U R E D B U
O POSTUPKU NABAVE ROBE, VRŠENJU USLUGA
I USTUPANJU RADOVA
I – OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Ovom uredbom propisuju se pravila, uvjeti i način postupanja federalnih organa
uprave, federalnih ustanova i drugih federalnih institucija vlasti u postupku
nabave roba, vršenju usluga i ustupanja radova na teritoriju Federacije Bosne
i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Federacija), koji koriste sredstva javnih
prihoda, te pravnih osoba koje vrše javne ovlasti.
Ovu uredbu primjenjuju i organi uprave kantona, kao i druga tijela kantonalne vlasti, gradske i općinske službe za upravu, koji koriste sredstva javnih prihoda.
Iznimno, odredbe ove uredbe se primjenjuju i u slučaju kada se vrši izbor najpovoljnijeg ponuditelja za korištenje carinskih terminala na teritoriju Federacije za potrebe Carinske uprave Federacije Bosne i Hercegovine koji ne koriste sredstva javnih prihoda, nego se korištenje vrši na temelju ugovora kojim se preciziraju prva i obveze ugovornih strana.
Organi vlasti iz st. 1. i 2. ovog članka, odnosno pravne osobe s državnim kapitalom u visini od 50% ukupnog kapitala i više dužna su primjenjivati ovu uredbu u slučaju kada u postupku nabave robe, vršenju usluga i ustupanju radova koriste vlastita sredstva.
Ovu uredbu primjenjuju i pravne osobe, neovisno od visine učešća državnog kapitala ako obavljaju djelatnost pružanja javnih usluga na temelju javnih ovlasti.
Članak 2.
Ova uredba se ne primjenjuje na slijedeće nabave roba, usluga i radova, domaćih
proizvođača i izvođača:
1. Naoružanja, vojne opreme i specijalne opreme koje su određene posebnim propisom
kao povjerljive robe;
2. Lijekova koji se nabavljaju iz sredstava obveznog zdravstvenog osiguranja;
3. Roba posebne namjene u kazneno-popravnim domovima koja nije obuhvaćena člankom
5. ove uredbe, a određena posebnim propisom;
4. Roba s naznakom vojne ili službene tajne;
5. Ostale robe, usluge i radove koje posebnim aktom utvrdi Vlada Federacije
Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Vlada Federacije), zbog posebnog interesa,
okolnosti ili namjene, u određenom prijelaznom razdoblju kao izuzeće od primjene
ove uredbe, odnosno utvrdi da se radi o iznimnoj nabavci roba, vršenju usluga
i izvođenju radova zbog ujednačenosti i prikladnosti s postojećom opremom, tehnologijom,
uslugama ili ukoliko određeni ponuditelj ima zaštićeno pravo na robu, usluge
ili radove, a koje posebnim aktom iznimno uredi Vlada Federacije;
6. Obavljanja žurnih radova na uklanjanju šteta od elementarnih i drugih prirodnih
nepogoda.
Za robe posebne namjene iz stavka 1. alineja od 1. do 5. ovog članka resorna ministarstva utvrđuju listu kojom se taksativno i precizno navode vrste roba, usluga i radova posebne namjene, interesa i okolnosti.
Pravna osoba iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe ne primjenjuju ovu uredbu za vršenje nabavke pitke vode, električne energije, plina, pružanje usluga redovitog održavanja vodovodne i kanalizacijske mreže, pružanja poštanskih i telekomunikacijskih usluga i usluga javnog prometa, odnosno za obavljanje i drugih javnih poslova iz domena redovite djelatnosti pravne osobe iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe koja su i utemeljena za obavljanje djelatnosti od javnog interesa na temelju posebnih ovlasti.
Iznimno ova uredba se ne primjenjuje na robe manje pojedinačne vrijednosti koje naručitelj po vrsti i vrijednosti definira internim aktom, s tom što ukupna vrijednost tih nabavki na polugodišnjoj razini ne može prelaziti iznos od 5.000 KM, za organa vlasti iz članka 1. st. 1. i 2. ove uredbe, odnosno iznos od 25.000 KM za subjekte iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe.
II – ZNAČENJE POJEDINIH POJMOVA I RIJEČI
Članak 3.
Izrazi koji se koriste u ovoj uredbi imaju slijedeće značenje:
1) ''roba'' označava predmete i stvari svih vrsta i opisa namijenjenih tržištu
i
podobnih za tržište uključujući sirovine, poluproizvode i gotove proizvode
i s njima povezane usluge ukoliko njihova vrijednost ne prelazi vrijednost
same robe;
2) ''nabava'' označava nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova na različite
načine uključujući kupovinu. zakup, zamjenu, lizing ili bez obveze na kupovinu,
a kojima se naručitelju omogućava korišćenje roba, usluga, i radova;
3) ''radovi'' označavaju radove na građevinskim objektima, ugrađivanje uređaja,
postrojenja i opreme na novim i postojećim objektima ili njihovim dijelovima;
4) ''građevinski objekti'' obuhvaćaju: zgrade, brane, mostove, tunele, vodovode,
kanalizacije, ceste, željezničke pruge i ostale građevinske objekte koji predstavljaju
zaokruženu funkcionalnu cjelinu;
5) ''naručitelj'' je osoba koja naručuje nabavku robe, pružanje usluga i izvođenje
radova, što je predmet ugovora koji sklapa sa ponuditeljem;
6) ''proizvođač'' je pravna i fizička osoba koja proizvodi robe i usluge na
teritoriju Federacije BiH;
7) ''ponuditelj'' je pravna i fizička osoba rezident ili nerezident Federacije
koja sudjeluje u nadmetanju za javnu nabavu (roba, vršenje usluga i ustupanja
radova);
8) ''usluge'' označavaju pružanje raznih stručnih usluga i prijenos znanja iz
oblasti ekonomskih, tehničko-tehnoloških i pravnih poslova koje pružaju eksperti
ili grupa eksperata kao npr. izrada programa, projektiranje, računovodstveni,
financijski, pravni poslovi, provjera i ispitivanje kvalitete određenih roba
i radova, nadzor i davanje stručnih savjeta, edukacija i obrazovanje, vršenje
usluga trgovačke i ugostiteljske djelatnosti i sl.;
9) ''najpovoljnija ponuda'' je prihvatljiva ponuda sposobnog ponuditelja koja
u potpunosti zadovoljava vrstu, svojstvo i kvalitet usluga ili radova traženih
u dokumentaciji za nadmetanje i ima najprihvatljiviju cijenu i ostale dodatne
kriterije izbora, navedene u dokumentaciji za nadmetanje;
10)''prihvatljiva ponuda'' je ponuda koja u potpunosti udovoljava svim
uvjetima i zahtjevima definiranim u tenderskoj dokumentaciji i uvjetima
nadmetanja;
11)''ugovor o nabavi'' je ugovor u pisanom obliku zaključen između
naručitelja i ponuditelja u postupku izbora najpovoljnije ponude i
ponuditelja sukladno s uvjetima utvrđenim u javnom pozivu, tenderskoj
dokumentaciji i odredbama ove uredbe;
12) ''vrijednost nabave'' označava iznos novčanih sredstava potrebnih za
nabavu roba, vršenju usluga i ustupanju radova;
13) ''izvođač'' je osoba odabrana kao najpovoljniji ponuditelj i koja je ugovorom
preuzela obvezu izvođenja radova koji su predmet ugovora;
14) ''gradilište'' je zemljišni prostor na kome se izvode radovi i koji se koristi
za izvođenje radova;
15) ''nepredviđeni radovi'' su oni radovi koji nisu obuhvaćeni ugovorom, a koji
su nužni u procesu okončanja neophodnih radova;
16) ''naknadni radovi'' označavaju radove koji nisu ugovoreni i nisu nužni za
ispunjenje ugovora, a izvode se po zahtjevu naručitelja;
17) ''primjeren rok'' je rok u kojem se prema redovitom tijeku stvari mogu izvršiti
obveze vezane za konkretan slučaj;
18) ''nadležno ministarstvo financija'' označava Federalno ministarstvo financija-
Federalno ministarstvo finansija koje je nadležno za davanje suglasnosti za
ograničeno nadmetanje subjektima iz članka 1. stavak 1. ove uredbe i kantonalno
ministarstvo financija koje je nadležno za davanje suglasnosti za ograničeno
nadmetanje subjektima iz članka 1. stavak 2. ove uredbe;
19) ''nadležno resorno ministarstvo'' označava federalno ministarstvo koje vrši
ovlasti i obveze vlasnika kapitala po osnovi državnog kapitala po navedenim
subjektima iz objavljenih lista gospodarskih društava uz članak 2. Uredbe o
vršenju ovlasti i obveza organa Federacije Bosne i Hercegovine u gospodarskim
društvima po osnovu državnog kapitala (''Službene novine Federacije BiH'', br.
8/00, 40/00, 43/00, 4/01, 5/01, 26/01, 35/01, 13/02, 14/02 i 68/02) odnosno
kantonalno resorno ministarstvo prema pripadajućoj odnosnoj oblasti prema kantonalnim
propisima;
20) ''Federalno ministarstvo'' označava Federalno ministarstvo financija – Federalno
ministarstvo finansija;
21) ''javi prihodi'' predstavljaju sredstva prikupljena financijskim instrumentima,
a koja su namijenjena podmirenju potreba korisnika proračuna.
III – OPĆI UVJETI POSTUPKA NABAVE
Članak 4.
Osobe iz članka 1. ove uredbe obvezne su da u postupku nabave roba, vršenju
sluga i ustupanja radova primjenjuju odredbe ove uredbe prema vrijednostima
utvrđenim ovom uredbom.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave za tekuću godinu na pojedinačne nabave manje vrijednosti u cilju izbjegavanja primjene ove uredbe.
Nadmetanje po pozivu za robu, radove i usluge može se provesti samo uz prethodno odobrenje nadležnog ministarstva financija i to za nabavu roba i ustupanje radova, čija je vrijednost do 50.000 KM, odnosno nadmetanje po pozivu za usluge do 15.000 KM, izuzev subjekata iz članka 17 ove uredbe.
Izravna pogodba s jednim ponuditeljem provodi se prema prethodno pribavljenoj suglasnosti ministarstva financija, za vrijednosti do 15.000 KM, izuzev obveznika iz članka 17. ove uredbe.
Članak 5.
Postupak nabavke opreme, prehrambenih proizvoda, napitaka, sredstava za čišćenje,
goriva i uredskog materijala, automobila, te usluga servisiranja računarske
opreme i osiguranja imovine i osoba obavlja Služba za zajedničke poslove organa
i tijela Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Služba) na zahtjev
federalnih organa i tijela.
Izabranom ponuditelju subjekti iz stavka 1. ovog članka, u svoje ime i za svoj
računa, ispostavljaju pojedinačne narudžbe, pod uvjetima i kriterijima utvrđenim
ugovorom, kojeg će zaključiti s izabranim ponuditeljem.
Korisnici iz stavka 1. ovog članka dužni su da svoje potrebe za robama i uslugama
iz istog stavka i članka pismeno dostave Službi najkasnije sedam dana prije
objavljivanja poziva za javno nadmetanje za odabir najpovoljnijeg ponuditelja.
Nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova koji nisu navedeni u stavku 1.
ovog članka, federalni organi i tijela iz članka 1. ove uredbe obavljaju samostalno
suglasno odredbama ove uredbe.
IV – METODE NABAVE ROBA, VRŠENJE USLUGA
I USTUPANJE RADOVA
Članak 6.
Nabave roba, vršenje usluga i ustupanje radova naručitelj provodi slijedećim
metodama:
1) Javnim nadmetanjem, koji je temeljni način nabave i otvoreni postupak objavljivanja
poziva za nadmetanje, u javnim sredstvima informiranja za dostavljanje ponuda
zainteresiranih ponuditelja.
2) Prednadmetanjem, kada naručitelj obvezno vrši prethodnu selekciju prijavljenih
ponuditelja, a potom utvrđuje prihvatljive ponude kao podobne i kvalificirane
u postupku odabira najpovoljnije ponude po objavljenom javnom pozivu. U javnom
pozivu se obvezno ističe kada odabira najpovoljnije ponude uključuje i prednadmetanje.
3) Ograničenim nadmetanjem koje naručitelj sukladno ovoj uredi i objektivnim
okolnostima nabavke obavlja na slijedeći način:
- nadmetanjem po pozivu ili
- izravnom pogodbom.
Prednadmetanje
Članak 7.
Prednadmetanje je poseban postupak za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje
radova većih vrijednosti, koji se obvezno izvodi u cilju prethodnog poziva svih
zainteresiranih osoba da dostave zahtjev za sudjelovanje u postupku nabave roba,
vršenju usluga ili izvođenju radova.
Prednadmetanje se primjenjuje ukoliko se radi o nabavi roba, vršenju usluga
ili ustupanju radova čija vrijednost iznosi preko 1,000.000,00 KM.
Članak 8.
U prvoj fazi nadmetanja naručitelj objavljuje javni poziv za prednadmetanje
radi dostave zahtjeva za sudjelovanje u postupku nabave roba, vršenju usluga
ili izvođenja radova veće vrijednosti.
