Odluka kojom se donosi Zakon o ministarskim
i vladinim imenovanjima Federacije Bosne i Hercegovine


Koristeći se ovlaštenjima koja su Visokom predstavniku data u članu V Aneksa 10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Opšteg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji u pogledu tumačenja gore navedenog Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir član II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik “pomaže, kada ocijeni da je to neophodno, u rješavanju svih problema koji se pojave u vezi sa implementacijom civilnog dijela Mirovnog ugovora”;

Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka Konferencije za implementaciju mira održane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijeće za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji u vezi sa tumačenjem Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme u skladu sa gore navedenim “donošenjem obavezujućih odluka, kada ocijeni da je to neophodno”, o određenim pitanjima, uključujući i (prema tački (c) stava XI.2) “mjere kojima se obezbjeđuje implementacija Mirovnog sporazuma na cijelom području Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;

Podsjećajući na potrebu koju je međunarodna zajednica prepoznala da se poveća javnost i odgovornost u procesu imenovanja lica na rukovodeće pozicije u državnim organima, a naročito u javnim preduzećima;

Imajući na umu prioritet koji je Vijeće za implementaciju mira, na sastanku održanom u Briselu 23-24. maja 2000. god., dalo privatizaciji značajnog broja preduzeća u javnom vlasništvu ili kontroli nakon javnog procesa u interesu građana BiH i koji će podstaći uvođenje novog menadžmenta;

Konstatujući da jedan od elemenata u prestrukturiranju preduzeća u javnom vlasništvu ili kontroli predstavlja uvođenje standarda dobrog upravljanja u tim preduzećima, te da postoji potreba da se obezbijedi imenovanje na osnovu kvaliteta i stručnosti, te postupak izbora za pozicije u sastavu upravnih odbora tih preduzeća. Konstatujući takođe da, u interesu javne vlasti, sva imenovanja na javne pozicije treba da se izvrše na osnovu postupka javnog izbora;

Konstatujući takođe potrebu da se unaprijedi kultura prakse dobrog upravljanja kojom će se ojačati povjerenje investitora da ulože ili zadrže svoj kapital u Bosni i Hercegovini;

Uzimajući u obzir da se Zakonom o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine usvojenim u junu 2002. godine reguliše izbor, upravljanje, profesionalno napredovanje, naknade i socijalna prava javnih službenika na način kojim se unaprjeđuje profesionalnost i politička nezavisnost državnih službenika;

Uzimajući u obzir dalje činjenicu da određena imenovanja u javnim organima nisu obuhvaćena postojećim zakonima o državnoj službi, postoji potreba za zakonom koji će to regulisati, obezbjeđujući principe zakonitosti, kvaliteta, nezavisne provjere, otvorenosti i transparentnosti, odgovornosti i zastupljenosti pri zapošljavanju.
Imajući na umu sveukupnost gore navedenih pitanja, Visoki predstavnik ovim donosi slijedeću

ODLUKU
kojom se donosi Zakon o ministarskim i vladinim imenovanjima Federacije Bosne i Hercegovine

Zakon koji slijedi, i koji čini sastavni dio ove Odluke, stupa na snagu kako je to utvrđeno članom 20. ovog Zakona ali na privremenoj osnovi sve dok ga Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine ne usvoji u istom obliku, bez izmjena i dopuna i postavljanja bilo kakvih uslova.

Odluka stupa na snagu odmah i biće odmah objavljena u Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine .

Sarajevo, 26. februar 2003. godine
Paddy Ashdown
Visoki predstavnik

ZAKON O MINISTARSKIM, VLADINIM I DRUGIM IMENOVANJIMA
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE


Član 1.
Predmet Zakona

1. Ovim Zakonom utvrđuje se otvoreni postupak izbora kojim se vrši konačno imenovanje i ponovno imenovanje na pozicije u reguliranim organima definiranim u daljem tekstu.

2. Ovaj Zakon se primjenjuje na svim nivoima vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija), uključujući kantone, općine i gradove.

Član 2.
Pojmovi

1. U smislu ovog Zakona, pojmovi u ovom članu imaju slijedeće značenje:

1.1. “Kriteriji za imenovanje” su stepen obrazovanja, stručno znanje/iskustvo i drugi utvrđeni uslovi za popunjavanje pozicije u reguliranom organu.

1.2. “Sukob interesa” predstavlja situaciju u kojoj lice predloženo za imenovanje u skladu sa odredbama ovog Zakona ima privatni interes u reguliranom organu u koje se predlaže da bude imenovano, a što može imati uticaja na zakonitost, javnost, objektivnost i nepristrasnost u vršenju njegove funkcije u reguliranom organu.

1.3. “Konačno imenovanje” je konačni čin potvrđivanja imenovanja koje vrši lice ili organ (uključujući ministra u vladi, vladu, kantonalne, gradske i općinske organe vlasti) u regulirani organ nakon što je ispoštovan postupak izbora utvrđen ovim Zakonom.

1.4. “Otvorena konkurencija” je konkurencija za poziciju u reguliranom organu koja je otvorena za sve koji su kvalifikovani i koja se provodi u skladu sa principima iz člana 3. ovog Zakona i postupcima utvrđenim ovim Zakonom.

1.5. “Regulirani organ ili organi” (zavisno od konteksta) je:

(i) organ u kojem vlada, kantonalni, gradski ili općinski organi vlasti imaju pravni interes (uključujući vladine agencije i preduzeća bez obzira da li su u cjelini ili djelimično u vlasništvu vlade, penzijski fondovi i slično); i
(ii) nije obuhvaćen Zakonom o državnoj službi niti je izričito izuzet navedenim zakonima; i
(iii) u kojem vlada ili vladini organi ili Parlament Federacije odnosno kantonalni, gradski ili općinski organi vlasti, prema važećim zakonima, pravilima i propisima imaju zakonito pravo da vrše nominaciju odnosno imenovanje u taj organ.

1.6. “Odgovorni javni službenik” je ministar ili drugo lice ili organ u čijoj je nadležnosti regulirani organ i koji prema odredbama ovog Zakona ima krajnju odgovornost da obezbijedi da postupak izbora na koji se primjenjuje ovaj Zakon bude proveden u skladu sa principima iz člana 3. ovog Zakona i postupcima utvrđenim ovim Zakonom.


Član 3.

Principi Zakona

1. Konačno imenovanje se ne može izvršiti ukoliko nisu ispoštovani principi utvrđeni ovim članom.

2. Osim ako nisu izričito izuzeti odredbama člana 4. ovog Zakona, svi postupci imenovanja provode se na način kojim se osigurava poštovanje i primjena slijedećih principa:

(A) Zakonitosti: Odgovorni javni službenik osigurava da se sva javna imenovanja vrše na zakonit način i u skladu sa svim važećim pravilima, propisima i zakonima.

(B) Kvalitet: Glavni princip kojim se rukovode sva imenovanja je princip izbora na osnovu kvaliteta, putem dobro informisanog izbora lica koja po svojim sposobnostima, iskustvu i kvalitetima odgovaraju potrebi reguliranog organa koji je u pitanju.

(C) Nezavisne provjere: Sva imenovanja vrše se na način koji omogućava da ih provjerava nezavisna treća strana (uključujući organe i organizacije) koja nije učestvovala u procesu imenovanja.

(D) Otvorenosti i transparentnosti: Principi javnosti upravljanja primjenjuju se na proces imenovanja. Funkcionisanje procesa mora biti transparentno i, osim ako informacija nije povjerljiva prema odredbama člana 15. ovog Zakona, kada je predviđeno ovim Zakonom, pojedinosti o imenovanjima u reguliranim organima moraju se obznaniti.

(E) Zastupljenost pri zapošljavanju: Odgovorni javni službenik nastoji da obezbijedi da se kod imenovanja na javnu poziciju u pravilu odražava sastav naroda i građana Bosne i Hercegovine.


Član 4.
Izuzeća u primjeni

1. Imenovanja iz stavova 2 - 4. ovog člana nisu obuhvaćena odredbama ovog Zakona.

2. Nominacije/imenovanja na kraći period: Ovo su nominacije ili imenovanja na najviše dva (2) mjeseca koja se ne mogu ponoviti i za koja ukupna naknada za cijeli period ne iznosi više od pet hiljada KM (5.000).

3. Sticanje radnog iskustva (uključujući programe i planove). Ovo je imenovanje čiji je cilj da kandidat stekne radno iskustvo. Vrši se na najduže šest mjeseci i ne može biti plaćeno, ali se može plaćati naknada putnih i drugih neophodnih troškova. Međutim, ako su troškovi veći od iznosa pet stotina KM (500) mjesečno u periodu pripravništva primjenjuju se odredbe ovog Zakona.

