ZAKON O RADIO-TELEVIZIJI
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE


Odjeljak A
Opće odredbe
Predmet zakona

 

Član 1.

 


Ovim zakonom se uređuje status Radio-televizije Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: RTV FBiH), kao pravne osobe, njene djelatnosti, prava i obaveze u vezi sa pružanjem radijskih i televizijskih usluga u Federaciji Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Federacija), sjedište, organi, organizacija preduzeća, programska načela, načela marketing oglašavanja, izvor i način finansiranja, način sticanja i raspodjele sredstava, način sanacije gubitaka, prava i obaveze korisnika radio i televizijskih usluga, kaznene odredbe vezane za ta prava i obaveze, i drugo.

Definicije

Član 2.

 

U smislu ovog zakona:

" "marketing oglašavanje" znači svaki plaćeni, slično nadoknađeni ili samo-promotivni javni proglas, u svrhu promoviranja prodaje, kupovine ili iznajmljivanja proizvoda ili usluga, promoviranja ideje ili cilja, ili uzrokovanja nekog drugog željenog efekta od strane oglašivača ili samog emitera;
" "emiter" je fizička ili pravna osoba sa uredničkom odgovornošću za pripremu usluge radio i televizijskog programa, namjenjenog emitiranju za javnost;
" "evropski programi" podrazumjevaju kreativne programe čiju proizvodnju ili koprodukciju vode evropske fizičke ili pravne osobe;
" "sponzoriranje" znači učešće fizičke ili pravne osobe, koja nije uključena u aktivnosti emitiranja ili u proizvodnju audio vizuelnih djela, u direktnom ili indirektnom finansiranju programa, u svrhu promoviranja njihovog imena, zaštitnog znaka, djelatnosti ili postignuća;
" "emitiranje" je početna emisija putem zamaljskog, kablovskog ili satelitskog odašiljača, u kodiranom ili dekodiranom obliku, radio ili televizijske usluge namjenjene javnosti;
" "virtuelno marketing oglašavanje" znači upotreba elektronskih sistema koji djelimično mijenjaju televizijski signal tako što se u televizijsku sliku dodaje marketing oglas, koji u stvarnosti ne postoji na mjestu sa kojeg se signal prenosi.

Status društva

Član 3.

 

(1) RTV FBiH ima status nezavisnog javnog radio-televizijskog servisa za Federaciju.

(2) Zakon o privrednim društvima se primjenjuje na rad i djelatnost RTV FBiH ako ovim Zakonom nije drugačije određeno.

Naziv i sjedište društva

Član 4.

 

(1) Naziv privrednog društva RTV FBiH je: "Radio-televizija Federacije Bosne i Hercegovine"- Društvo sa ograničenom odgovornošću.

(2) Skraćeni naziv preduzeća je: RTV FBiH d.o.o. Sarajevo.

(3) Sjedište RTV FBiH je u Sarajevu.

(4) Firma RTV FBiH mora se istaknuti na zgradi u kojoj je njeno sjedište, napisana latinicom i ćirilicom.

Nezavisnost RTV FBiH

Član 5.


RTV FBiH samostalna je u obavljanju djelatnosti, ima uredničku nezavisnost i institucionalnu autonomiju, naročito u oblastima kao što su:

" planiranje i proizvodnja programa;
" utvrđivanje programske šeme;
" uređivanje i prezentacija vijesti i informativnog programa;
" upravljanje i raspolaganje imovinom;
" zapošljavanje i prava i obaveze zaposlenika;
" uređivanje djelatnosti i unutrašnje organizacije.

Javni radio-televizijski sistem

 

Član 6.

 

RTV FBiH, zajedno sa Radio-televizijom Republike Srpske (u daljem tekstu: RT RS) i Javnim radio-televizijskim servisom BiH (u daljem tekstu: JS BiH) čini Javni radio-televizijski sistem u skladu sa Zakonom o osnovama Javnog radio televizijskog sistema i o Javnom radio televizijskom servisu Bosne i Hercegovine.

Regulatorna agencija za komunikacije

 

Član 7.

 

RTV FBiH je obavezna da u potpunosti poštuje pravila i propise Regulatorne agencije za komunikacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: CRA), ukoliko oni nisu u suprotnosti sa ovim zakonom. RTV FBiH podliježe svim postojećim CRA sankcijama za neispunjavanje pravila i propisa izuzev oduzimanju dozvole i suspenziji.

Djelatnost

Član 8.

 

(1) Djelatnosti RTV FBiH su sljedeće:

" pripremanje, proizvodnja, prijenos i emitiranje vlastitih radio i televizijskih programa;
" razmjena i učestvovanje u zajedničkim programima, programskim, tehničkim i tehnološkim projektima sa drugim emiterima i producentima programa;
" nabavljanje programa;
" uvođenje i korištenje novih tehnologija;
" izdavanje i raspodjela štampanog materijala vezanog za sopstveni program ili za pitanja o emitiranju uopće;
" skladištenje i korištenje arhiva tonskih i video zapisa;
" organizacija kulturnih, muzičkih i drugih događaja;
" ispitavanje medijskog tržišta i marketinške usluge;
" pružanje usluga teleteksta i djelatnosti vezanih za ostala polja tehnologije emitiranja.

(2) RTV FBiH može osnivati dopisničku mrežu i informativno-tehničke centre u svim kantonima, u skladu sa statutom.

(3) RTV FBiH će, u skladu sa mogućnostima, razvijati i proširivati svoje programske sadržaje u cilju emitiranja posebnih emisija na jezicima etničkih manjina koje žive u Federaciji, u skladu sa Ustavom.

(4) Statutom RTV FBiH mogu se odrediti i druge djelatnosti, pod uslovom da nisu u suprotnosti sa osnovnom djelatnošću RTV FBiH određenom ovim zakonom.

Nacionalna ravnopravnost

Član 9.


RTV FBiH u obavljanju djelatnosti i u kadrovskoj strukturi provodi relevantne ustavne odredbe u vezi sa jednakim pravima konstitutivnih naroda i ostalih.

Načini prijenosa programa

Član 10.


(1) RTV FBiH ima pravo prenositi program preko zemaljske mreže, satelita, kabla, interneta ili drugih tehničkih sredstava.

(2) RTV FBiH ostvaruje djelatnosti iz člana 6. preko proizvodnje i emitiranja programa na najmanje jednoj radio i jednoj televizijskoj mreži na teritoriji Federacije.

(3) Zahtjevi za proširenje usluga ili dodatne kanale se podnose CRA.

Arhiva

Član 11.

 

(1) RTV FBiH je dužna organizirati prikupljanje, čuvanje i arhivsku obradu svih proizvedenih i prikupljenih audio-vizuelnih snimaka na savremen način arhiviranja, u skladu sa zakonom.

(2) Klasifikacija i kategorizacija audio-vizuelnih snimaka određivaće se u zavisnosti od njihove kulturne, istorijske i programske vrijednosti.

(3) Zaštita i korištenje audio-vizuelnih snimaka osiguraće se u skladu sa posebnim općim aktom.

(4) JS BiH i RT RS imaju pristup arhivskoj građi RTV FBiH.

Statut i opći akti RTV FBiH

Član 12.

 

(1) RTV FBiH ima statut kojim se utvrđuje njena unutrašnja organizacija, ovlasti i način odlučivanja pojedinih organa, te uređuju druga pitanja od značaja za obavljanje djelatnosti i poslovanje RTV FBiH.

(2) Statut RTV FBiH objavljuje se u "Službenim novinama Federacije Bosne i Hercegovine".

(3) RTV FBiH ima i druge opće akte u skladu sa zakonom i statutom.


Odjeljak B
Program
Programska načela

Član 13.

 

(1) Program RTV FBiH služi interesu javnosti i mora biti u skladu sa profesionalnim standardima i propisima i pravilima CRA. RTV FBiH je dužna osigurati raznovrstan i izbalansiran radijski i televizijski program, koji ispunjava visoke etičke standarde i standarde kvaliteta, poštovanja ljudskog života, dostojanstva i fizičkog integriteta ličnosti, i promoviranja demokratskih sloboda, društvene pravde i međunarodnog razumijevanja i mira.

(2) Program RTV FBiH uključuje informacije, kulturu, obrazovanje i zabavu.

(3) Program RTV FBiH će uvažavati nacionalne, regionalne, tradicijske, vjerske, kulturne, jezičke i druge karakteristike konstitutivnih naroda i svih građana Federacije. Program RTV FBiH također će afirmirati kulturne i druge potrebe nacionalnih manjina u Federaciji.

(4) RTV FBiH će proizvoditi i uređivati programe sukladno najvišim profesionalnim kriterijima, uz poštivanje umjetničkih i stvaralačkih sloboda, nezavisno od stajališta državnih organa, političkih stranaka i drugih interesnih grupa.

(5) RTV FBiH ima pravo, u skladu sa svojim uređivačkim smjernicama, prenositi sjednice ili dijelove sjednica parlamenata, odnosno na drugi pogodan način informirati javnost o parlamentarnim aktivnostima. U tu svrhu, RTV FBiH ima slobodan pristup sjednicama parlamenata.

(6) RTV FBiH je dužna predstaviti javnosti svoje godišnje planove programa i izvješća o realiziranju tih planova. Svaka osoba ima pravo predati RTV FBiH prigovore i prijedloge koji se odnose na njen program.

Ostvarivanje programskih načela

 

Član 14.


(1) U ostvarivanju temeljnih programskih načela, RTV FBiH će naročito:

" istinito, cjelovito, nepristrasno i blagovremeno informirati javnost o političkim, ekonomskim, obrazovnim, naučnim, religijskim, kulturnim, sportskim i drugim događanjima;
" osigurati otvorenu i slobodnu raspravu o pitanjima od javnog interesa, vodeći računa o zastupljenosti svih interesa i ukusa;
" poštivati i podsticati pluralizam političkih, religijskih i drugih ideja;
" sva politička, ekonomska, obrazovna, naučna, religijska, kulturna i druga pitanja tretirati nepristrasno, omogućavajući ravnopravno sučeljavanje različitih stajališta, sa ciljem jačanja demokratskog duha, međusobnog razumijevanja i tolerancije;
" njegovati i razvijati sve oblike stvaralaštva koji doprinose razvoju kulture, umjetnosti i zabave.

