Br. 32/02
Koristeći se ovlastima koje su Visokom predstavniku date člankom V Aneksa 10 (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji glede tumačenja pomenutog Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora; i posebice uzevši u obzir članak II. 1. (d) gore navedenog Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pruža pomoć, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme koji se pojave u svezi sa civilnom provedbom";
Pozivajući se na stavak XI.2 Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se sastalo u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravilo nakanu Visokog predstavnika da uporabi svoj konačni autoritet u zemlji u glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno, "donošenjem obvezujućih odluka, kada to bude smatrao neophodnim", u svezi sa određenim pitanjima, uključujući (u sukladno točki (c) ovog stavka) i "mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnog sporazuma na čitavom teritoriju Bosne i Hercegovine i njezinih entiteta";
Pozivajući se dalje na stavak 12.1 Deklaracije Vijeća za provedbu mira sa sastanka u Madridu 15. i 16. prosinca 1998. godine, na kojemu je jasno rečeno da pomenuto Vijeće smatra da je uspostava vladavine zakona, u koji će svi građani imati povjerenja, preduvjet za trajni mir, kao i za samoodrživo gospodarstvo koje će biti u stanju da privuče i zadrži inozemne i domaće investitore;
Imajući na umu osnaženu strategiju za reformu sudstva kako bi se pojačali napori u postizanju vladavine zakona u Bosni i Hercegovini u periodu 2002/2003. godine koju je podržao Upravni odbor Vijeća za provedbu mira 28. veljače 2002. godine i konstatirajući da je pomenuta strategija osmišljena kao odgovor na pozive vlasti u Bosni i Hercegovini za odlučnijim djelovanjem međunarodne zajednice u rješavanju kriminaliteta u gospodarstvu, korupcije i problema prisutnih u osnovama sudbenog sustava;
Imajući nadalje na umu činjenicu da u kominikeu izdatom u Sarajevu 7. svibnja 2002. godine od strane Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira stoji da će osnivanje jedinstvenog Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća "položiti temelje za daljnu reformu sudstva, kao što je reorganizacija sudbenog i tužiteljskog sustava";
Razmatrajući činjenicu da je u kominikeu izdatom u Sarajevu 31. srpnja 2002. godine Upravni odbor Vijeća za provedbu mira pozvao vlasti u Bosni i Hercegovini da pruže pomoć u blagovremenom osnivanju Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća i reorganizaciji sudbenog i tužiteljskog sustava;
Svjestan nužnosti nastavljanja procesa reorganizacije i odabira nakon uspostave Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća za Federaciju Bosne i Hercegovine, te da ova reorganizacija predstavlja temeljni korak ka reformi i jačanju tužiteljskog sustava;
Primjećujući da kriminalne aktivnosti i dalje ugrožavaju gospodarstvena, fiskalna, tržišna i druga socijalna prava i interese građana Bosne i Hercegovine, te da će reorganizacija tužiteljskog sustava u Federaciji Bosne i Hercegovine unaprijediti odlučnu borbu protiv kriminala u Bosni i Hercegovini;
Uvjeren u vitalni značaj koji za Bosnu i Hercegovinu ima nastojanje da se ojača i slijedi vladavina zakona kako bi se stvorila osnova za gospodarstveni rast i inozemne investicije;
Imajući u vidu kako žurnost
tako i potrebu reorganizacije tužiteljskog sustava Federacije Bosne i Hercegovine,
te iz svih gore navedenih razloga ovim donosim slijedeću
ODLUKU
Kojom
se donosi Zakon o Federalnom tužiteljstvu Federacije Bosne i Hercegovine, koji
se ovim prilaže kao sastavni dio ove odluke. Navedeni zakon stupa na snagu kao
zakon Federacije Bosne i Hercegovine sukladno odredbama članka 40. istog, na privremenom
osnovu, sve dok Parlament Federacije Bosne i Hercegovine ne usvoji ovaj zakon
u odgovarajućem obliku, bez amandmana i bez dodatnih uvjeta.