4. U svakom slučaju imenovanja na funkciju savjetnika bilo kojem od zvaničnika iz ovog stava, ta imenovanja se izuzimaju od odredbi ovog Zakona: članovi Parlamenta Federacije, predsjednik i potpredsjednik, premijer Vlade Federacije, ministri u Vladi, članovi vlade kantona, članovi skupština kantona, članovi općinskih vijeća, načelnici općina i članovi gradskih vijeća i gradonačelnici.

Član 5.
Kandidati koji se ne kvalifikuju

Bilo koje lice koje je na funkciji u političkoj stranci ne može biti konačno imenovano (“kandidati koji se ne kvalifikuju”). Prilikom odbacivanja prijava takvih kandidata, odgovorni javni službenik dužan je da jasno kaže da se prijava odbacuje iz razloga što je prijavljeno lice kandidat koji se ne kvalifikuje. Bez obzira na prethodno, kandidat koji se ne kvalifikuje a koji odstupi sa položaja na koji je izabran prije nego što se izvrši konačno imenovanje može se uzeti u obzir za razmatranje za konačno imenovanje u skladu sa principima i postupcima utvrđenim u ovom Zakonu.

Član 6.
Odgovornost

1. Odgovorni javni službenik ima konačnu odgovornost da obezbijedi da se sva imenovanja izvrše u skladu sa odredbama ovog Zakona kao i da obezbijedi da se nijedno konačno imenovanje u regulirane organe ne izvrši ukoliko nisu primijenjene odredbe ovog Zakona.

2. Kada proces imenovanja utvrđen ovim Zakonom vrši lice u ime odgovornog javnog službenika, odgovorni javni službenik je odgovoran za nadgledanje postupka i (i) odobrava kriterije za imenovanje i (ii) osigurava da se ovi kriteriji ne mijenjaju kada postupak već započne i (iii) osigurava da svi kandidati koji su mu dostavljeni na potvrdu ispunjavaju kriterije i standarde za imenovanja.

3. Odgovorni javni službenik je dužan da obezbijedi da postupak imenovanja bude adekvatan kako bi se prije konačnog imenovanja kandidata moglo ustanoviti postojanje bilo kakvog sukoba interesa koji bi bio prepreka navedenom imenovanju.

4. Kriteriji za imenovanje na bilo koju poziciju u reguliranom organu moraju biti relevantni i odnositi se na poziciju koja se popunjava, te moraju jasno pokazati da su relevantni za zadovoljavanje potreba reguliranog organa za koji se predlaže imenovanje.

Član 7.
Standardi i kriteriji

1. Svi kandidati za imenovanje u regulirane organe dužni su da ispunjavaju slijedeće opšte uslove:
a) da su stariji od 18 godina,
b) da nisu otpušteni iz državne službe kao rezultat disciplinske mjere na bilo kojem nivou u Bosni i Hercegovini (bilo na nivou države ili entiteta) u periodu od tri godine prije dana objavljivanja upražnjene pozicije,
c) da se na njih ne odnosi član IX.1. Ustava Bosne i Hercegovine.

2. Osim ovih opštih uslova, u svrhu određivanja osnove za izbor prema kvalitetu, odgovorni javni službenik će utvrditi standarde za izbor i ocjenjivanje u smislu stepena obrazovanja, znanja, iskustva, poznavanja stranih jezika i drugog, što je, po njegovom mišljenju, neophodno ili poželjno s obzirom na prirodu poslova koje treba obavljati.

3. U izradi kriterija za imenovanje može se zatražiti i uzeti u obzir mišljenje rukovodioca reguliranog organa u koji se vrši navedeno imenovanje o pitanjima kao što su kriteriji za izbor (uključujući stepen obrazovanja, stručno znanje i iskustvo i druge posebne uslove) za pravilno vršenje funkcije.

4. Prilikom utvrđivanja ili primjene standarda iz stavova 2. i 3. ovog člana, odgovorni javni službenik neće vršiti diskriminaciju prema bilo kome na osnovu rase, nacionalnog ili etničkog porijekla, boje, vjere, pola, bračnog statusa, porodičnog statusa, invalidnosti ili zbog postojanja osude za koju je izrečeno pomilovanje.

5. Odgovorni javni službenik kriterije za imenovanje čuva u evidenciji.

6. Kada postupak imenovanja vrši lice u ime odgovornog javnog službenika, prije objavljivanja oglasa za upražnjenu poziciju, odgovorni javni službenik odobrava pismene kriterije za imenovanje.

