VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji glede tumacenja gore narecenoga Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clanak II. 1. (d) istoga Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema koji se pojave u svezi s civilnom provedbom";
Pozivajuci se na stavak XI. 2. Zakljucaka konferencije za provedbu mira odrzane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojima je Vijece za provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji glede tumacenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, sukladno gore narecenim "donosenjem obvezujucih odluka, kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci i (prema podstavku (c) stavka XI.2) mjere kojim se osigurava provedba Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njezinih entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje obnasaju javnu funkciju ili duznosnika... za koje Visoki predstavnik ustanovi da krse zakonske obveze preuzete sukladno Mirovnim sporazumom ili uvjete za provedbu istog";
Konstatirajuci da je u stavku X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece za provedbu mira donijelo 16. prosinca 1998. godine u Madridu navedeno da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani da obnasaju zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg da se kandidiraju na izborima ili da obnasaju bilo koju drugu izabranu ili imenovanu javnu funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu


O D L U K U


Zabranjuje se gospodinu Marku Tokicu da obnasa bilo koju zvanicnu, izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandidira na izborima, kao i da obnasa funkciju unutar politickih stranaka osim u slucaju ako mu ja osobno ili sve do onog trenutka kada mu ja osobno, donosenjem nove Odluke, izricito dozvolim da obnasa ili da se kandidira za iste.
Ova odluka stupa na snagu odmah i nece zahtijevati bilo kakve daljnje proceduralne mjere. Stoga gospodin Tokic mora odmah prestati obnasati svoju funkciju dopredsjednika HDZ BiH-a i isto tako prestati odmah i sa obnasanjem funkcija i duznosti kako je to gore nareceno.


RAZLOZI ZA SMJENU


Gospodin Tokic je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija uspostavljenih sukladno Opcem okvirnom sporazumu za mir u Bosni i Hercegovini i na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu provedbe ovoga sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. ozujka 2001. godine, dan prije "mitinga" u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor", izdao javni apel u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac za kojeg se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene protiv Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih struktura, podlijeze sankcijama sukladno mojem mandatu. (...) Radnje koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije BiH nece se tolerirati."
Gospodin Tokic je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele koje je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci sve da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke" donesene u Mostaru 3. ozujka 2001. godine nemaju nikakovu pravnu snagu, ali, bez obzira na to, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja i podrivanja ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji i u Bosni i Hercegovini.
Gospodin Tokic je prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika Hrvatske samouprave". Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju potpore takvom ponasanju, gospodin Tokic mora snositi osobnu odgovornost za svoja djela.


Broj 91/01
7. ozujka 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.