VISOKI PREDSTAVNIK
ZA BOSNU I HERCEGOVINU


Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clanom V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja pomenutog Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clan II 1. (d) gore navedenog Sporazuma, prema kojem je Visoki predstavnik ovlasten da “pruza pomoc, kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji se pojave u vezi sa civilnom implementacijom”;
Pozivajuci se na stav XI 2. Zakljucaka Vijeca za implementaciju mira koje se sastalo u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojem je Vijece za implementaciju mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, kako je prethodno receno, “donosenjem konacnih odluka, kada to bude smatrao neophodnim”, u vezi sa odredjenim pitanjima, ukljucujuci (u skladu sa podstavom (c) ovog stava) i mjere u svrhu obezbjedjenja implementacije Mirovnog sporazuma na citavoj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta;
Pozivgajuci se dalje na clan I: 1 pomenutog Aneksa 10., u kojem se eksplicitno navodi promoviranje ljudskih prava i povratka raseljenih osoba zbjeglica;
Imajuci u vidu 4 djelimicne Odluke koje je donio Ustavni sud Bosne i Hercegovine o ustavnosti odredjenih odredbi Ustava entiteta, i to od 28., 29. i 30. januara 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 11/00 od 7. aprila 2000); od 18. i 19. februara 2000. godine (Sluzbeni glasnik BiH”, broj 17/00 od 30. juna 2000; od 30. juna i 1. jula 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 23/00, od 14. septembra 2000. godine) i od 18. i 19. avgusta 2000. godine (“Sluzbeni glasnik BiH”, broj 36/00 od 31. decembra 2000.), pri cemu su sve stupile na snagu nakon objavljivanja u “Sluzbenom glasniku BiH”;
Imajuci u vidu zakonsku obavezu nametnutu Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj da donesu amandmane na svoje Ustave u skladu sa Odlukama Ustavnog suda od trenutka stupanja na snagu istih;
Uzimajuci u obzir osjetljivost pitanja koja se posebno odnose na trecu djelimicnu odluku Ustavnog suda Bosne i Hercegovine od 30. juna i 1. jula 2000. godine, u tzv. predmetu “konstitutivnih naroda”, kao i ogromni znacaj implementacije ove odluke za buducnost Bosne i Hercegovine i svih njenih gradjana;
Svjestan potrebe postavljanja jasnih vremenskih rokova za implementaciju ove odluke kako bi se osiguralo da takva implementacija bude izvrsena bez nepotrebnog odlaganja;
Svjestan takodjer potrebe da se svi gradjani Bosne i Hercegovine uvjere da ce u toku perioda potrebnog za implementaciju ove odluke vitalni interesi konstitutivnih naroda i ostalih biti u potpunosti zasticeni u toku ovog perioda, i da se, u skladu sa Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i osnovnim slobodama, onemoguci diskriminacija na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine, kao i da se osigura postivanje svih prava koja su zagarantovana navedenom Konvencijom;
Imajuci u vidu da su prema clanu 54. Poslovnika Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine (“Sluzbene novine Federacije BiH”, broj 8/97) i prema clanu 61. Poslovnika Narodna skupstine Republike Srpske (“Sluzbeni glasnik Republike Srpske”, broj 10/96) osnovana stalna radna tijela u formi ustavnih komisija;
Imajuci u vidu i to da prema gore pomenutim Poslovnicima navedene komisije imaju zadatak ne samo da pripremaju prijedloge ustavnih amandmana nego i da prate implementaciju istih u odgovarajucem entitetu;
Odlucan u tome da se ovom odlukom ne utjece i ne zadire u punu ustavnu ulogu Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine i Ustavne komisije Doma naroda Federacije Bosne i Hercegovine sa svim njihovim nadleznostima, duznostima i odgovornostima;
Imajuci u vidu i uzimajuci u obzir gore navedeno, ovim donosim slijedecu


