Na temelju članka 19. stavak 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH”; br. 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03) , na prijedlog federalnog ministra finansija-federalnog ministra financija, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi
UREDBU
O POSTUPKU NABAVE ROBE, VRŠENJU USLUGA I USTUPANJU RADOVA
I - OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom uredbom propisuju se pravila, uvjeti i način postupanja federalnih organa uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih institucija vlasti u postupku nabave roba, vršenju usluga i ustupanju radova na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), koji koriste sredstava javnih prihoda, te pravnih osoba koje vrše javne ovlasti.
Ovu uredbu primjenjuju i organi uprave kantona, kantonalne ustanove i institucije, koje posebnim aktom utvrdi resorno ministarstvo, kao i druga tijela kantonalne vlasti, gradske i općinske službe za upravu, koji koriste sredstva javnih prihoda.
Iznimno, odredbe ove uredbe se primjenjuju i u slučaju kada se vrši izbor najpovoljnijeg ponuditelja za korištenje carinskih terminala na području Federacije za potrebe Carinske uprave Federacije Bosne i Hercegovine koji ne koriste sredstva javnih prihoda, nego se korišćenje vrši na temelju ugovora kojim se preciziraju prava i obveze ugovornih strana.
Pravne osobe sa državnim kapitalom u visini od 50% ukupnog kapitala i više dužna su primjenjivati ovu uredbu i u slučaju kada u postupku nabave robe, vršenju usluga i ustupanju radova koriste vlastita sredstva.
Ovu uredbu primjenjuju i pravne osobe, neovisno od visine učešća državnog kapitala ako obavljaju djelatnost pružanja javnih usluga na temelju javnih ovlasti.
Članak 2.
Ova uredba se ne primjenjuje na slijedeće nabave roba, usluga i radova, domaćih proizvođača i izvoditelja:
1) naoružanja, vojne opreme i specijalne opreme koje su određene posebnim propisom kao povjerljive robe odnosno robe i usluge inozemnih proizvođača kada se robe ne proizvode, odnosno, usluge te vrste ne vrše na teritoriji Federacije;
2) lijekova koji se nabavljaju iz sredstava obveznog zdravstvenog osiguranja i lijekova za potrebe Vojske Federacije Bosne i Hercegovine;
3) roba posebne namjene koja se koristi za potrebe zavoda i ustanova za osobe bez vida i slabo vidne osobe za djecu i odrasle i druge vidove zavoda i ustanova za pomoć i njegu osoba sa invaliditetom, koja je određena posebnim propisom;
4) roba posebne namjene u kazneno-popravnim domovima koja je određena posebnim propisom;
5) roba sa oznakom vojne ili službene tajne;
6) ostale robe, usluge i radove, koje posebnim aktom utvrdi federalni, odnosno kantonalni organ uprave, federalna, odnosno kantonalna ustanova i druga federalna, kantonalna, gradska i općinska tijela uprave, i institucija vlasti za robe, usluge i radove koje su od posebnog interesa ili namjene. Oslobađanje se vrši jednokratno i iznimno, a zbog potrebe ujednačenosti i prikladnosti s postojećom opremom i tehnologijom ili u slučaju kada određeni ponuditelj ima zaštićeno pravo na robu, usluge ili radove, i kada postoji potreba da se nakon izvršene nabave roba, vršenja usluga ili radova nabavi dodatna količina od prvobitnog ponuditelja što je uslovljeno prirodnim, tehničkim ili tehnološkim osobinama, odnosno zbog kompatibilnosti sa postojećom opremom, tehnologijom ili uslugama. Dodatak postojećem ugovoru dozvoljava se samo jednokratno po uvjetima iz ove točke i to samo do iznosa od 20% temeljnog ugovora;
7) obavljanja žurnih radova na uklanjanju šteta od elementarnih i drugih prirodnih nepogoda, sukladno posebnim propisima u predmetnoj oblasti;
8) vatrogasne sprave, aparati, pribor i ostala oprema za protivpožarnu zaštitu i suzbijanje požara, te usluge održavanja vatrogasnih sprava, aparata, pribora i ostale opreme za protivpožarnu zaštitu i suzbijanje požara i
9) pitke vode, električne energije, gasa, pružanja poštanskih i telekomunikacionih usluga i usluga javnog prometa, pružanje usluga redovitog održavanja vodovodne i kanalizacione mreže, koje isporučuju odnosno pružaju pravne osobe iz članka 1. st. 4. i 5., subjektima iz članka 1. ove uredbe, koje su utemeljene za obavljanje djelatnosti od javnog interesa, a na temelju posebnih ovlasti.
Za robe posebne namjene iz stavka 1. toč. 1. do 5. ovog članka resorna ministarstva utvrdjuju listu kojom se taksativno i precizno navode vrste roba, usluga i radova posebne namjene.
Iznimno, ova uredba se ne primjenjuje na robe i usluge manje pojedinačne vrijednosti koje naručitelj po vrsti i vrijednosti definira internim aktom, s tim što ukupna vrijednost tih nabavki ne može prelaziti iznos od 50.000,00 KM na godišnjoj razini.
II - ZNAČENJE POJEDINIH POJMOVA I RIJEČI
Članak 3.
Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju slijedeće značenje:
1) “roba” označava predmete i stvari svih vrsta i opisa namijenjenih tržištu i podobnih za tržište uključujući sirovine, poluproizvode i gotove proizvode koje naručitelj nabavlja za vlastite potrebe, izuzev roba koje su namijenjene za daljnju prodaju, kao i preradu i doradu u cilju daljnje prodaje i s njima povezane usluge ukoliko njihova vrijednost ne prelazi vrijednost same robe;
2) “nabava”označava nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova na različite načine uključujući kupovinu, zakup, zamjenu, lizing ili bez obveze na kupovinu, a kojima se naručitelju omogućava korištenje roba, usluga i radova;
3) “radovi” označavaju radove na građevinskim objektima, ugrađivanje uređaja, postrojenja i opreme na novim i postojećim objektima ili njihovim dijelovima;
4) “građevinski objekti” obuhvataju: zgrade, brane, mostove, tunele, vodovode, kanalizacije, ceste, željezničke pruge i ostale građevinske objekte koji predstavljaju zaokruženu funkcionalnu cjelinu, koje naručitelj koristi za vlastite potrebe, a koje nisu namijenjene za daljnju prodaju;
5) “naručitelj” je osoba koje naručuje nabavu robe, pružanje usluga i izvođenje radova, što je predmet ugovora koji sklapa sa ponuditeljem;
6) “ domaća proizvodnja“ je proizvodnja koju ostvaruju domaće fizičke i pravne osobe čiji su proizvodni kapaciteti locirani na teritoriji Federacije;
7) “ponuditelj” je pravna i fizička osoba, rezident ili nerezident Federacije koje sudjeluje u nadmetanju za javnu nabavu (roba, vršenje usluga i ustupanja radova);
8) „pod ograničenim brojem ponuditelja“ podrazumijeva se da na području Federacije postoje najviše tri ponuditelja koji, zbog specifičnosti prirodnih, tehničkih i tehnoloških osobina nude određenu vrstu roba, pružaju određene vrste usluga i izvode određene vrste radova;
9) “usluge” označavaju pružanje raznih stručnih usluga i prenos znanja iz oblasti ekonomskih, tehničko-tehnoloških i pravnih poslova koje pružaju eksperti ili grupa eksperata kao npr. izrada programa, projektovanje, računovodstveni, financijski, pravni poslovi, provjera i ispitivanje kvalitete određenih roba i radova, nadzor i davanje stručnih savjeta, edukacija i obrazovanje, vršenje usluga trgovinske i ugostiteljske djelatnosti i sl.;
10) “najpovoljnija ponuda” je prihvatljiva ponuda sposobnog ponuditelja koja u potpunosti zadovoljava vrstu, svojstvo i kvalitetu robe, kvalitetu usluga ili radova traženih u dokumentaciji za nadmetanje, i ima najprihvatljiviju cijenu i ostale dodatne kriterije izbora, navedene u dokumentaciji za nadmetanje;
11) “prihvatljiva ponuda” je ponuda koja u potpunosti udovoljava svim uvjetima i zahtjevima definiranih u tenderskoj dokumentaciji i uvjetima nadmetanja;
12) “ugovor o nabavi” je ugovor u pisanoj formi zaključen između naručitelja i ponuditelja u postupku izbora najpovoljnije ponude i ponuditelja sukladno sa uvjetima utvrđenim u javnom pozivu, tenderskoj dokumentaciji i odredbama ove uredbe;
13) “vrijednost nabave “ označava iznos novčanih sredstava potrebnih za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova;
14) “izvoditelj” je osoba odabrana kao najpovoljniji ponuditelj i koja je ugovorom preuzela obvezu izvođenja radova koji su predmet ugovora;
15) “gradilište” je zemljišni prostor na kome se izvode radovi i koji se koristi za izvođenje radova ;
16) “nepredviđeni radovi” su oni radovi koji nisu obuhvaćeni ugovorom, a koji su nužni u procesu okončanja neophodnih radova;
17) “naknadni radovi” označavaju radove koji nisu ugovoreni i nisu nužni za ispunjenje ugovora, izvode se po zahtjevu naručitelja i isti moraju biti unaprijed predviđeni u tenderskoj dokumentaciji;
18) “primjeren rok” je rok u kojem se sukladno redovitom tijeku stvari mogu izvršiti obveze vezane za konkretan slučaj;
19) “mjerodavno ministarstvo financija” označava Federalno ministarstvo finansija-Federalno ministarstvo financija koje je mjerodavno za davanje suglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz članka 1. stavak 1. ove uredbe, i kantonalno ministarstvo financija koje je mjerodavno za davanje suglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz članka 1. stavak 2. ove uredbe;
20) “mjerodavno resorno ministarstvo” označava federalno ministarstvo koje vrši ovlasti i obveze vlasnika kapitala temeljem državnog kapitala po navedenim subjektima iz objavljenih lista gospodarskih društava iz članka 2. Uredbe o vršenju ovlasti i obveza organa Federacije Bosne i Hercegovine u gospodarskim društvima temeljem državnog kapitala (“Službene novine Federacije BIH”, br.8/00,40/00, 43/00, 4/01, 5/01, 26/01, 35/01, 13/02, 14/02 i 68/02), odnosno kantonalno resorno ministarstvo sukladno pripadajućoj odnosnoj oblasti sukladno kantonalnim propisima a za pravne osobe sa državnim kapitalom u visini od 50% i više ukupnog kapitala koja su organizirana na općinskoj i kantonalnoj razini,
21) “Federalno ministarstvo” označava Federalno ministarstvo finansija-Federalno ministarstvo financija
22) “javni prihodi” predstavljaju sredstva prikupljena financijskim instrumentima a koja su namijenjena podmirenju potreba korisnika proračuna, i drugih javnih prihoda.
III - OPĆI USLOVI POSTUPKA NABAVE
Članak 4.
Osobe iz članka 1. ove uredbe obvezne su da u postupku nabave roba, vršenju usluga i ustupanju radova primjenjuju odredbe ove uredbe sukladno vrijednostima utvrđenim ovom uredbom.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave za tekuću godinu na pojedinačne nabave manje vrijednosti u cilju izbjegavanja primjene ove uredbe.
Nadmetanje po pozivu za robu, radove i usluge, može se provesti samo uz prethodno odobrenje mjerodavnog ministarstva financija, i to za nabavu roba i ustupanje radova, čija je vrijednost do 50.000,00 KM, odnosno nadmetanje po pozivu za usluge do 25.000,00 KM, izuzev subjekata iz članka 16.ove uredbe.
Izravna pogodba sa jednim ponuditeljem provodi se po prethodno pribavljenoj suglasnosti mjerodavnog ministarstva financija, za vrijednosti do 15.000,00 KM, izuzev obveznika iz članka 16.ove uredbe.
IV – METODE NABAVE ROBA, VRŠENJA USLUGA I USTUPANJA RADOVA
Članak 5.
Nabave roba, vršenje usluga i ustupanje radova naručitelj provodi slijedećim metodama:
1) Javnim nadmetanjem, koji je temeljni način nabave i otvoreni postupak objavljivanja poziva za nadmetanje u javnim sredstvima informiranja za dostavljanje ponuda zainteresiranih ponuditelja;
2) Prednadmetanjem, kada naručitelj obvezno vrši prethodnu selekciju prijavljenih ponuditelja, a potom utvrđuje prihvatljive ponude kao podobne i kvalificirane u postupku odabira najpovoljnije ponude po objavljenom javnom pozivu. U javnom pozivu za prednadmetanje obvezno se ističe kada odabir najpovoljnije ponude uključuje i prednadmetanje;
3) Ograničenim nadmetanjem koje naručitelj sukladno ovoj uredbi i objektivnim okolnostima nabavke obavlja na slijedeći način:
- nadmetanjem po pozivu ili
- izravnom pogodbom.
