ZAKON
O IZMJENAMA I DOPUNAMA IZBORNOG ZAKONA
BOSNE I HERCEGOVINE
Članak 1.
U članku 1.8. stavak 4. riječi :"predsjednik i potpredsjednik Federacije Bosne i Hercegovine" i "predsjednik i potpredsjednik Republike Srpske", zamjenjuju se riječima "predsjednik i potpredsjednici Federacije Bosne i Hercegovine" i "predsjednik i potpredsjednici Republike Srpske,"
Članak 2.
U članku 4.19. ubacuje se novi stavak 5. i glasi:
"Na kandidacijskim listama za Zastupnički dom Federacije Bosne i Hercegovine,
predsjednika i potpredsjednike Republike Srpske, te Narodnu skupštinu Republike
Srpske, navodi se kojem konstitutivnom narodu, ili grupi ostalih, su se kandidati
izjasnili da pripadaju."
Postojeći stavak 5. postaje stavak 6.
Članak 3.
U članku 10.1. stavak 1. riječi:"sto četrdeset (140) zastupnika" se brišu, a ubacuju se sljedeće riječi "devedeset osam (98) zastupnika".
Članak 4.
U članku 10.1. dodaje se novi stavak 3. i glasi:
"Najmanje četiri (4) člana svakog konstitutivnog naroda će biti zastupljeno
u Zastupničkom domu Federacije."
Postojeći stavak 3. postaje stavak 4.
Članak 5.
U članku 10.2. stavak 2., riječi: "sto četrdeset mandata (140) mandata" se brišu, a ubacuju se sljedeće riječi: "devedeset osam (98) mandata".
Članak 6.
U članku 10.2. stavak 3., riječi: "minimalan broj članova višečlanih izbornih jedinica je četiri (4)" se brišu, a ubacuju se sljedeće riječi: "minimalan broj članova višečlanih izbornih jedinica je tri (3)".
Članak 7.
U članku 10.6. dodaju se novi st. 2. i 3. i glase:
"Ukoliko svaki od konstitutivnih naroda ne osvoji minimalan broj od četiri
(4) mandata, naknadni kompenzacijski mandat(i) se dodjeljuje(u) kandidatu (ima)
relevantnog (ih) konstitutivnog (ih) naroda sa kompenzacijske liste političke
stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj glasova i koja na listi
ima još kvalificiranih kandidata iz reda relevantnog konstitutivnog naroda.
Ukoliko politička stranka ili koalicija na svojoj kompenzacijskoj listi nema
dovoljno kvalificiranih kandidata iz reda relevatnog konstitutivnog naroda da
popuni mjesta koja su joj dodijeljena, mandat se prenosi na listu stranke ili
koalicije koja je osvojila najveći broj glasova i koja ima još takvih kandidata
na svojoj kompenzacijskoj listi (ama). Ukoliko na bilo kojoj kompenzacijskoj
listi nema kandidata iz reda relevantnog konstitutivnog (ih) naroda , mjesto
(a) se prenosi (e) na listu stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj
glasova i koja ima još takvih kandidata na drugoj (im) listi (ama), u skladu
sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona."
Članak 8.
Poslije članka 10.8. dodaje se novi članak 10.8.A:
"Pri raspodjeli mandata kako bi se popunili mandati koji su prestali u
skladu sa člankom 1.10. ovog zakona, osigurava se minimalna zastupljenost od
četiri (4) člana iz reda svakog konstitutivnog naroda.
Sljedeća pravila će se primjenjivati i ista derogiraju rješenja predviđena u
čl. 9.10. i 9.11. ovog zakona svaki put kada bi primjena ovih članova svela
zastupljenost jednog konstitutivnog naroda ispod minimuma određenog u članku
10.1. ovog zakona:
1. Ako mandat izbornog nezavisnog kandidata prestane, u skladu sa člankom 10.8.
ovog zakona , njegov zamjenik preuzima mandat tog nezavisnog kandidata, pod
uvjetom da njegov zamjenik dolazi iz reda istog konstitutivnog naroda kao i
taj nezavisni kandidat.
