U R E D B U
O ORGANIZOVANJU I NAČINU VRŠENJA ARHIVSKIH
POSLOVA U ORGANIMA UPRAVE I SLUŽBAMA ZA
UPRAVU FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
I – OPĆE ODREDBE
Član 1.
1. Ovom uredbom, u skladu sa Zakonom o arhivskoj građi Federacije Bosne i Hercegovine
(u daljem tekstu: Zakon) uređuju se arhivski poslovi u federalnim organima uprave
i federalnim ustanovama, odnosno u kantonalnim organima uprave i kantonalnim
ustanovama i gradskim i općinskim službama za upravu (u daljem tekstu: organi
i službe za upravu) organizovanim u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem
tekstu: Federacija Bosne i Hercegovine), koji se odnose na način donošenja liste
kategorija registraturne građe sa rokovima čuvanja, postupak odabiranja arhivske
građe iz registraturne građe, način vođenja i korištenja arhivske knjige, uslove
čuvanja registraturne i arhivske građe iz registraturne građe i način primopredaje
arhivske građe između organa i službi za upravu i nadležnog arhiva.
Član 2.
Nadležni arhivi, u smislu ove uredbe su:
1. Arhiv Federacije – za federalne organe uprave i federalne ustanove;
2. kantonalni arhivi – za kantonalne organe uprave i kantonalne ustanove;
3. općinski arhivi – za općinske službe za upravu;
4. gradski arhivi – za gradske službe za upravu.
Ako općina, odnosno grad, nemaju svoj arhiv u tom slučaju, nadležan je kantonalni
arhiv na čijem se području općina, odnosno grad nalazi.
Ako u kantonu ne postoji kantonalni arhiv, u tom slučaju nadležan je Arhiv Federacije
do osnivanja kantonalnog arhiva.
Član 3.
Ova uredba primjenjuje se i na vršenje arhivskih poslova kantonalnih organa
i službi za upravu, gradskih i općinskih službi uprave, ako vršenje arhivskih
poslova tim organima i upravama nije regulisano propisima kantona.
Organi i službe za upravu dužni su organizovati i voditi, kao dio svoje redovite
djelatnosti, arhivske poslove koji proizilaze iz njihove djelatnosti, u skladu
ovoj uredbi.
Arhivski poslovi vrše se u okviru kancelarijskog poslovanja.
II – LISTA KATEGORIJA REGISTRATURNE GRAĐE SA ROKOVIMA ČUVANJA
Član 4.
Radi pravilnog arhiviranja i čuvanja predmeta i druge registraturne građe, kao
i odabiranja arhivske građe iz registraturne građe, organi i službe za upravu
dužni su donijeti listu kategorija registraturne građe sa rokovima čuvanja (u
daljem tekstu: lista kategorija).
Član 5.
Listu kategorija donosi rukovodilac organa i službe za upravu. Ova lista se
može primjenjivati nakon dobijanja saglasnosti nadležnog arhiva.
Član 6.
Listu kategorija izrađuje komisija koju obrazuje rukovodilac organa i službe
za upravu, a čine je stručni službenici koji poznaju organizaciju, vrstu registraturne
građe iz nadležnosti organa i službe za upravu i koji su sposobni ocijeniti
naučno-historijski, društveni i praktični značaj te građe.
Član 7.
Rok čuvanja dokumenata izražava se u listi kategorija numerički (2 godine, 5
godina, 10 godina, 20 godina i sl.), oznakom ''trajno'' (T) ''trajno operativno''
(TO).
Za trajno čuvanje određuju se :
1. Kategorije registraturne i arhivske građe koje sadrže podatke od društvenog
značaja i od značaja za historiju i druge naučne oblasti, kulturno uopće i druge
društvene potrebe, kao i podatke koji govore o uvjetima rada i načinu života
građana, i
2. kategorije registraturne građe predviđene za čuvanje po posebnim propisima
u pojedinim oblastima.