(2) RTV FBiH će poštivati programski kodeks sistema javnog emitiranja u Bosni i Hercegovini, kojim se uređuju osnovna načela uređivačke politike, u skladu sa najvišim profesionalnim kriterijima.

(3) Vijesti moraju biti nepristrasne, nezavisne i tačne. Prije objavljivanja, sa razumnom pažnjom, ovisno o okolnostima, mora se provjeriti sadržaj, porijeklo i istinitost informativnog materijala predviđenog za vijesti. Komentari moraju biti na jasan način odvojeni od vijesti.

Programske zabrane

Član 15.


(1) RTV FBiH neće emitirati materijal koji svojim sadržajem ili tonom podstiče etničku, vjersku ili rasnu mržnju, netrpeljivost ili diskriminaciju prema pojedincima i skupinama ili koji bi, na osnovu razumnog suda, mogao izazvati nasilje, nered i nemire, ili bi mogao podsticati na izvršenje krivičnog djela.

(2) RTV FBiH neće kršiti opće kulturne standarde pristojnosti i uljudnosti u svom programskom sadržaju i terminima emitiranja, a posebnu pažnju posvetiće zaštiti psihofizičkog razvoja djece.

(3) RTV FBiH ne smije emitirati bilo kakav materijal za koji zna da je lažan ili je mogla utvrditi da je lažan na osnovu zdravog razuma ili rutinskom provjerom, ili postoji opravdana osnova za pretpostavku da je lažan.

Zastupljenost programa

Član 16.


(1) RTV FBiH teži osigurati glavninu vremena emitiranja za evropske programe.

(2) RTV FBiH rezerviraće najmanje četerdeset odsto (40%) vremena emitiranja za domaće programe u svim žanrovima, osim vijesti i sportskog programa.

(3) Najmanje deset odsto (10%) od vremena emitiranja, izuzevši informativne emisije, sportskog programa i marketing oglasa, RTV FBiH mora naručiti od nezavisnih producenata i/ili komercijalnih radio-televizijskih stanica.

(4) Procente iz stavova (2) i (3) ovog člana RTV FBiH dužna je dostići u roku od dvije (2) godine od dana stupanja na snagu ovog zakona.


Odjeljak C
Marketing oglašavanje i sponzoriranje
Načela marketing oglašavanja

 

Član 17.


(1) Marketing oglasi moraju biti jasno prepoznatljivi kao takvi i uočljivo odvojeni od drugih programskih sadržaja, putem vizuelnih i akustičnih sadržaja.

(2) Osoba ili organizacija koja oglašava ne može utjecati na koncept programa, sadržaj ili uređivačku politiku RTV FBiH.

(3) RTV FBiH ima pravo odbiti emitiranje marketing oglasa čiji je sadržaj protivan programskim načelima utvrđenim ovim zakonom, te drugim pravilima i propisima za javno oglašavanje.

(4) Osobe koje redovno prezentiraju vijesti i informativne programe ne mogu učestvovati u procesu pripreme, proizvodnje i emitiranju marketing oglasa.

(5) Prikriveno i indirektno marketing oglašavanje nije dozvoljeno.

Trajanje marketing oglasa

Član 18.


(1) Trajanje marketing oglasa i drugih plaćenih poruka, kao i redistribucija istih u udarnom terminu, ne može biti duže od trajanja određenog u Odluci CRA od 06. decembra 2001. godine.

(2) Udarni termin za RTV FBiH je period između 17.30 i 22.30 sata.

(3) CRA će preispitati, te može revidirati, ograničenje oglašavanja svakih pet (5) godina.

(4) U posebnim okolnostima kada je izgledno gašenje javnog ili komercijalnog radio-televizijskog sektora, Vijeće CRA, nakon jednoglasne odluke o reviziji, ima pravo revidirati ograničenja marketing oglašavanja. Ova revizija mora uzeti u obzir mišljenje i potrebe svih državnih i entitetskih emitera u javnom i u komercijalnom sektoru.

Oglašavanje u izbornoj kampanji

Član 19.


(1) Nije dozvoljeno emitiranje propagandnih poruka političkih stranaka i kandidata, izuzev u periodima trajanja zvanične predizborne kampanje u skladu sa Izbornim zakonom Bosne i Hercegovine, i prema propisima i pravilima Izborne komisije Bosne i Hercegovine.

(2) U toku predizborne kampanje RTV FBiH je dužna omogućiti političkim strankama i kandidatima da predstave svoje izborne programe pod ravnopravnim uslovima. Radio i televizija moraju ustupiti dio svog programskog vremena za prezentaciju kandidata, političkih stranaka i njihovih programa bez naplate troškova.

Virtuelno marketing oglašavanje

Član 20.


