VISOKI PREDSTAVNIK
ZA BOSNU I HERCEGOVINU


Koristeci se ovlastima koja su mi povjerene clankom V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojemu je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji glede tumacenja pomenutog Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clanak II 1. (d) gore navedenog Sporazuma, prema kojemu Visoki predstavnik ima ovlasti da “pruza pomoc, kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji se pojave u svezi s civilnom provedbom”;
Pozivajuci se na stavak XI 2. Zakljucaka Vijeca za provedbu mira koje se sastalo u Bonnu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojemu je Vijece za provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji glede tumacenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, kako je prethodno receno, “donosenjem konacnih odluka, kada to bude smatrao neophodnim”, u svezi s odredjenim pitanjima, ukljucujuci (sukladno podstavku (c) ovog stavka) i mjere u svrhu osiguranja provedbe Mirovnog sporazuma na citavom teritoriju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta;
Pozivgajuci se dalje na clanak I: 1 pomenutog Aneksa 10., u kojemu se izricito navodi promoviranje ljudskih prava i povratka raseljenih osoba izbjeglica;
Imajuci u vidu 4 djelimicne Odluke koje je donio Ustavni sud Bosne i Hercegovine o ustavnosti odredjenih odredbi Ustava entiteta, i to od 28., 29. i 30. sijecnja 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 11/00 od 7. travnja 2000); od 18. i 19. veljace 2000. godine (Sluzbeni glasnik BiH”, broj 17/00 od 30. lipnja 2000; od 30. lipnja i 1. srpnja 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 23/00, od 14. rujna 2000. godine) i od 18. i 19. kolovoza 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 36/00 od 31. prosinca 2000.), pri cemu su sve stupile na snagu nakon objavljivanja u “Sluzbenom glasniku BiH”;
Imajuci u vidu zakonsku obvezu nametnutu Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj da donesu amandmane na svoje Ustave sukladno Odluci Ustavnog suda od trenutka stupanja na snagu istih;
Uzimajuci u obzir osjetljivost pitanja koja se posebno odnose na trecu djelimicnu odluku Ustavnog suda Bosne i Hercegovine od 30. lipnja i 1. srpnja 2000. godine, u tzv. predmetu “konstitutivnih naroda”, kao i ogromni znacaj provedbe ove odluke za buducnost Bosne i Hercegovine i svih njenih gradjana;
Svjestan potrebe postavljanja jasnih vremenskih rokova za provedbu ove odluke kako bi se osiguralo da takva provedba bude izvrsena bez epotrebnog odlaganja;
Svjestan takodjer potrebe da se svi gradjani Bosne i Hercegovine uvjere da ce tijekom perioda potrebitog za provedbu ove odluke vitalni interesi konstitutivnih naroda i ostalih biti u cjelosti zasticeni tijekom ovog perioda, i da se, sukladno Europskoj konvenciji o ljudskih pravima i osnovnim slobodama, onemoguci diskriminacija na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine, kao i da se osigura postivanje svih prava koja su zagarantirana narecenom Konvencijom;
Imajuci u vidu da su prema clanku 54. Poslovnika Zastupnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (“Sluzbene novine Federacije BiH”, broj 8/97) i prema clanku 61. Poslovnika Narodna skupstine Republike Srpske (“Sluzbeni glasnik Republike Srpske”, broj 10/96) osnovana stalna radna tijela u formi ustavnih povjerenstava;
Imajuci u vidu i to da prema gore pomenutim Poslovnicima navedena povjerenstva imaju zadacu ne samo da pripremaju prijedloge ustavnih amandmana nego i da prate provedbu istih u odgovarajucem entitetu;
Odlucan u tome da se ovom odlukom ne utjece i ne zadire u punu ustavnu ulogu Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine i Ustavnog povjerenstva Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine sa svim njihovim nadleznostima, duznostima i odgovornostima;
Imajuci u vidu i uzimajuci u obzir gore navedeno, ovim donosim slijedecu


