Na osnovu člana 16. stav 3. i člana 36. Zakona o zaštiti ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća ("Službene novine Federacije BiH," broj 39/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite, donosi
U R E D B U
O NAČINU DAVANJA I VRAĆANJA MATERIJALNIH SREDSTAVA UZETIH ZA POTREBE CIVILNE ZAŠTITE
I - OSNOVNE ODREDBE
Član 1.
Ovom uredbom, određuju se materijalna sredstva koja su građani i pravna lica (u daljem tekstu: vlasnici sredstava), dužni davati civilnoj zaštiti radi korištenja u zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara (u daljem tekstu: zaštita i spašavanje), od prirodnih i drugih nesreća, način predaje, vraćanje i davanje naknade za korištena, oštećena ili uništena materijalna sredstva i vođenje evidencije tih sredstava u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija).
Član 2.
Obaveza davanja materijalnih sredstava za potrebe civilne zaštite utvrđena je, za građane u odredbi člana 16., a za pravna lica u članu 36. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (u daljem tekstu: Zakon).
Član 3.
Pod davanjem materijalnih sredstava, u smislu ove uredbe, podrazumijeva se obaveza vlasnika sredstava da svoja materijalna sredstva predviđena ovom uredbom, na zahtjev nadležnog štaba civilne zaštite predaju na privremeno korištenje civilnoj zaštiti i obaveza davanja podataka o tim sredstvima radi vođenja odgovarajuće evidencije.
Član 4.
Davanje materijalnih sredstava civilnoj zaštiti na privremeno korištenje vrši se, po pravilu, kada nastane prirodna ili druga nesreća, kao i u slučaju kada je potrebno preventivno djelovati na sprečavanju nastanka prirodne ili druge nesreće.
Izuzetno, obaveza davanja određenih materijalnih sredstava postoji i za slučaj korištenja tih sredstava u vježbama civilne zaštite, o čemu odlučuje štab civilne zaštite koji organizuje vježbu civilne zaštite, s tim da se mogu angažovati samo ona sredstva koja su stvarno neophodna za vježbu, što zavisi od vrste i obima vježbe.
Ako vježbu iz stava 2. ovog člana, organizuje općinski štab civilne zaštite, dužan je prije donošenja naredbe o angažovanju materijalnih sredstava građana i pravnih lica, pribaviti saglasnost kantonalne uprave civilne zaštite.
Član 5.
Obavezi davanja materijalnih sredstva za potrebe civilne zaštite podliježu materijalna sredstva građana navedena u odredbama člana 6., odnosno materijalna sredstva pravnih lica navedena u članu 7. ove uredbe.
II - MATERIJALNA SREDSTVA KOJA PODLIJEŽU OBAVEZI DAVANJA ZA POTREBE CIVILNE ZAŠTITE
Član 6.
Građani su dužni za potrebe civilne zaštite davati sljedeća materijalna sredstva, i to: teretna i specijalna vozila svih vrsta i kategorija, traktore, rovokopače, sredstva za čuvanje i transport vode (rezervoari, cisterne za vodu, bačve, burad i slična ambalaža, spremnici za vodu od 20 do 500 litara), agregate svih vrsta, šatore, drvenu građu, motorne pile svih vrsta, porodične vikend kuće ili dijelove tih kuća koje vlasniku, odnosno njegovoj užoj porodici nisu neophodne za stanovanje, konje, zaprege i druga pokretna sredstva, za koja štab civilne zaštite koji rukovodi akcijom zaštite i spašavanja, ocijeni da su neophodna za angažovanje u zaštiti i spašavanju.
U skladu sa odredbom st. 1. i 2. člana 16. Zakona, građani su dužni, pored materijalnih sredstava iz stava 1. ovog člana, omogućiti da se njihovo zemljište, poslovni, stambeni i drugi objekti, prema ocjeni nadležnog štaba civilne zaštite koji rukovodi akcijama zaštite i spašavanja, privremeno koriste za potrebe zaštite i spašavanja, u skladu sa naredbom tog štaba.
Član 7.