Ova odluka stupa
na snagu odmah i objavljuje se odmah u "Službenim novinama Federacije BiH".
ZAKON
O FEDERALNOM TUŽITELJSTVU
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
I OPĆE ODREDBE
Članak 1.
Federalno tužiteljstvo je samostalno državno tijelo koje, u okviru prava i dužnosti Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija) poduzima zakonom određene mjere glede istražnih radnji i gonjenja potencijalnih učinitelja kaznenih djela i prijestupa u gospodarstvu, i vrši druge poslove određene federalnim zakonom.
Članak 2.
Federalno tužiteljstvo obnaša svoju dužnost sukladno Ustavu Bosne i Hercegovine i Ustavu Federacije, a temeljem zakona Bosne i Hercegovine i Federacije.
Članak 3.
U okviru svojih nadležnosti, Federalno tužiteljstvo štiti ostvarivanje ljudskih prava i građanskih sloboda zajamčenih Ustavima Bosne i Hercegovine i Federacije, kao i prava i interese pravnih osoba sukladno zakonu, te osigurava ustavnost i zakonitost.
Članak 4.
Federalno tužiteljstvo se osniva i ukida zakonom.
Članak 5.
(1)
Dužnost Federalnog tužiteljstva obnaša glavni federalni tužitelj i zamjenici glavnog
federalnog tužitelja, te federalni tužitelji.
(2) Glavni federalni tužitelj
ima dva zamjenika glavnog federalnog tužitelja. Broj federalnih tužitelja određuje
Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu:
Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće).
(3) Glavnog federalnog tužitelja, zamjenike
glavnog federalnog tužitelja i federalne tužitelje bira i imenuje Visoko sudbeno
i tužiteljsko vijeće.
(4) Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće, na prijedlog
glavnog federalnog tužitelja, imenuje jednog od dva zamjenika glavnog federalnog
tužitelja kao prvog zamjenika glavnog federalnog tužitelja.
Članak 6.
(1) Glavni federalni tužitelj zastupa Federalno tužiteljstvo i rukovodi
njegovim radom.
(2) Zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni tužitelji
obnašaju dužnosti i zadatke koji su im povjereni od strane glavnog federalnog
tužitelja, i glede izvršavanja tih poslova odgovorni su glavnom federalnom tužitelju.
(3)
Zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni tužitelji mogu obnašati svaku
radnju u postupku pred sudom i drugim vladinim tijelima, za koju je po zakonu
ovlašten glavni federalni tužitelj.
Članak 7.
1. Glavnom federalnom tužitelju i zamjenicima glavnog federalnog tužitelja mandat traje šest (6) godina uz mogućnost ponovnog imenovanja. Ovaj mandat može prestati usljed podnesene ostavke, navršene starosne dobi propisane za obvezan odlazak u mirovinu ili smjenjivanja s dužnosti iz opravdanih razloga. Po isticanju mandata, glavni federalni tužitelj i zamjenici glavnog federalnog tužitelja nastavljaju da obnašaju svoje dužnosti kao federalni tužitelji.
2. Federalni tužioci se imenuju za obnašanje dužnosti bez ograničenja trajanja mandata. Ovaj mandat međutim može prestati usljed podnesene ostavke, navršene starosne dobi propisane za obvezan odlazak u mirovinu ili smjenjivanja s dužnosti iz opravdanih razloga.
Članak 8.
Kolegij tužitelja Federalnog tužiteljstva čine glavni federalni tužitelj, zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni tužitelji.
Članak 9.
(1) Glavni federalni
tužitelj nadzire rad kantonalnih tužiteljstava u cilju jamčenja zakonitosti i
efikasnosti postupaka. Na zahtjev glavnog federalnog tužitelja, kantonalna tužiteljstva
dostavljaju izvještaje o predmetima sa detaljnim opisom poduzetih mjera.