(1) Virtuelno marketing oglašavanje dozvoljeno je pod uslovom da je organizator priredbe ili događaja dao prethodnu saglasnost i da su televizijski gledaoci obaviješteni o virtuelnom marketing oglašavanju u konkretnom slučaju.

(2) Virtuelni marketing oglas može se umetati samo na mjestima koja se inače koriste za marketing oglašavanje, ali ne smije biti uočljiviji od marketing oglasa koji se nalaze na tim mjestima, niti se smije pojavljivati na osobama, na njihovoj odjeći ili opremi.

Sponzoriranje

Član 21.


(1) Zabranjeno je sponzoriranje vijesti i informativnih programa.

(2) Svi sponzorirani programi moraju biti jasno prepoznatljivi kao takvi.

(3) Zabranjen je bilo kakav utjecaj sponzora na sadržinu programa.

Odjeljak D
Druge obaveze
Zaštita intelektualnog vlasništva


Član 22.


RTV FBiH je dužna osigurati potpunu primjenu zakona kojima se uređuje zaštita autorskih i srodnih prava i intelektualnog vlasništva, i u tome se pridržavati najviših međunarodnih standarda.

Emitiranje za treće osobe

Član 23.


(1) RTV FBiH će bez odgađanja i naplate emitirati obavještenja organa vlasti čije je objavljivanje hitno, kao što su obavještenja o opasnosti po život i zdravlje, o ugrožavanju imovine, sigurnosti, javnog reda i mira.

(2) RTV FBiH nije odgovorna za sadržaj obavještenja iz stava (1) ovog člana.

(3) Detalji vezani za emitiranje za ostale treće osobe utvrđuju se statutom.

Pravo na odgovor

Član 24.


(1) Osoba čijim pravnim interesima je nanesena šteta, čiji su čast i ugled povrijeđeni u emitiranim navodima u radio ili televizijskom programu RTV FBiH ima pravo na odgovor u roku od petnaest (15) dana od dana emitiranja.

(2) Odgovor se podnosi RTV FBiH u pismenoj formi i sveden je na činjenice. Odgovor mora biti potpisan od zainteresirane strane ili njenog zastupnika.

(3) RTV FBiH ima pravo da ukloni uvredljive ili kriminalne sadržaje iz odgovora, pridržavajući se sadržajne cjeline odgovora, kao i da skrati ili odbije objaviti odgovor ako nije u vezi sa emitiranim navodima.

(4) Ako se prigovor odnosi na dnevno-informativni program RTV FBiH je dužna besplatno emitirati odgovor najkasnije u roku od tri (3) dana od dana prijema prigovora, na način i u vremenu emitiranja navoda na koje se odgovor odnosi. Ako se prigovor odnosi na periodične emisije odgovor se mora besplatno emitirati u prvoj narednoj emisiji.

(5) Ako RTV FBiH ne objavi odgovor, ili to ne učini na odgovarajući način, osoba iz stava (1) ovog člana može u roku od osam (8) dana od dana isteka roka za objavljivanje, podnijeti prigovor Upravnom odboru.

(6) Ako podnosilac prigovora nije zadovoljan odlukom Upravnog odbora, ima pravo tražiti sudsku zaštitu u parničnom postupku u roku od petnaest (15) dana od dana prijema pismene odluke, odnosno u roku od trideset (30) dana od dana izjavljivanja prigovora, ako odluka nije donesena ili mu nije dostavljena.

(7) RTV FBiH može odbiti da emitira odgovor ako podnosilac zahtjeva nema pravni interes za objavljivanje odgovora ili ako zahtjev za odgovor nije podnesen blagovremeno.

Ispravke

Član 25.


Na zahtjev za ispravak pogrešno navedenih činjenica primjenjuje se isti postupak kao kod prava na odgovor.

Dužnost čuvanja snimaka

Član 26.


(1) RTV FBiH je dužna organizirati čuvanje i obradu svih audio-vizuelnih snimaka korištenih u programu.

(2) Snimci svih emisija moraju se čuvati najmanje šest (6) sedmica od dana emitiranja.

(3) U slučaju zahtjeva od strane CRA, ili u slučaju pokretanja sudskog ili drugog spora, RTV FBiH je dužna čuvati snimke za traženi period, odnosno do donošenja konačne odluke.

Minimum radnih obaveza

Član 27.


(1) U slučaju štrajka ne smiju biti ugrožene osnovne programske funkcije RTV FBiH.

(2) Generalni direktor, nakon konsultacija sa predstavnikom sindikata, određuje radnike RTV FBiH koji će obavljati osnovne programske funkcije iz stava (1) ovog člana.

(3) Ukoliko radnici određeni za obavljanje osnovnih programskih funkcija odbiju da rade u skladu sa ovim članom, direktor može za obavljanje ovih poslova angažovati radnike koji nisu članovi sindikata RTV FBiH, kao i osobe koje nisu zaposlene u RTV FBiH.


Odjeljak E
Prava
Povjerljivost izvora

Član 28.


(1) Zagarantovana je povjerljivost izvora informacije.