Za registraturnu građu koja nije ocijenjena kao arhivska građa rokovi čuvanja se određuju ovisno o potrebama organa i službe za upravu.
Član 8.
Izrađena lista kategorija dostavlja se u dva primjerka nadležnom arhivu radi
davanja saglasnosti. Organi i službe za upravu dužni su postupiti po ocjeni
nadležnog arhiva o tome koje se kategorije registraturne građe, iz liste koje
su donijeli, mora trajno čuvati.
Ako se tokom godine pojave nove vrste dokumenata koji nisu obuhvaćeni postojećom
listom kategorija, donosilac liste usklađuje postojeću listu (vrši izmjene i
dopune liste) i dostavlja je u roku od mjesec dana na saglasnost nadležnom arhivu.
Nadležni arhiv obavezan je u roku od mjesec dana od prijema dostavljene liste
kategorija, dati saglasnost na listu ili je vratiti s primjedbama donosiocu.
Član 9.
Obrazac liste kategorija nalazi se u prilogu uredbe i čini njen sastavni dio
(obrazac broj 1).
III – POSTUPAK ODABIRANJA ARHIVSKE GRAĐE IZ
REGISTRATURNE GRAĐE
Član 10.
Arhivska građa odabire se iz registraturne građe.
Odabiranje se vrši izdavanjem arhivske građe i uništavanjem onih dijelova registraturne
građe kojima je prestala važnost za tekući rad (bezvrijedna registraturna građa),
a nemaju svojstvo arhivske građe.
Odabiranje vrši organ i služba za upravu, u čijem je radu nastala registraturna
građa, ili se kod njega nalazi na čuvanju po bilo kojoj osnovi.
Član 11.
Odabiranje arhivske građe i izdvajanje bezvrijedne registraturne građe vrši
se, po pravilu, iz sređene registraturne građe koja je upisana u arhivsku knjigu.
Izdvajanja dijelova bezvrijedne ragistraturne građe vrši se na temelju liste
kategorija.
Član 12.
Organ i služba za upravu dužni su da vrše tekuća odabiranja na temelju rokova
utvrđenih u listi kategorija u roku od jedne godine do dana isteka roka čuvanja.
Iz registraturne građe nastale prije 1878. godine i one nastale od 1941. do
1945. godine, kao i od 1992. do 1995. godine ne vrši se izdvajanje ili uništenje.
Uništenje dijelova bezvrijedne registraturne građe iz stava 2, ovog člana, vrši
se samo u nadležnom arhivu.
Član 13.
Postupak za odabiranje arhivske građe, odnosno izdvajanje bezvrijedne arhivske
građe, pokreće organ ili služba za upravu u čijem je radu nastala građa ili
se kod njega nalazi po bilo kojoj osnovi.
Rukovodilac organa ili službe za upravu, imenuje komisiju koja sastavlja popis
bezvrijedne registraturne građe saglasno listi kategorija i rokovima čuvanja.
Popis iz stava 2. ovog člana, obavezno sadrži:
1. naziv organa ili službe za upravu, u čijem je radu nastala registraturna
građa ili kod koga se nalazi,
2. popis registraturne građe koji se predlaže za uništenje po godinama nastanka,
s brojem registraturnuh jedinica (fascikli, registratora, omota i slično), naznakom
klasifikacijske oznake iz liste kategorija, rokom čuvanja koji je utvrđen u
toj listi, količinom izdvojene građe izražene u dužnim metrima i podacima o
fizičkom stanju i sačuvanosti fonda iz koga je odabrana arhivska građa i izdvojena
bezvrijedna registraturna građa.
Organ ili služba za upravu dostavlja nadležnom arhivu u dva primjerka popis bezvrijedne registraturne građe koja se predlaže za uništenje.
Član 14.
Po prijemu popisa iz stava 2. člana 13. ove uredbe, službenik nadležnog arhiva
koji vrši stručni nadzor, (u daljem tekstu: predstavnika nadležnog arhiva) u
saradnji s nadležnom komisijom iz stava 2. član 13. ove uredbe, razmatra popis
i vrši provjeru građe predložene za uništenje.