(2)
Glavni kantonalni tužitelji redovito, a najmanje jednom u šest mjeseci, Federalnom
tužiteljstvu podnose izvješća o stanju kriminaliteta i rješavanju predmeta.
Članak 10.
Federalno tužiteljstvo ima pravo i dužnost da, u okviru ostvarivanja svojih funkcija, na vlastitu inicijativu ili na zahtjev, izvješćuje predsjednika Federacije i dopredsjednika Federacije, Parlament Federacije i Vladu Federacije o primjeni kaznenog zakona u Federaciji, kao i o svom radu.
Članak
11.
(1) Federalno tužiteljstvo putem sredstava informiranja i na drugi
način izvještava javnost o stanju kriminaliteta u Federaciji.
(2) U granicama
svojih zakonom određenih nadležnosti i sukladno interesima postupka, Federalno
tužiteljstvo može obavještavati javnost i o pojedinim predmetima u kojima postupa,
ako su te informacije od javnog interesa. Prilikom obavještavanja javnosti, Federalno
tužiteljstvo se rukovodi interesima pravde, imajući na umu standarde propisane
člankom 6.(1) Europske konvencije o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda.
Članak 12.
(1) Federalno tužiteljstvo prati i proučava probleme iz prakse tužiteljstva
u Federaciji, koji su od značaja za primjenu kaznenog zakona u Federaciji.
(2)
O pitanjima iz djelokruga Tužiteljstva koja su od značaja za primjenu kaznenog
zakona u Federaciji, a u okviru ovlasti iz članka 20. ovog zakona, glavni federalni
tužitelj i glavni kantonalni tužitelji mogu zauzimati zajedničke stavove na sastancima
koje saziva glavni federalni tužitelj na vlastitu inicijativu ili na prijedlog
glavnog kantonalnog tužitelja.
Članak 13.
(1)
U Federalnom tužiteljstvu su u ravnopravnoj uporabi bosanski jezik, hrvatski jezik
i srpski jezik.
(2) Pored toga, Federalno tužiteljstvo može koristiti i ostale
jezike kao sredstvo komunikacije.
(3) U Federalnom tužiteljstvu su u ravnopravnoj
uprabi latinično i ćirilično pismo.
Članak 14.
(1) Federalni propisi o radnim odnosima radnika u organima uprave
shodno se primjenjuju i na radnike Federalnog tužiteljstva, ako ovim zakonom nije
drugačije određeno.
(2) Federalni propisi o državnoj upravi koji se odnose
na rukovođenje i odgovornost dužnosnika i njegovog zamjenika shodno se primjenjuju
i na glavnog federalnog tužitelja, zamjenike glavnog federalnog tužitelja i federalne
tužitelje, ako ovim zakonom nije drugačije određeno.
Članak
15.
(1) Federalno tužiteljstvo ima pečat sukladno Zakonu o pečatu Federacije
Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 2/94).
(2)
Na zgradi u kojoj je smješteno Federalno tužiteljstvo mora biti istaknut naziv
Federalnog tužiteljstva i grb Federacije.
(3) Sjedište Federalnog tužiteljstva
je u Sarajevu.
II OPĆA NADLEŽNOST I OVLASTI
Članak 16.
(1) Federalno tužiteljstvo sprovodi istražne radnje i goni potencijalne
učinitelje kaznenih djela i prijestupa u gospodarstvu, te obnaša druge dužnosti
određene federalnim zakonom.
(2) Federalno tužiteljstvo ima prvostepenu nadležnost
za provedbu istražnih radnji i gonjenje potencijalnih učinitelja kaznenih djela
terorizma, međukantonalnog kriminala, nezakonite trgovine drogama ili organiziranog
kriminala, koje su sukladno Zakonu o Vrhovnom sudu Federacije Bosne i Hercegovine
("Službene novine Federacije BiH", broj 2/95, 9/96 i 33/99) u nadležnosti
tog suda.
