Temeljem članka 47. stavak 3. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća ("Službene novine Federacije BiH", broj 39/03), Vlada Federacije Bosne i Hercegovine, na prijedlog Federalne uprave civilne zaštite, donosi
O D L U K U
O VRSTI I MINIMALNIM KOLIČINAMA SREDSTAVA
POTREBITIH ZA PROVOĐENJE OSOBNE I KOLEKTIVNE ZAŠTITE
GRAĐANA I ZAPOSLENIKA U POSLOVNIM OBJEKTIMA I STAMBENIM
ZGRADAMA OD PRIRODNIH I DRUGIH NESREĆA
Ovom odlukom utvrđuje se vrsta i minimum sredstava koja su neophodna za provođenje osobne i kolektivne zaštite građana i uposlenika u poslovnim objektima i stambenim zgradama od ugrožavanja prirodnim nepogodama, tehničko–tehnološkim, ekološkim i drugim nesrećama (u daljnjem tekstu: prirodne i druge nesreće) koja su dužni da nabave građani i sve pravne osobe koje su vlasnici poslovnih objekata i stambenih zgrada za zaštitu svojih zaposlenika i rokovi za nabavku tih sredstava.
II
Građani – etažni vlasnici i građani vlasnici stambenih zgrada, odnosno kuća dužni su za potrebe zaštite i spašavanja svoje obitelji i imovine nabaviti i držati u funkcionalnom stanju sljedeća sredstva i opremu, i to:
1) komplet za pružanje prve medicinske pomoći, koji sadrži: individualni prvi zavoj (12 cm x 5 m) sa jednim jastučetom (16 cm x 10 cm), individualni prvi zavoj (10 cm x 5 m) sa jednim jastučetom (12 cm x 10cm), kaliko zavoj (8 cm x 5m), sterilna gaza po 1 m – pojedinačno pakiranje (80 cm x 25 cm), sterilna kompresa od gaze – pojedinačno pakiranje (20cm x 20cm), hansaplast, tosamaplast ili sličan (10 cm x 8 cm), ljepljivi flaster (1 cm x 1m), trougla marama veličine 100 cm x 100 cm x 140 cm i gustoće 20 x 19, igla sigurnica, nožić za brijanje sa jahačem za paranje odijela i polivinilski rukavac – kesa (70 cm x 40 cm), vazelinske gaze, gumena poveska (1,25 x 60 cm), jod (povidon) i jednokratne rukavice.
2)dezinfekciona sredstva: 2 dcl alkohola 70 %,
3)priručna sredstva za dekontaminaciju: soda bikarbona 1 kutija,
4)aparat za gašenje početnih požara (S-6 ili minimalno sprej za gašenje početnih požara),
5) komplet alata koji obuhvata: lopatu, kramp ili motiku i brifer (ispitivač napona).
Sredstva iz stavka 1. ove točke, dužni su nabaviti sljedeći građani:
1) komplet iz tačke 1. - svi građani,
2) aparat iz tačke 2. - građani vlasnici stambene zgrade, odnosno kuće, koji koriste gas, mazut, lož ulje i sl., a prema osobnoj odluci taj aparat mogu nabaviti i drugi građani,
3) komplet alata iz tačke 3. - građani koji žive u vlastitim kućama na periferiji grada i u seoskim naseljima.
U cilju sprječavanja nastanka određenih pojava i opasnosti, koje mogu ugroziti život i zdravlje većeg broja ljudi ili veću količinu materijalnih dobara, odnosno radi ublažavanja djelovanja takvih pojava ili opasnosti, sve pravne osobe koje su vlasnici poslovnih objekata u kojima radi veći broj ljudi ili se nalaze takve materije, roba ili sredstva koja mogu izazvati nastanak određene opasnosti ili nesreće po život i zdravlje ljudi obvezni su nabaviti i čuvati u funkcionalnom stanju sredstva i opremu za provođenje osobne i kolektivne zaštite ljudi u tim objektima, utvrđenu u odredbama točke IV ove odluke.
