Pozivajući se na stavak XI.2 Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se sastalo u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za provedbu mira pozdravilo nakanu Visokog predstavnika da uporabi svoj konačni autoritet u zemlji u glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno, "donošenjem obvezujućih odluka, kada to bude smatrao neophodnim", u svezi sa određenim pitanjima, uključujući (u sukladno točki (c) ovog stavka) i "mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnog sporazuma na čitavom teritoriju Bosne i Hercegovine i njezinih entiteta";
Pozivajući se dalje na Memorandum o razumijevanju o reguliranju poslova pravne pomoći između institucija Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske glede pružanja pravne pomoći u gra|anskim, kaznenim i upravnim pitanjima.
Razmatrajući članak III.1.(g) Ustava Bosne i Hercegovine kojim se utvrđuje da je Bosna i Hercegovina nadležna za uređivanje u oblasti "provedbe međunarodnih i međuentitetskih kazneno-pravnih propisa."
Imajući u vidu stavak II.2 Aneksa Deklaracije Vijeća za provedbu mira (Madrid, 16. prosinca 1998. godine) u kojem se "ističe važnost intenziviranih nastojanja u provedbi reforme pravosuđa, koju koordinira Visoki predstavnik, kako bi se podržali napori vlasti u BiH" i "apelira na Visokog predstavnika da dalje razvija opsežan strateški plan reforme pravosuđa, kojim se utvrđuju kratkoročni i dugoročniji prioriteti, u dogovoru sa tim organima, Vijećem Evrope, OESS-om, UNMIBH-om i drugim organizacijama";
Razmatrajući osnaženu strategiju za reformu pravosuđa kako bi se pojačali napori u postizanju vladavine zakona u Bosni i Hercegovini u periodu 2002/2003. godine koju je podržao Upravni odbor Vijeća za provedbu mira 28. veljače 2002. godine i konstatirajući da je pomenuta strategija osmišljena kao odgovor na pozive vlasti u Bosni i Hercegovini za odlučnijim djelovanjem međunarodne zajednice u rješavanju kriminaliteta u privredi, korupcije i problema prisutnih u osnovama pravosudnog sustava;
Imajući na umu da se kaznenim djelatnostima i dalje ugrožavaju ekonomska, fiskalna, privredna i ostala društvena prava i interesi građana Bosne i Hercegovine;
Shvatajući vitalni značaj za Federaciju Bosne i Hercegovine, Republiku Srpsku i Brčko Distrikt da se osigura jačanje i poštivanje vladavine zakona kako bi se stvorio osnov za privredni rast i strana ulaganja;
Uočavajući da se u kaznenim postupcima moraju uložiti svi napori kako bi se osiguralo da se sa sigurnošću i tačnošću utvrde sve činjenice u mjeri u kojoj se to može postići;
Imajući na umu da će tješnja i učinkovitija pravna pomoć i službena suradnja u kaznenim stvarima izme|u Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Brčko Distrikta pridonijeti učinkovitom otkrivanju, sprječavanju i kaznenom gonjenju svih vrsta kaznenih djelatnosti;
S ciljem da se unaprijedi i intenzivira pružanje pravne pomoći i službene suradnje te energične borbe protiv kriminala u Federaciji Bosne i Hercegovine, Republici Srspkoj i Brčko Distriktu;
Razmotrivši i imajući u vidu sve prethodno navedno, ovim donosim slijedeću
ODLUKU
Kojom se donosi Zakon o pravnoj pomoći i službenoj suradnji u kaznenim stvarima između Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine, koji se ovim prilaže kao sastavni dio ove odluke. Navedeni zakon stupa na snagu kao zakon Bosne i Hercegovine sukladno odredbama članka 10. istog, na privremenom osnovu, sve dok Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine ne usvoji ovaj zakon u odgovarajućem obliku, bez amandmana i bez dodatnih uvjeta.
Ova odluka stupa na snagu odmah i objavljuje se odmah u "Službenom glasniku Bosne i Hercegovine", "Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine", "Službenom glasniku Republike Srpske" i "Službenom glasniku Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine".