Na osnovu člana 19. stav 1. Zakona o Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH”; br. 1/94, 8/95, 58/02 i 19/03) , na prijedlog federalnog ministra finansija-federalnog ministra financija, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine donosi
UREDBU
O POSTUPKU NABAVKE ROBE, VRŠENJU USLUGA I USTUPANJU RADOVA
I - OPŠTE ODREDBE
Član 1.
Ovom uredbom propisuju se pravila, uslovi i način postupanja federalnih organa uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih institucija vlasti u postupku nabavke roba, vršenju usluga i ustupanju radova na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), koji koriste sredstva javnih prihoda, te pravnih lica koja vrše javna ovlaštenja.
Ovu uredbu primjenjuju i organi uprave kantona, kantonalne ustanove i institucije, koje posebnim aktom utvrdi resorno ministarstvo, kao i druga tijela kantonalne vlasti, gradske i općinske službe za upravu, koji koriste sredstva javnih prihoda.
Izuzetno, odredbe ove uredbe se primjenjuju i u slučaju kada se vrši izbor najpovoljnijeg ponudioca za korištenje carinskih terminala na području Federacije za potrebe Carinske uprave Federacije Bosne i Hercegovine koji ne koriste sredstva javnih prihoda, nego se korištenje vrši na osnovu ugovora kojim se preciziraju prava i obaveze ugovornih strana.
Pravna lica sa državnim kapitalom u visini od 50% ukupnog kapitala i više dužna su primjenjivati ovu uredbu i u slučaju kada u postupku nabavke robe, vršenju usluga i ustupanju radova koriste vlastita sredstva.
Ovu uredbu primjenjuju i pravna lica, nezavisno od visine učešća državnog kapitala ako obavljaju djelatnost pružanja javnih usluga na osnovu javnih ovlaštenja.
Član 2.
Ova uredba se ne primjenjuje na slijedeće nabavke roba, usluga i radova, domaćih proizvođača i izvođača:
1) naoružanja, vojne opreme i specijalne opreme koje su određene posebnim propisom kao povjerljive robe odnosno robe i usluge inostranih proizvođača kada se robe ne proizvode, odnosno, usluge te vrste ne vrše na teritoriji Federacije;
2) lijekova koji se nabavljaju iz sredstava obaveznog zdravstvenog osiguranja i lijekova za potrebe Vojske Federacije Bosne i Hercegovine;
3) roba posebne namjene koja se koristi za potrebe zavoda i ustanova za lica bez vida i slabo vidna lica za djecu i odrasle i druge vidove zavoda i ustanova za pomoć i njegu lica sa invaliditetom, koja je određena posebnim propisom;
4) roba posebne namjene u kazneno-popravnim domovima koja je određena posebnim propisom;
5) roba sa oznakom vojne ili službene tajne;
6) ostale robe, usluge i radove, koje posebnim aktom utvrdi federalni, odnosno kantonalni organ uprave, federalna, odnosno kantonalna ustanova i druga federalna, kantonalna, gradska i opštinska tijela uprave, i institucija vlasti za robe, usluge i radove koje su od posebnog interesa ili namjene. Oslobađanje se vrši jednokratno i iznimno, a zbog potrebe ujednačenosti i prikladnosti s postojećom opremom i tehnologijom ili u slučaju kada određeni ponudioc ima zaštićeno pravo na robu, usluge ili radove, i kada postoji potreba da se nakon izvršene nabavke roba, vršenja usluga ili radova nabavi dodatna količina od prvobitnog ponudioca što je uslovljeno prirodnim, tehničkim ili tehnološkim osobinama, odnosno zbog kompatibilnosti sa postojećom opremom, tehnologijom ili uslugama. Dodatak postojećem ugovoru dozvoljava se samo jednokratno po uslovima iz ove tačke i to samo do iznosa od 20% osnovnog ugovora;
7) obavljanja hitnih radova na uklanjanju šteta od elementarnih i drugih prirodnih nepogoda, u skladu sa posebnim propisima u predmetnoj oblasti;
8) vatrogasne sprave, aparati, pribor i ostala oprema za protivpožarnu zaštitu i suzbijanje požara, te usluge održavanja vatrogasnih sprava, aparata, pribora i ostale opreme za protivpožarnu zaštitu i suzbijanje požara, i
9) pitke vode, električne energije, plina, pružanja poštanskih i telekomunikacionih usluga i usluga javnog saobraćaja, pružanje usluga redovnog održavanja vodovodne i kanalizacione mreže, koje isporučuju odnosno pružaju pravna lica iz člana 1. st. 4. i 5., subjektima iz člana 1. ove uredbe, koja su osnovana za obavljanje djelatnosti od javnog interesa, a na osnovu posebnih ovlaštenja.
Za robe posebne namjene iz stava 1. tač. 1. do 5. ovog člana resorna ministarstva utvrđuju listu kojom se taksativno i precizno navode vrste roba, usluga i radova posebne namjene.
Izuzetno, ova uredba se ne primjenjuje na robe i usluge manje pojedinačne vrijednosti koje naručilac po vrsti i vrijednosti definiše internim aktom, s tim što ukupna vrijednost tih nabavki ne može prelaziti iznos od 50.000,00 KM na godišnjem nivou.
II - ZNAČENJE POJEDINIH POJMOVA I RIJEČI
Član 3.
Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju slijedeće značenje:
1) “roba” označava predmete i stvari svih vrsta i opisa namijenjenih tržištu i podobnih za tržište uključujući sirovine, poluproizvode i gotove proizvode koje naručioc nabavlja za vlastite potrebe, izuzev roba koje su namijenjene za dalju prodaju, kao i preradu i doradu u cilju dalje prodaje i s njima povezane usluge ukoliko njihova vrijednost ne prelazi vrijednost same robe;
2) “nabavka”označava nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova na različite načine uključujući kupovinu, zakup, zamjenu, lizing ili bez obaveze na kupovinu, a kojima se naručiocu omogućava korištenje roba, usluga i radova;
3) “radovi” označavaju radove na građevinskim objektima, ugrađivanje uređaja, postrojenja i opreme na novim i postojećim objektima ili njihovim dijelovima;
4) “građevinski objekti” obuhvataju: zgrade, brane, mostove, tunele, vodovode, kanalizacije, ceste, željezničke pruge i ostale građevinske objekte koji predstavljaju zaokruženu funkcionalnu cjelinu, koje naručioc koristi za vlastite potrebe, a koje nisu namijenjene za dalju prodaju;
5) “naručioc” je lice koje naručuje nabavku robe, pružanje usluga i izvođenje radova, što je predmet ugovora koji sklapa sa ponudiocem;
6) “domaća proizvodnja“ je proizvodnja koju ostvaruju domaća fizička i pravna lica čiji su proizvodni kapaciteti locirani na teritoriji Federacije;
7) “ponudioc” je pravno i fizičko lice rezident ili nerezident Federacije koje učestvuje u nadmetanju za javnu nabavku (roba, vršenje usluga i ustupanja radova);
8) „pod ograničenim brojem ponudilaca“ podrazumijeva se da na području Federacije postoje najviše tri ponudioca koji, zbog specifičnosti prirodnih, tehničkih i tehnoloških osobina nude određenu vrstu roba, pružaju određene vrste usluga i izvode određene vrste radova;
9) “usluge” označavaju pružanje raznih stručnih usluga i prenos znanja iz oblasti ekonomskih, tehničko-tehnoloških, i pravnih poslova koje pružaju eksperti ili grupa eksperata kao npr. izrada programa, projektovanje, računovodstveni, finansijski, pravni poslovi, provjera i ispitivanje kvaliteta određenih roba i radova, nadzor i davanje stručnih savjeta, edukacija i obrazovanje, vršenje usluga trgovačke i ugostiteljske djelatnosti i sl.;
10) “najpovoljnija ponuda” je prihvatljiva ponuda sposobnog ponudioca koja u potpunosti zadovoljava vrstu, svojstvo i kvalitet robe, kvalitet usluga ili radova traženih u dokumentaciji za nadmetanje, i ima najprihvatljiviju cijenu i ostale dodatne kriterije izbora, navedene u dokumentaciji za nadmetanje;
11) “prihvatljiva ponuda” je ponuda koja u potpunosti zadovoljava sve uslove i zahtjeve definisane u tenderskoj dokumentaciji i uslovima nadmetanja;
12) “ugovor o nabavci” je ugovor u pisanoj formi zaključen između naručioca i ponudioca u postupku izbora najpovoljnije ponude i ponudioca u skladu sa uslovima utvrđenim u javnom pozivu, tenderskoj dokumentaciji i odredbama ove uredbe;
13) “vrijednost nabavke “ označava iznos novčanih sredstava potrebnih za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova;
14) “izvođač” je lice odabrano kao najpovoljniji ponudioc i koje je ugovorom preuzelo obavezu izvođenja radova koji su predmet ugovora;
15) “gradilište” je zemljišni prostor na kome se izvode radovi i koji se koristi za izvođenje radova ;
16) “nepredviđeni radovi” su oni radovi koji nisu obuhvaćeni ugovorom, a koji su nužni u procesu okončanja neophodnih radova;
17) “naknadni radovi” označavaju radove koji nisu ugovoreni i nisu neophodni za ispunjenje ugovora, izvode se po zahtjevu naručioca, i isti moraju biti unaprijed predviđeni u tenderskoj dokumntaciji;
18) “primjeren rok” je rok u kojem se prema redovnom toku stvari mogu izvršiti obaveze vezane za konkretan slučaj;
19) “nadležno ministarstvo finansija” označava Federalno ministarstvo finansija -Federalno ministarstvo financija koje je nadležno za davanje saglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz člana 1. stav 1. ove uredbe, i kantonalno ministarstvo finansija koje je nadležno za davanje saglasnosti za ograničeno nadmetanje subjektima iz člana 1. stav 2. ove uredbe;
20) “nadležno resorno ministarstvo” označava federalno ministarstvo koje vrši ovlaštenja i obaveze vlasnika kapitala po osnovu državnog kapitala po navedenim subjektima iz objavljenih lista privrednih društava uz član 2. Uredbe o vršenju ovlasti i obaveza organa Federacije Bosne i Hercegovine u privrednim društvima po osnovu državnog kapitala (“Službene novine Federacije BiH”, br. 8/00, 40/00, 43/00, 4/01, 5/01, 26/01, 35/01, 13/02, 14/02 i 68/02), odnosno kantonalno resorno ministarstvo prema pripadajućoj odnosnoj oblasti prema kantonalnim propisima a za pravna lica sa državnim kapitalom u visini od 50% i više ukupnog kapitala koja su organizovana na opštinskom i kantonalnom nivou,
21) “Federalno ministarstvo” označava Federalno ministarstvo finansija-Federalno ministarstvo financija, i
22) “javni prihodi” predstavljaju sredstva prikupljena finansijskim instrumentima a koja su namijenjena podmirenju potreba korisnika budžeta, i drugih javnih prihoda.
III - OPŠTI USLOVI POSTUPKA NABAVKE
Član 4.
Lica iz člana 1. ove uredbe obavezna su da u postupku nabavke roba, vršenju usluga i ustupanju radova primjenjuju odredbe ove uredbe prema vrijednostima utvrđenim ovom uredbom.
Naručioc ne može dijeliti vrijednost nabavke za tekuću godinu na pojedinačne nabavke manje vrijednosti u cilju izbjegavanja primjene ove uredbe.
Nadmetanje po pozivu za robu, radove i usluge, može se provesti samo uz prethodno odobrenje nadležnog ministarstva finansija, i to za nabavku roba i ustupanje radova, čija je vrijednost do 50.000,00 KM, odnosno nadmetanje po pozivu za usluge do 25.000,00 KM, izuzev subjekata iz člana 16.ove uredbe.
Neposredna pogodba sa jednim ponudiocem provodi se po prethodno pribavljenoj saglasnosti nadležnog ministarstva finansija, za vrijednosti do 15.000,00 KM, izuzev obveznika iz člana 16.ove uredbe.
IV – METODE NABAVKE ROBA, VRŠENJU USLUGA I USTUPANJU RADOVA
Član 5.
Nabavke roba, vršenje usluga i ustupanje radova naručioc provodi slijedećim metodama:
1) Javnim nadmetanjem, koji je osnovni način nabavke i otvoreni postupak objavljivanja poziva za nadmetanje u javnim sredstvima informisanja za dostavljanje ponuda zainteresovanih ponudilaca;
2) Prednadmetanjem, kada naručioc obavezno vrši prethodnu selekciju prijavljenih ponudilaca, a potom utvrđuje prihvatljive ponude kao podobne i kvalifikovane u postupku izbora najpovoljnije ponude po objavljenom javnom pozivu. U javnom pozivu za prednadmetanje obavezno se ističe kada izbor najpovoljnije ponude uključuje i prednadmetanje;
3) Ograničenim nadmetanjem koje naručioc u skladu sa ovom uredbom i objektivnim okolnostima nabavke obavlja na slijedeći način:
- nadmetanjem po pozivu ili
- neposrednom pogodbom.
