POGLAVLJE I - OPĆE ODREDBE
Osnivanje Visokog sudskog i tužilačkog vijeća Bosne i Hercegovine
Osnivanje
Član 1.
Ovim zakonom osniva se Visoko sudsko i tužilačko vijeće Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Vijeće).
Ovaj zakon uređuje osnivanje i rad Vijeća.
Finansiranje Vijeća
Član 2.
Bosna i Hercegovina je odgovorna za finansiranje rada Vijeća u odnosu na nadležnost Vijeća ustanovljenu zakonom.
Pravni status
Član 3.
Vijeće ima svojstvo pravne osobe.
Principi nezavisnog pravosuđa i uloga Vijeća
Nezavisna sudska vlast
Član 4.
Vijeće je samostalni
organ u Bosni i Hercegovini, čiji je zadatak da osigura nezavisno, nepristrasno
i profesionalno sudstvo, te uspostavu profesionalnog i djelotvornog sudskog sistema
i tužilačke funkcije na nivou Bosne i Hercegovine i Brčko Distrikta, kao i da
koordinira primjenu ovih standarda u entitetima i Distriktu Brčko kako to određuje
ovaj zakon.
POGLAVLJE II - ČLANOVI I ORGANIZACIJA VIJEĆA
Članstvo
Članovi
Vijeća
Član 5.
Vijeće čine slijedeći članovi:
-
dvoje sudija Suda Bosne i Hercegovine, kojeg biraju sve sudije Suda;
- jedan
sudija kojeg biraju sve sudije Apelacionog i Osnovnog Suda Brčko Distrikta;
-
jedan tužilac ili zamjenik tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta, kojeg biraju svi
tužioci Tužilaštva;
- osoba visokih moralnih vrijednosti i integriteta koju
imenuje Predsjedništvo Bosne i Hercegovine;
- članovi Visokih sudskih i tužilačkih
vijeća osnovanogih u skladu sa ustavima i zakonima Federacije Bosne i Hercegovine
i Republike Srpske;.
Članovi Vijeća su nezavisni i nepristrasni u obavljanju svojih funkcija, osobe visokih moralnih kvaliteta i ugleda, poznate po djelotvornosti, stručnosti i integritetu.
Mandat
Član 6.
Članovi Vijeća, osim članova iz Visokih sudskih i tužilačkih vijeća iz entiteta (u daljem tekstu: entitetska vijeća) imaju mandat od četiri godine i mogu imati još samo jedan uzastopni mandat.
Ako mandat člana u smislu prethodnog stava prestane u skladu sa članom 7. prije isteka mandata, novi član se bira ili imenuje kao zamjena i vrši funkciju za preostali period mandata. Nakon što se okonča preostali period mandata ta osoba ima pravo na puni naredni mandat.
Prestanak mandata
Član 7.
Mandat člana u smislu stava 1. prethodnog člana prestaje:
1. prestankom funkcije
na osnovu koje je član imenovan u Vijeće;
2. nakon isteka perioda na koji
je član izabran ili imenovan;
3. podnošenjem ostavke;
4. ako ne obavlja
svoje dužnosti na pravilan, djelotvoran i nepristrasan način ili ako ne ispunjava
obaveze koje proističu iz funkcije koju obavlja;
5. kada počini djelo zbog
kojeg ne zaslužuje da obavlja dužnosti u Vijeću; ili
6. kada je pravosnažno
osuđen za krivično djelo za koje zakon predviđa kaznu zatvora, ta osuđujuća presuda
rezultirat će automatskim prekidom mandata.
Član Vijeća čiji mandat ističe u skladu sa tačkom 2. prethodnog stava nastavit će ostvarivati prava i vršiti dužnosti člana Vijeća sve do izbora ili imenovanja novog člana.
Mandat član Vijeća, ističe u skladu sa tačkom 3. prvog stava ovog člana, na dan kada Vijeće primi njegovu pismenu ostavku, a u skladu sa tačkama 4. i 5. prvog stava ovog člana onda kada ga Vijeće smijeni sa dužnosti.
Na prijedlog najmanje jedne trećine svojih članova, Vijeće dvotrećinskom većinom glasova svih članova usvaja odluku kojom smjenjuje člana s funkcije iz razloga navedenih u tačkama 4. i 5. prvog stava ovog člana.
Privremeno udaljenje od vršenja funkcije
Član 8.
Vijeće privremeno udaljava od vršenja funkcije člana protiv kojeg je nadležni tužilac podigao optužnicu, kao i člana koji je stavljen u pritvor.
Vijeće privremeno udaljava od vršenja funkcije člana koji je suspendiran sa funkcije na osnovu koje je izabran ili imenovan u Vijeće.
Vijeće može privremeno udaljiti od vršenja funkcije člana protiv kojeg je pokrenuta krivična istraga ili disciplinski postupak, kao i zbog razloga koji mogu dovesti do prestanka mandata u skladu sa članom 7.
Novi članovi
Član 9.
Predsjednik Vijeća obavještava tijelo nadležno za izbor ili imenovanje člana u Vijeće po članu 5. ovog zakona, najmanje tri (3) mjeseca prije isteka mandata pojedinog člana i traži od toga tijela da izabere, ili ako je riječ o Predsjedništvu Bosne i Hercegovine, da imenuje novog člana u Vijeće.
U slučaju da mandat člana ne prestaje zbog isteka mandata, nego iz drugih razloga i da je potrebno izabrati ili imenovati novog člana, predsjednik Vijeća obavještava tijelo nadležno za izbor ili imenovanje novog člana. Vijeće obavještava nadležno tijelo najkasnije u roku od 30 dana nakon prestanka mandata.
Nespojivost funkcije i imunitet
Član 10.
Ni član Vijeća, ni član njegove komisije ili odjela, niti član osoblja Vijeća ne smije imati funkciju niti obavljati bilo kakvu dužnost u političkoj partiji, kao ni u udruženju ili fondaciji koji su povezani sa političkim partijama. Isto tako, članovi i osoblje će se uzdržati od sudjelovanja u aktivnostima političkih partija koje imaju javni karakter. Po preuzimanju dužnosti u Vijeću, član je dužan potpisati izjavu o nepostojanju sukoba interesa.
Članovi Vijeća, komisije ili odjela u okviru Vijeća, neće biti odgovorni u građanskom postupku za bilo koju radnju učinjenu u obavljanju službenih dužnosti.
Organizacija
Vijeća
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća
Član 11.
Predsjednik i potpredsjednik Vijeća, koji ne mogu biti članovi Entitetskog vijeća, biraju se dvotrećinskom većinom glasova članova koji su prisutni i glasaju. Mandat Predsjednika Vijeća je četiri (4) godine ili dok njegov mandat ne istekne ili prestane iz drugih razloga u skladu sa članom 7, zavisno od toga šta ranije nastupi. Trajanje mandata potpredsjednika uređuje se Poslovnikom o radu, kojeg donosi Vijeće.
Odjeli i komisije
Član 12.
U svrhu obavljanja zadataka i ispunjavanja obaveza određenih ovim zakonom, Vijeće ima ovlasti da formira komisije i odjele, ali djeluje i donosi odluke kao jedinstveno tijelo, ukoliko nije drukčije određeno ovim zakonom.
Ovlasti odjela i komisija
Član 13.