Ukoliko zamjenik ne dloazi iz reda istog konstitutivnog naroda, upražnjeno mjesto
će se popuniti iz reda političke stranke ili koalicije koja je osvojila najveći
broj glasova u istoj izbornoj jedinici i koja, u skladu sa člankom 9.9. stavak
2. ovog zakona , na svojoj listi ima još kvalificiranih kandidata iz reda relevantnog
kanstitutivnog naroda.
Ukoliko politička stranka ili koalicija nema dovoljno kvalificiranih kandidata
na listi u istoj izbornoj jedinici da popuni mjesta koja su joj dodijeljena,
mandat se prenosi na listu stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj
glasova i koja na svojoj listi (ama) ima još takvih kandidata u bilo kojoj drugoj
izbornoj jedinici, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
2. Ako mandat izabranog kandidata političke stranke ili koalicije prestane,
mandat se dodjeljuje sljedećem kandidatu sa liste iste izborne jedinice koji
pripada istom konstitutivnom narodu kao i provobitni kandidat, u skladu sa člankom
9.9. stavak 2. ovog zakona.
U slučaju da nema preostalih kandidata na listi iste izborne jedinice koji pripadaju
istom konstitutivnom narodu , mandat se dodjeljuje listi iste političke stranke
ili koalicije u drugoj izbornoj jedinici koja je osvojila najveći broj glasova,
u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
Ukoliko nema preostalih kandidata na listama bilo koje političke stranke ili
koalicije, mandat se dodjeljuje političkoj stranci ili koaliciji iz iste izborne
jedinice koja je osvojila najveći broj glasova i koja ima kvalificiranog (ne)
kandidata (e) koji pripadaju istom konstitutivnom narodu kao i prvobitni kandidat
sa njene liste, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
Ukoliko nema preostalih kandidata iz iste izborne jedinice koji pripadaju istom
konstitutivnom narodu kao i prvobitni kandidat, mandat se dodjeljuje političkoj
stranci ili koaliciji u bilo kojoj izbornoj jedinici , koja je osvojila najveći
broj glasova i ima kvalificirane kandidate koji pripadaju tom konstitutivnom
narodu, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
3. Ako kompenzacijski mandat izabranog kandidata političke stranke ili koalicije
prestane, mandat se dodjeljuje kandidatu sa iste liste kompenzacijskih mandata
koji pripada istom konstitutivnom narodu, u skladu sa člankom 9.8. ovog zakona.
U slučaju da nema preostalih kvalificiranih kandidata koji pripadaju istom konstitutivnom
narodu na istoj listi kompenzacijskih mandata, mandat se dodjeljuje stranci
ili koaliciji koja je osvojila najveći broj glasova i koja ima kvalificiranog
kandidata iz reda istog konstitutivnog naroda na svojoj listi kompenzacijskih
mandata. Mandat se tada dodjeljuje u skladu sa člankom 9.8. ovog zakona.
Članak 9.
U članku 11.1. nakon stavka 1. dodaju se novi stavci 2. i 3. i glase:
Najmanje četiri (4) člana svakog konstitutivnog naroda će biti zastupljeno u
Narodnoj skupštini Republike Srpske."
Stavak 2. članka 11.1. postaje stavak 3. istog članka.
Članak 10.
U članku 11.6. nakon stavka 1. dodaju se novi stavci 2. i 3. i glase:
"Ukoliko svaki od konstitutivnih naroda ne osvoji minimalan broj od četiri
(4) mandata , naknadni kompenzacijski mandat (i) se dodjeljuje (u) kandidatu
(ima) relevantnog (ih) konstutivnog (ih) naroda sa kompenzacijske liste političke
stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj glasova i koja na listi
ima još kvalificiranih kandidata iz reda relevantnog konstitutivnog naroda.