Svako pravno lice dužno je za potrebe civilne zaštite, pored materijalnih sredstava iz člana 6. ove uredbe, kojima raspolaže, davati i sljedeća materijalna sredstva, i to: teretna vozila svih vrsta i kategorija, tegljače, vozila za izvlačenje, vučne vlakove, specijalna vozila (cisterne za vodu, gorivo i dekontaminaciju, vozila za hljeb, meso, vozila prve pomoći, auto dizalice i auto radionice), auto prikolice, buldožere, kopače, utovarivače, dizalice, čistilice – grejdere, plovna sredstva, vanbrodske motore, sredstva veze, pumpe i kompresore, građevinsko-zidarski materijal (sve vrste blokova, cigle, crijepa i dr.), aparate za autogeno i elektrolučno zavarivanje sa kompletnom opremom, motorne pile za beton i željezo, poslovne zgrade, proizvodne i servisne objekte svih vrsta i kategorija s pratećim objektima, uređajima, opremom i instalacijama, uključujući i tehničku dokumentaciju i druga sredstva i uređaje, instalacije i opremu za koju štab civilne zaštite, koji rukovodi akcijom zaštite i spašavanja, u toku te akcije, ocijeni da je njihovo angažovanje neophodno u zaštiti i spašavanju.
Postupak davanja materijalnih sredstava
Član 8.
Obaveza davanja materijalnih sredstava iz čl. 6. i 7. ove uredbe, nastaje onda kada nadležni štab civilne zaštite naredi njihovo angažovanje za potrebe zaštite i spašavanja, jer su nastupili uslovi utvrđeni u članu 4. stav 1. ove uredbe.
Naredba iz stava 1. ovog člana sadrži nazive, vrste i količine materijalnih sredstava koja se angažuju, vrijeme i mjesto predaje tih sredstava i podatke o vlasnicima sredstava na koja se naredba odnosi.
Vlasnici materijalnih sredstava čija su sredstva obuhvaćena naredbom iz stava 2. ovog člana, dužni su postupiti po toj naredbi i predviđena materijalna sredstva dopremiti do mjesta predaje tih sredstava nadležnom organu civilne zaštite koji je određen u naredbi.
Član 9.
Štab civilne zaštite koji je donio naredbu o angažovanju materijalnih sredstava, istovremeno formira komisiju od tri člana od kojih jedan član komisije mora biti član štaba, a jedan iz službe civilne zaštite općine, ako je to moguće, a ako to nije moguće onda se određuje drugo lice iz općinskih službi za upravu.
Komisija je dužna da preuzima angažovana materijalna sredstva na mjestu određenom za predaju tih sredstava, pri čemu obavezno utvrđuje ispravnost i kompletnost svakog sredstva i za materijalna sredstva za koja utvrdi da su u ispravnom i funkcionalnom stanju izdaje potvrdu o preuzimanju, a materijalna sredstva koja su neispravna i neupotrebljiva, vraća vlasniku.
Vlasniku materijalnog sredstva čije je sredstvo preuzeto, u skladu sa odredbama stava 2. ovog člana, komisija izdaje potvrdu.
Sadržaj i obrazac potvrde o preuzimanju materijalnih sredstava iz stava 2. ovog člana, urediće se u propisu iz člana 34. ove uredbe.
Potvrda iz stava 3. ovog člana, predstavlja dokaz o predatom, odnosno preuzetom materijalnom sredstvu.
Član 10.
Materijalna sredstva preuzeta u skladu sa odredbom člana 9. ove uredbe, komisija upućuje na lokaciju koju je odredio štab civilne zaštite koji je donio naredbu o angažovanju materijalnih sredstava.
Uz preuzeto materijalno sredstvo, u pravilu, angažuje se i građanin čije je materijalno sredstvo preuzeto, odnosno radnici pravnog lica koji rukuju preuzetim materijalnim sredstvom, ako je angažovanje tih lica neophodno radi rukovanja tim sredstvom, ako komisija drugačije ne odluči.
2. Korištenje preuzetih materijalnih sredstava
Član 11.
Preuzeta materijalna sredstva koriste se u akcijama zaštite i spašavanja onoliko vremena koliko je potrebno, o čemu odlučuje štab civilne zaštite koji je naredio angažovanje materijalnih sredstava, što zavisi od vrste prirodne ili druge nesreće, stepena opasnosti i obima nastalih posljedica po ljude i materijalna dobra.
Kada štab civilne zaštite ocijeni da je prestala potreba za daljim angažovanjem preuzetih materijalnih sredstava (svih ili samo nekih) donosi naredbu o prestanku angažovanja i vraćanju tih sredstava vlasnicima materijalnih sredstava.
3. Vraćanje materijalnih sredstava
Član 12.