Predstavnika nadležnog arhiva, može prilikom provjere, prihvatiti u cjelini
ili djelomično popis bezvrijedne registraturne građe. Ako predstavnik nadležnog
arhiva utvrdi da se komisija u svom radu nije pridržavala postojećih propisa,
naložit će joj da u određenom roku otkloni nedostatke.
Poslije razmatranja popisa i izvršene provjere registraturne građe predložene
za uništenje, predstavnik nadležnog arhiva i članovi komisije, sastavljaju zapisnik
na osnovu kojeg nadležni arhiv izdaje rješenje za uništenje bezvrijedne registraturne
građe.
Poslije donošenja rješenja iz stava 3, ovog člana, brojevi izdvojenih predmeta
evidentiraju se u postojećim evidencijama (djelovodnik, upisnik, kartoni, arhivska
knjiga i sl.), koje vodi organ ili služba za upravu.
Član 15.
Organ ili služba za upravu dužni su trajno čuvati cjelokupnu dokumentaciju vezanu
za postupak izdvajanja i uništenja bezvrijedne ragistraturne građe (zapisnik,
rješenje, popis materijala koji je uništen i sl.).
Član 16.
Na fotografisani, filmovani, fonografisani i na drugi način zabilježeni dokumentarni
materijal primjenjuju se, osim mjera propisanih ovom uredbom i mjere koje propisuje
proizvođač, odnosno tvorac te građe.
IV – ARHIVSKA KNJIGA
Član 17.
Svaki organ ili služba za upravu dužni su voditi arhivsku knjigu za arhivske
poslove iz svoje nadležnosti.
Član 18.
Rukovodilac organa ili službe za upravu dužan je osigurati da se registraturna
građa na kraju svake godine obavezno, upiše u arhivsku knjigu. Upis se vrši
u prva tri mjeseca tekuće za prethodnu godinu.
Član 19.
Arhivska knjiga predstavlja evidenciju koju se dužni voditi svi organi i službe
za upravu, u okviru kancelarijskog poslovanja.
Arhivska knjiga je opći inventarni pregled cjelokupne registraturne građe nastale
u radu organa ili službe za upravu.
Član 20.
Predmet upisa u arhivsku knjigu su registraturne jedinice u kojima se po odgovarajućim
predmetima i cjelinama odlaže arhivska građa.
Pod registraturnom jedinicom, podrazumijeva se fascikla, registrator, kutija,
knjiga, omot i druga jedinca pakiranja u koju se odlaže registraturna građa.
Ove jedinice se formiraju prije upisa registraturne građe u arhivsku knjigu.
Član 21.
U arhivsku knjigu upisuju se registraturne jedinice formirane u skladu sa članom
20. ove uredbe, u koje se po određenim cjelinama odlažu završeni (riješeni)
predmeti i akti i druga registraturna građa (evidencije, knjige, registri, upisnici,
djelovodni protokoli i dr.).
Član 22.
Upis registraturne građe u arhivsku knjigu vrši se po godinama, klasifikacijskim
oznakama i količini materijala.
Registraturna građa upisuje se u arhivsku knjigu po sistemu arhiviranja koji
se primjenjivao kod organa i službe za upravu, u vrijeme nastajanja te građe.
Član 23.
Organi i službe za upravu dužni su u arhivsku knjigu upisati i registraturnu
građu koje se po bilo kojoj osnovi nalazi kod njih na čuvanju (po osnovi likvidacije
nekog organa ili službe za upravu, ili drugog tijela, po osnovi zatečenosti
građe ili ako je pravni sljednik građe itd.).
Član 24.
Na registraturnu jedinicu iz člana 20. ove uredbe, stavlja se otisak štambilja
na arhivske jedinice prema obrascu koji se nalazi u prilogu ove uredbe i čini
njen sastavni dio (obrazac broj 2).
Član 25.
Prijepis ili fotokopija arhivske knjige u koju su upisane registraturne jedinice
za proteklu godinu, organi i službe za upravu dostavljaju nadležnom arhivu najkasnije
do 30. aprila tekuće godine.
Član 26.
Obrazac arhivske knjige, sadržaj i način njegovog popunjavanja, nalazi se u
prilogu ove uredbe i čini njen sastavni dio (obrazac broj 3.).
Izradu arhivske knjige i njenu distribuciju vrši Arhiv Federacije, na zahtjev
organa ili službi za upravu.
V – UVJETI ČUVANJA REGISTRATURNE
I ARHIVSKE GRAĐE
Član 27.
Rukovodilac organa ili službe za upravu dužan je preduzeti mjere i obezbjediti
uslove da se registraturna i arhivska građa iz nadležnosti organa ili službe
za upravu čuva u sređenom i sigurnom stanju do predaje nadležnom arhivu.
Pod sređenim stanjem, u smislu ove uredbe, podrazumijeva se ustrojena registraturna,
odnosno arhivska građa, koja je predviđena propisima o kancelarijskom poslovanju
organa i službi za upravu.
Pod sigurnim stanjem, u smislu ove uredbe, podrazumijeva se čuvanje registraturne
i arhivske građe od oštećenja, uništenja i nestajanja.
Član 28.
U cilju zaštite registraturne i arhivske građe organi i službe za upravu dužni
su obezbjediti sljedeće:
1. osigurati prostorije za smještaj i čuvanje registraturne i arhivske građe
(u daljem tekstu: arhivske prostorije);
2. osigurati arhivsku opremu, održavati klimatske, hemijsko-biološke i fizičke
uslove i kontrolu tih uslova.
Član 29.
Pod arhivskim prostorijama podrazumijevaju se pisarnica i arhivski depo.
U pisarnici se čuvaju riješeni akti i predmeti najduže godinu dana od dana kada
su akti i predmeti riješeni.
Arhivski depo je prostorija u kojoj se čuvaju riješeni akti i predmeti poslije
isteka roka iz stava 2. ovog člana.
Arhivske prostorije ne smiju biti u neposrednoj blizini kotlovnice, trafo stanice,
velikih mokrih čvorova i slično.
Član 30.
Pod arhivskom opremom podrazumijevaju se: fascikle, registratori, kutije i druge
jedinice pakiranja (u daljem tekstu: registraturne jedinice čuvanja), kao i
stalaže, ormari, kase, vodootporni i metalni kontejneri, hidrometri, termometri,
protupožarni aparati sa suhim gašenjem i drugi uređaji kojima se kontrolišu
i održavaju uslovi za smještaj i čuvanje registraturne i arhivske građe.
Stalaže. ormari, kontejneri i kase mogu biti od metala ili od drugog materijala
otpornog na vatru i vodu.
Član 31.
Pod održavanjem klimatskih, hemijsko-bioloških i fizičkih uslova, podrazumijeva
se zaštita registraturne i arhivske građe od štetnih utjecaja: vlage, temperature,
svjetlosti, ultravioletnih i drugih zračenja, mikroorganizama, prašine, insekata.
glodara i fizičkih oštećenja.
U arhivskim prostorijama temperatura zraka se mora održavati u rasponu od 10-15?C,
a relativna vlažnost od 50-60%.
Registraturna i arhivska građa u arhivskim prostorijama ne smije biti izložena
izravnom utjecaju sunčevog svjetla.
Za osvjetljenje tih prostorija koriste se uobičajeni svjetlosni izvori koji
nemaju hemijsko, foto-hemijsko i biološki štetno dejstvo.
Radi sprječavanja štetnog uticaja bioloških faktora na registraturnu i arhivsku
građu, obavlja se, po potrebi dezinfekcija, dezinsekcija i deratizacija arhivskih
prostorija.
Član 32.
Smještaj registraturne i arhivske građe obuhvaća: smještaj akata i predmeta
u registraturne jedinice čuvanja, smještaj registraturnih jedinica čuvanja u
stalaže, ormare i kase s tim da se izvrši obilježavanje stalaža, ormara i kasa
u arhivskim prostorijama.
VI – NAČIN PRIMOPREDAJE ARHIVSKE GRAĐE IZMEĐU ORGANA I SLUŽBI ZA UPRAVU I NADLEŽNOG
ARHIVA
Član 33.
Rukovodilac organa i službe za upravu dužan je preduzeti mjere da se nadležnom
arhivu preda arhivska građa iz nadležnosti organa i službe za upravu, osim ako
im ta građa nije data posebnim propisom na čuvanje i korištenje.
Arhivska građa predaje se nadležnom arhivu najkasnije po isteku 30 dana od njenog
nastajanja. Ovaj rok se može skratiti ili produžiti u sporazumu između organa
i službe za upravu i nadležnog arhiva.
Ukoliko je nadležni arhiv spriječen da u određenom roku preuzme arhivsku građu,
organ ili služba za upravu iz stava 2. ovog člana dužna je tu građu do predaje
nadležnom arhivu čuvati i osigurati od uništenja na način predviđen odredbama
čl. 27. do 32. ove uredbe.
Član 34.
Arhivska građa koja se predaje nadležnom arhivu mora biti u registraturski sređenom
stanju, odložena u arhivske kutije, usklađena sa listom kategorija koju je donio
organ ili služba za upravu i upisana u arhivsku knjigu.
Ako arhivska građa nije u registraturski sređenom stanju i nije upisana u arhivsku
knjigu, nadležni arhiv će odrediti rok u kome su organ ili služba za upravu
dužni srediti, odnosno upisati u arhivsku knjigu.
Organ i služba za upravu prilikom primopredaje dužni su obezbijediti arhivske
police za smještaj građe koju predaju i snositi troškove transporta do nadležnog
arhiva.
Član 35.
Arhivska i registraturna građa organa i službe za upravu koji prestaju s radom,
predaje se zapisnički pravnom licu koji preuzima njihove poslove.
Zapisnik o primopredaji iz stava 1, ovog člana, dostavlja se nadležnom arhivu.
Ako je aktom o prestanku rada organa ili službe za upravu, određeno da se odabrana
arhivska građa preda nadležnom arhivu, primopredaja te građe izvršit će se na
način i po postupku propisanom u čl. 36., 37. i 38. ove uredbe.
Član 36.
Arhivska građa, odabrana i upisana u arhivsku knjigu i izdvojena
za predaju nadležnom arhivu popisuje se po vrstama, godini i količini. Uz prijedlog
za primopredaju arhivske građe organ i službe za upravu dostavljaju nadležnom
arhivu tri primjerka popisa građe, a dva primjerka zadržavaju za sebe.
Član 37.
Primopredaju arhivske građe vrši komisija koje je sastavljena od predstavnika
organa ili službe za upravu, kao predavaoca i nadležnog arhiva, kao primaoca
arhivske građe.
Komisija sastavlja zapisnik o primopredaji koji sadrži sljedeće podatke:
1. naziv organa ili službi za upravu koja predaje i nadležnog arhiva koji preuzima
arhivsku građu,
2. mjesto primopredaje i datum,
3. broj akta na osnovu koga se vrši primopredaja,
4. opći pregled arhivske građe po godinama, vrsti i količini i podacima o nastanku
arhivske građe,
5. podaci o eventualno preuzetoj arhivskoj građi,
6. kratak historijat predavaoca arhivske građe koja se preuzima,
7. mišljenje predavaoca arhivske građe o načinu i uvjetima korištenja arhivske
građe,
8. obaveze predavaoca arhivske građe u pogledu plaćanja troškova smještaja i
transporta arhivske građe do mjesta u kome će biti pohranjena.
Zapisnik iz stava 2. ovog člana, potpisuju članovi komisije, a ovjerava se
pečatom predavaoca i pečatom primaoca arhivske građe.