Član 8.
Oglašavanje upražnjene pozicije

1. Nakon što su odobreni kriteriji za imenovanje oglas za upražnjenu poziciju se obavezno mora objaviti na najefikasniji mogući način. Oglas se mora objaviti najmanje u “Službenim novinama Federacije BiH” i barem u jednom dnevnom listu velikog tiraža s ciljem da bude dostupan najširoj javnosti. Odgovorni javni službenik je dužan čuvati svu evidenciju vezanu za oglašavanje upražnjenog mjesta.

2. Oglas za upražnjenu poziciju sadrži:

(a) Opis upražnjene pozicije, uključujući i pojedinosti o ulozi potencijalnog kandidata;
(b) Opšte uslove potrebne za poziciju iz člana 7. stav 1. tačke a) - c):
(c) Ostale uslove koje je potrebno ili poželjno ispunjavati za tu poziciju iz člana 7. stavovi 2. i 3;
(d) Uslove iz člana 7. stavovi 2. i 3. koji su obavezni za tu poziciju i one koje je samo poželjno zadovoljavati;
(e) Ako se za poziciju traži da se ispuni obrazac prijave, jasna uputstva kako se obrazac može dobiti;
(f) Spisak potrebnih dokumenata, rok i mjesto za podnošenje prijava. Krajnji rok za podnošenje prijava ne smije biti kraći od četrnaest (14) dana od dana objavljivanja oglasa o upražnjenoj poziciji u traženim novinama.

3. Oglas o upražnjenoj poziciji treba da bude dovoljno detaljan da bi kandidatima dao potpunu informaciju o ulozi koju treba vršiti u reguliranom organu, nadoknadi, uslovima službe i dužini trajanja imenovanja i mogućnosti ponovnog imenovanja.

4. Osim ako se svakom kandidatu ne dostavlja pismena odbijenica, u oglasu o upražnjenoj poziciji se mora jasno naglasiti da oni podnosioci prijava sa kojima se ne stupi u kontakt u određenom roku a nakon roka za podnošenja prijava neće biti uzeti u razmatranje u daljem procesu imenovanja.

Član 9.
Komisija za izbor

1. Komisija za izbor je zadužena za pregledanje prijava.

2. Odgovorni javni službenik je odgovoran za imenovanje članova komisije za izbor. Komisija za izbor se sastoji od pet (5) članova, od kojih su najmanje tri (3) državni službenici (kako je to regulirano Zakonom o državnoj službi) ministarstva ili drugog organa odnosno agencije nadležne za regulirani organ u koji se predlaže imenovanje. Prilikom imenovanja članova komisije za izbor, odgovorni javni službenik će voditi računa o tome da članovi komisije za izbor po mogućnosti budu lica koja su pokazala da poznaju odredbe ovog Zakona o ministarskim, vladinim i drugim imenovanjima, čiji je ovaj član dio, i koja posjeduju stručno znanje u odgovarajućim oblastima. Druga dva (2) člana komisije za izbor imenuje odgovorni javni službenik takođe na osnovu kriterija iz prethodne rečenice.

Član 10.
Razmatranje prijava i uži izbor

1. Komisija za izbor će pregledati sve prijave koje stignu u propisanom roku.

2. Komisija će na osnovu principa iz člana 3. ovog Zakona i kriterija za imenovanje sastaviti listu sa užim izborom najboljih kandidata koji ispunjavaju kriterije za imenovanje.

3. Ni jedan kandidat neće biti stavljen na listu sa užim izborom ukoliko nije povoljno ocijenjen prema kriterijima za imenovanje.

4. Sve odluke, uključujući i one koje sadrže odbijenice moraju u potpunosti biti dokumentovane i moraju se čuvati u ministarstvu ili vladinoj službi, organu ili agenciji u čijoj je nadležnosti regulirani organ.

5. Svi kandidati liste sa užim izborom se pozivaju na intervju. Prilikom pozivanja kandidata na intervju, svaki kandidat koji je ušao u uži izbor mora dobiti obrazac u kojem će iznijeti bilo koje pitanje koje bi moglo dovesti do sukoba interesa u slučaju da dođe do njegovog imenovanja.

6. Komisija za izbor će prije intervjua zahtijevati da kandidati koji su ušli u uži izbor daju podatke o odgovarajućem broju ranijih neposrednih rukovodilaca od kojih se mogu dobiti preporuke i informacije o kandidatima.

