Temeljem članka 172. stavak 3. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća («Službene novine Federacije BiH», broj 39/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite, d o n o s i

UREDBU

O SADRŽAJU I NAČINU IZRADE PLANOVA ZAŠTITE I SPAŠAVANJA OD PRIRODNIH I DRUGIH NESREĆA

 

I – OPĆE ODREDBE

Članak 1.

Ovom uredbom utvrđuje se sadržaj, način izrade, postupak usuglašavanja, donošenja, ažuriranja i čuvanja planova zaštite i spašavanja od prirodnih i drugih nesreća u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), po kojoj su dužna postupati federalna i kantonalna tijela uprave, kao i općinske službe za upravu i gospodarska društva i druge pravne osobe (u daljnjem tekstu: pravne osobe) prilikom izrade plana zaštite Federacije, kantona, grada, općine i pravne osobe, te postupanje po tim planovima.

 

Članak 2.

Plan zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: plan zaštite) predstavlja dokument koji služi za organiziran pristup u pripremanju, organiziranju i provođenju zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara za tijela vlasti i pravne osobe koja su dužna donijeti taj plan.

Članak 3.

U planu zaštite utvrđuje se organiziranje i način provođenja mjera zaštite i spašavanja i određuju zadatci za tijela vlasti i druge subjekte na zaštiti i spašavanju i snage i sredstva potrebna za neposredno ostvarivanje mjera predviđenih Zakonom o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: Zakon), a u odnosu na zaštitu od požara, poplava, zaštitu od ionizirajućeg zračenja i druge nesreće koje su uređene posebnim propisima, u planu zaštite se utvrđuje samo organiziranje i one mjere zaštite i spašavanja koje mogu uticati na sprečavanje i otklanjanje posljedica prouzrokovanih tim nesrećama.

 

Članak 4.

Svaki plan zaštite mora da sadrži organiziranje zaštite i spašavanja za sljedeće tri situacije, i to:

1)      za fazu preventivne zaštite,

2)                 za fazu spašavanja ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara i ublažavanje nastalih posljedica (u daljnjem tekstu: faza spašavanja) i

3)                  za fazu otklanjanja nastalih posljedica i stvaranje uvjeta za normalizaciju života na ugroženom području (u daljnjem tekstu: faza otklanjanja posljedica).

 

Članak 5.

Prilikom izrade plana zaštite, organiziranje zaštite i spašavanja mora biti zasnovana na procjeni ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća (u daljnjem tekstu: procjena ugroženosti) i mjerama zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona koje treba, suglasno toj procjeni, utvrditi posebno za svaku od tri faze iz članka 4. ove uredbe, s tim što se određivanje mjera zaštite i spašavanja vrši na sljedeći način, i to:

 

1)                  za fazu preventivne zaštite određuju se samo one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona kojima se može uticati na sprečavanje nastanka prirodne ili druge nesreće, odnosno kojima se može uticati na otklanjanje ili smanjenje djelovanja prirodne ili druge nesreće. U te mjere spadaju naročito: primjena propisa o građenju (urbanističko-prostorna i tehnička dokumentacija i dr.); tehničke mjere za izgradnju objekata na trusnim područjima; izgradnja objekata za zaštitu od klizišta, poplava (nasipa, akumulacija, retenzija i sličnih objekata za zaštitu od poplava), izvođenje radova na regulaciji potoka i rijeka, uređenju bujica, izgradnja potpornih zidova; sprečavanje zaraznih bolesti ljudi, životinja i bilja; mjere zaštite od požara; postavljanje protivgradnih poligona i organiziranje protu-gradnih stanica; organiziranje motrenja i praćenje pojava koje mogu izazvati nastanak prirodne ili druge nesreće i pravodobno obavještavanje građana i nadležnih tijela o opasnostima od tih nesreća i postupcima građana i tijela vlasti na sprečavanju nastanka tih opasnosti, kao i druge mjere kojima se može uticati na sprečavanje nastanka prirodne ili druge nesreće ili ublažavanje njihovog djelovanja;

 

2)                  za fazu spašavanja određuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona kojima se može neposredno vršiti spašavanje ugroženih ljudi i materijalnih dobara i uticati na smanjenje, odnosno sprečavanje širenja posljedica. U te mjere spadaju naročito: organiziranje rukovođenja akcijama zaštite i spašavanja putem nadležnih stožera civilne zaštite; angažiranje postrojbi i povjerenika civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja, a prema potrebi angažiranje i potrebnog broja građana, kao i ljudstva i sredstava pravnih osoba; pružanje prve medicinske pomoći povrijeđenim ili oboljelim; evakuacija ugroženih i nastradalih građana; prihvat, smještaj i zbrinjavanje ljudi i izmiještanje materijalnih dobara; zaštita i spašavanje životinja i namirnica životinjskog podrijetla, zaštita i spašavanje od rušenja, poplava, požara, eksplozija i radiološko – kemijsko–bioloških akcidenata; zaštita i spašavanje bilja i biljnih proizvoda; raščišćavanje ruševina i spašavanje s visina, na vodi i pod vodom i druge mjere kojima se može ostvarivati spašavanje ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara na ugroženom području;

3)                  za fazu otklanjanja posljedica planiraju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona kojima se mogu osigurati osnovni uvjeti za život i rad na ugroženom području. U te mjere spada naročito: osposobljavanje stambenih i drugih objakata za upotrebu; asanacija terena i izvorišta pitke vode; organiziranje, prikupljanje i raspodjela pomoći; provođenje zdravstvenih i higijensko–epidemiloških mjera zaštite, prikupljanje podataka o posljedicama nastalim po ljude i materijalna dobra; procjena i utvrđivanje nastale štete kod ljudstva i na materijalnim dobrima i provođenje drugih mjera kojima se može doprinositi ublažavanju i otklanjaju neposrednih posljedica koje su nastale djelovanjem prirodne ili druge nesreće.

Mjere zaštite i spašavanja iz toč. 1. do 3 stavka 1. ovog članka, određuju se samo za one prirodne i druge nesreće koje su pojedinačno navedene u procjeni ugroženosti.

 

Članak 6.