Vijeće može odabrati stručnjake, koji nisu članovi Vijeća, da sudjeluju u radu odjela i komisija formiranih od strane Vijeća.
Stručnjaci odabrani za učešće u radu komisije ili odjela, su sudije, tužioci ili stručnjaci iz drugih oblasti.
Kvorum, glasanje i sastanci
Član 14.
Većina članova Vijeća čini kvorum. Vijeće donosi odluke većinom glasova svih članova koji su prisutni i glasaju, ne ubrajajući članove koji se izuzimaju od glasanja, ukoliko nije drukčije propisano zakonom. Glas predsjednika je odlučujući u pitanjima o kojima su glasovi podijeljeni.
Sastanke Vijeća saziva predsjednik, na način kako je to utvrđeno Poslovnikom o radu.
Sekretarijat
Visokog sudskog vijeća
Član 15.
Stručne i administrativne poslove Vijeća obavlja Sekretarijat vijeća koji ima izvršnog direktora.
Poslovnik o radu
Član 16.
Vijeće usvaja i objavljuje Poslovnik o radu koji uređuje unutrašnje funkcioniranje, imenovanje, disciplinske postupke i druga pitanja. Poslovnik o radu je javni dokument.
POGLAVLJE III - NADLEŽNOST I OVLASTI
Nadležnost
Član 17.
Vijeće ima slijedeće nadležnosti:
1. vrši odabir i imenovanje sudija uključujući
predsjednike Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta i Osnovnog
suda Brčko Distrikta;
2. odabir i imenovanje tužilaca i zamjenika tužilaca
Tužilaštva Brčko Distrikta;
3.koordinira saradnju između Visokih sudskih i
tužilačkih vijeća u entitetima i Pravosudne komisije Brčko Distrikta;
4.organizira
obuku sudija i tužilaca u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava;
5. koordinira
sa Odborima Centara za edukaciju sudija i tužilaca u Federaciji Bosne i Hercegovine
i Republici Srpskoj, kao i
odgovarajućom ustanovom u Distriktu Brčko, planiranje
programa za obaveznu početnu obuku kandidata za funkciju sudije ili javnog tužioca
u
Bosni i Hercegovini;
6.koordinira usavršavanje sudija i tužilaca, konsultira
se sa Odborima Centara za edukaciju sudija i tužilaca u Federaciji Bosne i Hercegovine
i Republici Srpskoj, kao i odgovarajućim tjelom Brčko Distriktaprije usvajanja
programa edukacije;
7.koordinira međunarodno predstavljanje sudstva i tužilaštva
u Bosni i Hercegovini ili u bilo kojem njenom dijelu;
8.odlučuje o pitanjima
nespojivosti drugih funkcija koje obavljaju sudije i tužioci sa sudačkom i tužilačkom
funkcijom u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava, kao i o pitanju njihovog imuniteta;
9. prima pritužbe protiv sudija i tužilaca u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava;
10.pokreće
i vodi provjeravanja i disciplinske postupke, utvrđuje disciplinske odgovornosti
i izriče disciplinske sankcije, kao i privremeno udaljenje s funkcije sudija,
tužilaca i zamjenika
tužilaca, u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava, te odlučuje
o žalbama u disciplinskim postupcima;
11.odlučuje o pritužbama koje podnosi
sudija ili tužilac u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava, koji smatra da se njegova
prava utvrđena ovim ili drugim zakonom, ili još šire, da se njegova
nezavisnost,
ili nezavisnost zakonskog postupka ugrožavaju ili ignoriraju na bilo koji način;
12.predlaže
nadležnom zakonodavnom tijelu broj sudija Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog
suda ili Osnovnog suda Brčko Distrikta i broj zamjenika tužilaca Tužilaštva Brčko
Distrikta
nakon što zatraži mišljenje ili na inicijativu Predsjednika Suda
ili tužioca, a nakon konsultiranja odgovarajućeg tijela nadležnog za budžet;
13.
prikuplja informacije i vodi dokumentaciju o profesionalnom statusu sudija, tužioca
ili zamjenika tužioca, u smislu tačaka 1. i 2. ovog stava, uključujući i datum
njihovog imenovanja i
prestanka funkcije, kao i statističke podatke koji
se odnose na njihove radne rezultate;
14.daje mišljenje o nacrtima zakona,
propisima i o važnim pitanjima koja mogu uticati na pravosuđe, te pokreće postupak
usvajanja odgovarajućih zakona;
15.izrađuje prijedlog budžeta za Sud Bosne
i Hercegovine, Apelacionog suda i Osnovnog suda Brčko Distrikta kao i Tužilaštva
Brčko Distrikta u dogovoru sa nadležnim tijelima, podnosi
budžetske prijedloge
odgovarajućoj vladi i zakonodavnom tijelu , te nadzire izvršenje budžeta kako
bi se osiguralo odgovarajuće i kontinuirano finansiranje;
16.odlučuje o imenovanju
izvršnog direktora i drugog stručnog i administrativnog osoblja Vijeća; i
17.izvršava
druge ovlasti određene ovim ili drugim zakonom.
Obaveza da se udovolji
zahtjevu za provjeravanje
Član 18.
Sudovi, tužilaštva i vladina tijela u Bosni i Hercegovini, kao i sudije, tužioci, zamjenici tužilaca, sudije porotnici i službenici sudova i tužilaštava u cijeloj Bosni i Hercegovini, dužni su postupati u skladu sa zahtjevima Vijeća u pogledu davanja informacija, dokumenata i drugih materijala u vezi sa određenim provjeravanjem.
Godišnji budžet i godišnji izvještaj
Član 19.
Vijeće usvaja i podnosi Parlamentarnoj Skupštini Bosne i Hercegovine prijedlog godišnjeg budžeta za svoj rad u okviru nadležnosti utvrđenih ovim zakonom.
Vijeće priprema godišnji izvještaj u kojem navodi svoje aktivnosti i opisuje stanje u sudstvu i tužilaštvu, uključujući i preporuke za poboljšanje stanja. Izvještaj se dostavlja Parlamentarnoj Skupštini Bosne i Hercegovine, Parlamentu Federacije Bosne i Hercegovine, Narodnoj Skupštini Republike Srpske i Skupštini Brčko Distrikta u svrhu informiranja. Izvještaj je dostupan javnosti.
POGLAVLJE IV - UVJETI I MANDAT ZA VRŠENJE FUNKCIJE U SUDU BOSNE I HERCEGOVINE, APELACIONOM SUDU BRČKO DISTRIKTA, OSNOVNOM SUDU BRČKO DISTRIKTA I TUŽILAŠTVU BRČKO DISTRIKTA
Osnovni uvjeti za vršenje sudijske ili tužilačke funkcije
Osnovni uvjeti
Član 20.
Osoba mora zadovoljiti slijedeće uvjete da bi mogla biti imenovana na sudijsku funkciju u Sudu Bosne i Hercegovine, Apelacionom sudu Brčko Distrikta, Osnovnom sudu Brčko Distrikta i Tužilaštvu Brčko Distrikta:
(a) da je državljanin
Bosne i Hercegovine;
(b) da ima diplomu pravnog fakulteta iz Bosne i Hercegovine
ili Socijalističke Federativne Republike Jugoslavije ili nekog drugog pravnog
fakulteta, pod uvjetom da je diploma koju je izdao taj pravni fakultet nostrificirana
u skladu sa zakonom;
(c) da ima položen pravosudni ispit u Bosni i Hercegovini
ili Socijalističkoj Federativnoj Republici Jugoslaviji; i
(d) da zadovoljava
uvjete stručne obuke koje može odrediti Vijeće po članu 17.