Član 11.
Intervju

1. Komisija za izbor poziva sve kandidate koji su ušli u uži izbor na intervju.

2. Intervju se mora obaviti na način kojim će se osigurati poštovanje principa iz člana

3. Sve odluke koje potiču sa intervjua, uključujući i one sa odbijenicom, se u potpunosti dokumentuju.

4. U toku intervjua, komisija za izbor će osigurati slijedeće: (i) da su svi kandidati u potpunosti upoznati sa standardom ličnog integriteta koji se traže za lica imenovana na javnu poziciju; (ii) da su pitanja o sukobu interesa objašnjena i razmotrena detaljno sa svim kandidatima; (iii) da su svi kandidati u potpunosti informisani o pravu javnosti, putem mehanizama koji su detaljno navedeni u ovom zakonu, da može uložiti prigovor protiv imenovanja koje se razmatra.

Član 12.
Konačna imenovanja nakon intervjua

1. Nakon intervjua i na osnovu u potupnosti dokumentovanih odluka svakog člana komisije, komisija za izbor će putem pismene preporuke predložiti rang-listu sa najboljim kandidatima odgovornom javnom službeniku na dalje razmatranje. Pismena preporuka sadrži sve relevantne informacije koje izborna komisija ima o kandidatima i njene preporuke.

2. Smatra se da je kandidat koji je prvi na rang-listi i kojeg je preporučila većina članova komisije za izbor najuspješnije prošao otvorenu konkurenciju.

3. Nakon što komisija za izbor dostavi predlog rang-liste kandidata odgovornom javnom službeniku, on će, osim ako ima opravdane razloge (sa dokazima koji to potvrđuju) da vjeruje da principi i procedure utvrđeni ovim Zakonom nisu ispoštovani ili da bi imenovanje bilo kojeg od kandidata sa predložene liste sa užim izborom dovelo do sukoba interes, osigurati da se izvrši konačno imenovanje kandidata koji je prvi na rang-listi u skladu sa postojećim zakonima, pravilima i propisima. Ukoliko se ne može izvršiti konačno imenovanje kandidata koji je prvi na listi zbog bilo kojih razloga navedenih u ovom stavu, kandidati koji rangirani kao slijedeći na listi sa užim izborom biće razmatrani za imenovanje.


Član 13.
Objava imenovanja

Odgovorni javni službenik se stara da se sva konačna imenovanja odmah objave u Službenim novinama Federacije.

Član 14.
Razrješenje

1. Smatra se da je došlo do kršenja principa iz člana 3. ukoliko je odgovorni javni službenik vršio ovlaštenja svoje funkcije na taj način da je nezakonito razriješio imenovano lice u reguliranom organu na dan ili nakon stupanja ovog Zakona na snagu.

2. U smislu ovog Zakona, smatra se da je imenovano lice nezakonito razriješeno, što je onda predmet člana 16. ovog Zakona, kada ne postoje zakonske osnove za razrješenje ili kada je razrješenje izvršeno bez provedenog pravičnog i propisanog postupka.


Član 15.

Tajnost i zaštita podatka

1. Lični podaci o podnosiocima prijava su tajni i mogu se prikupljati i obrađivati samo u skladu sa odredbama Zakona o zaštiti ličnih podataka BiH (Službeni glasnik BiH, 32/01).


Član 16.
Prigovori

1. U slučaju kada postoje dokazi da principi utvrđeni u članu 3. ovog Zakona, ili postupci, nisu ispoštovani, bilo koji član javnosti može podnijeti prigovor na konačno imenovanje u skladu sa odredbama ovog Zakona.

2. Prigovor se podnosi odgovornom javnom službeniku, a kopija se dostavlja Ombudsmenu za ljudska prava Federacije (Zakon o Ombudsmenu Federacije Bosne i Hercegovine, Službene novine Federacije BiH, br. 32/00). Odgovorni javni službenik će u roku od sedam (7) dana od dana prijema prigovora obavijestiti podnosioca prigovora o ulozi Ombudsmena.

3. Odredbama ovog Zakona se ni na koji način ne mogu ograničiti ovlaštenja Ombudsmena utvrđena Zakonom o Ombudsmenu Federacije. Ombudsmen može preduzeti sve mjere neophodne da se prigovor ispita. Ombudsmen može pokrenuti pitanja vezana za postupak imenovanja na koji se prigovor odnosi i može zahtijevati da odgovorni javni službenik njegovom uredu dostavi sve dokumente i spise vezane za navedeno imenovanje.

