VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastenjima koja su mi data clankom V Aneksa
10. (Sporazum o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora) Opceg
okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki
predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja navedenog
Sporazuma o implementaciji civilnog dijela Mirovnog ugovora; i posebno
uzimajuci u obzir clan II. 1. (d), prema kojem Visoki predstavnik "pruza
pomoc kada to ocijeni neophodnim, u iznalazenju rjesenja za sve probleme
koji se jave u vezi sa civilnom implementacijom";
Pozivajuci se na clan II. 8 pomenutog Sporazuma prema kojem Visoki predstavnik
moze, pored civilnih komisija konkretno navedenih u clanu II istog Sporazuma,
uspostaviti druge civilne komisije kako bi potpomogao izvrsenje svog
mandata.
Pozivajuci se nadalje na stav XI. 2. Zakljucaka Vijeca za implementaciju
mira koji se sastao u Bonu 9. i 10. decembra 1997. godine, u kojima
je Vijece pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
implementaciji Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja
za probleme, kako je prethodno receno "donosenjem konacnih odluka,
kada to bude smatrao neophodnim", u vezi sa odredjenim pitanjima,
ukljucujuci (u skladu sa tackom (c) ovog stava) "mjere u svrhu
obezbjedjenja implementacije Mirovnog sporazuma na citavoj teritoriji
Bosne i Hercegovine i njenih entiteta";
Uz uvazavanje tacke I.2.a Zakljucaka donesenih na pomenutoj konferenciji
u Bonu prema kojima je uoceno "da je nepristrano i nezavisno pravosudje"
od "sustinskog znacaja za vladavinu zakona i pomirenje u Bosni
i Hercegovini", da proces imenovanja sudija i tuzilaca mora biti
zasnovan na profesionalnim sposobnostima, da je nuzno uspostavljanje
ustanova za edukaciju sudija i tuzilaca te da je kontrola pravosudnog
sustava element od sustinskog znacaja za pomenuti proces;
Rukovodeci se stavom II. 2 Aneksa na Deklaraciju Vijeca za implementaciju
mira (Madrid, 16. decembra 1998.) u kojoj se "naglasava znacaj
pojacanih napora u provodjenju pravosudne reforme, koje uskladjuje Visoki
predstavnik, kako bi se pruzila podrska naporima organa vlasti u Bosni
i Hercegovini" te "apelira na Visokog predstavnika da dalje
razvija sveobuhvatni strateski plan pravosudne reforme, kojim se utvrdjuju
kratkorocni i dugorocni prioriteti, u suglasnosti sa tim organima, Vijecem
Evrope, OSCE-om, UNMIBH-om i drugim organizacijama."
Imajuci u vidu Deklaraciju Vijeca za implementaciju mira (na sastanku
odrzanom i Briselu 23-24. maja 2000.) kojom se namece potreba za jednim
istinski nezavisnim i nepristrasnim pravosudjem kako bi se osigurala
vladavina zakona u svim krivicnim, gradjanskim i privrednim pitanjima,
te priznajuci "trajnu potrebu za medjunarodnom nadzornom institucijom
za pravosudnu reformu u iscekivanju da OHR dodje do rjesenja u pogledu
Programa pravosudne reforme" te da Vijece "podrzi daljnje
napore Visokog predstavnika da predvodi aktivnosti u reformi pravosudja
i uskladjuje napore medjunarodne zajednice po tom pitanju."
Uzimajuci u obzir Kominike Upravnog odbora Vijeca za implementaciju
mira (Sarajevo, 13. jula 2000.) u kojem su se "Upravni odbor i
Visoki predstavnik saglasili da je po pitanju pravosudne reforme i unapredjenja
vladavine zakona potreban trajan angazman medjunarodne zajednice. Za
tu svrhu, Visoki predstavnik ce uspostaviti Nezavisnu pravosudnu komisiju
ciji ce zadatak biti da nadzire komisije/vijeca na entitetskom i kantonalnom
nivou koje ce biti zaduzene za selekciju i discipliniranje sudija i
tuzilaca te da nastavi sa nadgledanjem i ocjenjivanjem rada sudova i
tuzilastava u skladu sa prethodnim mandatom JSAP-a."
