Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa 10. (Sporazum o provedbi
civilnoga dijela Mirovnoga ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i
Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji glede
tumacenja navedenoga Sporazuma o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora;
i posebno uzevši u obzir clanak II. 1. (d) istoga Sporazuma, prema kojemu Visoki
predstavnik “pruža pomoc, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za
sve probleme koji se pojave u svezi s provedbom civilnoga dijela Sporazuma”;
Pozivajuci se na stavak XI. 2. Zakljucaka Vijeca za provedbu mira koje se sastalo
u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojemu je Vijece pozdravilo namjeru visokoga
predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji glede tumacenja Sporazuma
o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora da bi pomogao u iznalaženju rješenja
za probleme, kako je prethodno receno, “donošenjem obvezujucih odluka, kada to
bude smatrao neophodnim,” u svezi s odredenim pitanjima, ukljucujuci (sukladno
podstavku (c) ovoga stavka) i “druge mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnoga
sporazuma na citavome teritoriju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Uzimajuci u obzir da je u stavku X. 4 Aneksa Deklaracije Vijeca za provedbu mira
donesene u Madridu 16. prosinca 1998. konstatirano da Vijece prihvata da se dužnosnicima
kojima Visoki predstavnik zabrani obnašanje javne funkcije “može do daljnjeg zabraniti
i kandidiranje na izborima te obnašanje bilo koje izabrane ili imenovane javne
dužnosti kao i dužnosti u okviru politickih stranaka”;
Uzimajuci nadalje u obzir da je na Konferenciji za provedbu mira održanoj u Londonu
8. i 9. prosinca 1995. zakljuceno da mir treba da stvori ozracje stabilnosti i
sigurnosti u Bosni i Hercegovini;
Imajuci na umu da je u okviru Federacije Bosne i Hercegovine jedan od kljucnih
elemenata za osiguranje sigurnog okruženja (sukladno clanku III. 2 (c) Ustava
Bosne i Hercegovine) postojanje obavještajno-sigurnosne službe pod dobrim vodstvom;
Imajuci na umu da Visoki predstavnik vodi racuna da poduzima mjere protivu osoba
na javnim funkcijama razmjerno nanijetoj šteti i pocinjenom kršenju mirovnoga
procesa, za koje smatra da su se desili ili se dešavaju;
Uzimajuci u obzir da je Parlament Federacije Bosne i Hercegovine 2002. godine
usvojio Zakon o Obavještajno-sigurnosnoj službi Federacije Bosne i Hercegovine
(Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine, br. 23/02, 7. lipnja 2002.);
Uzimajuci nadalje u obzir da se pomenutim zakonom osniva Obavještajno-sigurnosna
služba (u daljnjem tekstu: Služba) Federacije Bosne i Hercegovine te da on sadrži
odredbe koje su bitne za uspješan, pravovremen i zakoniti rad Službe;
Imajuci na umu clanak 6. pomenutoga zakona, kojim je utvrdeno da direktor pomenute
Službe osigurava da obavještajni podaci koji se prikupljaju i dalje obraduju sukladno
ovome zakonu budu zašticeni od neovlaštenog pristupa, otkrivanja ili izmjena,
sukladno relevantnim zakonima Bosne i Hercegovine i Federacije koji se odnose
na zaštitu i razmjenu podataka;
Uzimajuci u obzir sadržaj clanka 8. pomenutoga zakona, kojim je utvrdeno da je
Služba ovlaštena da, u zakonite svrhe, prikuplja, cuva i distribuira nadležnim
organima obavještajne podatke sukladno zakonima i ustavima Federacije i Bosne
i Hercegovine;
Uzimajuci nadalje u obzir odredbe clanka 16. pomenutoga zakona, koji glasi:
“Radi zaštite obavještajnih podataka o fizickim osobama ciji je identitet utvrden
ili se može utvrditi, a koji se cuvaju u automatiziranim datotekama, poduzece
se odgovarajuce sigurnosne mjere kako bi se obavještajni podaci zaštitili od slucajnog
ili neovlaštenog uništavanja, brisanja, kao i od neovlaštenog pristupa, mijenjanja
ili distribuiranja;”.
Iz doljenarecenih razloga, Visoki predstavnik ovim putem donosi sljedecu
ODLUKU
kojom se gosp. Munir Alibabic smjenjuje sa dužnosti direktora Obavještajno-signurnosne
službe Federacije Bosne i Hercegovine te mu se zabranjuje obnašanje svih zvanicnih,
izabranih ili imenovanih javnih dužnosti kao i kandidiranje na izborima, te
obnašanje zadaca u okviru politickih stranaka osim i sve dok to Visoki predstavnik
izricito ne odobri. Ovim prestaje svako pravo na novcanu naknadu ili pak privilegije
ili status koji proistjece iz njegove funkcije direktora Obavještajno-sigurnosne
službe Federacije Bosne i Hercegovine.
Ova odluka stupa na snagu odmah i ne zahtijeva daljnje proceduralne mjere. Gosp.
Munir Alibabic mora odmah napustiti svoj ured te mu se od ovoga dana zabranjuje
ponovni ulazak u isti.
Ova odluka se bez odlaganja objavljuje u “Službenim novinama Federacije BiH”.
RAZLOZI ZA SMJENU
Gosp. Munir Alibabic obnaša funkciju direktora Obavještajno-signurnosne službe
Federacije Bosne i Hercegovine. Nositelj ove funkcije obnaša poslove sa najvišim
stupnjem povjerljivosti koji se odnose na obavještajni rad i sigurnost u Federaciji.
U tome smislu, on se nalazi na celu Službe koja ima posebne zadace i obveze
koje su iznad obveza i zadaca drugih javnih organa. Nositelj te funkcije mora
aktivno iskazati najviši integritet. Puno povjerenje gradana Federacije, ukljucujuci
i osoblje Službe, od suštinske je važnosti za uspješno izvršavanje zadataka
Službe.
Gosp. Munir Alibabic, kao nositelj te funkcije, nije ispunio svoju
zadacu da na odgovarajuci nacin zaštiti obavještajne podatke od neprikladne
uporabe niti da održi povjerenje javnosti u Federaciji.
Pored toga, gosp. Munir Alibabic nije poduzeo djelotvorne mjere
da zaštiti ugled funkcije koju obnaša, kao i ugled pomenute Službe. Time je,
sukladno gorenarecenom, izostala njegova aktivna i bezrezervna potpora mirovnome
procesu.
Javno povjerenje u njegovu sposobnost obnašanja ove dužnosti time
je poljuljano, kao i povjerenje u njegove rukovodne sposobnosti, i onih koji
rade pod njegovim rukovodstvom u pomenutoj Službi.
Sukladno gorenarecenom, gosp. Munir Alibabic nije obnašao dužnosti direktora
onako kako se to ocekuje od nositelja te funkcije, a prije svega nije osigurao
puno poštivanje gore pomenutih clanaka 6. i 16. Zakona o Obavještajno-sigurnosnoj
službi Federacije Bosne i Hercegovine.
Nacela dobre uprave i razvidnosti, zaštite integriteta i ugleda institucija
Bosne i Hercegovine i Federacije, te aktivne potpore vladavini prava od suštinske
su važnosti za proces provedbe mira, no gosp. Munir Alibabic je svojim obnašanjem
povjerene mu zadace ugrozio ta nacela, te ih je jedino moguce ponovno uspostaviti
njegovom neodložnom smjenom sa te dužnosti.
Broj 74/02
21. listopada 2002. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Paddy Ashdown, v.r.