VISOKI PREDSTAVNIK
ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom V Aneksa 10. (Sporazum
o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma
za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni
autoritet u zemlji u pogledu tumacenja pomenutog Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clan II 1.
(d) gore navedenog Sporazuma, prema kojem je Visoki predstavnik ovlasten
da pruza pomoc, kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja
za sve probleme koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom;
Pozivajuci se na stav XI 2. Zakljucaka Vijeca za implementaciju mira
koje se sastalo u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijece
za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi
svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja
za probleme, kako je prethodno receno, donosenjem konacnih odluka,
kada to bude smatrao neophodnim, u vezi sa odredjenim pitanjima,
ukljucujuci (u skladu sa podstavom (c) ovog stava) i mjere u svrhu obezbjedjenja
implementacije Mirovnog sporazuma na citavoj teritoriji Bosne i Hercegovine
i njenih entiteta;
Pozivgajuci se dalje na clan I: 1 pomenutog Aneksa 10., u kojem se eksplicitno
navodi promoviranje ljudskih prava i povratka raseljenih osoba zbjeglica;
Imajuci u vidu 4 djelimicne Odluke koje je donio Ustavni sud Bosne i
Hercegovine o ustavnosti odredjenih odredbi Ustava entiteta, i to od
28., 29. i 30. januara 2000. godine (Sluzbeni glasnik BiH,
broj 11/00 od 7. aprila 2000); od 18. i 19. februara 2000. godine (Sluzbeni
glasnik BiH, broj 17/00 od 30. juna 2000; od 30. juna i 1. jula
2000. godine (Sluzbeni glasnik BiH, broj 23/00, od 14. septembra
2000. godine) i od 18. i 19. avgusta 2000. godine (Sluzbeni glasnik
BiH, broj 36/00 od 31. decembra 2000.), pri cemu su sve stupile
na snagu nakon objavljivanja u Sluzbenom glasniku BiH;
Imajuci u vidu zakonsku obavezu nametnutu Federaciji Bosne i Hercegovine
i Republici Srpskoj da donesu amandmane na svoje Ustave u skladu sa
Odlukama Ustavnog suda od trenutka stupanja na snagu istih;
Uzimajuci u obzir osjetljivost pitanja koja se posebno odnose na trecu
djelimicnu odluku Ustavnog suda Bosne i Hercegovine od 30. juna i 1.
jula 2000. godine, u tzv. predmetu konstitutivnih naroda,
kao i ogromni znacaj implementacije ove odluke za buducnost Bosne i
Hercegovine i svih njenih gradjana;
Svjestan potrebe postavljanja jasnih vremenskih rokova za implementaciju
ove odluke kako bi se osiguralo da takva implementacija bude izvrsena
bez nepotrebnog odlaganja;
Svjestan takodjer potrebe da se svi gradjani Bosne i Hercegovine uvjere
da ce u toku perioda potrebnog za implementaciju ove odluke vitalni
interesi konstitutivnih naroda i ostalih biti u potpunosti zasticeni
u toku ovog perioda, i da se, u skladu sa Evropskom konvencijom o ljudskim
pravima i osnovnim slobodama, onemoguci diskriminacija na cijeloj teritoriji
Bosne i Hercegovine, kao i da se osigura postivanje svih prava koja
su zagarantovana navedenom Konvencijom;
Imajuci u vidu da su prema clanu 54. Poslovnika Predstavnickog doma
Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (Sluzbene novine Federacije
BiH, broj 8/97) i prema clanu 61. Poslovnika Narodna skupstine
Republike Srpske (Sluzbeni glasnik Republike Srpske, broj
10/96) osnovana stalna radna tijela u formi ustavnih komisija;
Imajuci u vidu i to da prema gore pomenutim Poslovnicima navedene komisije
imaju zadatak ne samo da pripremaju prijedloge ustavnih amandmana nego
i da prate implementaciju istih u odgovarajucem entitetu;
Odlucan u tome da se ovom odlukom ne utjece i ne zadire u punu ustavnu
ulogu Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine i Ustavne komisije
Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine sa svim njihovim nadleznostima,
duznostima i odgovornostima;
Imajuci u vidu i uzimajuci u obzir gore navedeno, ovim donosim slijedecu
O D L U K U
1. Ustavna komisija Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne
i Hercegovine i Komisija za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike
Srpske duzne su pripremiti prijedloge za implementaciju, unutar svojih
odgovarajucih entiteta, pomenute djelimicne odluke Ustavnog suda Bosne
i Hercegovine od 30. juna i 1. jula 2000. godine najkasnije do 15. marta
2001. godine.
2. Ustavna komisija Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne
i Hercegovine i Komisija za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike
Srpske su nadalje, za vrijeme prijelaznog perioda, dok ne dodje do implementacije
Odluke, duzna da djeluju na takav nacin da u Federaciji Bosne i Hercegovine,
odnosno u Republici Srpskoj, osiguraju punu zastitu vitalnih interesa
komstitutivnih naroda i ostalih za vrijeme tog perioda, i da se kako
bi se, u skladu sa Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i osnovnim
slobodama, onemoguci diskriminacija na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine;
3. Navedene ustavne komisije se sazivaju u Federaciji Bosne i Hercegovine
i Republici Srpskoj, najkasnije u roku od sedam dana od dana objavljivanja
ove odluke u Sluzbenom glasniku BiH.