(2) Otkrivanje izvora informacija i činjenica koje je saznao novinaru može naložiti samo sud, u slučaju kada je to neophodno radi sprečavanja nastanka teških krivičnih djela.

Pristup i emitiranje događaja

Član 29.


(1) RTV FBiH će imati pristup javnim kulturnim, sportskim i drugim događajima, u cilju informiranja najšire javnosti. Izvještaj koji se emitira bez plaćanja, ne smije trajati duže nego što je potrebno da se javnost informira o događaju, u smislu vijesti.

(2) RTV FBiH ima pravo, u okviru svog redovnog informativnog programa, besplatno citirati programe drugih emitera, ako je riječ o događajima iz stava (1) ovog člana. Trajanje citata ne smije biti duže od devedeset (90) sekundi, a izvor citata mora biti jasno naveden.

(3) Pravo iz stava (2) ovog člana, pod istim uslovima, imaju i sve radio-televizijske stanice u odnosu na program RTV FBiH.

Odjeljak F
Upravljanje i rukovođenje
Organi RTV FBiH

Član 30.

 

(1) Organi RTV FBiH su Upravni odbor i Generalni direktor.

Upravni odbor

Član 31.

 

(1) Upravni odbor je najviši organ RTV FBiH.

(2) Upravni odbor zastupa i štiti interese javnosti u pogledu radio i televizijskih programa, vrši nadzor nad cjelokupnim poslovanjem, kao i korištenjem i raspolaganjem imovinom RTV FBiH.

(3) Upravni odbor bira svog predsjedavajućeg i donosi poslovnik o radu.

(4) Predsjedavajući Upravnog odbora će po svojoj dužnosti biti član Izvršne komisije Upravnog odbora JS BiH, i obavljat će dužnosti predviđene tom organu.

Sastav Upravnog odbora

Član 32.

 

(1) Upravni odbor ima devet (9) članova.

(2)

Članovi Upravnog odbora mogu biti samo državljani Bosne i Hercegovine.

 

(3) Četiri člana Upravnog odbora imenuje Parlament Federacije, iz reda svakog od konstitutivnih naroda i iz reda ostalih, tri člana imenuje postojeći Upravni odbor, a dva člana se imenuju na način koji Upravni odbor predvidi za njihov izbor.

(4)

Članovi Upravnog odbora samostalni su u obavljanju svoje funkcije i ne primaju upute od organa koji ih je imenovao.

 

(5) Mandat članova Upravnog odbora traje tri (3) godine, a može se obnoviti samo još jednom.

Izbor, imenovanje i razrješenje Upravnog odbora

 

Član 33.

 

(1) Kandidate za članove Upravnog odbora koje imenuje Parlament Federacije, na osnovu javnog oglasa, predlažu organizacije građanskog društva u Federaciji (kulturne, obrazovne, socijalne, naučne, privredne, strukovne, sportske i druge institucije i udruženja).

(2) Upravni odbor može imenovati članove iz svog sastava.

(3) Za članove Upravnog odbora ne mogu biti imenovani:

" nosioci funkcija u zakonodavnoj, izvršnoj i sudskoj vlasti, na bilo kom nivou vlasti;
" članovi organa političkih stranaka;
" zaposleni u JS BiH, RTV FBiH i RT RS;
" zaposleni u drugim firmama koje obavljaju djelatnost radijskog ili televizijskog emitiranja, članovi njihovih uprava ili nadzornih odbora, ili osobe koje obavljaju poslove zbog kojih bi moglo doći do sukoba interesa.

(4) Postupak izbora četiri člana Upravnog odbora koje imenuje Parlament Federacije uređuje se posebnom odlukom Parlamenta Federacije.

(5) U slučaju prijevremenog prestanka mandata člana Upravnog odbora koji je imenovan od strane prethodnog Upravnog odbora, novi član će biti imenovan od strane Upravnog odbora.

(6) Samo na inicijativu Upravnog odbora, odluku o razrješenju člana Upravnog odbora donosi onaj organ koji ga je imenovao.

Naknada za rad članovima Upravnog odbora

 

Član 34.

 

(1)

Članovi Upravnog odbora imaju pravo na mjesečnu naknadu za svoj rad u visini prosječne plaće isplaćene u RTV FBiH u prethodnom mjesecu, kao i na naknadu putnih i materijalnih troškova u skladu sa

odgovarajućim aktima RTV FBiH.

(2) Upravni odbor može odrediti uvećanje naknade za predsjedavajućeg.

Nadležnosti Upravnog odbora

 

Član 35.