Vraćanje angažovanih materijalnih sredstava vrši komisija iz člana 9. ove uredbe koja je izvršila preuzimanje tih sredstava, a ako ta komisija nije u mogućnosti raditi, štab civilne zaštite formira novu komisiju od tri člana koja po sastavu mora biti ista kao komisija iz stava 1. člana 9. ove uredbe.
Prilikom vraćanja materijalnih sredstava komisija je dužna svako materijalno sredstvo pregledati i utvrditi da li su na tom sredstvu nastupila oštećenja ili je uništeno ili nestalo.
Nakon izvršenog pregleda materijalnog sredstva, komisija izdaje potvrdu o vraćanju tog sredstva vlasniku. Potvrda sadrži: lične podatke vlasnika materijalnog sredstva, opis stanja materijalnog sredstva (ispravno, oštećeno, pokvareno, uništeno ili nestalo) i vrijeme korištenja materijalnog sredstva. Primjerak potvrde predaje se vlasniku materijalnog sredstva.
Obrazac potvrde iz stava 3. ovog člana utvrđuje se propisom iz člana 34. ove uredbe.
Potvrda predstavlja dokaz da je angažovano materijalno sredstvo vraćeno vlasniku i dokaz o stanju ispravnosti tog sredstva (ispravno ili oštećeno ili uništeno ili nestalo).
Kada se radi o vraćanju zemljišta, poslovnih, stambenih i drugih zgrada iz stava 2. člana 6. ove uredbe, u potvrdi o vraćanju upisuje se opisno da li je na zemljištu, odnosno zgradama učinjena šteta u odnosu na stanje koje je utvrđeno u vrijeme predaje zemljišta, odnosno zgrada na korištenje civilnoj zaštiti.
Član 13.
Vlasnik materijalnog sredstva čije je sredstvo oštećeno ili pokvareno ili uništeno ili nestalo, upućuje se posebnoj komisiji iz člana 26. ove uredbe, koja je nadležna za procjenu štete koja je nastala na tom sredstvu.
1. Naknade za korištenje materijalnih sredstava
Član 14.
Naknada za korištenje materijalnih sredstava iz čl. 6. i 7. ove uredbe, osim materijalnih sredstava iz stava 2. ovog člana, određuje se u visini stvarne dnevne zarade koja bi se mogla ostvariti da su građani, odnosno pravna lica tim sredstvima vršili svoju djelatnost za vrijeme korištenja u akcijama zaštite i spašavanja u mjestu svog prebivališta.
Visina naknade za hranu, gorivo, ogrijev, tekstil, sirovine, građevinski materijal i druga potrošna sredstva koja se ne mogu vratiti vlasnicima sredstava, a korištena su u akcijama zaštite i spašavanja, određuje se prema tržišnim cijenama u maloprodaji na dan kada su ta sredstva i hrana data na korištenje civilnoj zaštiti.
Naknade iz st. 1. i 2. ovog člana, za materijalna sredstva građana, obračunavaju se i isplaćuju u roku od 30 dana od dana vraćanja sredstava, a za sredstva pravnih lica isplata se utvrđuje sporazumno između vlasnika sredstava i nadležnog organa civilne zaštite, a ako se ne postigne sporazum, naknada se isplaćuje u rokovima koje odredi nadležni organ civilne zaštite, s tim da taj rok ne može biti duži od tri mjeseca od dana vraćanja materijalnog sredstva.
Naknade iz st. 1. i 2. ovoga člana mogu se odrediti i u paušalnom iznosu ako se sa tim slože vlasnici sredstava.
Član 15.
Za korištenje poslovnih, stambenih i drugih zgrada i zemljišta, sa odgovarajućim uređajima i instalacijama, naknada se određuje prema zakupnini koja je u vrijeme njihovog korištenja u civilnoj zaštiti, uobičajena u mjestu gdje se nalazi zgrada ili zemljište.
Ako su na zemljištu izvođeni radovi (kopanje kanala i sl.) ili srušene kuće ili na poslovnim, stambenim i drugim zgradama načinjena šteta (oštećena, srušena i sl.) pravilo je da se naknada određuje u visini koja je neophodna da se nastala oštećenja saniraju i zemljište, poslovni, stambeni i drugi objekti dovedu u stanje koje je postojalo u vrijeme njihovog preuzimanja za korištenje u akcijama zaštite i spašavanja.
Član 16.
