ZAKON
O IMUNITETU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
Članak 1.
(Cilj zakona)
Ovaj zakon se donosi s ciljem da se zaštiti integritet institucija zakonodavne
i izvršne vlasti Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjemu tekstu: Federacija)
putem utvrđivanja procedure prema kojoj se izaslanici i članovi Parlamenta Federacije,
kao i članovi kantonalnih zakonodavnih tijela, mogu pozvati na imunitet od kaznene
i građanske odgovornosti, a predsjednik i potpredsjednici Federacije, članovi
Vlade Federacije, kao i članovi kantonalnih vlada, mogu pozvati na imunitet
od građanske odgovornosti.
Članak 2.
(Predmet i primjena zakona)
Ovim zakonom se utvrđuju osobe koje imaju pravo pozvati se na svoj imunitet
u obrani u kaznenomu i parničnomu postupku i propisuju se posebita pravila kaznenoga
i parničnoga postupka po kojem su tužiteljstva, sudovi, kao i drugi sudionici
u kaznenomu i parničnomu postupku dužni postupati sukladno ovomu zakonu. Nijedna
odredba ovog zakona neće na bilo koji način biti u suprotnosti sa postupcima
ili nadležnošću Ustavnog suda Federacije kako to predviđa Ustav Federacije.
Članak 3.
(Osobe koje imaju pravo na imunitet (isključenje od kaznene i građanske odgovornosti))
Članovi Zastupničkoga doma i izaslanici u Domu naroda, kao i članovi kantonalnih zakonodavnih tijela, neće biti kazneno ili građanski odgovorni za
ilo koji postupak izvršen u okviru njihovih dužnosti u Parlamentu
Federacije Bosne i Hercegovine, ili kantonalnih zakonodavnih tijela.
Predsjednik i potpredsjednici Federacije, članovi Vlade Federacije, kao i članovi
kantonalnih vlada, neće biti građanski odgovorni za bilo koji postupak izvršen
u okviru njihovih dužnosti u izvršnim organima Federacije, ili izvršnim organima
kantona.
Članak 4.
(Trajanje i definicija imuniteta)
Na imunitet koji imaju, osobe iz članka 3. ovoga zakona mogu se pozvati u bilo
koje vrijeme za postupke izvršene u okviru dužnosti tih osoba u narečenim institucijama,
ali se on ne može smatrati općom preprekom za krivično gonjenje ili pokretanje
parničnoga postupka.
U smislu ovoga zakona, “postupci izvršeni u okviru njihovih dužnosti“ podrazumijevaju
postupke koji proistječu iz dužnosti koje pojedinac ima u Parlamentu Federacije,
kantonalnomu zakonodavnomu tijelu, izvršnim organima Federacije odnosno izvršnim
organima kantona, prema definiciji iz Ustava Federacije.
Članak 5.
(Važeći zakoni)
Osim ako nije drugačije predviđeno ovim zakonom, kazneni i parnični postupak
protiv osoba narečenih u članku 3. ovoga zakona vodi se prema važećemu Zakonu
o kaznenomu i Zakonu o parničnomu postupku.
Članak 6.
(Procedura u kaznenomu postupku)
Ukoliko, u tijeku kaznenoga postupka, osoba iz stavka 1. članka 3. ovoga zakona
izjavi da je postupak koji je temelj za pokretanje kaznenoga postupka izvršen
u okviru njegovih dužnosti prema definiciji iz članka 4. ovoga zakona, to pitanje
raspravljat će se i rješavati odlukom nadležnoga suda.
Resorno ministarstvo donosi standardna proceduralna pravila kojima se uređuje
rješavanje tih pitanja te određuje sud nadležan za njihovo rješavanje.
Ta odluka je konačna i obvezujuća, a protiv nje se može uložiti priziv Ustavnomu
sudu Federacije.
Članak 7.
(Procedura u parničnomu postupku)
Ukoliko, u tijeku parničnoga postupka koji se vodi protiv osoba iz članka 3.
ovoga zakona, osoba izjavi da je postupak koji je temelj za pokretanje parničnoga
postupka izvršen u okviru njegovih dužnosti prema definiciji iz članka 4. ovoga
zakona, to pitanje raspravljat će se i rješavati odlukom nadležnog suda. Resorno
ministarstvo donosi standardna proceduralna pravila kojima se uređuje rješavanje
tih pitanja te određuje sud nadležan za njihovo rješavanje.
Ta odluka je konačna i obvezujuća, a protiv nje se može uložiti priziv Ustavnomu
sudu Federacije.
Članak 8.
(Stavljanje van snage)
Na dan stupanja na snagu ovog zakona, stavljaju se van snage prethodne proceduralne
zabrane kaznenoga gonjenja ili pokretanja parničnoga postupka protiv onih osoba
koje su inače imale pravo na imunitet. Takvo stavljanje van snage ne prejudicira
pravo na obranu u kaznenima i parničnima postupcima koje je ranije regulirano
zakonom.
Članak 9.
(Stupanje na snagu i objavljivanje)
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i bit će objavljen odmah u “Službenim novinama
Federacije BiH“.
PREDSJEDATELJ PREDSJEDATELJ
DOMA NARODA ZASTUPNIČKOG
DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH PARLAMENTA
FEDERACIJE BiH
Slavko Matić Muhamed Ibrahimović