ZAKON
O TREZORU U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE
I - OPĆE ODREDBE
Član 1.
Ovim zakonom se uređuje uspostavljanje, nadležnosti i upravljanje
trezora u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija).
Ovlaštenja trezora uključuju:
1) Sva sredstva javnog sektora i finansijske transakcije, uključujući budžet
i izvanbudžetske fondove kao i utroške poreznih i neporeznih prihoda, taksi,
naknada i drugih prihoda nastalih po osnovu pružanja javnih usluga i aktivnosti,
kredita i grantova (nepovratnih sredstava) Federacije;
2) Transfere privremenih viškova gotovine između računa trezora s ciljem izmirivanja
kratkoročnih zahtjeva za gotovinom potrebnih za izvršenje budžeta i ostale
zakone;
3) Održavanje sistema računovodstva i izvještavanja te računovodstvene evidencije
u skladu sa međunarodno priznatim standardima za računovodstvo u javnom sektoru;
4) Održavanje kontrole u upravljanju i računovodstvu kojom se uspostavlja
odgovornost za transakcije javnih prihoda, primitaka, finansija i izdataka,
uključujući ugovorene obaveze za buduća plaćanja; i
5) Odgovornost za ukupan dug uključujući novo zaduživanje, planiranje i upravljanje
dugom.
Član 2.
Definicije i izrazi koji se koriste u ovom zakonu imaju sljedeća
značenja:
a) Trezor - je osnovna organizaciona jedinica unutar Federalnog ministarstva
finansija i ministarstava finansija kantona, u kojima se u skladu sa ovim
zakonom i drugim propisima obavljaju poslovi koji se odnose na planiranje
izvršenja i izvršenje budžeta Federacije, kao i budžeta kantona; vođenje računovodstva
i računovodstvenih politika; upravljanja novcem i vođenje jedinstvenog računa
trezora; otplate duga, izdavanja garancija, nova zaduživanja, upravljanje
neangažovanim sredstvima i imovinom.
b) Ministarstva finansija - podrazumijeva Federalno ministarstvo finansija
i kantonalna ministarstva finansija.
c) Budžet - predstavlja propis Parlamenta Federacije kojim se daje plan finansijskih
aktivnosti iznosa prihoda, primitaka, te utvrđenih izdataka i drugih plaćanja
za period od jedne fiskalne godine. Godišnjim budžetom se utvrđuje gornja
granica ukupnog zaduživanja koje u sebi uključuje postojeći dug i nova zaduženja
za tu budžetsku godinu. Godišnjim budžetom se utvrđuje i ukupan iznos garancija.
d) Interna kontrola - organizacija, politike i procedure koji se koriste da
bi vladini programi postigli namjeravane rezultate; da bi sredstva koja se
koriste u sprovođenju ovih programa bila u skladu sa navedenim ciljevima dotičnih
organizacija; da su programi zaštićeni od gubitka, prevare i lošeg upravljanja;
i da se na vrijeme pouzdane informacije dobiju, održavaju, izvješćuju i koriste
u svrhe donošenja odluka.
e) Interna revizija - odnosi se na onu reviziju koju obavlja odjel ili jedinica
unutar trezora ili ministarstva finansija čijoj jedinici za reviziju je povjereno
obavljanje procjene sistema i procedura ministarstva ili organizacije s ciljem
minimiziranja vjerovatnoće nastanka greški, prevare i neefikasne prakse. Sve
jedinice za internu reviziju moraju biti funkcionalno nezavisne unutar ministarstva
finansija i biti odgovorne direktno ministru finansija.
f) Glavna knjiga trezora - je sistemska evidencija transakcija i poslovnih
aktivnosti, prihoda, primitaka, izdataka i drugih plaćanja te stanja imovine,
obaveza i izvora vlasništva što su u vezi sa budžetom nastali tokom fiskalne
godine, odnosno do određenog datuma, koji pruža informacije o transakcijama
i poslovnim događajima u skladu sa propisanim računskim planom i klasifikacijama.
Glavna knjiga trezora sa jedinstvenim računom trezora predstavlja osnovni
sistem upravljanja javnim izdacima.
g) Jedinstveni račun trezora (u daljem tekstu: JRT) - se sastoji od depozitnog
računa otvorenog u komercijalnoj banci, računa za investiranje i zaštitu sredstava,
jednog ili više transakcijskih računa, i po potrebi, transakcijskih računa
za gotovinu. Svi ovi računi se moraju držati u ime ministarstava finansija.