Ukoliko politička stranka ili koalicija na svojoj kompenzacijskoj listi nema
dovoljno kvalificirianih kandidata iz reda relevantnog konstitutivnog naroda
da popuni mjesta koja joj dodijeljena, tada se mandat prenosi na listu stranke
ili koalicije koja je osvojila najveći broj glasova i koja ima još takvih kandidata
na svojoj kompenzacijskoj listi (ama).Ukoliko na bilo kojoj kompenzacijskoj
listi nema iz reda relevantnog konstitutivnog (ih) naroda, mesto (a) se prenosi
(e) na listu stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj glasova i koja
ima još takvih kandidata na drugoj (im) listi (ama), u skladu sa člankom 9.9.
stavak 2. ovog zakona.
Članak 11.
Poslije članka 11.8. dodaje se novi članak 11.8A:
"Pri raspodjeli mandata kako bi se popunili mandati koji su prestali u
skladu sa člankom 1.10. ovog zakona, osigurava se minimalna zastupljenost od
četiri (4) člana iz reda svakog konstitutivnog naroda.
Sljedeća pravila će se primjenjivati i ista derogiraju rješenja predviđena članovima
9.10. i 9.11. ovog zakona svaki put kada bi primjena ovih članaka svela zastupljenost
jednog od konstitutivnih naroda ispod minimuma određenog u članku 10.1. ovog
zakona:
1. Ako mandat izabranog nezavisnog kandidata prestane, u skladu sa člankom 11.8.
ovog zakona , njegov zamjenik preuzima mandat tog nezavisnog kandidata, pod
uslovom da njegov zamjenik dolazi iz reda istog konstitutivnog naroda kao i
taj nezavisni kandidat.
Ukoliko zamjenik ne dolazi iz reda istog konstitutivnog naroda, upražnjeno mjesto
će se popuniti iz reda političke stranke ili koalicije koja je osvojila najveći
broj glasova u istoj izbornoj jedinici i koja u skladu sa člankom 9.9. stavak
2. ovog zakona , na svojoj listi ima još kvalificiranih kandidata iz reda relevantnog
konstitutivnog naroda.
Ukoliko politička stranka ili koalicija nema dovoljno kvalificiranih kandidata
na listi u istoj izbornoj jedinici da popuni mjesta koja su joj dodijeljena,
mandat se prenosi na listu stranke ili koalicije koja je osvojila najveći broj
glasova i koja na svojoj listi (ama) ima još takvih kandidata u bilo kojoj drugoj
izbornoj jedinici, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
2. Ako mandat izabranog kandidata političke stranke ili koalicije prestane,
mandat se dodjeljuje sljedećem kandidatu sa liste iste izborne jedinice koji
pripada istom konstitutivnom narodu kao i prvobitni kandidat, u skladu sa člankom
9.9. stavak 2. ovog zakona.
U slučaju da nema preostalih kandidata na listi iste izborne jedinice koji pripadaju
istom konstitutivnom narodu, mandat se dodjeljuje listi iste političke stranke
ili koalicije u drugoj izbornoj jedinici koja je osvojila najveći broj glasova,
u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
Ukoliko nema preostalih kandidata na listama bilo koje političke stranke ili
koalicije, mandat se dodjeljuje političkoj stranci ili kaoliciji iz iste izborne
jedinice koje je osvojila najveći broj glasova i koja ima kvalificiranog (ne)
kandidata (e) koji pripada (ju) istom konstitutivnom narodu kao i prvobitni
kandidat sa njene liste, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
Ukoliko nema preostalih kandidata iz iste izborne jedinice koji pripadaju istom
konstitutivnom narodu kao i prvobitni kandidat, mandat se dodjeljuje političkoj
stranci ili koaliciji u bilo kojoj izbornoj jedinici, koja je osvojila najveći
broj glasova i ima kvalificirane kandidate koji pripadaju tom konstitutivnom
narodu, u skladu sa člankom 9.9. stavak 2. ovog zakona.
3. Ako kompenzacijski mandat izabranog kandidata političke stranke ili koalicije
prestane, mandat se dodjeljuje kandidatu sa iste liste kompenzacijskih mandata
koji pripada istom konstitutivnom narodu, u skladu sa člankom 9.8. ovog zakona.
