Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa 10. (Sporazum o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji glede tumacenja navedenoga Sporazuma o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora; i posebno uzevši u obzir clanak II. 1. (d) istoga Sporazuma, prema kojemu Visoki predstavnik “pruža pomoc, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme koji se pojave u svezi s provedbom civilnoga dijela Sporazuma”;
Pozivajuci se na stavak XI. 2. Zakljucaka Vijeca za provedbu mira koje se sastalo u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojemu je Vijece pozdravilo namjeru visokoga predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji glede tumacenja Sporazuma o provedbi civilnoga dijela Mirovnoga ugovora da bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno receno, “donošenjem obvezujucih odluka, kada to bude smatrao neophodnim,” u svezi s odredenim pitanjima, ukljucujuci (sukladno podstavku (c) ovoga stavka) i “druge mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnoga sporazuma na citavome teritoriju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta”;
Uzimajuci u obzir da je u stavku X. 4 Aneksa Deklaracije Vijeca za provedbu mira donesene u Madridu 16. prosinca 1998. konstatirano da Vijece prihvata da se dužnosnicima kojima Visoki predstavnik zabrani obnašanje javne funkcije “može do daljnjeg zabraniti i kandidiranje na izborima te obnašanje bilo koje izabrane ili imenovane javne dužnosti kao i dužnosti u okviru politickih stranaka”;
Uzimajuci nadalje u obzir da je na Konferenciji za provedbu mira održanoj u Londonu 8. i 9. prosinca 1995. zakljuceno da mir treba da stvori ozracje stabilnosti i sigurnosti u Bosni i Hercegovini;
Imajuci na umu da je u okviru Federacije Bosne i Hercegovine jedan od kljucnih elemenata za osiguranje sigurnog okruženja (sukladno clanku III. 2 (c) Ustava Bosne i Hercegovine) postojanje obavještajno-sigurnosne službe pod dobrim vodstvom;
Imajuci na umu da Visoki predstavnik vodi racuna da poduzima mjere protivu osoba na javnim funkcijama razmjerno nanijetoj šteti i pocinjenom kršenju mirovnoga procesa, za koje smatra da su se desili ili se dešavaju;
Uzimajuci u obzir da je Parlament Federacije Bosne i Hercegovine 2002. godine usvojio Zakon o Obavještajno-sigurnosnoj službi Federacije Bosne i Hercegovine (Službene novine Federacije Bosne i Hercegovine, br. 23/02, 7. lipnja 2002.);
Uzimajuci nadalje u obzir da se pomenutim zakonom osniva Obavještajno-sigurnosna služba (u daljnjem tekstu: Služba) Federacije Bosne i Hercegovine te da on sadrži odredbe koje su bitne za uspješan, pravovremen i zakoniti rad Službe;
Imajuci na umu clanak 6. pomenutoga zakona, kojim je utvrdeno da direktor pomenute Službe osigurava da obavještajni podaci koji se prikupljaju i dalje obraduju sukladno ovome zakonu budu zašticeni od neovlaštenog pristupa, otkrivanja ili izmjena, sukladno relevantnim zakonima Bosne i Hercegovine i Federacije koji se odnose na zaštitu i razmjenu podataka;
Uzimajuci u obzir sadržaj clanka 8. pomenutoga zakona, kojim je utvrdeno da je Služba ovlaštena da, u zakonite svrhe, prikuplja, cuva i distribuira nadležnim organima obavještajne podatke sukladno zakonima i ustavima Federacije i Bosne i Hercegovine;
Uzimajuci nadalje u obzir odredbe clanka 16. pomenutoga zakona, koji glasi:
“Radi zaštite obavještajnih podataka o fizickim osobama ciji je identitet utvrden ili se može utvrditi, a koji se cuvaju u automatiziranim datotekama, poduzece se odgovarajuce sigurnosne mjere kako bi se obavještajni podaci zaštitili od slucajnog ili neovlaštenog uništavanja, brisanja, kao i od neovlaštenog pristupa, mijenjanja ili distribuiranja;”.
Iz doljenarecenih razloga, Visoki predstavnik ovim putem donosi sljedecu


ODLUKU

kojom se gosp. Munir Alibabic smjenjuje sa dužnosti direktora Obavještajno-signurnosne službe Federacije Bosne i Hercegovine te mu se zabranjuje obnašanje svih zvanicnih, izabranih ili imenovanih javnih dužnosti kao i kandidiranje na izborima, te obnašanje zadaca u okviru politickih stranaka osim i sve dok to Visoki predstavnik izricito ne odobri. Ovim prestaje svako pravo na novcanu naknadu ili pak privilegije ili status koji proistjece iz njegove funkcije direktora Obavještajno-sigurnosne službe Federacije Bosne i Hercegovine.
Ova odluka stupa na snagu odmah i ne zahtijeva daljnje proceduralne mjere. Gosp. Munir Alibabic mora odmah napustiti svoj ured te mu se od ovoga dana zabranjuje ponovni ulazak u isti.
Ova odluka se bez odlaganja objavljuje u “Službenim novinama Federacije BiH”.

RAZLOZI ZA SMJENU


Gosp. Munir Alibabic obnaša funkciju direktora Obavještajno-signurnosne službe Federacije Bosne i Hercegovine. Nositelj ove funkcije obnaša poslove sa najvišim stupnjem povjerljivosti koji se odnose na obavještajni rad i sigurnost u Federaciji. U tome smislu, on se nalazi na celu Službe koja ima posebne zadace i obveze koje su iznad obveza i zadaca drugih javnih organa. Nositelj te funkcije mora aktivno iskazati najviši integritet. Puno povjerenje gradana Federacije, ukljucujuci i osoblje Službe, od suštinske je važnosti za uspješno izvršavanje zadataka Službe.

Gosp. Munir Alibabic, kao nositelj te funkcije, nije ispunio svoju zadacu da na odgovarajuci nacin zaštiti obavještajne podatke od neprikladne uporabe niti da održi povjerenje javnosti u Federaciji.

Pored toga, gosp. Munir Alibabic nije poduzeo djelotvorne mjere da zaštiti ugled funkcije koju obnaša, kao i ugled pomenute Službe. Time je, sukladno gorenarecenom, izostala njegova aktivna i bezrezervna potpora mirovnome procesu.

Javno povjerenje u njegovu sposobnost obnašanja ove dužnosti time je poljuljano, kao i povjerenje u njegove rukovodne sposobnosti, i onih koji rade pod njegovim rukovodstvom u pomenutoj Službi.

Sukladno gorenarecenom, gosp. Munir Alibabic nije obnašao dužnosti direktora onako kako se to ocekuje od nositelja te funkcije, a prije svega nije osigurao puno poštivanje gore pomenutih clanaka 6. i 16. Zakona o Obavještajno-sigurnosnoj službi Federacije Bosne i Hercegovine.

Nacela dobre uprave i razvidnosti, zaštite integriteta i ugleda institucija Bosne i Hercegovine i Federacije, te aktivne potpore vladavini prava od suštinske su važnosti za proces provedbe mira, no gosp. Munir Alibabic je svojim obnašanjem povjerene mu zadace ugrozio ta nacela, te ih je jedino moguce ponovno uspostaviti njegovom neodložnom smjenom sa te dužnosti.

Broj 74/02
21. listopada 2002. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Paddy Ashdown, v.r.