Stručnost
Član 21.
Sudije, tužioci i zamjenici tužilaca, u smislu stavova 1. i 2. člana 17, su osobe koje se odlikuju integritetom, visokim moralnim kvalitetima i dokazanim profesionalnim sposobnostima i imaju odgovarajuću obuku i kvalifikacije.
Sudije i Predsjednici sudova
Sud Bosne i Hercegovine
Član 22.
Sudije Suda Bosne i Hercegovine potrebno je da imaju najmanje deset (10) godina iskustva u radu kao sudije, tužioci, zamjenici tužilaca, advokati ili da imaju iskustvo na sličnim pravnim poslovima nakon položenog pravosudnog ispita, imenuju se doživotno; međutim, mandat može prestati usljed ostavke, navršenja starosne dobi propisane za obavezan odlazak u penziju ili smjenjivanja s funkcije iz razloga utvrđenih zakonom.
Kao izuzetak odredbama predhodnog stava,
docenti ili profesori pravnih fakulteta u Bosni i Hercegovini iz predmeta krivično
pravo ili krivično procesno pravo, građansko pravo ili građansko procesno pravo,
upravno pravo, privredno pravo ili porodično pravo, mogu biti imenovani za sudije
Suda Bosne i Hercegovine bez položenog pravosudnog ispita pod uvjetom da imaju
najmanje 15 godina iskustva u radu kao profesori ili docenti.
Predsjednik
je iz reda sudija imenovanih u Sud Bosne i Hercegovine i ima najmanje dvanaest
(12) godina radnog iskustva i posjeduje dokazane rukovodne i organizacijske sposobnosti
bitne za funkcionisanje ovog suda. Predsjednik ima mandat u trajanju od šest (6)
godina i može biti ponovo imenovan.
Apelacioni sud Brčko Distrikta
Član 23.
Sudije Apelacionog suda Brčko Distrikta potrebno je da imaju najmanje pet (5) godina iskustva u radu kao sudije, tužioci, zamjenici tužilaca, advokati ili da imaju iskustvo na sličnim pravnim poslovima nakon položenog pravosudnog ispita, imenuju se doživotno; međutim, mandat može prestati uslijed ostavke, , navršene starosne dobi propisane za obavezan odlazak u penziju ili smjenjivanja s funkcije iz razloga utvrđenih zakonom.
Predsjednik je iz reda sudija imenovanih u Apelacioni sud i potrebno je da ima najmanje sedam (7) godina radnog iskustva i posjeduje dokazane rukovodne i organizacijske sposobnosti bitne za funkcionisanje ovog suda. Predsjednik ima mandat u trajanju od šest (6) godina i može biti ponovo imenovan.
Osnovni sud Brčko Distrikta
Član 24.
Sudije Osnovnog suda Brčko Distrikta potrebno je da imaju najmanje tri (3) godina iskustva u radu kao sudije, tužioci, zamjenici tužilaca, advokati ili da imaju iskustvo na drugim pravnim poslovima nakon položenog pravosudnog ispita, imenuju se doživotno; međutim, mandat može prestati uslijed ostavke, , navršene starosne dobi propisane za obavezan odlazak u penziju ili smjenjivanja s funkcije iz razloga utvrđenih zakonom.
Predsjednik je iz reda sudija imenovanih u Osnovni sud Brčko Distrikta i potrebno je da ima najmanje pet (5) godina radnog iskustva i posjeduje dokazane rukovodne i organizacijske sposobnosti bitne za funkcionisanje ovog suda. Predsjednik ima mandat u trajanju od četiri (4) godine i može biti ponovo imenovan.
Tužilac i zamjenici tužioca Tužilaštva
Brčko Distrikta
Tužilaštvo
Član 25.
Tužilac
Tužilaštva Brčko Distrikta potrebno je da ima najmanje deset (10) godina iskustva
u radu kao sudija, tužilac, zamjenik tužioca, advokat ili da ima iskustvo na sličnim
pravnim poslovima nakon položenog pravosudnog ispita, kao i da posjeduje dokazane
rukovodne i organizacijske sposobnosti bitne za funkcionisanje ovog tužilaštva.
Tužilac ima mandat u trajanju od šest (6) godina i može biti ponovo imenovan;
međutim, mandat može prestati uslijed ostavke, navršene starosne dobi propisane
za obavezan odlazak u penziju ili smjenjivanja s funkcije iz razloga utvrđenih
zakonom.
Zamjenik tužioca potrebno je da ima najmanje osam (8) godina iskustva u radu kao sudija, tužilac, zamjenik tužioca, advokat ili da ima iskustvo na drugim pravnim poslovima nakon položenog pravosudnog ispita. Mandat zamjenika tužioca je neograničen; međutim, mandat može prestati u sljed ostavke,navršene starosne dobi propisane za obavezan odlazak u penziju ili smjenjivanja sfunkcije iz razloga utvrđenih zakonom.
POGLAVLJE V - IMENOVANJE SUDIJA SUDA BOSNE I HECEGOVINE, APELACIONOG SUDA BRČKO DISTRIKTA, OSNOVNOG SUDA BRČKO DISTRIKTA I TUŽILAŠTVA BRČKO DISTRIKTA
Konkurs za mjesta sudija i tužilaca
Postupak imenovanja
Član 26.
Vijeće svojim Poslovnikom o radu uređuje postupak imenovanja i može zahtijevati korištenje standardnog prijavnog materijala.
Javni konkurs
Član 27.
Javni konkurs za upražnjena mjesta, koji provodi Vijeće, prethodi imenovanju sudija, uključujući i predsjednike sudova, tužioca i zamjenike tužilaca u Sud Bosne i Hercegovine, Apelacioni sud Brčko Distrikta, Osnovni sud Brčko Distrikta i Tužilaštvo Brčko Distrikta. Konkurs se objavljuje u cijeloj Bosni i Hercegovini na način koji odredi Vijeće.
Komisija za predlaganje kandidata
Član 28.
Predsjednik Vijeća imenuje komisiju za predlaganje kandidata koja se sastoji od najmanje tri (3) člana. Komisija za predlaganje kandidata rangira kandidate za upražnjeno mjesto na osnovu sposobnosti, podobnosti i kvalifikacija, te dostavlja Vijeću sačinjenu listu kandidata i svoje preporuke.
Kvalifikaciono testiranje
Član 29.
Vijeće može provesti kvalifikaciono testiranje kandidata. Testiranjem se provjerava sposobnost kandidata u skladu sa kriterijima navedenim u članu 33., a može se ispitati i poznavanje slijedećih bitnih oblasti:
1. Ustavno pravo Bosne i Hercegovine;
2.
Krivično pravo;
3. Krivični postupak;
4. Građansko pravo;
5. Parnični
postupak;
6. Upravno pravo i upravni postupak;
7. Evropska konvencija o
ljudskim pravima i temeljnim slobodama i drugi međunarodni dokumenti, ugovori
i sporazumi o ljudskim pravima, čija je potpisnica Bosna i Hercegovina;
8.