U drugoj fazi naručitelj priprema odgovarajuću dokumentaciju s potrebitim uvjetima
i uputama koja se dostavljaju sposobnim i prihvatljivim ponuditeljima, zatim
utvrđuje rok dostave prijave, a potom samo pozvani – sposobni i prihvatljivi
ponuditelji dostavljaju prijavu ponude za nadmetanje.
Između prispjelih ponuda naručitelj vrši odabir najpovoljnijeg ponuditelja za
kojeg utvrdi da je u mogućnosti uspješno obaviti nabavu robe, izvršiti usluge
ili obaviti radove prema utvrđenim uvjetima iz stavka 2. ovog članka, sukladno
odredbama ove uredbe.
OGRANIČENO NADMETANJE
Članak 9.
Nadmetanje po pozivu za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova provodi
se tako da se izravno pozovu određeni ponuditelji da dostave svoju ponudu.
Naručitelj je obvezan pozvati najmanje tri ponuditelja.
Naručitelj će prije dostave pismenog poziva s opisom traženog iz stavka 2. ovog
članka analizirati popis i uvjete mogućih ponuditelja, te procijeniti troškove
usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno
za podnošenje ponuda, rok vraćanja ponuda i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavi.
Daljnji postupak odabira i prihvaćanje najpovoljnijeg ponuditelja obavlja se
prema odredbama ove uredbe.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave na više pojedinačnih nabavki manje
vrijednosti do dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog
nadmetanja.
Nadmetanje po pozivu za robe i radova
Članak 10.
Nadležno ministarstvo financija daje suglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu
za nabavu roba i ustupanju radova u roku od petnaest dana od dana prijema zahtjeva
naručitelja, po ispunjenju jednog od slijedećih uvjeta i to:
1) kada postoji ograničeni broj ponuditelja roba, radova i usluga;
2) kada je postupak javnog nadmetanja nemoguće provesti zbog nepredvidivih poteškoća
ili većih troškova naručitelja, uz obvezu dostave pismenih dokaza o tome, od
strane naručitelja.
Suglasnost se traži pismenim zahtjevom koji sadrži razloge i obrazloženje za primjenu metode ograničenog nadmetanja, uz predočenje dokaza o ispunjenju uvjeta iz stavka 1. ovog članka.
Nadmetanje po pozivu za usluge
Članak 11.
Nadležno ministarstvo financija daje suglasnost da se izvrši nadmetanje po pozivu
za usluge u roku od petnaest dana od dana prijema zahtjeva naručitelja uz prethodno
ispunjenje uvjeta iz članka 10. i stavka 3. ovog članka.
Nadmetanje po pozivu za usluge provodi se tako što naručitelj dostavlja pismeni
poziv s opisom traženih usluga najmanje trojici ponuditelja.
Nadmetanje po pozivu provodi se ukoliko vrijednost usluga ne prelazi iznos od
15.000,00 KM.
Uz pozivno pismo iz stavka 2. ovog članka obvezno se prilažu upute i nacrt ugovora
o izvršenju odnosnih usluga.
Daljnji postupak odabira i prihvaćanja najpovoljnijeg ponuditelja obavlja se
prema odredbama ove uredbe.
Izravna pogodba
Članak 12.
Izravna pogodba provodi se tako da se naručitelj izravno dogovori s jednim ponuditeljem
za nabavu roba, vršenja usluga ili radova u vrijednosti do iznosa od 15.000,00
KM.
Naručitelj će prije dostave pismenog poziva s opisom traženog iz stavka 1. ovog
članka analizirati popis i uvjete mogućih ponuditelja, te procijeniti troškove
usluga koje su predmet nadmetanja.
Pismeni poziv sadrži kratak opis zadataka, način ocjenjivanja, vrijeme predviđeno
za podnošenje ponude i zaključenja ugovora.
Uz pozivno pismo prilaže se i nacrt ugovora o nabavci.
Naručitelj ne može dijeliti vrijednost nabave na više pojedinačnih nabavki manje
vrijednosti do dozvoljenog limita u cilju izbjegavanja provođenja postupka javnog
nadmetanja.
Članak 13.
Naručitelj se može odlučiti za nabavu roba, vršenje usluga ili izvođenje radova
koje će obaviti jedan ponuditelj pod slijedećim uvjetima:
1) kada robu, usluge ili radove može nabaviti samo od određenog ponuditelja,
kada određeni ponuditelj ima zaštićeno pravo na tu robu, usluge ili radove,
te kada ne postoji mogućnost prihvaćanja druge slične robe, usluga ili radova;
2) kada nastane žurna potreba za robom, uslugama ili radovima, a pokretanje
postupka nadmetanja postane praktično neizvodljivo zbog žurnosti nabavke, pod
uvjetom da naručitelj nije mogao utjecati na nepredviđene okolnosti koje su
uzrok žurne nabavke i uz obvezu pribavljanja dokaza;
3) kada se zbog sigurnosti ili iznimnih okolnosti, kao što su elementarne nepogode
većih razmjera, potrebe poštivanja prirodnih osobina robe (cvijeće i sl.) ili
drugih okolnosti nabava roba, vršenja usluga ili ustupanje radova mora vršiti
od izabranog poznatog i sigurnog ponuditelja, a druga vrsta nabave je praktično
neostvariva zbog vremenskog ograničenja obavljanja javnog poziva i prirode robe,
usluga i radova;
4) kada je naručitelj prinuđen nakon izvršene nabave robe vršenja usluga ili
radova, nabaviti dodatne količine od prvobitnog ponuditelja zbog prirodnih,
tehničkih ili tehnoloških osobina, odnosno kompatibilnosti s nabavljenom robom,
opremom, tehnologijom ili uslugama jer čine cjelinu, uzimajući u obzir mjeru
u kojoj je ranija nabava zadovoljila zahtjeve naručitelja, ograničenost količina
potrebite nabave u odnosu na raniju nabavu, prihvatljivost cijene, prikladnost
nadomjestka za tu robu, održavanje kontinuiteta opskrbljenosti tržišta određenim
robama, uslugama, radovima i slično.
Dodatak postojećem ugovoru sukladno točki 4. stavka 1. ovog članka dozvoljen
je samo jednokratno i to najviše do 20% vrijednosti temeljnog ugovora, a iznimno
bez ograničenja kada je potrebito dodatno ugovaranje radi završnih radova, nabavke
rezervnih dijelova za tekuće održavanje ili dopune postojeće opreme kod istog
dobavljača i to najduže šest mjeseci od izvršenja temeljnog ugovora;
5) kada naručitelj želi zaključiti ugovor s ponuditeljem u cilju pokusnih
istraživanja, proučavanja ili razvitka i unaprjeđenja, osim u slučaju kada ugovor
uključuje proizvodnju robe u količinama koje će utvrditi njihovu tržišnu isplativost
ili povrat sredstava utrošenih za istraživanje i razvitak.
