Prvo poglavlje - Sukob interesa
Član
1
Opće odredbe
1.Ovim Zakonom uređuju se posebne obaveze izabranih zvaničnika, nosilaca izvršnih funkcija i savjetnika u institucijama vlasti BiH u obavljanju dužnosti.
2.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici koji obavljaju javne funkcijatrebaju se ponašati savjesno i odgovorno, da ne ugrožavaju povjerenje i pouzdanje građana, te da poštuju kako zakonske tako i druge propise kojima se određuju prava, obaveze i odgovornosti u obavljanju javnih dužnosti.
3.U obavljanju javne funkcija izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih dužnosti, i savjetnici se moraju pridržavati etike poziva i funkcijakoju obavljaju.
4.U obavljanju javne funkcije izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih dužnosti, i savjetnici ne smiju svoj privatni interes stavljati iznad javnog interesa.
5.Sukob interesa postoji u situacijama u kojima izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici imaju privatni interes koji utječe ili može utjecati na zakonitost, otvorenost, objektivnost i nepristranost u obavljanju javnihfunkcija.
Član 2.
Principi djelovanja
1.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici u obavljanju javnih funkcija moraju postupati zakonito, efikasno, nepristrano, časno, te se pridržavati principa odgovornosti, poštenja, savjesnosti, otvorenosti i vjerodostojnosti.
2.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici su lično odgovorni za svoje djelovanje u obavljanju javnih funkcija na koje su imenovani, odnosno izabrani i politički su odgovorni prema tijelu ili građanima koji su ih imenovali ili izabrali.
3.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici ne smiju koristiti javnu dužnost za ličnu dobit osobe koja je s njima povezana. Zvaničnici ne smiju biti u nikakvom odnosu zavisnosti prema osobama koje bi mogle uticati na njihovu objektivnost.
4.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici kao javne osobe moraju djelovati u interesu građana.
5.U obavljanju funkcijaizabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcijai savjetnici obavezni su imovinu, sredstva za rad i finansijska sredstva koja su im povjerena koristiti isključivo u svrhu za koja su namjenjena i na efikasan način.
6.Izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcijai savjetnici u vrijeme obavljanja javne funkcije primaju plaću i naknade za dužnost koju obavljaju. Osim ako je to ovim Zakonom izričito propisano izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcijai savjetnici ne smiju primati nikakvu drugu naknadu.
Član 3.
Definicije
U smislu ovog Zakona o sukobu interesa:
a) Ovlaštenom osobom smatra se osoba koja je Osnivačkim aktom ili Statutom preduzeća ovlaštena da predstavlja preduzeće. Pod ovlaštenom osobom se također podrazumijeva poduzetnik;
b)Bliskim srodnikom smatraju se bračni ili izvanbračni drug zvaničnika, njegovi srodnici po krvi u ravnoj lozi, usvojitelj i usvojenik, srodnici u pobočnoj liniji do trećeg stepena i srodnik po tazbini do drugog stepena.
c)Izabranim zvaničnicima smatraju
se;
- članovi Predsjedništva Bosne i Hercegovine;
- poslanici i članovi
Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu BiH);
- sekretari
oba doma Parlamentarne skupštine BiH;
- direktori, zamjenici i pomoćnici direktora
organa državne uprave, agencija i direkcija, te zavoda imenovani od strane Vijeća
ministara BiH ili Parlamentarne skupštine BiH odnosno Predsjedništva BiH;
d) Nosiocima izvršnih funkcija smatraju se ministri i zamjenici ministara u Vijeću ministara BiH;
e) Savjetnicima smatraju se savjetnici izabranim zvaničnicima i nosiocima izvršnih funkcija kako je utvrđeno Zakonom o državnoj službi u institucijama vlasti BiH;
f) Izborna komisija znači Izborna komisija Bosne i Hercegovine.
g) Finansijski interes znači:
1. svaki interes kojim se izabranom zvaničniku, nosiocu izvršne funkcija ili savjetniku omogućava da primi novac u vrijednosti većoj od hiljadu konvertibilnih maraka (1.000 KM) godišnje, kao i
2. svaki vlasnički interes koji ima izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcijaili savjetnik, koji odgovara vrijednosti od najmanje deset hiljada konvertibilnih maraka (10.000 KM) u nekom preduzeću, društvu sa neograničenom odgovornošću, komanditnom društvu, dioničkom društvu ili društvu sa ograničenom odgovornošću.