Moralni principi za obavljanje sudijske funkcije; i
9. Druga pitanja koja
se tiču te funkcije.
Kvalifikaciono testiranje može se provesti u formi pismenog i/ili usmenog ispitivanja. Ako se obavlja pismeno ispitivanje, Vijeće će se pobrinuti da se provede tako da se sačuva anonimnost kandidata.
Razgovori sa kandidatima
Član 30.
Razgovori sa kandidatima pomažu da se utvrdi sposobnost kandidata za obavljanje sudijske ili tužilačke funkcije.
U slučaju vršenja kvalifikacionog testiranja, Komisija za predlaganje kandidata obavlja razgovor sa svim kandidatima koji uspješno polože ovaj ispit.
Mišljenja o kandidatima
Član 31.
Vijeće može od sadašnjeg i/ili bivšeg poslodavca zahtijevati da mu se u pismenoj formi dostavi mišljenje o kvalifikacijama kandidata.
Prava kandidata
Član 32.
Kandidati imaju pravo pregledati prijavni materijal dostavljen Vijeću, koji se tiče njihovih prijava, zahtijevati i dobiti informacije, zavisno od povjerljivosti, u vezi sa prijavom i postupkom imenovanja, pregledati i dati svoje komentare na mišljenje poslodavca koje je dostavljeno Vijeću, i uputiti Vijeću komentare u vezi sa pitanjima koja utiču na prijavu kandidata.
Kriteriji za imenovanje
Član 33.
Vijeće procjenjuje da li je kandidat sposoban za obavljanje sudijske ili tužilačke funkcije uzimajući u obzir slijedeće kriterije:
(1) stručno znanje i radni rezultati;
(2)
sposobnost dokazana kroz objavljene naučne radove i kroz aktivnost u stručnim
udruženjima;
(3) dokazana stručna sposobnost zasnovana na dosadašnjim rezultatima
u karijeri, uključujući i sudjelovanje u organiziranim oblicima usavršavanja;
(4)
radna sposobnost i mogućnost analiziranja pravnih problema;
(5) sposobnost
da nepristrasno, savjesno, revnosno, odlučno i odgovorno obavlja zadatke koji
se odnose na funkciju za koju se kandidat prijavljuje;
(6) komunikativnost;
(7)
odnosi sa radnim kolegama, ponašanje van posla, integritet i ugled; i
(8) iskustvo
i kvalifikacije za rukovodne poslove (za mjesto predsjednika suda i tužioca).
Vijeće
primjenjuje odgovarajuće ustavne odredbe kojim se uređuju jednaka prava i zastupljenost
konstitutivnih naroda i ostalih.
Imenovanja također imaju i za cilj postizanje
jednakosti između žena i muškaraca.
Odluka o imenovanju
Član 34.
Odluka o imenovanju kandidata na sudijsku ili tužilačku funkciju donosi se u skladu sa članom 14. i sadrži obrazloženje u pismenoj formi.
Odluka Vijeća sadržava obrazloženje u pismenoj formi.
Objavljivanje odluke o imenovanju
Član 35.
Vijeće obavještava sve kandidate, odgovarajući sud ili tužilaštvo
svojoj odluci o imenovanju.
Vijeće u svojim prostorijama objavljuje odluku
o imenovanju, na mjestu dostupnom javnosti. Odluka o imenovanju nosi datum dana
objavljivanja.
Odluka o imenovanju objavljuje se u odgovarajućim službenim glasilima. Objavljivanje se vrši samo u informativne svrhe.
Preuzimanje
funkcije
Član 36.
Osoba imenovana na funkciju sudije preuzima funkciju kako to odredi Vijeće, nakon konsultacija sa imenovanom osobom.
Ako iz neopravdanih razloga imenovana osoba ne preuzme funkciju u vremenskom roku kojeg utvrdi Vijeće, Vijeće poništava odluku o imenovanju. Vijeće imenuje na funkciju jednog od prijavljenih kandidata u skladu sa predviđenim postupkom ili ponovo objavljuje konkurs za to upražnjeno mjesto.
Svečana izjava
Član 37.
Prije preuzimanja funkcije, sudije Suda Bosne i Hercegovine daju svečanu izjavu: "Svečano izjavljujem da ću obavljati dužnost sudije u skladu sa Ustavom Bosne i Hercegovine i zakonima Bosne i Hercegovine, da ću donositi odluke po svom najboljem znanju, savjesno, odgovorno i nepristrasno u cilju provođenja vladavine zakona, i da ću štititi slobode i prava pojedinaca zagarantovana Ustavom Bosne i Hercegovine i Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i temeljnim slobodama".
Prije preuzimanja funkcije, sudije i tužioci sudova i tužilaštava Brčko Distrikta daju svečanu izjavu: "Svečano izjavljujem da ću obavljati dužnost sudije/ tužioca u skladu sa Ustavom i zakonima Bosne i Hercegovine, Statutom Brčko Distrikta, zakonima Bosne i Hercegovine i Brčko Distrikta da ću donositi odluke po svom najboljem znanju, savjesno, odgovorno i nepristrasno u cilju provođenja vladavine zakona, i da ću štititi slobode i prava pojedinaca zagarantovana Ustavom Bosne i Hercegovine i Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i temeljnim slobodama".
Osoba imenovana na funkciju polaže svečanu izjavu pred predsjednikom Vijeća stavljanjem svoga potpisa na izjavu.
POGLAVLJE VI - DISCIPLINSKA
ODGOVORNOST SUDIJA SUDA BOSNE I HERCEGOVINE, APELACIONOG SUDA BRČKO DISTRIKTA,
OSNOVNOG SUDA BRČKO DISTRIKTA I TUŽILACA TUŽILAŠTVA BRČKO DISTRIKTA
Opće
odredbe o disciplinskoj odgovornosti i disciplinskim prekršajima
Član 38.
Sudija Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog Suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta, kao i tužilac ili zamjenik tužioca Tužilaštva u Distriktu Brčko podliježe disciplinskim sankcijama ukoliko izvrši disciplinski prekršaj.
Nadležnost za pokretanje i vođenje disciplinskih postupaka
Član 39.
Vijeće je kroz svoje izabrane disciplinske organe odgovorno za pokretanje svih predmeta u vezi s mogućim disciplinskim postupcima protiv sudija u smislu člana 38, utvrđivanje disciplinske odgovornosti, izricanje disciplinskih sankcija kada je to potrebno, i odlučivanje po svim žalbama na odluke donešene od strane disciplinskih organa.
Disciplinski prekršaji sudija
Član 40.
