VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU

Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa 10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clanak II. 1. (d) istog Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze, kada Visoki predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema koji se pojave u vezi sa civilnom provedbom";
Pozivajuci se na stavak XI. 2. Zakljucaka Konferencije za provedbu mira odrzane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojima je Vijece za provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za probleme, u skladu sa gore navedenim "donosenjem obvezujucih odluka, kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci i (prema podstavku (c) stavka XI.2) mjere kojim se osigurava provedba Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje obnasaju javnu funkciju ili duznosnika... za koje Visoki predstavnik ustanovi da krse zakonske obveze preuzete u skladu sa Mirovnim sporazumom ili uvjete za provedbu istog";
Konstatirajuci da je u stavku X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece za provedbu mira donijelo 16. prosinca 1998. godine u Madridu navedeno da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani da obnasaju zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg da se kandidiraju na izborima ili da obavljaju bilo koju drugu izabranu ili imenovanu javnu funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu


O D L U K U


Smjenjuje se gospodin Ivo Andric-Luzanski sa funkcije poslanika u Zastupnickom domu Bosne i Hercegovine i zabranjuje mu se da obavlja bilo koju zvanicnu, izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandidira na izborima, kao i da obavlja funkciju unutar politickih stranaka osim u slucaju ako mu ja osobno ili sve do onog trenutka kada mu ja osobno, donosenjem nove Odluke, eksplicitno dozvolim da obavlja ili da se kandidira za iste.
Ova odluka stupa na snagu bez odlaganja i ne zahtijeva nikakve dodatne proceduralne postupke. G. Luzanski mora mora odmah napustiti svoj ured. Ovom odlukom g. Luzanskom odmah prestaje funkcija dopredsjednika HDZ-a BiH, kao i bilo koja druga javna funkcija ili duznost u skladu sa gore narecenim.


RAZLOZI ZA SMJENJIVANJE


Gospodin Luzanski je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija uspostavljenih u skladu sa Opcim okvirnim sporazumom za mir u Bosni i Hercegovini, te je na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu provedbe ovoga sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. ozujka 2001. godine, dan prije odrzavanja "mitinga" u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor", uputio javni poziv u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac za kojeg se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene protiv Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih struktura, podlijeze sankcijama u skladu sa mojim mandatom. (S...C) Radnje koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije BiH nece se tolerirati."
Gospodin Luzanski je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele koje je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci sve da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke" koje su donesene u Mostaru 3, ozujka 2001. godine nemaju pravnu snagu, ali, bez obzira na tu cinjenicu, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja i podrivanja ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji i u Bosni i Hercegovini.
Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju podrske takvom ponasanju i kao dopredsjednik HDZ BiH, gospodin Luzanski mora snositi osobnu odgovornost za svoja djela. Gospodin Luzanski je nadalje prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika Zakonodavnog vijeca Hrvatske samouprave."
Gospodin Luzanski je imao duznost da u federalnim i drzavnim institucijama bude u sluzbi gradjana ove zemlje, ukljucujuci gradjane hrvatske nacionalnosti. Gospodin Luzanski mora biti potpuno svjestan cinjenice da samo one institucije koje priznaje Ustav imaju ovlasti da donose pravno obavezujuce odluke. Gospodin Luzanski je izdao povjerenje onih koji su ga izabrali.


Broj 92/01
7. ozujka 2001. godine
Sarajevo

Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.