Koristeći se ovlaštenjima koja su Visokom predstavniku data u članu V Aneksa
10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konačni
autoritet u zemlji u pogledu tumačenja gore navedenog Sporazuma o implementaciji
civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir član II 1. (d) istog
Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik “pomaže, kada Visoki predstavnik to
ocijeni neophodnim, u rješavanju svih problema koji se pojave u vezi sa implementacijom
civilnog dijela Mirovnog ugovora”;
Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka Konferencije za implementaciju mira održane
u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijeće za implementaciju mira
pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet
u zemlji u vezi sa tumačenjem Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog
ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme u skladu sa gore
navedenim “donošenjem obavezujućih odluka, kada to ocijeni neophodnim”, o određenim
pitanjima, uključujući i (prema podstavu (c) stava XI.2) “mjere kojima se obezbjeđuje
implementacija Mirovnog sporazuma na cijelom području Bosne i Hercegovine i
njenih entiteta”;
Uzimajući u obzir da su pouzdani i sveobuhvatni statistički podaci za cijelu
zemlju od suštinskog značaja za donošenje procjena i proces odlučivanja u Bosni
i Hercegovini;
Uzimajući nadalje u obzir da se Bosni i Hercegovini treba omogućiti da svim
osobama (uključujući domaće vlasti, strane i domaće investitore, finansijske
institucije i međunarodne organizacije) obezbijedi ove podatke za cijelu zemlju
i da ispunjava svoje međunarodne obaveze i učestvuje u međunarodnim odnosima;
Uzimajući također u obzir da je jedino Država nadležna da prikuplja, obrađuje
i distribuira statističke podatke BiH za cijelu zemlju;
Uvažavajući činjenicu da je prijedlog Zakona o statistici usvojen 5. jula 2001.
godine od strane Vijeća ministara, koji međutim nadležni organi vlasti nisu
uspjeli da usvoje, te uvažavajući činjenicu da nepostojanje pouzdanih i sveobuhvatnih
statističkih podataka za Bosnu i Hercegovinu predstavlja ozbiljnu prepreku za
budući razvoj i ekonomski prosperitet Bosne i Hercegovine.
Imajući u vidu sveobuhvatnost gore navedenih pitanja, Visoki predstavnik ovim
donosi sljedeću
ODLUKU
KOJA STUPA NA SNAGU ODMAH I KOJOM SE PROGLAŠAVA ZAKON O STATISTICI BOSNE I HERCEGOVINE
, A KOJOM SE OD ENTITETA ZAHTIJEVA DA USKLADE SVOJE ZAKONE I PROPISE VEZANE
ZA PRIKUPLJANJE, OBRADU I DISTRIBUCIJU STATISTIČKIH PODATAKA SA ODREDBAMA OVOG
ZAKONA , TE KOJOM SE OD ENTITETA ZAHTIJEVA DA ZAPOČNU SA PREGOVORIMA U SKLADU
SA ČLANOM III.5 (B) USTAVA BOSNE I HERCEGOVINE NA NAČIN UTVRĐEN OVOM ODLUKOM
1. Priloženi zakon, koji predstavlja sastavni dio ove odluke, stupa na snagu
u skladu sa članom 35. ovog zakona,na privremenoj osnovi,dok ga Parlamentarna
skupština Bosne i Hercegovine ne usvoji u odgovarajućem obliku bez izmjena i
dopuna i postavljanja bilo kakvih uslova.
2. Od entiteta se zahtijeva da usklade svoje zakone i propise vezane za prikupljanje,
obradu i distribuciju statističkih podataka sa odredbama ovog zakona, te da
osiguraju da su ti zakoni i propisi adekvatni za zaštitu ustavnih prava i sloboda
svih osoba.
3. Nadalje se zahtijeva od entiteta da, u skladu sa odredbama člana III.5.(b)
Ustava Bosne i Hercegovine i u roku od 12 mjeseci od dana stupanja na snagu
ovog zakona, započnu pregovore sa ciljem spajanja entitetskih zavoda sa Agencijom,
kako bi se na nivou Bosne i Hercegovine regulisali svi aspekti prikupljanja,
obrade i distribucije statističkih podataka i stavili pod nadležnost institucija
Bosne i Hercegovine.
4. Ova odluka će se odmah objaviti u službenim glasilima Bosne i Hercegovine,
Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Brčko Distrikta.
Broj 57/02
21. oktobar 2002. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Paddy Ashdown , s.r.
Z A K O N
O STATISTICI BOSNE I HERCEGOVINE
I OPĆE ODREDBE
Član 1.
1. Ovim zakonom se uspostavlja pravni okvir za organizaciju, izradu i distribuciju
statističkih podataka Bosne i Hercegovine u smislu ovog zakona.