Kada se materijalna sredstva koriste u uslovima iz člana 186. Zakona, vlasnicima sredstava ne pripada pravo na naknadu za korištena sredstva.
Član 17.
Naknade iz člana 14. stav 1. ove uredbe pripada od dana predaje materijalnog sredstva na korištenje civilnoj zaštiti do dana vraćanja materijalnih sredstava vlasniku tih sredstava.
U vrijeme korištenja materijalnih sredstava uračunava se i vrijeme potrebno za njihovo dopremanje od sjedišta vlasnika sredstva do mjesta predaje i vrijeme potrebno za vraćanje materijalnog sredstava od mjesta korištenja do mjesta stanovanja, odnosno sjedišta vlasnika tog sredstva.
Ako se materijalno sredstvo koristi 12 ili više sati, isplaćuje se puni dnevni iznos naknade, a ako se koristi manje od 12 sati – polovina dnevnog iznosa.
Član 18.
Naknade iz čl. 14. i 15. ove uredbe, po pravilu, obračunavaju se i isplaćuju nakon vraćanja materijalnih sredstava vlasniku tih sredstava.
Naknada se može isplatiti u novcu, građevinskom materijalu, ili na drugi način u sporazumu sa vlasnikom materijalnih sredstava.
Izuzetno, naknada iz člana 14. stav 1. ove uredbe, obračunava se i isplaćuje mjesečno, ako se ta sredstva koriste duže od 30 dana.
Član 19.
Naknade iz čl. 14. i 15. ove uredbe, isplaćuju se na teret sredstava predviđenih u odredbama člana 188. Zakona.
Naknade se obračunavaju i isplaćuju po službenoj dužnosti ili na zahtjev vlasnika materijalnog sredstva.
Naknade iz stava 1. ovog člana, obračunava i isplaćuje:
1) za materijalna sredstva korištena za potrebe civilne zaštite općine - služba civilne zaštite općine čiji je štab civilne zaštite naredio angažovanje tih sredstava,
2) za materijalna sredstva korištena za potrebe civilne zaštite kantona – kantonalna uprava civilne zaštite čiji je štab civilne zaštite naredio angažovanje tih sredstava,
3) za materijalna sredstva korištena za potrebe civilne zaštite Federacije - Federalna uprava civilne zaštite koja su angažovana po naredbi Federalnog štaba civilne zaštite.
4) za ostala materijalna sredstva korištena za potrebe pravnih lica – pravna lica koja su sredstva koristila.
Član. 20.
Visinu naknade iz čl. 14. i 15. ove uredbe, utvrđuje komisija od tri člana koju obrazuje organ civilne zaštite čiji je štab civilne zaštite naredio angažovanje materijalnih sredstava.
Naknada iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se rješenjem.
Protiv rješenja iz stava 2. ovog člana može se izjaviti žalba neposredno višem organu civilne zaštite u ruku od 15 dana od dana prijema rješenja.
Rješenje donijeto po žalbi je konačno.
2. Naknada za dopremanje, odnosno vraćanje materijalnog sredstva
od sjedišta vlasnika sredstva do mjesta predaje sredstva civilnoj zaštiti
Član 21.
Za dopremanje, odnosno vraćanje materijalnog sredstva od mjesta sjedišta vlasnika sredstva do mjesta predaje sredstva civilnoj zaštiti, vlasniku materijalnog sredstva pripada pravo na dnevnicu i troškove prevoza za lica koja dopremaju materijalno sredstvo.
Dnevnica za lice iz stava 1. ovog člana obračunava se i isplaćuje onda ako je dopremanje trajalo duže od 12 sati, a pola dnevnice, ako je dopremanje trajalo od šest do 12 sati.
Dnevnica se obračunava i isplaćuje prema propisu o dnevnicama koji se odnosi na državne službenike općinskih službi za upravu.
Naknada troškova prevoza obračunava se i isplaćuje prema cijenama prevoznog sredstva koje važe za sredstva javnog saobraćaja na relaciji iz stava 1. ovog člana.
Član 22.
Vlasniku materijalnog sredstva pripada pravo na naknadu troškova prevoza materijalnog sredstva od mjesta sjedišta vlasnika sredstva do mjesta predaje sredstva civilnoj zaštiti i za vraćanje tog sredstva.
Naknada iz stava 1. ovog člana obračunava se i isplaćuje prema stvarnim troškovima prevoza koji su nastali u toku dopremanja, odnosno vraćanja tog materijalnog sredstva (gorivo, mazivo, prevozni troškovi i sl.).