Svrha JRT-a je da se centralizira kontrola nad svim javnim prihodima u ministarstvima
finansija. Federalno ministarstvo će pripremiti sve neophodne procedure i
odredbe kojima se uspostavlja sistem JRT-a. Kada sistem JRT-a postane efektivan,
svi pojedinačni računi budžetskih korisnika će biti zatvoreni i njihova salda
će biti prebačena na JRT.
h) Nadležno Ministarstvo - je tijelo uprave koje je u budžetu označeno kao
“razdjel“.
i) Budžetski korisnici - su nadležna ministarstva i ostala tijela uprave koji
se finansiraju iz budžeta. Nadležno ministarstvo koje u svom budžetskom razdjelu
sadrži potrošačke jedinice, koje su u budžetu označene kao budžetske glave,
budžetski je za njih nadležno.
j) Novo zaduživanje - obuhvata cjelokupne procedure, uključujući pregovaranja
oko uslova, pripremu dokumenata, neophodnih odobrenja i njihovo izvršenje,
neophodno za stvaranje novih obaveza između pozajmitelja i davatelja kredita,
u skladu sa zakonom i drugim propisima.
k) Prognoza o zaduživanju - je procjena iznosa ukupnog zaduživanja za sljedeću
fiskalnu godinu, kao i za naredne godine, a koja se zasniva na iznosima trenutno
neizmirenih dugova, otplatnim planovima postojećih zaduženja i ukupnom projeciranju
novih zaduživanja, koja će se desiti u narednim periodima.
l) Zakon o budžetima - proračunima na teritoriji Federacije (u daljem tekstu:
Zakon) objavljen u “Službenim novinama Federacije BiH“, broj 20/98 i istim
su uređena pitanja: priprema, usvajanje i izvršenje budžeta Federacije, budžeta
kantona, gradova i općina i finansijskih planova izvanbudžetskih fondova;
te pozajmljivanje i zaduživanje, kao i računovodstvo i kontrola budžeta.
m) Javna sredstva - su sredstva koja uključuju budžet i izvanbudžetske fondove
kao i utroške poreznih i neporeznih prihoda, taksi, naknada i drugih prihoda
nastalih po osnovu pružanja javnih usluga i aktivnosti, kredita i grantova
(nepovratnih sredstava). Sva javna sredstva se obavezno polažu i povlače sa
JRT.
n) Modificirano načelo obračunavanja neplaćenih obaveza- znači metode na osnovu
obračunavanja neplaćenih obaveza koji priznaju transakcije i aktivnosti u
momentu stvaranja, transformacije, razmjene, prijenosa ili nestanka ekonomske
vrijednosti i kada se evidentiraju svi ekonomski tokovi (ne samo gotovinske
transakcije). Po određenim metodama obračunavanja neplaćenih obaveza, fizička
imovina je rasknjižena u momentu nabavke.
o) Transakcijski računi - su bankovni računi otvoreni u poslovnim bankama
od strane trezora, a koji se drže u ime ministarstava finansija i preko kojih
se vrše svakodnevne transakcije vezane za troškove budžetskih korisnika.
Stanje na transakcijskim računima krajem dana dnevno se prebacuje na račun
za investiranje i zaštitu sredstava.
Transakcijski račun za gotovinu u ime ministarstva finansija se može otvoriti,
ali sa nadležnim potpisnikom za povlačenje sredstava u ime budžetskog korisnika
za ograničene svrhe isplate plaća i blagajničko poslovanje.
p) Račun za investiranje i zaštitu sredstava je račun otvoren od strane ministarstava
finansija u Centralnoj banci Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: CBBiH)
ili u poslovnoj banci.
Sve dok CBBiH ne zaračunava kamatu na depozite u KM, odbija takav zahtjev,
ili iz bilo kojeg razloga odluči da eliminira ovaj račun za investiranje i
zaštitu sredstava bilo kojem ministarstvu finansija, tada poslovna banka preuzima
ulogu CBBiH u ovu svrhu.
Svrha otvaranja računa za investiranje i zaštitu sredstava je prihvatanje
prihoda radi njihove zaštite i investiranja.
q) Depozitni račun u komercijalnoj banci - jedan bankovni račun otvoren u
poslovnoj banci na koji se polažu svi javni prihodi, a koji se drži u ime
ministarstava finansija. Porezni obveznici vrše uplate na ovaj račun. Saldo
na depozitnom računu, na kraju radnog dana, mora biti nula.