Prednadmetanje
Član 6.
Prednadmetanje je poseban postupak za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanja radova većih vrijednosti, koji se obavezno izvodi u cilju prethodnog poziva svih zainteresovanih lica da dostave zahtjev za učestvovanje u postupku nabavke roba, vršenju usluga ili izvođenju radova.
Prednadmetanje se primjenjuje ukoliko se radi o nabavci roba, vršenju usluga ili ustupanju radova čija vrijednost iznosi preko 500.000,00 KM.
Član 7.
U prvoj fazi nadmetanja naručioc objavljuje javni poziv za prednadmetanje radi dostave zahtjeva za učestvovanje u postupku nabavke roba, vršenju usluga ili ustupanju radova i vrši izbor najmanje tri prihvatljiva i sposobna ponudioca.
U drugoj fazi naručioc dostavlja tendersku dokumentaciju izabranim i prihvatljivim ponudiocima. Dokumentacija sadrži bliža uputstva sastavljanja ponude, uslove i rok za predaju prijava sa ponudama.
Između prispjelih ponuda naručioc vrši izbor najpovoljnijeg ponudioca na način propisan odredbama ove uredbe.
Član 8.
Nadmetanje po pozivu za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova provodi se tako da se neposredno pozovu određeni ponudioci da dostave svoju ponudu.
Naručioc je obavezan pozvati najmanje tri ponudioca.
Naručioc će prije dostave pismenog poziva sa opisom traženog iz stava 4. ovog člana analizirati popis i uslove mogućih ponudilaca, te procjeniti troškove usluga koji su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno za podnošenje ponuda, rok vraćanja ponuda i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavci.
Dalji postupak izbora i prihvatanje najpovoljnijeg ponudioca obavlja se prema odredbama ove uredbe.
Naručioc ne može dijeliti vrijednost nabavke na više pojedinačnih nabavki iste vrste robe, usluga i radova manje vrijednosti od dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog nadmetanja.
Nadmetanje po pozivu za robe i radove
Član 9.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu za nabavku roba i ustupanje radova u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva naručioca, a po ispunjenju jednog od slijedećih uslova i to:
1) kada postoji ograničeni broj ponudilaca roba, radova i usluga;
2) kada je postupak javnog nadmetanja nemoguće provesti zbog nepredviđenih poteškoća.
Saglasnost se traži pismenim zahtjevom koji sadrži razloge i opširno obrazloženje za primjenu metode ograničenog nadmetanja iz st. 1. i 2. ovog člana.
Saglasnost za nadmetanje po pozivu za nabavku roba i ustupanje radova odobrava se do iznosa od 50.000,00 KM.
Nadmetanje po pozivu za usluge
Član 10.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu za usluge u roku od 15 dana od dana prijema zahtjeva naručioca uz prethodno ispunjenje uslova iz člana 9. i stava 3. ovog člana.
Nadmetanje po pozivu za usluge provodi se tako što naručioc dostavlja pismeni poziv s opisom traženih usluga najmanje dvojici ponudilaca.
Nadmetanje po pozivu provodi se ukoliko vrijednost usluga ne prelazi iznos od 25.000,00 KM.
Uz pozivno pismo iz stava 2. ovog člana obavezno se prilažu uputstva i nacrt ugovora o izvršenju odnosnih usluga.
Daljnji postupak izbora o prihvatanja najpovoljnijeg ponudioca obavlja se prema odredbama ove uredbe.
Neposredna pogodba
Član 11.
Neposredna pogodba provodi se tako da se naručioc neposredno dogovori sa jednim ponudiocem za nabavku roba, vršenje usluga ili radova u vrijednosti do iznosa od 15.000,00 KM.
Naručioc će prije dostave pismenog poziva sa opisom traženog iz stava 1. ovog člana analizirati popis i uslove mogućih ponudilaca, te procijeniti troškove usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno za podnošenje ponude i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavci.
Naručioc ne može dijeliti vrijednost nabavke na više pojedinačnih nabavki manje vrijednosti od dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog nadmetanja.
Član 12.
Naručioc se može odlučiti za nabavku roba, vršenje usluga ili izvođenje radova koje će obaviti jedan ponudioc pod slijedećim uslovima:
1) kada robu, usluge ili radove može nabaviti samo od određenog ponudioca, kada određeni ponudioc ima zaštićeno pravo na tu robu, usluge ili radove, te kada ne postoji mogućnost prihvatanja druge slične robe, usluga ili radova;
2) kada nastane hitna potreba za robom, uslugama ili radovima, a pokretanje postupka nadmetanja postane praktično neizvodljivo zbog hitnosti nabavke, pod uslovom da naručioc nije mogao uticati na nepredviđene okolnosti koje su uzrok hitne nabavke, i uz obavezu pribavljanja dokaza;
3) kada se zbog sigurnosti ili izuzetnih okolnosti, kao što su elementarne nepogode većih razmjera, potrebe poštivanja prirodnih osobina robe (cvijeće i sl.) ili drugih okolnosti nabavka roba, vršenje usluga ili ustupanje radova mora vršiti od izabranog poznatog i sigurnog ponudioca, a druga vrsta nabavke je praktično neostvariva zbog vremenskog ograničenja obavljanja javnog poziva i prirode robe, usluga i radova;
4) kada naručioc želi zaključiti ugovor s ponudiocem u cilju pokusnih istraživanja, proučavanja ili razvoja i unapređenja, osim u slučaju kada ugovor uključuje proizvodnju robe u količinama koje će utvrditi njihovu tržišnu isplativost ili povrat sredstava utrošenih za istraživanje i razvoj.
Član 13.
Neposrednu pogodbu za nabavku roba, vršenje usluga i ustupanje radova sa ponudiocem, naručioc može ugovarati tek nakon što se prethodno ispune uslovi iz čl. 10., 11. i 12. ove uredbe.
Neposredna pogodba iz stava 1. ovog člana vrši se po prethodnom dobivanju saglasnosti nadležnog ministarstva finansija , uz obavezu dostave pismenih dokaza od strane naručioca.