Za svaku fazu iz članka 4. ove uredbe, a sukladno mjerama zaštite i spašavanja koje se utvrde za svaku od tri faze, prema odredbama članka 5. ove uredbe, treba odrediti zadaće, izvršitelje i materijalna i druga sredstva i opremu koja će se koristiti za izvršavanje planiranih mjera zaštite i spašavanja, s tim da se za fazu preventivne zaštite moraju odrediti i rokovi za izvršenje planiranih zadaća i utvrditi izvori financiranja za izvršenje tih zadaća.

Članak 7.

Obvezu donošenja plana zaštite imaju Federacija, kanton i općine, odnosno grad i pravne osobe sukladno sljedećim odredbama Zakona, i to:

1)      za Federaciju - članak 24. točka 3,

2)      za kanton - članak 27. stavak 1. točka 7,

3)      za općinu, odnosno grad - članak 29. točka 6,

4)      za pravne osobe -članak 32.stavak 2.

 

II – SADRŽAJ PLANOVA ZAŠTITE FEDERACIJE, KANTONA,

OPĆINA, GRADA I PRAVNIH OSOBA

 

1. Plan zaštite Federacije

Članak 8.

Sukladno članku 170. stavak 2. Zakona, Plan zaštite u Federaciji (u daljnjem tekstu: Federalni plan) sadrži sljedeća osnovna dokumenta:

1)      dokument o motrenju i uzbunjivanju,

2)      dokument o mobilizaciji, aktiviranju i angažiranju snaga i sredstava,

3)      dokument o provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,

4)      dokument o mjerama zaštite i spašavanja,

5)      dokument o upotrebi Vojske Federacije na zadaćama zaštite i spašavanja,

6)      dokument o međusobnom pružanju pomoći između Federacije sa Republikom Srpskom i Brčko Distriktom Bosne i Hercegovine i

7)      dokument o prihvatanju i pružanju pomoći u zaštiti i spašavanju sa drugim državama.

 

Članak 9.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na motrenje i uzbunjivanje utvrđuje se način prijema i dostavljanja podataka o pojavama i opasnostima od prirodnih ili drugih nesreća, odnosno o nastanku tih nesreća na području Federacije, kao i način, sadržaj i redosljed obavješćivanja federalnih tijela uprave, Vlade Federacije i kabineta Predsjednika i potpredsjednika Federacije o tim nesrećama, kao i nadležnih tijela Bosne i Hercegovine.

 

 

 

Članak 10.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mobilizaciju, aktiviranje i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće kojima se vrši aktiviranje Federalnog stožera civilne zaštite, angažiranje federalnih službi zaštite i spašavanja i mobiliziraju postrojbe civilne zaštite obrazovane za potrebe Federacije.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se:

1)      Rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova Federalnog stožera civilne zaštite,

2)      akt o određivanju federalnih službi zaštite i spašavanja,

3) pregled postrojbi civilne zaštite Federacije,

4)      pregled materijalno-tehničkih sredstava i opreme namijenjene za rad Federalnog stožera civilne zaštite, službi zaštite i spašavanja i postrojbi civilne zaštite,

5)      pregled materijalno-tehničkih sredstava i opreme koja je planirana za izuzimanje od javnih poduzeća Federacije, radi privremenog korištenja za potrebe civilne zaštite.

 

Članak 11.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na provođenje aktivnosti na zaštiti i spašavanju utvrđuju se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za sljedeća tijela i službe, i to:

1)      Federalni stožer civilne zaštite,

2)      Federalna tijela uprave i federalne ustanove,

3)      federalne službe zaštite i spašavanja,

4)      postrojbe civilne zaštite Federacije,

5)      javna poduzeća Federacije,

6)      tijela nadležna za pružanje međusobne pomoći između Federacije i Republike Srpske, susjednih i drugih država u odnosu na zaštitu i spašavanje.

Aktivnosti, mjere, postupci i zadaće tijela, službi, postrojbi i poduzeća iz stavka 1. ovoga članka utvrđuju se posebno za svaku od tri situacije utvrđene u članku 4. ove uredbe.

 

Članak 12.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona koje će se u svakoj upravnoj oblasti iz nadležnosti Federacije, provoditi na području Federacije. Mjere se planiraju posebno za sve tri situacije iz članka 4. ove uredbe.

S ciljem izvršavanja planiranih mjera zaštite i spašavanja utvrđuju se sljedeća pitanja:

1)      za svaku mjeru zaštite i spašavanja određuju se konkretne mjere, postupci i zadaće koje će neposredno poduzimati federalna tijela uprave na njihovom provođenju, u oblasti za koju je tijelo uprave osnovano,

2)      određuju se kantonalna tijela uprave sa kojima će federalno tijelo uprave ostvarivati suradnju s ciljem provođenja zadaća utvrđenih u dokumentu iz stavka 1.ovoga članka, koji budu utvrđeni kao obveza za kantonalna tijela uprave.

U prilogu dokumenta iz stavka 1. ovoga članka prilaže se popis ili pregled materijalno–tehničkih sredstava i opreme koja su planirana za provođenje utvrđenih mjera zaštite i spašavanja od strane federalnih tijela uprave i federalnih službi zaštite i spašavanja.

 

Članak 13.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na upotrebu Vojske Federacije na zadaćama zaštite i spašavanja, utvrđuju se mjere i postupci utvrđeni u čl. 37. do 39. Zakona.

 

Članak 14.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na prihvatanje i pružanje pomoći u zaštiti i spašavanju između Federacije sa Republikom Srpskom i Brčko Distriktom Bosne i Hercegovine, kao i sa drugim državama sa kojima je Bosna i Hercegovina zaključila odgovarajuće sporazume iz oblasti zaštite i spašavanja utvrđuju se mjere, postupci i zadaće, kao i snage i sredstva koja će se moći međusobno koristiti u zaštiti i spašavanju od prirodnih ili drugih nesreća, te određuje način ostvarivanja suradnje sa tijeloma Bosne i Hercegovine nadležnim za oblast zaštite i spašavanja, kao i način provođenja zadaća koje utvrde ta tijela.

U prilogu ovog dokumenta čuva se Sporazum zaključen između Federacije i Republike Srpske, Sporazum zaključen između Vijeća ministra Bosne i Hercegovine i Republike Hrvatske, kao i sporazumi sa drugim državama, ako su zaključeni, a koji se odnose na zaštitu i spašavanje.

 

 

2. Plan zaštite kantona

Članak 15.