Prednadmetanje
Članak 6.
Prednadmetanje je poseban postupak za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanja radova većih vrijednosti, koji se obvezno izvodi u cilju prethodnog poziva svih zainteresiranih osoba da dostave zahtjev za sudjelovanje u postupku nabave roba, vršenju usluga ili izvođenju radova.
Prednadmetanje se primjenjuje ukoliko se radi o nabavi roba, vršenju usluga ili ustupanju radova čija vrijednost iznosi preko 500.000,00 KM.
Članak 7.
U prvoj fazi nadmetanja naručitelj objavljuje javni poziv za prednadmetanje radi dostave zahtjeva za sudjelovanje u postupku nabave roba, vršenju usluga ili ustupanju radova i vrši izbor najmanje tri prihvatljiva i sposobna ponuditelja.
U drugoj fazi naručitelj dostavlja tendersku dokumentaciju odabranim i prihvatljivim ponuditeljima. Dokumentacija sadrži bliže upute sastavljanja ponude, uvjete i rok za predaju prijava sa ponudama.
Između prispjelih ponuda naručitelj vrši izbor najpovoljnijeg ponuditelja na način propisan odredbama ove uredbe.
Članak 8.
Nadmetanje po pozivu za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova provodi se tako da se izravno pozovu određeni ponuditelji da dostave svoju ponudu.
Naručitelj je obavezan pozvati najmanje tri ponuditelja.
Naručitelj će prije dostave pismenog poziva sa opisom traženog iz stavka 4. ovog članka analizirati popis i uvjete mogućih ponuditelja, te procjeniti troškove usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno za podnošenje ponuda, rok vraćanja ponuda i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavi.
Daljnji postupak odabira i prihvatanje najpovoljnijeg ponuditelja obavlja se sukladno odredbama ove uredbe.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave na više pojedinačnih nabavki iste vrste robe, usluga i radova manje vrijednosti od dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog nadmetanja.
Nadmetanje po pozivu za robe i radove
Članak 9.
Mjerodavno ministarstvo financija daje suglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu za nabavu roba i ustupanje radova u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva naručitelja, a po ispunjenju jednog od slijedećih uvjeta i to:
1) kada postoji ograničeni broj ponuditelja roba, radova i usluga;
2) kada je postupak javnog nadmetanja nemoguće provesti zbog nepredvidivih poteškoća.
Suglasnost se traži pismenim zahtjevom koji sadrži razloge i opširno obrazloženje za primjenu metode ograničenog nadmetanja st. 1. i 2. ovog članka.
Suglasnost za nadmetanje po pozivu za nabavu roba i ustupanje radova odobrava se do iznosa od 50.000,00 KM.
Nadmetanje po pozivu za usluge
Članak 10.
Mjerodavno ministarstvo financija daje suglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu za usluge u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva naručitelja uz prethodno ispunjenje uvjeta iz članka 9. i stavka 3. ovog članka.
Nadmetanje po pozivu za usluge provodi se tako što naručitelj dostavlja pismeni poziv s opisom traženih usluga najmanje dvojici ponuditelja.
Nadmetanje po pozivu provodi se ukoliko vrijednost usluga ne prelazi iznos od 25.000,00 KM.
Uz pozivno pismo iz stavka 2. ovog članka obavezno se prilažu uputstva i nacrt ugovora o izvršenju odnosnih usluga.
Daljnji postupak odabira i prihvatanja najpovoljnijeg ponuditelja obavlja se sukladno odredbama ove uredbe.
Izravna pogodba
Članak 11.
Izravna pogodba provodi se tako da se naručitelj izravno dogovori sa jednim ponuditeljem za nabavu roba, vršenje usluga ili radova u vrijednosti do iznosa od 15.000,00 KM.
Naručitelj će prije dostave pismenog poziva sa opisom traženog iz stavka 1. ovog članka analizirati popis i uvjete mogućih ponuditelja, te procijeniti troškove usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno za podnošenje ponude i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavi.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave na više pojedinačnih nabavi manje vrijednosti od dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog nadmetanja.
Članak 12.
Naručitelj se može odlučiti za nabavu roba, vršenje usluga ili izvođenje radova koje će obaviti jedan ponuditelj pod slijedećim uvjetima:
1) kada robu, usluge ili radove može nabaviti samo od određenog ponuditelja, kada određeni ponuditelj ima zaštićeno pravo na tu robu, usluge ili radove, te kada ne postoji mogućnost prihvatanja druge slične robe, usluga ili radova;
2) kada nastane žurna potreba za robom, uslugama ili radovima, a pokretanje postupka nadmetanja postane praktično neizvodljivo zbog žurnosti nabave, pod uvjetima da naručitelj nije mogao utjecati na nepredviđene okolnosti koje su uzrok žurne nabave, i uz obvezu pribavljanja dokaza;
3) kada se zbog sigurnosti ili izuzetnih okolnosti, kao što su elementarne nepogode većih razmjera, potrebe poštivanja prirodnih osobina robe (cvijeće i sl.) ili drugih okolnosti nabava roba, vršenje usluga ili ustupanje radova mora vršiti od izabranog poznatog i sigurnog ponuditelja, a druga vrsta nabave je praktično neostvariva zbog vremenskog ograničenja obavljanja javnog poziva i prirode robe, usluga i radova;
4) kada naručitelj želi zaključiti ugovor s ponuditeljem u cilju pokusnih istraživanja, proučavanja ili razvoja i unapređenja, osim u slučaju kada ugovor uključuje proizvodnju robe u količinama koje će utvrditi njihovu tržišnu isplativost ili povrat sredstava utrošenih za istraživanje i razvoj.
Članak 13.
Izravnu pogodbu za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova sa ponuditeljem, naručitelj može ugovarati tek nakon što se prethodno ispune uvjeti iz čl. 10., 11. i 12. ove uredbe.
Izravna pogodba iz stavka 1. ovog članka vrši se po prethodnom dobijanju suglasnosti mjerodavno ministarstva financija , uz obvezu dostave pismenih dokaza od strane naručitelja.
Članak 14.
Suglasnost se dobija temeljom pismenog zahtjeva naručitelja koji sadrži razloge i obrazloženje za primjenu navedene metode ograničenog nadmetanja, te dokaze o ispunjenju uvjeta iz čl. 4., 12. i 13. ove uredbe.
Mjerodavno ministarstvo finansija daje suglasnost najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva naručitelja.
U slučaju negativnog odgovora na zahtjev za suglasnost, naručitelj je dužan nabavu obaviti putem javnog nadmetanja.