Član 23.
Prilikom vraćanja motornih vozila, vraća se i količina pogonskog goriva i maziva, koju je vlasnik tog vozila predao prilikom dopremanja vozila radi predaje civilnoj zaštiti.
Ako se vlasniku materijalnog vozila ne vraća gorivo i mazivo iz stava 1. ovog člana, za tu količinu isplaćuje se novčana naknada za gorivo i mazivo prema mjesnim tržišnim cijenama tih sredstava na dan vraćanja vozila.
Član 24.
Naknade za troškove iz čl. 21, 22. i 23. ove uredbe, obračunavaju se i isplaćuju u roku od 15 dana od dana predaje sredstva civilnoj zaštiti, odnosno u roku od 15 dana od dana vraćanja materijalnog sredstva vlasniku sredstva.
Naknade za troškove iz stava 1. ovog člana obračunavaju i isplaćuju organi predviđeni u odredbi člana 19. stav 3. ove uredbe.
3. Postupak za utvrđivanje naknade štete koja nastane na korištenim sredstvima
Član 25.
Ako materijalna sredstva iz čl. 6. i 7. ove uredbe, osim potrošnih stvari iz stava 2. člana 14. ove uredbe, za vrijeme korištenja u akcijama zaštite i spašavanja budu uništena ili oštećena ili nestanu, vlasniku tih sredstava pripada naknada za nastalu štetu, prema općim pravilima o naknadi štete.
Član 26.
Postojanje štete i visinu naknade za oštećena, uništena ili nestala materijalna sredstva utvrđuje komisija od tri člana koju obrazuje štab civilne zaštite koji je donio naredbu za angažovanje tih sredstava za potrebe civilne zaštite.
Član 27.
Prilikom procjene i utvrđivanja visine naknade štete koja će se priznati vlasniku sredstva, komisija se rukovodi sljedećim mjerilima:
za uništeno ili nestalo sredstvo visina naknade štete određuje se prema mjesnoj tržišnoj vrijednosti koju je to sredstvo imalo u momentu preuzimanja od vlasnika;
za oštećeno sredstvo naknada se utvrđuje u visini razlike između mjesne tržišne vrijednosti materijalnog sredstva u vrijeme predaje i njegove vrijednosti u momentu vraćanja vlasniku, uzimajući u obzir umanjenje vrijednosti nastalo usljed redovne upotrebe tog sredstva;
za oštećeno sredstvo koje se ne može popraviti, visina naknade štete se utvrđuje kao za uništeno sredstvo, s tim da se umanjuje za preostalu vrijednost materijalnog sredstva, ako se ono vraća vlasniku.
Visina naknade štete u slučajevima iz stava 1. ovog člana, utvrđuje se prema cijenama u vrijeme vraćanja materijalnog sredstva vlasniku tog sredstva.
Vlasniku sredstva čije je materijalno sredstvo popravljeno, iznos naknade za korištenje tog sredstva umanjuje se za iznos povećane vrijednosti sredstva, ako je popravkom povećana realna vrijednost materijalnog sredstva.
Član 28.
O utvrđenoj šteti i visini naknade štete, komisija sačinjava zapisnik koji dostavlja organu civilne zaštite iz odredbe stava 3. člana 19. ove uredbe, za čije su potrebe korištena oštećena ili uništena, odnosno nestala materijalna sredstva.
Zapisnik sadrži sljedeće podatke:
način utvrđivanja činjeničnog stanja u pogledu postojanja i visine štete;
dokaze koje je koristila za utvrđivanje činjenica iz tačke 1. stav 2. ovog člana,
naziv materijalnog sredstva;
opis činjeničnog stanja (oštećeno, uništeno ili nestalo materijalno sredstvo ili ne postoji šteta) i
prijedlog visine naknade štete.
Član 29.
Postupak za utvrđivanje postojanja štete i ostvarivanje naknade iz člana 25. ove uredbe, pokreće se po službenoj dužnosti ili po zahtjevu vlasnika sredstava.
U postupku utvrđivanja postojanja štete i njene visine, organ iz stava 3. člana 19. ove uredbe, u skladu sa nalazom komisije, pokušaće sa oštećenim da zaključe sporazum o naknadi štete, a ako ne dođe do zaključenja sporazuma, taj organ će donijeti rješenje o visini naknade ili odbiti zahtjev za naknadu štete.
Protiv rješenja iz stava 2. ovog člana, može se u roku od 15 dana od dana prijema rješenja izjaviti žalba neposredno višem organu civilne zaštite.
Rješenje donešeno po žalbi je konačno.
Vlasnik sredstava koji nije zadovoljan sa odlukom utvrđenom u rješenju iz stava 4. ovog člana, može u roku od 30 dana od dana prijema rješenja pokrenuti spor kod nadležnog suda.
Član 30.
Naknada štete isplaćuje se u roku od 15 dana od dana zaključenja sporazuma, odnosno uručenja konačnog rješenja iz člana 29. stav 4. ove uredbe, vlasniku materijalnog sredstva.
Član 31.
Finansijska sredstva potrebna za isplatu naknada iz čl. 14, 15, 21, 22, 23. i 25. ove uredbe, obezbjeđuju se u budžetu općine, grada, kantona ili Federacije, zavisno od toga za čije su potrebe korištena materijalna sredstva.
V – EVIDENCIJA MATERIJALNIH SREDSTAVA
Član 32.
Evidenciju o materijalnim sredstvima iz čl. 6. i 7. ove uredbe, vodi služba civilne zaštite u općini prema mjestu prebivališta vlasnika sredstva, odnosno sjedištu pravnog lica.
Materijalna sredstva koja se, u skladu sa Uredbom o izvršenju obaveze davanja materijalnih sredstava i stoke iz popisa za potrebe odbrane («Službene novine Federacije BiH», broj: 6/01) vode u evidenciji organizacione jedinice Federalnog ministarstva obrane-Federalnog ministarstva odbrane (u daljem tekstu: Ministarstvo odbrane) u općini, vode se i u evidenciji službe iz stava 1. ovog člana.
Ministarstvo odbrane i kantonalni organi unutrašnjih poslova dužni su općinskoj službi civilne zaštite staviti na raspolaganje podatke o svim materijalnim sredstvima građana i pravnih lica koja vode u svojoj evidenciji, radi uspostavljanja i vođenja evidencije tih sredstava za potrebe civilne zaštite.
Član 33.
Građanin koji ima u vlasništvu materijalno sredstvo iz člana 6. ove uredbe, dužan je to sredstvo prijaviti službi civilne zaštite općine u kojoj ima prebivalište radi uvođenja tog sredstva u evidenciju.
Građanin je dužan prijaviti svaku promjenu na materijalnom sredstvu koja se desi nakon uvođenja sredstva u evidenciju koja se odnosi na prodaju, uništenje, trajnu onesposobljenost ili druge promjene koje utiču na upotrebljivost materijalnog sredstva.
Obaveza prijavljivanja promjena vrši se u roku od 10 dana od dana nastanka promjene iz stava 2. ovog člana.
Odredbe st. 1. do 3. ovog člana, odnose se i na pravna lica koja imaju u vlasništvu materijalna sredstva utvrđena u članu 7. ove uredbe.
Izuzetno, građani i pravna lica čija su materijalna sredstva upisana u evidenciju organizacione jedinice Ministarstva odbrane u općini, prema odredbi stava 2. člana 32. ove uredbe, obaveze utvrđene u odredbama st. 1. do 4. ovog člana, izvršavaju samo kod tog organa.
Član 34.
Ovlašćuje se direktor Federalne uprave civilne zaštite da propiše sadržaj i način vođenja evidencije materijalnih sredstava iz st. 1. i 2. člana 32. ove uredbe.
Propis iz stava 1. ovog člana donijet će se u roku od tri mjeseca od dana stupanja na snagu ove uredbe.
VI – PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 35.
Općinske službe civilne zaštite dužne su uspostaviti evidenciju materijalnih sredstava iz člana 32. ove uredbe u roku od šest mjeseci od dana donošenja propisa iz člana 34. ove uredbe.
Član 36.
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje primjena podzakonskih propisa kojima su na području Federacije regulisana pitanja koja su regulisana ovom uredbom.
Član 37.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
V. broj 128 /04
15.aprila 2004. godine
Sarajevo
PREMIJER dr. Ahmet Hadžipašić, s.r.
I - Zakonski osnov za donošenje uredbe
Zakonski osnov za donošenje ove uredbe sadržan je u članu 16. stav 3. i članu 36. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća (»Službene novine Federcije BiH», broj 39/03).