II - NAČIN RADA TREZORA
Član 3.
Federalno ministarstvo finansija (u daljem tekstu: Federalno
ministarstvo) i kantonalna ministarstva finansija će svako za sebe uspostaviti
i rukovoditi trezorom.
Sektorom za trezor kao osnovnom organizacionom jedinicom rukovodi pomoćnik
ministra.
Trezor je ovlašten da obavlja sljedeće poslove: upravljanje novčanim sredstvima,
upravljanje bankovnim računima vlada, finansijsko planiranje i predviđanje
novčanih tokova, upravljanje plaćanjima i drugim poslovima trezora, upravljanje
računovodstvom u javnom sektoru, izvještavanje o izvršenju budžeta, finansijsko
izvještavanje, upravljanje pregledima interne kontrole, upravljanje nad javnim
dugom, administracija stranih grantova i sredstava međunarodne pomoći i upravljanje
finansijskim sredstvima.
Federalno ministarstvo može po potrebi otvoriti urede trezora i van svog sjedišta.
Budžetski zahtjev vlade Parlamentu Federacije će biti praćen izvještajem koji
razmatra progres Federacije i kantona u uspostavi efektivnih i efikasnih trezora
za upravljanje i osiguravanje odgovornosti nad javnim sredstvima, kao i pitanja
i probleme vezane za sprovođenje ovog zakona. Izvještaje pripremaju federalni
ministar i kantonalni ministri finansija.
1. Planiranje izvršenja budžeta
Član 4.
Nadležna ministarstva i budžetski korisnici pripremaju i dostavljaju
predložene finansijske planove trezoru za izvršenje usvojenog budžeta. Godišnji
finansijski planovi bit će pripremljeni pokazujući izdatke za svaki mjesec.
Izdaci se mogu izvršiti samo ako su u skladu sa usvojenim finansijskim planom.
U cilju primjene ovih odredbi, ministarstva finansija uz saglasnost vlada,
izdaju neophodne instrukcije nadležnim ministarstvima i budžetskim korisnicima.
Federalni ministar finansija i kantonalni ministri finansija, obavještavaju
nadležna ministarstva i budžetske korisnike o odobrenim finansijskim planovima.
Član 5.
Trezor prima sve neophodne podatke iz raznih izvora za svrhu
planiranja novčanih tokova.
Između ostalih, koristit će se sljedeći izvori podataka:
a) krajnje stanje na JRT krajem dana za prethodni period;
b) prognoze o svim prihodima;
c) prognoze otplate duga;
d) projekcije inostrane pomoći i pozajmljivanja;
e) kretanja ključnih makroekonomskih parametara i
f) prognoziranje svih izdataka.
Ministri finansija su ovlašteni da pozovu nadležne zadužene za prikupljanje
prihoda, kao i ostale ključne korisnike budžeta, u cilju savjetovanja pri
planiranju novčanih tokova.
Član 6.
Na osnovu podataka iz člana 5. ovog zakona, trezori pripremaju
planove o novčanim tokovima.
Ukoliko bude predviđen deficit, uz plan se daju preporuke o neophodnim mjerama
koje treba poduzeti.
Planove o novčanim tokovima razmatraju ministarstva finansija i vlade kako
bi utvrdili sveukupne nivoe do kojih će se odobriti finansijski planovi iz
člana 4. ovog zakona.
2. Izvršenje budžeta
Član 7.
Na osnovu odobrenih finansijskih planova iz člana 4. ovog zakona,
nadležna ministarstva i budžetski korisnici, u skladu sa procedurama trezora,
pripremaju i dostavljaju pravilno ovlaštene transakcije koje se odnose na
zahtjeve za plaćanje, zajedno sa neophodnom dokumentacijom i listom prioriteta.
Trezori u pogledu izvršenja budžeta preduzimaju sljedeće radnje:
a) pregledaju zahtjeve iz stava 1. ovog člana,
b) predlažu federalnom ministru i kantonalnim ministrima na odobravanje zahtjeve
koji su u skladu sa planom iz člana 4. stav 2. ovog zakona i u skladu sa raspoloživim
sredstvima i prioritetima,
c) realizuju odobrene zahtjeve,
d) informišu nadležna ministarstva i budžetske korisnike o statusu izvršenih
plaćanja i o iznosima sredstava koje ostaju raspoloživa u budžetu po klasifikacijskim
pozicijama.
Budžetski korisnici su dužni obavijestiti dobavljače i druge zainteresovane
strane o stanjima njihovih isplata.
3. Centralizovana isplata plaća
Član 8.
Trezori vrše centralizovanu isplatu plaća za nadležna ministarstva
i budžetske korisnike, na način da:
a) uspostave i održavaju centralizirani sistem obračuna plaća,
b) procjenjuju potrebna sredstva bazirana na utvrđenom nivou plaća i ostalim
neophodnim informacijama koje obezbijede budžetski korisnici, kao i iznosima
obaveza po osnovu poreza i doprinosa i
c) izvršavaju isplatu plaća i obaveza po osnovu poreza i doprinosa.
Nadležna ministarstva i budžetski korisnici su dužni da trezoru, u odgovarajućem
platnom ciklusu, podnesu dokaz o zasnivanju i prestanku radnog odnosa svih
zaposlenih za koje plaće osiguravaju u budžetu.
Dodatne procedure bit će propisane od strane ministarstva finansija.
4. Računovodstvena metodologija
Član 9.
Federalno ministarstvo je obavezno da razvija i održava kontni
plan i standardnu budžetsku klasifikaciju, koji se koriste za evidentiranje
i izvještavanje o finansijskim transakcijama i o stanju finansijske imovine
i obaveza na svim nivoima vlade i za sve vrste javnih sredstava.
Kontni plan za budžet sadrži klasifikaciju aktive i pasive, prihoda i rashoda.
Standardna budžetska klasifikacija sadrži: organizacijsku klasifikaciju, funkcionalnu,
ekonomsku klasifikaciju i fondovsku klasifikaciju. Sva kantonalna ministarstva
finansija i trezori koriste kontni plan za budžet.
Federalno ministarstvo može razviti i druge klasifikacije s tim da ih objavi
ili na neki drugi način dostavi kantonima, kao i drugim korisnicima kontnog
plana za budžet.
Federalno ministarstvo se pri utvrđivanju i uspostavljanju jedinstvenog sistema
konta rukovodi međunarodnim računo- vodstvenim standardima za javni sektor
i odgovarajućim zakonom.
Član 10.
Trezori ministarstva finansija periodično procjenjuju računovodstvenu
metodologiju i po potrebi predlažu neophodne izmjene.
Kantonalni trezori svoje prijedloge dostavljaju federalnom trezoru, a federalni
trezor nakon razmatranja tih prijedloga i drugih izmjena predlaže federalnom
ministru usvajanje istih.
Federalni ministar po potrebi propisuje i dodatne izvještaje koje su nadležna
ministarstva i budžetski korisnici obavezni dostavljati.
5. Finansijsko izvještavanje
Član 11.
Trezori ministarstava finansija i vlade javno objavljuju finansijske
izvještaje u skladu sa pravilnikom o finansijskom izvještavanju i završnim
računima.
Trezor se u pripremi i izdavanju finansijskih izvještaja rukovodi međunarodno
priznatim standardima za računovodstva javnog sektora.
Federalno ministarstvo posebnim aktom reguliše pripremu bilo kakvih dodatnih
finansijskih izvještaja.
6. Kontrola nadležnih ministarstava i budžetskih korisnika
Član 12.
Svi ministri su odgovorni za računovodstvo i internu kontrolu
svojih ministarstava uključujući budžetske korisnike i potrošačke jedinice
koji spadaju u njihovu nadležnost. Odgovorna lica u ministarstvima i kod korisnika
budžeta uspostavljaju i održavaju sisteme upravne i računovodstvene kontrole
nad ovlaštenim budžetima, odobrenim finansijskim planovima i operativnim budžetima,
naplatama prihoda i primitaka, i budžetskim izdacima i isplatama. Federalno
ministarstvo propisuje smjernice za razvoj i održavanje sistema upravljanja
i računovodstvene kontrole. Sistemi djelotvorne interne kontrole se održavaju
kako bi se osigurao pravilan, otvoren i konkurentan postupak nabavke, koja
bi bila u skladu sa zakonskim propisima, te se na taj način obezbjeđuje pravilno
upravljanje i čuvanje imovine i opreme.
Federalno ministarstvo propisuje procedure i propise za unutrašnju kontrolu.
Ministarstva finansija vrše kontrolu računovodstvenih dokumenata nadležnih
ministarstava, budžetskih korisnika i izvanbudžetskih fondova. U skladu sa
instrukcijama Federalnog ministarstva, korisnici budžeta čuvaju računovodstvene
evidencije i dokumentaciju koji se odnose na ugovorene obaveze, narudžbenice,
fakture i ovlaštenja za plaćanja. Računovodstvene i druge evidencije o finansijskim
transakcijama i događajima se čuvaju u skladu sa politikom koju odredi Federalno
ministarstvo.
Upute o načinu vršenja kontrole računovodstvenih dokume- nata nadležnih ministarstava,
budžetskih korisnika i izvan- budžetskih fondova propisuje Federalno ministarstvo.
7. Otplata duga, novo zaduživanje, izdavanje garancija i upravljanje neangažovanim
sredstvima
Član 13.
Federalni trezor provodi procedure i vrši redovne uplate prihoda
namijenjenih za servisiranje vanjskog duga na račun Federacije, podračun za
servisiranje vanjskog duga u CBBiH, u skladu sa odredbama Zakona o vanjskom
dugu Federacije Bosne i Hercegovine (“Službene novine Federacije BiH“, broj
41/98), (u daljem tekstu: Zakon o vanjskom dugu). O stanju sredstava na podračunu
Federalni trezor redovno obavještava federalnog ministra. U slučaju da na
računu nema dovoljno sredstava za izmirenje dospjelih obaveza Federacije,
trezor o tome izvještava federalnog ministra kako bi bile poduzete određene
mjere za prevazilaženje trenutnog nedostatka sredstava namijenjenih za servisiranje
vanjskog duga.
Federalni tezor provodi procedure i vrši plaćanja za sav dug Federacije.
Član 14.
Federalni trezor učestvuje u pripremi:
a) svih aranžmana u vezi sa izdavanjem garancija Federacije u skladu sa Zakonom
o vanjskom dugu,
b) svih kreditnih aranžmana između Bosne i Hercegovine i inostranih kreditora,
c) svih kreditnih aranžmana između Federacije i Bosne i Hercegovine,
d) svih kreditnih aranžmana između Federacije i inostranih kreditora,
e) svih kreditnih aranžmana između Federacije i Republike Srpske,
f) svih kreditnih aranžmana između Federacije i krajnjih korisnika kredita
u Federaciji.
Član 15.
Federalni trezor priprema sve evidencije i pojedinačne kvartalne
izvještaje koji se odnose na dug uključujući:
a) ukupan iznos zaostalog duga,
b) rokove dospijeća za sve otplate glavnice i kamata koje treba da se izvrše,
c) zakašnjele otplate neizvršenih obaveza propisanih ugovorom o zaduživanju,
d) ukupan iznos izdatih garancija od strane Federacije.
Član 16.
Federalni trezor priprema sve evidencije i pojedinačne kvartalne
izvještaje koji se odnose na zajmove date krajnjim korisnicima koji uključuje
isti sadržaj kao iz člana 15. ovog zakona.
Trezor izrađuje procedure o izvještavanju: kantona, općina i preduzeća sa
većinskim državnim kapitalom o kreditnim zaduženjima sa inostranim kreditorima
i dobijenim garancijama od strane banaka.
Član 17.
Trezor sudjeluje u priremi prognoze o zaduživanju.
Trezor vodi zvanične registre i čuva originalne dokumen- tacije o novom zaduživanju.
Član 18.
Trezor evidentira i investira neangažovana sredstva od odobrenih
projekata i nadzire investiranja u skladu sa dokumentima o zajmu.
Trezor evidentira i prati stanje kamata po osnovu sredstava za projekte koji
su odobreni za Federaciju.
Trezor priprema sve evidencije koje se odnose na dug i na nadgledanje svih
aktivnosti zaduživanja Federacije. Ovo uključuje pripremanje i slanje obavještenja
o isplatama i zahtjevima za isplatu.
Član 19.
Federalni trezor učestvuje u svim pregovorima o novom zaduživanju Federacije.
III - SISTEM GLAVNE KNJIGE TREZORA
Član 20.
Ministarstva finansija su ovlaštena da uspostavljaju i vode sistem glavne knjige trezora i neophodne sisteme pomoćnih knjiga prema modificiranom načelu obračunavanja neplaćenih obaveza.
Član 21.
Sistem glavne knjige trezora osigurava evidenciju svih transakcija i poslovnih aktivnosti, odnosno prihoda i izdataka, stanja i promjena imovine, obaveza i izvora vlasništva u skladu sa propisanim kontnim planom i na nivou propisanih klasifikacija (organizacijska, funkcionalna, ekonomska i fondovska).
Član 22.
Svim transakcijama federalnog i kantonalnih budžeta upravljaju
ministarstva finansija putem sistema glavne knjige trezora. Sistem glavne
knjige trezora u sebi obuhvata sve izvore prihoda i izdataka, izvršenu nabavku,
obaveze i izmjene aktive, pasive i promjene izvora vlasništva. Sve finansijske
transakcije koje se odnose na budžet kao i transakcije i drugi uključeni prihodi
iz člana 14. stav 2. Zakona evidentiraju se posredstvom sistema glavne knjige
trezora uključujući i transakcije koje se odnose na dugove i programe finansirane
iz inostrane ili domaće pomoći.
Ministarstva i korisnici budžeta koji su nadležni da prikupljaju takse za
specijalne usluge koje pružaju javnosti, moraju iste uplaćivati na JRT. Trezori
vode evidenciju u Glavnoj knjizi o naplaćenim prihodima po korisnicima budžeta.
Navedeni prihodi se moraju utvrditi na osnovu troška pružanja usluga i nadalje,
upotreba takvih prihoda od strane korisnika budžeta mora biti utvrđena godišnjim
budžetom i drugim zakonima.
Član 23.
Nadležna ministarstva i budžetski korisnici vode pomoćne knjige na zahtjev Federalnog ministarstva (koje čine sastavni dio sistema Glavne knjige trezora) i svu originalnu dokumentaciju transakcija u skladu sa odredbama Uredbe o računovodstvu budžeta - proračuna u Federaciji Bosne i Hercegovine.
IV - NAČIN VOĐENJA JEDINSTVENOG RAČUNA TREZORA
1. Uspostava Jedinstvenog računa trezora
Član 24.
Svi javni prihodi Federacije i kantona moraju se uplatiti na
JRT. JRT se nalazi pod isključivim pravom ministarstava finansija. Nijedna
druga osoba ili institucija nema pravo raspolaganja nad ovim računima, ukoliko
drugačije nije utvrđeno u općim ili pojedinačnim instrukcijama koje daju ministarstva
finansija. Svi porezi uplaćeni od strane poreznih obveznika se moraju uplatiti
na depozitne račune ministarstava finansija. Stanje gotovine na depozitnom
računu na kraju dana se prebacuje na račun za zaštitu i investiranje. Sa depozitnog
računa se mogu isplatiti više ili pogrešno uplaćeni prihodi koji se odnose
na tekuću fiskalnu godinu. Ministri finansija posebnim pravilnikom određuju
procedure povrata tih prihoda.
Jedinstveni račun trezora otvaraju ministarstva finansija za izvanbudžetske
fondove.
Pored ovih prihoda, kao što je definisano u članu 14. stav 2, Zakona, prihodi
korisnika budžeta moraju se također deponovati i čuvati na JRT. Međutim, ovi
izdaci će se trošiti u skladu sa posebnim uputama o načinu uplaćivanja i trošenja
koje propisuje federalni ministar finansija i kantonalni ministri finansija.
Ministarstva i korisnici budžeta koji imaju sopstvene prihode, moraju te prihode
uplaćivati na JRT, a trezori vode evidenciju u Glavnoj knjizi o naplaćenim
prihodima po korisnicima budžeta. Navedeni prihodi se utvrđuju na osnovu troška
pružanja usluga i nadalje, upotreba takvih prihoda od strane ministarstva
ili korisnika budžeta koji ih prikupljaju moraju biti utvrđena godišnjim budžetom
i drugim zakonima.
Za otvaranje depozitnog računa, računa za zaštitu i investiranje u slučaju
da je otvoren u poslovnoj banci, transakcijskih računa i dobivanje ostalih
usluga poslovnih banaka potrebnih za poslovanje trezora i Jedinstvenog računa
trezora mora se doći putem ugovora dodijeljenog na bazi javnog nadmetanja.
Svaki ugovor zaključen između banaka i ministarstava finansija mora jasno
definisati usluge banke koje će pružati, potrebne izvještaje i rokove za dostavljanje
izvještaja, i sve naknade koje će ta banka naplaćivati.
Član 25.
Ministarstva finansija će otvoriti račun za investiranje i zaštitu sredstava. Ministarstva finansija su ovlaštena da otvaraju podračune samo u posebnim okolnostima. Poslovna banka koja je izabrana kao banka u kojoj će se otvoriti račun za zaštitu i investiranje sredstava ne može držati druga sredstva na bilo kojim drugim računima za isto ministarstvo koje je nosilac računa. Svrha računa za investiranje i zaštitu sredstava jeste da investira i štiti sredstva od momenta kada su ona potrebna za trošenje. Ni CBBiH ni poslovna banka koja je izabrana kao banka u kojoj će se otvoriti račun za zaštitu i investiranje sredstava ne obavljaju troškovne transakcije za ministarstva finansija, ali će vršiti prijenos sredstava sa računa za investiranje i zaštitu sredstava na transakcijski račun ministarstava finansija otvoren u poslovnim bankama na dnevnoj, sedmičnoj i mjesečnoj osnovi. Ministarstva finansija će inicirati proces otvaranja računa za zaštitu i investiranje sredstava u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
Član 26.
Ministarstva finansija otvaraju transakcijske račune u poslovnim bankama. Transakcijski račun se koristi za plaćanje svih izdataka. Stanje na ovim transakcijskim računima se smatra i vodi kao sastavni dio JRT. Međutim, sva sredstva sa transakcijskih računa se dnevno moraju prebaciti na račun za zaštitu i investiranje sredstava.
Član 27.
Ministarstva finansija otvaraju transakcijske račune za gotovinu
samo u specijalnim slučajevima kada bude neophodno da se sredstva prebace
na udaljene lokacije za isplatu plaća i za blagajničko poslovanje.
Stanja na transakcijskim računima za gotovinu se smatraju i vode kao sastavni
dio JRT.
JRT je pod isključivom nadležnošću ministarstava finansija. Nijedna druga
osoba niti institucija nema pravo upravljati ovim računima osim ako nije drugačije
propisano posebnim uputama od strane ministarstava finansija.
Član 28.
Federalno ministarstvo priprema sve potrebne postupke odredbe za uspostavljenje JRT sistema. Kada JRT sistem postane efektivan, svi pojedinačni računi budžetskih korisnika će biti zatvoreni, a njihova salda prebačena na JRT.
Član 29.
Ministarstva finansija investiraju bilo koji iznos sredstava
sa JRT koji trenutno nije potreban za izvršenje budžeta, u skladu sa članom
13. Zakona. Nakon što se uspostavi račun za investiranje i zaštitu sredstava
u CBBiH ili u poslovnoj banci, sredstva će biti investirana u skladu sa sporazumom
zaključenim sa nosiocem računa i propisima CBBiH.
Cjelokupni iznos kamata od investicija iz stava 1. ovog člana se uplaćuje
na JRT.
2. Naplata i isplata preko JRT-a
Član 30.
Nadležna ministarstva i budžetski korisnici odgovorni su za
potpuno i blagovremeno uplaćivanje svih prihoda i naknada na JRT.
Sa JRT-a se ne može isplatiti nijedan izdatak ukoliko nije odobren budžetom
ili nekim drugim propisom.
Federalno ministarstvo propisuje procedure u vezi sa uplatama i isplatama
sredstava sa JRT-a.
V - PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 31.
Danom stupanja na snagu ovog zakona prestaje da važi Uredba
o načinu rada trezora o sistemu Glavne knjige trezora i načinu vođenja Jedinstvenog
računa trezora (“Službene novine Federacije BiH“, br. 23/00 i 37/01).
Kantoni su dužni uskladiti svoje propise sa ovim zakonom u roku od trideset
(30) dana od dana stupanja na snagu ovog zakon.
Član 32.
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i bit će objavljen u “Službenim
novinama Federacije BiH“ bez odlaganja
PREDSJEDAVAJUĆI PREDSJEDAVAJUĆI
DOMA NARODA PREDSTAVNIČKOG
DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH PARLAMENTA
FEDERACIJE BiH
Slavko Matić Muhamed Ibrahimović