 

Upravni odbor:

" utvrđuje programsku politiku, u skladu sa ovim zakonom;
" donosi statut , kodekse i opće akte prema potrebi ;
" priprema i donosi uputu o postupku izbora članova Upravnog odbora, koje imenuju organizacije građanskog društva i nevladine organizacije;
" utvrđuje finansijski plan, usvaja godišnji finansijski izvještaj i periodične obračune;
" daje prijedlog za utvrđivanje visine pretplate Upravnom odboru JS BiH;
" odobrava raspolaganje finansijskim sredstvima u skladu sa statutom;
" predstavlja javnosti godišnje planove programa i izvještaje o realizaciji tih planova;
" odobrava kupovinu ili prodaju imovine RTV FBiH i zaključivanje ugovora o ustupanju te imovine trećim osobama u skladu sa ovim zakonom i statutom;
" imenuje i razrješava Generalnog direktora i zaključuje ugovor o radu sa Generalnim direktorom;
" daje saglasnost na imenovanje nosilaca najviših programskih funkcija;
" vrši i druge poslove utvrđene ovim zakonom i statutom;

Kvorum i odlučivanje Upravnog odbora

 

Član 36.

 

(1) Upravni odbor može punovažno odlučivati ako je sjednici prisutno najmanje pet članova (kvorum).

(2) Upravni odbor odlučuje većinom glasova od ukupnog broja članova, osim o pitanjima za koja je zakonom ili statutom određeno da se odlučuje kvalificiranom većinom.

(3) Za imenovanje i razrješenje Generalnog direktora, usvajanje programske orjentacije radija i televizije, kao i za donošenje finansijskih planova i godišnjeg budžeta, potrebni su glasovi najmanje sedam članova Upravnog odbora.

Savjetodavni organi

Član 37.

 

Upravni odbor može osnovati savjetodavna tijela za razmatranje i savjetovanje o različitim aspektima djelatnosti RTV FBiH.

Imenovanje i mandat generalnog direktora

 

Član 38.

 

(1) Generalnog direktora imenuje Upravni odbor na osnovu javnog konkursa, na način određen u članu 36. stav (3) ovog zakona.

(2) Mandat generalnog direktora traje četiri (4) godine i može se produžiti najviše još jednom.

(3) Generalni direktor može biti osoba koja je državljanin Bosne i Hercegovine i ispunjava sve uslove predviđene Statutom.

(4) Za generalnog direktora ne može biti izabrana osoba koje obavlja izvršnu, zakonodavnu ili sudsku funkciju na bilo kojem nivou vlasti u Bosni i Hercegovini, ili koja je vlasnik odnosno suvlasnik preduzeća koje obavlja djelatnost radijskog ili televizijskog emitiranja.

Nadležnosti generalnog direktora

 

Član 39.

 

(1) Generalni direktor zastupa i predstavlja RTV FBiH.

(2) Generalni direktor vodi poslove RTV FBiH i odgovoran je za zakonitost rada RTV FBiH, a naročito za ostvarivanje odluka Upravnog odbora i programskih načela utvrđenih ovim zakonom.

(3) Generalni direktor imenuje uređivački i upravni tim RTV FBiH u skladu sa najvišim profesionalnim kriterijima i na način utvrđen statutom.

(4) Generalni direktor obavlja druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.

Razrješenje generalnog direktora

 

Član 40.

 

(1) Upravni odbor ima obavezu razriješiti dužnosti generalnog direktora u sljedećim slučajevima:

" Ako sam zatraži razrješenje u skladu s ugovorom o radu;
" Ako nastanu takvi razlozi koji po posebnim propisima ili propisima kojima se uređuju radni odnosi dovode do prestanka ugovora o radu.

(2) Upravni odbor može razriješiti generalnog direktora ukoliko ocijeni da generalni direktor ne vrši svoju funkciju u skladu sa zakonom, statutom, općim aktima i njegovim ugovorom o radu.

(3) U slučaju generalnog direktora, Upravni odbor je dužan odmah imenovati vršioca dužnosti, a u roku od šezdeset (60) dana imenovati novog generalnog direktora.

Odjeljak G
Finansijska pitanja RTV FBiH
Finansiranje

Član 41.

 

(1) Redovna djelatnost RTV FBiH se primarno finansira prihodima iz sljedećih izvora:

" radio i televizijska pretplata (u daljem tekstu: RTV pretplata);
" marketing ;
" sponzoriranje.

(2) RTV FBiH može ostvarivati prihode iz vlastite djelatnosti uključujući, ali ne ograničavajući se, na proizvodnju programa po posebnim zahtjevima, komercijalizaciju autorskih i srodnih prava, proizvodnju i prodaju audio-vizuelnih djela, pružanje usluga teleteksta i drugih servisa.

Finansiranje iz budžeta

Član 42.

 

(1) Na osnovu odluke Upravnog odbora, RTV FBiH može tražiti da se iz budžeta Federacije finansira sljedeće:

" izgradnja i proširenje emisione mreže;
" troškovi zakupa satelita;
" programski projekti od značaja za Federaciju, koji nisu predviđeni redovnim godišnjim planom programa RTV FBiH;
" troškovi čuvanja arhivske građe, kao kulturnog dobra.

(2) Finansiranje iz budžeta ne smije ni na koji način utjecati na programsku samostalnost RTV FBiH.

Odlučivanje o finansijskom rezultatu

Član 43.


(1) Generalni direktor priprema finansijski plan za narednu godinu i dostavlja ga na usvajanje Upravnom odboru najkasnije do 1. novembra tekuće godine.

