ZAKON
O SUKOBU INTERESA U INSTITUCIJAMA VLASTI
BOSNE I HERCEGOVINE


Prvo poglavlje - Sukob interesa

Članak 1

Opće odredbe

1.Ovim Zakonom uređuju se posebne obveze izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih dužnosti i savjetnika u institucijama vlasti BiH u obnašanju dužnosti.

2.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici koji obnašaju javne dužnosti trebaju se ponašati savjesno i odgovorno, da ne ugrožavaju povjerenje i pouzdanje građana, te da poštuju kako zakonske tako i druge propise kojima se određuju prava, obveze i odgovornosti u obnašanju javnih dužnosti.

3.U obnašanju javne dužnosti izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti, i savjetnici se moraju pridržavati etike poziva i dužnosti koju obnašaju.

4.U obnašanju javne dužnosti izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti, i savjetnici ne smiju svoj privatni interes stavljati iznad javnog interesa.

5.Sukob interesa postoji u situacijama u kojima izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici imaju privatni interes koji utječe ili može utjecati na zakonitost, otvorenost, objektivnost i nepristranost u obnašanju javnih dužnosti.

Članak 2


Načela djelovanja

1.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici u obnašanju javnih dužnosti moraju postupati zakonito, učinkovito, nepristrano, časno, te se pridržavati načela odgovornosti, poštenja, savjesnosti, otvorenosti i vjerodostojnosti.

2.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici su osobno odgovorni za svoje djelovanje u obnašanju javnih dužnosti na koje su imenovani, odnosno izabrani i politički su odgovorni prema tijelu ili građanima koji su ih imenovali ili izabrali.

3.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne smiju koristiti javnu dužnost za osobni dobitak osobe koja je s njima povezana. Dužnosnici ne smiju biti u nikakvom odnosu ovisnosti prema osobama koje bi mogle utjecati na njihovu objektivnost.

4.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici kao javne osobe moraju djelovati u interesu građana.

5.U obnašanju dužnosti izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici obvezni su imovinu, sredstva za rad i financijska sredstva koja su im povjerena koristiti isključivo u svrhu za koja su namjenjena i na učinkovit način.

6.Izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici u vrijeme obnašanja javne dužnosti primaju plaću i naknade za dužnost koju obnašaju. Osim ako je to ovim Zakonom izričito propisano izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici ne smiju primati nikakvu drugu naknadu.

Članak 3.

Definicije

U smislu ovog Zakona o sukobu interesa:

a)Ovlaštenom osobom smatra se osoba koja je Osnivačkim aktom ili Statutom poduzeća ovlaštena da predstavlja poduzeće. Pod ovlaštenom osobom se također podrazumijeva poduzetnik;

b)Bliskim srodnikom smatraju se bračni ili izvanbračni drug dužnosnika, njegovi srodnici po krvi u ravnoj lozi, posvojitelj i posvojenik, srodnici u pobočnoj liniji do trećeg stupnja i srodnik po tazbini do drugog stupnja.

c)Izabranim dužnosnicima smatraju se;
- članovi Predsjedništva Bosne i Hercegovine;
- poslanici i članovi Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu BiH);
- sekretari oba doma Parlamentarne skupštine BiH;
- direktori, zamjenici i pomoćnici direktora organa državne uprave, agencija i direkcija, te zavoda imenovani od strane Vijeća ministara BiH ili Parlamentarne skupštine BiH odnosno Predsjedništva BiH;

d) Nosiocima izvršnih dužnosti smatraju se ministri i doministri u Vijeću ministara BiH;

e) Savjetnicima smatraju se savjetnici izabranim dužnosnisima i nosiocima izvršnih dužnosti kako je utvrđeno Zakonom o državnoj službi u institucijama vlasti BiH;

f) Izborno povjerenstvo znači Izborno povjerenstvo Bosne i Hercegovine.

g) Finansijski interes znači:

1. svaki interes kojim se izabranom dužnosniku, nosiocu izvršne dužnosti ili savjetniku omogućava da primi novac u vrijednosti većoj od tisuću konvertibilnih maraka (1.000 KM) godišnje, kao i

2. svaki vlasnički interes koji ima izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik, koji odgovara vrijednosti od najmanje deset tisuća konvertibilnih maraka (10.000 KM) u nekom poduzeću, društvu sa neograničenom odgovornošću, komanditnom društvu, dioničkom društvu ili društvu sa ograničenom odgovornošću.

h) Dar znači svaku isplatu, činidbu, uslugu, ili predmet od vrijednosti učinjene neposredno primatelju, bez naknade ili očekivanja naknade. Darovi primljeni od strane članova obitelji, kao i darovi čija vrijednost ne prelazi stotinu konvertibilnih maraka (100 KM) nisu obuhvaćeni ovim zakonom.

i) Privatno poduzeće označava svako zakonom utvrđeno poduzeće koje nije javno poduzeće definirano niže.

j) Javno poduzeće označava poduzeće u kojem se više od 25% kapitala nalazi u vlasništvu Vlade i/ili poduzeće u kojem se više od 25% godišnje poslovne aktivnosti financira iz proračuna Vlada Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Distrikta Brčko, bilo kojeg kantona, općine ili grada.

Članak 4.

Nespojivosti

1. Članstvo u poslovodnom odboru, upravnom odboru, nadzornom odboru, izvršnom odboru, ili u svojstvu ovlaštene osobe u javnom poduzeću nespojivo je sa javnim dužnostima izabranog dužnosnika, nosioca izvršne dužnosti ili savjetnika.

2. Članstvo u poslovodnom odboru ili direkciji, ili obnašanje dužnosti direktora agencije za privatizaciju nespojivo je sa javnim dužnostima izabranog dužnosnika ili nosioca izvršne dužnosti.

3. Angažman u privatnom poduzeću, u uvjetima u kojima se stvara sukob interesa, nespojivo je sa javnim dužnostima izabranog dužnosnika, nosioca izvršne dužnosti ili savjetnika.

4. Pod uvjetima definiranim u stavku 1., 2. i 3. ovog članka angažman bliskih srodnika izabranih dužnosnika, nosilaca izvršnih dužnosti i savjetnika takođe dovodi do situacije u kojoj za ove dužnosnike, nosioce izvršnih dužnosti i savjetnike dolazi do pojave sukoba interesa.

Članak 5
.
Javna poduzeća i agencije za privatizaciju

1. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu biti
članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, niti biti u svojstvu ovlaštene osobe u javnom poduzeću. Ova odredba se primjenjuje godinu dana nakon što dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici prestanu obnašati dužnosti.

2. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu biti
članovi direkcije ni upravnog odbora, niti direktori agencija za privatizaciju. Ova odredba se primjenjuje godinu dana nakon što dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici prestanu obnašati dužnosti.

3. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici moraju podnijeti ostavku na svaku od tih nespojivih službi prije preuzimanja dužnosti.

Članak 6
.
Vladina ulaganja u privatna poduzeća

1. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu biti
Članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, niti biti u svojstvu ovlaštene osobe svakog privatnog poduzeća u koje je organ vlasti, čji je
član dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik, ulagao kapital u periodu od
četiri (4) godine prije preuzimanja dužnosti dužnosnika, nosioca izvršne dužnosti ili savjetnika.

2. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu biti
članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, niti biti u svojstvu ovlaštene osobe bilo kojeg privatnog poduzeća koje sklapa ugovore, ili na drugi način
posluje, sa vladama na bilo kojoj razini. Ova odredba primjenjuje se samo na privatna poduzeća
koja su sklopila ugovor ili posluju sa Vladom, dok je izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik obnašao dužnost i to samo onda kada je vrijednost ugovora ili posla sa Vladom veća
od pet tisuća konvertibilnih maraka (5.000 KM) godišnje.