Disciplinske prekršaje sudija u smislu člana 38. čine:
1.
povrede načela nepristrasnosti;
2. postupanje s pristrasnošću i predrasudama
tokom obavljanja službenih dužnosti zbog rase, boje, spola, vjerske pripadnosti,
etničkog porijekla, nacionalne pripadnosti, seksualne opredijeljenosti ili društvenog
i ekonomskog statusa;
3. očigledna kršenja obaveze ispravnog postupanja prema
strankama u postupku, njihovim pravnim zastupnicima, svjedocima, uposlenicima
u državnoj službi ili prema kolegama;
4. odavanje tajne koja proizilazi iz
vršenja sudijske funkcije;
5. prihvatanje poklona ili nagrada u svrhu neprimjerenog
utjecanja na odluke i postupke sudija uključujući i slučajeve kada poklon ili
nagrada samo odaju utisak neprimjerenog utjecaja;
6. korištenje funkcije sudije
kako bi se pribavile koristi za sebe ili druge osobe;
7. propuštanje da traži
svoje izuzeće od postupanja po predmetima kada postoji sukob interesa;
8. nemaran
odnos prema radu;
9. donošenje odluka kojim se očigledno krši zakon ili uporno
kršenje pravila vođenja postupka;
10. stalno i neopravdano kašnjenje u izradi
odluka ili u bilo kojem postupanju u vezi s obavljanjem sudijske funkcije ili
bilo kakvo drugo ponovljeno nepoštivanje dužnosti sudija;
11. upuštanje u neodgovarajuće
odnose s bilo kojom strankom u postupku ili njenim zastupnikom;
12. omogućavanje
zakonom neovlaštenim osobama da vrše
sudijsku funkciju;
13. miješanje
u postupanje drugog sudije ili tužioca uključujući slaganje ili neslaganje s njihovim
postupanjima i odlukama u svrhu opstruiranja i potcjenjivanja njihovih aktivnosti;
14.
osuda na kaznu zatvora zbog izvršenog krivičnog djela , ili ako je proglašen krivim
za krivično djelo koje ga čini nepodobnim za vršenje sudijske funkcije;
15.
upuštanje u aktivnosti koje su nespojive sa
sudijskom funkcijom;
16. propuštanje
da postupi u skladu s odlukama, naredbama ili zahtjevima Vijeća uključujući propuštanje
da odgovori na upit u vezi s nekom disciplinskom stvari;
17. davanje lažne,
obmanjive ili nedovoljne informaciju u vezi s prijavama za radno mjesto, disciplinskim
stvarima, pitanjima unapređenja i napredovanja u službi ili bilo kojim stvarima
koje su u nadležnosti Vijeća;
18. neispunjavanje obaveze učestvovanja u oblicima
obaveznog stručnog usavršavanja ili drugih zakonom propisanih obaveza;
19.
ako ne postupi u skladu s odlukom o njegovom privremenom upućivanju u drugi sud;
20. ponašanje koje šteti ugledu sudijske funkcije; ili
21. bilo kakvo drugo
ponašanje koje predstavlja ozbiljno kršenje službene dužnosti ili dovodi u pitanje
povjerenje javnosti u nepristrasnost i kredibilitet sudstva.
Disciplinski
prekršaji tužilaca
Član 41.
Disciplinske prekršaje tužilaca u smislu člana 38. čine:
1. povrede načela nepristrasnosti;
2.
postupanje s pristrasnošću i predrasudama tokom obavljanja službenih dužnosti
zbog rase, boje, spola, vjerske pripadnosti, etničkog porijekla, nacionalne pripadnosti,
seksualne opredijeljenosti ili društvenog i ekonomskog statusa;
3. očigledna
kršenja obaveze ispravnog postupanja prema sudiji u postupku, strankama, njihovim
pravnim zastupnicima, svjedocima, uposlenicima u državnoj službi ili kolegama;
4.
odavanje tajne koja proizilazi iz vršenja tužilačke funkcije;
5. prihvatanje
poklona ili nagrada u svrhu neprimjerenog utjecanja na odluke i postupke tužilaca
uključujući i slučajeve kada poklon ili nagrada samo odaju utisak neprimjerenog
utjecaja;
6. korištenje funkcije tužioca kako bi se pribavile neopravdane koristi
za sebe ili druge osobe;
7. propuštanje da traži svoje izuzeće od postupanja
po predmetima kada postoji sukob interesa;
8. pokretanje krivične istrage
ili podizanje optužnice u slučaju kad tužilac zna ili je trebalo da zna da ne
postoji osnovana sumnja da je osoba koja je predmet te istrage, ili se protiv
nje podiže optužnica, izvršila krivično djelo;
9. nemaran odnos prema radu
;
10. stalno i neopravdano kašnjenje u provođenju radnji u vezi s vršenjem
tužilačke funkcije ili bilo kakvo drugo ponovljeno nepoštivanje dužnosti tužioca;
11.
upuštanje u neprimjerene odnose sa sudijom ili bilo kojom strankom u postupku;
12.
omogućavanje zakonom neovlaštenim osobama da vrše
tužilačku funkciju;
13.
miješanje u postupanje sudije ili tužioca uključujući slaganje ili neslaganje
s njihovim postupanjima i odlukama u svrhu opstruiranja i potcjenjivanja njihovih
aktivnosti;
14. osuda na kaznu zatvora zbog izvršenog krivičnog djela, ili
ako je proglašen krivim za krivično djelo koje ga čini nepodobnim za vršenje tužilačke
funkcije;
15. davanje bilo kakvih komentara, dok se predmet ne riješi na sudu,
za koje se opravdano može očekivati da mogu štetiti ili ometati pravično saslušanje
ili suđenje, ili nepoduzimanje odgovarajućih koraka kako bi se osiguralo da se
njemu podređeni uposlenici tužilaštva također suzdrže od davanja komentara;
16.
neizvršavanje pismene naredbe njemu nadređenog tužioca;
17. upuštanje u aktivnosti
koje su nespojive sa
tužilačkom funkcijom;
18. propuštanje da postupi
u skladu s odlukama, naredbama ili zahtjevima Vijeća uključujući propuštanje da
odgovori na upit u vezi s nekom disciplinskom stvari;
19. namjerno davanje
lažne, obmanjive ili nedovoljne informacije u vezi s prijavama za radno mjesto,
disciplinskim stvarima, pitanjima unapređenja i napredovanja u službi ili bilo
kojim stvarima u nadležnosti Vijeća;
20. neispunjavanje dužnosti učestvovanja
u oblicima obaveznog stručnog usavršavanja ili drugih zakonom propisanih obaveza;
21.
ako ne postupa u skladu s odlukom o njegovom privremenom upućivanju u drugo tužilaštvo;
22. ponašanje koje šteti ugledu tužilačke funkcije; ili
23. bilo kakvo
drugo ponašanje koje predstavlja ozbiljno kršenje službene dužnosti ili dovodi
u pitanje povjerenje javnosti u nepristrasnost i kredibilitet tužilaštva.
Vrste disciplinskih sankcija
Član 42.
Vijeće može izreći slijedeće disciplinske sankcije:
1. pismenu opomenu;
2.
javnu opomenu;
3. novčanu kaznu kojom se umanjuje plata učinioca disciplinskog
prekršaja za iznos do 30%, na period do šest (6) mjeseci; i/ili
4. smjenjivanje
s funkcije.
Sva prava koja proističu iz radnog odnosa sudije, predsjednika suda, odnosno tužioca ili zamjenika tužioca u smislu člana 38. smijenjenog s funkcije kao rezultat protiv njega vođenog disciplinskog postupka, prestaju u skladu sa zakonom kojim je uređen prestanak radnog odnosa za vladina tijela.
Disciplinski
organi
Član 43.
Disciplinski organi Vijeća su:
(1) Disciplinski tužilac;
(2) Prvostepena disciplinska komisija;
i
(3) Drugostepena disciplinska komisija.
Vijeće usvaja pravila o disciplinskom postupku kojim se uređuje osnivanje, članstvo i funkcioniranje disciplinskih organa, teprovođenje disciplinskih postupaka u skladu s odredbama ovog zakona.
