VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeći se ovlastima koje su mi date u članku V Aneksa
10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora ) Općeg okvirnog
sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini , prema kojemu je Visoki predstavnik
konačni autoritet u zemlji glede tumačenja narečenoga Sporazuma o provedbi
civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzevši u obzir članak II.1.(d)
istog Sporazuma prema kojemu je Visoki predstavnik ovlašten da "pruža
pomoć, kada to ocijeni neophodnim, u iznalaženju rješenja za sve probleme
koji se pojave u svezi sa civilnom provedbom";
Pozivajući se na stav XI.2 Zaključaka Vijeća za provedbu mira koje se
sastalo u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojem je Vijeće pozdravilo
namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konačni autoritet u zemlji
u glede tumačenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora da
bi pomogao u iznalaženju rješenja za probleme, kako je prethodno rečeno
, "donošenjem konačnih odluka, kada to bude smatrao neophodnim",
u svezi sa određenim pitanjima, uključujući (sukladno podstavku (c)
ovog stavka) i "druge mjere u svrhu osiguranja implementacije Mirovnog
sporazuma na čitavom teritoriju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta";
Pozivajući se na Odluku Visokog predstavnika od 25. listopada 2000.
godine kojom se zauvijek dodjeljuje zemljište u Potočarima, Općina Srebrenica,
na kojem će se podići mezarje i izgraditi spomen obilježje za sve osobe
koje su izgubile život u masakru nad stanovništvom Srebrenice u srpnju
1995. godine;
Pozivajući se i potvrđujući sve činjenice iz preambule navedene Odluke
i imajući na umu da je Odluka Visokog predstavnika prva u nizu Odluka
kojima se reguliraju aranžmani koji su neophodni za podizanje mezarja
i spomen obilježja;
Konstatujući da je u navedenoj Odluci od 25. listopada 2000. godine
navedeno da će Visoki predstavnik prema postojećim zakonskim propisima
uspostaviti fondaciju ili udrugu u cilju upravljanja i osiguranja početnih
financijskih sredstava za mezarje i spomen obilježje;
Neprekidno svjestan značaja podizanja mezarja i izgradnje spomen obilježja
koje će pomoći procesu pomirenja naroda Bosne i Hercegovine, s tim što
će pomirenje promovirati povratak prognanika i izbjeglica, kao i trajni
mir;
Isto tako svjestan da je za pomirenje i trajni mir potrebno donošenje
Odluke o formiranju i registraciji Fondacije koja će u početku financirati
i upravljati gore pomenutim mezarjem i spomen obilježjem;
Uzimajući u obzir, konstatirajući i imajući u vidu gore navedeno, ovim
donosim slijedeću odluku
ODLUKA
O OSNIVANJU FONDACIJE SREBRENICA-POTOČARI SPOMEN OBILJEŽJE I MEZARJE
I REGISTRACIJI FONDACIJE PREMA ZAKONU O ZADUŽBINAMA, FONDACIJAMA I FONDOVIMA
REPUBLIKE SRPSKE I ZAKONU O FONDACIJAMA I ZAKLADAMA FEDERACIJE BOSNE
I HERCEGOVINE
1. Ovom odlukom se osniva Fondacija Srebrenica -Potočari
Spomen obilježje i mezarje (u daljnjem tekstu: Fondacija). Cilj Fondacije
je izgradnja i održavanje Spomen obilježja i mezarja Srebrenica-Potočari.
2. Registracija Fondacije će se izvršiti sukladno Zakonu o fondacijama
i zakladama Federacije Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije
BiH", broj 16/98) i Zakonu o zadužbinama, fondacijama i fondovima
Republike Srpske ("Službeni glasnik Republike Srpske", broj
14/94).
3. Statut Fondacije je dat u privitku Odluke i čini sastavni dio ove
odluke.
4. Svaki zahtjev koji je potrebno podnijeti ili uložiti relevantnim
organima Federacije i Republike Srpske da bi se takva registracija izvršila
smatra se da je podnijet i dostavljen propisno i pravovremeno.
5. Osim toga, ovim se smatra da je svaka zakonska radnja koju je potrebno
izvršiti i poduzeti sukladno zakonima koji se primjenjuju u Federaciji
i Republici Srpskoj, a koja se odnosi na takvu registraciju , propisno
izvršena i poduzeta sukladno takvim zakonima, a registracija će se propisno
izvršiti i tretirati kao propisno izvršena sukladno s tim.
