Koristeći se ovlaštenjma koja su mi data člankom V Aneksa 10. (Sporazum o sprovođenju
civilnog Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini,
prema kojemu je Visoki predstavnik konačni autoritet u zemlji glede tumačenja
navedenog Sporazuma o sprovođenju civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebice
uzimajući u obzir članak II 1.(d) prethodno spomenutog Sporazuma prema kojem Visoki
predstavnik "pruža pomoć, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja
za sve probleme koji se jave u svezi s civilnim sprovođenjem ";
Pozivajući se na stavak XI.2. Zaključaka sa Konferencije o sprovođenju mira održane
u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, a na kojoj je Vijeće s za sprovođenje
mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da uporabi svoj konačni autoritet
u zemlji glede tumačenja Sporazuma o sprovođenju civilnog dijela Mirovnog ugovora,
kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno "donošenjem
obvezujućih odluka, kada procijeni da je to neophodno", u svezi s određenim
pitanjima, uključujući (u skladu sa točkom (c ) ovog stavka ) i " mjere u
svrhu osiguranja sprovođenja Mirovnog sporazuma na cijeloj teritoriji Bosne i
Hercegovine i njenih entiteta ";
Pozivajući se na stavak I.2.a Zaključaka Konferencije o sprovedbi mira održane
9. i 10. prosinca 1997. godinue u Bonu prema kojima je uočeno "da je nepristrasno
i neovisno pravosuđe" od "suštinskog značaja za vladavinu zakona i pomirenje
u Bosni i Hercegovini" te da se u tom cilju "mora osnovati institucija
za edukaciju sudaca i tužitelja";
Imajući u vidu Europsku povelju o statutu sudaca usvojenu na multilateralnom sastanku
održanom u Strazburu od 8. do 10. srpnja 1998. godine, kojeg je organiziralo Vijeće
Europe, a kojom je ukazano da se stručnost, neovisnost i nepristrasnost pravosuđa
može dijelom garantirati osiguranjem odgovarajuće edukacije za suce, koju će financirati
država, kako bi se kandidati pripremili za obnašanje pravosudne dužnosti, a da
neovisno tijelo zaduženo za odabir, angažiranje, imenovanje i napredovanje u karijeri
sudaca osigura prikladne programe za edukaciju kao i odgovarajuću organizaciju
koja će ih sprovesti;
Uzimajući u obzir važnost poboljšanja obnašanja pravosudne dužnosti kao i usavršavanja
sposobnosti i znanja sudaca i tužitelja potrebnih za jačanje vladavine zakona
i zaštite prava i slobode građana kao što se garantira člankom 6. Konvencije o
zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda ;
Uz uvažavanje napora domaćih pravnika koji su izradili nacrt Zakona o Centru za
edukaciju sudaca i tužitelja u Federaciji Bosne i Hercegovine , kao i napore Parlamenta
Federacije da se donese ovaj zakon, te savjeta i pomoći Vijeća Europe pri izradi
zakona;
Imajući u vidu Komunike Upravnog odbora Vijeća za provedbu mira od 7. svibnja
2002. godine u kojem je Upravni odbor ponovo naglasio potrebu za provođenjem temeljne
reforme pravosudnog sustava i za pružanjem pune podrške toj reformi, te pozdravio
namjeru Visokog predstavnika da osigura okončanje prve faze reforme "osiguranjem
uspostavljanja centra za edukaciju u oba entiteta čiji će rad koordinirati Visoko
sudsko vijeće".
Na osnovu gore navedenog donosim slijedeću
ODLUKU
Zakon o centru za edukaciju sudaca i tužitelja u Federaciji Bosne i Hercegovine
, koji je priložen kao sastavni dio ove odluke , stupa na snagu kao Zakon Federacije
Bosne i Hercegovine u roku određenom člankom 23. tog zakona, na privremenoj
osnovi , dok ga Parlament Federacije Bosne i Hercegovine ne usvoji u odgovarajućem
obliku , bez izmjena i dopuna i postavljanja bilo kakvih uvjeta.
Ova odluka stupa na snagu odmah, a zajedno sa tekstom Zakona bit će bez odlaganja
objavljena u "Službenim novinama Federacije BiH".
Broj 163/02
23. svibnja 2002. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.