O D L U K U
Kojom se smjenjuje gospodin DAVOR ŠILIĆ sa položaja zamjenika ministra pravosuđa
i uprave u Hercegovačko-neretvanskom kantonu i zabranjuje mu se obavljanje svake
službene ili izborne funkcije i kandidiranje na izborima, ukoliko ili sve dotle
dok ga Visoki predstavnik naknadnom odlukom eventualno izričito ne ovlasti da
iste obavlja.
Kojom se isti suspenduje sa funkcije sudije Kantonalnog suda Hercegovačko-neretvanskog
kantona na odsustvu, te sa svake buduće sudske ili tužilačke funkcije do donošenja
naredne odluke od strane Visokog sudskog i tužilačkog vijeća.
Odluka stupa na snagu odmah i neće zahtijevati poduzimanje dodatnih proceduralnih
aktivnosti. Gospodin Davor Šilić mora svoj ured napustiti odmah. Isto tako odmah
prestaje svako njegovo pravo na primanje naknada, nadoknadu troškova ili bilo
koje privilegije odnosno status koji proističe iz njegovog mjesta
zamjenika ministra pravosuđa i uprave u Hercegovačko-neretvanskom kantonu.
Ova odluka objavljuje se odmah u ''Službenim novinama Federacije BiH'' i ''Službenim/Narodnim
novinama Hercegovačko-neretvanskog kantona''.
RAZLOZI ZA SMJENJIVANJE
Gospodin Šilić obavlja funkciju zamjenika ministra za pravosuđe i upravu u Hercegovačko-neretvanskom
kantonu od 1. januara 2000. godine. Tokom obavljanja poslova zamjenika ministra
pravosuđa i uprave u Hercegovačko-neretvanskom kantonu gospodin Šilić je demonstrirao
svojim ponašanjem uporno i učestalo onemogućavanje i ometanje rada pravosuđa.
Tokom 2000. i 2001. godine gospodin Šilić je u nekoliko navrata ometao rad komisija
zaduženih za imenovanja u oblasti pravosuđa time što je davao upute po pojedinačnim
slučajevima.
U slučaju bivšeg općinskog tužioca u kantonu, gospodin Šilić je jasno ometao
proces njegovog ponovnog imenovanja posredstvom svog pisma od 16. novembra 2000.
godine naslovljenog na Federalnu komisiju za imenovanje tužilaca. Gospodin Šilić
je u svom pismu zahtijevao neprimjerene podatke kako bi onemogućio ponovno imenovanje
ovog tužioca.
Gospodinu Šiliću je ukazano na njegove postupke tokom rasprave Federalne komisije
za imenovanje sudija. U roku od sedam dana nakon ove rasprave gospodin Šilić
pokušao je narušiti ugled bivšeg tužioca. Gospodin Šilić je dana 26. februara
2002. godine dodatno zloupotrijebio svoj položaj zamjenika ministra pravosuđa,
izdavanjem naloga kantonalnom tužiocu da iz neosnovanih razloga poništi bivšem
tužiocu novo imenovanje na funkciju općinskog stručnog saradnika. Gospodin Šilić
je suočen 1. martau sa svojim posljednjim pokušajem da zloupotrijebi službeni
položaj. Gospodin Šilić je na posljetku 04. marta opozvao svoj nalog za poništenje.
Bitno je dodati da usprkos njihovom velikom značaju ni u jednoj od intervencija
gospodina Šilića kao sapotpisnik nije bio ministar pravosuđa.
Pored toga, gospodin Šilić zauzimao je dva stana tokom obavljanja funkcije sudije
i kasnije zamjenika ministra. Primio je nalog o deložaciji od Gradske općine
Mostar zapad koji datira od 16. augusta 2000. godine kojim mu je dat petnaestodnevni
rok za iseljenje iz stana u koji se bespravno uselio. Nije postupio u skladu
sa izdatim nalogom i nosilac stanarskog prava bio je prinuđen da podnese zahtjev
za prinudnu deložaciju. Zahtjev za prinudnu deložaciju podnesen je 5. septembra
2000. godine. Gospodin Šilić je u cjelosti napustio prostorije tek u novembru
2000. godine, i to tek nakon nekoliko intervencija i predstavki iznesenih od
strane OHR-a. U ovom kontekstu, osobito je neprimjereno za jednog zamjenika
ministra za pravosuđe i upravu te istovremeno i sudiju kantonalnog suda na odsustvu
da odmah ne postupi u skladu sa imovinskim zakonima te da kao rezultat toga
dovodi u pitanje njihovu provedbu. Ovo predstavlja jasno kršenje njegovih ministarskih
odgovornosti. Takvim ponašanjem se pored toga ugrožava sveukupno uspostavljanje
vladavine zakona u Hercegovačko-neretvanskom kantonu i provedba Sporazuma o
izbjeglim i raseljenim licima, Aneks 7. Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni
i Hercegovini.
