Odluka kojom se donosi Zakon o izmjenama i dopunama Zakona
o Agenciji za bankarstvo Federacije Bosne i Hercegovine

Koristeći se ovlastima koje su Visokom predstavniku povjerene člankom V Aneksa 10. (Sporazum o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora) Općega okvirnoga sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji glede tumačenja gorenarečenoga Sporazuma o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora; i posebno uzevši u obzir članak II 1. (d) istoga Sporazuma prema kojemu Visoki predstavnik “pomaže, kada to ocijeni neophodnim, u rješavanju svih problema koji se pojave u svezi sa provedbom civilnoga dijela Mirovnoga ugovora”;

Pozivajući se na stavak XI.2 Zaključaka Konferencije za provedbu mira održane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojemu je Vijeće za provedbu mira pozdravilo namjeru Visokoga predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u svezi sa tumačenjem Sporazuma o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme sukladno gorenarečenim “donošenjem obvezujućih odluka, kada to ocijeni neophodnim”, o određenim pitanjima, uključujući i (prema točki (c) stavka XI.2) “mjere kojima se osigurava provedba Mirovnoga sporazuma na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;

Vodeći računa o činjenici da proces provedbe mira, koji se i dalje odvija pod pokroviteljstvom Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, nije još okončan;

Vodeći računa takođe o činjenici da se proces provedbe mira mora dovršiti kako bi se uspostavilo stabilno političko i sigurnosno okruženje u Bosni i Hercegovini koje doprinosi, između ostalog, temeljnoj ekonomskoj reformi i povratku izbjeglica i prognanika;

Imajući na umu da je za poslovno okruženje i proces provedbe mira potreban stabilan i pouzdan bankarski sustav u kojem banke podliježu strogim pravilima, između ostalog, glede ne samo borbe protiv terorizma, nego i glede onih pojedinaca ili pravnih osoba ili tijela koji opstruiraju ili prijete da opstruiraju ili predstavljaju značajan rizik od aktivne opstrukcije provedbe mirovnog procesa; ili koji materijalno pomažu, sponzoriraju ili pružaju financijsku ili tehnološku potporu, ili daju robu i usluge kao potporu takvom opstrukcionizmu; ili koji su u vlasništvu ili pod kontrolom, ili djeluju ili nastoje da djeluju izravno ili neizravno u ime i za račun bilo koga od gore narečenih;

Imajući na umu da Agenciji za bankarstvo Federacije BiH treba dati jasno ovlasti da poduzme korake da prekine izvore financijske potpore djelovanju koje predstavlja opstrukciju procesu provedbe mira ;

Razmotrivši i uzevši u obzir sva prethodno narečenih pitanja, Visoki predstavnik ovim donosi sljedeću


ODLUKU
KOJOM SE DONOSI ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O AGENCIJI ZA BANKARSTVO FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE

Zakon koji slijedi i koji predstavlja sastavni dio ove Odluke stupa na snagu sukladno članku 3. istog, na privremenom osnovu dok ga ne usvoji Parlament Federacije u istom obliku, bez izmjena i dopuna i bez dodatnih uvjeta. Ova odluka stupa na snagu odmah i objavljuje se odmah u “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine.”


Sarajevo, 7. ožujka 2003.

Paddy Ashdown

Visoki predstavnik


ZAKON O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O AGENCIJI ZA BANKARSTVO FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
(Službene novine Federacije BiH, br. 9/96, 27/98, 20/00, 45/00 i 58/02)


Članak 1.

U članku 4, iza točke “g”, dodaju se nove točke “h” do “l”, koje glase:

“h) poduzimanje svih radnji koje mogu biti potrebne, što može uključiti blokiranje računa klijenta u bilo kojoj banci ili bankama na području cijele Federacije Bosne i Hercegovine ili koje su drugačije pod nadležnošću Agencije za bankarstvo Federacije BiH u cilju sprječavanja financiranja djelatnosti kojima se opstruira ili prijeti da opstruira proces provedbe mira koji se odvija pod pokroviteljstvom Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini;

i) traženje od Centralne banke Bosne i Hercegovine da otvori poseban račun za rezerve na ime bilo koje komercijalne banke koja ima račun bilo kojeg klijenta koji je utvrđen u gornjoj točki h), ili račune na kojima se odvija slična radnja pod gornjom točkom g);

j) traženje od banke ili banaka u kojima su blokirani računi u smislu gornje točke h) da izvrši prijenos iznosa sredstava koja se nalaze na tim računima ili na računima na kojima se odvija slična radnja kao pod gornjom točkom g) na čuvanje u Centralnu banku Bosne i Hercegovine ili jednu od njezinih glavnih jedinica;

k) sastavljanje i dostava na objavu u Službenim novinama Federacije BiH u mjesečnim intervalima spiska blokiranih računa iz točaka g) i h) ovog članka;

l) dostava Centralnoj banci Bosne i Hercegovine svih informacija u svezanih s radnjom poduzete iz članka 4. točke g) do uključno sa j) ovog zakona, kao i svih informacija vezanih za pokušaje transakcija na ili sa blokiranih računa klijenta od dana stupanja na snagu naloga za blokiranje.”


Članak 2.

Na kraju članka 4. dodaju se novi završni stavci, koji glase:

“Kako bi se izbjegla svaka nejasnoća, ovim se izričito utvrđuje da Agencija za bankarstvo Federacije BiH može (ne utičući na cjelokupan obim mjera koje su joj na raspolaganju prema Zakonu o bankama Federacije Bosne i Hercegovine) ukinuti dozvolu za rad banci koja ne ispuni nalog za blokiranje ili zahtjev iz članka 4. točke g) do l) ovog zakona.

Svaki pojedinac, pravna osoba ili tijelo, bilo da se radi o banci ili nekom drugom, koji svjesno ili nenamjerno djeluje na način kojim dovede do izbjegavanja ili pokušaja da se izbjegne nalog za blokiranje iz prethodnog stavka tako što na račun ili sa računa prenese ili pokuša da prenese sredstva, podliježe, ako se radi o banci, mogućnosti da izgubi dozvolu za rad, i, ako se radi o imatelju bankovnog računa, mogućnosti da mu se račun blokira i stavi na spisak kako je ranije utvrđeno.
Svakom pojedincu, pravnoj osobi ili tijelu koji svjesno ili iz nemara djeluje na način kojim dovede do izbjegavanja ili pokušaja izbjegavanja naloga za blokiranje iz ovog članka tako što na račun ili sa računa prenese ili pokuša da prenese sredstva, Agencija za bankarstvo Federacije BiH može, i u slučaju da se ne radi o imatelju bankovnog računa, izreći administrativnu kaznu do visine dvostrukog iznosa onog iznosa o kojem se radi u narečenom pokušaju izbjegavanja, a navedena Agencija ima pravo da istu izvrši kao dug određen sudskim rješenjem u parničnom postupku.

U slučaju da pojedinac, pravna osoba ili tijelo izvrši transakciju kojom se izbjegava ili zaobilazi nalog za blokiranje izdat u smislu članka 4. točka g) ili članka 4. točka h) ovog zakona ili pokuša da izvrši takvu transakciju, Agencija ima pravo da zahtijeva od tog pojedinca, pravne osobe ili tijela da prezentira svu dokumentaciju u svezi s navedenom transakcijom.

Narečena Agencija je ovlaštena da kod nadležnog suda pokrene postupak (na isti način kao u članku 3. Zakona o bankama Federacije Bosne i Hercegovine) oduzimanja imovine, poslovnih knjiga i dokumentacije svakog pojedinca, pravne osobe ili tijela koji svjesno postupa na način koji dovodi do izbjegavanja ili pokušaja da se izbjegne nalog za blokiranje kako je prethodno utvrđeno, te da izvrši likvidaciju poslovne djelatnosti tog pojedinca, pravne osobe ili tijela.”


Članak 3.

Ovaj zakon stupa na snagu odmah i odmah se objavljuje u “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine”.