O D L U K U


1. Ustavo povjerenstvo Zastupnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Povjerenstvo za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike Srpske duzna su pripremiti prijedloge za provedbu, unutar svojih odgovarajucih entiteta, pomenute djelimicne odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine od 30. lipnja i 1. srpnja 2000. godine najkasnije do 15. ozujka 2001. godine
2. Ustavno povjerenstvo Zastupnickog doma Parlamentarne skupstine Federacije Bosne i Hercegovine i Povjerenstvo za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike Srpske su nadalje, za vrijeme prijelaznog perioda, dok ne dodje do provedbe Odluke, duzna djelovati na takav nacin u Federaciji Bosne i Hercegovine, odnosno u Republici Srpskoj, kako bi osigurali punu zastitu vitalnih interesa komstitutivnih naroda i ostalih za vrijeme tog perioda, te kako bi se, sukladno Europskoj konvenciji o ljudskim pravima i osnovnim slobodama, onemogucila diskriminacija na cijelom teritoriju Bosne i Hercegovine;
3. Narecena ustavna povjerenstva se sazivaju u Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj najkasnije u roku od sedam dana od dana objavljivanja ove odluke u “Sluzbenom glasniku BiH”.
4. Ovom odlukom se ukidaju sva pravila i propisi koji su na snazi u entitetima, a koji se ticu sastava narecenih povjerenstava Zastupnickog doma Federacije Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske. Sve dok se narecena implementacija ne izvrsi (nakon cega ce se postojeca pravila u svezi s sastavom ponovo primjenjivati, pod uvjetom da su usuglasena sa izmijenjenim i dopunjenim ustavima Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Republike Srpske (narecena povjerenstva ce biti sastavljena od jednakog broja zastupnika iz svakog konstitutivnog naroda Bosne i Hercegovine, ukljucujuci i predstavnike ostalih.
5. Svako povjerenstvo sastoji se od 16 clanova koje imenuje Visoki predstavnik iz redova izabranih zastupnika iz Zastupnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske a u okviru toga broja mogu se imenovati i eksperti i to izvan sastava zastupnika. Visoki predstavnik takodjer imenuje predsjedatelje oba povjerenstva.
6. Predsjedatelja Zastupnickog doma i Doma naroda te predsjedatelj Narodne skupstine Republike Srpske nadleznim povjerenstvima upucuju primjerke zakona, propisa ili odluka koje Vlada ili drugi predlagac uputi na razmatranje Zastupnickom domu Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Narodnoj skupstini Republike Srpske, najkasnije u roku od 10 dana prije nego sto nadlezna Vlada ili drugi predlagac te prijedloge podnesu gore narecenim tijelima.
7. U slucaju da bilo koja tri clana navedenih povjerenstava smatraju da je zakon, propis ili odluka Vlade koja je donesena ili se predlaze njeno donosenje u narednom periodu i u navedenom prijelaznom periodu u entitetu, stetna za vitalne interese konstitutivnih naroda ili ostalih ili prijeti da ih narusi, ili da je u suprotnosti sa principom slobode od diskriminacije na cjelokupnom teritoriju Bosne i Hercegovine, ili da krsi odredbe Europske konvencije o ljudskim pravima, predsjedatelj nadleznog povjerenstva saziva sastanak povjerenstva najkasnije u roku od pet dana od dana primitka
obavijesti u pisanoj formi.
8. Sazivanje sastanka na gore nareceni nacin rezultira zaustavljanjem svih procedura u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, sve dok se ne usuglasi nastavak procedure u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, sukladno postupku navedenom u daljnjem tekstu, ili, alternativno, dok se pitanje ne rijesi Odlukom Visokog predstavnika.
9. U slucaju da se ustavno povjerenstvo sazove na nareceni nacin, svi clanovi povjerenstva poduzimaju maksimalne napore da postignu dogovor kojim ce se rijesiti pokrenuto pitanje u roku od tri puna dana od dana sazivanja povjerenstva.
10. U slucaju da ustavno povjerenstvo ne uspije u utvrdjenom roku postici dogovor koji ce dobiti potporu vecine clanova iz svakog konstitutivnog naroda i ostalih, povjerenstvo odmah, putem svog predsjedatelja, podnosi zahtjev Uredu Visokog predstavnika kako bi Visoki predstavnik konacno rijesio pitanje na nacin koji on bude smatrao ispravnim, sukladno mandatu koji mu je dala medjunarodna zajednica.
11. Kako bi se izbjegle nejasnoce, prethodno utvrdjene privremene mjere u svezi s ustavnim povjerenstvima ponistit ce se stupanjem na snagu izmjena i dopuna entitetskih ustava, sukladno odredbama stavka 1. ove odluke.
12. Namjera ove odluke nije, niti se ista moze na bilo koji nacin ili u bilo koje vrijeme smatrati takvom, neposredna ili posredna naznaka nacina na koji ce se narecena djelimicna Odluka Ustavnog suda provesti putem izmjena i dopuna Ustava Federacije Bosne i Hercegovine odnosno Republike Srpske.
13. Ova odluka u svezi s procedurama Parlamenta i Narodne skupstine se donosi kako bi se samo na privremenim osnovama modificirale te procedure i ne moze se na bilo koji nacin ili u bilo koje vrijeme smatrati neposrednom ili posrednom naznakom nacina na koji ce se popunjavati ili organizirati druga tijela ili institucije unutar politickog tijela Bosne i Hercegovine.
14. Ova odluka ce se bez odlaganja objaviti u “Sluzbenom glasniku BiH” i stupa na snagu na dan objavljivanja u “Sluzbenom glasniku BiH”.
Ova odluka ce se takodjer objaviti u “Sluzbenim novinama Federacije BiH” i “Sluzbenom glasniku Republike Srpske”.


Broj 81/01
11. sijecnja 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.

Odluku sa ispravkama potpisao
26. sijecnja 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.