Član 14.
Saglasnost se dobiva na osnovu pismenog zahtjeva naručioca koji sadrži razloge i obrazloženje za primjenu navedene metode ograničenog nadmetanja, te dokaze o ispunjenju uslova iz čl. 4., 12. i 13. ove uredbe.
Nadležno ministarstvo finansija daje saglasnost najkasnije u roku od 15 dana od dana podnošenja zahtjeva naručioca.
U slučaju negativnog odgovora na zahtjev za saglasnost, naručioc je dužan nabavku obaviti putem javnog nadmetanja.
Član 15.
Ukoliko naručioc u prethodno provedenom postupku javnog nadmetanja ili nadmetanja po pozivu, ni u ponovljenom pokušaju nije uspio prikupiti najmanje tri prihvatljive ponude, može pristupiti otvaranju prispjelih jedne ili dvije ponude, odnosno provođenju postupka neposredne pogodbe sa jednim ponudiocem uz saglasnost rukovodioca federalnog, odnosno kantonalnog organa uprave, rukovodioca federalnih, odnosno kantonalnih ustanova i rukovodilaca drugih federalnih, kantonalnih, gradskih i opštinskih tijela uprave.
Prednost se daje ponudiocu koji je dostavio ponudu na oba prethodno provedena postupka iz stava 1. ovog člana, odnosno koji je dostavio ponudu najmanje na jednom od dva prethodno provedena postupka ukoliko nije bilo drugih prijavljenih ponudilaca na oba postupka.
Ukoliko se nije prijavio niti jedan ponudioc u ponovljenom pokušaju provođenja postupka javnog nadmetanja ili nadmetanja po pozivu, ograničena metoda neposredne pogodbe iz stava 1. ovog člana se ne može primijeniti.
Ponovljeni pokušaj ne podrazumijeva ponovni postupak kojeg je prvostepeni organ prema uputsvima drugostepenog organa ponovio u cijelosti ili djelimično.
Nakon neuspjelog ponovljenog javnog poziva, naručioc je dužan ponovljeno javno nadmetannje poništiti svojom odlukom, te obavijestiti ponudioce o ishodu javnog nadmetanja, odnosno o razlozima neprihvatanja njihovih ponuda.
Član 16.
Izuzetno, obveznici iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe, donose akt kojim se u skladu sa odredbama ove uredbe utvrđuju uslovi i kriteriji za davanje saglasnosti iz čl. 9 , 10, 11, 12, 13, 14. i 15. ove uredbe za provođenje javne nabavke po posebnim metodama, koje će obveznici davati interno.
Saglasnost na akt iz stava 1. ovog člana daje nadležno resorno ministarstvo.
Obveznici iz člana 1. st. 1. i 2. ove uredbe koji su organizovani na federalnom nivou, a finansiraju se iz javnih sredstava na kantonalnom nivou, donose akt kojim se u skladu sa odredbama ove uredbe utvrđuju uslovi i kriteriji za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, a na koji saglasnost daje kantonalno resorno ministarstvo.
VI - JAVNO NADMETANJE ZA NABAVKU ROBA, VRŠENJU USLUGA I IZVOĐENJE RADOVA
Član 17.
Naručioc provodi proceduru javnog nadmetanja između najmanje tri prispjele prihvatljive ponude različitih ponudilaca.
U javnom nadmetanju mogu učestvovati rezidenti ili nerezidenti Federacije.
Ponude se podnose na jednom od službenih jezika u Federaciji, a za strane ponudioce na engleskom jeziku, sa obaveznim prijevodom na jedan od službenih jezika u Federaciji.
Vrijednost ponude se izražava u konvertibilnim markama ( KM ).
Član 18.
Naručioc je dužan radi sprovođenja javnog nadmetanja poduzeti slijedeće radnje:
1) objaviti javni poziv o javnom nadmetanju za nabavku roba, vršenje usluga ili ustupanje radova na slijedeći način i to:
- obavezno u “Službenim novinama Federacije BiH”;
- u jednom od dnevnih ili sedmičnih listova u Federaciji, odnosno u novinama koje izlaze van područja Bosne i Hercegovine, ukoliko se raspisuje međunarodno javno nadmetanje;
- web stranici;
2) pripremiti odgovarajuću tendersku dokumentaciju za javno nadmetanje sa preciznim uslovima nadmetanja i potrebnim uputstvom;
3) propisati rok za podnošenje prijava i predaju propisane dokumentacije od najmanje osam dana od dana objavljivanja javnog poziva u javnom glasilu čiji je datum objavljivanja posljednji u odnosu na datum objavljivanja javnog oglasa;
4) utvrditi mjesto, rok i vrijeme prijave i predaje ponuda;
5) utvrditi mjesto, rok i vrijeme otvaranja ponuda;
6) imenovati komisiju za prihvatanje, otvaranje i vrednovanje ponuda (u daljem tekstu: Komisija), te utvrditi aktivnosti i nadležnost Komisije u postupku javnog nadmetanja ;
7) obavijestiti preporučenom poštom ili telefaks porukom o izboru najpovoljnije ponude i ponudioca, i
8) zaključiti ugovor s izabranim ponudiocem bez pregovaranja sa ostalim učesnicima javnog nadmetanja.
Javni poziv obavezno sadrži:
1) pravni osnov raspisivanja poziva;
2) detaljno određenje predmeta javnog poziva po vrsti, kvalitetu i količini;
3) pravo učešća:
4) sadržaj ponude;
5) kriterije za vrednovanje ponuda;
6) mjesto i vrijeme za preuzimanje tenderske dokumentacije;
7) mjesto i vrijeme za podnošenje ponuda:
8) obaveze i odgovornosti ponudilaca;
9) ostale napomene.
Član 19.
Obaveza učesnika javnog nadmetanja je da svoje ponude podnose u roku, vremenu i u mjestu utvrđenom u javnom pozivu, te da se pri izradi ponude obavezno pridržavaju propisanih uslova nadmetanja.
Rok za dostavu ponuda računa se od dana posljednjeg objavljivanja oglasa.
Član 20.
Naručioc ponudiocima, stavlja na raspolaganje odgovarajuću tendersku dokumentaciju, zajedno sa utvrđenim uslovima nadmetanja objavljenim u javnom pozivu.
Tenderska dokumentacija treba biti jasna i razumljiva.
Član 21.