Članak 7
.
Zabrana djelovanja u slučaju sukoba interesa

1. Izabrani dužnosnici ne mogu glasati po bilo kojem pitanju koje se neposredno tiče
privatnog poduzeća u kojem taj dužnosnik ili njegovi bliski srodnici imaju financijski interes. Dužnosnici koji se nađu u takvim situacijama uzdržat će se od glasanja, te na otvorenoj sjednici objasniti razloge zbog kojih su uzdržani.

2. Nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici neće poduzimati nikakve službene radnje koje bi mogle neposredno utjecati na privatno poduzeće u kojem nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik, ili njegov bliski srodnik imaju financijski interes. Nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici će u takvim situacijama proslijediti donošenje odluke o poduzimanju radnje drugom nadležnom tijelu i pismeno navesti razloge za takvo prosljeđivanje.

Članak 8
.
Ugovori o osobnim uslugama

1. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu sklapati ugovore o pružanju osobnih usluga sa bilo kojim javnim poduzećem.

2. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici ne mogu sklapati ugovore o pružanju osobnih usluga sa bilo kojim privatnim poduzećem koje sklapa ugovore, ili na drugi način posluje sa vladama na bilo kojoj razini. Ova odredba se samo primjenjuje na privatna poduzeća koja su sklopila ugovor ili posluju s Vladom istovremeno dok izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik obnaša dužnost i samo onda kada vrijednost ugovora ili posla s Vladom prelazi pet tisuća (5.000) konvertibilnih maraka godišnje.

3. U slučaju da izabrani dužnosnik, nosilac izvršnih dužnosti ili savjetnik prekrši odredbe ovog članka, ugovor dužnosnika ili nosioca izvršnih dužnosti smatraće se ništavnim.


Članak 9
.
Zabranjena djelovanje


1. Osim ako je to izričito propisano odredbama ovoga Zakona, dužnosnicima se zabranjuje:

a)primiti ili zahtijevati dar ili kakvu drugu korist ili obećanje dara ili kakve druge koristi radi obavljanja javnih dužnosti;

b) primiti dodatnu naknadu za poslove obnašanja javnih dužnosti;


c) tražiti, prihvatiti ili primiti vrijednost ili uslugu radi glasovanja o bilo kojoj stvari, ili utjecati na odluku nekog tijela ili osobe;

d) obećavati zaposlenje ili neko drugo pravo u zamjenu za dar ili obećanje dara;

e) privilegirati osobe radi stranačkog ili drugog opredjeljenja ili radi podrijetla, osobnih ili obiteljskih veza;

f) odbaciti uvid u svoje financijsko poslovanje;

g) utjecati na dobivanje poslova ili narudžbi države u cilju sticanja materijalne ili nematerijalne koristi za sebe ili za drugoga;

h) koristiti radi osobne dobiti ili dobiti bliskog srodnika povlaštene informacije o djelovanju državnih tijela;

i) na koji drugi način koristiti svoj položaj kako bi utjecali na odluku zakonodavne, izvršne ili sudbene vlasti te tako postigli osobnu dobit ili dobit bliskog srodnika, neku povlasticu ili pravo, sklopili pravni posao ili na drugi način interesno pogodovali sebi ili drugom bliskom srodniku.

Članak 10.

Primanje darova

1. Darom u smislu ovoga Zakona smatra se dar u vezi sa obavljanjem dužnosti, a podrazumijeva: novac, stvari, prava, usluge bez naknade te neka druga korist dana ili obećana dužnosniku, na primjer: ugostiteljska usluga, usluga noćenja, oprost duga ili obveze, putni trošak ili slična usluga, ulaznica, umjetnički predmet, suvenir, osiguranje ili slična usluga, liječnička ili slična usluga koju dužnosnik nije osobno platio prema tržišnoj cijeni.

2. Dar u vrijednosti do 50 KM izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjtnici mogu zadržati i ne trebaju ga prijaviti.

