Na osnovu člana 21. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', br. 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, donosi


U R E D B U

O UREDU ZA ZAKONODAVSTVO VLADE
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.


Ovom uredbom uređuju se osnove organizacije i djelokrug Ureda za zakonodavstvo Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Ured za zakonodavstvo), kao samostalne stručne službe , i položaj, ovlaštenja i odgovornosti sekretara Ureda za zakondavstvo.


Član 2.


Ured za zakonodavstvo daje Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada Federacije), sa stanovišta usklađenosti s Ustavom i pravnim sistemom, stručna pravna mišljenja o prednacrtima, nacrtima odnosno prijedlozima zakona, drugih propisa i općih akata koje, na prijedlog Vlade Federacije, donosi Parlament Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Parlament Federacije) i predsjednik i potpredsjednici Federacije Bosne i Hercegovine, kao i propisa koje donosi Vlada Federacije, i podzakonskih propisa koje donose rukovoditelji federalnih organa uprave i federalnih ustanova (u daljem tekstu: federalni organi uprave) i obezbjeđuje metodološko jedinstvo u izradi federalnih zakona, drugih propisa i općih akata, pruža stručnu pomoć federalnim organima uprave u izradi zakona i drugih propisa, proučava i razmatra pitanja izgradnje pravnog sistema i vrši druge poslove koje mu, u vezi njegovog djelokruga, povjeri Vlada Federacije.


Član 3.


Poslovi iz člana 2. ove uredbe, obavljaju se tako što su federalni organi uprave, koji u okviru svoje nadležnosti pripremaju zakonske i druge propise (u daljem tekstu: obrađivač propisa), obavezni Uredu za zakonodavstvo, dostaviti na mišljenje slijedeće propise:

- prednacrt i nacrt zakona,
- opće akte koje donosi predsjednik i potpredsjednici Federacije Bosne i Hercegovine,
- prijedloge propisa koje donosi Vlada Federacije (uredbe, odluke ili druge opće akte – u daljem tekstu: podzakonski propis),
- prijedloge provedbenih propisa i opće akte koje donose rukovoditelji federalnih organa uprave (pravilnike, kao provedbene propise i uputstva, instrukcije, naredbe i druge propise kao opće akte).

Obrađivači propisa obavezni su propise iz stava 1. ovog člana dostaviti blagovremeno na mišljenje Uredu za zakonodavstvo, prije dostavljanja tih propisa na razmatranje radnim tijelima Vlade Federacije koja su utvrđena u članu 16. Pravilnika o radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 25/03), odnosno prije dostavljanja Vladi Federacije na razmatranje.


Član 4.


O propisima iz stava 1. člana 3. ove uredbe, Ured za zakonodavstvo daje stručno pravno mišljenje koje obuhvata slijedeća pitanja:

- za zakone-ustavni osnov za donošenje zakona,
- za podzakonske propise (uredbe, odluke, pravilnike, uputstva, instrukcije, naredbe i druge opće akte)-zakonski osnov za donošenje tih propisa,
- vrstu i obim materije koja se može urediti zakonom, odnosno koja se može urediti podzakonskim propisom imajući u vidu ustavno, odnosno zakonsko ovlaštenje da se određena materija uredi federalnim zakonom, odnosno podzakonskim propisom,
- da li zakon sadrži rješenja koja su suprotna ustavu, ili koja nisu u skladu sa ustavom i pravnim sistemom, a posebno sa rješenjima sistematskih zakona iz odgovarajuće uprane oblasti,
- da li je zakon, odnosno podzakonski propis izrađen pravnom tehnikom koja se koristi u izradi federalnih zakona, odnosno podzakonskih propisa,
- da li obrazloženje zakona, odnosno podzakonskog propisa sadrži sva pitanja koja se u obrazloženju moraju obraditi u skladu sa članom 36. Poslovnika o radu Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.


Član 5.