Dokumentacija iz člana 20. ove uredbe sadrži:
1) detaljno određenje predmeta javnog nadmetanja po vrsti, kvalitetu i količini;
2) tehničke podatke i tehničke specifikacije, kvalitativne karakteristike predmeta javnog nadmetanja, bez isticanja naziva proizvođača ili kataloških brojeva određenog ponudioca, te drugih oznaka koje preferiraju određenog ponudioca;
3) upustvo koje se odnosi na traženu ponudu precizirajući koje dokaze i dokumentaciju ponudioc treba podnijeti u cilju dokazivanja sposobnosti ponudioca, kao i precizno određenje organa ovlaštenog za izdavanje dokaza i dokumnacije, te podatke o obliku, vrsti i tipu ugovora koji će se zaključiti sa najpovoljnijim ponudiocem;
4) kriterije određivanja najpovoljnije ponude;
5) mjesto i vrijeme otvaranja ponuda;
6) rok dostave i rok valjanosti ponude;
7) naziv i adresa naručioca, ime i prezime predstavnika naručioca ovlaštenog kao kontakt lice sa ponudiocima;
8) specifikacija i način izračuna cijene, ponude i uslova za obradu traženih roba, usluga ili radova;
9) izjava naručioca o obezbjeđenju novčanih sredstava za nabavku robe, vršenje usluga i izvođenje radova ukoliko se naručioc finansira iz javnih prihoda;
10) opšte uslove ugovora;
11) ostale bitne uslove u vezi s predmetom nadmetanja.
Član 22.
Dokumentacija iz člana 21. stav 1. ove uredbe ne smije sadržavati podatke koji predstavljaju poslovnu, službenu ili bilo koju drugu tajnu.
Naručioc je dužan objaviti identične kriterije za izbor najpovoljnije ponude u javnom pozivu i dokumentaciji za nadmetanje.
Ako naručioc podijeli predmet nabavke na određene grupe, tada dokumentacija iz člana 21. ove uredbe obavezno sadrži sve podijeljene grupe, a oglasom se obavezno dopušta takav način nuđenja.
Grupe koje predstavljaju dijelove predmeta nabavke iz stava 3. ovog člana, predstavljaju dijelove predmeta javnog nadmetanja, a koji su spojeni na osnovu određenih ekonomskih ili tehničkih kriterija koje utvrdi naručioc.
Član 23.
Ponudioac može u slučaju potrebe zatražiti dodatnu dokumentaciju od naručioca, a naručioc je dužan odgovoriti na zahtjev u razumnom roku ali prije roka za dostavu ponuda.
Ukoliko naručioc, na svoju inicijativu ili na zahtjev jednog ili više ponudioca, u otvorenom roku za prikupljanje ponuda izvrši ispravku odgovarajuće tenderske dokumentacije dužan je tu ispravljenu dokumentaciju dostaviti odmah svim podnosiocima koji su preuzeli dokumentaciju iz člana 21. ove uredbe.
Ispravka javnog poziva za nadmetanje mora biti objavljena na isti način kao i poziv za nadmetanje.
VII - PODNOŠENJE PONUDA
Član 24.
Ponudioc ponudu dostavlja lično, preporučenom poštom, koja treba biti propisno ovjerena od ovlaštenog lica. Ponuda mora biti u skladu sa tenderskom dokumentacijom i uslovima iz javnog poziva. Nikakve naknadne promjene u ponudi ponudioca nisu dopuštene.
Naručioc je dužan izdati pismenu potvrdu ponudiocu koji lično donese ponudu. Potvrda sadrži naznaku o datumu i satu prijema ponude.
Ponudioc može dostaviti samo jednu ponudu na javni poziv za određeno nadmetanje, bez davanja alternativnih opcija, s tim što se jedna ponuda može predati u dvije odvojene koverte, kao tehnička i finansijska ponuda. Alternativna ponuda je dozvoljena, uz uslov da se dostavi odvojeno od osnovne ponude i da javni poziv sadrži mogućnost predaje alternativne ponude.
Ponudioc koji samostalno podnosi ponudu ne može istovremeno učestvovati u zajedničkoj ponudi. U javnom pozivu se obavezno naznačava mogućnost predaje zajedničke ponude i naznačava koja je ponuda osnovna.
Zajednička ponuda je ponuda dva ili više ponudilaca koja obavezno sadrži pravni akt o zajedničkoj ponudi, u kojoj se obavezno precizira koji je ponudioc nosilac zajedničke ponude. Ponudioci iz zajedničke ponude su obavezni dokazati zajedničku sposobnost za dostavljenu ponudu i pojedinačnu sposobnost za svoj dio ponude.
Član 25.
Sve ponude naručioc čuva neotvorene do vremena utvrđenog za otvaranje ponuda. Samo Komisija ima pravo da vrši otvaranje ponuda.
Ponude dostavljene nakon isteka roka određenog za podnošenje ponuda, ne otvaraju se, niti se razmatraju nego se vraćaju ponudiocu.
VIII - OTVARANJE I PRIHVATANJE PONUDA
Član 26.
Naručioc donosi rješenje kojim imenuje Komisiju od najmanje tri člana u kome se navodi stručna sprema i zvanje članova Komisije.
Članovi Komisije se mogu imenovati od predstavnika drugih organa, organizacija i institucija, privrednih društava ili inostranih i domaćih eksperata za pojedine oblasti, u zavisnosti od predmeta nadmetanja.
Član Komisije u privrednom društvu ne može biti direktor i njegov zamjenik niti predsjednik ili član upravnog – nadzornog odbora naručioca.
U organu uprave, pravnim licima sa većinskim državnim kapitalom, i drugim organima, ustanovama i institucijama iz člana 1. ove uredbe, član Komisije ne može biti rukovodioc organa uprave ili njegov zamjenik, direktor, predsjednik niti član upravnog–nadzornog odbora naručioca, a mogu biti rukovodeći državni službenici.
Član 27.
Komisija pristupa otvaranju ponuda u mjestu i u vremenu utvrđenom u dokumentaciji naručioca, ili u obavijesti upućenoj svim ponudiocima.
Ponudioci i njihovi ovlašteni zastupnici imaju pravo prisustva na otvaranju ponuda.
Član 28.
Komisija prije početka otvaranja ponuda pregleda sve prispjele ponude i utvrđuje da li su koverte sa ponudama zapečaćene i neotvorene, te da li su prispjele u propisanom roku.