U svim slučajevima, disciplinski organi koji su ovlašteni da rješavaju stvari iz oblasti disciplinske odgovornosti sudija imaju u svom sastavu većinu sudija koji su trenutno na funkciji.
U svim slučajevima, disciplinski organi ovlašteni
da rješavaju stvari iz oblasti disciplinske odgovornosti tužilaca imaju u svom
sastavu većinu tužilaca koji su trenutno na funkciji.
Sastav i nadležnost
disciplinskih komisija
Član 44.
Prvostepena disciplinska komisija se sastoji od tri (3) člana i u prvom stepenu utvrđuje disciplinsku odgovornost i izriče sankcije.
Članovi Prvostepene disciplinske komisije ne moraju biti članovi Vijeća.
Drugostepena disciplinska komisija koja je sastavljena od tri (3) člana odlučuje o žalbama na odluke Prvostepene disciplinske komisije. Drugostepena disciplinska komisija može izreći strožiju ili blažu disciplinsku sankciju, ako prihvati utvrđenje disciplinske odgovornosti.
Nijedan član disciplinske komisije koji je učestvovao u rješavanju nekog predmeta u Prvostepenoj disciplinskoj komisiji ne smije postupati po istoj stvari u Drugostepenoj disciplinskoj komisiji.
Članovi Drugostepene disciplinske komisije moraju biti članovi Vijeća.
Prvostepena i Drugostepena disciplinska komisija su nezavisne i imaju isključivu nadležnost rješavanja disciplinskih stvari. Odluke Drugostepene disciplinske komisije su konačne i obavezujuće i neće biti predmet bilo kakvog upravnog postupka ili daljeg sudskog postupka, osim u skladu s odredbama ovog zakona.
U slučajevima kada Drugostepena disciplinska komisija predloži disciplinsku sankciju smjenjivanja, takav prijedlog mora se uputiti Vijeću kao cjelini, koje mora potvrditi odluku većinom glasova u skladu s primjenjivim odredbama o kvorumu. Ako Vijeće ne potvrdi sankciju smjenjivanja, Vijeće može izreći drugu sankciju predviđenu ovim zakonom.
Imenovanje i mandati članova disciplinskih komisija
Član 45.
Predsjednik Vijeća imenuje članove Prvostepene i Drugostepene disciplinske komisije u skladu s odredbama člana 43. i 44.
Mandat članova traje jednu (1) godinu pod uslovom da se završe započeti disciplinski postupci.
Disciplinski tužioci - Imenovanje,
ovlaštenja i mandat
Član 46.
Predsjednik Vijeća imenuje jednog sudiju za disciplinskog tužioca za predmete iz oblasti disciplinske odgovornosti sudija.
Predsjednik Vijeća imenuje jednog tužioca za disciplinskog tužioca za predmete iz oblasti disciplinske odgovornosti tužilaca.
Disciplinski tužilac i članovi njegovog tima ne smiju biti članovi Vijeća.
Disciplinski tužilac je odgovoran za procjenu pravne valjanosti svih pritužbi, za pokretanje svih predmeta u vezi s disciplinskim prekršajima i njihovo zastupanje pred disciplinskim komisijama Vijeća. Rad disciplinskog tužioca propisuje se pravilima o disciplinskom postupku, koje usvaja Vijeće.
Mandat disciplinskih tužilaca traje jednu (1) godinu.
Pokretanje disciplinskog postupka
Član 47.
Svako može, bez propisane forme, disciplinskom tužiocu podnijeti zahtjev za pokretanje disciplinskog postupka protiv sudije ili tužioca.
Disciplinski tužilac mora pregledati svaku pritužbu kako bi utvrdio da li pritužba nakon pažljivog i detaljnog pregleda očigledno daje dovoljno dokaza da je neki sudija ili tužilac učinio disciplinski prekršaj, kako bi se opravdalo upućivanje predmeta Prvostepenoj disciplinskoj komisiji.
Ako disciplinski tužilac ustanovi da pritužba očigledno daje dovoljno dokaza da je sudija ili tužilac učinio disciplinski prekršaj, predmet mora proslijediti na rješavanje Prvostepenoj disciplinskoj komisiji.
Prava
stranaka tokom disciplinskog postupka
Član 48.
U toku disciplinskog postupka, sudija ili tužilac protiv kojeg se vodi postupak ima slijedeća prava koja moraju biti garantovana pravilima o disciplinskom postupku koja uređuju disciplinski postupak koje usvaja Vijeće:
(1) pravo da na odgovarajući
način bude upoznat o navodima o prekršaju i dokazima koji podržavaju navode, uz
pravo da odgovori pismeno ili da usmenu izjavu na zapisnik;
(2) pravo na pravično
i javno raspravljanje u razumnom roku pred nezavisnom i nepristasnom zakonom ustanovljenom
komisijom. Mediji i javnost mogu biti isključeni tokom cijele rasprave ili tokom
dijela rasprave u interesu morala, javnog reda ili nacionalne sigurnosti u demokratskom
društvu, kada to zahtijevaju interesi maloljetnika ili zaštita privatnog života
stranaka ili u mjeri u kojoj je to neophodno po mišljenju komisije u specijalnim
okolnostima kada bi prisustvovanje javnosti bilo na štetu interesa pravde;
(3)
pravo da ne daje odgovore na pitanja koja bi ga mogla izložiti krivičnom gonjenju
i pravo da prisustvuje svakoj raspravi, te da se brani od optužbi uz pomoć branioca
po svom izboru;
(4) pravo da odluke budu javno objavljene; i
(5) pravo da
na svaku po njega negativnu odluku koju donese prvostepena disciplinska komisija
izjavi žalbu Drugostepenoj disciplinskoj komisiji.
Svi disciplinski postupci moraju biti pravični i transparentni, dok se kod izricanja mjera mora rukovoditi principom proporcionalnosti.
Principi određivanja sankcija
Član
49.
Prije izricanja sankcija za disciplinske prekršaje, Disciplinske komisije uzimaju u obzir slijedeće činjenice:
(1) težinu učinjenog disciplinskog
prekršaja i njegove posljedice;
(2) stepen odgovornosti;
(3) okolnosti pod
kojim je disciplinski prekršaj učinjen;
(4) dosadašnji rad i ponašanje učinioca
prekršaja;
(5) sve druge okolnosti koje mogu utjecati na odluku o težini i
vrsti disciplinske sankcije; i
(6) da će se disciplinska sankcija smjenjivanja
s funkcije izreći samo u slučajevima kada se utvrdi težak disciplinski prekršaj,
a jasno je, s obzirom na težinu prekršaja, da učinilac prekršaja nije podoban
da i dalje ostane na funkciji.
Zastarjelost pokretanja disciplinskog
postupka
Član 50.
Disciplinski postupak ne može biti pokrenut protiv sudije ili tužioca po isteku više od pet (5) godina od dana na koji je navodni prekršaj počinjen.
Vijeće ne može pokrenuti disciplinski postupak protiv sudije ili tužioca u smislu prethodnog stava po isteku više od dvije (2) godine od dana kad je Vijeće primilo prvu pritužbu ili informaciju o navodnom prekršaju.
Zastarjelost vođenja disciplinskog postupka
Član 51.
Postupak za utvrđivanje disciplinske odgovornosti mora se okončati
u roku od godinu dana od dana pokretanja disciplinskog postupka, osim ukoliko
se utvrdi razlog koji produženje ovog roka čini opravdanim.