3. Darom u smislu st. 2. ovoga članka smatra se i više darova istog darovatelja darovanih u razdoblju od jedne godine.

4. Darove iznad vrijednosti iz stavka 2. ovoga članka izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici ne smiju zadržati, već su ih obvezni prijaviti Izbornom povjerenstvu i oni postaju vlasništvo BiH.

5. Izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti i savjetnik ne smije primiti novac, ček ili drugu vrijednosnicu bez obzira na iznos, a ako dobije navedeno dužan je prijaviti i oni postaju vlasništvo BiH.

6. U slučaju dvojbe o vrijednosti dara izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti i savjetnik dužan je zatražiti račun od darovatelja.

7. Vrijednost dara je njegova tržišna vrijednost.

8. Primanje darova prema stavcima 1. do 8. ovoga članka odnosi se i na osobe koje bi primile dar u korist dužnosnika, s tim da takva osoba zna za primitak dara.

Članak 11.

Obavljanje drugih poslova dužnosnika

1. Za vrijeme obnašanja javne dužnosti izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici, osim dužnosti u političkoj stranci, ne smiju obnašati dužnost u drugim izvršnim organima. Istovremeno obnašanje više od jedne dužnosti u izvršnim organima takođe je nespojivo.

2. Izabrani dužnosnici, nosioci izvršne dužnosti i savjetnici mogu obavljati poslove u nastavnim ili znanstvenim, te kulturnim i športskim ustanovama, stručnim udruženjima i slično, samo pod uvjetom da naknada za obavljanje tih dužnosti ne prelazi jednu trećinu iznosa redovne plaće u ovim ustanovama ili udruženjima.

3. Izabrani dužnosnici i nosioci izvršne dužnosti ne smiju obavljati poslove savjetnika niti smiju biti u ugovornom odnosu s osnova rada sa javnim poduzećima i pravnim ili fizičkim osobama koji posluju sa tijelima vlasti na bilo kojoj razini.

Drugo poglavlje - Otvorenost

Članak 12.

Osobno financijsko stanje

Izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici dostavljaju redovna financijska izvješća, kako je predviđeno zakonom i Pravilima i propisima Izbornog povjerenstva.

Članak 13.

Otvorenost kod ugovaranja

1. Svako javno ili privatno poduzeće koje dostavi ponudu o davanju roba ili usluga Vladi podnosi i pisanu izjavu zajedno sa ponudom, uz spisak bilo kakvih priloga političkim strankama koje je poduzeće dalo u prethodne dvije godine. U izjavi se također navode svi izabrani dužnosnici, nosioci izvršnih dužnosti i savjetnici koji su bili uposleni ili su bili članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, ili su radili u svojstvu ovlaštene osobe poduzeća tijekom prethodne dvije godine.

2. Ovaj članak primjenjuje se samo na javna ili privatna poduzeća kada vrijednost ugovora ili posla za Vladu prelazi pet tisuća (5.000) konvertibilnih maraka godišnje.

3. Sve izjave iz ovog članka su javni dokumenti i dostupni su javnosti i medijima i od strane poduzeća i od strane organa vlasti koji prima ponudu.

Članak 14.

Otvorenost informacija o poduzeću

1. Svako poduzeće u koje organ vlasti izvrši jedno ili više ulaganja u ukupnom iznosu većem od pet tisuća (5.000) konvertibilnih maraka godišnje, podnosi izvješće u kojem se navode puna imena, adrese, kontakt telefoni članova poslovodnog odbora ili upravnog odbora, kao i svih ovlaštenih osoba u poduzeću.

2. Takva izvješća se dostavljaju ministarstvu ili agenciji nadležnoj za finansijska pitanja u okviru organa vlasti koji je izvršio ulaganje, sudu kod kojeg je poduzeće registrirano, i Izbornom povjerenstvu u roku od 10 dana od glasanja službene odluke poduzeća da izvrši ulaganje.