Plan zaštite kantona sadrži sljedeća osnovna dokumenta:

1)      dokument o motrenju i uzbunjivanju,

2)      dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava,

3)      dokument o obvezama kantonalnih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,

4)      dokument o mjerama zaštite i spašavanja i

5) dokument o načinu suradnje sa odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske.

 

Članak 16.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na motrenje i uzbunjivanje određuje se način, sadržaj i redosljed obavješćivanja o opasnostima ili nastanku prirodne ili druge nesreće na području kantona i način izvješćivanja kantonalnih ministarstava i drugih kantonalnih tijela, vlade kantona i kantonalnih javnih poduzeća, kao i općinskih, odnosno federalnih tijela o opasnostima ili nastanku prirodne ili druge nesreće na području kantona.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se pregled podataka o rukovoditeljima tijela iz stavka 1. ovoga članka, s njihovim brojevima telefona (fiksni i mobilini), sjedištu tijela, odnosno poduzeća i drugim potrebnim podatcima, kao i shema centara za motrenje i uzbunjivanje koji postoje na području Federacije.

 

Članak 17.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na aktiviranje, mobilizaciju i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće kojima se osigurava sljedeće:

1)      aktiviranje kantonalnog stožera civilne zaštite,

2)      mobiliziranje kantonalnih postrojbi civilne zaštite (ako su obrazovane) i

3)      angažiranje kantonalnih službi zaštite i spašavanja.

 

U prilogu ovog dokumenta nalazi se:

1)      rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova kantonalnog stožera civilne zaštite,

2)      pregled kantonalnih postrojbi civilne zaštite sa osobnim i materijalnim formacijama,

3)      popis materijalno – tehničkih sredstava i opreme kojom raspolažu kantonalne postrojbe civilne zaštite,

4)      popis materijalno – tehničkih sredstava i opreme koja se izuzima za potrebe civilne zaštite od građana i pravnih osoba,

5)      pregled federalnih službi zaštite i spašavanja,

6)      rješenje o određivanju kantonalnih službi zaštite i spašavanja (naziv, vrsta i sjedište),

7)      pregled ljudstva, opreme i sredstava pojedinačno za svaku kantonalnu službu zaštite i spašavanja,

8)      pregled federalnih postrojbi civilne zaštite,

9)      pregled općinskih službi zaštite i spašavanja,

10)  pregled specijaliziranih postrojbi civilne zaštite u općinama.

 

Članak 18.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na obveze kantonalnih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju utvrđuju se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za sljedeća kantonalna tijela i druga tijela, i to:

1) kantonalni stožer civilne zaštite,

2) kantonalna tijela uprave i kantonalne ustanove,

3) kantonalne službe zaštite i spašavanja,

4) kantonalne postrojbe civilne zaštite i

5)  kantonalna javna poduzeća.

 

Aktivnosti, mjere, postupci i zadaće tijela, službi, postrojbi i poduzeća iz stavka 1. ovoga članka, utvrđuju se posebno za svaku od tri situacije utvrđene u članku 4. ove uredbe, s tim da se aktivnosti, mjere, postupci i zadaće za kantonalna tijela uprave i kantonalne ustanove, kao i za javna poduzeća utvrđuju samo u pogledu ostvarivanja njihove funkcije u oblasti zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara.

 

 

 

 

Članak 19.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđuju se mjere, postupci i zadaće za kantonalna tijela uprave i pravne osobe koje će oni poduzimati na provođenju mjera zaštite i spašavanja na području kantona koje se utvrđuju prema sljedećem:

1) određuju se mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona, koje će se provoditi u tri situacije iz članka 4. ove uredbe,

2) za svaku mjeru zaštite i spašavanja pojedinačno određuju se konkretne mjere, postupci i zadaće koje će neposredno poduzimati kantonalna tijela uprave na njihovom provođenju, na području kantona,

3) određuju se općinske službe za upravu sa kojima će kantonalna tijela uprave ostvarivati suradnju s ciljem provođenja zadaća iz točke 2. stavak 1. ovoga članka i utvrđuju zadaće koje će provoditi općinske službe za upravu,

4) određuju se federalna tijela uprave sa kojima će kantonalna tijela uprave ostvarivati neposrednu suradnju u izvršavanju mjera zaštite i spašavanja iz točke 2. stavak 1. ovoga članka, kao i način izvršavanja zadaća koje za kantonalna tijela uprave budu utvrđeni u Federalnom planu.

U prilogu ovog dokumenta za svako kantonalno tijelo uprave treba izraditi i uz plan priložiti sve potrebne preglede, popise ili druga akta koja služe za provođenje određene mjere zaštite i spašavanja.

 

Članak 20.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na način ostvarivanja suradnje s odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske utvrđuju se konkretne aktivnosti, postupci i zadaće na prihvatanju, odnosno pružanju pomoći u zaštiti i spašavanju između kantonalnog stožera civilne zaštite i odgovarajućeg tijela civilne zaštite Republike Srpske. Pored toga, ovaj dokument sadrži podatke o snagama i sredstvima koja će se moći mađusobno koristiti u zaštiti i spašavanju od prirodnih i drugih nesreća.

 

3. Plan zaštite općine

Članak 21.

Plan zaštite općine sadrži sljedeća osnovna dokumenta:

1)      dokument o motrenju i uzbunjivanju,

2)      dokument o aktiviranju, mobiliziranju i angažiranju snaga i sredstava,

3)      dokument o zadaćama općinskih tijela na provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju,

4)      dokument o mjerama zaštite i spašavanja,

5)      dokument o informiranju građana i javnosti,

6)      dokument o načinu suradnje s odgovarajućim općinskim tijelima civilne zaštite Republike Srpske.

 

Članak 22.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na motrenje i uzbunjivanje utvrđuju se mjere, postupci i zadaće općinskog centra za motrenje i uzbunjivanje (u daljnjem tekstu: općinski centar) o načinu prikupljanja podataka o pojavama ili nastanku prirodnih ili drugih nesreća na području općine, redosljed dostavljanja tih podataka nadležnim općinskim tijelima, kao i kantonalnom centru za motrenje i uzbunjivanje, a prema potrebi i Federalnom centru za motrenje i uzbunjivanje.

U okviru ovog dokumenta utvrđuje se sadržaj i način korištenja veza potrebnih za rukovođenje u akcijama zaštite i spašavanja, a naročito: vrste telefonskih i drugih veza koje postoje na području općine, kao što su: veze u automatskom telefonskom prometu, telefonske veze imalaca funkcionalnih sustava veza Elektroprivrede, Željezničko–transportnih organizacija, tijela unutarnjih poslova, poprečne, odnosno induktorske telefonske veze prioritetnih korisnika, mobilna telefonija (GSM), radio veze u KT području (kratkotalasne radio-veze), VVF i UHF veze i radio-amaterske veze na području općine. U okviru ovog dokumenta čuva se: shema telefonskih veza; telefonski imenik; shema radio-veza i planovi rada za radio-mrežu.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se:

1)      shema općinske službe motrenja i uzbunjivanja,

2)      osobna i materijalna formacija općinske službe motrenja i uzbunjivanja,

3)  pregled telefonskih brojeva općinskih centara na području kantona, kantonalnog i Federalnog centra za motrenje i uzbunjivanje,

4)      shema instaliranih sirena, radio i TV-stanica i razglasnih stanica koje će se koristiti za obavješćivanje i uzbunjivanje stanovništva,

5)      lista pitanja za rad centara motrenja i uzbunjivanja i način rada tih centara koju donosi direktor Federalne uprave civilne zaštite.

 

Za općine koje se nalaze nizvodno od visokih brana na akumulacijama izrađuje se i čuva: shema o obilježavanju linija dopiranja poplavnog vala, akustička studija područja, pregled osoba koje su ovlaštene za davanje signala za uzbunu (u slučaju rušenja ili prelivanja visokih brana na akumulacijama), pregled državnih tijela i pravnih osoba koja se obavještavaju o opasnosti od rušenja ili prelivanja brana tijekom radnog vremena, odnosno popis osoba koje se obavještavaju o toj opasnosti u vrijeme kada se ne radi.

 

Članak 23.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na aktiviranje, mobiliziranje i angažiranje snaga i sredstava utvrđuju se mjere, postupci i zadaće koje se odnose na način aktiviranja općinskog stožera civilne zaštite i povjerenika civilne zaštite, način mobiliziranja općinskih postrojbi civilne zaštite specijalizirane i opće namjene i redosljed izvršenja mobiliziranja tih postrojbi, kao i način angažiranja općinskih službi zaštite i spašavanja, kao i način izuzimanja materijalnih sredstava od građana i pravnih osoba sa područja općine koja su potrebna za civilnu zaštitu.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se:

1)                  rješenje o imenovanju zapovjednika, načelnika i članova općinskog stožera civilne zaštite sa njihovim adresama i brojevima telefona,

2)      pregled povjerenika civilne zaštite sa njihovim adresama i brojevima telefona,

3)                  pregled specijaliziranih postrojbi civilne zaštite sa podatcima o ljudstvu raspoređenom u te postrojbe i njihovim adresama i brojevima telefona,

4)                  pregled postrojbi civilne zaštite opće namjene sa podatcima o ljudstvu raspoređenom u te postrojbe i njihovim adresama i brojevima telefona,

5)                  pregled općinskih službi za zaštitu i spašavanje sa podatcima o rukovoditeljima tih službi i podatcima o ljudstvu raspoređenom u te službe i njihovim brojevima telefona i adresama, odnosno sjedištu tih službi,

6)                  osobna i materijalna formacija općinskih specijaliziranih postrojbi civilne zaštite, kao i postrojbi civilne zaštite opće namjene,

7)                  pregled materijalno – tehničkih sredstava i opreme koja će se izuzimati od građana i pravnih osoba za potrebe postrojbi civilne zaštite specijalizirane i opće namjene i općinskih službi zaštite i spašavanja.

 

Članak 24.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na zadaće općinskih tijela i pravnih osoba u provođenju aktivnosti na zaštiti i spašavanju utvrđuju se mjere, postupci i zadaće općinskog stožera civilne zaštite, općinskog načelnika i svake općinske službe za upravu na izvršavanju zadaća koji se odnose na zaštitu i spašavanje od prirodnih i drugih nesreća. Ove mjere, postupci i zadaće razrađuju se posebno za tri situacije iz članka 4. ove uredbe, i to:

1) za fazu preventivne zaštite,

2) za fazu spašavanja i

3)  za fazu otklanjanja posljedica.

 

U okviru dokumenta iz stavka 1. ovoga članka određuju se zadaće mjesnim zajednicama na području općine koje će one izvršavati na sprovođenju pojedinih mjera zaštite i spašavanja iz nadležnosti općinskih službi za upravu.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se:

1)                  pregled općinskih službi za upravu, sa podacima o rukovoditeljima tih službi i njihovim adresama i brojevima telefona (fiksni i mobilini),

2)                  pregled (popis) tajnika mjesnih zajednica sa podatcima o njihovim adresama i brojevima telefona (fiksni i mobilni).

Članak 25.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, svaka općina treba da utvrđuje samo one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona, koja se odnose na one prirodne i druge nesreće, koje, prema procjeni ugroženosti, mogu nastati na području općine.

Mjere zaštite i spašavanja iz stavka 1. ovoga članka, obvezno se utvrđuju posebno za sve tri situacije predviđene u članku 4. ove uredbe i to kroz tri posebna dokumenta, na način predviđen u odredbama čl. 26. do 27. ove uredbe.

Članak 26.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu preventivne zaštite iz točke 1. članka 4. ove uredbe, utvrđuju se naročito sljedeća pitanja:

1) za svaku prirodnu ili drugu nesreću, koja prema procjeni ugroženosti može nastati na području općine, određuju se pojedinačno one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona i točke 1. stavak 1. članka 5. ove uredbe, koje će se poduzimati u cilju sprečavanja nastanka prirodne ili druge nesreće. Mjere se utvrđuju posebno za svaku vrstu prirodne ili druge nesreće;

2) za svaku predviđenu mjeru zaštite i spašavanja iz prethodne točke, određuju se općinske službe za upravu, pravne osobe i druge institucije (u daljnjem tekstu: izvršitelji) koji će biti obvezni da, kao dio svoje redovite djelatnosti, neposredno izvršavaju te mjere i u tom cilju se za svakog izvršitelje posebno utvrđuju konkretne mjere, postupci i zadaće koje će oni stalno provoditi na realiziranju planiranih zadaća.