Član 2.
1. Ovaj zakon se ne primjenjuje na Centralnu banku Bosne i Hercegovine po pitanjima
iz ovog zakona koja su već regulisana Zakonom o Centralnoj banci Bosne i Hercegovine
(Službeni glasnik Bosne i Hercegovine br. 1/97).
Član 3.
1. “Statistički podaci Bosne i Hercegovine“ su podaci dobijeni iz date oblasti
statističkih jedinica i obrađeni, odnosno distribuirani u okviru realizacije
Programa, ili drugi statistički podaci potrebni za Bosnu i Hercegovinu, odnosno
bilo koji statistički podaci koje prikupe državni organi, a odobri Agencija.
U tom smislu, statistički podaci Bosne i Hercegovine ne uključuju statističke
podatke koje entiteti Bosne i Hercegovine za svoje potrebe distribuiraju, odnosno
objavljuju (“entitetska statistika”). Međutim, Agencija može zahtijevati od
entiteta da u skladu sa odredbama ovog zakona dostave sve podatke iz entitetskih
statistika, uključujući i dijelove pojedinih statističkih jedinica, koje Agencija
smatra relevantnim za realizaciju Programa.
2. “Nadležni organi” su organi na nivou Bosne i Hercegovine i entiteta nadležni
za organizaciju, izradu i distribuciju statističkih podataka. Nadležni organ
na nivou Bosne i Hercegovine je Agencija osnovana u skladu sa odredbama ovoga
Zakona. Nadležni organi entiteta su organi u entitetima zaduženi da obavljaju
ove djelatnosti (“entitetski zavodi”).
3. “Izrada statističkih podataka Bosne i Hercegovine” uključuje sve aktivnosti
potrebne za pripremu, prikupljanje, pohranjivanje, obradu, kompilaciju, analizu
i distribuciju statističkih podataka za Bosnu i Hercegovinu.
4. “Statističke jedinice“ podrazumijevaju svaku grupu ili podgrupu (uključujući
metode uzimanja uzoraka), koja obuhvata fizička lica, pravna lica ili bilo koju
drugu vrstu privrednih subjekata ili institucija.
5. “Statistički program Bosne i Hercegovine” (u daljem tekstu: Program) podrazumijeva
detaljno regulisanu strukturu iz Poglavlja V ovog zakona, koja se odnosi na
koordinaciju, usklađivanje, planiranje, sakupljanje, izradu i distribuciju statističkih
podataka Bosne i Hercegovine.
6. “Povjerljivi podaci” su svi podaci dobiveni od nadležnih organa u toku prikupljanja
podataka, odnosno podaci koji se koriste za izradu statističkih podataka Bosne
i Hercegovine iz kojih se posredno ili neposredno mogu identifikovati sve pojedinačne
statističke jedinice, osim u slučajevima kada se primjenjuju odredbe iz člana
26. ovog zakona.
7. “Korisnici” su sve osobe (uključujući fizičke osobe, pravne osobe, institucije
i organe vlasti, odnosno sve druge vrste privrednih subjekata) koji se koriste
statističkim podacima Bosne i Hercegovine.
II AGENCIJA ZA STATISTIKU BOSNE I HERCEGOVINE
Član 4.
1. U skladu sa ovim zakonom, Agencija za statistiku Bosne i Hercegovine (u
daljem tekstu: Agencija) obavlja administrativne i druge stručne poslove u okviru
prava i dužnosti države Bosne i Hercegovine, osim ako ti poslovi nisu dodijeljeni
drugim organima, odnosno ako izvršenje tih zadataka nije po sili zakona povjereno
drugim organizacijama i udruženjima.
Član 5.
1. Agencija u smislu ovog zakona, jeste Agencija osnovana Odlukom Vijeća ministara
objavljenom u “Službenom glasniku Bosne i Hercegovine” broj 4/97.
2. Agencija će se reorganizovati tako da će imati status pravne osobe, kao i
nadležnosti utvrđene ovim zakonom.
3. Sjedište Agencije je u Sarajevu.
4. U prelaznom periodu utvrđenom u članu 33. ovog zakona, Agencija preuzima
statističke aktivnosti postojećeg Biroa za statistiku Brčko Distrikta, koji
time stiče status ekspoziture Agencije (Ekspozitura Brčko). Biro za statistiku
Brčko Distrikta će poduzeti sve neophodne mjere kako bi se reorganizovao kao
ekspozitura Agencije u skladu sa ovim zakonom i u prelaznom periodu utvrđenom
u članu 33. ovog zakona. Ekspozitura Brčko direktno prikuplja sve statističke
podatke na području Brčko Distrikta na način na koji to zahtijeva Program, a
obavlja i druge funkcije u skladu sa članom 33. ovog zakona.
