Koristeci se ovlastima koja su mi povjerena u clanku V Aneksa 10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore navedenog Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clanak II 1. (d) istog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik “pomaže, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim, u rjesavanju svih problema koji se pojave u vezi sa implementacijom civilnog dijela Mirovnog ugovora”;

Pozivajuci se na stav XI.2 Zakljucaka Konferencije za implementaciju mira odrzane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijece za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u svezi sa tumacenjem Sporazuma o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme sukladno gore navedenim “donosenjem obvezujucih odluka, kada to ocijeni neophodnim”, o odredenim pitanjima, ukljucujuci i (prema podstavu (c) stavka XI.2) mjere kojima se osigurava implementacija Mirovnog sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta;

Uzimajuci u obzir cinjenicu da je Zasupnicki dom Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine 10 prosinca 2002 godine usvojio Zakon o izvrsenju Proracuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2003 godinu ;

Uzimajuci u obzir nadalje i cinjenicu da Dom naroda potreban za usvajanje proracuna jos nije konstituiran, te da najvjerovatnije nece biti oformljen do kraja prosinca;

Uvažavajuci cinjenicu da ce svako dalje odlaganje usvajanja Zakona o izvršenju proracuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2003 godinu za rezultat imati ozbiljne financijske i ostale reperkusije za Federaciju Bosne i Hercegovine, ukljucujuci dovodenje u opasnost sposobnost Federacije da (i) osigura potrebne javne sluzbe; (ii) nastavi sa krucijalnim financijkim aranzmanima za Federaciju; i (iii) ispuni svoje domace i medunarodne fiskalne obveze u datom roku;

Imajuci u vidu i cinjenicu da ce stand by aranzman MMF-a biti prekinut ako Proracun Federacije Bosne i Hercegovine ne bude usvojen do 16 prosinca 2002;

Uzevši u obzir cinjenicu i dalje posljedice vezane za neusvajanje Proracuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2003 godinu na vrijeme;

Razmotrivši i imajuci na umu sva gore navedena pitanja, Visoki predstavnik donosi slijedecu


ODLUKU
KOJOM SE DONOSI ZAKON O IZVRSENJU
PRORACUNA FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2003 GODINU


Proracun Federacije Bosne i Hercegovine za 2003 godinu koji slijedi ovu odluku i koji je njen sastavni dio stupa na snagu sukladno clanku 39. na privremenoj osnovi, sve dok ga Parlament Federacije Bosne i Hercegovine ne usvoji u istom obliku, bez izmjena i dopuna i postavljanja bilo kakvih uvjeta. Ova Odluka stupa na snagu odmah i bez odlaganja se objavljuje u “Sluzbenim novinama Federacije BiH”.

Broj 91/02
16. prosinac 2002. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Paddy Ashdown, v.r.


ZAKON
O IZVRŠAVANJU PRORACUNA
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE ZA 2003. GODINU


I - OPCE ODREDBE

Clanak 1.

Ovim zakonom se ureduje nacin izvrsavanja Proracuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2003. godinu (u daljem tekstu:Proracun), upravljanje prihodima i izdacima Proracuna te prava i obveze korisnika proracunskih sredstava.

Clanak 2.

Opci dio Proracuna se sastoji od Bilance prihoda i izdataka te Racuna financiranja, a Posebni dio sadrzi detaljan raspored izdataka po budzetskim korisnicima (u daljem tekstu: korisnici) i vrsti izdataka.

U Bilanci prihoda i izdataka iskazuju se porezni i neporezni prihodi i drugi prihodi i primici te sredstva za financiranje javnih izdataka na razini Federacije Bosne i Hercegovine na temelju zakonskih i drugih propisa.

U Racunu financiranja iskazuju se zaduzivanja i otplate dugova uzetih radi uravnotezenja salda bilance prihoda i rashoda Proracuna.

II - TRANSPARENTNOST I JAVNOST PRORACUNA

Clanak 3.

U cilju osiguranja transparentnosti, Proracun Federacije Bosne i Hercegovine prikazuje ukupno i po proracunskim korisnicima analiticki sve javne prihode i javne izdatke po racunima racunskog plana.

U cilju javnosti upravljanja javnim novcem izvrsenje Proracuna Federacije Bosne i Hercegovine ce se objavljivati ukupno i po proracunskim korisnicima u javnim glasilima.


III - REVIZIJA I KONTROLA PRORACUNA

Clanak 4.

Reviziju Proracuna Federacije za 2003. godinu vrsi Ured za reviziju sukladno Zakonu.

Nadzor nad uporabom proracunskih sredstava od strane korisnika obavlja Federalno Ministarstvo financija (u daljem tekstu: Ministarstvo financija), na nacin propisan od Ministarstva financija.