U slučaju da nema preostalih kvalificiranih kandidata koji pripadaju istom konstitutivnom
narodu na istoj listi kompenzacijskih mandata, mandat se dodjeljuje stranci
ili koaliciji koja je osvojila najveći broj glasova i koja ima kvalificiranog
kandidata iz reda istog konstitutivnog naroda na svojoj listi kompenzacijskih
mandata. Mandat se tada dodjeljuje u skladu sa člankom 9.8. ovog zakona."
Članak 12.
Nakon Poglavlja 11, dodaje se novo poglavlje 12 i glasi:
"Poglavlje 12.
Predsjednik i potpredsjednici Repubile Srpske
Članak 12.1
Predsjednika i dva (2) potpredsjednika Republike Srpske, koji se neposredno biraju sa teritorije Republike Srpske, biraju birači registrirani da glasuju u Republici Srpskoj.
Članak 12.2
Birač registriran da glasuje za predsjednika Republike Srpske može glasovti samo za jednog kandidata.
Članak 12.3.
Bira se kandidat iz reda svakog konstitutivnog naroda koji dobije najveći broj glasova. Između ta tri (3) kandidata, po jedan iz svakog konstitutivnog naroda, za predsjednika se bira kandidat koji dobije najveći broj glasova , a dva kandidata koji se po broju osvojenih glasova nalaze na drugom i trećem mjestu biraju se za potpredsjednike.
Članak 12.4.
Mandat predsjednika i potpredsjednika Republike srpske traje četiri (4) godine."
Članak 13.
Postojeća Poglavlja 12., 13., 14., 15., 16., 17. i 18. postaju Poglavlja 13., 14., 15., 16., 17., 19. i 19.
Članak 14
Članak 18.12. koji je , u skladu sa člankom 13. ovih izmjena i dopuna, postao
članak 19.12. mijenja se i glasi:
"Izbor predsjednika i potpredsjednika Republike Srpske , predsjednika i
potpredsjednika Federacije Bosne i Hercegovine, izbor delegata u Vijeće naroda
Republike Srpske, te izbor delegata u Dom naroda Federacije Bosne i Hercegovine,
reguliraće se na način koji je u skladu sa ustavima entiteta."
Članak 15.
Članak 18.13., koji je, u skladu sa člankom 13. ovih izmjena i dopuna postao
članak 19.13., mijenja se i glasi:
"Ako entiteti, u skladu sa člankom 19.11 ovog zakona , ne osnuju višečlane
izborne jedinice do 31. prosinca 2001. godine, sljedeće višečlane izborne jedinice
važe za izbore koji će se održati 2002. godine.
Od devedeset osam (98) članova Zastupničkog doma Federacije Bosne i Hercegovine
, koje neposredno biraju birači registrirani za glasovanje za teritorij Federacije
Bosne i Hercegovine , sedamdeset tri (73) se bira iz dvanaest (12) višečlanih
izbornih jedinica, a dvadeset pet (25) su kompenzacijski mandati izabrani sa
teritorija Federacije Bosne i Hercegovine u cjelini. Ovi mandati se raspodjeljuju
u skladu sa člancima 9. 6. do 9.9. ovog zakona.
Sedamdeset tri (73) mandata iz višečlanih izbornih jedinica za Zastupnički dom
Federacije Bosne i Hercegovine raspodjeljuje se na sljedeći način:
Izborna jedinica 1 sastoji se od Kantona 1 i bira devet (9) članova.
Izborna jedinica 2 sastoji se od Kantona 2, dijela Kantona 3 (Gradačac, Gračanica,
Doboj - Istok), te birača iz Distrikta Brčko registriranih za glasovanje u Federaciji
Bosne i Hercegovine , i bira pet (5) članova.
Izborna jedinica 3 sastoji se od dijela Kantona 3 (Lukavac, Srebrenik, Tuzla,
Čelići) i bira sedam (7) članova.
Izborna jedinica 4 sastoji se od dijela Kantona 3 (Teočak, Banovići, Živinice,
Kalesija, Sapna i Kladanj) i bira četiri (4) člana.
Izborna jedinica 5 sastoji se od dijela Kantona 4 (Doboj-Jug, Tešanj, Maglaj,
Žepče, Zavidovići, Zenica i Usora) i bira osam (8) članova.