3. Ažurirana izvješća se dostavljaju u roku od četrnaest dana (14) od bilo kakve promjene u članstvu poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, ili ovlaštenih osoba u periodu od dvije godine nakon posljednjeg ulaganja od strane organa vlasti.

4. Sva izvješća iz ovog članka su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje odgovarajućem ministarstvu ili agenciji koja je nadležna za financijska pitanja, sudu i Izbornom povjerenstvu za vrijeme redovitog radnog vremena.

Članak 15.

Otvorenost Vladinih investicija

1. Organ vlasti koji izvrši jedno ili više ulaganja u neko poduzeće u ukupnom iznosu većem od pet tisuća (5.000 KM) konvertibilnih maraka godišnje, podnosi izjavu o tom ulaganju Izbornom povjerenstvu.

2. Organ vlasti također objavljuje primjerak izjave o ulaganju u novinama koje se distribuiraju na teritoriju koji je u njegovoj nadležnosti. Primjerak se objavljuje u roku od 14 dana od dana kada je izvršeno ulaganje.

3. Sve izjave iz ovog člana su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje od strane organa vlasti i Izbornog povjerenstva tijekom redovitog radnog vremena.


Članak 16.

Otvorenost godišnjih izvješća poduzeća

1. Godišnja financijska izvješća poduzeća koja se dostavljaju nadležnoj poreskoj upravi, također se dostavljaju agenciji ili ministarstvu nadležnom za financijska pitanja u organu vlasti koji je izvršio ulaganje u poduzeće tijekom prethodnih dvanaest (12) mjeseci.

2. Sva izvješća iz ovog članka su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje od strane odgovarajućeg ministarstva ili agencije nadležne za financijska pitanja tijekom redovitog radnog vremena.

Treće poglavlje - Provedba

Članak 17.

Provedba

1. Izborno povjerenstvo u skladu sa ovim zakonom obavlja slijedeće funkcije:

a) djeluje na osnovu ovog zakona kako bi osiguralo političku odgovornost i vjerodostojnost izabranih dužnosnika, nosilaca izvršne dužnosti i savjetnika, vodeći računa o zaštiti integriteta dužnosti, a ne osobe koja obnaša dužnost;

b) donosi upute, propisuje obrasce i ustroj registra radi primjene odredbi ovoga Zakona;

c) donosi pravilnik o vođenju registra, obrascima, provedbena pravila o vođenju postupka i dostavljanju odluka te sastavljanju izvješća;

d) donosi odluke je li neko djelovanje ili propust povreda odredbi ovoga Zakona;

e)podnosi izvješće o svome radu Predsjedništvu Bosne i Hercegovine svakih šest mjeseci, a javnosti najmanje jednom godišnje.

f) podnosi izviješće nadležnom tužiteljstvu o svakom slučaju kršenja ovog zakona koje može predstavljati kršenje Krivičnog zakona.

2. Dodatna sredstva koja Izborno povjerenstvo potroši u provedbi ovog zakona se osiguravaju iz državnog proračuna.

Članak 18.

Postupak pred Izbornim povjerenstvom

1. Postupak pred Izbornim povjerenstvom pokreće se na zahtjev Izbornog povjerenstva ili na zahtjev osobe o kojoj se radi.

2. Izborno povjerenstvo može postupak pokrenuti i temeljem prijave neke druge osobe.

3. Izborno povjerenstvo ima pravo utvrditi čnjenice vlastitom istragom ili pribaviti
čnjenice i dokaze djelovanjem drugih tijela izvršne vlasti. Svi organi vlasti, institucije i sudovi na svim razinama u BiH su obvezni Izbornom povjerenstvu pružiti zatraženu pravnu pomoć i sve druge vidove pomoći.

4. Izborno povjerenstvo će o slučaju dvojbe o postojanju povrede obveze sukladno ovom zakonu izvijestiti datu osobu za koju postoje osnove sumnje da je prekračo ovaj Zakon, tražeći očitovanje
o navodima prijave.