5. U skladu sa svojim potrebama, Agencija može osnivati druge ekspoziture.
Član 6.
1. Na reorganizaciju Agencije i Ekspoziture Brčko primjenjuju se sljedeće odredbe.
2. Pečat Agencije će biti napravljen u skladu sa Zakonom o pečatima institucija
Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine" broj 12/98).
3. Naziv Agencije i državni grb postavljaju se na objekat u kojem je Agencija
smještena.
4. Naziv Agencije se ispisuje na bosanskom, hrvatskom i srpskom jeziku, na latinici
i ćirilici.
5. Agencija utvrđuje izgled pečata za Ispostavu Brčko, koji je identičan pečatu
Agencije, sa dodatnim tekstom: “Ekspozitura Brčko”.
6. Naziv Ekspoziture Brčko se stavlja na vidno mjesto u prostorijama Ekspoziture.
Na svim službenim dopisima će stajati oznaka da se radi o ispostavi Agencije.
Memorandum Ekspoziture će sadržavati sljedeći tekst: “Agencija za statistiku
Bosne i Hercegovine (Ekspozitura Brčko).
Član 7.
1. U Agenciji se ravnopravno koriste jezici koji su u službenoj upotrebi u
Bosni i Hercegovini.
III NADLEŽNOSTI AGENCIJE
Član 8.
1. Agencija je organ nadležan za obradu, distribuciju i utvrđivanje statističkih
podataka Bosne i Hercegovine, u smislu člana 3.
2. Agencija:
a) vrši međunarodno predstavljanje i saradnju sa organizacijama i ostalim tijelima
i izvršava međunarodne obaveze Bosne i Hercegovine po pitanju statistike;
b) uspostavlja i održava kontakte sa donatorima i predlaže raspodjelu donacija
za Agenciju i entitetske zavode u skladu sa ustanovljenim stavovima donatora
o načinu raspodjele ili, u slučaju da ti stavovi nisu ustanovljeni, skladu sa
Statističkim programom.
c) utvrđuje statističke standarde za realizaciju Programa, što obuhvata mjere
potrebne za usklađivanje statistike na nivou Bosne i Hercegovine da bi se postigao
najbolji kvalitet i uporedivost rezultata uključujući i one koje se odnose na
statističke tehnike, klasifikacije, nomenklature, definicije i ostale primjenjene
standarde i praksu. Utvrđivanje ovih statističkih standarda uzima u obzir postojeću
praksu koja se koristi u Bosni i Hercegovini, u skladu sa međunarodno prihvaćenim
standardima.
d) utvrđuje standarde koji se primjenjuju u statističkim aktivnostima državnih
organa.
e) prikuplja, obrađuje i distribuira statističke podatke Bosne i Hercegovine
u skladu sa međunarodno prihvaćenim standardima, a na osnovu podataka koje dostave
entitetski zavodi, odnosno podataka koje neposredno prikupi Agencija. U te svrhe,
Agencija može (i) prikupljati statističke podatke od bilo koje statističke jedinice
u entitetima ako to smatra neophodnim za obavljanje svojih funkcija utvrđenih
ovim zakonom; i (ii) prikupljati podatke za svoje funkcije utvrđene ovim zakonom
od institucija Bosne i Hercegovine, pravnih osoba na državnom nivou, međunarodnih
organizacija koje djeluju na teritoriju Bosne i Hercegovine i firmi u vlasništvu
ili pod kontrolom stranih osoba;
f) kada je to neophodno za kompilaciju statističkih podataka na nivou Bosne
i Hercegovine, zahtijeva od entitetskih zavoda da obezbijede podatke na nivou
pojedinačnih statističkih jedinica, koji mogu uključivati povjerljive podatke
u skladu sa ovim zakonom i povjerljive podatke u skladu sa entitetskim zakonima.
g) zahtijeva od entitetskih zavoda da prikupljaju i obezbjeđuju statističke
podatke za koje Agencija utvrdi da su neophodni za statističke podatke Bosne
i Hercegovine.
h) vrši distribuciju statističkih podataka Bosne i Hercegovine svim korisnicima,
uključujući organe vlasti, institucije, društvene i ekonomske organizacije i
javnost, čim se podaci utvrde na način da pristup podacima bude jednostavan
i nepristrastan, uz korištenje odgovarajućih medija, te bez iznošenja povjerljivih
podataka u javnost.
i) podstiče saradnju između entitetskih zavoda i obezbjeđuje redovnu razmjenu
podataka između zavoda;
j) kada to državni organi budu smatrali neophodnim, Agencija će koordinirati
planiranje, vođenje i objavljivanje rezultata popisa stanovništva i domaćinstava
Bosne i Hercegovine, u skladu sa Opštim okvirnim sporazumom za mir u Bosni i
Hercegovini uključujući i Anekse 7. i 10. Sporazuma;
k) vrši praćenje primjene i korištenja usvojenih standarda i izvještava o stepenu
poštivanja standarda u godišnjem izvještaju Agencije.