Članak 15.
Ukoliko naručItelj u prethodno provedenom postupku javnog nadmetanja ili nadmetanja po pozivu, ni u ponovljenom pokušaju nije uspio prikupiti najmanje tri prihvatljive ponude, može pristupiti otvaranju prispjelih jedne ili dvije ponude, odnosno provođenju postupka izravne pogodbe sa jednim ponuditeljem uz suglasnost rukovoditelja federalnog, odnosno kantonalnog organa uprave, rukovoditelja federalnih, odnosno kantonalnih ustanova i rukovoditelja drugih federalnih, kantonalnih, gradskih i općinskih tijela uprave.
Prednost se daje ponuditelju koji je dostavio ponudu na oba prethodno provedena postupka iz stavka 1. ovog članka, odnosno koji je dostavio ponudu najmanje na jednom od dva prethodno provedena postupka ukoliko nije bilo drugih prijavljenih ponuditelja na oba postupka.
Ukoliko se nije prijavio niti jedan ponuditelj u ponovljenom pokušaju provođenja postupka javnog nadmetanja ili nadmetanja po pozivu, ograničena metoda izravne pogodbe iz stavka 1. ovog članka se ne može primjeniti.
Ponovni pokušaj ne podrazumijeva ponovni postupak kojeg je prvostupanjski organ prema uputama drugostupanjskog organa ponovio u cijelosti ili djelimično.
Nakon neuspjelog ponovljenog javnog poziva, naručitelj je dužan ponovno javno nadmetanje poništiti svojom odlukom, te obavijestiti ponuditelje o ishodu javnog nadmetanja, odnosno o razlozima neprihvatanja njihovih ponuda.
Članak 16.
Iznimno, obveznici iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe, donose akt kojim se sukladno sa odredbama ove uredbe utvrđuju uvjeti i kriteriji za davanje suglasnosti iz čl. 9, 10, 11, 12, 13, 14 i 15 . ove uredbe za provođenje javne nabave po posebnim metodama, koje će obveznici davati interno.
Suglasnost na akt iz stavka 1. ovog članka daje mjerodavno resorno ministarstvo.
Obveznici iz članka 1. st. 1. i 2. ove uredbe koji su organizirani na federalnoj razini, a financiraju se iz javnih sredstava na kantonalnoj razini, donose akt kojim se sukladno odredbama ove uredbe utvrđuju uvjeti i kriteriji za davanje suglasnosti iz stavka 1. ovog članka, a na koji suglasnost daje kantonalno resorno ministarstvo.
VI - JAVNO NADMETANJE ZA NABAVU ROBA, VRŠENJU USLUGA I IZVOĐENJE RADOVA
Članak 17.
Naručitelj provodi proceduru javnog nadmetanja između najmanje tri prispjele prihvatljive ponude različitih ponuditelja.
U javnom nadmetanju mogu sudjelovati rezidenti i nerezidenti Federacije.
Ponude se podnose na jednom od službenih jezika u Federaciji, a za strane ponuditelje na engleskom jeziku, sa obveznim prijevodom na jedan od službenih jezika u Federaciji.
Vrijednost ponude se izražava u konvertibilnim markama ( KM ).
Članak 18.
Naručitelj je dužan radi provođenja javnog nadmetanja poduzeti slijedeće radnje:
1) objaviti javni poziv o javnom nadmetanju za nabavu roba, vršenje usluga ili ustupanje radova na slijedeći način i to:
- obvezno u “Službenim novinama Federacije BiH”;
- u jednom od dnevnih ili tjednih listova u Federaciji, odnosno u novinama koje izlaze van područja Bosne i Hercegovine, ukoliko se raspisuje međunarodno javno nadmetanje;
- web stranici;
2) pripremiti odgovarajuću tendersku dokumentaciju za javno nadmetanje sa preciznim uvjetima nadmetanja i potrebitim uputama;
3) propisati rok za podnošenje prijava i predaju propisane dokumentacije od najmanje osam dana od dana objavljivanja javnog poziva u javnom glasilu čiji je datum objavljivanja posljednji u odnosu na datum objavljivanja javnog oglasa.
4) utvrditi mjesto, rok i vrijeme prijave i predaje ponuda;
5) utvrditi mjesto, rok i vrijeme otvaranja ponuda;
6) imenovati povjerenstvo za prihvatanje, otvaranje i vrednovanje ponuda (u daljnjem tekstu: Povjerenstvo), te utvrditi aktivnosti i nadležnost povjerenstva u postupku javnog nadmetanja ;
7) obavijestiti preporučenom poštom ili telefaksom porukom o izboru najpovoljnije ponude i ponuditelja i
8) zaključiti ugovor s izabranim ponuditeljem bez pregovaranja sa ostalim sudioniteljima javnog nadmetanja.
Javni poziv obvezno sadrži:
1) pravni temelj raspisivanja poziva;
2) detaljno određenje predmeta javnog poziva po vrsti, kvalitetu i količini;
3) pravo učešća:
4) sadržaj ponude;
5) kriterije za vrednovanje ponuda;
6) mjesto i vrijeme za preuzimanje tenderske dokumentacije;
7) mjesto i vrijeme za podnošenje ponuda:
8) obveze i odgovornosti ponuditelja;
9) ostale napomene.
Članak 19.
Obveza sudionika javnog nadmetanja je da svoje ponude podnose u roku, vremenu i u mjestu utvrđenom u javnom pozivu, te da se pri izradi ponude obvezno pridržavaju propisanih uvjeta nadmetanja.
Rok za dostavu ponuda računa se od dana posljednjeg objavljivanja oglasa.
Članak 20.
Naručitelj ponuditeljima, stavlja na raspolaganje odgovarajuću tendersku dokumentaciju, zajedno sa utvrđenim uvjetima nadmetanja objavljenim u javnom pozivu.
Tenderska dokumentacija treba biti jasna i razumljiva.
Članak 21.