Štaviše, gospodin Šilić je stalno nastojao spriječiti odvijanje tekućeg procesa
spajanja Ministarstva pravosuđa i uprave Hercegovačko-neretvanskog kantona a
također nije uspio osigurati odgovarajuće zajedničke prostorije. Ovo je dodatni
dokaz njegove nespremnosti da aktivno unapređuje vladavinu zakona u ovom kantonu.
Na kraju, to što je gospodin Šilić zanemario uspostavu neovisnog i nepristrasnog
pravosuđa pokazalo se u njegovom o postupanju prema Komisiji za izbor sudija
Suda Bosne i Hercegovine i Federalnoj komisiji za imenovanje sudija Vrhovnog
suda. Kandidovao se za sudiju Suda Bosne i Hercegovine i Vrhovnog suda Federacije
Bosne i Hercegovine. U formularu Nezavisneg pravosudne komisije sa ličnim podacima
koji je popunio gospodin Šilić, na pitanje da li je ikada bio član ili savjetnik
ijedne političke stranke u periodu od januara 1991. godine do danas, njegov
odgovor je glasio ''Ne''. Formular je potpisao gospodin Šilić i datum glasi
na 17. januar 2002. godine. Značajno je i vrijedno pažnje i to kako jedan zamjenik
ministra pravosuđa i uprave može tvrditi da nije politički savjetnik. Ovo je
u jasnoj suprotnosti sa njegovim prethodnim izjavama u obrascu izjave o materijalnom
stanju koje je podnio OSCE-u i Privremenoj izbornoj komisiji, prije njegovog
drugog imenovanja na mjestu zamjenika ministra. Ovaj obrazac potpisao je gospodin
Šilić i datum glasi na 10. juli 2001. godine. U rubrici ''politička stranka/koalicija'',
gospodin Šilić je napisao ''HDZ''. Vidljivo je stoga da je gospodin Šilić tvrdio
da s jedne strane niti pripada članstvu niti je savjetnik bilo koje političke
stranke, dok je s druge strane izjavio da je njegovu kandidaturu za položaj
zamjenika ministra istaknula politička stranka. Suočen sa nedosljednošću ovih
izjava, gospodin Šilić je uporno ponavljao da nije član niti jedne političke
stranke, jasno previdjevši činjenicu da se formular Nezavisne pravosudne komisije
sa ličnim podacima protezao izvan okvira stranačkog članstva. Što je još važnije,
nepristrasno pravosuđe iziskuje jasno razdvajanje političkih zasnovanih funkcija
od pravosudnih funkcija.
Gospodin Šilić je očigledno podnio lažne podatke dok je tražio postavljenje
na visoku funkciju u pravosuđu. U formularu Nezavisne pravosudne komisije sa
ličnim podacima jasno je utvrđeno da ukoliko se otkrije da je bilo koji od prikazanih
podataka neistinit, nedostatan ili navodi na krivi zaključak, vršilac dužnosti
može podlijegati sankcionisanju.
Na osnovu svega prethodno pomenutog, tokom niza godina gospodin Šilić
je u svojstvu zamjenika ministra za pravosuđe i upravu i kantonalnog sudije
na odsustvu ustrajno pokazao da uspostavu vladavine zakona i jednog solidnog,
nepristrasnog i nezavisnog pravosudnog sistema smatra potpuno zanemarljivim.
Njegovi protekli i skorašnji postupci su osnov za njegovo isključenje iz daljeg
obavljanja svih prethodno pomenutih funkcija.
Svojim ponašanjem, kako je rečeno, gospodin Šilić je onemogućavao realizaciju
Općeg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini.
Broj 181/02
23. maja 2002. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.