Koristeći se ovlastima povjerenima Visokome predstavniku člankom V Dodatka 10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, po kojemu je Visoki predstavnik konačna vlast u zemlji glede tumačenja toga Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora, i posebice uzimajući u obzir članak II, 1., d. toga Sporazuma, po kojemu Visoki predstavnik “pruža pomoć, kada to ocijeni prijeko potrebnim, u pronalaženju rješenja za sve poteškoće u svezi provedbe civilnoga dijela Mirovnog ugovora”;

Pozivajući se   na stavak XI, 2. Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se sastalo u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravilo nakanu Visokoga predstavnika da uporabi svoju konačnu vlast u zemlji glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora, kako bi olakšao rješavanje bilo koje takve poteškoće “donošenjem obvezujućih odluka, kada procijeni da je to prijeko potrebno” o određenim pitanjima, uključujući (sukladno točki c. stavka XI, 2) i “mjere radi osiguranja provedbe Mirovnoga sporazuma na cijelom području Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;

Pozivajući se na značaj koji međunarodna zajednica pridaje stvaranju profesionalne državne službe u sklopu uspostave vladavine zakona u Bosni i Hercegovini;

Konstatirajući na temelju narečenog primjera pridavanja značaja, da je Vijeće za provedbu mira na svom zasjedanju u Madridu 16. prosinca 1998. godine prioritet dalo stvaranju profesionalne i nepolitične državne službe kao vitalne komponente svake države koja učinkovito funkcionira; i konstatirajući nadalje punu potporu koju je Vijeće iskazalo riješenosti Visokog predstavnika da se ojačaju zajedničke institucije kroz suradnju sa organima vlasti Bosne i Hercegovine osiguravanjem profesionalne i politički neovisne državne službe u institucijama Bosne i Hercegovine;

Prisjećajući se da je  3. lipnja  2003. godine Parlament Federacije Bosne i Hercegovine usvojio Zakon o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, 29/03);

Potvrđujuć i preporuku reforme javne uprave da se javna uprava reorganizira na svim razinama vlasti i racionalizira broj zaposlenih u javnom sektoru kako bi postao ekonomičan;   

Imajući u vidu da je Bosna i Hercegovina u procesu uspostave novih institucija ili unaprjeđenja postojećih nakon prenosa nadležnosti sa entiteta na Bosnu i Hercegovinu ili nakon usvajanja zakona sukladno kojima je država Bosna i Hercegovina preuzela, prema Ustavu Bosne i Hercegovine, nadležnosti koje su ranije vršili entiteti;

Imajući u vidu   dalje da pravovremena uspostava određenih institucija predstavlja preduvjet za daljnje intergracije u euroatlantske institucije kao i za ispunjenje uvjeta postavljenih u Studiji izvodljivosti Europske unije i uvjeta NATO-a za Partnerstvo za mir;         

Svjesni činjenice da će pravilno funkcioniranje narečenih institucija na način koji omogućava učinkovito i pravovremeno pružanje usluga zahtijevati premještaj onih državnih službenika koji imaju iskustvo na relevantnom području;         

Uzimajući u obzir i imajući na umu sve gore narečeno, Visoki predstavnik donosi slijedeću odluku: 

ODLUKA KOJOM SE DONOSI ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ SLUŽBI U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE

Narečeni zakon čini sastavni dio ove Odluke i stupa na snagu na dan predviđen u članku 2. zakona, na privremenom osnovu, sve dok ga Parlament Federacije Bosne i Hercegovine ne usvoji u istom obliku, bez izmjena i dopuna i bez dodatnih uvjeta.

Ova Odluka stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje u “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine”.

Sarajevo, 20. travnja 2004.    
Paddy Ashdown
Visoki predstavnik

 

ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O DRŽAVNOJ SLUŽBI U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE

 

Članak 1.

U Zakonu o državnoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine”, br. 29/03), dodaje se novi član 35a. koji glasi:

“Članak 35a

Eksterni premještaj i raspoređivanje

1.      Eksterni premještaj i raspoređivanje državnog službenika iz tijela državne službe u instituciju Bosne i Hercegovine može se vršiti u slučaju kada je utemeljena nova institucija Bosne i Hercegovine temeljem prijenosa nadležnosti sa Federacije Bosne i Hercegovine na Bosnu i Hercegovinu ili kada Bosna i Hercegovina, sukladno Ustavu, preuzme nadležnosti koje je do tada obavljala Federacija Bosne i Hercegovine.

2.      Postupak prijema u radni odnos putem eksternog premještaja iz stavka 1. ovog članka može se urediti zakonom Bosne i Hercegovine. Kada se postupkom prijema u radni odnos provedenim temeljem zakona Bosne i Hercegovine ne osigura dovoljan broj kandidata za premještaj iz Federacije Bosne i Hercegovine u instituciju Bosne i Hercegovine, tijelo državne službe predlaže rukovoditelju institucije Bosne i Hercegovine da tijelo državne službe rasporedi državnog službenika odnosno službenike u tu instituciju. Ukoliko državni službenik ne prihvati radno mjesto na koje se raspoređuje, proglašava se prekobrojnim i ostvaruje prava u svezi s tim statusom propisana zakonom.

3.      Državni službenici izabrani za premještaj i raspoređivanje temeljem ovog članka ne ostvaruju prava vezana za prestanak radnog odnosa propisana zakonom.”

Članak 2.

Ovaj zakon stupa na snagu 21. travnja 2004. godine i odmah se objavljuje na službenoj internet stranici Ureda Visokog predstavnika i u “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine”.