IV OVLAŠTENJA, OBAVEZE I ODGOVORNOST DIREKTORA AGENCIJE I NJEGOVOG ZAMJENIKA
Član 9.
1. Direktor Agencije (u daljem tekstu direktor) rukovodi radom Agencije za
statistiku.
2. Direktor predstavlja Agenciju i djeluje u njeno ime, organizuje i obezbjeđuje
zakonito i efikasno izvršavanje zadataka, donosi propise kada je za to ovlašten
po važećim zakonima Bosne i Hercegovine i donosi druga akta u skladu sa svojim
ovlaštenjima, te preduzima ostale mjere u okviru ovlaštenja Agencije u cilju
izvršenja mandata Agencije.
3. Sva imenovanja i smjene u Agenciji (uključujući i funkcije direktora, zamjenika
direktora i rukovodioca Ekspoziture) vrše se u skladu sa odredbama Zakona o
državnoj službi u institucijama Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik
Bosne i Hercegovine" br.12/02).
4. Direktor ima zamjenika direktora, koji ga zamjenjuje u slučaju njegove spriječenosti
da obavlja tu funkciju.
5. Rukovodilac Ekspoziture Brčko je odgovoran za rad Ekspoziture Brčko, a za
svoj rad odgovara direktoru.
6. Direktor, njegov zamjenik i rukovodilac Ekspoziture imenuju se na period
od četiri godine ukoliko nije drugačije utvrđeno Zakonom o državnoj službi u
institucijama Bosne i Hercegovine.
Član 10.
1. U konsultacijama sa zamjenikom direktora, direktor Agencije u roku od 60
dana od dolaska na dužnost donosi akte o unutrašnjoj organizaciji Agencije i
podnosi iste Vijeću ministara na usvajanje.
V STATISTIČKI PROGRAM BOSNE I HERCEGOVINE
Član 11.
1. Program će biti usklađen sa međunarodnim i evropskim standardima i uključivaće
zbir statističkih podataka o svim vladinim organizacijama i tijelima u sklopu
Programa.
Član 12.
1. Za svaku planiranu statističku aktivnost u Programu se utvrđuju sljedeći
elementi: (i) ciljevi, (ii) statističke jedinice koje se obrađuju, (iii) organizacije
koje prikupljaju podatke, (iv) podaci koji se prikupljaju, (v) kratak opis metodologije
koja će se koristiti, (vi) učestalost prikupljanja podataka, (vii) nivo opterećenosti
statističkih jedinica, (viii) rokovi za distribuciju rezultata i (ix) troškovi
osoblja i ostali rashodi, sa naznakom u kojoj se mjeri aktivnosti mogu finansirati
iz postojećih sredstava, uključujući i donacije.
2. Program koji sadrži elemente utvrđene u prethodnom stavu se izrađuje za četiri
jednogodišnja ciklusa, sa relevantnim detaljima propisanim za svaku godinu.
Član 13.
1. Nacrt Programa priprema Agencija nakon konsultacija sa entitetskim zavodima.
2. Nacrt Programa pripremljen u skladu sa prethodnim stavom se podnosi Vijeću
za statistiku Agencije u skladu sa odredbama Poglavlja VI ovog zakona.
3. Nakon što Vijeće za statistiku razmotri nacrt Programa, Agencija podnosi
nacrt Programa i mišljenja i komentare Vijeća za statistiku Vijeću ministara
na usvajanje, ako to Vijeće ministara smatra neophodnim.
4. Nacrt Programa usvojen od strane Vijeća ministara se smatra Programom. Bez
obzira na prethodno navedeno, nacrt Programa se smatra konačnim nakon isteka
roka od tri (3) mjeseca od njegove prezentacije Vijeću ministara, a Vijeće ministara
može ga mijenjati.
5. Program se objavljuje u službenim glasilima Bosne i Hercegovine, entiteta
i Brčko Distrikta.
6. Materijalne izmjene Programa (sa izuzetkom dijela koji se odnosi na plan
rada) se vrše nakon konsultacija sa entitetskim zavodima i u skladu sa odredbama
ovog člana, uključujući i objavljivanje u prethodno navedenim službenim glasilima.
