VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clankom V Aneksa 10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja navedenog Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno uzimajuci u obzir clan II. 1. (d), prema kojem Visoki predstavnik "pruza pomoc kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme koji se jave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na clan II. 8 pomenutog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik moze, pored civilnih komisija konkretno navedenih u clanu II istog Sporazuma, uspostaviti druge civilne komisije kako bi potpomogao izvrsenje svog mandata.
Pozivajuci se nadalje na stav XI. 2. Zakljucaka Vijeca za implementaciju mira koji se sastao u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojima je Vijece pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, kako je prethodno receno "donosenjem konacnih odluka, kada to bude smatrao neophodnim", u vezi sa odredjenim pitanjima, ukljucujuci (u skladu sa tackom (c) ovog stava) "mjere u svrhu obezbjedjenja implementacije Mirovnog sporazuma na citavoj teritoriji Bosne i Hercegovine i njenih entiteta";
Uz uvazavanje tacke I.2.a Zakljucaka donesenih na pomenutoj konferenciji u Bonu prema kojima je uoceno "da je nepristrano i nezavisno pravosudje" od "sustinskog znacaja za vladavinu zakona i pomirenje u Bosni i Hercegovini", da proces imenovanja sudija i tuzilaca mora biti zasnovan na profesionalnim sposobnostima, da je nuzno uspostavljanje ustanova za edukaciju sudija i tuzilaca te da je kontrola pravosudnog sustava element od sustinskog znacaja za pomenuti proces;
Rukovodeci se stavom II. 2 Aneksa na Deklaraciju Vijeca za implementaciju mira (Madrid, 16. decembra 1998.) u kojoj se "naglasava znacaj pojacanih napora u provodjenju pravosudne reforme, koje uskladjuje Visoki predstavnik, kako bi se pruzila podrska naporima organa vlasti u Bosni i Hercegovini" te "apelira na Visokog predstavnika da dalje razvija sveobuhvatni strateski plan pravosudne reforme, kojim se utvrdjuju kratkorocni i dugorocni prioriteti, u suglasnosti sa tim organima, Vijecem Evrope, OSCE-om, UNMIBH-om i drugim organizacijama."
Imajuci u vidu Deklaraciju Vijeca za implementaciju mira (na sastanku odrzanom i Briselu 23-24. maja 2000.) kojom se namece potreba za jednim istinski nezavisnim i nepristrasnim pravosudjem kako bi se osigurala vladavina zakona u svim krivicnim, gradjanskim i privrednim pitanjima, te priznajuci "trajnu potrebu za medjunarodnom nadzornom institucijom za pravosudnu reformu u iscekivanju da OHR dodje do rjesenja u pogledu Programa pravosudne reforme" te da Vijece "podrzi daljnje napore Visokog predstavnika da predvodi aktivnosti u reformi pravosudja i uskladjuje napore medjunarodne zajednice po tom pitanju."
Uzimajuci u obzir Kominike Upravnog odbora Vijeca za implementaciju mira (Sarajevo, 13. jula 2000.) u kojem su se "Upravni odbor i Visoki predstavnik saglasili da je po pitanju pravosudne reforme i unapredjenja vladavine zakona potreban trajan angazman medjunarodne zajednice. Za tu svrhu, Visoki predstavnik ce uspostaviti Nezavisnu pravosudnu komisiju ciji ce zadatak biti da nadzire komisije/vijeca na entitetskom i kantonalnom nivou koje ce biti zaduzene za selekciju i discipliniranje sudija i tuzilaca te da nastavi sa nadgledanjem i ocjenjivanjem rada sudova i tuzilastava u skladu sa prethodnim mandatom JSAP-a."
Na osnovu svega gore navedenog, ovim donosim slijedecu