Komisija svaku zapečaćenu kovertu sa ponudom numeriše rednim brojem prema hronološkom redu prispijeća ponuda, nakon čega pristupa njihovom otvaranju po redoslijedu utvrđenom na koverti.
Komisija rednim brojem obilježava pojedinačne dokumente od prvog do posljednjeg u okviru prispjele dokumentacije, ukoliko to nije učinio ponudioc i u zapisnik unosi njihov broj.
Član 29.
Komisija prilikom otvaranja ponuda ne razmatra niti vrši uvid u sadržaj dokumenta ponude, a prisutnim ponudiocima i učesnicima u postupku otvaranja ponuda može saopštiti na njihovo traženje, samo podatke o nazivu firme i njenom sjedištu te ponuđene cijene ponudilaca čija je ponuda otvorena.
Član 30.
Komisija nakon otvaranja ponude i pojedinačnog numerisanja dokumenata iz ponude vrši provjeru da li ponuda ispunjava formalno pravne uslove, nakon čega ponude razvrstava u dva posebna omota i to:
1) omot sa ponudama koje su formalno ispravne i
2) omot sa ponudama koje nisu formalno ispravne.
Nakon završenog postupka Komisija sačinjava zapisnik u koji unosi sve bitne elemente propisane ovom uredbom.
Zapisnik iz stava 2. ovog člana sadrži: mjesto i vrijeme otvaranje ponuda, ime i prezime članova predstavnika ponudilaca, broj primljenih ponuda, pročitane cijene, primjedbe ponudilaca, ime i prezime članova Komisije, te podatke o nazivu firmi čije ponude ne zadovoljavaju uslove javnog nadmetanja sa obrazloženjem zbog čega su te ponude neispravne i nepotpune.
IX - PROCJENA I PRIHVATANJE PONUDA I ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
a) Procjena ponuda
Član 31.
Komisija pristupa procjeni ponuda ako je zapisnikom iz člana 30. stav 2. ove uredbe utvrđeno da su podnešene najmanje tri ponude koje ispunjavaju uslove i zahtjeve javnog nadmetanja, odnosno da su ponudioci dokazali svoj pravni status, poslovni kapacitet, tehničke i kadrovske kvalifikacije.
U suprotnom, Komisija ne pristupa procjeni ponuda i o tome izvještava naručioca.
Nadmetanje se poništava odlukom naručioca ako nisu pristigle najmanje tri prihvatljive ponude, odnosno ako postoji potreba bitne izmjene dokumentacije za nadmetanje, pod uslovom da nije istekao rok za podnošenje ponuda.
Naručioc je dužan obavijestiti ponudioce o ishodu javnog nadmetanja na jedan od slijedećih načina: preporučenim pismom ili telefaks porukom.
Naručioc je dužan učesnicima neuspjelog javnog nadmetanja vratiti ponudu sa predatom dokumentacijom, uz navođenje jasnih razloga poništavanja javnog nadmetanja.
Član 32.
Nakon prvog neuspjelog poziva za javno nadmetanje, naručioc može ponoviti javno nadmetanje uz prethodno poništenje neuspjelog javnog nadmetanje. Učesnici neuspjelog javnog nadmetanja mogu obnoviti svoje učešće u ponovljenom javnom nadmetanju.
Član 33.
Komisija prilikom razmatranja ponuda, može zatražiti dopunsko objašnjenje određenih elemenata ponude od prijavljenog ponudioca.
Objašnjenje iz stava 1. ovog člana ne smije uticati na predloženu ponudu u smislu ostvarenja prednosti u odnosu na ostale ponudioce.
Ukoliko postoje evidentne računske greške u ponudi, naručioc može ispraviti iznos naveden u ponudi na način da se uvijek daje prednost iznosu koji je izražen slovima, odnosno jediničnoj cijeni u odnosu na ukupnu cijenu. Otkrivanje računske greške obavezuje naručioca da u određenom roku pribavi od ponudioca pismenu saglasnost o prihvatanju ispravke računske greške.
Član 34.
Komisija će vršiti procjenu u skladu sa uslovima javnog nadmetanja propisanim ovom uredbom i uslovima utvrđenim u odgovarajućoj dokumentaciji iz čl. 20. i 21. ove uredbe i u skladu sa javnim pozivom.
Komisija će internim aktom utvrditi, postupak procjene, procedure i bliža uputstva načina vrednovanja-bodovanja kriterija utvrđenih u dokumentaciji iz čl. 20. i 21. ove uredbe i javnim pozivom u kojem naručioc obavezno navodi kriterije po redoslijedu njihove važnosti, utvrđuje njihovu vrijednost, te način izračunavanja vrijednosti na način kako su opisani u dokumentaciji i javnom pozivu.
Federalno ministarstvo može u postupku rješavanja po žalbi u slučaju značajnog neslaganja kriterija koji su utvrđeni u internom aktu Komisije iz stava 2. ovog člana, sa predmetom nabavke opisanim u javnom pozivu, odnosno u slučaju očitog stavljanja u neravnopravan položaj određenih ponudilaca putem utvrđivanja kriterija, te drugih povreda odredbi Uredbe, poništiti postupak izbora najpovoljnijeg ponudioca.
Član 35.
Pravo učešća na javnom nadmetanju ne može ostvariti slijedeći ponudioc i to:
1) koji je neuspješan u izvršavanju bilo kojeg ugovora sklopljenog po izboru za najuspješnijeg ponudioca na javnom nadmetanju u protekle tri godine u odnosu na dan objavljivanja navedenog javnog poziva;
2) koji je u postupku stečaja i likvidacije ili je objavljeno okončanje postupka stečaja i likvidacije;
3) protiv koga se vodi postupak zbog neplaćanja obaveza po osnovu javnih prihoda;
4) odgovorno lice u fizičkom i pravnom licu koje je pravomoćnom presudom osuđeno na bilo koje kazneno djelo iz osnova zloupotrebe propisa;
5) odgovorno lice u pravnom i fizičkom licu koje je kažnjavano za privredni prijestup, zloupotrebu potpisanih ugovora radi nezakonitog sticanja dobiti;
6) odgovorna lica ponudilaca koja su sa odgovornim licem naručioca, njegovim pravnim savjetnikom ili nekim od njegovih drugih odgovornih lica u krvnoj vezi do drugog koljena, ili su vezana usvajanjem i starateljstvom;
7) fizička lica koja su u posljednje tri godine radila kao zaposlena lica na odgovornim poslovima kod naručioca.