Član 14.
1. U planu rada se detaljno izlažu predložene statističke aktivnosti za sve
budžetske godine, uključujući projekcije troškova vezanih za statističke aktivnosti
(kao i operativne troškove Vijeća), izvore finansiranja (ako postoje) i prihode
za koje će se dobiti saglasnost od državnih organa u budžetske svrhe.
2. Svake godine Agencija uz konsultacije sa entitetskim zavodima priprema nacrt
plana rada Programa za budžetsku godinu.
3. Agencija nacrt plana rada pripremljenog u skladu sa odredbama iz prethodnih
stavova podnosi Vijeću za statistiku u skladu sa odredbama Poglavlja VI ovog
zakona.
4. Nakon što Vijeće za statistiku razmotri nacrt plana rada, Agencija nacrt,
zajedno sa komentarima odnosno mišljenjima Vijeća za statistiku, dostavlja Ministarstvu
trezora državnih institucija u svrhu daljih budžetskih procedura u skladu sa
važećim zakonima. Bez obzira na prethodnu odredbu, Agencija je ovlaštena predočiti
plan rada nadležnim državnim organima nakon isteka roka od 15 dana od prezentacije
nacrta Vijeću za statistiku.
5. Nacrt plana rada se smatra konačnim planom rada Agencije kada dobije saglasnost
nadležnih državnih organa.
VI VIJEĆE ZA STATISTIKU BOSNE I HERCEGOVINE
Član 15.
1. Ovim zakonom osniva se Vijeće za statistiku Bosne i Hercegovine (u daljem
tekstu: "Vijeće").
2. Vijeće se sastaje najmanje dva puta godišnje. Vijeće daje mišljenje u vezi
sa pripremom i realizacijom Programa, funkcionisanjem i daljim razvojem statistike
Bosne i Hercegovine, a posebno izvršava sljedeće poslove i zadatke:
a) daje preporuke Agenciji u vezi sa nacrtom Programa i plana rada i daje mišljenja
o Programu i planu rada (uključujući i troškove) koje Agencija dostavlja nadležnim
državnim organima u skladu sa ovim zakonom.
b) prati rad Agencije i daje preporuke Vijeću ministara o sredstvima koja su
Agenciji neophodna za ispunjavanje zadataka iz plana rada i Programa.
c) pomaže saradnju između nadležnih organa u cilju postizanja najvišeg mogućeg
kvaliteta statistike koji zadovoljava potrebe korisnika na svim nivoima;
d) daje savjete u vezi sa poštivanjem standarda Agencije od strane nadležnih
organa i državnih tijela. Standardi Agencije se usklađuju sa međunarodnim standardima,
uključujući mjere koje se smatraju neophodnim za obezbjeđivanje zaštite statističkih
jedinica u skladu sa ovim zakonom.
Član 16.
1. Vijeće po službenoj dužnosti sačinjavaju sljedeće osobe: (i) direktor Agencije
i njegov zamjenik, direktori entitetskih zavoda, i (iii) rukovodilac Ekspoziture
Brčko i svi drugi rukovodioci ekspozitura koje Agencija može formirati u skladu
sa ovim zakonom, (iv) guverner Centralne banke Bosne i Hercegovine (odnosno
njegov predstavnik) i (v) ministar trezora zajedničkih institucija (odnosno
njegov predstavnik). Vijeće takođe sačinjavaju tri člana iz reda davalaca i
korisnika podataka koji su priznati radnici u oblastima statistike, ekonomskih
nauka odnosno biznisa. Ova tri člana imenuje Vijeće ministara na prijedlog ministra
civilnih poslova i komunikacija na period od najviše četiri godine. Na prijedlog
Agencije, ministar trezora zajedničkih institucija saziva prvi sastanak Vijeća.
2. Na prvom sastanku se bira predsjedavajući, koji predsjedava radom Vijeća
i saziva sastanke Vijeća.
Član 17.
1. Vijeće donosi Pravilnik o radu.
VII ODNOS IZMEĐU ENTITETSKIH ZAVODA I AGENCIJE
Član 18.
1. Entiteti takođe osiguravaju da nadležna tijela entiteta po potrebi stave
Agenciji na raspolaganje statističke podatke koji su neophodni da bi Bosna i
Hercegovina izvršila svoje obaveze iz Ustava Bosne i Hercegovine, uključujući
obaveze iz člana III.I. i člana III.5 (a) Ustava Bosne i Hercegovine, u skladu
sa Programom.