h) Poklon znači svaku isplatu, djelovanje , uslugu, ili predmet od vrijednosti učinjene neposredno primaocu, bez naknade ili očekivanja naknade. Pokloni primljeni od strane članova porodice, kao i pokloni čija vrijednost ne prelazi stotinu konvertibilnih maraka (100 KM) nisu obuhvaćeni ovim zakonom.
i) Privatno preduzeće označava svako zakonom utvrđeno preduzeće koje nije javno preduzeće definirano niže.
j) Javno preduzeće označava preduzeće u kojem se više od 25% kapitala nalazi u vlasništvu Vlade i/ili preduzeće u kojem se više od 25% godišnje poslovne aktivnosti finansira iz budžeta Vlada Bosne i Hercegovine, Federacije Bosne i Hercegovine, Republike Srpske, Distrikta Brčko, bilo kojeg kantona, općine ili grada.
Član
4.
Nespojivosti
1. Članstvo u poslovodnom odboru, upravnom odboru, nadzornom odboru, izvršnom odboru, ili u svojstvu ovlaštene osobe u javnom preduzeću nespojivo je sa javnim dužnostima izabranog zvaničnika, nosioca izvršne funkcijaili savjetnika.
2. Članstvo u poslovodnom odboru ili direkciji, ili obavanje funkcije direktora agencije za privatizaciju nespojivo je sa javnim dužnostima izabranog zvaničnika ili nosioca izvršne dužnosti.
3. Angažman u privatnom preduzeću, u uvjetima u kojima se stvara sukob interesa, nespojiv je sa javnim funkcijama izabranog zvaničnika, nosioca izvršne funkcije ili savjetnika.
4. Pod uslovima definisanim u stavu 1., 2. i 3. ovog člana angažman bliskih srodnika izabranih zvaničnika, nosilaca izvršnih funkcijai savjetnika takođe dovodi do situacije u kojoj za ove zvaničnike, nosioce izvršnih funkcija i savjetnike dolazi do pojave sukoba interesa.
Član 5.
Javna preduzećai
agencije za privatizaciju
1. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai
savjetnici ne mogu biti
članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog
odbora, izvršnog odbora, niti biti u svojstvu ovlaštene osobe u javnom poduzeću.
Ova odredba se primjenjuje godinu dana nakon što zvaničnici, nosioci izvršnih
funkcija i savjetnici prestanu avršiti funkcije.
2. Izabrani zvaničnici,
nosioci izvršnih funkcijai savjetnici ne mogu biti
članovi direkcije ni upravnog
odbora, niti direktori agencija za privatizaciju. Ova odredba se primjenjuje godinu
dana nakon što zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici prestanu vršiti
funkcije.
3. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici moraju podnijeti ostavku na svaku od tih nespojivih službi prije preuzimanja funkcije.
Član 6.
Vladina ulaganja u privatna preduzeća
1.
Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici ne mogu biti
članovi
poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, niti biti
u svojstvu ovlaštene osobe svakog privatnog preduzećau koje je organ vlasti, čji
je
član zvaničnik, nosilac izvršne funkcijaili savjetnik, ulagao kapital u
periodu od
četiri (4) godine prije preuzimanja funkcije zvaničnika, nosioca
izvršne funkcije ili savjetnika.
2. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih
funkcijai savjetnici ne mogu biti
članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora,
nadzornog odbora, izvršnog odbora, niti biti u svojstvu ovlaštene osobe bilo kojeg
privatnog preduzećakoje sklapa ugovore, ili na drugi način
posluje, sa vladama
na bilo kojem nivou. Ova odredba primjenjuje se samo na privatna preduzeća koja
su sklopila ugovor ili posluju sa Vladom, dok je izabrani zvaničnik, nosilac izvršne
funkcije ili savjetnik vršio funkcijui to samo onda kada je vrijednost ugovora
ili posla sa Vladom veća od pet hiljada konvertibilnih maraka (5.000 KM) godišnje.