Dokumentacija iz članka 20.ove uredbe sadrži:
1) detaljno određenje predmeta javnog nadmetanja po vrsti, kvalitetu i količini;
2) tehničke podatke i tehničke specifikacije, kvalitativne karakteristike predmeta javnog nadmetanja, bez isticanja naziva proizvođača ili kataloških brojeva određenog ponuditelj, te drugih oznaka koje preferiraju određenog ponuditelja;
3) upute koje se odnose na traženu ponudu precizirajući koje dokaze i dokumentaciju ponuditelj treba podnijeti u cilju dokazivanja sposobnosti ponuditelja, kao i precizno određenje organa ovlašćenog za izdavanje dokaza i dokumenacije, te podatke o obliku, vrsti i tipu ugovora koji će se zaključiti sa najpovoljnijim ponuditeljom;
4) kriterije određivanja najpovoljnije ponude;
5) mjesto i vrijeme otvaranja ponuda;
6) rok dostave i rok valjanosti ponude;
7) naziv i adresa naručitelja, ime i prezime predstavnika naručitelja ovlašćenog za kontakt osobu sa ponuditeljima;
8) specifikacija i način izračuna cijene, ponude i uvjeta za obradu traženih roba, usluga ili radova;
9) izjava naručitelja o osiguranju novčanih sredstava za nabavu robe, vršenje usluga i izvođenje radova ukoliko se naručitelj finansira iz javnih prihoda;
10) opće uvjete ugovora;
11) ostale bitne uvjete u svezi s predmetom nadmetanja.
Članak 22.
Dokumentacija iz članka 21. stavak 1. ove uredbe ne smije sadržavati podatke koji predstavljaju poslovnu, službenu ili bilo koju drugu tajnu.
Naručitelj je dužan objaviti identične kriterije za izbor najpovoljnije ponude u javnom pozivu i dokumentaciji za nadmetanje.
Ako naručitelj podijeli predmet nabavke na određene grupe, tada dokumentacija iz članka 21. ove uredbe obvezno sadrži sve podijeljene grupe, a oglasom se obvezno dopušta takav način nuđenja.
Grupe koje predstavljaju dijelove predmeta nabavke iz stavka 3. ovog članka, predstavljaju dijelove predmeta javnog nadmetanja, a koji su spojeni temeljem određenih ekonomskih ili tehničkih kriterija koje utvrdi naručitelj.
Članak 23.
Ponuditelj može u slučaju potrebe zatražiti dodatnu dokumentaciju od naručitelja, a naručitelj je dužan odgovoriti na zahtjev u razumnom roku ali prije roka za dostavu ponuda.
Ukoliko naručitelj, na svoju inicijativu ili na zahtjev jednog ili više ponuditelja, u otvorenom roku za prikupljanje ponuda izvrši ispravku odgovarajuće tenderske dokumentacije dužan je tu ispravljenu dokumentaciju dostaviti odmah svim podnositeljima koji su preuzeli dokumentaciju iz članka 21. ove uredbe.
Ispravka javnog poziva za nadmetanje mora biti objavljena na isti način kao i poziv za nadmetanje.
VII - PODNOŠENJE PONUDA
Članak 24.
Ponuditelj ponudu dostavlja osobno, preporučenom poštom, koja treba biti propisno ovjerena od ovlašćene osobe. Ponuda mora biti sukladna s tenderskom dokumentacijom i uvjetima iz javnog poziva. Nikakve naknadne promjene u ponudi ponuditelja nisu dopuštene.
Naručitelj je dužan izdati pismenu potvrdu ponuditelju koji osobno donese ponudu. Potvrda sadrži naznaku o datumu i satu prijema ponude.
Ponuditelj može dostaviti samo jednu ponudu na javni poziv za određeno nadmetanje, bez davanja alternativnih opcija, s tim što se jedna ponuda može predati u dvije odvojene koverte, kao tehnička i financijska ponuda. Alternativna ponuda je dozvoljena, uz uvjet da se dostavi odvojeno od temeljne ponude i da javni poziv sadrži mogućnost predaje alternativne ponude.
Ponuditelj koji samostalno podnosi ponudu ne može istovremeno sudjelovati u zajedničkoj ponudi. U javnom pozivu se obvezno naznačava mogućnost predaje zajedničke ponude i da se naznači koja je ponuda temeljna.
Zajednička ponuda je ponuda dva ili više ponuditelja koja obvezno sadrži pravni akt o zajedničkoj ponudi, u kojoj se obvezno precizira koji je ponuditelj nositelj zajedničke ponude. Ponuditelji iz zajedničke ponude su obvezni dokazati zajedničku sposobnost za dostavljenu ponudu i pojedinačnu sposobnost za svoj dio ponude.
Članak 25.
Sve ponude naručitelj čuva neotvorene do vremena utvrđenog za otvaranje ponuda. Samo Povjerenstvo ima pravo da vrši otvaranje ponuda.
Ponude dostavljene nakon isteka roka određenog za podnošenje ponuda, ne otvaraju se, niti se razmatraju nego se vraćaju ponuditelju.
VIII - OTVARANJE I PRIHVAĆANJE PONUDA
Članak 26.
Naručitelj donosi rješenje kojim imenuje Povjerenstvo od najmanje tri člana u kome se navodi stručna sprema i zvanje članova Povjerenstva.
Članovi Povjerenstva se mogu imenovati od predstavnika drugih organa, organizacija i institucija, gospodarskih društava ili inozemnih i domaćih eksperata za pojedine oblasti, u ovisnosti od predmeta javnog nadmetanja.
Član Povjerenstva u gospodarskom društvu ne može biti direktor i njegov zamjenik niti presjedatelj ili član upravnog – nadzornog odbora naručitelja.
U organu uprave, pravnim osobama sa većinskim državnim kapitalom, i drugim organima, ustanovama i institucijama iz članka 1. ove uredbe, član Povjerenstva ne može biti rukovoditelj organa uprave ili njegov zamjenik, direktor, presjedatelj niti član upravnog–nadzornog odbora naručitelja, a mogu biti rukovodeći državni službenici.
Članak 27.
Povjerenstvo pristupa otvaranju ponuda u mjestu i u vremenu utvrđenom u dokumentaciji naručitelja, ili u obavijesti upućenoj svim ponuditeljima.
Ponuditelji i njihovi ovlašćeni zastupnici imaju pravo nazočovati na otvaranju ponuda.
Članak 28.
Povjerenstvo prije početka otvaranja ponuda pregleda sve prispjele ponude i utvrđuje da li su kuverte sa ponudama zapečaćene i neotvorene, te da li su prispjele u propisanom roku.
Povjerenstvo svaku zapečaćenu kuvertu sa ponudom numerira rednim brojem sukladno kronološkom redu dospjeća ponuda, nakon čega pristupa njihovom otvaranju po redoslijedu utvrđenom na kuverti.
Povjerenstvo rednim brojem obilježava pojedinačne dokumente od prvog do posljednjeg u okviru prispjele dokumentacije, ukoliko to nije učinio ponuditelj i u zapisnik unosi njihov broj.
Članak 29.