6. Fondacija će biti registrirana u Federaciji Bosne i Hercegovine i
Republici Srpskoj dok ne stupi na snagu Zakon o udruženjima i fondacijama
Bosne i Hercegovine, kada će Fondacija biti odmah i isključivo registrirana
u skladu s tim Zakonom.
7. Nakon registracije Fondacije prema Zakonu o udruženjima i fondacijama
Bosne i Hercegovine, registracija prema odvojenim entitetskim zakonima
odmah prestaje , bez potrebe preduzimanja daljih proceduralnih mjera.
8. Ova odluka stupa na snagu odmah i biće odmah objavljena u "Službenom
glasniku BiH", "Službenom glasniku Republike Srpske"
i "Službenim novinama Federacije BiH".
Broj 102/01
10. svibnja 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.
STATUT
FONDACIJE SREBRENICA-POTOČARI SPOMEN OBILJEŽJE I MEZARJE
Definicije Odbor sponzora: tijelo sastavljeno od onih koji su dali značajan
doprinos Fondaciji. Izvršni odbor: tijelo sastavljeno od najmanje pet
i ne više od sedam pojedinaca koji će upravljati Fondacijom i preuzeti
fiducijarnu odgovornost za Fondaciju. Savjetodavna radna skupina: tijelo
koje sačinjava najmanje pet i ne više od sedam pojedinaca koji će biti
odgovorni za pružanje savjeta Izvršnom odboru vezano za rad Fondacije.
Ime i sjedište
Članak 1.
1. Ime Fondacije je : "Fondacija Srebrenica-Potočari
Spomen obilježje i mezarje" ( u daljnjem tekstu: Fondacija).
2. Sjedište Fondacije je u Sarajevu , Bosna i Hercegovina.
3. Fondacija je pravno lice.
Članak 2.
Fondacija ima svoj pečat i žig.
Članak 3.
Fondacija može kreirati svoje vlastite simbole
Ciljevi
Članak 4.
1. Cilj Fondacije je da:
- prima novčana sredstva i vrši isplate za Spomen obilježje i mezarje;
- izgradi i održava Spomen obilježje i mezarje;
- obavlja i druge aktivnosti vezane za Fondaciju.
2. Fondacija može primati sredstva iz:
- poklona;
- posljednjih želja i testamenata;
- dotacija,
- ugovora sa ili donacija od građanskih, profesionalnih ili vladinih
organizacija;
- drugih izvora;
3. Sredstva će biti namijenjena ciljevima navedenim u stavku 1. , toč.
2. i 3. ovog članka i to onako kako to detaljno utvrdi Izvrši odbor.
Osnivanje i imovina Fondacije
Članak 5.
Fondaciju osniva Odbor sponzora kojim predsjedava Visoki
predstavnik.
Članak 6.
Početna imovina Fondacije je 1.000 konvertibilnih maraka.
Članak 7.
Sva sredstva data Fondaciji se isključivo koriste za
namjene navedene u članku 4., stavak 1., toč. 2. i 3. ovog statuta.
Rukovodstvo, uprava i drugi rukovodni organi
Odbor sponzora
Članak 8.
1. Visoki predstavnikimenuje početni sastav Odbora sponzora.
2. Kada se konstituira Odbor sponzora , Visoki predstavnik može pozvati
i druge pojedince da učestvuju u radu Odbora.
Članak 9.
Odbor sponzora se može sastati jednom godišnje kako bi
razmotrio napredak Fondacije.
Odbor sponzora može, konsenzusom, dati preporuke Izvršnom odboru vezane
za Fondaciju. Posebno, Odbor sponzora može preporučiti Izvršnom odboru
promjenu u obimu rada Fondacije.
Izvršni Odbor
Članak 10.
1. Visoki predstavnik , po savjetu Odbora sponzora, imenuje
početni Izvršni odbor koji sačinjava 5-7 pojedinaca koji rukovode Fondacijom
na osnovu savjeta i preporuka Savjetodavne radne skupine i koji preuzima
fiducijarnu odgovornost za Fondaciju.
2. Mandat članova izvršnog odbora je 2 godine. Postupak za uzastopno
obnavljanje mandata i imenovanja se regulira podzakonskim aktom.
3. Izvršni odbor može , većinom glasova, po potrebi, izabrati predsjedatelja
koji će biti odgovoran za zastupanje Fondacije i Izvršnog odbora.
4. Članovi Izvršnog odbora obavljaju svoje dužnosti sukladno zakonu,
ovom Statutu, podzakonskim aktima usvojenim na temelju istih i općim
akatima Fondacije.
Članak 11.
Visoki predstavnik može razriješiti dužnosti članove
Izvršnog odbora iz opravdanih razloga , ukoliko drugačije nije regulisano
podzakonskim aktima.