Član 7.
Zabrana djelovanja u slučaju sukoba interesa
1.
Izabrani zvaničnici ne mogu glasati po bilo kojem pitanju koje se neposredno tiče
privatnog
preduzeća u kojem taj zvaničnik ili njegovi bliski srodnici imaju finansijski
interes. Zvaničnici koji se nađu u takvim situacijama uzdržat će se od glasanja,
te na otvorenoj sjednici objasniti razloge zbog kojih su uzdržani.
2. Nosioci izvršnih funkcijai savjetnici neće preduzimati nikakve službene radnje koje bi mogle neposredno uticati na privatno preduzeće u kojem nosilac izvršne funkcijaili savjetnik, ili njegov bliski srodnik imaju finansijski interes. Nosioci izvršnih funkcijai savjetnici će u takvim situacijama proslijediti donošenje odluke o poduzimanju radnje drugom nadležnom tijelu i pismeno navesti razloge za takvo prosljeđivanje.
Član 8.
Ugovori o ličnim uslugama
1. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici ne mogu sklapati ugovore o pružanju ličnih usluga sa bilo kojim javnim preduzećem.
2. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcijai savjetnici ne mogu sklapati ugovore o pružanju ličnih usluga sa bilo kojim privatnim preduzećem koje sklapa ugovore, ili na drugi način posluje sa vladama na bilo kojem nivou. Ova odredba se samo primjenjuje na privatna preduzeća koja su sklopila ugovor ili posluju s Vladom istovremeno dok izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcije ili savjetnik vrši funkciju i samo onda kada vrijednost ugovora ili posla s Vladom prelazi pet hiljada (5.000) konvertibilnih maraka godišnje.
3. U slučaju da izabrani zvaničnik, nosilac izvršnih funkcijaili savjetnik prekrši odredbe ovog člana, ugovor zvaničnika ili nosioca izvršnih funkcija smatraće se ništavnim.
Član 9.
Zabranjena
aktivnost
1. Osim ako je to izričito propisano odredbama ovoga Zakona,
zvaničnicima se zabranjuje:
a)primiti ili zahtijevati poklon ili kakvu drugu korist ili obećanje poklona ili kakve druge koristi radi obavljanja javnih dužnosti;
b) primiti dodatnu naknadu za poslove obavljanja javnih funkcija;
c) tražiti, prihvatiti ili primiti vrijednost ili uslugu radi glasanja
o bilo kojoj stvari, ili uticati na odluku nekog tijela ili osobe;
d) obećavati zaposlenje ili neko drugo pravo u zamjenu za poklon ili obećanje poklona;
e) privilegovati osobe radi stranačkog ili drugog opredjeljenja ili radi porijekla, ličnih ili porodičnih veza;
f) odbaciti uvid u svoje finansijsko poslovanje;
g) uticati na dobivanje poslova ili narudžbi države u cilju sticanja materijalne ili nematerijalne koristi za sebe ili za drugoga;
h) koristiti radi lične dobiti ili dobiti bliskog srodnika povlaštene informacije o radu državnih tijela;
i) na koji drugi način koristiti svoj položaj kako bi uticali na odluku zakonodavne, izvršne ili sudske vlasti te tako postigli ličnu dobit ili dobit bliskog srodnika, neku povlasticu ili pravo, sklopili pravni posao ili na drugi način interesno pogodovali sebi ili drugom bliskom srodniku.
Član
10.
Primanje poklona
1. Poklonom u smislu ovoga Zakona smatra se poklon u vezi sa obavljanjem dužnosti, a podrazumijeva: novac, stvari, prava, usluge bez naknade te neku drugu korist datu ili obećanu zvaničniku, na primjer: ugostiteljska usluga, usluga noćenja, oprost duga ili obaveze, putni trošak ili slična usluga, ulaznica, umjetnički predmet, suvenir, osiguranje ili slična usluga, medicinska ili slična usluga koju zvaničnik nije lično platio prema tržišnoj cijeni.
2. Poklon u vrijednosti do 50 KM izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcijai savjtnici mogu zadržati i ne trebaju ga prijaviti.
3. Poklonom u smislu stava 2. ovoga člana smatra se i više poklona poklonjenih od strane iste osobe u razdoblju od jedne godine.
4. Poklone iznad vrijednosti iz stava 2. ovoga člana izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcijai savjetnici ne smiju zadržati, već su ih obavezni prijaviti Izbornoj komisiji i oni postaju vlasništvo BiH.
5. Izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcijai savjetnik ne smije primiti novac, ček ili drugu vrijednosnicu bez obzira na iznos, a ako dobije navedeno dužan je prijaviti i oni postaju vlasništvo BiH.
6. U slučaju sumnje o vrijednosti poklona izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcije i savjetnik dužan je zatražiti račun od davaoca poklona.
7. Vrijednost poklona je njegova tržišna vrijednost.
8. Primanje poklona prema st. 1. do 8. ovoga člana odnosi se i na osobe koje bi primile poklon u korist zvaničnika, s tim da takva osoba zna za primanje poklona.
Član 11.
Obavljanje drugih poslova zvaničnika
1. Za vrijeme vršenja javne funkcije izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcije i savjetnici, osim dužnosti u političkoj stranci, ne smiju vršiti dužnost u drugim izvršnim organima. Istovremeno vršenje više od jedne funkcije u izvršnim organima takođe je nespojivo.
2. Izabrani zvaničnici, nosioci izvršne funkcije i savjetnici mogu obavljati poslove u nastavnim ili naučnim, te kulturnim i sportskim ustanovama, stručnim udruženjima i slično, samo pod uslovom da naknada za obavljanje tih funkcija ne prelazi jednu trećinu iznosa redovne plaće u ovim ustanovama ili udruženjima.
3. Izabrani zvaničnici i nosioci izvršne funkcije ne smiju obavljati poslove savjetnika niti smiju biti u ugovornom odnosu na osnovu rada sa javnim preduzećima i pravnim ili fizičkim osobama koji posluju sa tijelima vlasti na bilo kojem nivou.
Drugo poglavlje - Otvorenost
Član
12.
Lično finansijsko stanje
Izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcija i savjetnici dostavljaju redovne finansijske izvještaje, kako je predviđeno zakonom i Pravilima i propisima Izborne komisije.
Član
13.
Otvorenost kod ugovaranja
1. Svako javno ili privatno preduzeće koje dostavi ponudu o davanju roba ili usluga Vladi podnosi i pisanu izjavu zajedno sa ponudom, uz spisak bilo kakvih priloga političkim strankama koje je preduzeće dalo u prethodne dvije godine. U izjavi se također navode svi izabrani zvaničnici, nosioci izvršnih funkcija i savjetnici koji su bili uposleni ili su bili članovi poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, ili su radili u svojstvu ovlaštene osobe preduzeća tokom prethodne dvije godine.
2. Ovaj član primjenjuje se samo na javna ili privatna preduzeća kada vrijednost ugovora ili posla za Vladu prelazi pet hiljada (5.000) konvertibilnih maraka godišnje.
3. Sve izjave iz ovog člana su javni dokumenti i dostupni su javnosti i medijima i od strane preduzeća i od strane organa vlasti koji prima ponudu.
Član
14.
Otvorenost informacija o preduzeću
1. Svako preduzeće u koje organ vlasti izvrši jedno ili više ulaganja u ukupnom iznosu većem od pet hiljada (5.000) konvertibilnih maraka godišnje, podnosi izvještaj u kojem se navode puna imena, adrese, kontakt telefoni članova poslovodnog odbora ili upravnog odbora, kao i svih ovlaštenih osoba u preduzeću.
2. Takvi izvještaji se dostavljaju ministarstvu ili agenciji nadležnoj za finansijska pitanja u okviru organa vlasti koji je izvršio ulaganje, sudu kod kojeg je preduzeće registrirano, i Izbornoj komisiji u roku od 10 dana od izglasavanja službene odluke preduzeća da izvrši ulaganje.
3. Ažurirani izvještaji se dostavljaju u roku od četrnaest dana (14) od bilo kakve promjene u članstvu poslovodnog odbora, upravnog odbora, nadzornog odbora, izvršnog odbora, ili ovlaštenih osoba u periodu od dvije godine nakon posljednjeg ulaganja od strane organa vlasti.