Članak 14.
Izravnu pogodbu za nabavu roba, vršenje usluga i ustupanje radova s ponuditeljem,
naručitelj može ugovarati tek nakon što se prethodno ispune uvjeti iz čl. 12.
i 13. ove uredbe.
Izravna pogodba iz stavka 1. ovog članka vrši se po prethodnom dobivanju suglasnosti
nadležnog ministarstva financija, uz obvezu dostave pismenih dokaza od strane
naručitelja.
Članak 15.
Suglasnost se dobiva na temelju pismenog zahtjeva naručitelja koji sadrži razloge
i obrazloženje za primjenu navedene metode ograničenog nadmetanja, te dokaze
o ispunjenju uvjeta iz čl. 4., 12. i 13. ove uredbe.
Nadležno ministarstvo financija daje suglasnost najkasnije u roku od petnaest
dana od dana podnošenja zahtjeva naručitelja.
U slučaju negativnog odgovora na zahtjev za suglasnost, naručitelj je dužan
nabavku obaviti putem javnog nadmetanja.
Članak 16.
Ukoliko naručitelj u prethodno provedenom postupku javnog nadmetanja ili nadmetanja
po pozivu, ni u ponovljenom pokušaju nije uspio prikupiti najmanje tri prihvatljive
ponude, može zatražiti suglasnost za provođenje postupka izravne pogodbe. Ponovljeni
pokušaj ne podrazumijeva ponovni postupak kojeg je prvostupanjski organ prema
uputama drugostupanjskog organa ponovio u cijelosti ili djelomično.
Izravna pogodba iz stavka 1. ovog članka ugovora se po prethodno pribavljenoj
suglasnosti od Vlade Federacije, zahtjevom upućenim direktno Vladi Federacije,
odnosno vladi kantona, putem nadležnog resornog ministarstva, i to za vrijednost
preko 50.000,00 KM.
Za vrijednost pogodbe ispod 50.000,00 KM suglasnost daje nadležno ministarstvo
financija.
Ukoliko Vlada Federacije, odnosno vlada kantona odbije davanje suglasnosti iz
stavka 2. ovog članka, naručitelj obavezno ponavlja postupak javnog nadmetanja.
Članak 17.
Iznimno, obveznici iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe, donose akt kojim se
sukladno odredbama ove uredbe utvrđuju uvjeti i kriteriji za davanje suglasnosti
iz čl. 9., 10., 11., 12., 13., 14. i 15. ove uredbe za provođenje javne nabavke
po posebnim metodama, koje će obveznici davati interno.
Suglasnost na akt iz stavka 1. ovog članka daje nadležno resorno ministarstvo.
Obveznicima iz članka 1. st. 1. i 2. ove uredbe koji su organizirani na federalnoj
razini, a financiraju se iz javnih sredstava na kantonalnoj razini, suglasnost
za javne nabave po posebnim metodama daje nadležno resorno ministarstvo, u ovisnosti
od djelokruga rada ministarstva.
V – JAVNO NADMETANJE ZA NABAVU ROBA,
VRŠENJU USLUGA I IZVOĐENJE RADOVA
Članak 18.
Naručitelj provodi proceduru javnog nadmetanja između najmanje tri prispjele
prihvatljive ponude različitih ponuditelja.
U javnom nadmetanju mogu sudjelovati domaći i strani ponuditelji.
Ponude se podnose na jednom od službenih jezika u Federaciji, a za strane ponuditelje
na engleskom jeziku, s obaveznim prijevodom na jedan od službenih jezika u Federaciji.
Vrijednost ponude se izražava u konvertibilnim markama (KM).
Članak 19.
Naručitelj je dužan radi provođenja javnog nadmetanja poduzeti slijedeće radnje:
1) objaviti javni poziv o javnom nadmetanju za nabavu roba, vršenju usluga
ili ustupanju radova na slijedeći način i to:
-obvezno u ''Službenim novinama Federacije BiH'', izuzev obveznika iz članka
1. st. 4. i 5. ove uredbe;
-u jednom od dnevnih ili tjednih listova u Federaciji, odnosno u novinama koje
izlaze van teritorije Bosne i Hercegovine, ukoliko se raspisuje međunarodno
javno nadmetanje;
2) pripremiti odgovarajuću tendersku dokumentaciju za javno nadmetanje s preciznim
uvjetima nadmetanja i potrebnim uputama;
3) propisati primjeren rok koji će sudionicima u javnom nadmetanju omogućiti
pribavljanje propisane dokumentacije i podnošenja ponuda;
4) utvrditi mjesto, rok i vrijeme prijave i predaje ponuda;
5) utvrditi mjesto, rok i vrijeme otvaranja ponuda;
6) imenovati povjerenstvo za prihvaćanje, otvaranje i vrednovanje ponuda (u
daljnjem tekstu: Povjerenstvo), te utvrditi aktivnosti i nadležnosti povjerenstva
u postupku javnog nadmetanja;
7) obavijestiti preporučenom poštom, ili telefaksom ili e-mail porukom o izboru
najpovoljnije ponude i ponuditelja i
8) zaključiti ugovor s izabranim ponuditeljem bez pregovaranja s ostalim sudionicima
javnog nadmetanja.
Članak 20.
Obveza sudionika javnog nadmetanja je da svoje ponude podnose u roku, vremenu
i u mjestu utvrđenom u javnom pozivu, te da se pri izradi ponude obvezno pridržavaju
propisanih uvjeta nadmetanja.
Rok za dostavu ponuda računa se od dana objavljivanja oglasa.
Članak 21.
Naručitelj ponuditeljima stavlja na raspolaganje odgovarajuću tendersku dokumentaciju,
zajedno s utvrđenim uvjetima nadmetanja objavljenim u javnom pozivu.
Tenderska dokumentacija treba biti jasna i razumljiva.
Članak 22.
Dokumentacija iz članka 21. ove uredbe sadrži:
1) detaljno određenje predmeta javnog nadmetanja po vrsti, kvalitetu i količini;
2) tehničke podatke i tehničke specifikacije, kvalitativne karakteristike predmeta
javnog nadmetanja, bez isticanja naziva proizvođača ili kataloških brojeva određenog
ponuditelja, te drugih oznaka koje preferiraju određenog ponuditelja;
3) upute koje se odnose na traženu ponudu precizirajući koje dokaze i dokumentaciju
ponuditelja treba podnijeti u cilju dokazivanja sposobnosti ponuditelja; te
podatke o obliku, vsti i tipu ugovora koji će se zaključiti s najpovoljnijim
ponuditeljem;
4) kriterije određivanja najpovoljnije ponude;
5) mjesto i vrijeme otvaranja ponuda;
6) rok dostave i rok valjanosti ponude;
7) naziv i adresa naručitelja, ime i prezime predstavnika naručitelja ovlašćenog
za kontakt osobu s ponudiocima;
8) specifikacija i način izračuna cijene, ponude i uvjeta za obradu traženih
roba, usluga ili radova;
9) valutu u kojoj se ponude dostavljaju, te naziv institucije nadležne za primjenu
tečajne liste na temelju koje će se vršiti konverzija cijene ponuda izražene
u stranoj valuti;
10)izjava naručitelja o osiguranju novčanih sredstava za nabavku robe, vršenju
usluga i izvođenje radova ukoliko se naručitelj financira iz javnih prihoda;
11)prijedlog ugovora ili opće uvjete ugovora;
12)ostale bitne uvjete u svezi s predmetom nadmetanja.
Članak 23.
Dokumentacija iz članka 22. stavak 1. ove uredbe ne smije sadržavati podatke
koji predstavljaju poslovnu, službenu ili bilo koju drugu tajnu.
Naručitelj je dužan objaviti istovjetne kriterije za izbor najpovoljnije ponude
u javnom pozivu i dokumentaciji za nadmetanje.
Ako naručitelj podijeli predmet nabavke na grupe ili dijelove, tada dokumentacija
iz članka 21. ove uredbe obvezno sadrži sve grupe ili dijelove, ako je oglasom
dopušten takav način nuđenja.
Grupa ili dio predmeta nabavke može biti podijeljena na temelju određenih ekonomskih
ili tehničkih kriterija koje utvrdi naručitelj.
Članak 24.
Ponuditelj može u slučaju potrebe zatražiti dodatnu dokumentaciju od naručitelja,
a naručitelj je dužan odgovoriti na zahtjev u razumnom roku, ali prije roka
za dostavu ponude.
Ukoliko naručitelj, na svoju inicijativu ili na zahtjev jednog ili više ponuditelja,
u otvorenom roku za prikupljanje ponudaizvrši ispravku odgovarajuće tenderske
dokumentacije dužan je tu ispravljenu dokumentaciju dostaviti odmah svim podnositeljima
koji su preuzeli dokumentaciju iz članka 22. ove uredbe.
Ispravka javnog poziva za nadmetanje mora biti objavljena na isti način kao
i poziv za nadmetanje.
PODNOŠENJE PONUDA
Članak 25.
Ponuditelj ponude dostavlja osobno, preporučenom poštom, koja treba biti propisno
ovjerena od ovlašćene osobe. Ponuda mora biti sukladno s tenderskom dokumentacijom
i uvjetima iz javnog poziva. Nikakve naknadne promjene u ponudi ponuditelja
nisu dopuštene.
Naručitelj je dužan izdati pismenu potvrdu ponuditelja koji osobno donese ponudu.
Potvrda sadrži naznaku o datumu i satu prijema ponude.
Ponuditelj može dostaviti samo jednu ponudu na javni poziv za određeno nadmetanje,
bez davanja alternativnih opcija. Alternativna ponuda je dozvoljena, uz uvjet
da se dostavi odvojeno od temeljne ponude i da javni poziv sadrži mogućnost
predaje alternativne ponude.
Ponuditelj koji samostalno podnosi ponudu ne može istovremeno sudjelovati u
zajedničkoj ponudi. U javnom pozivu se obvezno naznačava mogućnost predaje zajedničke
ponude i da se naznači koja je ponuda temeljna.
Zajednička ponuda je ponuda dva ili više ponuditelja koja obavezno sadrži pravni
akt o zajedničkoj ponudi, u kojoj se obavezno precizira koji je ponuditelj nositelj
zajedničke ponude. Ponuditelji iz zajedničke ponude su obvezni dokazati zajedničku
sposobnost za dostavljenu ponudu i pojedinačnu sposobnost za svoj dio ponude.
Članak 26.
Sve ponude naručitelj čuva neotvorene do vremena utvrđenog za otvaranje ponuda.
Samo Povjerenstvo ima pravo da vrši otvaranje ponuda.
Ponude dostavljene nakon isteka roka određenog za podnošenje ponuda, ne otvaraju
se niti se razmatraju, nego se vraćaju ponuditelju.
VI – OTVARANJE I PRIHVAĆANJE PONUDA
Članak 27.
Naručitelj imenuje Povjerenstvo koje se sastoji od najmanje tri člana.
Članovi Povjerenstva imenuju se iz reda eksperata za pojedine
oblasti ovisno od vrste ponude. Po potrebi članovi Povjerenstva se mogu imenovati
od predstavnika drugih organa, organizacija i institucija, gospodarskih društava
ili inozemnih eksperata za pojedine oblasti, u ovisnosti od vrste i vrijednosti
ponude koja je predmet javnog nadmetanja.
Iznimno, postupak nabave robe i usluga iz članka 5. stavak 1. ove uredbe provodi
Povjerenstvo koje se sastoji od pet članova, i to po jedan predstavnik Federalnog
ministarstva, Federalnog ministarstva pravde, Federalnog ministarstva trgovine,
Službe i Stručne službe Vlade Federacije Bosne i Hercegovine.
Član Povjerenstva u gospodarskom društvu ne može biti direktor
i njegov zamjenik niti predsjednik ili član upravnog – nadzornog odbora naručitelja.
U organu uprave, pravnim osobama s većinskim državnim kapitalom, i drugim tijelima,
ustanovama i institucijama iz članka 1. ove uredbe član Povjerenstva ne može
biti rukovoditelj organa uprave ili njegov zamjenik, direktor, predsjednik niti
član upravnog – nadzornog odbora naručitelja.
Članak 28.
Povjerenstvo pristupa otvaranju ponuda u mjestu i u vremenu utvrđenom u dokumentaciji
naručitelja, ili obavijesti upućenoj svim ponuditeljima.
Ponuditelji i njihovi ovlašćeni zastupnici imaju pravo prisustva na otvaranju
ponuda.
Članak 29.
Povjerenstvo prije početka otvaranja ponuda pregleda sve prispjele ponude i
utvrđuje da li su kuverte s ponudama zapečaćene i neotvorene, te da li su prispjele
u propisanom roku.
Povjerenstvo svaku zapečaćenu kuvertu s ponudom numerira rednim brojem prema
kronološkom redu prispijeća ponuda, nakon čega pristupa njihovom otvaranju po
redoslijedu utvrđenom na kuverti.