Povjerenstvo prilikom otvaranja ponuda ne razmatra niti vrši uvid u sadržaj dokumenta ponude, a pnazočnim ponuditeljima i sudioniteljima u postupku otvaranja ponuda može saopćiti na njihovo traženje, samo podatke o nazivu firme i njenom sjedištu te ponuđene cijene ponuditelja čija je ponuda otvorena.
Članak 30.
Povjrenstvo nakon otvaranja ponude i pojedinačnog numeriranja dokumenata iz ponude vrši provjeru da li ponuda ispunjava formalno pravne uvjete, nakon čega ponude razvrstava u dva posebna omota i to:
1) omot sa ponudama koje su formalno ispravne i
2) omot sa ponudama koje nisu formalno ispravne.
Nakon završenog postupka Povjerenstvo sačinjava zapisnik u koji unosi sve bitne elemente propisane ovom uredbom.
Zapisnik iz stavka 2. ovog članka sadrži: mjesto i vrijeme otvaranje ponuda, ime i prezime članova predstavnika ponuditelja, broj primljenih ponuda, pročitane cijene, primjedbe ponuditelja, ime i prezime članova Povjerenstva, te podatke o nazivu firmi čije ponude ne zadovoljavaju uvjete javnog nadmetanja s obrazloženjem zbog čega su te ponude neispravne i nepotpune.
IX - PROCJENA I PRIHVAĆANJE PONUDA I ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
a) Procjena ponuda
Članak 31.
Povjerenstvo pristupa procjeni ponuda ako je zapisnikom iz članka 30. stavak 2. ove uredbe utvrđeno da su podnesene najmanje tri ponude koje ispunjavaju uvjete i zahtjeve javnog nadmetanja, odnosno da su ponuditelji dokazali svoj pravni status, poslovni kapacitet, tehničke i kadrovske kvalifikacije.
U suprotnom, Povjerenstvo ne pristupa procjeni ponuda i o tome izvješćava naručitelja.
Nadmetanje se poništava odlukom naručitelja ako nisu pristigle najmanje tri prihvatljive ponude, odnosno ako postoji potreba bitne izmjene dokumentacije za nadmetanje, pod uvjetom da nije istekao rok za podnošenje ponuda.
Naručitelj je dužan izvjestiti ponuditelje o ishodu javnog nadmetanja na jedan od slijedećih načina: preporučenim pismom ili telefaks porukom.
Naručitelj je dužan učesnicima neuspjelog javnog nadmetanja vratiti ponudu sa predatom dokumentacijom, uz navođenje jasnih razloga poništavanja javnog nadmetanja.
Članak 32.
Nakon prvog neuspjelog poziva za javno nadmetanje, naručitelj može ponoviti javno nadmetanje, uz prethodno poništenje neuspjelog javnog nadmetanja. Sudionitelji neuspjelog javnog nadmetanja mogu obnoviti svoje sudjelovanje u ponovljenom javnom nadmetanju.
Članak 33.
Povjerenstvo prilikom razmatranja ponuda, može zatražiti dopunsko objašnjenje određenih elemenata ponude od prijavljenog ponuditelja.
Objašnjenje iz stavka 1. ovog članka ne smije utjecati na predloženu ponudu u smislu ostvarenja prednosti u odnosu na ostale ponuditelje.
Ukoliko postoje evidentne računske greške u ponudi, naručitelj može ispraviti iznos naveden u ponudi na način da se uvijek daje prednost iznosu koji je izražen slovima, odnosno jediničnoj cijeni u odnosu na ukupnu cijenu.Otkrivanje računske greške obvezuje naručitelja da u određenom roku pribavi od ponuditelja pismenu suglasnost o prihvatanju ispravke računske greške.
Članak 34.
Povjerenstvo će vršiti procjenu sukladno s uvjetima javnog nadmetanja propisanim ovom uredbom i uvjetima utvrđenim u odgovarajućoj dokumentaciji iz čl. 20. i 21. ove uredbe i sukladno s javnim pozivom.
Povjerenstvo će internim aktom utvrditi, postupak procjene, procedure i bliže upute načina vrednovanja-bodovanja kriterija utvrđenih u dokumentaciji iz čl. 20. i 21. ove uredbe i javnim pozivom u kojem naručitelj obvezno navodi kriterije po redoslijedu njihove važnosti, utvrđuje njihovu vrijednost, te način izračunavanja vrijednosti na način kako su opisani u dokumentaciji i javnom pozivu.
Federalno ministarstvo može u postupku rješavanja po žalbi u slučaju značajnog neslaganja kriterija koji su utvrđeni u internom aktu Povjerenstva iz stavka 2. ovog članka, s predmetom nabavke opisanim u javnom pozivu, odnosno u slučaju očitog stavljanja u neravnopravan položaj određenih ponuditelja putem utvrđivanja kriterija, te drugih povreda odredbi Uredbe, poništiti postupak odabira najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak 35.
Pravo sudjelovanja na javnom nadmetanju ne može ostvariti slijedeći ponuditelj i to:
1) koji je neuspješan u izvršavanju bilo kojeg ugovora sklopljenog po izboru za najuspješnijeg ponuditelja na javnom nadmetanju u protekle tri godine u odnosu na dan objavljivanja navedenog javnog poziva;
2) koji je u postupku stečaja i likvidacije ili je objavljeno okončanje postupka stečaja i likvidacije;
3) protiv koga se vodi postupak zbog neplaćanja obveza temeljem javnih prihoda;
4) odgovorna osoba u fizičkoj i pravnoj osobi koja je pravomoćnom presudom osuđena na bilo koje kazneno djelo temeljem zlouporabe propisa;
5) odgovorna osoba u fizičkoj i pravnoj osobi koja je kažnjavana za gospodarski prijestup, zlouporabu potpisanih ugovora radi nezakonitog stjecanja dobiti;
6) odgovorne osobe ponuditelja koje su sa odgovornom osobom naručitelja, njegovim pravnim savjetnikom ili nekim od njegovih drugih odgovornih osoba u krvnoj vezi do drugog koljena, ili su vezana usvajanjem i skrbništvom;
7) fizičke osobe koje su u posljednje tri godine radile kao uposlene osobe na odgovornim poslovima kod naručitelja.
Ponuditelj može priložiti izjavu o ispunjenju uvjeta iz toč. 1), 6) i 7), dok za toč. 2), 3), 4) i 5) ponuditelj prilaže uvjerenje, potvrdu, odnosno drugu javnu ispravu ovlašćenog organa.
Naručitelj će isključiti ponuditelje koji ne mogu osigurati dokaze da ne spadaju u kategoriju nesposobnih ponuditelja po bilo kojoj točki stavka 1. ovog članka .
Članak 36.
Povjerenstvo će komparativnom analizom svih ponuda međusobno i pojedinačnom ocjenom svake ponude po svakom zadanom elementu sukladno s utvrđenim kriterijima, utvrditi ukupan broj bodova, odrediti najpovoljniju ponudu i utvrditi redoslijed ostalih ponuda u ovisnosti od ostvarenog broja bodova pojedinačno po svim kriterijima.
Ako su u ponudi navedene neuobičajeno niske cijene, naručitelj je dužan u pismenom obliku zahtjevati podrobno obrazloženje od ponuditelja i utvrditi primjeren rok za dobivanje odgovora.
Ponuditelju koji nudi domaću proizvodnju broj bodova po svim kriterijima se uvećava 5% u odnosu na utvrđene vrijednosti kriterija u internom aktu članka 34. stavak 2. ove uredbe.
Pravne osobe iz članka 1. ove uredbe dužne su izdvojiti pojedinačne lotove pri sprovodjenju javnog nadmetanja za robe domaćih proizvodjača.
Ukoliko izabrani ponuditelj ne prihvata izbor, odnosno odustane od izbora, naručitelj donosi novu odluku sukladno sa utvrđenim redoslijedom ostalih ponuda iz stavka 1. ovog članka, a u slučaju odustajanja i drugog izabranog ponuditelja, naručitelj poništava javni poziv i obvezan je uz poništenje istovremeno objaviti novi javni poziv.
Članak 37.
Nakon postupka otvaranja ponuda Povjerenstvo je dužno sastaviti zapisnik o izvršenom postupku i odmah ga dostaviti naručitelju, zajedno sa listom najpovoljnijih ponuda, a najkasnije u roku od osam dana od dana otvaranja ponuda.
Zapisnik iz stavka 1. ovog članka sadrži podatke o ponudama koje su bile predmet analize, odnosno analitički prikaz traženih i datih dokaza koji se odnose na sposobnost ponuditelja, obrazloženje o razlozima odabira najpovoljnije ponude, kriterije za utvrđivanje najpovoljnije ponude, kao i listu najpovoljnijih ponuditelja sastavljenu sukladno broju ostvarenih bodova nakon postupka vrednovanja i dostavlja naručitelju.
Sadržaj procijenjenih ponuda i utvrđeni redoslijed ostalih ponuda iz stavka 1. ovog članka predstavlja podatke povjerljive prirode koje Povjerenstvo ne smije davati na raspolaganje trećim osobama, osim na zahtjev mjerodavnog organa za rješavanje po žalbama sukladno ovoj uredbi.
Naručitelj može dati zapisnik na uvid ponuditeljima, na njihov zahtjev nakon prijema odluke oodabiru najpovoljnijeg ponuditelja, a do isteka roka za ulaganje žalbe.
b) Prihvaćanje ponude
Članak 38.
Naručitelj u roku od 24 sata po sastavljanju zapisnika o izvršenom postupku iz stavka 1. članka 37. ove uredbe donosi odluku i dostavlja preporučenom poštom ili putem telefaks poruke o njegovom izboru za najpovoljnijeg ponuditelja, s tim da se osigura pismeni dokaz o vremenu prijema odluke.
U narednih 24 sata naručitelj je dužan na isti način obavijestiti i ostale ponuditelje o odabiru najpovoljnije ponude.
U slučaja da Povjerenstvo ni jednu ponudu nije prihvatilo kao najpovoljniju o tome će naručitelj pismeno ili telefaks porukom izvjestiti sve ponuditelje u roku utvrđenom u st. 1. i 2. ovog članka.
Odluka iz stavka 1. ovog članka sadrži broj i datum donošenja odluke, podatke o javnom nadmetanju, obrazloženje-razloge odabira ili neodabira, uputu o pravnom lijeku, potpis i ovjeru.
c) Ugovor o nabavi
Ugovor se zaključuje nakon isteka roka za podnošenje žalbi, odnosno nakon okončanja žalbenog postupka i dostavljanja drugostupanjskog rješenja žalitelju.
Naručitelj obvezno zaključuje pismeni ugovor sa izabranim ponuditeljem čija je ponuda vrednovana kao najpovoljnija. Ugovor se sačinjava sukladno ponudi.
U slučaju raskida ugovora naručitelj poništava odluku iz stavka 1. ovog članka i donosi novu, sukladno s utvrđenim redoslijedom iz stavka 1. ovog članka, a u slučaju raskida ugovora sa drugim izabranim ponuditeljem, naručitelj poništava javni poziv.
X - NADZOR NAD PRIMJENOM UREDBE
Članak 39.
Nadzor nad primjenom ove uredbe obavlja Federalno ministarstvo i mjerodavna resorna ministarstva.
Nadzor obuhvaća vođenje postupka rješavanja po žalbi ponuditelja i donošenje rješenja o poništavanju javnog oglasa po službenoj dužnosti u slučaju ozbiljnije povrede postupka provođenja javnog nadmetanja i primjene odredbi ove uredbe.
Federalno ministarstvo daje mišljenja i upute u cilju pravilne primjene ove uredbe.
Međunarodni monetarni fond može po zahtjevu ponuditelja u žalbenom postupku ili po službenoj dužnosti, odnosno u tijeku vršenja nadzora nad primjenom ove uredbe precizirati utvrđenu vrijednost i način izračunavanja vrijednosti kriterija u cilju izjednačavanja položaja sudionitelja u javnom nadmetanju.
Članak 40.
U okviru vršenja nadzora i pružanja stručne pomoći Federalno ministarstvo i mjerodavna resorna ministarstva obavljaju slijedeće radnje:
1) daju naputke naručiteljima za provođenje postupka nabave roba, vršenju usluga i ustupanju radova sukladno ovoj uredbi;
2) daju suglasnosti i donose rješenja u žalbenom postupku ponuditelja.
XI - ZAŠTITA PRAVA PONUDITELJA
Članak 41.
Ponuditelj koji je sudjelovao u postupku nadmetanja može, radi zaštite svojih prava, izjaviti žalbu Federalnom ministarstvu na nepravilnosti u postupku izbora najpovoljnijeg ponuditelja.
Žalba se izjavljuje u roku od osam dana od dana prijema pismene obavijesti (odluke) o izboru (najpovoljnijeg ponuditelja), ali isključivo nakon završenog postupka izbora.
