VISOKI PREDSTAVNIK ZA BOSNU I HERCEGOVINU
Koristeci se ovlastima koje su mi date clankom V Aneksa
10. (Sporazum o civilnoj provedbi Mirovnog ugovora) Opceg okvirnog sporazuma
za mir u Bosni i Hercegovini, prema kojem je Visoki predstavnik konacni
autoritet u zemlji u pogledu tumacenja gore pomenutog Sporazuma o civilnoj
provedbi Mirovnog ugovora; i posebno uzevsi u obzir clanak II. 1. (d)
istog Sporazuma, prema kojem Visoki predstavnik "pomaze, kada Visoki
predstavnik to ocijeni neophodnim u rjesavanju svih problema koji se
pojave u vezi sa civilnom provedbom";
Pozivajuci se na stavak XI. 2. Zakljucaka Konferencije za provedbu mira
odrzane u Bonu 9. i 10. prosinca 1997. godine, u kojima je Vijece za
provedbu mira pozdravilo namjeru Visokog predstavnika da iskoristi svoj
konacni autoritet u zemlji u pogledu tumacenja Sporazuma o civilnoj
provedbi Mirovnog ugovora kako bi pomogao u iznalazenju rjesenja za
probleme, u skladu sa gore navedenim "donosenjem obvezujucih odluka,
kada to ocijeni neophodnim," o odredjenim pitanjima, ukljucujuci
i (prema podstavku (c) stavka XI.2) mjere kojim se osigurava provedba
Mirovnog sporazuma na cijelom podrucju Bosne i Hercegovine i njenih
entiteta, koje "mogu ukljuciti poduzimanje mjera protiv osoba koje
obnasaju javnu funkciju ili duznosnika... za koje Visoki predstavnik
ustanovi da krse zakonske obveze preuzete u skladu sa Mirovnim sporazumom
ili uvjete za provedbu istog";
Konstatirajuci da je u stavku X.4 Aneksa Deklaracije koju je Vijece
za provedbu mira donijelo 16. prosinca 1998. godine u Madridu navedeno
da je Vijece potvrdilo da se vodjama kojima Visoki predstavnik zabrani
da obnasaju zvanicnu funkciju "takodjer moze zabraniti do daljnjeg
da se kandidiraju na izborima ili da obavljaju bilo koju drugu izabranu
ili imenovanu javnu funkciju unutar politickih stranaka."
Iz razloga navedenih u daljnjem tekstu ovim donosim sljedecu
O D L U K U
Smjenjuje se gospodin Ivo Andric-Luzanski sa funkcije poslanika u Zastupnickom
domu Bosne i Hercegovine i zabranjuje mu se da obavlja bilo koju zvanicnu,
izabranu ili imenovanu javnu funkciju te da se kandidira na izborima,
kao i da obavlja funkciju unutar politickih stranaka osim u slucaju
ako mu ja osobno ili sve do onog trenutka kada mu ja osobno, donosenjem
nove Odluke, eksplicitno dozvolim da obavlja ili da se kandidira za
iste.
Ova odluka stupa na snagu bez odlaganja i ne zahtijeva nikakve dodatne
proceduralne postupke. G. Luzanski mora mora odmah napustiti svoj ured.
Ovom odlukom g. Luzanskom odmah prestaje funkcija dopredsjednika HDZ-a
BiH, kao i bilo koja druga javna funkcija ili duznost u skladu sa gore
narecenim.
RAZLOZI ZA SMJENJIVANJE
Gospodin Luzanski je svojim ponasanjem jasno pokazao nepostivanje institucija
uspostavljenih u skladu sa Opcim okvirnim sporazumom za mir u Bosni
i Hercegovini, te je na taj nacin vrsio ozbiljne opstrukcije u procesu
provedbe ovoga sporazuma.
Visoki predstavnik je, u petak 2. ozujka 2001. godine, dan prije odrzavanja
"mitinga" u Mostaru pod nazivom "Hrvatski narodni sabor",
uputio javni poziv u kojem je jasno izrazio da "bilo koji pojedinac
za kojeg se utvrdi da je ukljucen u nelegalne radnje ili radnje usmjerene
protiv Daytonskog sporazuma, ukljucujuci i uspostavu i odrzavanje paralelnih
struktura, podlijeze sankcijama u skladu sa mojim mandatom. (S...C)
Radnje koje su usmjerene na podrivanje legalnih institucija Federacije
BiH nece se tolerirati."
Gospodin Luzanski je namjerno ignorirao ovo upozorenje, kao i apele
koje je medjunarodna zajednica ponovila u nekoliko navrata pozivajuci
sve da trebaju djelovati u okviru pravnih institucija BiH. Navodne "odluke"
koje su donesene u Mostaru 3, ozujka 2001. godine nemaju pravnu snagu,
ali, bez obzira na tu cinjenicu, predstavljaju ozbiljan pokusaj rusenja
i podrivanja ustavnog poretka koji je na snazi i u Federaciji i u Bosni
i Hercegovini.
Preuzevsi vodecu ulogu u pruzanju podrske takvom ponasanju i kao dopredsjednik
HDZ BiH, gospodin Luzanski mora snositi osobnu odgovornost za svoja
djela. Gospodin Luzanski je nadalje prihvatio funkciju takozvanog "predsjednika
Zakonodavnog vijeca Hrvatske samouprave."
Gospodin Luzanski je imao duznost da u federalnim i drzavnim institucijama
bude u sluzbi gradjana ove zemlje, ukljucujuci gradjane hrvatske nacionalnosti.
Gospodin Luzanski mora biti potpuno svjestan cinjenice da samo one institucije
koje priznaje Ustav imaju ovlasti da donose pravno obavezujuce odluke.
Gospodin Luzanski je izdao povjerenje onih koji su ga izabrali.
Broj 92/01
7. ozujka 2001. godine
Sarajevo
Visoki predstavnik
Wolfgang Petritsch, v.r.