4. Svi izvještaji iz ovog člana su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje odgovarajućem ministarstvu ili agenciji koja je nadležna za finansijska pitanja, sudu i Izbornoj komisiji za vrijeme redovnog radnog vremena.
Član 15.
Otvorenost
Vladinih investicija
1. Organ vlasti koji izvrši jedno ili više ulaganja u neko preduzeće u ukupnom iznosu većem od pet hiljada (5.000 KM) konvertibilnih maraka godišnje, podnosi izjavu o tom ulaganju Izbornoj komisiji.
2. Organ vlasti također objavljuje primjerak izjave o ulaganju u novinama koje se distribuiraju na teritoriji koja je u njegovoj nadležnosti. Primjerak se objavljuje u roku od 14 dana od dana kada je izvršeno ulaganje.
3. Sve izjave iz ovog člana su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje od strane organa vlasti i Izborne komisije tokom redovnog radnog vremena.
Član
16.
Otvorenost godišnjih izvještaja preduzeća
1. Godišnji finansijska izvještaji preduzeća koja se dostavljaju nadležnoj poreskoj upravi, također se dostavljaju agenciji ili ministarstvu nadležnom za finansijska pitanja u organu vlasti koji je izvršio ulaganje u preduzeće tokom prethodnih dvanaest (12) mjeseci.
2. Svi izvještaji iz ovog člana su javni dokumenti i dostupni su za inspekciju i umnožavanje od strane odgovarajućeg ministarstva ili agencije nadležne za finansijska pitanja tokom redovnog radnog vremena.
Treće poglavlje - Implementacija
Član
17.
Implementacija
1. Izborna komisija u skladu sa ovim zakonom obavlja slijedeće funkcije:
a) djeluje na osnovu ovog zakona kako bi osigurala političku odgovornost i vjerodostojnost izabranih zvaničnika, nosilaca izvršne funkcijai savjetnika, vodeći računa o zaštiti integriteta dužnosti, a ne osobe kojavrši tu funkciju ;
b) donosi upute, propisuje obrasce i organizaciju registra radi primjene odredbi ovoga Zakona;
c) donosi pravilnik o vođenju registra, obrascima, provedbena pravila o vođenju postupka i dostavljanju odluka te sastavljanju izvještaja;
d) donosi odluke je li neko djelovanje ili propust povreda odredbi ovoga Zakona;
e)podnosi izvještajo svome radu Predsjedništvu Bosne i Hercegovine svakih šest mjeseci, a javnosti najmanje jednom godišnje.
f) podnosi izviještaj nadležnom tužilaštvu o svakom slučaju kršenja ovog zakona koje može predstavljati kršenje Krivičnog zakona.
2.
Dodatna sredstva koja Izborna komisija potroši u implementaciji ovog zakona se
obezbjeđuju iz državnog budžeta.
Član 18.
Postupak pred Izbornom
komisijom
1. Postupak pred Izbornom komisijom pokreće se na zahtjev Izborne komisije ili na zahtjev osobe o kojoj se radi.
2. Izborna komisija može postupak pokrenuti i na osnovu prijave neke druge osobe.
3. Izborna komisija
ima pravo utvrditi čnjenice vlastitom istragom ili pribaviti
čnjenice i dokaze
djelovanjem drugih tijela izvršne vlasti. Svi organi vlasti, institucije i sudovi
na svim nivoima u BiH su obavezni Izbornoj komisiji pružiti zatraženu pravnu pomoć
i sve druge vidove pomoći.
4. Izborna komisija će o slučaju sumnje o postojanju povrede obaveze u skladu sa ovim zakonom izvijestiti datu osobu za koju postoji osnovana sumnja da je prekračo ovaj Zakon, tražeći od nj izjavu o navodima sadržanim u prijavi.
5. Ako postoji sumnja o mogućem postojanju kršenja ovog zakona,
Izborna komisija
će na zahtjev svake osobe koja to traži, dati svoje mišljenje.
6. Prije izricanja sankcije Izborna komisijamora pribaviti izjavu osobe na koju se sankcija odnosi.
Član 19.