Zapisnik o primopredaji sastavlja se u pet primjeraka od kojih tri primjerka
zadržava nadležni arhiv, a dva primjerka predavalac arhivske građe.
Popis arhivske građe koji podnosi predavalac, sastavni je dio zapisnika o primopredaji.
Član 38
Zajedno sa arhivskom građom nadležnom arhivu se predaju i osnovne evidencije
o kretanju predmeta i akata koje se odnese na preuzetu građu.
VII – NADZOR NAD SPROVOĐENJEM OVE UREDBE
Član 39.
Stručni nadzor nad sprovođenjem ove uredbe vrši Arhiv Federacije i daje potrebna
objašnjenja i upute za pravilnu primjenu ove uredbe.
VII – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 40.
Rukovodioci organa i službi za upravu dužni su organizovati vršenje arhivskih
poslova iz svoje nadležnosti u skladu sa sa ovom uredbom, u roku od 30 dana
od dana stupanja na snagu ove uredbe.
Član 41.
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 132/03
17. aprila 2003. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, s. r.
Obrazac broj 1.
------------------------------------------
(naziv organa ili službe za upravu)
(sjedište organa ili službe za upravu)
Na osnovu člana 11. tačka 5. Zakona o arhivskoj građi Federacije Bosne i Hercegovine
(''Službene novine Federacije BiH'', broj 45/02) i člana 5. Uredbe o organiziranju
i načinu vršenja arhivskih poslova u organima i službama za upravu u Federaciji
Bosne i Hercegovine (''Službene novine Federacije BiH'', broj 22/03), rukovodilac
__________ donosi
L I S T U
KATEGORIJA REGISTRATURNE GRAĐE
S ROKOVIMA ČUVANJA
Redni broj |
Klasifikacijska oznaka |
Kategorija registraturne građe |
Rok čuvanja |
1 |
2 |
3 |
4 |
2. Stupanjem na snagu ove liste prestaje važiti lista kategorija registraturne
građe s rokovima čuvanja broj____ od ____ godine.
1. Izmjene i dopune ove liste vrše se po postupku koji je predviđen za njeno donošenje.
2. Ova lista stupa na snagu kada se dobije saglasnost nadležnog arhiva i primjenjivat će se na registraturnu i arhivsku građu utvrđenu u ovoj listi.
Broj_________ Potpis
Datum_______ ovlaštene osobe
M. P.
UPUTA ZA POPUNJAVANJE
1. U kolonu broj 1. upisuje se redni broj . Redni broj se ispisuje arapskim brojevima u kontinuitetu od prvog do posljednjeg broja kategorisanog materijala.
2. U kolonu broj 2. upisuje se klasifikacijska oznaka. Klasifikacijska oznaka je oznaka utvrđena prilikom uvođenja akata i predmeta u odgovarajuće evidencije predviđene propisima o kancelarijskom poslovanju (djelovodnik predmeta i akata ili upisnik prvostepenih predmeta upravnog postupka i dr.)
3. U kolonu broj 3. upisuje se naziv kategorije građe. Naziv kategorija građe određuje se prema vrsti sadržaju dokumenata i međusobno se razlikuju po roku čuvanja (npr. pravilnici, ili uvjerenja o državljanstvu i sl.)
4. U kolonu broj 4. upisuje se rok čuvanja. Rok čuvanja se izražava brojčano (npr. 2 godine, 5 godina, 10 godina i sl), oznakom ''trajno'' (T) i ''trajno-operativno'' (T.O.). Oznaka trajno-operativno znači da se čuva u arhivi organa ili službe za upravu, do predaje nadležnom arhivu.