3) određuju se materijalno-tehnička sredstva i oprema koja će se koristiti na provođenju preventivnih mjera zaštite, kao i izvođenje radova radi provođenja tih mjera i utvrđuju izvori financiranja za vršenje tih zadaća. Materijalna sredstva i oprema mogu se iskazati u vidu tabelarnih pregleda, posebno za svaku planiranu preventivnu mjeru zaštite i spašavanja, pri čemu se određuju izvršitelji koji će osigurati ta sredstva;

4) utvrđuju se zadaće općinskoj službi civilne zaštite koje će ona poduzimati na koordinaciji i angažiranju izvršitelja na izvršavanju zadaća iz toč. 2. i 3. stavka 1. ovoga članka, kao i način ostvarivanja nadzora nad izvršavanjem tih poslova i rokovi za izvješćivanje općinskog načelnika i općinskog vijeća o stanju i problemima provođenja planiranih mjera zaštite i spašavanja od strane nadležnih izvršitelja.

 

Članak 27.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu spašavanja iz točke 2. članka 4. ove uredbe, utvrđuju se naročito sljedeća pitanja:

1) za svaku vrstu prirodne ili druge nesreće, koje prema procjeni ugroženosti mogu nastati na području općine, određuju se pojedinačno za svaku nesreću one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona i odredbe točke 2. članka 5. ove uredbe, koje će se neposredno poduzimati od momenta pojave opasnosti, odnosno nastanka prirodne ili druge nesreće i tijekom djelovanja nesreće s ciljem spašavanja ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara;

2) određuju se snage i sredstva civilne zaštite (postrojbe specijalizirane i opće namjene, povjerenici civilne zaštite i službe zaštite i spašavanja) koje će se moći angažirati na spašavanju ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara;

3) utvrđuju se mjere, postupci i zadaće za općinskog načelnika, općinske službe za upravu, pravne osobe i druge izvršitelje koji će oni poduzimati u akcijama zaštite i spašavanja na ugroženom području;

4) planira se organizacija i način mobiliziranja građana i njihovih sredstava radi sudjelovanja u zaštiti i spašavanju na području na kojem, prema procjeni ugroženosti, može nastati određena prirodna ili druga nesreća;

5) određuju se materijalna dobra koja će se izmještati sa ugroženog područja na neugroženo područje za slučaj da budu ugrožena prirodnom ili drugom nesrećom, utvrđuju prioriteti (redosljed) u njihovom izmještanju i određuju općinske službe za upravu, koje će vršiti izmještanje tih dobara i određuju sredstva koja će se koristiti za izmještanje;

6) utvrđuje se organiziranje smještaja i ishrane postrojbi civilne zaštite i građana angažiranih na zaštiti i spašavanju. U prilogu se čuva:

- pregled zgrada i drugih objekata na području općine u kojima se može organizirati smještaj i ishrana postrojbi civilne zaštite i građana angažiranih na zadaćama zaštite i spašavanja;

- popis pravnih osoba i mjesnih zajednica u kojima će se osigurati smještaj i ishrana;

- popis općinskih službi za upravu koje će biti zadužene za organizaciju smještaja i ishrane i njihove zadace na tim poslovima;

- akt o određivanju izvora financiranja smještaja i ishrane.

7) zadaće, mjere i postupci općinskog stožera civilne zaštite na organiziranju i rukovođenju akcijama zaštite i spašavanja i obveze općinskih službi za upravu i pravne osobe u postupanju po naredbama stožera civilne zaštite.

Članak 28.

U dokumentu koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, u dijelu za fazu otklanjanja posljedica iz točke 3. članka 4. ove uredbe, planiraju se one mjere zaštite i spašavanja kojima će se moći stvoriti uvjeti za normalan život i rad ljudi na ugroženom području, a naročito:

1)                  utvrđuju se one mjere zaštite i spašavanja iz članka 48. Zakona i odredbe točke 3. članka 5. ove uredbe, kojima se mogu stvoriti uvjeti za život i rad ljudi. Mjere se utvrđuju posebno za svaku vrstu prirodne i druge nesreće, koje prema procjeni ugroženosti mogu nastati na području općine;

2)                  popis ili tabelarni pregled materijalno-tehničkih sredstava koja će se moći koristiti na provođenju mjera iz prethodne točke, a koja će se angažirati od građana i pravnih osoba;

3)                  mjere, postupci i zadaće općinskih službi za upravu, mjesnih zajednica i pravnih osoba na izvršavanju mjera iz točke 1) stavka 1. ovoga članka;

4)                  zadaće općinskog stožera civilne zaštite na organiziranju i rukovođenju akcijama zaštite i spašavanja na izvršavanju mjera iz točke 1) stavka 1. ovoga članka.

Aktivnosti snaga civilne zaštite (stožera, postrojbi i povjerenika civilne zaštite) na izvršavanju mjera zaštite i spašavanja iz točke 1) stavka 1. ovoga članka, planiraju se samo do momenta kada će se stvoriti uvjeti za normalizaciju života i rada na ugroženom području i kada ne prijeti opasnost od daljnjeg djelovanja prirodne ili druge nesreće i kada dalje aktivnosti na potpunom saniranju nastalih posljedica mogu u cjelini da vrše općinske službe za upravu, svaka u okviru svoje redovite nadležnosti.

 

Članak 29.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na informiranje građana i javnosti utvrđuju se mjere, postupci i zadaće o načinu informiranja građana i javnosti na području općine o opasnostima od nastanka prirodne ili druge nesreće, odnosno o nastanku tih nesreća, o posljedicama koje nastanu po ljude i materijalna dobra i mjerama koje se poduzimaju na sprečavanju, odnosno na spašavanju ugroženih i nastradalih ljudi i materijalnih dobara i na otklanjanju nastalih posljedica.

Za organiziranje informiranja iz stavka 1. ovoga članka, nadležan je općinski stožer civilne zaštite, a podatke prikuplja putem općinskog centra i drugih općinskih tijela koji su neposredno angažirani u zaštiti i spašavanju na području općine.

U prilogu ovog dokumenta nalazi se pregled općinskih razglasnih i radio i TV-stanica koje se mogu koristiti za obavješćivanje i uzbunjivanje građana i informiranje javnosti na području općine.

 

Članak 30.