Opće odredbe o vođenju evidencije i objavljivanju konačnih disciplinskih odluka
Član 52.
Vijeće vodi evidenciju o svim izrečenim disciplinskim sankcijama.
Disciplinske sankcije, osim pismenih opomena, objavljuju se u "Službenom glasniku BiH" odnosno u "Službenom glasniku Brčko Distrikta".
POGLAVLJE
VII -PRIVREMENO UDALJENJE SUDIJA ILI TUŽILACA OD VRŠENJA FUNKCIJE DO OKONČANJA
KRIVIČNOG DISCIPLINSKOG ILI POSTUPKA SMJENJIVANJA
Obavezno privremeno udaljenje od vršenja funkcije
Član 53.
Vijeće određuje privremeno udaljenje od vršenja funkcije bilo kojeg sudije Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta, kao i tužioca ili zamjenika tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta:
(a) protiv kojeg je nadležni
tužilac podigao optužnicu za krivično djelo za koje zakon predviđa kaznu zatvora;
ili
(b) ako je protiv sudije ili tužioca određen pritvor.
Diskreciono privremeno udaljenje od vršenja funkcije
Član 54.
Vijeće može odrediti privremeno udaljenje sudije ili tužioca od vršenja funkcije:
(a) ako je protiv sudije ili tužioca pokrenuta istraga u krivičnom
postupku;
(b) ako je protiv njega pokrenut postupak smjenjivanja;
(c) ako
je protiv njega pokrenut disciplinski postupak;
(d) ako je obavljanje službenih
dužnosti otežano zbog njegovog mentalnog, emocionalnog ili fizičkog stanja; ili
(e)
ako Vijeće utvrdi da se disciplinska odgovornost ne može na pravi način utvrditi,
a da se sudija ili tužilac privremeno ne udalji od vršenja funkcije tokom postupka.
Pokretanje postupka privremenog udaljenja od vršenja funkcije
Član 55.
Vijeće može privremeno udaljiti sudiju ili tužioca u smislu stava 1, člana 53. na svoju inicijativu, na zahtjev disciplinskog tužioca, na zahtjev predsjednika suda ili tužioca koji je nadležan za tog sudiju ili tužioca.
Po saznanju o događajima iz člana 53. i 54. predsjednik suda, odnosno tužilac takvu informaciju odmah dostavlja Vijeću.
Odluke o privremenom udaljenju od vršenja funkcije i žalbe
Član 56.
Odluku o privremenom udaljenju od vršenja funkcije u slučajevima iz člana 53. i 54. donosi Prvostepena disciplinska komisija Vijeća.
Sve žalbe na odluke o privremenom udaljenju izjavljuju se Drugostepenoj disciplinskoj komisiji Vijeća.
Odluka Drugostepene disciplinske komisije neće biti predmet bilo kakvog upravnog ili sudskog postupka.
Ograničenje trajanja privremenog udaljenja od vršenja funkcije
Član 57.
Sudija ili tužilac, u smislu stava 1, člana 53. neće biti privremeno udaljen na period duži od šest (6) mjeseci od dana udaljenja od vršenja funkcije, ako se u tom roku ne pokrene postupak smjenjivanja, disciplinski postupak ili krivični postupak. Ako privremeno udaljenje od vršenja funkcije traje duže od šest (6) mjeseci, a ne pokrene se postupak smjenjivanja, disciplinski postupak ili krivični postupak, privremeno udaljenje se automatski ukida po isteku roka od šest mjeseci.
POGLAVLJE VIII - NESPOJIVOST SUDIJSKE ILI TUŽILAČKE
FUNKCIJE S DRUGIM FUNKCIJAMA I IMUNITET
Nespojivost
Opća zabrana vršenja
nespojivih funkcija
Član 58.
Sudija Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta, kao i tužioca ili zamjenika tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta ne smije obavljati bilo kakvu funkciju koja je nespojiva s njegovom funkcijom ili funkciju za koju se smatra da ometa ispravno i nepristrasno vršenje sudijske ili tužilačke funkcije, ili koja može imati utjecaj na nezavisnost ili ugled sudijske ili tužilačke funkcije, dovesti u sumnju njegovu sposobnost da postupa nepristrasno ili štetiti ugledu sudijske ili tužilačke funkcije.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu prethodnog stava ne smije biti član, niti obavljati bilo kakvu dužnost u organima političkih partija, odnosno udruženjima ili fondacijama povezanim s političkim partijama i uzdržavat će se od sudjelovanja u aktivnostima političkih partija koje imaju javni karakter.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu stava 1, ne smije biti član bilo kakve organizacije koja vrši diskriminaciju na osnovu rase, boje, spola, seksualne opredijeljenosti, vjerske pripadnosti ili etničkog porijekla ili nacionalne pripadnosti niti smije ugovoriti korištenje objekata koji pripadaju takvim organizacijama, i mora istupiti iz takvih organizacija odmah nakon što sazna za takvo njihovo postupanje.
Zabrana vršenja javnih funkcija, funkcija iz pravne oblasti i drugih funkcija
Član 59.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu stava 1, člana 58. ne smije vršiti bilo kakvu drugu javnu funkciju ili funkciju u upravnim organima koje su nespojive s vršenjem sudijske ili tužilačke funkcije, osim ako zakon drugačije propisuje.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu stava 1, člana 58. ne smije biti advokat, notar niti obavljati druge poslove koji se obavljaju uz naplatu, a koji su nespojivi s vršenjem sudijske ili tužilačke funkcije, osim ako zakon drugačije propisuje. Izuzetno, sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca može biti uključen u akademske, naučne ili slične aktivnosti u svrhu educiranja javnosti i može biti za njih nagrađen.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu stava 1, člana 58. ne smije biti član upravnog ili nadzornog odbora javnih ili privatnih preduzeća, ili drugih pravnih osoba.
Sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu stava 1, člana 58. ne smije obavljati bilo kakve druge dužnosti koje mogu ometati vršenje sudijske ili tužilačke funkcije.
Disciplinska odgovornost
Član 60.
Protiv sudije, odnosno tužioca ili zamjenika tužioca u smislu stava 1, člana 58. koji krši odredbe ovog zakona koje se odnose na nespojivost sudijske ili tužilačke funkcije sa drugim funkcijama pokreće se disciplinski postupak.
Izvještavanje Vijeća o aktivnostima
Član 61.
Ako predsjednik suda ili tužilac smatra da su aktivnosti sudije Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta, kao i tužioca ili zamjenika tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta nespojive sa sudijskom ili tužilačkom funkcijom, sudija, tužilac ili zamjenik tužioca se obavještava o tome, a predsjednik suda ili tužilac prosljeđuje predmet Vijeću koje donosi konačnu odluku. Postupak se uređuje Poslovnikom o radu Vijeća.
Sudije, odnosno tužioci i zamjenici tužilaca u smislu prethodnog stava dostavljaju Vijeću, između ostalog, godišnji finansijski izvještaj u kojem navode aktivnosti koje su obavili izvan svoje sudijske odnosno tužilačke funkcije uključujući iznose koje su naplatili. Finansijski izvještaj uključuje informaciju o supružniku i djeci s kojom žive u istom domaćinstvu a koji posjeduju dionice ili učestvuju u rukovođenju privatnim ili javnim preduzećima i udruženjima, uključujući političke partije. Vijeće može zatražiti dodatne bitne informacije koje se uključuju u standardan obrazac koji izrađuje Vijeće.