2. Agencija je obavezna da podatke dostavljene u skladu sa ovom odredbom tretira
kao povjerljive podatke u smislu ovog zakona. Entitetski zavodi prikupljaju,
odnosno obrađuju i dostavljaju Agenciji statističke podatke koje Agencija smatra
neophodnim za statistiku Bosne i Hercegovine u smislu ovog zakona, u utvrđenom
roku i bez postavljanja uslova (uključujući uslove vezane za plaćanje i naknade).
Utvrđeni rok mora biti razuman i dogovoren sa davaocima, kako bi se ispunili
uslovi iz Programa. U slučajevima kada utvrdi da je to neophodno za statistiku
Bosne i Hercegovine u smislu ovog zakona, Agencija može zahtijevati od entitetskih
zavoda da dostave podatke koji se smatraju povjerljivim u skladu sa entitetskim
zakonima i drugim propisima.
3. Prilikom prikupljanja i obrade statističkih podataka Bosne i Hercegovine,
entitetski zavodi primjenjuju standarde i praksu Agencije, te dostavljaju podatke
u skladu sa uslovima koje postavlja Agencija. Navedeni standardi i praksa moraju
biti usklađeni sa međunarodnom praksom i standardima, te osiguravati ustavne
slobode zagarantovane Ustavom Bosne i Hercegovine. Bez obzira na prethodne odredbe,
svi statistički podaci prikupljeni, odnosno obrađeni na teritoriji Bosne i Hercegovine,
se koriste na način koji osigurava i štiti ustavne slobode svih pojedinaca,
kao i ostala prava propisana zakonima Bosne i Hercegovine.
4. Entiteti poduzimaju maksimalne napore kako bi osigurali da entitetska statistika,
bez obzira da li ona spada u statistiku Bosne i Hercegovine, bude prikupljena,
obrađena i kompilirana od strane entitetskih zavoda u skladu sa standardima,
metodologijom, praksom i smjernicama Agencije.
5. Entiteti imaju pravo učestvovati u dogovorima vezanim za raspodjelu donacija
u skladu sa članom 8 (2) (b) ovog zakona.
VIII PRINCIPI I TEHNIČKA AUTONOMIJA
Član 19.
1. Da bi se osigurao kvalitet statističkih podataka Bosne i Hercegovine i očuvalo
povjerenje javnosti u te podatke, organizacija i realizacija Programa i svih
drugih statističkih aktivnosti na koje se odnosi ovaj zakon vršiće se u skladu
sa principima pouzdanosti, objektivnosti, relevantnosti, važnosti, statističke
povjerljivosti i transparentnosti.
2. Statistika Bosne i Hercegovine ima za cilj da što objektivnije prikaže stvarno
stanje, da distribuira podatke korisnicima na neutralan i nepristrasan način,
da se usredsredi na pojave koje su bitne za organe koji donose odluke i da ispoštuje
pravo građana na pristup javnim informacijama, uzimajući u obzir odnos koji
postoji između troškova i opterećenja, s jedne strane, i prednosti, s druge
strane.
3. Povjerljivi podaci prikupljeni u statističke svrhe ne smiju se koristiti
u druge svrhe, osim ako to nije propisano drugačije ovim zakonom.
4. Javnosti su dostupne informacije koje su potrebne za procjenu kvaliteta statističkih
podataka Bosne i Hercegovine, posebno metoda koji su korišteni za izradu podataka,
te načina na koji su ti principi ispoštovani.
5. Tokom prikupljanja statističkih podataka iz statističkih jedinica, standardi
Agencije moraju utvrditi: (i) elemente koji se trebaju dostaviti statističkim
jedinicama u vrijeme prikupljanja podataka, (ii) da li statističke jedinice
imaju obavezu da dostave podatke i (iii) kazne (ukoliko postoje) koje se primjenjuju
u slučaju nedostavljanja podataka.
6. Nadležni organi informišu sve statističke jedinice da će se prikupljeni podaci
(osim ako nije drugačije propisano važećim zakonima) koristiti samo u statističke
svrhe, a podaci koji se smatraju povjerljivim podacima u smislu ovog zakona
ostaju povjerljivi.
Član 20.
1. Prilikom realizacije Programa, osoblje Agencije i entitetskih zavoda neće
tražiti ili primati uputstva od vlasti, drugih državnih organa, političkih stranaka
ili drugih interesnih grupa, posebno prilikom selekcije izvora podataka, statističkih
metoda i procedura, u vezi sa sadržajem, formom i vremenom distribucije, i u
vezi sa zaštitom povjerljivosti statističkih podataka.
2. Organi vlasti i druge grupe iz stava 1. ovog člana se obavezuju da će poštovati
principe utvrđene ovim zakonom i da neće vršiti uticaj na osoblje statističkih
organa prilikom obavljanja njihovih zadataka.
