ZAKON
O IMUNITETU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE

Članak 1.

(Cilj zakona)
Ovaj zakon se donosi s ciljem da se zaštiti integritet institucija zakonodavne i izvršne vlasti Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjemu tekstu: Federacija) putem utvrđivanja procedure prema kojoj se izaslanici i članovi Parlamenta Federacije, kao i članovi kantonalnih zakonodavnih tijela, mogu pozvati na imunitet od kaznene i građanske odgovornosti, a predsjednik i potpredsjednici Federacije, članovi Vlade Federacije, kao i članovi kantonalnih vlada, mogu pozvati na imunitet od građanske odgovornosti.

Članak 2.

(Predmet i primjena zakona)
Ovim zakonom se utvrđuju osobe koje imaju pravo pozvati se na svoj imunitet u obrani u kaznenomu i parničnomu postupku i propisuju se posebita pravila kaznenoga i parničnoga postupka po kojem su tužiteljstva, sudovi, kao i drugi sudionici u kaznenomu i parničnomu postupku dužni postupati sukladno ovomu zakonu. Nijedna odredba ovog zakona neće na bilo koji način biti u suprotnosti sa postupcima ili nadležnošću Ustavnog suda Federacije kako to predviđa Ustav Federacije.

Članak 3.

(Osobe koje imaju pravo na imunitet (isključenje od kaznene i građanske odgovornosti))

Članovi Zastupničkoga doma i izaslanici u Domu naroda, kao i članovi kantonalnih zakonodavnih tijela, neće biti kazneno ili građanski odgovorni za

ilo koji postupak izvršen u okviru njihovih dužnosti u Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine, ili kantonalnih zakonodavnih tijela.
Predsjednik i potpredsjednici Federacije, članovi Vlade Federacije, kao i članovi kantonalnih vlada, neće biti građanski odgovorni za bilo koji postupak izvršen u okviru njihovih dužnosti u izvršnim organima Federacije, ili izvršnim organima kantona.

Članak 4.

(Trajanje i definicija imuniteta)
Na imunitet koji imaju, osobe iz članka 3. ovoga zakona mogu se pozvati u bilo koje vrijeme za postupke izvršene u okviru dužnosti tih osoba u narečenim institucijama, ali se on ne može smatrati općom preprekom za krivično gonjenje ili pokretanje parničnoga postupka.
U smislu ovoga zakona, “postupci izvršeni u okviru njihovih dužnosti“ podrazumijevaju postupke koji proistječu iz dužnosti koje pojedinac ima u Parlamentu Federacije, kantonalnomu zakonodavnomu tijelu, izvršnim organima Federacije odnosno izvršnim organima kantona, prema definiciji iz Ustava Federacije.

Članak 5.

(Važeći zakoni)
Osim ako nije drugačije predviđeno ovim zakonom, kazneni i parnični postupak protiv osoba narečenih u članku 3. ovoga zakona vodi se prema važećemu Zakonu o kaznenomu i Zakonu o parničnomu postupku.

Članak 6.

(Procedura u kaznenomu postupku)
Ukoliko, u tijeku kaznenoga postupka, osoba iz stavka 1. članka 3. ovoga zakona izjavi da je postupak koji je temelj za pokretanje kaznenoga postupka izvršen u okviru njegovih dužnosti prema definiciji iz članka 4. ovoga zakona, to pitanje raspravljat će se i rješavati odlukom nadležnoga suda.
Resorno ministarstvo donosi standardna proceduralna pravila kojima se uređuje rješavanje tih pitanja te određuje sud nadležan za njihovo rješavanje.
Ta odluka je konačna i obvezujuća, a protiv nje se može uložiti priziv Ustavnomu sudu Federacije.

Članak 7.

(Procedura u parničnomu postupku)
Ukoliko, u tijeku parničnoga postupka koji se vodi protiv osoba iz članka 3. ovoga zakona, osoba izjavi da je postupak koji je temelj za pokretanje parničnoga postupka izvršen u okviru njegovih dužnosti prema definiciji iz članka 4. ovoga zakona, to pitanje raspravljat će se i rješavati odlukom nadležnog suda. Resorno ministarstvo donosi standardna proceduralna pravila kojima se uređuje rješavanje tih pitanja te određuje sud nadležan za njihovo rješavanje.
Ta odluka je konačna i obvezujuća, a protiv nje se može uložiti priziv Ustavnomu sudu Federacije.

Članak 8.

(Stavljanje van snage)
Na dan stupanja na snagu ovog zakona, stavljaju se van snage prethodne proceduralne zabrane kaznenoga gonjenja ili pokretanja parničnoga postupka protiv onih osoba koje su inače imale pravo na imunitet. Takvo stavljanje van snage ne prejudicira pravo na obranu u kaznenima i parničnima postupcima koje je ranije regulirano zakonom.

Članak 9.

(Stupanje na snagu i objavljivanje)
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i bit će objavljen odmah u “Službenim novinama Federacije BiH“.

PREDSJEDATELJ                                                                 PREDSJEDATELJ
DOMA NARODA                                                                    ZASTUPNIČKOG DOMA
PARLAMENTA FEDERACIJE BiH                                    PARLAMENTA FEDERACIJE BiH

Slavko Matić                                                                            Muhamed Ibrahimović