Ministarstvo financija je obvezno podnositi izvjesce o izvrsavanju Proracuna Vladi Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vlada) i Parlamentu, tromjesecno.

IV - IZVRŠAVANJE PRORACUNA

Clanak 5.

Sredstva Proracuna osiguravaju se korisnicima koji su u Posebnom dijelu Proracuna odredeni za nositelje sredstava na pojedinim stavkama.

Korisnici koriste proracunska sredstva samo za namjene koje su odredene Proracunom, i to do visine utvrdene u njegovom Posebnom dijelu.

Clanak 6.

Korisnici koriste sredstva Proracuna sukladno svojim godisnjim financijskim planom, a po dinamici utvrdenoj tromjesecnim i mjesecnim planovima.

Clanak 7.

Korisnici moraju pri dogovaranju o uvjetima za ispunjavanje obveza koje se podmiruju iz Proracuna uzimati u obzir utvrdenu dinamiku priljeva i odljeva sredstava.

Clanak 8.

Postupak nabave investicijskih dobara i usluga mora se obavljati sukladno Uredbi o postupku nabave robe, uslugama i ustupanju radova (“Sluzbene novine Federacije BiH”, broj 31/98).

Clanak 9.

Proracun se izvrsava na temelju tromjesecnih i mjesecnih planova za izvrsavanje Proracuna, sukladno raspolozivim sredstvima.

Clanak 10.

Korisnici preuzimaju obveze za koje su sredstva namjenski iskazana u Posebnom dijelu Proracuna, ako je njihovo placanje uskladeno s tromjesecnim i mjesecnim planovima njegova izvrsavanja.

Iznimno, zbog neuskladenog priljeva sredstava u Proracun prema tromjesecnim i mjesecnim planovima izdataka, Ministarstvo financija moze izmijeniti dinamiku doznake sredstava pojedinim korisnicima, uz suglasnost Vlade.

Clanak 11.

Ministarstvo financija izvrsava mjesecne i tromjesecne financijske planove po korisnicima i izdacima, sukladno raspolozivim sredstvima .

Ministarstva koja u svom razdjelu sadrze proracunske potrosacke jedinice-glave, proracunski su nadlezna za njih i utvrduju mjesecne i tromjesecne racunske planove izvrsavanja izdataka svojih korisnika u okviru odobrenih sredstava iz stavka 1. ovog clanka.

Clanak 12.

Korisnici su obvezni Ministarstvu financija dostavljati tromjesecne financijske planove za izvrsenje Proracuna 15 dana prije pocetka tromjesecja.

Korisnici su obvezni Ministarstvu financija i to do 25. u tekucem mjesecu, dostavljati prijedlog mjesecnog racunskog plana za sljedeci mjesec po stavkama utvrdenim tromjesecnim financijskim planom.

Ako korisnik Ministarstvu financija ne podnese prijedlog mjesecnog financijskog plana u roku iz stavka 2. ovoga clanka, mjesecni plan za tog korisnika utvrduje Ministarstvo financija.

Clanak 13.

Ministarstvo financija prenosi neutrosena sredstva po pojedinim stavkama izdataka iz mjesecnog plana izvrsavanja Proracuna na iste stavke u naredni mjesecni plan izvrsavanja Proracuna iste proracunske godine.

Clanak 14.

Iznimno, izdaci korisnika koji nisu predvideni mjesecnim planom izvrsavanja Proracuna ili izdaci koji zahtijevaju prekoracenje pojedinih stavki u mjesecnom planu izvrsavanja Proracuna (u daljem tekstu: nepredvideni izdaci), mogu se podmiriti uz suglasnost Ministarstva financija.

Ministarstvo financija suglasit ce se s isplatom izdataka iz stavka 1. ovoga clanka, ako isplate proizilaze iz federalnog duga na temelju Zakona o vanjskom dugu Federacije Bosne i Hercegovine (“Sluzbene novine Federacije BiH”, broj 41/98).

Clanak 15.

Sredstva rasporedena proracunom ne mogu se preraspodjeljivati izmedu ministarstava ili drugih tijela federalne uprave.

Iznimno, Vlada moze, na prijedlog Ministarstva financija odluciti da se nedovoljno predvideni izdaci korisnika podmire iz sopstvenih usteda ili usteda drugih korisnika, smanjenjem sredstava na njihovim stavkama.

Clanak 16.

Proracun Federacije Bosne i Hercegovine izvrsice se po slijedecim prioritetima:

1. vanjski dug i kamata,

2. transfer za invalidnine,

3. transfer za izbjeglice,

4. transfer za financiranje drzave BIH,

5. transfer za financiranje vojske,

6. place zaposlenih i poslanika,

7. ostalo.

Clanak 17.

O koristenju sredstava Tekuce pricuve Proracuna odlucuje Vlada .

Premijer moze raspolagati sredstvima Tekuce pricuve Proracuna do iznosa od 100.000 KM, kvartalno.