Sredstva i opremu iz točke IV ove odluke dužne su nabaviti sve pravne osobe koje obavljaju svoju djelatnost u sljedećim poslovnim objektima: robnim kućama, prodavnicama, tržnim centrima, sportskim halama, kazalištima, diskotekama, proizvodnim halama, obdaništima, školama, sveučilištima, zdravstvenim ustanovama, željezničkim i autobusnim stanicama, aerodromima, ugostiteljsko-turističkim objektima, benzinskim crpkama, skladištima u kojima se čuva građevinski materijal i kemijski proizvodi i drugi lako zapaljivi, otrovni ili eksplozivni materijali, prehrambene, tekstilne i druge robe, servisnim radionicama, đačkim domovima, kino-dvoranama i drugim sličnim poslovnim objektima.
Pravne osobe koje su vlasnici poslovnih objekata iz stavka 2. točka III ove odluke, dužna su za svaki objekt pojedinačno, kao minimum nabaviti sljedeća sredstva i opremu, i to:
1) jedan komplet za pružanje prve medicinske pomoći iz točke 1) stavak 1. točke II ove odluke. Ovaj komplet nabavlja se za poslovni prostor u kojem se nalazi do 20 uposlenika.,
2) najmanje jednu priručnu apoteku (ormarić prve pomoći) na svakih 20 do 100 zaposlenih, a na svakih daljih 200 zaposlenih, još po jednu priručnu apoteku, koja sadrži: kaliko zavoj - utkani rub 10x5 - 2 kom, kaliko zavoj - utkani rub 4 x 5 - 5 kom, kaliko zavoj - utkani rub 5 x 5 - 5 kom, mull zavoj rezani 8 x 5 - 3 kom, hidrofilna gaza 1 metra - 4 kom, hidrofilna gaza 1 metra - 4 kom, hidrofilna gaza 1 metar - 2 kom, sterilna gaza 1 metra - 3 kom, sterilna gaza 1 metra - 2 kom, sterilna gaza 1 metar - 2 kom, hidrofilne komprese - 10 kom., individualni prvi zavoj TIP 2 - 2 kom., vata 50 g - 1 pakovanje, sanifix 2 x 5 - 1 kom., saniplast 10 x 4 - 5 kom., vazelinske gaze, ziherice – sigurnice - 5 kom., žilet- 1kom., turban zavoj br. 0 a 1 metar - 1 kom., turban zavoj br. 0,2 a 1 metar - 1kom., turban zavoj br. 2 a 1 metar - 1 kom., trougla marama - 2 kom. i alkohol 70 % - 1 kom. i jod (povidon).
3) jedna nosila na svakih 50 uposlenih,
4) najmanje jedan komplet sredstava za dezinfekciju poslovnog prostora, radne površine, strojeva i vozila koja se koriste u okviru djelatnosti, koji sadrži: 10 grama deterdženta na 1m 2 poslovnog prostora ili 100 grama kaporita na 1 m 2 površine,
5) najmanje po jedan komplet alata, koji obuhvata: lopatu, kramp, sjekiru, čekić (macola), ćuskiju, pilu za gvožđe, kliješta i brifer (ispitivač napona).
Pravne osobe koje su vlasnici poslovnih objekata u kojima se obavljaju djelatnosti kemijske industrije dužni su, pored sredstava i opreme iz stavka 1. ove točke, nabaviti i najmanje jedan komplet za dekontaminaciju odgovarajućeg broja uposlenika, kao i za dekontaminaciju objekta, radnih površina i sredstava koja se koriste u obavljanju te djelatnosti. Ovaj komplet utvrđuje nadležno tijelo pravne osobe u suradnji sa općinskom službom civilne zaštite.