Ponudioc može priložiti izjavu o ispunjenju uslova iz tač. 1), 6) i 7), dok za tač. 2), 3), 4) i 5) ovog člana ponudioc prilaže uvjerenje, potvrdu, odnosno drugu javnu ispravu ovlaštenog organa.
Naručioc će isključiti ponudioce koji ne mogu obezbjediti dokaze da ne spadaju u kategoriju nesposobnih ponudilaca po bilo kojoj tački stava 1. ovog člana .
Član 36.
Komisija će komparativnom analizom svih ponuda međusobno i pojedinačnom ocjenom svake ponude po svakom zadanom elementu u skladu sa utvrđenim kriterijima, utvrditi ukupan broj bodova, odrediti najpovoljniju ponudu i utvrditi redoslijed ostalih ponuda u zavisnosti od ostvarenog broja bodova pojedinačno po svim kriterijima.
Ako su u ponudi navedene neuobičajeno niske cijene, naručioc je dužan u pismenom obliku zahtjevati podrobno obrazloženje od ponudioca i utvrditi primjeren rok za dobivanje odgovora.
Ponudiocu koji nudi domaću proizvodnju, broj bodova po svim kriterijima se uvećava 5% u odnosu na utvrđene vrijednosti kriterija u internom aktu člana 34. stav 2. ove uredbe.
Pravna lica iz člana 1. ove uredbe dužna su izdvojiti pojedinačne lotove pri sprovođenju javnog nadmetanja za robe domaćih proizvođača.
Ukoliko izabrani ponudioc ne prihvata izbor, odnosno odustane od izbora, naručioc donosi novu odluku u skladu sa utvrđenim redoslijedom ostalih ponuda iz stava 1. ovog člana, a u slučaju odustajanja i drugog izabranog ponudioca, naručioc poništava javni poziv i obavezan je uz poništenje istovremeno objaviti novi javni poziv.
Član 37.
Nakon postupka otvaranja ponuda Komisija je dužna sastaviti zapisnik o izvršenom postupku i odmah ga dostaviti naručiocu, zajedno sa listom najpovoljnijih ponuda, a najkasnije u roku od osam dana od dana otvaranja ponuda.
Zapisnik iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o ponudama koje su bile predmet analize, odnosno analitički prikaz traženih i datih dokaza koji se odnose na sposobnost ponudioca, obrazloženje o razlozima izbora najpovoljnije ponude, kriterije za utvrđivanje najpovoljnije ponude, kao i listu najpovoljnijih ponudilaca sastavljenu prema broju ostvarenih bodova nakon postupka vrednovanja i dostavlja naručiocu.
Sadržaj procijenjenih ponuda i utvrđeni redoslijed ostalih ponuda iz stava 1. ovog člana predstavlja podatke povjerljive prirode koje Komisija ne smije davati na raspolaganje trećim licima, osim na zahtjev nadležnog organa za rješavanje po žalbama u skladu sa ovom uredbom.
Naručioc može dati zapisnik na uvid ponudiocima, na njihov zahtjev nakon prijema odluke o izboru najpovoljnijeg ponudioca, a do isteka roka za ulaganje žalbe.
b) Prihvatanje ponude
Član 38.
Naručioc u roku od 24 sata po sastavljanju zapisnika o izvršenom postupku iz stava 1. člana 38. ove uredbe donosi odluku i dostavlja preporučenom poštom ili putem telefaks poruke o njegovom izboru za najpovoljnijeg ponudioca, s tim da se obezbijedi pismeni dokaz o vremenu prijema odluke.
U narednih 24 sata naručioc je dužan na isti način obavijestiti i ostale ponudioce o izboru najpovoljnije ponude.
U slučaja da Komisija ni jednu ponudu nije prihvatila kao najpovoljniju o tome će naručioc pismeno ili telefaks porukom obavijestiti sve ponudioce u roku utvrđenom u st. 1. i 2. ovog člana.
Odluka iz stava 1. ovog člana sadrži broj i datum donošenja odluke, podatke o javnom nadmetanju, obrazloženje-razloge izbora ili neizbora, uputstvo o pravnom lijeku, potpis i ovjeru.
c) Ugovor o nabavci
Ugovor se zaključuje nakon isteka roka za podnoenje žalbi, odnosno nakon okončanja žalbenog postupka i dostavljanja drugostepenog rješenja žaliocu.
Naručioc obavezno zaključuje pismeni ugovor sa izabranim ponudiocem čija je ponuda vrednovana kao najpovoljnija. Ugovor se sačinjava u skladu sa ponudom.
U slučaju raskida ugovora naručioc poništava odluku iz stava 1. ovog člana i donosi novu, u skladu sa utvrđenim redoslijedom iz stava 1. ovog člana, a u slučaju raskida ugovora sa drugim izabranim ponudiocem, naručioc poništava javni poziv.
X - NADZOR NAD PRIMJENOM UREDBE
Član 39.
Nadzor nad primjenom ove uredbe obavlja Federalno ministarstvo i nadležna resorna ministarstva.
Nadzor obuhvata vođenje postupka rješavanja po žalbi ponudioca i donošenje rješenja o poništavanju javnog oglasa po službenoj dužnosti u slučaju ozbiljnije povrede postupka provođenja javnog nadmetanja i primjene odredbi ove uredbe.
Federalno ministarstvo daje mišljenja i uputstva u cilju pravilne primjene ove uredbe.
Međunarodni monetarni fond može po zahtjevu ponudioca u žalbenom postupku ili po službenoj dužnosti, odnosno u toku vršenja nadzora nad primjenom ove uredbe precizirati utvrđenu vrijednost i način izračunavanja vrijednosti kriterija u cilju izjednačavanja položaja učesnika u javnom nadmetanju.
Član 40.
U okviru vršenja nadzora i pružanja stručne pomoći Federalno ministarstvo i nadležna resorna ministarstva obavljaju slijedeće radnje:
1) daju uputstva naručiocima za provođenje postupka nabavke roba, vršenju usluga i ustupanju radova u skladu sa ovom uredbom;
2) daju saglasnosti i donose rješenja u žalbenom postupku ponudilaca.
XI - ZAŠTITA PRAVA PONUDILACA
Član 41.
Ponudioc koji je učestvovao u postupku nadmetanja može, radi zaštite svojih prava, izjaviti žalbu Federalnom ministarstvu na nepravilnosti u postupku izbora najpovoljnijeg ponudioca.