Federalni ministar financija (u daljem tekstu: Ministar financija) moze raspolagati sredstvima Tekuce pricuve Proracuna do iznosa od 50.000 KM, kvartalno.

Premijer i Ministar financija su obvezni kvartalno izvjescivati Vladu o raspolaganju sredstava iz st. 2. i 3. ovog clanka, a Vlada Parlament jednom polugodisnje.

Clanak 18.

Ako se tijekom godine, na temelju zakona i drugog propisa, poveca djelokrug ili nadleznost korisnika sto zahtijeva i povecana sredstva ili se osnuje novi korisnik, sredstva za njegove troskove osiguravaju se iz Tekuce pricuve Proracuna, a odobrava ih Vlada.

Ako se tijekom godine, na temelju zakona i drugog propisa, umanji djelokrug ili nadleznost korisnika, sto zahtijeva smanjena sredstva, ili se korisnik ukine, neutrosena sredstva za njegove izdatke prenose se u Tekucu pricuvu Proracuna ili na korisnika koji preuzme njegove poslove uz odobrenje Vlade.

Clanak 19.

Sav prikupljeni i naplaceni javni prihod, koji pripada Proracunu , obvezno se uplacuje na depozitne racune javnih prihoda Federalnog proracuna.

Clanak 20.

Pogresno ili vise uplaceni prihodi u Proracun, vracaju se uplatiteljima na teret tih prihoda.

Rijesenje o tome donosi Ministarstvo financija.

Clanak 21.

Proracunskim korisnicima osiguravaju se sredstva za obvezno osiguranje sukladno posebnim propisom.

Sredstva za naknadu stete na imovini koja nije osigurana prema stavku 1. ovog clanka osiguravaju se u Proracunu i doznacavat ce se proracunskim korisnicima na njihov zahtjev.

Clanak 22.

Visina dnevnica , naknada za putne i druge troskove koji nastanu u svezi sluzbenih putovanja za sve korisnike koji se financiraju iz sredstava Proracuna odreduje se temeljem Uredbe o naknadama za putne troskove (“ Sluzbene novine Federacije BiH”, broj 18/96 )

Clanak 23.

Sredstva utvrdena u razdjelu 10. Proracuna pozicija “Naknade zastupnicima u Parlamentu Federacije(zastupnicki pausal)” doznacit ce se Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine na temelju Zakona o novcanim primanjima zastupnika i izaslanika u Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine (“Sluzbene novine Federacije BIH”, broj 27/98).

Clanak 24.

Sredstva utvrdena u razdjelu 12. Proracuna, pozicija “Transfer za parlamentarne politicke stranke» rasporedit ce na korisnike Vlada.

Sredstva namjenjena za financiranje politickih stranaka Vlada ce rasporediti tako da 40% od predvidenog iznosa rasporedi na politicke stranke u jednakim iznosima, a preostalih 60% prema kriteriju ucesca broja zastrupnika u domovima Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine.

Sredstva utvrdena u razdjelu 12. Proracuna , pozicija “ Transferi udrugama gradana i drugim organizacijama” rasporedit ce na korisnike Vlada.

Sredstva utvrdena u razdjelu 12. Proracuna, Zajednicke sluzbe Vlade, pozicija «Nabava opreme za proracunske korisnike», sluzba ce provoditi postupak javnih nabava u suradnji sa korisnicima.

Clanak 25.

Sredstva utvrdena u razdjelu 15. Proracuna, pozicija “Transfer za ekshumacije” i «Transfer za ukup ekshumiranih», koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 26.

“Transfer za financiranje Bosne i Hercegovine” , utvrden u razdjelu 16. Proracuna, uplacuje se mjesecno u visini jedne dvanaestine od godisnjeg iznosa , odnosno sukladno Zakonu o izvrsenju Proracuna Bosne i Hercegovine za 2003.godinu.

Sredstva utvrdena u razdjelu 16. pozicija “Izdaci za inozemne kamate” i “Otplate duga” usmjeravat ce se sukladno ostvarenim priljevom sredstava u federalni Proracun temeljem medunarodnog transfera za financiranje vanjskog duga i imat ce prioritet.

Clanak 27.

Sredstva utvrdena u razdjelu 17. Proracuna, pozicije “Podsticaj industrijskoj proizvodnji” koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 28.

Sredstva utvrdena u razdjelu 19. Proracuna, pozicije “Transfer za raseljene i izbjegle osobe” koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 29.

Sredstva utvrdena u razdjelu 20. Proracuna, pozicija “Transfer za zdravstvene institucije od znacaja za Federaciju” koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 30.