Članak 17.
(1) Glavni federalni
tužitelj u obnašanju dužnosti gonjenja za kaznena djela postupa pred Vrhovnim
sudom Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vrhovni sud) i, sukladno
članku 20. ovog zakona, drugim sudovima Federacije.
(2) U postupku pred Vrhovnim
sudom, kantonalnim i općinskim sudovima, glavni federalni tužitelj, sukladno federalnom
zakonu, ulaže pravna sredstva, prisustvuje sjednicama i sudskim pretresima i poduzima
druge radnje za koje je ovlašten.
(3) Glavni federalni tužitelj u obnašanju
dužnosti gonjenja za federalna kaznena djela, sukladno Ustavu Federacije i federalnim
zakonodavstvom, postupa pred Vrhovnim sudom sa istim ovlastima kao što ih sukladno
federalnom Zakonu o kaznenom postupku imaju kantonalni tužitelji. [to se tiče
ostalih kaznenih djela, glavni federalni tužitelj postupa pred svim sudovima sukladno
odredbama ovog zakona.
Članak 18.
(1) Kada
zaključi da zbog kršenja federalnog zakona ili međunarodnog ugovora postoje osnovani
razlozi da uporabi pravno sredstvo protiv izvršne sudbene odluke ili odluke donesene
u upravnom ili drugom postupku, glavni federalni tužitelj može zahtijevati da
se odloži, odnosno prekine ovrha takve odluke, ako bi njenom ovrhom mogle nastupiti
neotklonjive štetne posljedice.
(2) Ako glavni federalni tužitelj podnese zahtjev
iz stavka 1. ovog članka, ovrha odluke će se odložiti, odnosno prekinuti. Odlaganje,
odnosno prekidanje ovrhe odluke traje do donošenja odluke o pravnom sredstvu glavnog
federalnog tužitelja.
(3) Odluka o odlaganju, odnosno prekidanju ovrhe, prestaje
da važi ako glavni federalni tužitelj u roku od 30 dana od dana prijema odluke
ne uporabi pravno sredstvo.
Članak 19.
Glavni federalni tužitelj rješava o sukobu nadležnosti između dva kantonalna tužiteljstva.
Članak 20.
(1) U okviru djelokruga svog rada
određenog člankom 9. ovog zakona, glavni federalni tužitelj može davati opće ili
pojedinačne obvezne naputke kantonalnim tužiteljstvima, provoditi kaznene istrage
i gonjenje pred kantonalnim i općinskim sudovima, kad god glavni federalni tužitelj
ima razloga da posumnja da kantonalna tužiteljstva nisu primijenila kazneni zakon
Federacije, ili da se gonjenje kaznenih djela ne može efikasno provesti u nadležnosti
kantonalnog tužiteljstva.
(2) Glavni federalni tužitelj neke predmete ili radnje
iz djelokruga jednog kantonalnog tužiteljstva može povjeriti drugom kantonalnom
tužiteljstvu. Bez obzira na nadležnost određenog kantonalnog tužiteljstva, glavni
federalni tužitelj takođe može povjeriti pojedine predmete pojedinim glavnim tužiteljima,
zamjenicima glavnih tužitelja, federalnim tužiteljima ili kantonalnim tužiteljima.
Članak
21.
(1) Zamjenik glavnog federalnog tužitelja ili federalni tužitelj
mogu i bez svog pristanka biti privremeno upućeni u kantonalno tužiteljstvo na
period od najviše šest mjeseci unutar perioda od pet godina.
(2) Glavni kantonalni
tužitelj, zamjenik glavnog kantonalnog tužitelja, ili kantonalni tužitelj mogu
i bez svog pristanka biti privremeno upućeni u drugo kantonalno tužiteljstvo ili
Federalno tužiteljstvo na period od najviše šest mjeseci unutar perioda od pet
godina.