U okviru sistema zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, pravo je i dužnost građana i drugih pravnih lica da daju materijalna sredstva za potrebe civilne zaštite, i to za građane, u skladu sa članom 16. stav 1. Zakona, i za pravna lica, u skladu sa članom 36. Zakona.
Odredba člana 16. stav 3. Zakona, regulira obavezu donošenja propisa o određivanju materijalnih sredstava, svrhu i način davanja i vraćanja sredstava i davanje naknade za korištena, oštećena i uništena sredstva.
II - Razlozi za donošenje uredbe
Jedinstvena organizacija zaštite i spašavanja ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, ostvaruje se organiziranjem i poduzimanjem mjera i aktivnosti koje između ostalog, obuhvataju i angažiranje i mobiliziranje snaga i sredstava za zaštitu i spašavanje.
Štabovi civilne zaštite, službe zaštite i spašavanja, jedinice i povjerenici civilne zaštite moraju se opremiti odgovarajućom opremom i materijalno–tehničkim sredstvima koja se prvenstveno, osiguravaju nabavkom novih nedostajućih sredstava i opreme, a u slučaju nedostatka tih sredstava, provodiće se zakonska obaveza davanja materijalnih sredstava civilnoj zaštiti za potrebe zaštite i spašavanja, na način utvrđen ovom uredbom.
III - Obrazloženje predloženih rješenja
Osnovnim odredbama regulirano je šta se uredbom uređuje, precizno određuju obveznici i situacije u kojima se materijalna sredstva daju za potrebe civilne zaštite, kao i obaveza davanja podataka o tim sredstvima.
Materijalna sredstva koja podliježu obavezi davanja za potrebe civilne zaštite koja su građani i pravna lica dužna davati, utvrđena su u odredbama čl. 6.i 7. Postupak predaje i vraćanja materijalnih sredstava za potrebe civilne zaštite utvrđen je u odredbama čl. 8. do 13. ove uredbe. S tim u vezi, utvrđena je obaveza građana i pravnih lica da daju materijalna sredstva za potrebe civilne zaštite i postupanje vlasnika materijalnih sredstava, kada nadležni štab civilne zaštite, naredi angažiranje tih sredstava za potrebe zaštite i spašavanja.
Također je utvrđen način preuzimanja materijalnih sredstava i izdavanje dokaza o preuzetom materijalnom sredstvu, kao i korištenje preuzetih materijalnih sredstava i njihovo vraćanje, te sadržaj potvrde o vraćanju materijalnog sredstva vlasniku sredstva i postupanje u slučaju da je to sredstvo oštećeno, pokvareno, uništeno ili nestalo.
Odredbama čl.14.-31. utvrđene su naknade za materijalna sredstva korištena u akcijama zaštite i spašavanja, način određivanje visine tih naknada, način određivanja visine naknade za hranu, gorivo, ogrijev, tekstil, sirovine, građevinski materijal i druga potrošna sredstva koja se ne mogu vratiti vlasnicima sredstava, a korištena su u akcijama zaštite i spašavanja i rokovi za obračunavanje i isplatu naknada za korištenje materijalnih sredstava građana i za sredstva pravnih lica.
Također, propisan je postupak za utvrđivanje naknade štete koja nastane na korištenim sredstvima, odnosno naknada za nastalu štetu u slučaju uništenja, oštećenja ili nestanka materijalnih sredstava, za vrijeme korištenja u akcijama zaštite i spašavanja, te mjerila kojima se rukovodi komisija za procjenu i utvrđivanje visine štete koja će se priznati vlasniku sredstva (za uništeno ili nestalo sredstvo, oštećeno sredstvo i za oštećeno sredstvo koje se ne može popraviti), rokovi u kojima se naknada mora isplatiti i osiguranje potrebnih finansijskih sredstava, a zavisno od toga za čije su potrebe korištena materijalna sredstva.
Odredbama čl. 32.-34. propisuje se način ustrojavanja i vođenja evidencije materijalnih sredstava, te određuju organi koji će voditi tu evidenciju.
Utvrđena je obaveza Federalne uprave civilne zaštite da propiše sadržaj i način vođenja evidencije materijalnih sredstava i utvrđen rok za donošenje ovoga propisa (član 34.).
U prelaznim i završnim odredbama utvrđena je obaveza opštinskih službi civilne zaštite da uspostave evidencije materijalnih sredstava i rok za uspostavljanje te evidencije (član 35.).
IV - Finansijska sredstva potrebna za realizaciju uredbe