Žalbe
Žalbe na odluke Izborne komisije mogu se uputiti Upravnom odjelu Suda Bosne i Hercegovine.
Član 20.
Sankcije
1. Ako se utvrdi da neki
izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcijae ili savjetnik krši odredbe
čl.
5., 6. ili 8. ovog zakona, on se smatra nepodobnim da se kandidiraju za bilo koju
neposredno ili posredno izabranu funkciju u periodu od četiri (4) godine nakon
što je prekršaj ustanovljen. Pored toga, zvaničnik, nosilac izvršne funkcije ili
savjetnik može biti novčano kažnjen u iznosu ne manjem od hiljadu konvertibilnih
maraka (1.000 KM) i ne većem od deset hiljada konvertibilnih maraka (10.000 KM).
2. Ako se utvrdi da neki izabrani zvaničnik, nosilac izvršne funkcije ili
savjetnik krši odredbe
čl. . 9. i 10. taj zvaničnik ili nosilac izvršne funkcije
kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od hiljadu konvertibilnih maraka (1.000
KM) i ne većem od deset hiljada konvertibilnih maraka (10.000 KM). Zvaničnik,
nosilac izvršne funkcijaili savjetnik je takođe obavezan vratiti poklon ili novac
koji je ekvivalentan vrijednosti poklona.
3. Ako se utvrdi da izabrani zvaničnik , nosilac izvršne funkcije ili savjetnik krši odredbe čl. 1., 5., 6., 7., 8., 9. I 10. ovog zakona , on se smatra nepodobnim za radno mjesto u državnoj upravi ili za mjesto savjetnika u periodu od najviše četiri (4) godine nakon počinjenog prekršaja . Ova odredba se također primjenjuje na izabranog zvaničnika , nosioca izvršne funkcije ili savjetnika na dopustu sa radnog mjesta u državnoj upravi. U tom slučaju , on je dužan proći postupak javnog konkursa kako bi ponovo stupili u državnu upravu po isteku perioda nepodobnosti.
4. Ako se ustanovi da bliži srodnik izabranog zvaničnika, nosioca izvršne funkcije ili savjetnika krši odredbu člana 10., taj član porodice kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od hiljadu konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od deset hiljada konvertibilnih maraka (10.000 KM). Zvaničnik, nosilac izvršne funkcije ili savjetnik također može biti novčano kažnjen u jednakom iznosu ako se utvrdi da mu je ranije bilo poznato postojanje sukoba interesa ili poklona.
5. Svako preduzeće za koje se utvrdi da krši čl. 13., 14. ili 16. kažnjava se novčano u iznosu ne manjem od hiljadu konvertibilnih maraka (1.000 KM) i ne većem od dvadeset hiljada konvertibilnih maraka (20.000 KM) i nema pravo sklapati ugovor sa bilo kojim organom vlasti ili agencijom u periodu od četiri (4) godine nakon počinjenog prekršaja.
6. Novčane kazne na osnovu ovog poglavlja plaćaju se Izbornoj komisiji.
Član
21.
Zastarjevanje
1. Postupak za primjenu sankcija u svezi s kršenjem ovog zakona mora se pokrenuti u roku od četiri godine od utvrđivanja navodnog kršenja zakona.
Četvrto poglavlja - Obim zakona
Član
22.
Primjena zakona na entitete i Distrikt Brčko
1. Entiteti i Distrikt Brčko će donijeti svoje zakone u roku od 60 dana od dana stupanja na snagu ovog zakona.
2. Do donošenja zakona u oblasti sukoba interesa na entitetskom nivou i nivou Distrikta Brčko, entiteti i Distrikt Brčko će primjenjivati odredbe utvrđene u ovom Zakonu.
3. Odredbe zakona iz stava 1. ovog člana ne smiju biti u suprotnosti sa ovim zakonom.
Peto poglavlje - Prijelazne i završne odredbe
Član 23.
Stupanje na snagu
1. Zakon stupa na snagu jedan dan nakon objavljivanja rezultata Izbora koji će se održati u oktobru 2002. godine.
2. Zakon će biti objavljen u "Slu benom glasniku Bosne i Hercegovine" i službenim glasilima entiteta i Brčko Distrikta Bosne i Hercegovine .