(2) Generalni direktor podnosi izvještaj o poslovanju u prethodnoj godini, o kojem Upravni odbor odlučuje najkasnije do 28. februara svake godine.

(3) Gubitak se namiruje iz imovine RTV FBiH.

Obaveza revizije

Član 44.


Obavezna je godišnja revizija poslovanja RTV FBiH od strane nezavisne revizorske firme.

Odjeljak H
Radio i televizijska pretplata
Taksa za posjedovanje prijemnika

 

Član 45.

 

(1) Svaka fizička ili pravna osoba na teritoriji Federacije koja posjeduje radio ili televizijski prijemnik, dužna je plaćati mjesečnu RTV pretplatu RTV FBiH.

(2) Prihod od RTV pretplate može se koristiti samo za finansiranje osnovne djelatnosti RTV FBiH.

(3) Prihod od RTV pretplate ne podliježe poreskim obavezama.

Način naplate

Član 46.

 

(1) RTV FBiH je ovlaštena da odredi način ubiranja RTV pretplate, i može samostalno prikupljati RTV pretplatu ili prikupljati određene kategorije RTV pretplate ili može taj zadatak povjeriti bilo kojoj pravnoj osobi (npr. javna preduzeća, specijalizirane agencije, i sl.), na osnovu ugovora.

(2) Na zahtjev RTV FBiH, preduzeća za obavljanje javnih službi u Federaciji (elektroprivrede, pošte, telekomi i druga) sklapaju ugovor sa RTV FBiH za prikupljanje RTV pretplate.

(3) JS BiH je ugovorna strana svakog ugovora koji RTV FBiH sklopi za ubiranje RTV pretplate.

Pretpostavka o posjedovanju

 

Član 47.

 

(1) Obaveza plaćanja pretplate se uspostavlja na temelju pretpostavke da jedna osoba u svakom domaćinstvu, hotel ili drugi pravni subjekt posjeduje najmanje jedan radio ili televizijski prijemnik (u daljem tekstu: pretplatnik).

(2) Pretpostavka iz stava (1) ovog člana može se osporiti pismenom izjavom nositelja domaćinstva, odnosno osobe ovlaštene za zastupanje pravne osobe da ne posjeduje radio ili televizijski prijemnik, koja se podnosi RTV FBiH.

(3) Izjava iz stava (2) ovog člana sadrži pristanak da ovlašteni predstavnik javnog emitera može izvršiti neposrednu kontrolu tačnosti izjave. U slučaju nedozvoljavanja kontrole, pismena izjava ne proizvodi pravno dejstvo.

(4) Ukoliko se provjerom ustanovi tačnost izjave iz stava (2) ovog člana, ispravka će se izvršiti u evidenciji, u skladu sa općim aktom o naplati pretplate.

Obaveza prijavljivanja prijemnika

 

Član 48.

 

(1) Svaka fizička ili pravna osoba dužna je prijaviti RTV FBiH nabavku radio ili televizijskog prijemnika u roku od trideset (30) dana, ako se tom nabavkom za nju stvara obaveza plaćanja RTV pretplate utvrđena ovim zakonom.

(2) Svaki pretplatnik dužan je prijaviti RTV FBiH promjenu adrese stanovanja, odnosno sjedišta.

(3) Obaveza plaćanja RTV pretplate nastaje od prvog dana narednog mjeseca od dana nabavke radio ili televizijskog prijemnika.

Broj prijemnika

Član 49.

 

(1) Svako domaćinstvo će plaćati RTV pretplatu samo za po jedan prijemnik, neovisno od ukupnog broja prijemnika u domaćinstvu. Samo jedan član domaćinstva može biti evidentiran kao pretplatnik.

(2) Pravna osoba ima obavezu plaćanja RTV pretplate za svaki prijemnik koji posjeduje.

(3) Izuzetno od odredbe iz stava (2) ovog člana, javne zdravstvene institucije, javne obrazovne institucije, institucije za socijalnu pomoć, radio-televizijske stanice i pravne osobe koje se bave proizvodnjom, servisiranjem, instalacijom, prodajom ili iznajmljivanjem radio ili televizijskih prijemnika, plaćaju jednu pretplatu po instituciji, prodavnici, odnosno poslovnici ili ispostavi.

Raspodjela RTV pretplate

 

Član 50.

 

(1) RTV FBiH pripada pedesetosam odsto (58%) od RTV pretplate prikupljene u Federaciji.

(2) JS BiH pripada četrdesetdva odsto (42%) od RTV pretplate prikupljene u Federaciji.

(3) Organizacija koja prikuplja RTV pretplatu dužna je dio RTV pretplate koji pripada JS BiH bez odlaganja i bez posredovanja izravno uplaćivati na račun JS BiH.

Kontrola naplate RTV pretplate

Član 51.


Obavezna je godišnja kontrola naplate RTV pretplate od strane nezavisne revizorske institucije, kojom se utvrđuje iznos i stepen naplate, kao i pravilnost raspodjele prikupljenih sredstava.

Izdavanje platnog naloga

 

Član 52.

