VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastima koja su mi data u clanku V Aneksa
10. (Sporazum o provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja navedenog Sporazuma o
provedbi civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzimajuci u obzir
clanak II 1. (d), prema kojemu Visoki predstavnik pruza pomoc,
kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji
se jave u svezi s civilnom provedbom;
Pozivajuci se na tocku XI 2. Zakljucaka Vijeca za implementaciju mira
koji se sastao u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojoj je Vijece
pozdravilo nakanu Visokog predstavnika da uporabi svoj konacni autoritet
u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog
ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, kako je
prethodno receno, donosenjem konacnih odluka, kada to bude smatrao
neophodnim, u svezi sa odredjenim pitanjima, ukljucujuci (sukladno
podtocci (c) ove tocke) mjere u svrhu osiguranja implementacije
Mirovnog sporazuma na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine i njezinih
entiteta;
Uzimajuci u obzir trenutacnu situaciju u pogledu javnog proracuna u
Federaciji Bosne i Hercegovine i obracajuci pozornost na cinjenicu da
u dovoljnoj mjeri nije uspostavljena transparentnost u postupcima organa
vlasti kod trosenja javnih fondova.
Imajuci u vidu da je Vijece za implementaciju mira na sastanku odrzanom
u Briselu 23.-24. svibnja 2000. godine apeliralo da se donesu mjere
u cilju poboljsanja transparentnosti javnih proracuna;
Imajuci u vidu takodjer da je Vijece za implementaciju mira na sastanku
odrzanom u Briselu 23.-24. svibnja 2000. godine pozvao Visokog predstavnika
za Bosnu i Hercegovinu da uporabi svoje ovlasti u skladu sa mandatom,
kako bi uklonio prepreke koje stoje na putu gospodarskoj reformi te
stvorio uvjete za samoodrzivi, trzisno orijentirani gospodarski razvitak
kako bi se izbjegla gospodarska kriza u periodu dok BiH napusta gospodarstvo
ovisno o donacijama;
Konstatirajuci da situacija vezana za javno financiranje zahtijeva garancije
u pogledu javnih fondova;
Konstatirajuci da je nakon imenovanja generalnog revizora i zamjenika
generalnog revizora u listopadu 2000., federalna Institucija za reviziju
sada u mogucnosti i pripravna je ispuniti svoj mandat osoguravanja transparentnosti
nad proracunima Federacije;
Uz podjsecanje na Odluku Visokog predstavnika o Specijalnom revizoru
za kantone Federacije Bosne i Hercegovine od 5. veljace 2001. (broj
83/2001) prema kojoj je zajamcena transparentnost proracuna na kantonalnoj
razini;
Uzimajuci u obzir cinjenicu da je uskladjivanje rada Institucije za
reviziju i rada ureda Specijalnog revizora u opcem interesu transparentnosti
u Federaciji Bosne i Hercegovine i od posebnog interesa za obje navedene
agencije;
Konstatirajuci da sveobuhvatna i ucinkovita revizija Federacije Bosne
i Hercegovine koju provodi Specijalni revizor mora obuhvatati reviziju
institucija na entitetskoj razini;
Zakljucujuci da je za prelazak iz bivseg sustava Zavoda za platni promet
u funkcionalan bankarski sustav potrebit nezavisan nadzor i objektivna
kontrola;
Na temelju svega gore navedenog, ovim donosim slijedecu Odluku o Specijalnom
revizoru za federaciju Bosne i Hercegovine
O D L U K A
O SPECIJALNOM REVIZORU ZA FEDERACIJU BOSNE I HERCEGOVINE
Clanak 1.
1. Ovom odlukom se uredjuje uspostavljanje i metod rada
Specijalnog revizora za Federaciju Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu:
Specijalni revizor) nad javnim fondovima tog entiteta, kantonalnih i
opcinskih institucija, imenovanje Specijalnog revizora, ovlasti i odgovornosti
Specijalnog revizora, vrste revizije i podnosenje izvijesca o reviziji.
Clanak 2.
1. U smislu ove odluke, uporabljeni izrazi imaju slijedece
znacenje:
a) Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik znaci osoba
koju na funkciju imenuje Visoki predstavnik odnosno ovlasteni predstavnik
kojeg imenuje Specijalni revizor;
b) Institucija znaci sve zakonom utvrdjene institucije,
ministarstva, vladine agencije, vanproracunski fondovi ovog entiteta,
kantona i opcina Federacije Bosne i Hercegovine;
c) Kompanija znaci bilo koja kompanija:
1) u kojoj institucija ima dionice bez obzira na velicinu tog udjela;
ili
2) koju financira institucija ili je od institucije primila zajam ili
nepovratna sredstva;
d) Predmet revizije znaci bilo koja institucija ili kompanija
nad kojom Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik provode reviziju;
e) Prostorije znaci zgrade, uredi, zemljiste ili mjesto;
f) Informacija je svaki materijal kojim se prenose cinjenice,
misljenja, podaci ili bilo koji drugi sadrzaj, ukljucujuci svaku presliku
ili njen dio, bez obzira na materijalni oblik, karakteristike, kao i
na to kada je sacinjena i kako je klasificirana. Te informacije ukljucuju,
ali se ne ogranicavaju samo na:
1) javne racune institucije;
2) financijske obracune i izvijesca institucije ili kompanije.
Clanak 3.
1. Za Specijalnog revizora za Federaciju Bosne i Hercegovine
imenuje se gdja Dale Ellen Ralph na period utvrdjen u uvjetima imenovanja,
uz mogucnost ponovnog imenovanja.