Žalba se izjavljuje u roku od osam dana od dana prijema pismene obavijesti (odluke) o izboru (najpovoljnijeg ponudioca), ali isključivo nakon završenog postupka izbora.
Ponudioc koji je učestvovao u postupku nadmetanja kojeg je proveo subjekat iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe može, radi zaštite svojim prava, izjaviti žalbu nadležnom resornom ministarstvu, pod uslovima i u roku propisanom u stavu 2. ovog člana.
Žalba se podnosi neposredno naručiocu.
Žalba izjavljena u roku iz stava 2. ovog člana, zaustavlja zaključivanje ugovora o nabavci.
Na postupak po žalbi u smislu ove uredbe primjenjuju se odredbe Zakona o upravnom postupku (“Službene novine Federacije BIH”; br: 2/98 i 48/99)
Član 42.
Nedopuštena, nepravovremena ili od neovlaštenog lica, izjavljena žalba odbacuje se rješenjem.
Ako naručioc nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja se žalbom pobija, dužan je žalbu sa kompletnim spisom predmeta bez odlaganja uputiti Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu na rješavanje, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba se, zajedno sa spisom predmeta dostavlja Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu, uz obaveznu naznaku naručioca da je žalba dopuštena, pravovremena i izjavljena od ovlaštenog lica.
Spis iz st. 2. i 3. ovog člana obavezno sadrži:
1) kopiju obavijesti i odluke o odabranom najpovoljnijem ponudiocu;
2) dokaz o datumu prijema obavijesti o odabranom najpovoljnijem ponudiocu;
3) kopiju žalbe dostavljene prvostepenom organu, naručiocu, zajedno sa eventualno primljenim rješenjem kojim se žalba odbacuje;
4) izjašnjenje naručioca na nalbu žalitelja i
5) rješenje kojim je imenovana Komisija iz člana 26. stav 1. ove uredbe.
Krajnji rok za donošenje drugostepenog rješenja je 30 dana od dana predaje žalbe drugostepenom organu
Član 43.
Na zahtjev Federalnog ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva naručioc je dužan odmah dostaviti i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju o nadmetanju kako bi se proveo žalbeni postupak.
Član 44.
Protiv rješenja Federalnog ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva donesenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
Član 45.
Ukoliko se postupak nabavke roba, usluga i ustupanja radova provodi u Federalnom ministarstvu, ponudioc može radi zaštite svojih prava uložiti žalbu direktno Federalnom ministarstvu u roku od osam dana od dana prijema obavijesti-odluke o izboru najpovoljnijeg ponudioca.
Ako naručioac iz stava 1. ovog člana nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja se žalbom pobija, dužan je žalbu sa kompletnim spisom predmeta, bez odlaganja uputiti Komisiji za žalbe u postupku nabavke roba, usluga i ustupanju radova Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, koju imenuje Vlada Federacije, a najkasnije u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba uložena u roku iz stava 1. ovog člana zaustavlja zaključivanje ugovora.
Protiv rješenja Komisije iz stava 2. ovog člana donesenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
XII - KAZNENE ODREDBE
Član 46.
Novčanom kaznom od 5.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj pravno lice iz člana 1. st. 4. i 5. ove uredbe, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja u skladu sa članom 4. ove uredbe;
ako postupi suprotno odredbi člana 4. stav 3. ove uredbe;
ako postupi suprotno odredbi člana 16. ove uredbe.
Novčanom kaznom od 300,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u pravnom licu.
Novčanom kaznom od 300,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stava 1. ovog člana, odgovorno lice u organu vlasti iz člana 1. st. 1. i 2. ove uredbe.
Član 47.
Novčanom kaznom od 200,00. KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorno lice u organu vlasti, odnosno pravnom licu, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja u skladu s članom 4. ove uredbe
2) provede ograničeno nadmetanje metodom nadmetanja po pozivu, odnosno neposrednom pogodbom čl. 9., 10., 11., 12. i 13. ove uredbe bez dobivene saglasnosti nadležnog ministarstva finansija,
3) obavi nadmetanje po pozivu za usluge suprotno članu 10. ove uredbe;
4) ne objavi javni oglas u skladu sa članom 18. ove uredbe;
5) ne stavi na raspolaganje ponudiocima odgovarajuću tendersku dokumentaciju iz člana 20. ove uredbe;
6) ne izda potvrdu ponudiocu o prijemu ponude u skladu sa članom 24. stav 2.ove uredbe;
7) otvori, odnosno prihvati ponudu bez ovlaštene Komisije za otvaranje i prihvatanje ponuda iz člana 25. stav 1. ove uredbe;
8) pristupi procjeni ponuda i ako nisu podnesene najmanje tri ponude, (član 31. st. 1. i 2. ove uredbe);
9) učesnicima neuspjelog javnog nadmetanja ne vrati ponudu sa dokumentacijom, (član 31. stav 5. ove uredbe);
10) u javnom nadmetanju sudjeluju subjekti koji su ovom uredbom isključeni iz javnog nadmetanja, (član 35. ove uredbe);
11) ne obavijesti ponudioce ukoliko nije odobrena ni jedna ponuda kao prihvatljiva za naručioca, ( član 38. stav 3. ove uredbe);
12) ako zaključi ugovor prije okončanja žalbenog postupka (član 41. stav 5. ove uredbe)
13) ako ne postupi po uputstvu drugostepenog organa, (član 39. stav 2. i član 41. ove uredbe)
14) ako žalbu zajedno sa spisom u propisanom roku ne dostavi drugostepenom organu, (član 42. stav 2. ove uredbe);
15) ukoliko Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu ne dostavi i ne omogući uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja u skladu sa članom 43. ove uredbe;
XIII - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 48.
Nabavke započete prije stupanja na snagu ove uredbe, okončat će se u skladu sa propisima iz člana 49. ove uredbe koji su bili na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.
Član 49.
Danom stupanja na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o postupku nabavke roba, vršenju usluga i ustupanju radova (“Službene novine Federacije BiH”; br. 40/03, 58/03 i 11/04).
Postupci započeti do stupanja na snagu ove uredbe okončat će se po odredbama Uredbe koja je bila na snazi do dana stupanja na snagu ove uredbe.
Član 50.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u “Službenim novinama Federacije BiH”.
V. broj: 293/04
10.juna 2004. godine
Sarajevo
P R E M I J E R dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.