Povjerenstvo rednim brojem obilježava pojedinačne dokumente od prvog do posljednjeg
u okviru prispjele dokumentacije, ukoliko to nije učinio ponuditelj i u zapisnik
unosi njihov broj.
Članak 30.
Povjerenstvo prilikom otvaranja ponuda ne razmatra niti vrši uvid u sadržaj
dokumenta ponude, a prisutnim ponuditeljima i sudionicima u postupku otvaranja
ponuda može priopćiti na njihovo traženje, samo podatke o nazivu tvrtke i njezinom
sjedištu te ponuđene cijene ponuditelja čija je ponuda otvorena.
Članak 31.
Povjerenstvo nakon otvaranja ponude i pojedinačnog numeriranja dokumenata iz
ponude vrši provjeru da li ponuda ispunjava formalno pravne uvjete, nakon čega
ponude razvrstava u dva posebna omota i to:
1) omot s ponudama koje su formalno ispravne i
2) omot s ponudama koje nisu formalno ispravne.
Nakon završenog postupka Povjerenstvo sačinjava zapisnik u koji unosi sve bitne
elemente propisane ovom uredbom.
Zapisnik iz stavka 2. ovog članka sadrži: mjesto i vrijeme otvaranja ponuda,
ime i prezime članova predstavnika ponuditelja, broj primljenih ponuda, pročitane
cijene, primjedbe ponuditelja, ime i prezime članova Povjerenstva, te podatke
o nazivu tvrtki čije ponude ne zadovoljavaju uvjete javnog nadmetanja s obrazloženjem
zbog čega su te ponude neispravne i nepotpune.
VII – PROCJENA I PRIHVAĆANJE PONUDA
I ZAKLJUČIVANJE UGOVORA
a)Procjena ponuda
Članak 32.
Povjerenstvo pristupa procjeni ponuda ako je zapisnikom iz članka 31. stavak
2. ove uredbe utvrđeno da su podnesene najmanje tri ponude koje ispunjavaju
uvjete i zahtjeve javnog nadmetanja, odnosno da su ponuditelji dokazali svoj
pravni status, poslovni kapacitet, tehničke i kadrovske kvalifikacije.
U suprotnom, Povjerenstvo ne pristupa otvaranju niti procjeni ponuda i o tome
izvješćuje naručitelja.
Nadmetanje se poništava odlukom naručitelja ako nisu pristigle najmanje tri
prihvatljive ponude, odnosno ako postoji potreba bitne izmjene dokumentacije
za nadmetanje, pod uvjetom da nije istekao rok za podnošenje ponuda.
Naručitelj je dužan obavijestiti ponuditelje o ishodu javnog nadmetanja na jedan
od slijedećih načina: preporučenim pismom, telefaksom ili e-mail porukom.
Naručitelj je dužan sudionicima neuspjelog javnog nadmetanja vratiti ponudu
s predatom dokumentacijom.
Članak 33.
Nakon prvog neuspjelog poziva za javno nadmetanje, naručitelj može ponoviti
javno nadmetanje. Sudionici neuspjelog javnog nadmetanja mogu obnoviti svoje
sudjelovanje u ponovljenom javnom nadmetanju.
Članak 34.
Povjerenstvo, prilikom razmatranja ponuda, može zatražiti dopunsko objašnjenje
određenih elemenata ponude od prijavljenog ponuditelja.
Objašnjenje iz stavka 1. ovog članka ne smije utjecati na predloženu ponudu
u smislu ostvarenja prednosti u odnosu na ostale ponuditelje.
Ukoliko postoje evidentne računske greške u ponudi, naručitelj može ispraviti
iznos naveden u ponudi na način da se uvijek daje prednost iznosu koji je izražen
slovima, odnosno jediničnoj cijeni u odnosu na ukupnu cijenu. Otkrivanje računske
greške obvezuje naručitelja da u određenom roku pribavi od ponuditelja pismenu
suglasnost o prihvaćanju ispravke računske greške.
Članak 35.
Povjerenstvo će vršiti procjenu samo u skladu s uvjetima javnog nadmetanja propisanim
ovom uredbom i uvjetima utvrđenim u odgovarajućoj dokumentaciji iz čl. 21. i
22. ove uredbe i sukladno javnim pozivom.
Povjerenstvo će internim aktom utvrditi postupak procjene, procedure i bliže
upute načina vrednovanja-bodovanja kriterija utvrđenih u dokumentaciji iz čl.
21. i 22. ove uredbe i javnim pozivom u kojem naručitelj obvezno navodi kriterije
po redoslijedu njihove važnosti, utvrđuje njihovu vrijednost, te način izračunavanja
vrijednosti na način kako su opisani u dokumentaciji i javnom pozivu.
Federalno ministarstvo može u postupku rješavanja po žalbi u slučaju značajnog
neslaganja kriterija koji su utvrđeni u internom aktu Povjerenstva iz stavka
2. ovog članka, s predmetom nabave opisanim u javnom pozivu, odnosno u slučaju
očitog stavljanja u neravnopravan položaj određenih ponuditelja putem utvrđivanja
kriterija, poništiti postupak odabira najpovoljnijeg ponuditelja.
Članak 36.
Pravo sudjelovanja na javnom nadmetanju ne može ostvariti slijedeći ponuditelji
i to:
1) koji je neuspješan u izvršavanju bilo kojeg ugovora sklopljenog po izboru
za najuspješnijeg ponuditelja na javnom nadmetanju u protekle tri godine u odnosu
na dan objavljivanja navedenog javnog poziva;
2) koji je u postupku stečaja i likvidacije ili je objavljeno okončanje postupka
stečaja i likvidacije;
3) protiv kojeg se vodi postupak zbog neplaćanja obveza po osnovu javnih prihoda;
4) odgovorna osoba u fizičkoj i pravnoj osobi koja je pravomoćnom presudom osuđena
na bilo koje kazneno djelo temeljem zlouporabe propisa;
5) odgovorna osoba u pravnoj i fizičkoj osobi koja je kažnjavana za gospodarski
prijestup, zlouporabu potpisanih ugovora radi nezakonitog stjecanja dobiti;
6) odgovorne osobe ponuditelja koje su sa odgovornom osobom naručitelja, njegovim
pravnim savjetnikom ili nekim od njegovih drugih odgovornih osoba u krvnoj vezi
do drugog koljena, ili su vezana usvajanjem i skrbništvom;
7) fizičke osobe koja su u posljednje tri godine radile kao uposlene osobe na
odgovornim poslovima kod naručitelja.
Naručitelj će isključiti ponuditelje koji ne mogu osigurati dokaze da ne spadaju u kategoriju nesposobnih ponuditelja po bilo kojoj točki stavka 1. ovog članka.