O D L U K U O USPOSTAVLJANJU NEZAVISNE
PRAVOSUDNE KOMISIJE


1. Ovom odlukom se uspostavlja Nezavisna pravosudna komisija i dodjeljuju joj se nadleznosti i ovlastenja u skladu sa njenim mandatom.
2. Mandat Nezavisne pravosudne komisije obuhvata pitanja koja se odnose na unapredjenje vladavine zakona i reformu pravosudja. Nadleznosti Neovisne pravosudne komisije su u skladu sa ovim mandatom i obuhvataju:
- pruzanje pomoci i vrednovanje sudskih, tuzilackih i institucija Vlade kao i strukovnih pravnih organizacija, ukljucujuci i osiguravanje da sudske i tuzilacke komisije primjenjuju visoke eticke i profesionalne standarde;
- upravljanje i uskladjivanje reformi koje se odnose na sudstvo, tuzilastvo, strukovna udruzenja i srodne strukture, postupke ili institucije, ukljucujuci pruzanje pomoci i podrske pri izradi novih pravnih propisa;
- savjetovanje, pomaganje i nadziranje tijela u zemlji zaduzenih za pravosudnu edukaciju i ostalih srodnih institucija;
- savjetovanje i informiranje domacih i stranih tijela, agencija za razvoj, te nevladinih organizacija o inicijativama u reformi
pravosudja, ukljucujuci donosenje izvjestaja u kojima se dokumentira odnosno analizira rad sudstva, pravobranilastva, advokatske komore, ministastava pravde, te krivicnog i gradjansko-pravnog sistema; i
- redovno upoznavanje Visokog predstavnika sa pitanjima koja se ticu gore navedenog mandata.
3. U izvrsavanju svog mandata i nadleznosti, Neovisna pravosudna komisija ovlastena je da:
- uspostavlja kontakte sa medjunarodnim organizacijama i domacim tijelima, agencijama, institucijama, odnosno organizacijama kako bi se unaprijedili projekti vladavine zakona kao sto su, primjerice, projekat strucnog usavrsavanja, institucionalne izgradnje i jacanje te drugi srodni projekti;
- osigura da sudske i tuzilacke komisije i vijeca ispunjavaju svoje zakonske obaveze. Za tu svrhu, Neovisna pravosudna komisija ima pravo da intervenira u postupcima komisija i vijeca ili, da umjesto toga, zahtijeva obustavljanje postupka do trenutka kada Visoki predstavnik donese konacnu odluku o tom pitanju; i
- predlaze Visokom predstavniku koristenje njegovih ovlasti prema Dejtonskom mirovnom sporazumu odnosno uvjete njegovog realiziranja.
4. Sve sudije, tuzioci, zvanicnici u ministarstvima unutrasnjih poslova, finansija i pravosudja, te clanovi sudskih/tuzilackih komisija i vijeca obavezni su prikazati informacije potrebne Nezavisnoj pravosudnoj komisiji za obavljanje njenih zadataka prema tacki 2. ove odluke.
5. Nezavisna pravosudna komisija ima direktora koji ce nadzirati njegovo poslovanje i izvjestavati Visokog predstavnika. Direktor je odgovoran da Visokom predstavniku iznosi prijedloge po pitanju budzeta i kadrova Komisije, priprema sestomjesecni plan njenih radnih aktivnosti, te da mu podnosi periodicni izvjestaj o aktivnostima Komisije.
6. Visoki predstavnik zadrzava pravo da dodijeli dodatne nadleznosti Novisnoj pravosudnoj komisiji, u skladu sa zahtjevima u pogledu
izvrsavanja njenog mandata.
7. Mandat Nezavisne pravosudne komisije istice 31. decembra 2002. Visoki predstavnik zadrzava pravo da donosi odluke o nacelima i vremenskim rokovima, ukljucujuci i ovlasti i broj preostalog medjunarodnog osoblja potrebne za eventualni nastavak rada Nezavisne pravosudne komisije.
8. Ova odluka stupa na snagu na dan potpisivanja i bit ce objavljena bez odlaganja u "Sluzbenom glasniku BiH", "Sluzbenim novinama Federacije BiH" i sluzbenim glasilima kantona Federacije te u "Sluzbenom glasniku Republike Srpske".


Broj 94/01
14. marta 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.