4. Odgovorni javni službenik mora uredu Ombudsmena dostaviti pismeni odgovor na prigovor u roku od četrnaest (14) dana od dana kada je dat prigovor.

5. Ukoliko većina dokaza upućuje da je konačno imenovanje izvršeno u suprotnosti sa principima iz člana 3. ovog Zakona i postupcima utvrđenim ovim Zakonom, Ombudsmen je dužan da nadležnog javnog službenika pismeno informiše o svim nepravilnostima koje su proistekle iz procesa imenovanja.

6. Ombudsmen je dužan da pripremi nalaz i zaključke vezano za prigovor. Zaključci mogu sadržavati preporuku tamo gdje dokazi upućuju, kako je gore navedeno, da je došlo do kršenja principa iz člana 3. ovog Zakona i procedura utvrđenih ovim Zakonom. Ombudsmen može, bez iznošenja povjerljivih informacija (uključujući i lične podatke o kandidatima), objaviti nalaze i zaključke, uključujući i preporuke. Takođe, Ombudsmen dostavlja svoje nalaze i zaključke licu (ili licima) koje je podnijelo prigovor.


Član 17.
Postupanje po preporuci Ombudsmena

1. Kada je nalaz Ombudsmena konačan po pitanju da postupak imenovanja nije proveden u skladu sa odredbama ovog Zakona, Ombudsmen može dati preporuku odgovornom javnom službeniku da se konačno imenovanje poništi i da se pristupi novom postupku imenovanja.

2. Ukoliko Ombudsmen da preporuke odgovornom javnom službeniku s ciljem da se usvoje nove mjere, odgovorni javni službenik je dužan da u određenom vremenskom roku dostavi pismeni odgovor u kojem će obavijestiti Ombudsmena o postupcima i rokovima za provođenje tih postupaka na osnovu navedenih preporuka.

3. Ako odgovorni javni službenik ne odgovori u skladu sa odredbama stava 2. ovog člana, ili ako Ombdusmen nije zadovoljan navedenim odgovorom ili predlogom mjera na osnovu njegovih preporuka, svoje nalaze i preporuke vezano za imenovanje upućuje Parlamentu Federacije.


Član 18.
Završne odredbe

1. Ovaj Zakon će se čitati zajedno sa i kao dopuna postojećim zakonima, uredbama, pravilima odnosno propisima Federacije odnosno Bosne i Hercegovine, i osim ako ti zakoni, pravila, uredbe odnosno i propisi nisu u suprotnosti sa odredbama ovog Zakona, te se njime ne mijenja lice ili organ (uključujući svakog ministra u vladi, vladu, kantonalne, gradske ili općinske organe, drugog zvaničnika ili organ) koji je ovlašten za konačno imenovanje lica u regulirani organ prema postojećim zakonima, pravilima, uredbama odnosno propisima.

2. U roku od tri mjeseca (3) od stupanja na snagu ovog Zakona, vlada Federacije, kantonalni, gradski i općinski organi vlasti će dostaviti Ombudsmenu spisak svih lica koja se nalaze na pozicijama na koje se ovaj Zakon odnosi zajedno sa opisom tih pozicija kao i trenutno upražnjene pozicije.


Član 19.
Prelazne odredbe
Ponovno imenovanje

1. Bez obzira na odredbe člana 14. ovog Zakona, odgovorni javni službenik može u roku od 12 (mjeseci) od stupanja ovog Zakona, a na osnovu odredaba ovog Zakona, provesti postupak revizije svih imenovanja na sadašnje pozicije.

2. Na osnovu postupka revizije iz prethodnog stava, odgovorni javni službenik može, u pravičnom i pravilnom postupku, razriješiti imenovana lica i za te pozicije provesti novi postupak imenovanja u skladu sa odredbama ovog Zakona.

3. U smislu ovog Zakona i dok Zakon o državnoj službi u Federaciji ne stupi na snagu, sve reference u ovom Zakonu na Zakon o državnoj službi tumačit će se kao reference na Zakon o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine. Kad god se u ovom Zakonu koristi izraz “državna služba” njegovo značenje je isto kao u Zakonu o državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine. Uz to, reference u Zakonu na “institucije Bosne i Hercegovine” će se, u zavisnosti od konteksta, tumačiti, u svrhu ovog Zakona, kao institucije Federacije Bosne i Hercegovine.


Član 20.
Stupanje na snagu

Ovaj Zakon stupa na snagu 26. februara 2003. godine.