Članak 37.
Povjerenstvo će komparativnom analizom svih ponuda međusobno i ocjenom svake
ponude po svakom zadanom elementu sukladno s utvrđenim kriterijima, utvrđujući
ukupan broj bodova odrediti najpovoljniju ponudu kao i sukcesivno utvrditi redoslijed
ostalih ponuda u ovisnosti od ispunjenih uvjeta iz javnog poziva o javnom nadmetanju,
propisanih kriterija i utvrđenog broja bodova.
Ako su u ponudi navedene neuobičajeno niske cijene, naručitelj je dužan u pismenom
obliku zahtijevati podrobno obrazloženje od ponudioca i utvrditi primjeren rok
za dobivanje odgovora.
Pri određivanju najpovoljnije ponude, između ponuditelja koji su ostvarili jednak
broj bodova u sustavu ukupnog vrednovanja po kriterijima određivanja najpovoljnije
ponude, prednost se daje domaćem proizvođaču robe, davatelju usluge ili izvođaču
radova, i u slučaju kada je cijena robe, usluga ili radova do 10% veća od najviše
ponuđene cijene drugih ponuditelja.
Pravne osobe iz članka 1. ove uredbe dužne su izdvojiti pojedinačne lotove pri
provođenju javnog nadmetanja za robe domaćih proizvođača.
Ukoliko izabrani ponuditelj ne prihvaća izbor, odnosno odustane od izbora, naručitelj
poništava raspisani javni oglas i obvezan je uz poništenje istovremeno objaviti
novi javni oglas.
Članak 38.
Nakon postupka otvaranja ponuda Povjerenstvo sačinjava zapisnik o izvršenom
postupku koji sadrži sve bitne elemente u skladu s ovom uredbom.
Zapisnik iz stavka 1. ovog članka sadrži podatke o ponudama koje su bile predmet
analize, odnosno analitički prikaz traženih i datih dokaza koji se odnose na
sposobnost ponuditelja, obrazloženje o razlozima odabira najpovoljnije ponude,
kriterije za utvrđivanje najpovoljnije ponude, kao i listu najpovoljnijih ponuditelja
sastavljenu prema broju ostvarenih bodova nakon postupka vrednovanja.
Sadržaj procijenjenih ponuda i utvrđeni redoslijed ostalih ponuda iz stavka
1. ovog članka predstavlja podatke povjerljive prirode koje Povjerenstvo ne
smije davati na raspolaganje trećim osobama, osim na zahtjev nadležnog organa
za rješavanje po žalbama sukladno ovoj uredbi.
Postupak procjene i utvrđeni redoslijed ponuda je dokument povjerljive prirode
do trenutka odabira najpovoljnije ponude. Iznimno, naručitelj može dati zapisnik
na uvid ponuditeljima, na njihov zahtjev nakon prijema odluke o izboru najpovoljnijeg
ponuditelja, a do isteka roka za ulaganje žalbe.
b) Prihvaćanje ponude
Članak 39.
Naručitelj u roku od 24 sata po izvršenom izboru, donosi odluku o odabiru (neodabiru)
te pismeno obaviještava ponuditelja preporučenom poštom, putem telefaksa ili
e-mail porukom o njegovom izboru za najpovoljnijeg ponuditelja.
U narednih 24 sata naručitelj je dužan na isti način obavijestiti i ostale ponuditelje
o izboru najpovoljnije ponude.
U slučaju da Povjerenstvo ni jednu ponudu nije prihvatilo kao najpovoljniju,
o tome će naručitelj pismeno, telefaksom ili e-maijl porukom izvijestiti sve
ponuditelje u roku utvrđenom u st. 1. i 2. ovog članka.
Odluka iz stavka 1. ovog članka sadrži broj i datum donošenja odluke, podatke
o javnom nadmetanju, razloge odabira ili neodabira, uputu o pravnom lijeku,
potpis i ovjeru.
c) Ugovor o nabavi
Naručitelj obavezno zaključuje pismeni ugovor s izabranim ponuditeljem čija
je ponuda vrednovana kao najpovoljnija. Ugovor se sačinjava sukladno ponudi.
U slučaju vođenja žalbenog postupka, ugovor se zaključuje nakon njegovog okončanja
i dostavljanja drugostupanjskog rješenja žalitelju.
VIII – NADZOR NAD PRIMJENOM UREDBE
Članak 40.
Nadzor nad primjenom ove uredbe obavlja Federalno ministarstvo i nadležna resorna
ministarstva.
Nadzor obuhvaća vođenje postupka rješavanja po žalbi ponuditelja i donošenje
rješenja o poništavanju javnog oglasa po službenoj dužnosti u slučaju ozbiljnije
povrede postupka provođenja javnog nadmetanja i primjene odredbi ove uredbe.
Federalno ministarstvo daje mišljenja i upute u cilju pravilne primjene ove
uredbe.
Međunarodni monetarni fond može po zahtjevu ponuditelja u žalbenom postupku
ili po službenoj dužnosti, odnosno u tijeku vršenja nadzora nad primjenom ove
uredbe precizirati utvrđenu vrijednost i način izračunavanja vrijednosti kriterija
u cilju izjednačavanja položaja sudionika u javnom nadmetanju.
Član 41.
U okviru vršenja nadzora i pružanja stručne pomoći Federalno ministarstvo i
nadležna resorna ministarstva obavljaju slijedeće radnje:
1) daju upute naručiteljima za provođenje postupka nabave roba, vršenju usluga
i ustupanja radova sukladno ovoj uredbi;
2) daju suglasnosti i donose rješenja u žalbenom postupku ponuditelja.
IX – ZAŠTITA PRAVA PONUDITELJA
Članak 42.
Ponuditelj koji je sudjelovao u postupku nadmetanja može, radi zaštite svojih
prava, u roku od osam dana od prijema pismene obavijesti (odluke) o izboru najpovoljnijeg
ponudioca, odnosno o njegovom neizboru izjaviti žalbu Federalnom ministarstvu
na nepravilnosti u postupku izbora najpovoljnijeg ponuditelja i najpovoljnije
ponude.
Ponuditelj koji je sudjelovao u postupku nadmetanja kojeg je proveo subjekt
iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe može radi zaštite svojih prava u roku od
osam dana od dana prijema pismene obavijesti (odluke) o izboru najpovoljnijeg
ponuditelja izjaviti žalbu nadležnom resornom ministarstvu.
Žalba se podnosi izravno naručitelju.
Žalba izjavljena u roku iz stavka 1. ovog članka, zaustavlja zaključivanje ugovora
o nabavci.