Ponuditelj koji je sudjelovao u postupku nadmetanja kojeg je proveo subjekt iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe može, radi zaštite svojih prava, izjaviti žalbu mjerodavnom resornom ministarstvu, pod uvjetima i u roku propisanom u stavku 2. ovog članka.
Žalba se podnosi izravno naručitelju.
Žalba izjavljena u roku iz stavka 2. ovog članka, zaustavlja zaključivanje ugovora o nabavci.
Na postupak po žalbi u smislu ove uredbe primjenjuju se odredbe Zakona o upravnom postupku (“Službene novine Federacije BIH”; br: 2/98 i 48/99).
Članak 42.
Nedopuštena, nepravovremena ili od neovlašćene osobe, izjavljena žalba odbacuje se rješenjem.
Ako naručitelj nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja se žalbom pobija, dužan je žalbu sa kompletnim spisom predmeta bez odlaganja uputiti Federalnom ministarstvu ili mjerodavnom resornom ministarstvu na rješavanje, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba se, zajedno sa spisom predmeta dostavlja Federalnom ministarstvu ili mjerodavnom resornom ministarstvu, uz obveznu naznaku naručitelja da je žalba dopuštena, pravovremena i izjavljena od ovlašćene osobe.
Spis iz st. 2. i 3. ovog članka obvezno sadrži:
1) preslik obavijesti i odluke o odabranom najpovoljnijem ponuditelju;
2) dokaz o datumu prijema obavijesti o odabranom najpovoljnijem ponuditelju;
3) preslik žalbe dostavljene prvostupanjskom organu, naručitelju, zajedno sa eventualno primljenim rješenjem kojim se žalba odbacuje;
4) izjašnjenje naručitelja na žalbu žalitelja i
5) rješenje kojim je imenovano Povjerenstvo iz članka 26. stavak 1. ove uredbe.
Krajnji rok za donošenje drugostupanjskog rješenja je 30 dana od dana predaje žalbe drugostupanjskom organu
Članak 43.
Na zahtjev Federalnog ministarstva ili mjerodavnog resornog ministarstva naručitelj je dužan odmah dostaviti i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju o nadmetanju kako bi se proveo žalbeni postupak.
Članak 44.
Protiv rješenja Federalnog ministarstva ili mjerodavnog resornog ministarstva donešenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
Članak 45.
Ukoliko se postupak nabave roba, usluga i ustupanja radova provodi u Federalnom ministarstvu, ponuditelj može radi zaštite svojih prava uložiti žalbu izravno Federalnom ministarstvu u roku od osam dana od dana prijema obavijesti-odluke o izboru najpovoljnijeg ponuditelja.
Ako naručitelj iz stavka 1. ovog članka nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o iodabiru koja se žalbom pobija, dužan je žalbu sa kompletnim spisom predmeta, bez odlaganja uputiti Povjerenstvu za žalbe u postupku nabave roba, usluga i ustupanju radova Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, koju imenuje Vlada Federacije, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba uložena u roku iz stavka 1. ovog članka zaustavlja zaključivanje ugovora.
Protiv rješenja Povjerenstva iz stavka 2. ovog članka donesenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod mjerodavnog suda.
XII - KAZNENE ODREDBE
Članak 46.
Novčanom kaznom od 5.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj pravna osoba iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja sukladno članku 4. ove uredbe;
2) ako postupi suprotno odredbi članka 4. stav 3. ove uredbe.
ako postupi suprotno odredbi članka 16.ove uredbe
Novčanom kaznom od 300,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovog članka i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
Novčanom kaznom od 300,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stavka 1. ovog članka, odgovorna osoba u organu vlasti iz članka 1. st. 1. i 2. ove uredbe.
Članak 47.
Novčanom kaznom od 200,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorna osoba u organu vlasti, odnosno pravnoj osobi, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja sukladno člankom 4. ove uredbe
2) provede ograničeno nadmetanje metodom nadmetanja po pozivu, odnosno izravnom pogodbom čl. 9., 10., 11., 12., 13. ove uredbe bez dobivene suglasnosti mjerodavnog ministarstva financija,
3) obavi nadmetanje po pozivu za usluge suprotno članku 10. ove uredbe;
4) ne objavi javni oglas sukladno članku 18. ove uredbe;
5) ne stavi na raspolaganje ponuditeljima odgovarajuću tendersku dokumentaciju iz članka 20. ove uredbe;
6) ne izda potvrdu ponuditelju o prijemu ponude sukladno članku 24. stav 2.ove uredbe;
7) otvori, odnosno prihvati ponudu bez ovlašćenog Povjerenstva za otvaranje i prihvatanje ponuda iz članka 26. stavak 1. ove uredbe;
8) pristupi procjeni ponuda i ako nisu podnesene najmanje tri ponude, (članak 31. st. 1. i 2. ove uredbe);
9) sudionicima neuspjelog javnog nadmetanja ne vrati ponudu sa dokumentacijom, (članak 31. stavak 5. ove uredbe);
10) u javnom nadmetanju sudjeluju subjekti koji su ovom uredbom isključeni iz javnog nadmetanja, (članak 35. ove uredbe);
11) ne izvjesti ponuditelje ukoliko nije odobrena ni jedna ponuda kao prihvatljiva za naručitelja, ( član 38. stav 3. ove uredbe);
12) ako zaključi ugovor prije okončanja žalbenog postupka (članak 41. stavak 5. ove uredbe)
13) ako ne postupi po uputama drugostupanjskog organa, (članak 39. stvak 2. i članak 41. ove uredbe)
14) ako žalbu zajedno sa spisom u propisanom roku ne dostavi drugostupanjskom organu, (članak 42. stavak 2. ove uredbe);
15) ukoliko Federalnom ministarstvu ili mjerodavnom resornom ministarstvu ne dostavi i ne omogući uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja sukladno članku 43. ove uredbe;
XIII - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 48.
Nabave započete prije stupanja na snagu ove uredbe, okončat će se sukladno propisima iz članka 49. ove uredbe koji su bili na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.
Članak 49.
Danom stupanja na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o postupku nabave roba, vršenju usluga i ustupanju radova (“Službene novine Federacije BiH”; br. 40/03, 58/03 i 11/04).
Postupci započeti do stupanja na snagu ove uredbe okončat će se po odredbama Uredbe koja je bila na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.
Članak 50.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u “Službenim novinama Federacije BiH”.
V. broj 293/04
10.lipnja 2004. godine
Sarajevo
P R E M I J E R dr Ahmet Hadžipašić, v.r.