(3) Odluku o privremenom upućivanju u drugo tužiteljstvo donosi glavni
federalni tužitelj i o tome shodno izvještava Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće.
(4)
Glavni tužitelj, zamjenik glavnog tužitelja ili tužitelj koji je privremeno upućen
u drugo tužiteljstvo ima pravo na plaću, naknadu ili drugu vrstu dohotka sukladno
zakonu.
Članak 22.
Glavni federalni tužitelj
ima pravo i dužnost da daje obvezujuće naputke zamjenicima glavnog federalnog
tužitelja i federalnim tužiteljima u svezi njihovog rada, a pored toga može učiniti
i slijedeće:
a. poduzeti određene radnje iz djelokruga zamjenika glavnog federalnog
tužitelja ili federalnih tužitelja;
b. ovlastiti zamjenika/e glavnog federalnog
tužitelja ili federalnog/e tužitelja/e da vode pojedine predmete iz djelokruga
nekog drugog zamjenika glavnog federalnog tužitelja ili federalnog tužitelja;
i
c. ovlastiti zamjenika/e glavnog federalnog tužitelja ili federalnog/e tužitelja/e
da poduzimaju određene radnje iz djelokruga nekog drugog zamjenika glavnog federalnog
tužitelja ili federalnog tužitelja.
Članak 23.
(1)
U smislu ovog zakona, obvezni napuci za rad podrazumijevaju naputke općeg karatera
u pogledu rada i aktivnosti zamjenika glavnog federalnog tužitelja, federalnih
tužitelja, glavnih kantonalnih tužitelja, zamjenika glavnih kantonalnih tužitelja
i kantonalnih tužitelja, kao i naputke za poduzimanje radnji u određenim predmetima.
(2)
Glavni federalni tužitelj daje obvezne naputke za rad općeg karaktera sukladno
Pravilniku o radu.
III ORGANIZACIJA I RAD FEDERALNOG TUŽITELJSTVA
Članak 24.
Federalno tužiteljstvo se osniva i ima nadležnost za cijeli teritorij Federacije.
Članak 25.
(1) Kada je glavni
federalni tužitelj izočan ili spriječen da obnaša svoje dužnosti, zamjenjuje ga
prvi zamjenik glavnog federalnog tužitelja, a nakon njega zamjenik glavnog federalnog
tužitelja. Ako su glavni federalni tužitelj i njegovi zamjenici izočni ili spriječeni
u obnašanju svojih dužnosti, federalni tužitelj koji ima najveće radno iskustvo
preuzima poslove kao privremeni tužitelj. Ako su glavni federalni tužitelj i njegovi
zamjenici izočni ili spriječeni u obnašanju svojih dužnosti u periodu dužem od
jednog mjeseca, Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće imenuje vršioca dužnosti glavnog
federalnog tužitelja za period koji nije duži od šest mjeseci. Po isteku ovog
perioda Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće može oglasiti upražnjeno mjesto u
Federalnom tužiteljstvu.
(2) Odredbe iz stavka 1. ovog članka shodno se primjenjuju
i na kantonalna tužiteljstva u slučaju da su glavni kantonalni tužitelj i njegovi
zamjenici izočni ili spriječeni u obnašanju svojih dužnosti. U slučaju da su i
glavni kantonalni tužitelj i zamjenici glavnog kantonalnog tužitelja izočni ili
spriječeni, glavni federalni tužitelj određuje vršioca dužnosti glavnog kantonalnog
tužitelja za period od najviše šest mjeseci. Po isteku tog perioda glavni federalni
tužitelj izvještava Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće o upražnjenom mjestu u
kantonalnom tužiteljstvu, koje nakon toga oglašava to upražnjeno mjesto.
Članak
26.
Glavni federalni tužitelj, zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni tužitelji ne mogu biti pozvani na kaznenu niti građansko-pravnu odgovornost ni za jedno djelo učinjeno u vršenju službe.
Članak 27.
(1)
Federacija odgovara za štetu koju u vršenju službe načini glavni federalni tužitelj,
zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni tužitelji, građaninu ili pravnoj
osobi svojim nepravilnim i nezakonitim radom.
(2) Federacija može od glavnog
federalnog tužitelja, zamjenika glavnog federalnog tužitelja i federalnih tužitelja
zahtijevati naknadu isplaćene svote samo ako je šteta učinjena namjerno ili iz
krajnje nepažnje.
(3) Zahtjev za naknadu štete iz stavka 2. ovog članka zastarijeva
u roku od šest mjeseci od dana isplaćene naknade.
Članak
28.
(1) Na kraju svake proračunske godine glavni federalni tužitelj
sastavlja statistički pregled svojih aktivnosti koje se odnose na;
a) neriješene
i riješene predmete (opis kaznenog djela, datum izvršenja djela, ime, prezime
i datum rođenja navodnog izvršitelja, datum evidentiranja),
b) broj predmeta
koji pristižu u tekućoj godini (vidi točku a),
c) datum i vrstu konačne ili
privremene odluke u neriješenim predmetima u Tužiteljstvu,
d) datum i vrstu
konačne ili privremene odluke u predmetima pod optužnicom na sudu, odnosno nakon
izricanja sudske presude.
(2) Na kraju svake proračunske godine, na osnovu
statističkog pregleda, glavni federalni tužitelj shodno izvještava Parlament Federacije
Bosne i Hercegovine. Glavni federalni tužitelj obrazlaže stanje kriminaliteta
u Federaciji Bosne i Hercegovine i ukazuje na tendencije u njegovom kretanju.
U zaključnom dijelu ove informacije glavni federalni tužitelj može iznijeti prijedloge
zakonskih reformi. Ovi zaključci se objavljuju putem medija i ostalih odgovarajućih
sredstava.
(3) Glavni kantonalni tužitelji Federacije Bosne i Hercegovine
dostavljaju glavnom federalnom tužitelju neophodne podatke u svrhe navedene u
stavku 2. ovog članka.
(4) Glavni federalni tužitelj je odgovoran za dostavljanje
spomenutih podataka glavnom tužitelju Bosne i Hercegovine sukladno Zakonu o Tužiteljstvu
Bosne i Hercegovine.
IV UNUTARNJA ORGANIZACIJA TUŽITELJSTVA
Članak 29.
(1) Pravilnikom Federalnog tužiteljstva se između ostalog regulira
organizacija Federalnog tužiteljstva, broj administrativno-tehničkog osoblja i
uvjeti obnašanja tih poslova.
(2) Pravilnik Federalnog tužiteljstva donosi
glavni federalni tužitelj uz odobrenje Kolegija tužitelja Federalnog tužiteljstva
i Visokog sudbenog i tužiteljskog vijeća.
Članak 30.
(1)
Upravom Tužiteljstva rukovodi glavni federalni tužitelj. Glavni federalni tužitelj
donosi opće naputke za rad tužiteljskih i administrativnih odjela Tužiteljstva
sukladno Pravilniku.
(2) Početkom svake godine glavni federalni tužitelj sastavlja
Opći plan o raspodjeli predmeta i upravnim stvarima. Po pitanju raspodjele predmeta
planom se obvezno utvrđuju objektivni kriteriji prema kojima se provodi raspodjela.
Tokom godine u plan se mogu unijeti izmjene i dopune ukoliko to zahtijeva promjena
broja predmeta koji pristižu, odnosno srodnih upravnih stvari, ili usljed pojave
ostalih nepredviđenih okolnosti.
Članak 31.
(1)
Federalno tužiteljstvo ima tajnika kojeg imenuje Kolegij tužitelja Federalnog
tužiteljstva. Federalno tužiteljstvo ima ostalo osoblje odgovorno za stručne,
upravne i tehničke poslove.
(2) Tajnik Federalnog tužiteljstva pomaže glavnom
federalnom tužitelju u obavljanju poslova uprave i pri izradi upravnog dijela
općeg plana iz članka 30, stavak 2.
(3) Poslove tajnika može obavljati diplomirani
pravnik sa najmanje dvije godine odgovarajućeg pravnog iskustva.
(4) Tajnik
Federalnog tužiteljstva pomaže glavnom federalnom tužitelju kod pripreme i izvršenja
proračuna Federalnog tužiteljstva.
Članak 32.
(1) Federalno tužiteljstvo vodi evidenciju predmeta. Pri podnošenju predmeta Tužiteljstvu, predmet se upisuje u registar u kojem su, između ostalog, utvrđeni slijedeći podaci, ako su poznati:
- ime, prezime osobe protiv koje je podnesena kaznena optužba,
- državljanstvo optužene osobe,
- adresa optužene osobe,
- datum izvršenja
kaznenog djela,
- pravna kvalifikacija kaznenog djela,
- odnosne odredbe
Kaznenog zakona,
- evidencijski broj Tužiteljstva,
- evidencijski broj
organa za provođenje kaznenog zakona,
- datum evidentiranja u Tužiteljstvu.
(2) Glavni federalni tužitelj utvrđuje upravne pojedinosti u Pravilniku koji se izrađuje u saradnji sa tajnikom, u mjeri u kojoj iste nisu obrađene u općim napucima i planu raspodjele.
Članak 33.
(1)
Na mjesto pripravnika u Federalnom tužiteljstvu može biti primljen državljanin
Bosne i Hercegovine koji je diplomirani pravnik i koji ispunjava opće uvjete za
prijem na mjesto u državnim organima.
(2) Pripravnici se zapošljavaju u Federalnom
tužiteljstvu i postepeno im se dodjeljuju razne vrste poslova kako bi stekli praktično
iskustvo na svim poljima rada u Federalnom tužiteljstvu.
(3) Pripravnici se
zapošljavaju na određeno vrijeme koje nije duže od dvije godine.
(4) Pripravnici
se u određenom periodu svoje službe upućuju na praktični rad u općinske i kantonalne
sudove.
(5) Trajanje praktičnog rada pripravnika, uvjeti koje moraju ispuniti
da bi mogli polagati pravosudni ispit, te program i način polaganja pravosudnog
ispita reguliraju se posebnim propisima.
Članak 34.
Odredbe posebnih propisa kojima se reguliraju pozicije, prava i obveze zaposlenih u federalnim tijelima shodno se primjenjuju i na zaposlene u Federalnom tužiteljstvu, ako ovim ili nekim drugim zakonom nije drugačije određeno.
V SREDSTVA
ZA RAD FEDERALNOG TUŽITELJSTVA
Članak 35.
(1)
Federalno tužiteljstvo ima svoj proračun koji je sastavni dio proračuna Federacije
Bosne i Hercegovine. Prije početka proračunske godine glavni federalni tužitelj
podnosi prijedlog proračuna Visokom sudbenom i tužiteljskom vijeću. Glavni federalni
tužitelj ima pravo biti nazočan i zastupati prijedlog Visokog sudbenog i tužiteljskog
vijeća na sjednicama Parlamenta i odgovarajućih odbora Parlamenta kad god se vodi
rasprava i odlučuje o pitanjima proračuna koja se odnose na Federalno tužiteljstvo.
(2) Glavni federalni tužitelj je, u saradnji sa tajnikom, nadležan za pripremu
i izvršenje proračuna.
(3) Na kraju svake proračunske godine glavni federalni
tužitelj izvještava Parlament Federacije Bosne i Hercegovine o izvršenju proračuna
Federalnog tužiteljstva.
VI PRIJELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Članak 36.
(1) Federalno tužiteljstvo se sukladno ovom zakonu osniva na dan
koji ustanovi Visoko sudbeno i tužiteljsko vijeće. Visoko sudbeno i tužiteljsko
vijeće javno obznanjuje svoju odluku u Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine.
(2)
Danom određenim u stavku 1. ovog članka, svi zakoni i propisi koji se odnose na
tužiteljska mjesta na općinskom nivou postaju validni za tužiteljska mjesta na
kantonalnom nivou. Ukidaju se sve odredbe federalnih ili kantonalnih zakona koje
su u suprotnosti sa ovim zakonom.
(3) Danom određenim u stavku 1. ovog članka
prestaje da važi postojeći Zakon o Federalnom tužiteljstvu ("Službene novine
Federacije BiH" br. 2/95, 9/96, 6/97, 14/97, 33/99).
(4) Odredbe iz članka
20. ovog zakona sukladno se primjenjuju na postojeća tužiteljstva u Federaciji
sa danom stupanja na snagu ovog zakona.
Članak 37.
Do donošenja propisa o unutarnjem funkcioniranju Federalnog tužiteljstva sukladno ovom zakonu, shodno se primjenjuju postojeći propisi o unutarnjem funkcionirnju Federalnog tužiteljstva, ako nisu u suprotnosti sa ovim zakonom.
Članak
38.
(1) Glavni federalni tužitelj, zamjenici glavnog federalnog tužitelja
i federalni tužitelji imaju pravo na plaću i druge naknade utvrđene zakonom.
(2)
Glavni federalni tužitelj, zamjenici glavnog federalnog tužitelja i federalni
tužitelji imaju pravo na mirovinsko, invalidsko i zdravstveno osiguranje i prava
koja iz toga proizilaze po općim propisima, te pravo na plaćeni odmor i dopuste
pod istim uvjetima kao i za sve ostale zaposlene u Federalnom tužiteljstvu, sukladno
zakonu.
(3) Prava navedena u Poglavlju XI Zakona o sudbenoj i tužiteljskoj
službi u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH"
br. 22/00, 37/01) shodno se primjenjuju i na glavne tužitelje, zamjenike glavnih
tužitelja i tužitelje, na način kako slijedi:
- propisi koji su se prethodno
odnosili na zamjenike općinskih tužitelja sada se primjenjuju na kantonalne tužitelje,
-
propisi koji su se prethodno odnosili na kantonalne tužitelje i zamjenike kantonalnih
tužitelja sada se shodno primjenjuju na glavne kantonalne tužitelje i zamjenike
glavnih kantonalnih tužitelja,
- propisi koji su se prethodno odnosili na federalnog
tužitelja sada se primjenjuju na glavnog federalnog tužitelja, a propisi koji
su se prethodno odnosili na zamjenike federalnog tužitelja sada se shodno primjenjuju
na zamjenike glavnog federalnog tužitelja i federalne tužitelje.
Propisi iz članka 37. Zakona o sudbenoj i tužiteljskoj službi u Federaciji Bosne i Hercegovine, koji se odnose na predsjednika i vršitelja dužnosti predsjednika suda, shodno se primjenjuju na glavne tužitelje i vršitelje dužnosti glavnih tužitelja.
Članak
39.
(1) Na dan osnivanja novog Federalnog tužiteljstva sukladno članku
36., stavak 1. ovog zakona, postojeće Federalno tužiteljstvo predaje svu imovinu
i predmete iz svoje nadležnosti, kao i arhivu, novouspostavljenom Federalnom tužiteljstvu.
(2)
Primopredaju imovine, predmeta i arhive iz stavka 1. ovog članka vrše postojeći
federalni tužitelji koji o tome sačinjavaju zapisnik.
(3) Primjerak zapisnika
dostavlja se Federalnom ministarstvu pravde i novoosnovanom Federalnom tužiteljstvu.
Članak
40.
Ovaj Zakon o Federalnom tužiteljstvu stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
Broj
32/02
21. kolovoza 2002
Visoki predstavnik
Paddy Ashdown,
v.r.