Sredstva utvrdena u razdjelu 21.Proracuna, pozicije “Transfer za kulturu od znacaja za Federaciju “, “Transfer za sport od znacaja za Federaciju ”, «Transfer za nauku od znacaja za Federaciju», «Transfer za fond za izdavastvo», «Transfer za kinematografiju», «Transfer za obnovu kulturnog i graditeljskog naslijeda» i «Transfer za institucije kulture od znacaja za Bosnu i Hercegovinu», koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 31.

Sredstva utvrdena u razdjelu 24.Proracuna, pozicija: “Transfer za poljoprivredu», koriste se po programima koje donosi Vlada.

Clanak 32.

Nadlezni korisnici proracunskih sredstava su obvezni predloziti Vladi programe utroska sredstava iz cl. 24.,26., 27., 28., 29. i 30.

Bitni elementi programa su: naziv programa, svrha programa, visina sredstava, izvori sredstava i naziv organizacije koja prima transfer.

Sredstva se ne mogu koristiti prije nego sto to Vlada utvrdi odlukom.

O utrosenim sredstvima iz stavka 1. ovog clanka proracunski korisnici izvjescuju Ministarstvo financija, Ministarstvo financija Vladu, a Vlada Parlament Federacije, tromjesecno.

Clanak 33.

Sredstva, pozicija “Naknade troskova uposlenih” doznacavat ce se korisnicima Proracuna na temelju Uredbe o naknadama i drugim materijalnim pravima rukovoditelja izvrsnih organa vlasti Federacije Bosne i Hercegovine i sluzbenika federalnih ministarstava i drugih tijela federalne uprave (“Sluzbene novine Federacije BiH”, br. 44/98 i 49/00), Zakona o radnim odnosima i placama sluzbenika organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine («Sluzbene novine Federacije BiH», broj 13/98) i Kolektivnog ugovora za sluzbenike organa uprave i sudske vlasti u Federaciji Bosne i Hercegovine («Sluzbene novine Federacije BiH», broj 23/00).

Clanak 34.

Prikupljanje javnih prihoda Proracuna Federacije BiH vrsi se preko racuna javnih prihoda ( depozitni racun ).

Obavljanje platnih transakcija vrsi se preko transakcijskog racuna koji je sastavni dio Jedinstvenog racuna trezora kojeg otvara Federalno ministarstvo financija.

Potpisnici naloga platnih transakcija putem racuna iz st. 1. i 2. ovog clanka su osobe koje odredi Vlada.

Clanak 35.

Nadlezni korisnici proracunskih sredstva, predvidena sredstva mogu koristiti samo za nabavu domacih roba i usluga i za placanje izvedenih radova na teritoriji Federacije Bosne i Hercegovine domacim izvodacima.

Posebnom uredbom Vlada Federacije Bosne i Hercegovine ce preciznije formulirati kategorije «domaca roba», «domace usluga», kao i postupak ustupanju radova na teritoriji Federacije.

Clanak 36.

Prihodi koje proracunski korisnici ostvaruju obavljanjem sopstvene djelatnosti moraju se uplacivati na depozitne racune javnih prihoda Federalnog proracuna.

Uplate temeljem ostvarenih sopstvenih prihoda korisnika proracuna evidentirat ce se kao sopstveni prihod svakog proracunskog korisnika u Gl. knjizi riznice.

Sredstva uplacena temeljem toga zadrzavaju se na Jedinstvenom racunu, te se nece vrsiti povrat prema korisnicima koji su ih ostvarili.

Sukladno tome korisnici su obvezni da prilikom izrade svog dijela Proracuna planiraju rashode koji ce biti pokriveni iz sopstvenih prihoda.

Clanak 37.

Zupanije, gradovi i opcine ne mogu se komercijalno zaduzivati u zemlji i inozemstvu u svrhu financiranja tekucih i kapitalnih investicionih izdataka.

V - KAZNENE ODREDBE

Clanak 38.

Novcanom kaznom od 500 do 5.000 KM kaznit ce se za prekrsaj odgovorna osoba korisnika Proracuna:

1. ako sredstva Proracuna ne upotrebljava za one namjene za koje su sredstva utvrdena i ako preuzme obvezu iznad utvrdene u Proracunu (clanak 5.);

2. ako sredstva Proracuna ne upotrebljava sukladno svojim planovima(clanak 6.);

3. ako Ministarstvu financija ne dostavi tromjesecni plan u propisanom roku (clanak 12.);

4. ako postupi protivno clanku 32. ovog zakona;

5. ako sredstva isplati protivno clanku 33.ovog zakona;

6. ako postupe protivno clanku 36. ovog zakona;

7. ako postupe protivno clanku 37. ovog zakona.

Clanak 39.

Ovaj zakon stupa na snagu 16 prosinca 2002 godine i bit ce objavljen bez odlaganja u “Sluzbenim novinama Federacije BiH”, a primjenjivat ce se na fiskalnu 2003.godinu.