IX SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA AGENCIJE
Član 21.
1. Sredstva potrebna za finansiranje rada Agencije i Vijeća za statistiku Bosne
i Hercegovine se obezbjeđuju iz budžeta institucija Bosne i Hercegovine.
2. U mjeri u kojoj je to dozvoljeno važećim zakonima (uključujući Zakon o trezoru
institucija Bosne i Hercegovine ("Službeni glasnik Bosne i Hercegovine"
br. 27/00)) Agencija korisnicima može naplaćivati svoje usluge, te može zadržati
dio ili cjelokupan iznos sredstava prikupljenih na ovaj način za finansiranje
svojih aktivnosti odobrenih u budžetu.
X GODIŠNJI IZVJEŠTAJ
Član 22.
1. U roku od tri mjeseca od isteka kalendarske godine, direktor Agencije podnosi
godišnji izvještaj Vijeću ministara. Između ostalog, godišnji izvještaj sadrži
podatke o: (i) stepenu realizacije Programa i plana rada, (ii) dobivenim rezultatima
statističkih istraživanja, (iii) svim problemima u realizaciji Programa i plana
rada i (iv) stepenu poštivanja standarda i metodologije Agencije. Agencija objavljuje
izvještaj nakon što Vijeće ministara razmotri izvještaj, a najkasnije u roku
od šest mjeseci od isteka godine.
XI POVJERLJIVOST STATISTIČKIH PODATAKA I ZAKON O ZAŠTITI LIČNIH PODATAKA
Član 23.
1. Podaci koji su prikupljeni, obrađeni i pohranjeni u svrhu izrade statističkih
podataka Bosne i Hercegovine smatraju se povjerljivim ako je putem tih podataka
moguće neposredno ili posredno identifikovati statističke jedinice, čime se
otkrivaju pojedinačni podaci.
2. Statistička jedinica se neposredno identifikuje putem naziva i adrese, odnosno
putem zvanično dodijeljenog ili opštepoznatog identifikacijskog broja.
3. Posredna identifikacija je mogućnost utvrđivanja identiteta statističke jedinice
putem dedukcije na osnovu podataka koji nisu navedeni u stavu 2. ovog člana.
Da bi se utvrdilo da li se statistička jedinica može posredno identifikovati,
uzeće se u obzir sve mjere koje se na razuman način mogu koristiti da bi se
identifikovala pomenuta statistička jedinica.
Član 24.
1. Izuzetno od odredbe iz člana 6. stav 2., povjerljivi podaci se koriste isključivo
za izradu statistike u skladu sa odredbama ovog zakona, osim ukoliko ispitanici
nisu jasno dali svoju saglasnost da se podaci koriste za neke druge potrebe
i svrhe.
Član 25.
1. Agencija ima obavezu da podatke dostavljene u skladu sa ovom odredbom tretira
kao povjerljive podatke u smislu ovog zakona. Prenos podataka između entitetskih
zavoda i Agencije ne podliježe ograničenjima u vezi sa povjerljivošću podataka
ukoliko je taj prenos neophodan za izradu statističkih podataka Bosne i Hercegovine.
Ova odredba se ni na koji način ne odnosi na regulisanje prenosa podataka između
entiteta.
2. Entitetski zavodi su obavezni da dostavljaju Agenciji sve podatke koje Agencija
smatra potrebnim za izradu statističkih podataka Bosne i Hercegovine u smislu
ovog zakona. Entitetski zavodi su obavezni da Agenciji dostave povjerljive podatke
ako Agencija smatra da je to potrebno za unapređenje podataka i kvalitet koji
statistički podaci Bosne i Hercegovine moraju zadovoljiti.
Član 26.
1. Statistički podaci Bosne i Hercegovine se ne smiju dostavljati korisnicima
ukoliko sadrže ili otkrivaju povjerljive podatke. Grupe se sastoje od najmanje
tri jedinice, a udio jedne jedinice u grupi ne smije preći 85%.
2. Odstupanja od stava 1. se odnose na podatke o ekonomskoj situaciji prikupljene
od preduzeća i drugih privrednih subjekata, kao i podatke o okolišu. Ovi podaci
mogu se distribuirati, čak i ako rezultati ne zadovoljavaju grupne uslove iz
stava 1. ovog člana, kada Agencija utvrdi da je to neophodno kako bi se obezbjedili
bitni osnovni podaci i pod uslovom da statistički program predviđa distribuciju
takvih podataka.
Član 27.
1. Prilikom prikupljanja, obrade, dostave i distribucije statističkih podataka
Bosne i Hercegovine, nadležni organi, uključujući organe na entitetskom nivou,
poduzimaju sve mjere organizacione, regulatorne, administrativne i tehničke
prirode koje su potrebne da se zaštiti povjerljivost podataka od nedozvoljenog
pristupa, objavljivanja i korištenja.
