VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom V Aneksa
10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog Sporazuma
o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir
clan II. 1. (d) istoga Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze,
kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema
koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na stav XI. 2. Zakljucaka Konferencije za implementaciju
mira odrzane u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojima je Vijece
za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi
svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora, kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja
za probleme u skladu sa gore navedenim "donosenjem obavezujucih
odluka, kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci
i (prema podstavu (c) stav XI.2) mjere kojim se osigurava implementacija
Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njezinih
entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje
obavljaju javnu funkciju ili zvanicnika... za koje Visoki predstavnik
ustanovi da krse zakonske obaveze preuzete u skladu sa Mirovnim sporazumom
ili uslove za implementaciju istog";
Konstatirajuci da je u stavu X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece za
implementaciju mira donijelo 16. decembra 1998. godine u Madridu navedeno
da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani
da vrse zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg
da se kandiduju na izborima ili da obavljaju bilo koju drugu izabranu
ili imenovanu javnu funkciju ili funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu
O D L U K U
Zabranjuje se gospodinu Marku Tokicu da obavlja bilo koju zvanicnu,
izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandidira na izborima,
kao i da obavlja funkciju unutar politickih stranaka, osim u slucaju
ako mu ja licno ili sve do onog trenutka kada mu ja licno, donosenjem
nove odluke, izricito dozvolim da obavlja ili da se kandidira za iste.
Ova odluka stupa na snagu odmah i nece zahtijevati bilo kakve daljnje
proceduralne mjere. Stoga, gospodin Tokic mora odmah prestati vrsiti
svoju funkciju potpredsjednika HDZ BiH-a, a isto tako prestati odmah
i sa vrsenjem funkcija i duznosti kako je to gore navedeno.
RAZLOZI ZA SMJENU
Gospodin Tokic je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija
uspostavljenih u skladu sa Opcim okvirnim sporazumom za mir u Bosni
i Hercegovini i na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu implementacije
ovog sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. marta 2001. godine, dan prije "mitinga"
u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor", izdao javni
apel u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac za kojeg
se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene protiv
Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih
struktura, podlijeze sankcijama u skladu sa mojim mandatom. (...) Radnje
koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije BiH
nece se tolerirati."
Gospodin Tokic je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele koje
je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci sve
da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke"
donesene u Mostaru 3. marta 2001. godine nemaju nikakvu pravnu snagu,
ali, bez obzira na to, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja i podrivanja
ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji i u Bosni i Hercegovini.
Gospodin Tokic je prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika Hrvatske
samouprave". Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju potpore takvom ponasanju,
gospodin Tokic mora snositi osobnu odgovornost za svoja djela.
Broj 91/01
7. marta 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.