U dokumentu plana zaštite koji se odnosi na način ostvarivanja suradnje s odgovarajućim tijelima civilne zaštite Republike Srpske utvrđuje se način suradnje općinskog stožera civilne zaštite sa odgovarajućim tijelom civilne zaštite susjednih općina iz Republike Srpske.

U dokumentu iz stavka 1. ovoga članka treba razraditi način uspostave komunikacijskih veza i način međusobnog pružanja pomoći u snagama i sredstvima na zaštiti i spašavanju, kao i druga pitanja koja su utvrđena u Sporazumu iz članka 14. stavak 2. ove uredbe, koja se odnose za nivo općine.

 

4. Plan zaštite pravne osobe

Članak 31.

Plan zaštite pravne osobe sadrži organiziranje i način ostvarivanja zaštite i spašavanja ljudstva i materijalnih dobara pravne osobe od prirodnih i drugih nesreća, kao i način izvršavanja zadaća koji se za pravnu osobu utvrde u planu zaštite općine ili kantona, odnosno Federacije.

U okviru plana iz stavka 1. ovoga članka, utvrđuju se naročito sljedeća pitanja:

1) određuju mjere iz članka 48. Zakona koje će prema vlastitoj procjeni ugroženosti, provoditi pravna osoba, s tim da se mjere zaštite moraju odrediti posebno za tri situacije iz članka 4. ove uredbe,

2) utvrđuje organiziranje i način provođenja osobne i uzajamne zaštite zaposlenog ljudstva,

3) izrađuje pregled postrojbi civilne zaštite koje se organiziraju u pravnoj osobi, s podacima o ljudstvu, materijalno–tehničkim sredstvima i opremi koju će te postrojbe koristiti u izvršavanju svojih zadaća,

4) izrađuje pregled povjerenika civilne zaštite (ako su određeni) sa podatcima o njihovim adresama i brojevima telefona, kao i o njihovim osnovnim zadaćama,

5) utvrđuje organiziranje, zadaće i način rada službe zaštite i spašavanja, ako se organizira takva služba ili više službi za vlastite potrebe, odnosno obvezno organizira tu službu, ako je ta obveza utvrđena posebnim aktom nadležnog tijela vlasti ili u planu zaštite općine ili kantona, odnosno Federacije. U prilogu tog dokumenta daju se podatci o rukovoditelju te službe i ljudstvu koje je planirano za izvršavanje zadaća koji se utvrde za tu službu,

6) utvrđuje način ostvarivanja suradnje sa nadležnim općinskim tijelima i službama za upravu u provođenju mjera zaštite i spašavanja i način postupanja po zapovjedima općinskog stožera civilne zaštite,

7) utvrđuje način izvršavanja zadaća koji su od značaja za zaštitu i spašavanje.

 

U prilogu ovog plana nalazi se pregled općinskih službi za upravu, općinskog centra i opštinskog stožera civilne zaštite sa podatcima o rukovoditeljima tih tijela i njihovim adresama i brojevima telefona radi ostvarivanja potrebne suradnje i kontaktiranja.

 

 

 

Članak 32.

Ako pravna osoba ima organizacijske dijelove izvan svog sjedišta (na području drugih općina), u tom slučaju svaki organizacijski dio izrađuje svoj plan zaštite. U tom planu utvrđuju se pitanja predviđena u odredbi članka 31. ove uredbe.

Ovaj plan izrađuju samo one organizacione jedinice koje imaju veći broj zaposlenih i raspolažu određenim objektima i materijalnim sredstvima za koja je neophodno osigurati zaštitu i spašavanje od prirodnih i drugih nesreća što se neposredno utvrđuje u suradnji s općinskom službom civilne zaštite općine na čijem se području nalazi ta jedinica.

 

Članak 33.

Plan zaštite iz čl. 31. i 32. ove uredbe, izrađuju i donose pravne osobe iz oblasti koje su utvrđene u odredbi stavka 1. članka 32. Zakona.

 

III - NAČIN IZRADE, USKLAĐIVANJA, DONOŠENJA,

AŽURIRANJA I ČUVANJA PLANOVA ZAŠTITE

 

1. Program rada za izradu plana zaštite

 

Članak 34.

Izrada plana zaštite vrši se na osnovu programa rada za izradu plana zaštite (u daljnjem tekstu: program rada).

U programu rada iz stavka 1. ovoga članka, određuju se tijela koja će sudjelovati u izradi plana zaštite i utvrđuju njihove konkretne zadaće i rokovi za izvršenje planiranih zadaća i suradnja u izradi plana zaštite.

Za izvršenje pojedinih zadaća mogu se formirati radne grupe ili druga radna tijela, a za mjere zaštite, za koje je potrebna stručna podloga, mogu se angažirati znanstvene i druge stručne institucije ili eksperti.

Članak 35.

Program rada donosi, i to:

1) za izradu Federalnog plana - program rada donosi Vlada Federacije, na prijedlog Federalnog stožera civilne zaštite,

2) za izradu kantonalnog plana zaštite – program rada donosi vlada kantona, na prijedlog kantonalnog stožera civilne zaštite,

3) za izradu općinskog plana zaštite – program rada donosi općinski načelnik, na prijedlog općinskog stožera civilne zaštite,

4) za izradu plana zaštite pravne osobe – program rada donosi tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

Pripremu prijedloga programa iz toč. 1. do 3. stavka 1. ovoga članka, vrše Federalna, odnosno kantonalna uprava civilne zaštite, a u općini općinska služba civilne zaštite.

 

2. Način izrade planova zaštite

Članak 36.

Plan zaštite izrađuje se temeljem sljedećih dokumenata:

1)      procjene ugroženosti od prirodnih i drugih nesreća koja se izrađuje po metodologiji koju, sukladno odredbi stavka 3. članka 171. Zakona, donosi direktor Federalne uprave civilne zaštite,

2)      programa zaštite i spašavanja koji se donosi temeljem čl. 169., 173. i 174. Zakona,

3)      drugih stručnih podloga koje se odnose na pojedine vrste prirodnih i drugih nesreća za čiju se izradu mogu angažirati određene znanstvene i stručne institucije ili eksperti (analize, elaborati, programi i sl.),

4)      izvoda iz planova zaštite predviđenih u članku 38. ove uredbe, koje se odnose na usklađivanje planova zaštite.