Obrazac broj 2
Štambilj za registraturnu jedinicu
NAZIV ORGANA ILI SLUŽBE ZA UPRAVU |
|
Registraturna i arhivska građa |
|
Godina nastanka-raspon godina |
|
Klasifikaciona oznaka |
|
Redni broj iz arhivske knjige |
|
ROKOVI ČUVANJA |
|
Godina |
|
Trajno |
|
Trajno operativno |
UPUTE ZA POPUNJAVANJE
1. U rubriku ''Naziv organa ili službe'' upisuje se naziv organa ili službe za upravu u čijem radu je nastala registraturna i arhivska građa.
2. U rubriku ''Godina nastanka-raspon godina'' upisuje se godina nastanka, odnosno raspon godina u kojem je registraturna građa, odnosno arhivska građa nastala (npr. 1964. ili 1973-1979.).
3. U rubriku ''Klasifikaciona oznaka'' upisuj se broj klasifikacione oznake na koju se grupu registraturna građa odnosi.
4. U rubriku ''Redni broj'' upisuj se redni broj iz arhivske knjige pod kojim je zavedena registraturna jedinica.
5. U rubriku ''Godina'' upisuje se broj godina određen za čuvanje registraturne odnosno arhivske građe.
6. U rubriku ''Trajno'' upisuje se veliko štampano slovo ''T''.
7. U rubriku ''Trajno-operativno'' upisuju se velika štampana slova ''TO''.
Rokovi iz tač. 5. do 7. ove upute prepisuju se iz liste kategorija registraturne građe sa rokovima čuvanja.
Upisivanje podataka u predviđene rubrike vrši se kemijskom olovkom ili tintom.
Obrazac broj 3
_______________________________ (naziv organa ili službe za upravu) _______________________________ Naslovna stranica (sjedište organa ili službe za upravu) Format položeni A-4
|
Obrazac broj 3
Sadržaj arhivske knjige
Redni broj |
Godina upisa |
REGISTRATURNA GRAĐA |
Primjedba |
||||
Godina nastanka |
Klasifikaciona oznaka |
SADRŽAJ |
Količina |
Smještaj |
|||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
UPUTA ZA POPUNJAVANJE
1. U kolonu broj 1 upisuje se inventarni broj koji je stavljen na registraturnu jedinicu upisanu pod tim brojem. Ako je pod tim rednim brojem upisano više istovrsne registraturne građe (npr. zapisnici Skupštine-10 fascikli) bit će obilježeni istim rednim brojem. Redni brojevi idu kontinuirano od 1 pa nadalje iz godine u godinu bez prekida. Pod registraturnom jedinicom podrazumijeva se svaka fascikla, registrator, kutija, omot i druga jedinica pakiranje u koju je odložena registraturna građa.
2. U kolonu broj 2. upisuje se datum i godina upisivanja u arhivsku knjigu.
3. U kolonu broj 3. upisuje se godina nastanka, odnosno raspon godina u kojem je nastala registraturna građa. Za godinu nastanka tog materijala uzima se godina koja je upisana u otisak prijemnog štambilja na predmetu ili aktu. Za registraturnu građu koja obuhvaća podatke iz više godina upisuje se početna godina u kojoj je registraturna građa nastala (npr. Matična knjiga uposlenih vođena za 1956. – 1965. upisuje se 1956. godina).
4. U kolonu broj 4. upisuje se klasifikacijska oznaka iz prijemnog štambilja.
5. U kolonu broj 5. upisuje se kratak sadržaj registraturne građe (npr. pravilnici).
6. U kolonu broj 6. upisuje se ukupan broj registraturnih jedinica istovrsne građe (npr. broj fascikli, registratora, kutija, omotnica i sl.).
7. U kolonu broj 7. upisuje se mjesto gdje je smještena registraturna građa (npr. prostorija broj 2, ormar broj 5, stalaža broj 8, polica broj 10 itd.) i sve promjene koje nastanu u smještaju.
8. U kolonu broj 8 upisuje se promjena koja nastaje na registraturnoj i arhivskoj građi poslije uništenja bezvrijedne registraturne građe, kao i svi drugi podaci koji objašnjavaju ostale kolone.
Ova uputa tiska se na prvoj unutrašnjoj stranici arhivske knjige.