Članak 12.
Izvršni odbor obavlja svoje dužnosti i donosi odluke
sukladno ovom statutu , podzakonskim aktima donesenim na temelju njega
i općtim aktima Fondacije.
Članak 13.
1. Izvršni odbor obavlja svoje zadatke na sjednicama koje
se sazivaju po potrebi, ali najmanje jednom u tri mjeseca.
2. Većina članova Izvršnog odbora predstavlja kvorum.
3. Izvršni odbor donosi sve odluke konsenzusom onih koji su nazočni
i koji glasuju.
4. Na zahtjev članova Izvršnog odbora glasovanje se vrši tajnim glasovanjem.
5. Osim redovnih sjednica Izvršnog odbora, na zahtjev 3 ili više članova
Odbora mogu se sazivati posebne sjednice Izvršnog odbora.
6. Obavijest o sjednicama iz stavka 5. ovog čalanka daje se u pismenoj
formi i to putem pošte , faksa ili elektronske pošte . Uz takvu obavijest
dostavlja se i okvirni dnevni red sjednice.
7. Sjednice iz stavka 5. ovog članka mogu se održavati u formi tele-konferencija.
8. Izvršni odbor može na takvim sjednicama donositi odluke.
9. Sve odluke Izvršnog odbora se bilježe.
Članak 14.
Izvršni odbor za svoj rad odgovara Odboru sponzora.
Članak 15.
1. Izvršni odbor obavlja slijedeće zadatke:
- postupa po prijedlozima koje je dala Savjetodavna radna skupina u
svezi sa mjerama kojima se osigurava zakonita i učinkovita realizacija
ciljeva Fondacije,
- usvaja podzakonske akte za Fondaciju, po potrebi,
- održava odnose sa Odborom sponzora,
- odgovoran je Odboru sponzora za obavljanje aktivnosti Fondacije,
- najmanje jednom godišnje podnosi izvješće Odboru sponzora o rezultatima
rada,
- predlaže Odboru sponzora promjene ili proširenje obima aktivnosti
Fondacije
Savjetodavna radna skupina
Članak 16.
1. Visoki predstavnik , po savjetu Izvršnog odbora, imenuje
početni sastav Savjetodavne radne skupine od 5-7 članova. Postupak za
naknadna imenovanja i obnavljanje mandata će se detaljnije regulirati
podzakonskim aktom.
2. Mandat članova savjetodavne radne skupinee je 2 godine.
3. Visoki predstavnik može razriješiti članove Savjetodavne radne skupine
zbog opravdanog razloga. Razrješenje se može regulirati podzakonskim
aktom
Članak 17
Članovi Savjetodavne radne skupine obavljaju svoje dužnosti
sukladno zakonu, kao i ovom statutu, podzakonskim aktima donesenim na
temelju istih i općim aktima Fondacije.
Članak 18.
Savjetodavna radna skupina obavlja slijedeće zadatke:
-predlaže Izvršnom odboru mjere kojima se osigurava zakonita i učinkovita
realizacija ciljeva Fondacije, uključujući i mjere glede:
(1) organizacije i upravljanja Fondacijom
(2) godišnjeg programa rada Fondacije,
-priprema podzakonske akte za usvajanje od strane Izvršnog odbora,
-priprema godišnji financijski plan i usvaja godišnje financijske izvještaje,
-podnosi izvješće Izvršnom odboru u svezi razvoja u organizacijskom
pogledu, financijskim pitanjima kao i o napretku aktivnosti Fondacije,
u cilju osiguranja učinkovitog upravljanja,
- druga pitanja regulirana detaljno podzakonskim aktima, općtim aktima
Fondacije ili relevantnim zakonom.
Izmjene i dopune i raspuštanje
Članak 19.
Fondacija se može baviti i drugim aktivnostima osim onih navedenih u
ovom statutu bez izmjena i dopune registracije uz uvjet da su te aktivnosti
vezane za ili produžavanje aktivnosti za koje je Fondacija registrirana,
ako se te aktivnosti vrše zajedno sa aktivnostima za koje je Fondacija
osnovana, ako su manjeg obima, ako se vrše periodično ili ako doprinose
učinkovitijem korištenju resursa koji su dostupni za registrirane aktivnosti.
Članak 20.
Ovaj statut se može mijenjati, dopunjavati ili modificirati
ukoliko za to glasuje većina Savjetodavne radne skupine i podliježe
ratifikaciji od strane Izvršnog odbora.
Članak 21.
Ovaj statut stupa na snagu na dan registracije Fondacije.