VISOKI PREDSTAVNIK
ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeći se ovlastima koje su mi date člankom V Aneksa 10. (Sporazum
o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Općeg okvirnog sporazuma za mir
u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konačni autoritet
u zemlji glede tamačenja narečenoga Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog
ugovora i posebno uzevši u obzir članak II. 1. (d) gore narečenoga Sporazuma,
prema kojemu Visoki predstavnik "pruža pomoć", kada to ocijeni
neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme koji se pojave u
svezi s civilnom provedbom".
Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se
sastalo u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće za
provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj
konačni autoritet u zemlji glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi
Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme,
kako je prethodno rečeno, "donošenjem obvezujućih odluka, kada
to bude smatrao neophodnim"" u svezi s određenim pitanjima,
uključujući (sukladno podstavku © ovog stavka) i "mjere u svrhu
osiguranja provedbe Mirovnog sporazuma na čitavom teritoriju Bosne i
Hercegovine i njenih entiteta";
Smatrajući da Zakon o bankama Federacije BiH ne daje ovlasti privremenom
upravitelju banke da isplati, čak i kada za to ima sredstva na raspolaganju,
depozite malim deponentima - fizičkim osobama prije nego što dostavi
pismeno izvješće Agenciji za bankarstvo o financijskom stanju i budućim
perspektivama banke za čijeg upravitelja je postavljen;
Konstatirajući da bi za okončanje sadašnjeg rada na izmjenama i dopunama
važećeg Zakona o bankama Federacije BiH, kao i za usvajanje izmjena
i dopuna od strane federalnih organa moglo trebati nekoliko mjeseci;
Imajući na umu potrebu za jačanjem povjerenja javnosti u vjerodostojnost
bankarskog sistema i potrebu da se osigura da bona fide mali deponenti
banke koja je pod privremenom upravom ne moraju nepotrebno čekati na
vraćanje depozita;
Uzevši u obzir sve gore navedeno, donosim slijedeću
ODLUKU
O IZMJENAMA I DOPUNAMA ZAKONA O BANKAMA
FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE
Članak 1.
U Zakonu o bankama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene
novine Federacije BiH", br. 39/98 i 32/00 u članku 57. u stavku
3. dodaje se nova točka 8. koja glasi:
"8. izvrši isplate depozita fizičkih deponenata u okviru sredstava
koja su na raspolaganju i na pro rata osnovi ako je primjenjivo. U zavisnosti
od toga kolike su rezerve za prioritete 1. i 2. iz članka 63. ovog zakona,
najveći iznosi koji se isplaćuje fizičkoj osobi bit će ukupan iznos
svih njenih depozita, umanjen za bilo koji zakonski ili ugovorni dug
koji banci duguje fizička osoba ili iznos od 5.000 KM, tj. iznos koji
je manji od ta dva. Depoziti neće obuhvatiti sredstva koja su položena
na bilo kojem računu čije vlasništvo nije transparentno ili bilo koji
depozit koji nije uplaćen na ime ili sredstva koja se čuvaju u bančinom
sefu. Isto tako neće biti obuhvaćena sredstva, kredit ili bilo koja
druga transakcija za koju su fizičkoj osobi isplaćene kamate, bez obzira
da li preferencijalne ili druge vrste, i/ili bilo koje druge financijske
olakšice od strane banke koje su mogle doprinijeti pogoršanju financijskog
stanja banke. Članovi nadzornog odbora, upravnog odbora, rukovodstva
banke, dioničari s učešćem od najmanje pet (5)% u osnovnom kapitalu
banke i osobe nadležne za provedbu zakonom propisane revizije i kontrole
knjigovodstvene dokumentacije banke nemaju pravo na bilo kakvu isplatu.
Članovi uže obitelji, srodnici osoba iz prethodne rečenice po krvi i
po tazbini do trećeg stupnja, kao i treće osobe koje postupaju u ime
tih osoba također nemaju pravo na bilo kakvu isplatu."
Članak 2.
Zakon o bankama Federacije Bosne i Hercegovine ostaje
neizmijenjen u svakom drugom pogledu.
Članak 3.
Ova odluka stupa na snagu odmah i bit će objavljena,
što je prije moguće, u "Službenim novinama Federacije BiH".
Broj 116/01
6. studenog 2001.godine Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v. r.