Na osnovu svega gore navedenog, ovim donosim slijedecu
O D L U K U O USPOSTAVLJANJU NEZAVISNE
PRAVOSUDNE KOMISIJE
1. Ovom odlukom se uspostavlja Nezavisna pravosudna komisija i dodjeljuju
joj se nadleznosti i ovlastenja u skladu sa njenim mandatom.
2. Mandat Nezavisne pravosudne komisije obuhvata pitanja koja se odnose
na unapredjenje vladavine zakona i reformu pravosudja. Nadleznosti Neovisne
pravosudne komisije su u skladu sa ovim mandatom i obuhvataju:
- pruzanje pomoci i vrednovanje sudskih, tuzilackih i institucija Vlade
kao i strukovnih pravnih organizacija, ukljucujuci i osiguravanje da
sudske i tuzilacke komisije primjenjuju visoke eticke i profesionalne
standarde;
- upravljanje i uskladjivanje reformi koje se odnose na sudstvo, tuzilastvo,
strukovna udruzenja i srodne strukture, postupke ili institucije, ukljucujuci
pruzanje pomoci i podrske pri izradi novih pravnih propisa;
- savjetovanje, pomaganje i nadziranje tijela u zemlji zaduzenih za
pravosudnu edukaciju i ostalih srodnih institucija;
- savjetovanje i informiranje domacih i stranih tijela, agencija za
razvoj, te nevladinih organizacija o inicijativama u reformi
pravosudja, ukljucujuci donosenje izvjestaja u kojima se dokumentira
odnosno analizira rad sudstva, pravobranilastva, advokatske komore,
ministastava pravde, te krivicnog i gradjansko-pravnog sistema; i
- redovno upoznavanje Visokog predstavnika sa pitanjima koja se ticu
gore navedenog mandata.
3. U izvrsavanju svog mandata i nadleznosti, Neovisna pravosudna komisija
ovlastena je da:
- uspostavlja kontakte sa medjunarodnim organizacijama i domacim tijelima,
agencijama, institucijama, odnosno organizacijama kako bi se unaprijedili
projekti vladavine zakona kao sto su, primjerice, projekat strucnog
usavrsavanja, institucionalne izgradnje i jacanje te drugi srodni projekti;
- osigura da sudske i tuzilacke komisije i vijeca ispunjavaju svoje
zakonske obaveze. Za tu svrhu, Neovisna pravosudna komisija ima pravo
da intervenira u postupcima komisija i vijeca ili, da umjesto toga,
zahtijeva obustavljanje postupka do trenutka kada Visoki predstavnik
donese konacnu odluku o tom pitanju; i
- predlaze Visokom predstavniku koristenje njegovih ovlasti prema Dejtonskom
mirovnom sporazumu odnosno uvjete njegovog realiziranja.
4. Sve sudije, tuzioci, zvanicnici u ministarstvima unutrasnjih poslova,
finansija i pravosudja, te clanovi sudskih/tuzilackih komisija i vijeca
obavezni su prikazati informacije potrebne Nezavisnoj pravosudnoj komisiji
za obavljanje njenih zadataka prema tacki 2. ove odluke.
5. Nezavisna pravosudna komisija ima direktora koji ce nadzirati njegovo
poslovanje i izvjestavati Visokog predstavnika. Direktor je odgovoran
da Visokom predstavniku iznosi prijedloge po pitanju budzeta i kadrova
Komisije, priprema sestomjesecni plan njenih radnih aktivnosti, te da
mu podnosi periodicni izvjestaj o aktivnostima Komisije.
6. Visoki predstavnik zadrzava pravo da dodijeli dodatne nadleznosti
Novisnoj pravosudnoj komisiji, u skladu sa zahtjevima u pogledu
izvrsavanja njenog mandata.
7. Mandat Nezavisne pravosudne komisije istice 31. decembra 2002. Visoki
predstavnik zadrzava pravo da donosi odluke o nacelima i vremenskim
rokovima, ukljucujuci i ovlasti i broj preostalog medjunarodnog osoblja
potrebne za eventualni nastavak rada Nezavisne pravosudne komisije.
8. Ova odluka stupa na snagu na dan potpisivanja i bit ce objavljena
bez odlaganja u "Sluzbenom glasniku BiH", "Sluzbenim
novinama Federacije BiH" i sluzbenim glasilima kantona Federacije
te u "Sluzbenom glasniku Republike Srpske".
Broj 94/01
14. marta 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, s.r.