Koristeći se ovlaštenjma koja su mi data člankom V Aneksa 10. (Sporazum o sprovođenju civilnog Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji glede tumačenja navedenog Sporazuma o sprovođenju civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebice uzimajući u obzir članak II 1.(d) prethodno spomenutog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik "pruža pomoć, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme koji se jave u svezi s civilnim sprovođenjem ";
Pozivajući se na stavak XI.2. Zaključaka sa Konferencije o sprovođenju mira održane u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, a na kojoj je Vijeće s za sprovođenje mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da uporabi svoj konačni autoritet u zemlji glede tumačenja Sporazuma o sprovođenju civilnog dijela Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno "donošenjem obvezujućih odluka, kada procijeni da je to neophodno", u svezi s određenim pitanjima, uključujući (u skladu sa točkom (c ) ovog stavka ) i " mjere u svrhu osiguranja sprovođenja Mirovnog sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta ";
Pozivajući se na stavak I.2.a Zaključaka Konferencije o sprovedbi mira održane 9. i 10. prosinca 1997. godinue u Bonu prema kojima je uočeno "da je nepristrasno i neovisno pravosuđe" od "suštinskog značaja za vladavinu zakona i pomirenje u Bosni i Hercegovini" te da se u tom cilju "mora osnovati institucija za edukaciju sudaca i tužitelja";
Imajući u vidu Europsku povelju o statutu sudaca usvojenu na multilateralnom sastanku održanom u Strazburu od 8. do 10. srpnja 1998. godine, kojeg je organiziralo Vijeće Europe, a kojom je ukazano da se stručnost, neovisnost i nepristrasnost pravosuđa može dijelom garantirati osiguranjem odgovarajuće edukacije za suce, koju će financirati država, kako bi se kandidati pripremili za obnašanje pravosudne dužnosti, a da neovisno tijelo zaduženo za odabir, angažiranje, imenovanje i napredovanje u karijeri sudaca osigura prikladne programe za edukaciju kao i odgovarajuću organizaciju koja će ih sprovesti;
Uzimajući u obzir važnost poboljšanja obnašanja pravosudne dužnosti kao i usavršavanja sposobnosti i znanja sudaca i tužitelja potrebnih za jačanje vladavine zakona i zaštite prava i slobode građana kao što se garantira člankom 6. Konvencije o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda ;
Uz uvažavanje napora domaćih pravnika koji su izradili nacrt Zakona o Centru za edukaciju sudaca i tužitelja u Federaciji Bosne i Hercegovine , kao i napore Parlamenta Federacije da se donese ovaj zakon, te savjeta i pomoći Vijeća Europe pri izradi zakona;
Imajući u vidu Komunike Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira od 7. svibnja 2002. godine u kojem je Upravni odbor ponovo naglasio potrebu za provođenjem temeljne reforme pravosudnog sustava i za pružanjem pune podrške toj reformi, te pozdravio namjeru Visokog predstavnika da osigura okončanje prve faze reforme "osiguranjem uspostavljanja centra za edukaciju u oba entiteta čiji će rad koordinirati Visoko sudsko vijeće".

Na osnovu gore navedenog donosim slijedeću

ODLUKU

Zakon o centru za edukaciju sudaca i tužitelja u Federaciji Bosne i Hercegovine , koji je priložen kao sastavni dio ove odluke , stupa na snagu kao Zakon Federacije Bosne i Hercegovine u roku određenom člankom 23. tog zakona, na privremenoj osnovi , dok ga Parlament Federacije Bosne i Hercegovine ne usvoji u odgovarajućem obliku , bez izmjena i dopuna i postavljanja bilo kakvih uvjeta.

Ova odluka stupa na snagu odmah, a zajedno sa tekstom Zakona bit će bez odlaganja objavljena u "Službenim novinama Federacije BiH".

Broj 163/02
23. svibnja 2002. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.