5. Ako postoji dvojba o mogućem postojanju kršenja ovog zakona, Izborno povjerenstvo
će na zahtjev svake osobe koja to traži, dati svoje mišljenje.

6. Prije izricanja sankcije Izborno povjerenstvo mora pribaviti očtovanje osobe na koju se sankcija odnosi.

Članak 19.

Žalbe

Žalbe na odluke Izbornog povjerenstva mogu se uputiti Upravnom odjelu Suda Bosne i Hercegovine.

Članak 20.

Sankcije

1. Ako se utvrdi da neki izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik krši odredbe
čl. 5., 6. ili 8. ovog zakona, on se smatra nepodobnim da se kandidiraju za bilo koju neposredno ili posredno izabranu dužnost u periodu od četiri (4) godine nakon što je prekršaj ustanovljen. Pored toga, dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik može biti novčano kažnjen u iznosu ne manjem od tisuću konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od deset tisuća konvertibilnih maraka (10.000 KM).

2. Ako se utvrdi da neki izabrani dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik krši odredbe
čl. . 9. i 10. taj dužnosnik ili nosilac izvršne dužnosti kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od tisuću konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od deset tisuća konvertibilnih maraka (10.000 KM). Dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik je takođe obvezan vratiti dar ili novac koji je ekvivalentan vrijednosti dara.

3. Ako se utvrdi da izabrani dužnosnik , nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik krši odredbe čl. 1., 5., 6., 7., 8., 9. i 10. ovog zakona , on se smatra nepodobnim za radno mjesto u državnoj upravi ili za mjesto savjetnika u periodu od najviše četiri (4) godine nakon počinjenog prekršaja . Ova odredba se također primjenjuje na izabranog dužnosnika , nosioca izvršne dužnosti ili savjetnika na dopustu sa radnog mjesta u državnoj upravi. U tom slučaju , on je dužan proći postupak javnog natječaja kako bi ponovo stupili u državnu upravu po isteku perioda nepodobnosti.

4. Ako se ustanovi da bliži srodnik izabranog dužnosnika, nosioca izvršne dužnosti ili savjetnika krši odredbu člana 10., taj član obitelji kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od tisuću konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od deset tisuća konvertibilnih maraka (10.000 KM). Dužnosnik, nosilac izvršne dužnosti ili savjetnik također može biti novčano kažnjen u jednakom iznosu ako se utvrdi da mu je ranije bilo poznato postojanje sukoba interesa ili dara.

5. Svako poduzeće za koje se utvrdi da krši čl. 13., 14. ili 16. kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od tisuću konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od dvadeset tisuća konvertibilnih maraka (20.000 KM) i nema pravo sklapati ugovor sa bilo kojim organom vlasti ili agencijom u periodu od četiri (4) godine nakon počinjenog prekršaja.

6. Novčane kazne na osnovu ovog poglavlja plaćaju se Izbornom povjerenstvu.

Članak 21.

Zastarjevanje

1. Postupak za primjenu sankcija u svezi s kršenjem ovog zakona mora se pokrenuti u roku od četiri godine od utvrđivanja navodnog kršenja zakona.


Četvrto poglavlja - Opseg zakona

Članak 22.

Primjena zakona na entitete i Distrikt Brčko

1. Entiteti i Distrikt Brčko će donijeti svoje zakone u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.

2. Do donošenja zakona u oblasti sukoba interesa na entitetskoj razini i razini Distrikta Brčko, entiteti i Distrikt Brčko će primjenjivati odredbe utvrđene u ovom Zakonu.

3. Odredbe zakona iz stavka 1. ovog članka ne smiju biti u suprotnosti sa ovim zakonom.

Peto poglavlje - Prijelazne i završne odredbe

Članak 23.

Stupanje na snagu

1. Zakon stupa na snagu jedan dan nakon objavljivanja rezultata Izbora koji će se održati u listopadu 2002. godine.

2. Zakon će biti objavljen u "Slu benom glasniku Bosne i Hercegovine" i službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine .