Odluku o stupanju na snagu Zakona o amandmanima i

dopunama Zakona o postupku upisa pravnih lica u sudski registar

 

Koristeći se ovlastima koja su Visokom predstavniku data u članku V Aneksa 10. (Sporazum o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja gore navedenog Sporazuma o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir članak II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik “pomaže, kada ocijeni da je to neophodno, u rješavanju svih problema koji se pojave u svezi s provedbom civilnog dijela Mirovnog ugovora”;

Pozivajući se na stavak XI.2 Zaključaka Konferencije za provedbu mira održane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravio namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u svezi s tumačenjem Sporazuma o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme u skladu sa gore navedenim “donošenjem obvezujućih odluka, kada to ocijeni neophodnim”, o određenim pitanjima, uključujući i (prema točki (c) stavka XI.2) “mjere kojima se osigurava provedba Mirovnog sporazuma na cijelom području Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”

Imajući u vidu mnoge izjave i deklaracije Vijeća za provedbu mira o značaju stvaranja uvjeta za uspostavljanje vladavine zakona u Bosni i Hercegovini 

Imajući u vidu također da je međunarodna zajednica identificirala široko rasprostranjen i endemski problem fiktivnih i lažnih poduzeća koja djeluju širom BiH i koja se sistematično koriste u nezakonite svrhe što uključuje organizirani kriminal, pranje novca i utaju poreza

Imajući na umu da postoje relevantni dokazi da se značajni javni prihodi, putem utaje poreza, gube sistematičnom i široko rasprostranjenom upotrebom ovih fiktivnih i lažnih preduzeća;

Uzevši o obzir da je na dnevnom redu za reformu koja je dogovorena između Vlade Bosne i Hercegovine i međunarodne zajednice jedan od ključnih ciljeva “da vlada postane efikasnija, da se osiguraju vladini prihodi i da se smanje vladini gubici borbom protiv poreske i carinske pronevjere i utaje…”

Uzevši također u obzir da je u Madridu, 16. prosinca 1998. godine, Vijeće za provedbu mira iznio svoju zabrinutost na slijedeći način: “Vijeće izražava duboku zabrinutost zbog korupcije koja se nastavlja. Pozdravlja razvitak sveobuhvatne antikorupcione strategije od strane visokog predstavnika…Visoki predstavnik će preuzeti vodeću ulogu u koordiniranju napora međunarodne zajednice usmjerenih ka eliminiranju prilika za korupciju, utaju poreza…”;

Uviđajući da ukoliko se ne poduzmu mjere da se omogući brisanje takvih fiktivnih i lažnih poduzeća iz sudskog registra, takva poduzeća (i osobe koja se kriju iza vela takvih poduzeća) nastavit će nesmanjenom jačinom da podrivaju vladavinu zakona a time i jačati organizirani kriminal, pranje novca i utaju poreza što izaziva značajan gubitak prihoda u proračunu Federacije Bosne i Hercegovine;

Razmotrivši i imajući na umu sveukupnost gore navedenih pitanja, visoki predstavnik ovim donosi sljedeću

ODLUKU

o stupanju na snagu Zakona o amandmanima i dopunama Zakona o postupku upisa pravnih osoba u sudski registar (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine, 4/00, 19/00, 49/00, 32/01

Navedeni Zakon stupa na snagu kao zakon Federacije Bosne i Hercegovine, sa datumom stupanja na snagu navedenim u članu 2, na privremenom temelju do donošenja ovog Zakona od strane Parlamentarne skupštine Federacije Bosne i Hercegovine u odgovarajućem obliku, bez izmjena i dopuna and bez ikakvih dodatnih uvjeta.

Ova Odluka stupa odmah na snagu i bit će objavljena bez odlaganja u “Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine”.

 

Sarajevo, 6. ožujka 2003.

Paddy Ashdown

Visoki predstavnik


 

TEKST AMANDMANA

ZAKON O AMANDMANIMA I DOPUNAMA ZAKONA O POSTUPKU UPISA PRAVNIH OSOBA U SUDSKI REGISTAR

 

Članak 1.

U Zakonu o postupku upisa pravnih osoba u sudski registar (“Službene Novine Federacije Bosne i Hercegovine”, 4/00, 19/00, 49/00, 32/01 i Odluke visokog predstavnika o dodavanju Aneksa Zakonu o postupku upisa pravnih osoba u sudski registar 14/02), dodaje se tOčka 8.a i članci 52(a) – 52(d) nakon točke 8. i glase:

“8.a  - Brisanje subjekta registracije po posebnoj kategoriji podnositelja zahtijeva”

Članak 52(a).

1.        Odredbe ove točke predviđaju poseban postupak za brisanje subjekta registracije iz sudskog registra na koji će se primjenjivati temelji iz stava 3. ovog članka.

2.        Ovim posebnim postupkom mogu se samo koristiti posebne kategorije podnositelja zahtjeva.

3.        Bilo koje osoba iz posebne kategorije podnositelja zahtjeva može pokrenuti postupak za brisanje subjekta registracije iz sudskog registra (zahtjev za brisanje) na temelju toga što:

(a)     su lažni dokumenati ili lažne informacije korištene za osiguranje sudske registracije; ili

(b)     su lažni dokumenti ili lažne informacije korištene za osiguranje produženja sudske registracije; ili

(c)     se subjekat registracije koristi ili je korišten za organizirani kriminal.

4.        U te svrhe, posebna kategorija podnositelja zahtjeva obuhvata: Ministarstva unutarnjih poslova kantona i Federacije, Carinsku upravu Federacije, Poresku upravu Federacije i Financijsku policiju Federacije.

Članak 52(b

1.        U roku od 7 dana po po primitku zahtjeva za brisanje iz sudskog registra, Sud za registraciju obavješćuje osobu koja je registrirana kao osoba ovlašteno zastupati subjekt registracije (“osoba ovlaštena za zastupanje”) o zahtjevu za brisanje iz sudskog registra, dostavlja joj primjerak zahtijeva za brisanje iz sudskog registra kao i datum saslušanja po zahtjevu za brisanje iz sudskog registra.

2.        Obavijest se šalje subjektu registracije na adresu koja je naznačena u sudskom registru za dostavljanje takvih dokumenta.

3.        Osoba ovlaštena za zastupanje dostavlja pismeni odgovor Sudu za registraciju u roku od 7 dana od dana dostavljanja obavijesti.

4.        Sud za registraciju mora saslušati zahtjev za brisanje iz sudskog registra u roku od 4 tjedna od dana formalnog podnošenja zahtjeva.

5.        Obavijest dostavljena od strane Suda za registraciju ima vidnu naznaku da  neodgovaranje na i/ili neprisustvovanje saslušanju po zahtjevu za brisanje iz sudskog registra ima kao rezultat saslušanje po zahtjevu i donošenje konačne odluke.

Članak 52(c)

1.        Ukoliko osoba ovlaštena za zastupanje ne dostavi odgovor u vremenskom roku iz prethodnog članka, Sud za registraciju objavljuje obavijest kao i datum za koji je zakazano saslušanje po zahtjevu za brisanje iz sudskog registra u “Službenim novinama Federacije BiH” i na oglasnoj tabli Suda za registraciju u roku od 2 dana po isteku propisanog vremenskog roka. Istovremeno, Sud za registraciju, putem javnog oglasa u “Službenim novinama” poziva zainteresirane strane da dostave primjedbe na predloženo brisanje.

2.        Primjedbe zainteresiranih strana iz prethodnog stavka moraju biti dostavljene u pisanoj formi i poslane Sudu za registraciju zajedno sa pratećim dokazima. U ove svrhe, zainteresirane strane su: a) vjerovnici; b) članovi subjekta registracije; ili c) bilo koji od direktora subjekta registracije.

3.        Ukoliko je tražena obavijest propisno dostavljena na adresu naznačenu za dostavljanje i objavljena i ukoliko se osoba ovlaštena za zastupanje ne pojavi na zakazanom saslušanju, Sud za registraciju ima ovlast da u njenom odsustvu obavi saslušanje po zahtjevu  za brisanje ex parte i donese konačnu odluku o brisanju subjekta registracije iz sudskog registra. Ukoliko podnesene primjedbe pokazuju da osoba koja je dala primjedbu ima pravnog temelja da se usprotivi zahtjevu za brisanje, Sud poziva tu osobu da sudjeluje u saslušanju.

4.        U slučajevima gdje je sud odobrio zahtijev za brisanje subjekta registracije iz sudskog registra u skladu sa navedenim člankom 52 (a), sud objavljuje ili daje da se objavi Odluka o brisanju subjekta registracije iz sudskog registra u “Službenim novinama Federacije BiH” i na oglasnoj tabli Suda za registraciju. Subjekt registracije se ispisuje onda kad Registrar, za tu svrhu, objavi obavijest u “Službenim novinama” (“Obavijest o ispisu”).

Članak 52 (d)

1.        Svi drugi postupci (sa izuzetkom onih koje se tiču žalbi, uključujući odredbe iz Poglavlja III ovog Zakona) koji se konkretno primjenjuju na brisanje subjekata registracije iz sudskog registra na temeljima ili okolnostima iz ove točke su nevalidni i smatraju se nevažećim.

2.        Brisanje subjekata registracije na temeljima iz članka 52 (3) (a) – (c) ne utječe na primjenjivost drugih zakona, uključujući Zakon o stečaju i likvidaciji, niti negativno utječe na prava trećih osoba protiv subjekata registracije, osnivača i/ili drugih odgovornih osoba. Obavijest o ispisu objavljuje se tek tri (3) mjeseca nakon odobrenja zahtjeva za brisanje”.

Članak 2.

Ove izmjene i dopune objavljuju se u “Službenim novinama Federacije BiH” i stupaju na snagu osam (8) dana nakon objavljivanja.