2. Visoki predstavnik moze Specijalnog revizora razrijesiti sa funkcije
prije isteka mandata po osnovu nesavjesnog obnasanja funkcije, ili ako
kakvoca rada ne zadovoljava standarde utvrdjene sukladno clanku
5. ove odluke.
3. Specijalni revizor moze podnijeti pismenu ostavku sukladno uvjetima
imenovanja.
4. U slucaju da Specijalni revizor ne bude u stanju dalje obnasati svoju
funkciju, Visoki predstavnik moze imenovati drugog Specijalnog revizora.
Imenovanje se objavljuje u sluzbenim glasilima Federacije Bosne i Hercegovine
i njezinih kantona.
Clanak 4.
1. Specijalni revizor moze imenovati osoblje da obavlja
poslove Specijalnog revizora predvidjene ovom odlukom.
2. Osoblje ovlasteno da obavlja poslove Specijalnog revizora predvidjene
ovom odlukom duzno je posjedovati rjesenje o imenovanju.
3. Specijalni revizor utvrdjuje uvjete zaposlenja za osoblje.
Clanak 5.
1. Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik mogu
vrsiti reviziju kako bi potvrdili:
a) da predmet revizije poduzima sve razumne mjere predostroznosti za
osiguranje ubiranja i cuvanja prihoda i da se pridrzava zakona, instrukcija
i uputa koje se na njih odnose;
b) da predmet revizije vrsi isplate prihoda, ukljucujuci i izvanproracunska
sredstva, po odgovarajucem ovlastenju i za svrhe koje je predmet revizije
predvidio;
c) da predmet revizije poduzima sve razumne mjere predostroznosti za
osiguranje prihvacanja, cuvanja, izdavanja i pravilne uporabe javnih
rezervi i da se pridrzava uputa u svezi sa njima.
Clanak 6.
1. Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik:
a) mogu, u bilo koje razumno vrijeme, uci i ostati u prostorijama koje
koristi predmet revizije;
b) imaju pravo na potpun i slobodan pristup, u bilo koje razumno vrijeme,
svakoj informaciji koja se nalazi u posjedu predmeta revizije, relevantnoj
informaciji u posjedu institucije i relevantnoj evidenciji bivsih Zavoda
za platni promet;
c) imaju pravo naciniti presliku informacije ispitane tijekom revizije;
d) imaju pravo da na pismeni upit dobiju odgovor od predmeta revizije.
2. Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik duzni su na zahtjev
predmeta revizije predociti dokaz ovlastenja koji cini dokaz o imenovanju.
3. Organi entiteta, kantona i opcina Federacije Bosne i Hercegovine
ce u punoj mjeri suradjivati sa Specijalnim revizorom i ovlastenim osobljem
te djelovati prema njihovim uputama, u skladu sa ovom odlukom.
Clanak 7.
1. Predmet revizije moze odbiti da pruzi informaciju
cijim otkrivanjem bi se moglo razumno ocekivati izazivanje znacajne
stete tijeku pokrenutog kaznenog postupka.
2. Ako predmet revizije odbije pruziti informaciju u skladu sa stavkom
1. ovog clanka, duzan je u roku od tri dana pismeno izvijestiti Specijalnog
revizora ili ovlastenog predstavnika o kaznenom postupku. U tom slucaju,
Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik duzni su bez odlaganja
obavijestiti Ured visokog predstavnika.
Clanak 8.
1. Izuzimajuci izvijesce o reviziji i mjesecno izvijesce
predvidjene u cl. 9. i 10. ove odluke, Specijalni revizor ili ovlasteni
predstavnik nece otkriti informacije dobivene tijekom obavljanja bilo
kojeg od svojih poslova.
Clanak 9.
1. Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik ce sastaviti
izvijesce o reviziji o bilo kojoj reviziji koja je provedena sukladno
clanku 5. ove odluke. Primjerci izvijesca o reviziji na engleskom, bosanskom
i hrvatskom jeziku dostavljaju se:
a) predmetu revizije;
b) Vladi Federacije i Parlamentu Federacije, Vladi kantona i Skupstini
kantona u kojem je revizija izvrsena;
c) Instituciji za reviziju;
d) Visokom predstavniku.
2. Prije dostavljanja izvijesca o reviziji Specijalni revizor ili ovlasteni
predstavnik duzni su predmetu revizije dostaviti primjerak prijedloga
izvijesca o reviziji. Ako predmet revizije uputi pismenu primjedbu Specijalnom
revizoru ili ovlastenom predstavniku u roku od 15 dana od dana prijema
predlozenog izvijesca, Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik
ce prije podnosenja izvijesca o reviziji razmotriti i uzeti u obzir
ove primjedbe.
Clanak 10.
1. Specijalni revizor ili ovlasteni predstavnik duzni
su Visokom predstavniku dostaviti mjesecno izvijesce o aktivnostima.
2. Izvijesce o aktivnostima sadrzi sve relevantne informacije o revizijama
koje su u tijeku.
Clanak 11.
1. Ovom odlukom nadomjesta se Odluka Visokog predstavnika
o Specijalnom revizoru za kantone Federacije Bosne i Hercegovine koja
je donesena 5. veljace 2001.
Clanak 12.
1. Ova odluka stupa na snagu danom potpisivanja i bit
ce bez odlaganja objavljena u sluzbenim glasilima Federacije Bosne i
Hercegovine i njezinih kantona.
Broj 88/01
2. ozujka 2001.
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.