Prilikom izrade dokumenta plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja polazi se od odgovarajućih odredbi čl. 42. do 105. Zakona i odredbi članka 5. ove uredbe.

 

Članak 37.

Za izradu plana zaštite koristi se program zaštite i spašavanja, i to:

1) za Federalni plan – koristi se Federalni program koji se donosi temeljem članka 169. Zakona,

2) za kantonalni plan zaštite – koristi se kantonalni program koji se donosi temeljem stavka 1. članka 173. Zakona,

3) za općinski plan zaštite – koristi se općinski program koji se donosi temeljem stavka 1. članka 174. Zakona.

 

3. Usklađivanje planova zaštite

 

Članak 38.

Usklađivanje planova zaštite sastoji se u tome da se plan zaštite nižeg tijela vlasti i pravne osobe uskladi sa planom zaštite višeg tijela vlasti, na sljedeći način:

1)                  plan zaštite općine usklađuje se sa planom zaštite kantona, a plan zaštite kantona usklađuje se sa Federalnim planom,

2)                  plan zaštite javnog poduzeća kantona usklađuje se sa planom zaštite kantona, a plan zaštite javnog poduzeća Federacije sa Federalnim planom,

3)      plan zaštite javnog poduzeća općine usklađuje se sa planom zaštite općine.

Usklađivanje planova zaštite iz stavka 1. ovoga članka vrši se tako što se u okviru plana zaštite općine, odnosno plana zaštite kantona i plana zaštite javnog poduzeća utvrđuje organiziranje i način izvršenja zadaća koji su utvrđeni u izvodu plana zaštite iz članka 39. ove uredbe za ta tijela i pravne osobe, određuju izvršitelji zadaća i planiraju materijalno-tehnička sredstva i oprema potrebna za izvršenje predviđenih zadaća.

 

Članak 39.

S ciljem rješavanja pitanja usklađivanja planova iz članka 38. ove uredbe, moraju se dostavljati odgovarajući izvodi iz planova zaštite, što se vrši na sljedeći način:

1)                  Federalna uprava civilne zaštite dužna je izvode iz Federalnog plana dostaviti kantonalnoj upravi civilne zaštite, odnosno javnim poduzećima Federacije, ako su u Federalnom planu utvrđene zadaće za kanton, odnosno za ta javna poduzeća;

2)                  kantonalna uprava civilne zaštite dužna je dostaviti izvode iz plana zaštite kantona službama civilne zaštite u općinama, odnosno javnim poduzećima kantona, ako su u kantonalnom planu zaštite utvrđene zadaće za općine, odnosno za ta javna poduzeća;

3)                  općinska služba civilne zaštite dužna je dostaviti izvod iz plana zaštite općine javnim poduzećima općine, ako su u tom planu utvrđene zadaće za ta poduzeća.

Dostavljanje izvoda iz stavka 1. ovoga članka, vrši se najkasnije u roku od 30 dana od dana kada nadležno tijelo donese Federalni, kantonalni, odnosno općinski plan zaštite.

 

Članak 40.

Plan zaštite Federacije, kantona i općine izrađuju federalna i kantonalna tijela uprave, odnosno općinske službe za upravu, svaki u pitanjima iz svog djelokruga, a sukladno zadaćama koje su utvrđene u programu rada iz članka 34. ove uredbe.

 

4. Donošenje planova zaštite

Članak 41.

Planove zaštite donose, i to:

1) Federalni plan – donosi Vlada Federacije, na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite usuglašen s federalnim tijelima uprave i upravnim organizacijama,

2) plan zaštite kantona – donosi vlada kantona na prijedlog kantonalne uprave civilne zaštite usuglašen s kantonalnim tijelima uprave i kantonalnim upravnim organizacijama.

3) plan zaštite općine – donosi općinski načelnik na prijedlog općinske službe civilne zaštite usuglašen s općinskim službama za upravu,

4) plan zaštite pravne osobe donosi tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

5. Ažuriranje planova zaštite

Članak 42.

Planovi zaštite iz članka 41. ove uredbe podliježu obvezi redovitog ažuriranja koje se vrši onda kada se u odgovarajućoj procjeni ugroženosti ili u programu zaštite i spašavanja iz članka 37. ove uredbe, izvrše odgovarajuće izmjene suštinskog karaktera koje utiču na promjenu rješenja utvrđenih u planu zaštite.

Ažuriranje se odnosi i na sve izmjene podataka koje se dese u pojedinim prilozima plana zaštite, kao što su personalne evidencije, promjene adrese, brojeva telefona, ukidanje ili osnivanje pojedinih postrojbi civilne zaštite ili službi zaštite i spašavanja i drugi podatci.

Ažuriranje plana zaštite sastoji se u tome što se u odgovarajućim dokumentima plana zaštite trebaju izvršiti izmjene samo onih pitanja kod kojih je došlo do promjena u procjeni ugroženosti i drugim dokumentima iz članka 36. ove uredbe, pa se rješenja u planu zaštite prilagođavaju izmjenama izvršenim u tim dokumentima.

 

Članak 43.

Ažuriranje iz stavka 1. članka 42. ove uredbe vrše se po proceduri koja je propisana za donošenje plana, a izmjene iz stavka 2. tog članka, vrše neposredno sljedeća tijela bez provođenja te procedure, i to:

1) za Federalni plan – Federalna uprava civilne zaštite,

2) za kantonalni plan zaštite – kantonalna uprava civilne zaštite,

3) za općinski plan zaštite – općinska služba civilne zaštite,

4) za plan zaštite pravne osobe – tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

6. Čuvanje planova zaštite

Članak 44.

Planove zaštite čuvaju, i to:

1) Federalni plan – Federalna uprava civilne zaštite,

2) plan zaštite kantona – kantonalna uprava civilne zaštite,

3) plan zaštite općine – općinska služba civilne zaštite

4) plan zaštite pravne osobe – tijelo određeno općim aktom pravne osobe.

 

IV – POSTUPANJE PO PLANOVIMA ZAŠTITE

 

Članak 45.

Plan zaštite predstavlja plansko-operativni dokument po kojem se postupa u situacijama koje su utvrđene u članku 4. ove uredbe, i to na način predviđen u čl. 46. do 48. ove uredbe.

 

Članak 46.