4. Ovom odlukom se ukidaju sva pravila i propisi koji su na snazi u
entitetima, a koji se ticu sastava navedenih komisija Predstavnickog
doma Federacije Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske.
Sve dok se ne postigne navedena implementacija (nakon cega ce se postojeca
pravila u vezi sa sastavom ponovo primjenjivati, pod uvjetom da su uskladjena
sa izmijenjenim i dopunjenim ustavima Federacije Bosne i Hercegovine,
odnosno Republike Srpske (navedene komisije ce biti sastavljene od jednakog
broja predstavnika iz svakog konstitutivnog naroda Bosne i Hercegovine,
ukljucujuci i predstavnike ostalih.
5. Svaka komisija se sastoji od 16 clanova koje imenuje Visoki predstavnik
iz redova izabranih poslanika iz Predstavnickog doma Parlamenta Federacije
Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske a u okviru
toga broja mogu se imenovati i eksperti i to izvan sastava poslanika.
Visoki predstavnik takodjer imenuje predsjedavajuce obje komisije.
6. Predsjedavajuci Predstavnickog doma i Doma naroda, te predsjedavajuci
Narodne skupstine Republike Srpske, nadleznim komisijama upucuju primjerke
zakona, propisa ili odluka koje Vlada ili drugi predlagac uputi na razmatranje
Predstavnickom domu Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Narodnoj
skupstini Republike Srpske, najkasnije u roku od 10 dana prije nego
sto nadlezna Vlada ili drugi predlagac te prijedloge podnesu gore navedenim
tijelima.
7. U slucaju da bilo koja tri clana navedenih komisija smatraju da je
zakon, propis ili odluka Vlade koja je donesena ili se predlaze njeno
donosenje u narednom periodu i u navedenom prelaznom periodu u entitetu,
stetna za vitalne interese konstitutivnih naroda ili ostalih ili prijeti
da ih narusi, ili da je u suprotnosti sa principom slobode od diskriminacije
na cjelokupnoj teritoriji Bosne i Hercegovine, ili da krsi odredbe Evropske
konvencije o ljudskim
pravima, predsjedavajuci nadlezne komisije saziva sastanak komisije
najkasnije u roku od pet dana od dana primitka obavijesti u pisanoj
formi.
8. Sazivanje sastanka na gore navedeni nacin rezultira zaustavljanjem
svih procedura u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, sve dok se ne dogovori
nastavak procedure u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, u skladu saq
postupkom navedenim u daljem tekstu, ili, alternativno, dok se pitanje
ne rijesi Odlukom Visokog predstavnika.
9. U slucaju da se ustavna komisija sazove na navedeni nacin, svi clanovi
komisije poduzimaju maksimalne napore da postignu dogovor kojim ce se
rijesiti pokrenuto pitanje u roku od tri puna dana od dana sazivanja
komisije.
10. U slucaju da ustavna komisija ne uspije da u utvrdjenom roku postigne
dogovor koji ce dobiti podrsku vecine clanova iz svakog konstitutivnog
naroda i ostalih, komisija odmah, putem svog predsjedavajuceg, podnosi
zahtjev Uredu Visokog predstavnika kako bi Visoki predstavnik konacno
rijesio pitanje na nacin koji on bude smatrao ispravnim, u skladu sa
mandatom koji mu je dala medjunarodna zajednica.
11. Kako bi se izbjegle nejasnoce, prethodno utvrdjene privremene mjere
u vezi sa ustavnim komisijama bice ponistene stupanjem na snagu izmjena
i dopuna entitetskih ustava, u skladu sa odredbama stava 1. ove odluke.
12. Namjera ove odluke nije, niti se ista moze na bilo koji nacin ili
u bilo koje vrijeme smatrati takvom, neposredna ili posredna naznaka
nacina na koji ce se navedena djelimicna Odluka Ustavnog suda provesti
putem izmjena i dopuna Ustava Federacije Bosne i Hercegovine i Republike
Srpske.
13. Ova odluka u vezi sa procedurama Parlamenta i Narodne skupstine
se donosi kako bi se samo na privremenim osnovama modifikovale te procedure
i ne moze se na bilo koji nacin ili u bilo koje vrijeme smatrati neposrednom
ili posrednom naznakom nacina na koji ce se popunjavati ili organizovati
druga tijela ili institucije unutar politickog tijela Bosne i Hercegovine.
14. Ova odluka ce se bez odlaganja objaviti u Sluzbenom glasniku
BiH i stupa na snagu na dan objavljivanja u Sluzbenom glasniku
BiH.
Ova odluka ce se takodjer objaviti u Sluzbenim novinama Federacije
BiH i Sluzbenom glasniku Republike Srpske.
Broj 81/01
11. januara 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.
Odluku sa ispravkama potpisao
26. januara 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.