Član 28.
1. Osobe koje prilikom obavljanja svojih poslova imaju pristup povjerljivim
podacima moraju se pridržavati odredbi ovog zakona i nakon što prestanu obavljati
svoje funkcije.
Član 29.
1. Prilikom obavljanja svojih zadataka utvrđenih ovim zakonom, Agencija za
statistiku Bosne i Hercegovine djeluje u skladu sa Zakonom o zaštiti ličnih
podataka Bosne i Hercegovine (“Službeni glasnik BiH”, broj 32/01).
2. Bez obzira na odredbu stava 1. ovog člana, Agencija nije obavezna obavještavati
Komisiju za zaštitu podataka prije početka obrade podataka prema članu 28. Zakona
o zaštiti ličnih podataka. Međutim, Agencija Komisiji podnosi šestomjesečne
izvještaje o svojim aktivnostima.
3. Agencija može obrađivati posebne kategorije podataka utvrđene Zakonom o zaštiti
ličnih podataka kada je to potrebno za obavljanje zadataka Agencije prema ovom
zakonu.
XII KAZNENE ODREDBE
Član 30.
1. Osobe koje prilikom obavljanja svojih zadataka imaju pristup povjerljivim
podacima i koje na nezakonit način i svjesno otkriju neki povjerljivi podatak
smatraju se krivim za djela kažnjiva novčanom kaznom čiji iznos ne prelazi 5000
KM ili zatvorskom kaznom u maksimalnom trajanju od dvije godine, odnosno kombinovanom
novčanom i zatvorskom kaznom.
2. Sud Bosne i Hercegovine je nadležan za odlučivanje o djelima iz stava 1 ovog
člana.
Član 31.
1. Statistička jedinica (izuzev entitetskih zavoda) koja na pismeni zahtjev
Agencije svjesno daje pogrešne ili netačne podatke koji su neophodni za ispunjavanje
Programa, smatra se krivom za djela kažnjiva novčanom kaznom čiji iznos ne prelazi
5000 KM ili zatvorskom kaznom u maksimalnom trajanju od dvije godine, odnosno
kombinovanom novčanom i zatvorskom kaznom.
2. Sud Bosne i Hercegovine je nadležan za odlučivanje o djelima iz stava 1 ovog
člana.
Član 32.
1. Statistička jedinica (izuzev entitetskih zavoda) koja bez opravdanog razloga
odbija dati odgovor ili ne pruža odgovor na pismeni zahtjev Agencije u vezi
sa ispunjavanjem Programa, smatra se krivom za djela kažnjiva novčanom kaznom
čiji iznos ne prelazi 1000 KM. Ova odredba ni na koji način ne odstupa od ustavnih
sloboda zagarantovanih Ustavom Bosne i Hercegovine.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Član 33.
1. U skladu sa odredbama člana 5. ovog zakona, Biro za statistiku Brčko Distrikta
će se reorganizovati u skladu sa zakonom u roku od godinu dana od stupanja na
snagu ovog zakona (prelazni period). Bez obzira na prethodno navedeno, Biro
za statistiku Brčko Distrikta će se u smislu ovog zakona smatrati reorganiziranim
na dan 1. januar 2004. godine.
2. Najkasnije u roku od dva mjeseca nakon stupanja na snagu ovog zakona, Brčko
Distrikt i Agencija će započeti zvanične pregovore o svim pitanjima koja se
tiču integracije Biroa u Agenciju, uključujući izdavanje statističkih brojeva,
prikupljanje podataka koji nisu obavezni prema statističkom programu Bosne i
Hercegovine ali su bitni za Vladu Brčko Distrikta i uslove za rad postojećih
službenika Biroa.
3. Za vrijeme prelaznog perioda, Biro nastavlja obavljati sve sadašnje funkcije
utvrđene u zakonima Brčko Distrikta, a Vlada Brčko Distrikta ostaje odgovorna
za sve troškove Biroa. Nakon integracije Biroa u Agenciju, država Bosna i Hercegovina
biće odgovorna za finansiranje Ekspoziture Brčko.
Član 34.
1. U vezi sa tijelom koje se reorganizuje u skladu sa članom 5 (2) ovog zakona,
Agencija preuzima poslove, opremu, finansijska sredstva i osoblje u mjeri u
kojoj je to preuzimanje u skladu sa odredbama ovog zakona.
Član 35.
1. Ovaj zakon stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom
glasniku BiH", a objaviće se i u službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta
Bosne i Hercegovine.