Imunitet
Imunitet
sudija, tužilaca i zamjenika tužilaca
Član 62.
Sudija Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta, kao i tužilac ili zamjenik tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta neće biti krivično gonjen, hapšen ili držan u pritvoru niti će odgovarati u građanskom postupku za mišljenja ili za odluke koje donese obavljajući svoje službene dužnosti.
U slučaju da se sudija, tužilac ili zamjenik tužioca u smislu prethodnog stava, pozove na svoj imunitet, Vijeće je nadležno da skine imunitet sudije, odnosno tužioca i zamjenika tužioca od krivične i građanske odgovornosti. Postupak se utvrđuje poslovnikom Vijeća.
Posjedovanje imuniteta neće spriječiti ili odgoditi istragu u krivičnom ili građanskom postupku koja se u nekom predmetu vodi protiv sudije, tužioca ili zamjenika tužioca u skladu sa zakonom.
POGLAVLJE
IX-PRESTANAK VRŠENJA FUNKCIJE SUDIJA SUDA BOSNE I HERCEGOVINE, APELACIONOG SUDA
BRČKO DISTRIKTA, OSNOVNOG SUDA BRČKO DISTRIKTA I TUžIOCA ILI ZAMJENIKA TUŽIOCA
TUŽILAŠTVA BRČKO DISTRIKTA
Prestanak mandata za obavljanje funkcije
Član 63.
Mandat sudije Suda Bosne i Hercegovine, Apelacionog suda Brčko Distrikta, Osnovnog suda Brčko Distrikta i tužioca ili zamjenika tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta imenovanog u skladu sa ovim zakonom prestaje:
1. kada sudije
ili zamjenici tužioca navrše starosnu dob propisanu za obavezan odlazak u penziju;
2.
kada tužilac navrši starosnu dob propisanu za obavezan odlazak u penziju ili nakon
isteka perioda na koji je imenovan;
3. u slučaju podnošenja ostavke;
4.
u slučaju njegovog smjenjivanja od strane Vijeća kao rezultat diciplinskog postupka;
5.
ako se dokaže na osnovu medicinske dokumentacije da je trajno izgubio radnu sposobnost
za obavljanje svoje sudijske ili tužilačke funkcije.
Kada sudija, odnosno tužilac ili zamjenik tužioca u smislu prethodnog stava, navrši starosnu dob za obavezan odlazak u penziju, njegov mandat automatski prestaje.Mandat sudije, odnosno tužioca ili zamjenika tužioca u smislu tačke 3. prvog stava ističe kad Vijeće primi njegovu pismenu ostavku, a u smislu tačaka 3. i 4. onda kada to Vijeće odredi.
Mandat predsjednika suda u smislu stava 1. prestaje nakon isteka mandata na koji je imenovan.
Privremeni
produžetak mandata
Član 64.
Predsjednik Suda Bosne i Hercegovine
i predsjednik suda ili tužilac Brčko Distrikta čiji je mandat na koji je imenovan
istekao i dalje ima ista prava i dužnosti na toj funkciji dok se ne imenuje novi
predsjednik.
U slučaju prestanka mandata predsjednika u smislu stava 1, on i pored toga nastavlja vršiti sudijsku funkciju u istom sudu, u skladu s članom 63.
Starosna dob za obavezan odlazak u penziju
Član 65.
Starosna dob za obavezan odlazak u penziju za sudije Suda Bosne i Hercegovine i Apelacionog suda Brčko Distrikta je navršenih 70 godina života, a za sudije Osnovnog suda Brčko Distrikta je navršenih 67 godina života.
Starosna dob za obavezan odlazak u penziju za tužioca i zamjenike tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta je navršenih 67 godina života.
POGLAVLJE X - PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Prelazne odredbe
Prva imenovanja članova Vijeća
Član 66.
U prelaznom periodu koji traje do 31.12.2003 godine, Visoki Predstavnik imenuje članove Vijeća koji nisu članovi Entitetskih vijeća.
Visoki predstavnik također imenuje međunarodne članove koji će obavljati funkciju predsjednika i potpredsjednika tokom prelaznog perioda.
Nadležnosti u toku prelaznog perioda
Član 67.
Do 31.12.2003. godine Vijeće neće biti obavezno da izvršava svoje ovlasti u: (1) predlaganju broja sudijskih i tužilačkih mjesta, (2) obavezama u vezi sa budžetima sudova i tužilaštava, (3) odgovornosti vezane za godišnji budžet, i (4) imenovanju izvršnog direktora.
Za sve odluke koje Vijeće donosi do 31.12.2003. godine bit će potrebna saglasnost od najmanje pola međunarodnih članova.
Primjenjivost zakona na sudove i tužilaštvo Brčko Distrikta
Član 68.
Ovaj zakon se ne primjenjuje na sudije Apelacionog i Osnovnog suda Brčko Distrikta i na tužioca i zamjenike tužioca Tužilaštva Brčko Distrikta do 31. decembra 2003, do kada će se određene odredbe zakona Brčko Distrikta usaglasiti sa ovim zakonom. Odredbe koje nisu dosljedne ovom zakonu prestaju da važe 01.januara 2004. godine.
Sekretarijat u toku prelaznog perioda
Član 69.
Tokom prelaznog perioda Nezavisna pravosudna komisija pomaže rad Vijeća i može obavljati funkciju disciplinskog tužioca u disciplinskim stvarima pred Vijećem.
Završne odredbe
Značenje izraza
Član 70.
Izraz tužilac ili tužilački,-a,-o uključuje zamjenika tužioca, osim ukoliko bi takva konstrukcija očigledno bila u suprotnosti sa ciljem ovog zakona.
Primjenjivost zakona
Član 71.
Stupanjem na snagu zakona o osnivanju Tužilaštva Bosne i Hercegovine, Vijeće provodi sve postupke odabira, imenovanja, disciplinskih mjera i edukacije tužilaca, zamjenika tužilaca i pomoćnika tužilaca u tom Tužilaštvu, u skladu sa odredbama poslovnika.
Ukidanje dosadašnjih komisija
Član 72.
Nadležnost Komisije za imenovanje sudija Suda Bosne i Hercegovine ustanovljene u skladu sa Zakonom o Sudu Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine 29/00), da predlaže sudije u Sud Bosne i Hercegovine ukida se ovim zakonom. Komisija ima nadležnost u skladu sa Izbornim zakonom Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine 23/01, 07/02, 09/02 i 23/02) do 01. novembra 2002. godine kada se Komisija ukida.
Prestanak važenja odredbi
Član 73.
Stupanjem na snagu ovog zakona prestaju da važe odredbe članova 3,4,5,6,7,8,20, i 22 (2)(a), (f), i (g) Zakona o Sudu Bosne i Hercegovine (Službeni glasnik Bosne i Hercegovine 29/00).
Objavljivanje i stupanje na snagu
Član 74.
Ovaj zakon bit će objavljen u "Službenom glasniku BiH", "Službenim novinama Federacije BiH", "Službenom glasniku Republike Srpske" i "Službenim novinama Brčko Distrikta" i stupa na snagu osmog (8) dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku BiH".