Količine sredstava i opreme iz st. 1. i 2. ove točke, koje su dužni nabaviti pravne osobe i vlasnici poslovnih objekata iz stavka 2. točke III ove odluke, utvrđuje neposredno pravna osoba, u suradnji sa općinskom službom civilne zaštite, sukladno broju uposlenika i procjenom ugroženosti poslovnog objekta, posebno prema izvorima kontaminacije iz stavka 2. ove točke, što se utvrđuje zapisnikom.
Za potrebe kolektivne zaštite u stambenim zgradama koje se sukladno zakonu, nalaze u etažnom vlasništvu građana, a koje imaju najmanje dva ili više katova, moraju se nabaviti sljedeća sredstva i oprema za zaštitu, i to:
1) komplet alata iz točke 5. stavka 1. točke IV ove odluke, i
2) vatrogasni aparat (najmanje po jedan za svaka dva kata, odnosno sukladno propisima o zaštiti od požara).
Nabavku sredstava i opreme iz stavka 1. ove točke, njeno čuvanje i održavanje u funkcionalnom stanju, kao i održavanje hidrantske mreže i protupožarnih stepeništa iz stavka 4. ove točke, vrši pravna osoba (upravitelj zgrade i sl.) sa kojim su etažni vlasnici zaključili odgovarajući ugovor o održavanju zajedničkih dijelova zgrade, sukladno odgovarajućim propisima kantona.
Nabavku sredstava iz stavka 1. ove točke, pravna osoba iz stavka 2. ove točke, vrši u suradnji sa općinskom službom civilne zaštite.
U okviru održavanja zajedničkih dijelova stambene zgrade, upravitelj zgrade dužan je održavati u ispravnom stanju hidrantsku mrežu koja je ugrađena u zgradi (vatrogasno crijevo sa mlaznicom), kao i protupožarne stepenice, ako postoje u zgradi, odnosno zanoviti vatrogasno crijevo sa mlaznicom, ako je oštećeno ili nestalo.
Ukoliko je neko od sredstava predviđenih u toč. II, IV i V ove odluke, nabavljeno po nekom drugom propisu, u tom slučaju to sredstvo se ne nabavlja po odredbama ove odluke.
Sredstva za osobnu i kolektivnu zaštitu utvrđena ovom odlukom nabavit će se u rokovima, i to:
građani, sredstva iz točke II ove odluke – do kraja 2010. godine;
pravne osobe, sredstva iz točke IV ove odluke - do kraja 2007. godine;
pravne osobe iz stavka 2. točke V ove odluke – do kraja 2008.godine.
Tijela iz stavka 3. točke IV ove odluke dužna su vrste i količine sredstava i opreme iz te odredbe utvrditi najkasnije u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove odluke.
Općinsko vijeće će na prijedlog općinske službe civilne zaštite u roku od jedne godine od dana stupanja na snagu ove odluke, utvrditi kriterije za subvencioniranje, odnosno sufinanciranje nabavke sredstava za građane iz točke II ove odluke, u skladu sa odredbom stavka 4. članka 180. i članka 184. Zakona o zaštiti i spašavanju ljudi i materijalnih dobara od prirodnih i drugih nesreća, a prema materijalnim mogućnostima općine.
Sredstva i oprema utvrđena ovom odlukom moraju se smjestiti i čuvati na uvjetnom, sigurnom i vidnom mjestu i održavati u funkcionalnom stanju, te koristiti samo prema njihovoj namjeni.
Sredstva iz toč. II, IV i V ove odluke koja su ograničenog roka trajanja, moraju se zanoviti prije isteka tog roka, a potrošena, oštećena ili na bilo koji način nestala sredstva, zanavljaju se najkasnije u roku od 60 dana od dana nastanka oštećenja, odnosno nestanka.
X
Nadzor nad primjenom ove odluke vrši Federalna i kantonalna uprava civilne zaštite.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje primjena svih propisa kojima su na području Federacije Bosne i Hercegovine bila uređena pitanja koja su regulirana ovom odlukom.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u «Službenim novinama Federacije BiH».
V broj 131/04
Sarajevo
P R E M I J E R d r. Ahmet Hadžipašić v.r.