Obrađivači propisa dužni su zakon, odnosno podzakonski propis uskladiti sa stručnim pravnim mišljenjem Ureda za zakonodavstvo koje je dato u skladu sa odredbama člana 4. ove uredbe, s tim što se moraju obaezno uskladiti sve primjedbe koje se odnose na pravnu tehniku u izradi zakona, odnosno podzakonskog propisa.
Obrađivači propisa dužni su u obrazloženju zakona, odnosno podzakonskog propisa iznijeti konkretne razloge, posebno za svaku primjedbu, prijedlog i sugestiju Ureda za zakonodavstvo, koje nisu prihvaćene.
Nakon što se zakon, odnosno podzakonski propis uskladi sa stručnim pravnim mišljenjem Ureda za zakonodavstvo, taj zakon, odnosno podzakonski propis se može uputiti u dalju proceduru.


Član 6.


Odredbe čl. 3. do 5. ove uredbe, važe i za postupak izrade izmjena i dopuna zakona, odnosno izmjena i dopuna podzakonskih propisa.


Član 7.


Ured za zakonodavstvo utvrđuje prečišćene tekstove propisa koje donosi Vlada Federacije, ako je za to ovlašten tim propisom.
Pročišćeni tekst propisa Vlade Federacije priprema federalni organ uprave koji je bio obrađivač propisa i taj tekst dostavlja Uredu za zakonodavstvo radi utvrđivanja pročišćenog teksta propisa.


Član 8.


Ako u objavljenom tekstu propisa ili drugom općem aktu Vlada Federacije postoje štamparske greške, rukovoditelj federalnog organa uprave koji je nadležan za izvršavanje tog propisa, odnosno akta Vlade Federacije, dužan je pripremiti tekst akta o ipravci štamparskih grešaka i taj akt dostaviti Uredu za zakonodavstvo na daljnji postupak.
Kada Ured za zakonodavstvo utvrdi tekst aka o ispravci štamparskih grešaka, dužan je taj akt dostaviti sekretaru Vlade Federacije, radi objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Član 9.


Rukovoditelj federalnog organa uprave utvrđuje pročišćeni tekst odnosno ispravke štamparskih grešaka podzakonskog propisa i općeg akta koji je, u skladu sa zakonom, on donio i dostavlja ga Uredu za zakonodavstvo na mišljenje.
Rukovoditelj federalnog organa uprave, kada pročišćeni tekst podzakonskog propisa, odnosno ispravke grešaka iz stava 1. ovog člana uskladi sa mišljenjem Ureda za zakonodavstvo, dužan je taj propis, odnosno ispravku dostaviti sekretaru Vlade Federacije, radi objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


Član 10.


U cilju unapređenja svoga rada, komparativnog pregleda propisa i razmjene iskustava, Ured za zakonodavstvo ostvaruje saradnju sa odgovarajućim službama za zakonodavstvo kantona i drugih organa u Federaciji Bosne i Hercegovine, odnosno sa odgovarajućim službama za zakonodavstvo Vijeća ministara Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.


Član 11.


Radom Ureda za zakonodavstvo rukovodi skretar.
Tajnik za svoj rad i rad Ureda za zakonodavstvo odgovara Vladi Federacije, a glede rukovođenja ima prava i dužnosti ministara koji rukovodi federalnim ministarstvom.
Sekretara Ureda za zakonodavstvo postavlja i razrješava Vlada Federacije, na usaglašen prijedlog premijera i zamjenika premijera, a u skladu sa Zakonom o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', br. 29/03 i 23/04).
Tajnik Ureda za zakonodavstvo ima status rukovoditelja samostalne federalne uprave odnosno samostalne ustanove.


Član 12.


Sekretar Ureda za zakonodavstvo ima pomoćnike. Pomoćnike postavlja i razrješava sekretar Ureda za zakonodavstvo, u skladu sa Zakonom o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine.
Pomoćnici sekretara neposredno rukovode određenim područjem rada ili određenom organizacionom jedinicom i vrše stručne poslove utvrđene pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji.


Član 13.


Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o Uredu za zakonodavstvo Vlade Federacije Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 2/96).


Član 14.


Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama Federacije BiH''.


V broj 327/04
8. jula 2004. godine
Sarajevo

Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.