 

(1) RTV FBiH može izdati platni nalog radi naplate RTV pretplate protiv pravne ili fizičke osobe koja kasni sa plaćanjem RTV pretplate (u daljem tekstu: dužnik). Platnim nalogom nalaže dužniku da u roku od osam (8) dana od dana prijema platnog naloga plati dug, sa zakonskom zateznom kamatom, i troškovima izdavanja naloga ili da u istom roku izjavi prigovor protiv platnog naloga. Dužnik će se upozoriti i da će neblagovremen prigovor biti odbačen.

(2) Ako je prigovor dužnika osnovan, RTV FBiH će u roku od trideset (30) dana prigovor uvažiti i pismeno obavijestiti dužnika o usvajanju prigovora.

(3) Ako je prigovor dužnika samo djelimično osnovan, RTV FBiH će izvršiti potrebne ispravke i dostaviti novi platni nalog. Ako RTV FBiH utvrdi da je prigovor osnovan, pismeno će obavijestiti dužnika o tome da je platni nalog stavljen van snage. Ako smatra da je prigovor neosnovan u cijelosti ili djelimično, RTV FBiH će platni nalog, sa prigovorom, dostaviti nadležnom sudu, na postupak po tužbi. U odluci o glavnoj stvari, sud će odlučiti da li se platni nalog RTV FBiH u cijelosti ili djelimično održava na snazi ili se ukida.

(4) Platni nalog na koji nije izjavljen prigovor, postaje pravosnažan i predstavlja izvršni naslov.

Odjeljak I
Kaznene odredbe
Neplaćanje RTV pretplate

 

Član 53.

 

(1) Fizička osoba koja ne ispunjava obaveze iz člana 45. i 49. ovog zakona, kazniće se za prekršaj novčanom kaznom od 100 do 300 KM.

(2) Pravna osoba koja ne ispunjava obaveze iz člana 45. i 49. ovoga zakona, kazniće se za prekršaj novčanom kaznom od 1.000 - 3.000 KM, a odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 200-500 KM.

Neprijavljivanje prijemnika ili lažna izjava o posjedovanju

 

Član 54.

 

(1) Fizička osoba koja ne ispunjava obaveze proistekle iz člana 47. i 48. ovog zakona, kazniće se za prekršaj novčanom kaznom od 100 do 300 KM.

(2) Pravna osoba koja ne ispunjava obaveze iz člana 47. i 48. ovog zakona, kazniće se novčanom kaznom od 1.000 - 3.000 KM, a odgovorna osoba u pravnoj osobi novčanom kaznom od 200-500 KM.

Odjeljak J
Prestanak RTV FBiH

 

Član 55.

 

(1) Odluka o prestanku RTV FBiH može biti donesena samo u formi zakona.

(2) Zakonom o prestanku RTV FBiH određuje se postupak prestanka i način raspodjele imovine.

Odjeljak K
Prelazne i završne odredbe
Zajedničko korištenje prenosne mreže i frekvencija

Član 56.


(1) Do uspostave posebne prijenosne mreže za JS BiH, RTV FBiH dijeliće svoju prenosnu mrežu sa JS BiH.

(2) Programi JS BiH se, u pravilu, emitiraju u udarnim terminima i imaju prioritet u korištenju mreže.

Imenovanje i konstituiranje prvog Upravnog odbora

 

Član 57.

 

(1) Parlament Federacije će imenovati četiri člana Upravnog odbora u skladu sa ovim zakonom u roku od trideset (30) dana od dana kada Parlament Federacije usvoji ovaj zakon.

(2) Vijeće RTV FBiH, izabrano u skladu sa Aneksom II Odluke o restrukturiranju javnog radio-televizijskog sistema u Bosni i Hercegovini (Službene novine Federacije BiH, broj 37/99) i Aneksom Druge odluke o restrukturiranju javnog radio-televizijskog sistema u Bosni i Hercegovini (Službene novine Federacije BiH, broj 51/00) će imenovati tri člana Upravnog odbora u roku iz stava (1) ovog člana.

(3) Vijeće RTV FBiH će pripremiti i donijeti uputu o načinu izbora članova Upravnog odbora koje imenuju organizacije građanskog društva u roku iz stava (1) ovog člana, te će pozvati takva udruženja da predlože članove.

(4) Konstituirajuću sjednicu Upravnog odbora saziva predsjedavajući Vijeća RTV FBiH u roku od petnaest (15) dana od imenovanja svih članova.

(5) Do konstituiranja Upravnog odbora, u skladu sa ovim zakonom, njegovu funkciju vršiće Vijeće RTV FBiH iz stava (2) ovog člana.
Ostali rokovi

 

Član 58.

 

(1) Upravni odbor će, u roku od devedeset (90) dana od dana konstituiranja Upravnog odbora donijeti statut i imenovati Generalnog direktora.

(2) Raspodjela RTV pretplate po odredbama člana 50. mora započeti najkasnije u roku od četiri (4) mjeseca od dana stupanja na snagu ovog zakona.

Stupanje na snagu i objavljivanje

 

Član 59.

 

Ovaj zakon stupa na snagu osmog (8) dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".