Izborna jedinica 6 sastoji se od dijela Kantona 4 (Kakanj, Vareš, Olovo, Visoko
i Breza) i bira četiri (4) člana.
Izborna jedinica 7 sastoji se od Kantona 5 i dijela Kantona 9 ( Novi grad Sarajevo,
Ilidža, Hadžići i Trnovo) i bira šest (6) članova.
Izborna jedinica 8 sastoji se od Kantona 6 i bira devet (9) članova.
Izborna jedinica 9 sastoji se od Kantona 7 i bira osam (8) članova.
Izborna jedinica 10 sastoji se od Kantona 8 i bira tri (3) člana.
Izborna jedinica 11 sastoji se od dijela Kantona 9 ( Ilijaš, Vogošća, Centar
Sarajevo, Stari grad Sarajevo, Novo Sarajevo) i bira sedam (7) članova.
Izborna jedinica 12 sastoji se od Kantona 10 i bira tri (3) člana.
Od osamdeset tri (83) člana Narodne skupštine Republike Srpske, koje neposredno
biraju birači registrirani za glasovanje za teritorij Republike Srpske, šezdeset
dva (62) se bira iz šest (6) višečlanih izbornih jedinica, a dvadeset jedan
(21) su kompenzacijski mandati izabrani sa teritorija Republike Srpske u cjelini.
Ovi mandati se raspodjeljuju u skladu sa čl. 9.6. do 9.9. ovog zakona.
Šezdeset dva (62) mandata iz višečlanih izbornih jedinica Narodne skupštine
Republike Srpske raspodjeljuje se na sljedeći način :
Izborna jedinica 1 sastoji se od općina: Bosanska Krupa/Krupa na Uni, Bosanki
Novi/Novi Grad, Bosanska Dubica/Kozarska Dubica, Bosanska Gradiška/Gradiška,
Laktaši, Srbac, Prnjavor, Sanski Most/Srpski Sanski Most i Kostajnica i bira
trinaest (13) članova.
Izborna jedinica 2 sastoji se od općina: Bosanski Petrovac/Petrovac, Banja Luka,
Čelinac, Drvar/Srpski Drvar, Ključ/Ribnik, Mrkonjić -Grad, Jajce/Jezero, Skender-Vakuf/Kneževo,
Kotor-Varoš, Šipovo i Kupres/Srpski Kupres i bira dvanaest (12) članova.
Izborna jedinica 3 sastoji se od općina: Derventa, Bosanski Brod/Srpski Brod,
Odžak/Vukosavlje, Modriča, Doboj, Gračanica/Petrovo i Teslić i bira deset (10)
članova.
Izborna jedinica 4 sastoji se od općina: Bosanski Šamac/Šamac, Orašje/Srpsko
Orašje, Gradačac/Pelagićevo, Bijeljina, Lopare, Ugljevik, te birača iz Brčko
Distrikta koji su registrirani za glasanje u Republici Srpskoj, i bira devet
(9) članova.
Izborna jedinica 5 sastoji se od općina: Kalesija/Osmaci, Zvornika, Šekovići,
Vlasenica, Bratunac, Srebrenica, Sokolac, Han-Pijesak, Ilidža/Srpska Ilidža,
Stari Grad/Srpski Stari Grad, Novo Sarajevo/Srpsko Novo Sarajevo, Trnovo (RS),
Pale(RS), Rogatica i Milići i bira jedanaest (11) članova.
Izborna jedinica 6 sastoji se od općina: Višegrad, Mostar/Srpski Mostar, Nevesinje,
Kalinovik, Gacko, Foča/Srbinje, Goražde/Srpsko Goražde, Čajniče, Rudo, Stolac/Berkovići,
Ljubinje, Bileća i Trebinje i bira sedam (7) članova."
Članak 16.
Ovaj zakon stupa na snagu odmah i bit će odmah objavljena u "Službenom glasniku BiH", "Službenim novinama Federacije BiH", "Službenom glasniku Republike Srpske" i "Službenom glasniku Distrikta Brčko".
Broj 151/02
19. travnja 2002. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.