mišljenjem Ureda za zakonodavstvo, taj zakon, odnosno podzakonski propis e može uputiti u daljnju proceduru.


Članak 6.


Odredbe čl. 3. do 5. ove uredbe, važe i za postupak izrade izmjena i dopuna zakona, odnosno izmjena i dopuna podzakonskih propisa.


Članak 7.


Ured za zakonodavstvo utvrđuje prečišćene tekstove propisa koje donosi Vlada Federacije, ako je za to ovlašten tim propisom.
Pročišćeni tekst propisa Vlade Federacije priprema federalni organ uprave koji je bio obrađivač propisa i taj tekst dostavlja Uredu za zakonodavstvo radi utvrđivanja pročišćenog teksta propisa.


Članak 8.


Ako u objavljenom tekstu propisa ili drugom općem aktu Vlada Federacije postoje tiskarske greške, rukovoditelj federalnog organa uprave koji je nadležan za izvršavanje tog propisa, odnosno akta Vlade Federacije, dužan je pripremiti tekst akta o ipravci tiskarskih grešaka i taj akt dostaviti Uredu za zakonodavstvo na daljnji postupak.
Kada Ured za zakonodavstvo utvrdi tekst aka o ispravci tiskarskih grešaka, dužan je taj akt dostaviti tajniku Vlade Federacije, radi objave u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Članak 9.


Rukovoditelj federalnog organa uprave utvrđuje pročišćeni tekst odnosno ispravke tiskarskih grešaka podzakonskog propisa i općeg akta kojeg je, sukladno zakonu, on donio i dostavlja ga Uredu za zakonodavstvo na mišljenje.
Rukovoditelj federalnog organa uprave, kada pročišćeni tekst podzakonskog propisa, odnosno ispravke grešaka iz stavka 1. ovog članka uskladi sa mišljenjem Ureda za zakonodavstvo, dužan je taj propis, odnosno ispravku dostaviti tajniku Vlade Federacije, radi objave u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Članak 10.


U cilju unapređenja svoga rada, komparativnog pregleda propisa i razmjene iskustava, Ured za zakonodavstvo ostvaruje suradnju sa odgovarajućim službama za zakonodavstvo kantona i drugih organa u Federaciji Bosne i Hercegovine, odnosno sa odgovarajućim službama za zakonodavstvo Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.


Članak 11.


Radom Ureda za zakonodavstvo rukovodi tajnik.
Tajnik za svoj rad i rad Ureda za zakonodavstvo odgovara Vladi Federacije, a glede rukovođenja ima prava i dužnosti ministara koji rukovodi federalnim ministarstvom.
Tajnika Ureda za zakonodavstvo postavlja i razrješava Vlada Federacije, na usuglašen prijedlog premijera i zamjenika premijera, a sukladno Zakonu o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', br. 29/03 i 23/04).
Tajnik Ureda za zakonodavstvo ima status rukovoditelja samostalne federalne uprave odnosno samostalne ustanove.


Članak 12.


Tajnik Ureda za zakonodavstvo ima pomoćnike. Pomoćnike postavlja i razrješava tajnik Ureda za zakonodavstvo, sukladno Zakonu o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Pomoćnici tajnika neposredno rukovode određenim područjem rada ili određenom organizacionom jedinicom i vrše stručne poslove utvrđene pravilnikom o unutarnjoj organizaciji.


Članak 13.


Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o Uredu za zakonodavstvo Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 2/96).


Članak 14.


Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 327/04
8. srpnja 2004. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, v.r.