O D L U K U


1. Ustavna komisija Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Komisija za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike Srpske duzne su pripremiti prijedloge za implementaciju, unutar svojih odgovarajucih entiteta, pomenute djelimicne odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine od 30. juna i 1. jula 2000. godine najkasnije do 15. marta 2001. godine.
2. Ustavna komisija Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Komisija za ustavna pitanja Narodne skupstine Republike Srpske su nadalje, za vrijeme prijelaznog perioda, dok ne dodje do implementacije Odluke, duzna da djeluju na takav nacin da u Federaciji Bosne i Hercegovine, odnosno u Republici Srpskoj, osiguraju punu zastitu vitalnih interesa komstitutivnih naroda i ostalih za vrijeme tog perioda, i da se kako bi se, u skladu sa Evropskom konvencijom o ljudskim pravima i osnovnim slobodama, onemoguci diskriminacija na cijeloj teritoriji Bosne i Hercegovine;
3. Navedene ustavne komisije se sazivaju u Federaciji Bosne i Hercegovine i Republici Srpskoj, najkasnije u roku od sedam dana od dana objavljivanja ove odluke u “Sluzbenom glasniku BiH”.
4. Ovom odlukom se ukidaju sva pravila i propisi koji su na snazi u entitetima, a koji se ticu sastava navedenih komisija Predstavnickog doma Federacije Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske. Sve dok se ne postigne navedena implementacija (nakon cega ce se postojeca pravila u vezi sa sastavom ponovo primjenjivati, pod uvjetom da su uskladjena sa izmijenjenim i dopunjenim ustavima Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Republike Srpske (navedene komisije ce biti sastavljene od jednakog broja predstavnika iz svakog konstitutivnog naroda Bosne i Hercegovine,
ukljucujuci i predstavnike ostalih.
5. Svaka komisija se sastoji od 16 clanova koje imenuje Visoki predstavnik iz redova izabranih poslanika iz Predstavnickog doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i Narodne skupstine Republike Srpske a u okviru toga broja mogu se imenovati i eksperti i to izvan sastava poslanika. Visoki predstavnik takodjer imenuje predsjedavajuce obje komisije.
6. Predsjedavajuci Predstavnickog doma i Doma naroda, te predsjedavajuci Narodne skupstine Republike Srpske, nadleznim komisijama upucuju primjerke zakona, propisa ili odluka koje Vlada ili drugi predlagac uputi na razmatranje Predstavnickom domu Federacije Bosne i Hercegovine, odnosno Narodnoj skupstini Republike Srpske, najkasnije u roku od 10 dana prije nego sto nadlezna Vlada ili drugi predlagac te prijedloge podnesu gore navedenim tijelima.
7. U slucaju da bilo koja tri clana navedenih komisija smatraju da je zakon, propis ili odluka Vlade koja je donesena ili se predlaze njeno donosenje u narednom periodu i u navedenom prelaznom periodu u entitetu, stetna za vitalne interese konstitutivnih naroda ili ostalih ili prijeti da ih narusi, ili da je u suprotnosti sa principom slobode od diskriminacije na cjelokupnoj teritoriji Bosne i Hercegovine, ili da krsi odredbe Evropske konvencije o ljudskim
pravima, predsjedavajuci nadlezne komisije saziva sastanak komisije najkasnije u roku od pet dana od dana primitka obavijesti u pisanoj formi.
8. Sazivanje sastanka na gore navedeni nacin rezultira zaustavljanjem svih procedura u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, sve dok se ne dogovori nastavak procedure u Parlamentu ili Narodnoj skupstini, u skladu saq postupkom navedenim u daljem tekstu, ili, alternativno, dok se pitanje ne rijesi Odlukom Visokog predstavnika.
9. U slucaju da se ustavna komisija sazove na navedeni nacin, svi clanovi komisije poduzimaju maksimalne napore da postignu dogovor kojim ce se rijesiti pokrenuto pitanje u roku od tri puna dana od dana sazivanja komisije.
10. U slucaju da ustavna komisija ne uspije da u utvrdjenom roku postigne dogovor koji ce dobiti podrsku vecine clanova iz svakog konstitutivnog naroda i ostalih, komisija odmah, putem svog predsjedavajuceg, podnosi zahtjev Uredu Visokog predstavnika kako bi Visoki predstavnik konacno rijesio pitanje na nacin koji on bude smatrao ispravnim, u skladu sa mandatom koji mu je dala medjunarodna zajednica.
11. Kako bi se izbjegle nejasnoce, prethodno utvrdjene privremene mjere u vezi sa ustavnim komisijama bice ponistene stupanjem na snagu izmjena i dopuna entitetskih ustava, u skladu sa odredbama stava 1. ove odluke.
12. Namjera ove odluke nije, niti se ista moze na bilo koji nacin ili u bilo koje vrijeme smatrati takvom, neposredna ili posredna naznaka nacina na koji ce se navedena djelimicna Odluka Ustavnog suda provesti putem izmjena i dopuna Ustava Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske.
13. Ova odluka u vezi sa procedurama Parlamenta i Narodne skupstine se donosi kako bi se samo na privremenim osnovama modifikovale te procedure i ne moze se na bilo koji nacin ili u bilo koje vrijeme smatrati neposrednom ili posrednom naznakom nacina na koji ce se popunjavati ili organizovati druga tijela ili institucije unutar politickog tijela Bosne i Hercegovine.
14. Ova odluka ce se bez odlaganja objaviti u “Sluzbenom glasniku BiH” i stupa na snagu na dan objavljivanja u “Sluzbenom glasniku BiH”.
Ova odluka ce se takodjer objaviti u “Sluzbenim novinama Federacije BiH” i “Sluzbenom glasniku Republike Srpske”.


Broj 81/01
11. januara 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.

Odluku sa ispravkama potpisao
26. januara 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.