Na postupak o žalbi u smislu ove uredbe primjenjuju se odredbe Zakona o upravnom
postupku (''Službene novine Federacije BiH'', br. 2/98 i 48/99).
Članak 43.
Nedopuštena, nepravovremena ili od neovlašćene osobe izjavljena žalba odbacuje
se rješenjem.
Ako naručitelj nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja je žalbom
pobija, dužan je žalbu s kompletnim spisom predmeta bez odlaganja uputiti Federalnom
ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu na rješavanje, a najkasnije
u roku osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba se, zajedno sa spisom predmeta dostavlja Federalnom ministarstvu ili nadležnom
resornom ministarstvu, uz obveznu naznaku naručitelja da je žalba dopuštena,
pravovremena i izjavljena od ovlašćene osobe.
Spis iz st. 2. i 3. ovog članka obvezno sadrži:
1) preslik obavijesti o odabranom najpovoljnijem ponuditelju;
2) dokaz o datumu prijema obavijesti o odabranom najpovoljnijem ponuditelju
i
3) preslik žalbe dostavljene prvostupanjskom organu, naručitelju, zajedno s
eventualno primljenim rješenjem kojim se žalba odbacuje.
Krajnji rok za donošenje drugostupanjskog rješenja je 30 dana od dana predaje žalbe drugostupanjskom organu.
Članak 44.
Na zahtjev Federalnom ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva naručitelj
je dužan odmah dostaviti i omogućiti uvid u cjelokupnu dokumentaciju od nadmetanju
kako bi se proveo žalbeni postupak.
Članak 45.
Protiv rješenja Federalnog ministarstva ili nadležnog resornog ministarstva
donešenog po žalbi može se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
Članak 46.
Ukoliko se postupak nabave roba, usluga i ustupanja radova provodi u Federalnom
ministarstvu, ponuditelj može radi zaštite svojih prava uložiti žalbu izravno
Federalnom ministarstvu u roku od osam dana od dana prijema obavijesti-odluke
o izboru najpovoljnijeg ponuditelja.
Ako naručitelj nije odbacio žalbu, niti promijenio odluku o izboru koja se žalbom
pobija, dužan je žalbu s kompletnim spisom predmeta, bez odlaganja uputiti Povjerenstvu
za žalbe u postupku nabave roba, usluga i ustupanja radova
Vlade Federacije Bosne i Hercegovine, koje imenuje Vlada Federacije, a najkasnije
u roku od osam dana od dana prijema žalbe.
Žalba uložena u roku iz stavka 1. ovog članka zaustavlja zaključivanje ugovora.
Protiv rješenja Povjerenstva iz stavka 2. ovog članka donesenog po žalbi može
se pokrenuti upravni spor kod nadležnog suda.
X – KAZNENE ODREDBE
Članak 47.
Novčanom kaznom od 5.000,00 KM do 10.000,00 KM kaznit će se za prekršaj pravna
osoba iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja sukladno članku 4. ove uredbe;
2) ako postupi suprotno odredbi članka 4. stavak 3. ove uredbe;
3) ako postupi suprotno odredbi članka 17. ove uredbe.
Novčanom kaznom od 300,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stavka
1. ovog članka i odgovorna osoba u pravnoj osobi.
Novčanom kaznom od 300,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj iz stavka
1. ovog članka, odgovorna osoba u organu vlasti iz članka 1. st. 1. i 2. ove
uredbe.
Članak 48.
Novčanom kaznom od 200,00 KM do 2.000,00 KM kaznit će se za prekršaj odgovorna
osoba u organu vlasti, odnosno pravnoj osobi, ako:
1) ne provede postupak javnog nadmetanja sukladno članku 4. ove uredbe;
2) provede ograničeno nadmetanje metodom nadmetanja po pozivu, čl. 10., 11.,
12., 13. i 14. ove uredbe bez dobivene suglasnosti nadležnog ministarstva financija;
3) obavi nadmetanje po pozivu za ulaganje suprotno članku 11. ove uredbe;
4) postupi suprotno članku 16. stavak 4. ove uredbe;
5) ne objavi javni oglas sukladno članku 18. ove uredbe;
6) ne stavi na raspolaganje ponuditeljima odgovarajuću tendersku dokumentaciju
iz članka 21. ove uredbe;
7) ne izda potvrdu ponuditelju o prijemu ponude sukladno članku 25. stavak 2
ove uredbe;
8) otvori, odnosno prihvati ponudu bez ovlašćenog povjerenstva za otvaranje
i prihvaćanje ponuda iz članka 27. stavak 1. ove uredbe;
9) pristupi procjeni ponuda i ako nisu podnesena najmanje tri ponude, (članak
32. st. 1. i 2. ove uredbe);
10)sudionicima neuspjelog javnog nadmetanja ne vrati ponudu s
dokumentacijom, (članak 32. stavak 5. ove uredbe);
11)u javnom nadmetanju sudjeluju subjekti koji su ovom uredbom isključeni
iz javnog nadmetanja, (članak 36. ove uredbe);
12)ne obavijesti ponuditelja ukoliko nije odobrena ni jedna ponuda kao
prihvatljiva za naručitelja (članak 39. stavak 3. ove uredbe);
13)ako zaključi ugovor prije okončanja žalbenog postupka (članak 39.
stavak 6. ove uredbe);
14)ako ne postupi po uputama drugostupanjskog organa, (članak 40. stavak
1. i članak 41. ove uredbe.);
15)ako žalbu zajedno sa spisom u propisanom roku ne dostavi
drugostupanjskom organu;
16)ukoliko Federalnom ministarstvu ili nadležnom resornom ministarstvu ne
dostavi i ne omogući uvid u cjelokupnu dokumentaciju nadmetanja
sukladno članku 44. ove uredbe.
IX – PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 49.
Nabave započete prije stupanja na snagu ove uredbe, okončat će se sukladno propisima
iz članka 50. ove uredbe koji su bili na snazi do dana stupanja na snagu ove
uredbe.
Članak 50.
Danom stupanja na snagu ove uredbe, prestaje da važi Uredba o postupku nabavke
roba, uslugama i ustupanju radova (''Službene novine Federacije BiH'', br. 31/98,
49/02, 67/02 i 6/03).
Pravne osobe iz članka 1. st. 4. i 5. ove uredbe, obvezne su da u roku od 30
dana od dana stupanja na snagu ove uredbe donesu opći akt iz članka 17. stavak
1. ove uredbe.
Članak 51.
Ova uredba stupa na snagu narednog dana od dana objave u ''Službenim novinama
Federacije BiH''.
V broj 395/03
17. srpnja 203. godine
Sarajevo
Premijer
dr. Ahmet Hadžipašić, v.r.