Po dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja, utvrđene za ostvarivanje preventivne zaštite, u smislu točke 1. članka 4. ove uredbe (faza preventivne zaštite), postupa se odmah od dana donošenja plana i stalno do momenta kada nastane neka prirodna ili druga nesreća, s ciljem da se sprovođenjem tih mjera utiče na sprječavanje nastanka prirodnih i drugih nesreća, odnosno da se ublaži njihovo djelovanje, a provodi se na način utvrđen u st. 2. i 3. ovoga članka.

Postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se na način što su sva federalna i kantonalna tijela uprave i upravne organizacije, odnosno sve općinske i gradske službe za upravu, kao i druga izvršna tijela vlasti i pravne osobe, obvezni u okviru svoje redovite djelatnosti kojom se bave kao dio svojih redovitih zadaća provoditi mjere, postupke i zadaće utvrđene u dokumentu iz stavka 1. ovoga članka. Koordinaciju i nadzor nad vršenjem tih zadaća, sukladno zakonu, vrše tijela civilne zaštite, i to:

1)                  za federalna tijela uprave i upravne organizacije i javna poduzeća Federacije - Federalna uprava civilne zaštite,

2)                  za kantonalna tijela uprave i upravne organizacije i javna poduzeća kantona – kantonalna uprava civilne zaštite,

3)      za općinske službe za upravu i javna poduzeća općine – općinska služba civilne zaštite.

Postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se tako što su sva federalna i kantonalna

tijela uprave, odnosno općinske i gradske službe za upravu, kao i javna poduzeća, dužna zadaće utvrđene u tom dokumentu ugraditi u svoj godišnji program rada i u okviru svoje redovite djelatnosti osigurati njihovo izvršavanje.

Članak 47.

Po dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja utvrđene za fazu spašavanja iz točke 2. članka 4. ove uredbe, postupa se od momenta kada nadležno tijelo vlasti proglasi nastanak prirodne ili druge nesreće i traje onoliko vremena koliko je potrebno da se izvrši spašavanje, odnosno pruži neposredna pomoć ugroženom i nastradalom stanovništvu, odnosno izvrši spašavanje ugroženih materijalnih dobara, s tim što se po ovom dokumentu može postupiti i prije proglašavanja nastanka prirodne ili druge nesreće, što se vrši na način utvrđen u st. 2. i 3. ovoga članka.

Izuzetno, postupanje po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši se i prije proglašenja nastanka prirodne ili druge nesreće od strane nadležnog tijela kada je zbog hitnosti potrebno odmah pristupiti spašavanju ugroženog i nastradalog stanovništva i materijalnih dobara o čemu odlučuje rukovoditelj sljedećih tijela, i to:

- u općini – po zapovjedi zapovjednika općinskog stožera civilne zaštite, na prijedlog rukovoditelja službe civilne zaštite u općini,

- u kantonu – po zapovjedi zapovjednika kantonalnog stožera civilne zaštite, na prijedlog načelnika tog stožera,

- u Federaciji – po zapovjedi zapovjednika Federalnog stožera civilne zaštite, na prijedlog načelnika tog stožera.

Koordinaciju i rukovođenje akcijama zaštite i spašavanja u situaciji iz stavka 1. ovoga članka,

neposredno ostvaruju nadležni stožer civilne zaštite, a u situaciji iz stavka 2. ovoga članka, te funkcije vrši zapovjednik stožera civilne zaštite, koji je zapovjedio postupanje po planu, dok se ne stvore uvjeti da te funkcije preuzme nadležni stožer civilne zaštite.

 

Članak 48.

Po dokumentu plana zaštite koji se odnosi na mjere zaštite i spašavanja koje su planirane za fazu otklanjanja posljedica iz točke 3. članka 4. ove uredbe, postupa se istodobno s fazom spašavanja u svim radnjama koje su u funkciji otklanjanja nastalih posljedica i traje do momenta kada se stvore osnovni uvjeti za normalan život i rad stanovništva na ugroženom području i kada daljnju brigu na otklanjanju posljedica mogu preuzeti nadležna tijela uprave, odnosno službe za upravu, o čemu odlučuje nadležni stožer civilne zaštite.

 

Koordinaciju i rukovođenje akcijama koje se poduzimaju na otklanjanju posljedica, po dokumentu iz stavka 1. ovoga članka, vrši nadležni stožer civilne zaštite, a po okončanju tih aktivnosti, daljnju brigu o vršenju tih poslova obavljaju tijela koje odredi izvršno tijelo vlasti nadležano za proglašenje prestanka prirodne ili druge nesreće što se određuje u aktu o prestanku nesreće.

 

Članak 49.

Postupanje po odredbi čl. 47. i 48. ove uredbe, vrši se pod sljedećim uvjetima, i to:

1) u općini, – odmah kada općinski načelnik ili služba civilne zaštite općine, od općinskog centra za motrenje i uzbunjivanje ili na bilo koji drugi način, dobiju podatke da prijeti opasnost od nastanka neke prirodne ili druge nesreće ili je već nastala neka nesreća na području općine;

2) u kantonu – kada kantonalna uprava civilne zaštite dobije obavještenje putem centra za motrenje i uzbunjivanje ili drugog tijela da je nekom prirodnom ili drugom nesrećom ugrožen ili zahvaćen veći dio područja jedne ili više općina na području kantona; i

3) u Federaciji – kada Federalna uprava civilne zaštite dobije obavijest putem centra za motrenje i uzbunjivanje ili drugih tijela da je nekom prirodnom ili drugom nesrećom ugrožen ili zahvaćen veći dio područja jednog kantona ili područja dva ili više kantona na području Federacije.

 

V – PLAN ZAŠTITE GRADA

Članak 50.

Odredbe ove uredbe koje se odnose na plan zaštite općine shodno se primjenjuju i na plan zaštite grada, koji obuhvata samo one oblasti koje se po statutu grada nalaze u nadležnosti grada.

 

VII – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

 

Članak 51.

Federalna i kantonalna tijela uprave i općinske, odnosno gradske službe za upravu dužni su u roku od šest mjeseci od dana stupanja na snagu ove uredbe izraditi i donijeti planove zaštite, sukladno odredbama ove uredbe.

 

Članak 52.

Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u “Službenim novinama Federacije BiH”.

 

 

 

V.broj 130/2004

15. travnja 2004.g.

S a r a j e v o

P R E M I J E R dr. Ahmet Hadžipašić,v.r.